Ik zit even te kijken op google maps maar, dat plaatsje is positief afgerond 500 bij 500 meter/?quote:Op maandag 16 mei 2016 05:35 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een half jaar in Davao City gewoond. De beste man heeft een keer een krantenbericht laten publiceren na een ongeluk met een Jeepney waarbij 17 studenten omkwamen (omgebouwde en verlengde Amerikaanse legerjeeps die worden gebruikt als publiek transportmiddel). De chauffeurs hiervan rijden veelal veel te hard. In het krantenbericht stond dat ze zich moesten gedragen of dat ze anders kogels konden vangen. Ook had hij de dag erna een speciale traffic police ingesteld, die toezicht hield op o.a. dat soort wegpiraten. Ik heb één keer een lijk gezien van iemand die het slachtoffer was van de DDS (Davao Death Squad). Ze komen veelal op motoren en steken i.p.v. schieten om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Naar verluidt zijn het gevangenen die strafvermindering krijgen. Ze geven eerst een waarschuwing waarbij iemand wordt verteld dat hij op de lijst staat en dat deze wordt afgewerkt tenzij ze hun activiteiten stoppen. Hij was zelfs niet te beroerd om de Ampatuan familie, die vlakbij mijn huis een gigantische villa hadden, eraan te herinneren dat zij in Davao City onder zijn gezag vielen. De Ampatuan familie was verantwoordelijk voor de Maguindanao massacre waarbij ze de gehele familie van een politieke rivaal inclusief meereizende journalisten hebben afgeslacht (sommigen waren hier zelf bij aanwezig). Dit gebeurde in de absolute no-go area van Mindanao: Maguindanao (en erboven moet je ook niet komen, Zamboanga).
De man is een ongekend fenomeen in Davao City. Mensen lopen met t-shirts van hem, hebben zijn foto in hun auto hangen. Vroeger had Davao City tien moorden per dag. Onder hem is het de veiligste stad van Zuid-Oost Azië geworden. Ik kon overal gaan en staan, zelfs in de grootste sloppenwijken. Dat is onmogelijk en zeer gevaarlijk in Manilla en Cebu. Verder heeft hij het mede voor elkaar gekregen dat de oorlog met de MILF (Moro Islamic Liberation Front) en de NPA (New Peoples Army, commies) niet in de stad wordt uitgevochten. Ondanks alles weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Zijn beleid werkte duidelijk, hij was gigantisch populair (net als zijn dochter Inday Sara Duterte). Toch blijft het armoede en uitzichtloosheid en een niet functionerende maatschappij en rechtstaat wat mensen tot de criminaliteit drijft. Ook met drugsgebruikers (Meth is zeer populair in de Filippijnen) werd afgerekend. Aan het einde van de dag is het toch beter om corruptie aan te pakken en een rechtstaat op poten te zetten, de economie te laten ontwikkelen en zodoende de stabiliteit in de samenleving te vergroten. De Filippijnen is een prachtig land, met mooie mensen (de meest gastvrije van Zuid-Oost Azië), prachtige natuur, sommige eilanden zijn nog niet verpest door het massatoerisme. Ook kent het land veel potentieel. Hopelijk weet Duterte het eruit te halen want naast zijn controversiële acties heeft hij ook op economisch gebied veel voor Davao City betekend.
Nee. De oppervlakte van Davao City 2443 km2. Dat is 1,5 keer de oppervlakte van London. Ter vergelijking Amsterdam telt 219 km2.quote:Op maandag 16 mei 2016 05:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken op google maps maar, dat plaatsje is positief afgerond 500 bij 500 meter/?
Thanks!quote:Op maandag 16 mei 2016 05:35 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een half jaar in Davao City gewoond. De beste man heeft een keer een krantenbericht laten publiceren na een ongeluk met een Jeepney waarbij 17 studenten omkwamen (omgebouwde en verlengde Amerikaanse legerjeeps die worden gebruikt als publiek transportmiddel). De chauffeurs hiervan rijden veelal veel te hard. In het krantenbericht stond dat ze zich moesten gedragen of dat ze anders kogels konden vangen. Ook had hij de dag erna een speciale traffic police ingesteld, die toezicht hield op o.a. dat soort wegpiraten. Ik heb één keer een lijk gezien van iemand die het slachtoffer was van de DDS (Davao Death Squad). Ze komen veelal op motoren en steken i.p.v. schieten om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Naar verluidt zijn het gevangenen die strafvermindering krijgen. Ze geven eerst een waarschuwing waarbij iemand wordt verteld dat hij op de lijst staat en dat deze wordt afgewerkt tenzij ze hun activiteiten stoppen. Hij was zelfs niet te beroerd om de Ampatuan familie, die vlakbij mijn huis een gigantische villa hadden, eraan te herinneren dat zij in Davao City onder zijn gezag vielen. De Ampatuan familie was verantwoordelijk voor de Maguindanao massacre waarbij ze de gehele familie van een politieke rivaal inclusief meereizende journalisten hebben afgeslacht (sommigen waren hier zelf bij aanwezig). Dit gebeurde in de absolute no-go area van Mindanao: Maguindanao (en erboven moet je ook niet komen, Zamboanga).
De man is een ongekend fenomeen in Davao City. Mensen lopen met t-shirts van hem, hebben zijn foto in hun auto hangen. Vroeger had Davao City tien moorden per dag. Onder hem is het de veiligste stad van Zuid-Oost Azië geworden. Ik kon overal gaan en staan, zelfs in de grootste sloppenwijken. Dat is onmogelijk en zeer gevaarlijk in Manilla en Cebu. Verder heeft hij het mede voor elkaar gekregen dat de oorlog met de MILF (Moro Islamic Liberation Front) en de NPA (New Peoples Army, commies) niet in de stad wordt uitgevochten. Ondanks alles weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Zijn beleid werkte duidelijk, hij was gigantisch populair (net als zijn dochter Inday Sara Duterte). Toch blijft het armoede en uitzichtloosheid en een niet functionerende maatschappij en rechtstaat wat mensen tot de criminaliteit drijft. Ook met drugsgebruikers (Meth is zeer populair in de Filippijnen) werd afgerekend. Aan het einde van de dag is het toch beter om corruptie aan te pakken en een rechtstaat op poten te zetten, de economie te laten ontwikkelen en zodoende de stabiliteit in de samenleving te vergroten. De Filippijnen is een prachtig land, met mooie mensen (de meest gastvrije van Zuid-Oost Azië), prachtige natuur, sommige eilanden zijn nog niet verpest door het massatoerisme. Ook kent het land veel potentieel. Hopelijk weet Duterte het eruit te halen want naast zijn controversiële acties heeft hij ook op economisch gebied veel voor Davao City betekend.
De gehele stad is zo groot als George_Zina zegt. Binnen dit gebied wonen inderdaad zo'n 1.5 miljoen mensen. Echter kan je bepaalde delen lang niet meer tot de stad rekenen gezien je daar al in heuvels en jungle zit.quote:Op maandag 16 mei 2016 05:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken op google maps maar, dat plaatsje is positief afgerond 500 bij 500 meter/?
Je kan zeggen wat je wil over de beste man maar een zakkenvuller is het allesbehalve inderdaad. Hij heeft ook veel voor de arme bevolking betekend, net als zijn dochter. Een uitspraak van hem: "I don't care if I burn in hell, as long as my people can live in paradise".quote:Op maandag 16 mei 2016 06:16 schreef George_Zina het volgende:
Filipino's vallen massaal voor hun eigen Donald Trump
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/X_aNQce4aPzjveuvuQKmdQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAwO2lsPXBsYW5l/http://media.zenfs.com/en(...)966e7.jpg]afbeelding[/url] ]
Al jarenlang steggelen China en de Filipijnen over een groep eilanden in Zuid-Chinese Zee. Volgens Rodrigo ‘Rody’ Duterte, de gedoodverfde nieuwe Filipijnse president, is de oplossing eenvoudig. ‘Direct na mijn verkiezing neem ik de jetski om op de eilanden de nationale vlag te planten’, zo beloofde hij.
Duterte weet ook raad met criminaliteit. Westerlingen ‘willen misdadigers re-integreren’, meent de voormalige advocaat en aanklager. 'Maar we moeten geen gevangenissen bouwen, maar mortuaria. Binnen zes maanden zal de misdaad uit de Filipijnen verdwenen zijn', beloofde Duterte tijdens zijn campagne. ‘Mijn presidentschap zal bloedig zijn.’
Dirty Harry
De 71-jarige Duterte is een outsider zonder ervaring in de landelijke politiek. Hij is partijloos en niet afkomstig uit de elites in Manilla. Al 22 jaar lang is hij burgemeester van Davao City, een stad met circa 1,5 miljoen inwoners op het eiland Mindanao. Zes achtereenvolgende termijnen werd Duterte herkozen. Daar rijdt hij volgens de verhalen rond op zijn Harley Davidson om eigenhandig misdadigers op te pakken.
Gevangenisopstand
Zo noemde Duterte paus Franciscus ‘een hufter’, omdat hij een verkeersinfarct in Manilla had veroorzaakt. Vorige maand zei hij het te betreuren dat hij niet vooraan had gestaan toen een vrouwelijke Australische missionaris in 1989 tijdens een gevangenisopstand werd verkracht. Na woedende reacties van Australië en de VS daagde Duterte hen uit, de diplomatieke banden met zijn land te verbreken.
Alle ophef ten spijt prijzen aanhangers van Duterte zijn prestaties. Davao City gold bij zijn aantreden in 1988 als ‘het Nicaragua van Azië’. Communistische opstandelingen vochten er met speciale overheidstroepen; drugscriminelen beheersten de straat. Inmiddels is de stad een toeristische bestemming geworden en zijn de misdaadcijfers flink gedaald. Maar volgens mensenrechtenorganisaties bestrijdt Duterte de misdaad vooral door doodseskaders hun gang te laten gaan. Ook kruimeldieven en straatkinderen zouden daarbij worden vermoord. Een enkele keer zou de burgervader de namen van de doelwitten op de plaatselijke tv hebben voorgelezen waarna anderen het werk afmaakten.
‘The Punisher’ noemde weekblad Time hem. Anderen spreken van ‘Duterte Harry’, een verwijzing naar de genadeloze agent uit de films van Clint Eastwood. Sinds kort valt ook de vergelijking met Donald Trump. Beiden beschikken over een politieke teflonlaag: ze lijken alles te kunnen zeggen zonder electorale schade op te lopen.
Homorechten
Duterte komt uit een familie van politici. Zijn vader was gouverneur en burgemeester en ook zijn neef bestuurde een stad. Inmiddels is Dutertes eigen zoon viceburgemeester en staat zijn dochter klaar hem op te volgen als hij president wordt. Duterte begon als advocaat en werd en in de jaren zeventig aanklager. Hij is meer dan een misdaadbestrijder. Zo is hij een voorvechter van homorechten en van het recht op abortus en maakte hij heel Davao rookvrij. Dat laatste ging op geheel eigen wijze. Zo zou Duterte een rokende toerist hebben gedwongen zijn sigaret te doven en de peuk in te slikken.
Macro-economisch gaat het uitstekend met de eilandenstaat. Sinds het aantreden van president Benigno Aquino in 2000 groeit de economie gestaag en stroomt het buitenlands kapitaal binnen. Maar een aanzienlijk deel van de 100 miljoen Filipino's merkt daar te weinig van. Zij hangen aan Dutertes lippen als hij het eindeloze gepraat en de corruptie hekelt van de ‘trapos’, de traditionele politici. Zijn twee belangrijkste concurrenten bij de presidentsverkiezingen – Mar Roxas, kleinzoon van een oud-president, en senator Grace Poe – schaart hij daar ook onder.
Marcos
Niemand die weet waar Duterte provoceert en waar hij het meent. Zo is hij vol lof over Ferdinand Marcos, die twintig jaar lang het land met harde hand leidde en wiens zoon Bongbong nu hoge ogen gooit in de race voor het vicepresidentschap. Een presidentieel duo Duterte en Marcos junior is niet denkbeeldig. Dertig jaar na het afzetten van Marcos snakken veel Filipino's naar een nieuwe sterke man.
Bron
Wat een prachtig figuur. Een man die ergens voor staat! Een visie heeft voor de Filipijnen en het ambt van president niet ziet als een om zijn zakken te vullen en carrière op te bouwen.
Dat is wat ik ook aangaf. Echter zijn de omstandigheden op Mindanao, waar hij begon, heel lastig. Een clancultuur waarin ieder gebied geregeerd wordt door een machtige familie. Daarnaast nog tribale gebieden, een deel dat bloederig strijdt voor onafhankelijkheid (het noordwestelijke deel), een deel met communistische rebellen (het centrale deel), een centrale overheid zonder veel gezag en endemische corruptie. Op de korte termijn werkte dit wel. Als president moet hij echter meer focussen op het opzetten van een rechtstaat inderdaad.quote:Op maandag 16 mei 2016 09:37 schreef loni55 het volgende:
Ik heb niets met dit soort mensen. Een functionerende rechtstaat opzetten zou veel beter zijn geweest dan zelf mensen executeren zonder proces of wat dan ook.
De vraag is alleen, Sulla of Marius?quote:Op maandag 16 mei 2016 10:26 schreef Twiitch het volgende:
Die kerel vervalt binnen een paar jaar tot een bonafide dictator mocht hij verkozen worden. Bepaalde trekjes heeft hij al in overvloed als ik het zo lees.
Wie zegt dat hij de rechtvaardigheid zelf is?quote:Op maandag 16 mei 2016 10:18 schreef Knipoogje het volgende:
Het is een interessante denkwijze: Gewoon iedereen die misstappen begaat keihard doodmaken. Totaal onethisch natuurlijk, want rechtstaat, opleiding en een functionerende economie is veel belangrijker om armoe en de daaropvolgende criminaliteit te bestrijden. Maar blijkbaar helpt het wel. Arme mensen die een genetisch gebrek aan empathie hebben en dus makkelijker aan criminaliteit toegeven worden doodgestoken en arme mensen die hun armoe lijdzaam verdragen blijven leven. Vraag me af wat voor evolutionaire druk hier uit ontstaat. Zijn mensen uit die sloppenwijken na een aantal generaties aardiger als empathisch minderbedeelden niet kunnen voortplanten?
Dat heb je omdat mensen naar een oplossing zoeken om hun leven beter te maken. Sommigen vechten dan voor onafhankelijkheid anderen voor een andere politieksysteem.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook aangaf. Echter zijn de omstandigheden op Mindanao, waar hij begon, heel lastig. Een clancultuur waarin ieder gebied geregeerd wordt door een machtige familie. Daarnaast nog tribale gebieden, een deel dat bloederig strijdt voor onafhankelijkheid (het noordwestelijke deel), een deel met communistische rebellen (het centrale deel), een centrale overheid zonder veel gezag en endemische corruptie. Op de korte termijn werkte dit wel. Als president moet hij echter meer focussen op het opzetten van een rechtstaat inderdaad.
Als je die uitzichtloosheid niet kan aanpakken( en realistisch gezien kan dat ook niet) kun je beter de gevolgen minimaliseren.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:45 schreef loni55 het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij de rechtvaardigheid zelf is?
Daarnaast crimineel gedrag komt voornamelijk uit een uitzichtloze situatie en de drang om te overleven.
De aanhang van de PVV vindt zo'n vent alleen maar geweldig.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:58 schreef Zienswijze het volgende:
Christelijke normen en waarden waar Geert zo vol lof over is.
Wat een bananenrepubliek. Jammer voor de mensen daar, zij verdienen een goed rechtssysteem.
In principe heeft de gewone rechtspraak daar nog meer weg van die van een bananenrepubliek omdat macht bepaalt of je wegkomt met misdaden of niet. Het is vanuit een Nederlandse bril wel veilig (ver)oordelen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:58 schreef Zienswijze het volgende:
Christelijke normen en waarden waar Geert zo vol lof over is.
Wat een bananenrepubliek. Jammer voor de mensen daar, zij verdienen een goed rechtssysteem.
Inderdaad, als Geert had geroepen dat we al die kutmarokkanen en overige criminelen moeten afknallen of direct levenslang wegstoppen ergens heeft hij er zo 5 zetels bij. Tot de zoon van een PVV stemmer op deze wijze uit de samenleving wordt verwijderd, want oh oh oh, dan is het verkeerd hoor!quote:Op maandag 16 mei 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De aanhang van de PVV vindt zo'n vent alleen maar geweldig.
Zo is dat. Moeilijk om over te oordelen. Het blijft wel een methode met kanten die ik afkeur echter in Ede was er nu geen gezeik geweest als onze overheid om bereid zou zijn geweld te gebruiken tegen raddraaiers. Er zitten zeker kanten van repressie in, maar als dat de nog ergere criminaliteit en corruptie vermindert vind ik het wel heel makkelijk om het af te keuren en niet met een uitvoerbaar alternatief te komen.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In principe heeft de gewone rechtspraak daar nog meer weg van die van een bananenrepubliek omdat macht bepaalt of je wegkomt met misdaden of niet. Het is vanuit een Nederlandse bril wel veilig (ver)oordelen.
Ja, overdreven simplistische en buitengewoon drastische regels waarvoor je geen inlevingsvermogen nodig hebt, doen het altijd goed bij dat soort volk. Nuance is voor (s)link(s).quote:Op maandag 16 mei 2016 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De aanhang van de PVV vindt zo'n vent alleen maar geweldig.
De DDS bestaat niet uit agenten.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hartstikke prachtig dat al die criminelen ter plekke voor hun hoofd geschoten worden.
Totdat je zelf een wraakzuchtige politieagent tegenkomt.
Volgens de artikelen zijn de agenten degenen die de lijsten samenstellen. Stel, je zusje wijst zo'n eikel af en twee dagen later sta je op zijn lijst.quote:
De Chinezen schieten hem gewoon keihard neer.quote:Al jarenlang steggelen China en de Filipijnen over een groep eilanden in Zuid-Chinese Zee. Volgens Rodrigo ‘Rody’ Duterte, de gedoodverfde nieuwe Filipijnse president, is de oplossing eenvoudig. ‘Direct na mijn verkiezing neem ik de jetski om op de eilanden de nationale vlag te planten’, zo beloofde hij.
De man heeft zijn populariteit te danken aan het feit dat dit soort dingen niet gebeurt. Anders had hij nooit zo'n massale steun kunnen genieten. Daarnaast worden er ook waarschuwingen gegeven. Het is niet dat ik het ermee eens ben, maar uit ervaring kan ik vertellen dat er geen massaal machtsmisbruik plaatsvindt.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens de artikelen zijn de agenten degenen die de lijsten samenstellen. Stel, je zusje wijst zo'n eikel af en twee dagen later sta je op zijn lijst.
Nou ja, als het niet massaal is... Wat zijn een paar onschuldige levens als het rust geeft? Zolang jij het maar niet bent, hé.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De man heeft zijn populariteit te danken aan het feit dat dit soort dingen niet gebeurt. Anders had hij nooit zo'n massale steun kunnen genieten. Daarnaast worden er ook waarschuwingen gegeven. Het is niet dat ik het ermee eens ben, maar uit ervaring kan ik vertellen dat er geen massaal machtsmisbruik plaatsvindt.
10 moorden per dag ten opzichte van 1700 in 25 jaar. 365*10*25=91250. Ik denk dat je maar wat blij zou zijn als je zelf in dat hellegat zou wonen.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, als het niet massaal is... Wat zijn een paar onschuldige levens als het rust geeft? Zolang jij het maar niet bent, hé.
Nou nee want dan werk je de criminelen in de hand.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je die uitzichtloosheid niet kan aanpakken( en realistisch gezien kan dat ook niet) kun je beter de gevolgen minimaliseren.
Waarom na een paar keer waarschuwen?quote:Op maandag 16 mei 2016 12:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zo is dat. Moeilijk om over te oordelen. Het blijft wel een methode met kanten die ik afkeur echter in Ede was er nu geen gezeik geweest als onze overheid om bereid zou zijn geweld te gebruiken tegen raddraaiers. Er zitten zeker kanten van repressie in, maar als dat de nog ergere criminaliteit en corruptie vermindert vind ik het wel heel makkelijk om het af te keuren en niet met een uitvoerbaar alternatief te komen.
Want waarom is het erg om na een paar waarschuwingen het ergste tuig op te ruimen? In onze ogen barbaars, maar zodra jouw kind slachtoffer is van een roofmoord of loverboy verandert dat wellicht wel...
Niet zijn we wel extreem pacifistisch geworden... Maar zo is onze vrijheid niet gewonnen.
Ik denk dat hij dat gewoon zei om meer stemmen te winnen , aangezien Duterte de banden wilt aanhalen met Chinaquote:Op maandag 16 mei 2016 15:26 schreef HexHunter het volgende:
[..]
De Chinezen schieten hem gewoon keihard neer.
Het nadeel is alleen dat je niet weet wat er na deze 71 jarige man komt.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
Klinkt als een moedige man die waarlijk houdt van zijn land en volk, in plaats van uit is op z'n eigen carrière om z'n eigen narcistische behoeftes te vervullen, zoals de politici in onze wereld.
Dit. En dan zijn wel mooi alle wetten erdoorheen gedrukt. Dat is het probleem met dit soort zaken want terug draaien is vaak lastiger.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen dat je niet weet wat er na deze 71 jarige man komt.
Pedoseksuelen ook graag. Sowieso mensen die vinden dat iemand die een moord begaat nog een tweede kans verdientquote:Op maandag 16 mei 2016 17:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Kunnen wij niet een aantal van zijn ideeën hier in Nederland toepassen? Doodstraf op pedofielen, moordenaars en terroristen? Lijkt mij goed toepasbaar in de westerse wereld, doodstraf is goedkoop en efficiënt.
Rookvrij Nederland!quote:Op maandag 16 mei 2016 17:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
Kunnen wij niet een aantal van zijn ideeën hier in Nederland toepassen? Doodstraf op pedofielen, moordenaars en terroristen? Lijkt mij goed toepasbaar in de westerse wereld, doodstraf is goedkoop en efficiënt.
True.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef hottentot het volgende:
Dit soort mensen zijn ideaal om je land nog veel verder de vernieling in te jagen, voorop gesteld dat hij zelf niet binnen niet al te korte tijd word doodgeschoten.
Nee dan de talloze slachtoffers die in Nederland vallen omdat de rechterlijke macht het nodig acht om dezelfde criminelen keer op keer op keer weer vrij te laten.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, als het niet massaal is... Wat zijn een paar onschuldige levens als het rust geeft? Zolang jij het maar niet bent, hé.
Hoeveel slachtoffers spreken we over? En vind je dat echt het risico waard om zonder proces te worden geëxecuteerd?quote:Op maandag 16 mei 2016 17:49 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee dan de talloze slachtoffers die in Nederland vallen omdat de rechterlijke macht het nodig acht om dezelfde criminelen keer op keer op keer weer vrij te laten.
Tja dat stukkie tekst hier in dit topic over 4 van de 6 kinderen van een arm gezin die vermoord zijn zegt al aardig wat. Ja het zullen ongetwijfeld schoffies geweest zijn die stalen om in leven te kunnen blijven, maar om hen daar nou voor af te knallen?quote:Op maandag 16 mei 2016 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers spreken we over? En vind je dat echt het risico waard om zonder proces te worden geëxecuteerd?
Het is altijd makkelijk praten, totdat het iemand overkomt die jou dierbaar is. Dan is het plots huilen.
Zodra ik niet meer mobiel zit zal ik ff voor je googelen welk percentage zware misdaad gepleegd wordt door recidivisten.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers spreken we over? En vind je dat echt het risico waard om zonder proces te worden geëxecuteerd?
Het is altijd makkelijk praten, totdat het iemand overkomt die jou dierbaar is. Dan is het plots huilen.
Heeft veel goed werk verricht in Davao City. Na 22 jaar als burgemeester is de stad extreem veilig voor Zuid-Oost Aziatische begrippen en is hij ongekend populair. Ik durf het te betwijfelen. De halfzachte aanpak gaat niet werken in die contreien omdat de mate van ontwikkeling daar niet na is. Op de korte termijn de meedogenloze aanpak en daarnaast werken aan het opkrikken van de Filipijnse ontwikkelingen: onderwijs, betere verdeling van Rijkdom etc.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:30 schreef Hathor het volgende:
Dit soort "leiders" zijn natuurlijk zelf ook hardstikke crimineel, geen greintje mededogen voor wie dan ook maar de wet overtreed. Zijn populariteit zal snel dalen wanneer er gewoon random executies uitgevoerd gaan worden door die fijne deathsquads van hem.
Maar waar hij eerst in het vaarwater zat van de benden in één stad, wil hij het nu op nemen tegen de benden van het land. Ik moet maar zien dat hij dat weet te winnen op deze manier, ook zij zullen verder verharden. En als een arrestatie betekent dat je een redelijke kans hebt om te overlijden dan kun je beter je magazijnen eerst leegschieten.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:43 schreef ToT het volgende:
[..]
True.
Het land is al arm, en hij wil alcohol en roken verbieden. Zeg maar dag tegen de toerisme, en dus tegen een groot deel van je inkomsten.
Aan de andere kant zijn de grote steden daar, met name Manila, wel extreem crimineel en moet er met harde hand tegen opgetreden worden.
Maar om nou mensen zonder proces af te knallen echt de oplossing is? Een groot deel van het volk vindt het allemaal prima, dus dat geeft wel aan dat de nood erg hoog zit.
Dat is een volkomen andere situatie dan de moorden door doodseskaders waar ik het hier over had.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Zodra ik niet meer mobiel zit zal ik ff voor je googelen welk percentage zware misdaad gepleegd wordt door recidivisten.
Ik stel dan ook niet dat iemand die een brood steelt onmiddelijk en zonder proces dood moet. Wel dat de wereld beter afgeweest was als figuren zoals Dutroux na hun eerste veroordeling gewoon een kogel hadden gekregen.
Yup @ drooglegging, zat ik ook aan te denken. Sowieso hebben ze daar ook bierbrouwerijen. Moeten die ineens gaan sluiten, of mogen ze doorgaan voor export? Die bocht is niet te zuipen (met name San Miguel), dus die zal dan wel over de kop gaan.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar waar hij eerst in het vaarwater zat van de benden in één stad, wil hij het nu op nemen tegen de benden van het land. Ik moet maar zien dat hij dat weet te winnen op deze manier, ook zij zullen verder verharden. En als een arrestatie betekent dat je een redelijke kans hebt om te overlijden dan kun je beter je magazijnen eerst leegschieten.
En het landelijk verbieden van alcohol en sigaretten, pfff welk beter voorstel om de criminaliteit enorm te doen groeien, we hebben gezien wat Amerika kreeg te verduren door de drooglegging, want van arm tot rijk, iedereen wil zijn drankje.
Manilla, meest dichtbevolkte stad ter wereld. Kwestie van tijd voor je de doodseskaders dood van de grond kunt rapen.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup @ drooglegging, zat ik ook aan te denken. Sowieso hebben ze daar ook bierbrouwerijen. Moeten die ineens gaan sluiten, of mogen ze doorgaan voor export? Die bocht is niet te zuipen (met name San Miguel), dus die zal dan wel over de kop gaan.
En @ criminaliteit in het hele land: ja als hij in elke grote stad waar veel criminaliteit heerst doodseskaders wil inzetten, heb je kans dat het GIGANTISCH uit de klauwen gaat lopen en dat die doodseskaders ZELF voor problemen gaan zorgen. With great power comes great responsibillity en dat soort cliché's. Hij kan onmogelijk toezicht houden op al die groepen en moet er maar op vertrouwen dat de mensen die hen aansturen, de juiste instructies zullen geven en dat ze niet TE erg zullen doorschieten.
idd, ik meen ergens gelezen te hebben dat er jaarlijks al 10.000 moorden gepleegd worden? Als de onderwereld zich eenmalig eens goed organiseert en samenwerkt, durft straks niemand meer in zo'n doodseskader te werken.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Manilla, meest dichtbevolkte stad ter wereld. Kwestie van tijd voor je de doodseskaders dood van de grond kunt rapen.
Deze man heeft het voordeel dat hij zelf meedogenloos is. Even meedogenloos als de hardste criminelen in de Filipijnen. Een van zijn uitspraken over Manilla: 'hij verklaarde tienduizenden criminelen in Manilla over de kling te willen jagen om de stad veiliger te maken. Hij zei dat na zijn massaslachting de Baai van Manilla zo vol lijken zou drijven dat de vis nergens vetter zou zijn'. Als normale doodseskaders niet genoeg zijn, dan moet het heel groots aangepakt worden in de vorm van leger-doodseskaders.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Manilla, meest dichtbevolkte stad ter wereld. Kwestie van tijd voor je de doodseskaders dood van de grond kunt rapen.
quote:Op maandag 16 mei 2016 18:53 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Deze man heeft het voordeel dat hij zelf meedogenloos is. Even meedogenloos als de hardste criminelen in de Filipijnen. Een van zijn uitspraken over Manilla: 'hij verklaarde tienduizenden criminelen in Manilla over de kling te willen jagen om de stad veiliger te maken. Hij zei dat na zijn massaslachting de Baai van Manilla zo vol lijken zou drijven dat de vis nergens vetter zou zijn'. Als normale doodseskaders niet genoeg zijn, dan moet het heel groots aangepakt worden in de vorm van leger-doodseskaders.
Die man kan wel veel willen, toen Mexico 6500 Militairen de straten opstuurde ontspoorde het daar pas echt.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:53 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Deze man heeft het voordeel dat hij zelf meedogenloos is. Even meedogenloos als de hardste criminelen in de Filipijnen. Een van zijn uitspraken over Manilla: 'hij verklaarde tienduizenden criminelen in Manilla over de kling te willen jagen om de stad veiliger te maken. Hij zei dat na zijn massaslachting de Baai van Manilla zo vol lijken zou drijven dat de vis nergens vetter zou zijn'. Als normale doodseskaders niet genoeg zijn, dan moet het heel groots aangepakt worden in de vorm van leger-doodseskaders.
Klopt, dit soort manier van een land runnen wordt en enorm probleem zodra de verkeerde dit soort instrumenten kan gebruiken.. Zoals erdogan of milosevic.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen dat je niet weet wat er na deze 71 jarige man komt.
We zullen na verloop van tijd een evaluatie opmaken na zijn aantreden. Een land als de Filipijnen is niet een-op-een te vergelijken met Mexico. De landelijke maatregelen en in welke vorm deze man ze gaat gieten laten nog op zich wachten net als de doeltreffendheid, maar gezien de resultaten in Davao City hebben de Filipinos alle redenen om lyrisch te zijn over De Bestraffer. Het zijn geen holle woorden. Zover bekend is in Mexico geen enkele gevaarlijke wapennest ontmaskerd en veilig gemaakt.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, over een paar jaar zal het land hierdoor van straatarm wel afgezakt zijn naar een echt 3e wereldland, tenzij dat verbod niet in de toeristische gebieden geldt.quote:
quote:Als burgemeester van Davao liet hij ook ooit een toerist zijn brandende sigaret opeten. De man had die opgestoken in een restaurant waar er een rookverbod was. Duterte duwde een .38-revolver in de onderbuik van de toerist en zei hem “Papiliin kita: barilin ko ang bayag mo, i-preso kita, o kainin mo ang upos ng sigarilyo mo” (“Ik geef je deze keuze: ik schiet je in je ballen en stuur je naar de gevangenis of je kan nu je sigaret opeten”).
Leuk, zo'n sociopaat als president.quote:
Ik kijk liever naar de resultaten en die resultaten zijn veelbelovend.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk, zo'n sociopaat als president.
quote:Op maandag 16 mei 2016 05:35 schreef Richestorags het volgende:
Voor een open riool als de Filipijnen wellicht. Hier hoort zo'n gestoorde gek niet thuis.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:03 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar de resultaten en die resultaten zijn veelbelovend.
[..]
Hmm, dan kan die beter een verbond sluiten met allerlei andere landen zoals Japan, Zuid-Korea, Maleisië, Indonesië, Vietnam en Taiwan die het ook aan de stok hebben met China. De politiek van China zorgt voor dat het een kwestie van tijd is voordat al die landen samen gaan werken tegen haar imperialisme. China is oppermachtig tegen een van die landen maar als het een verbond van landen gaat worden dan wordt het al snel een ander verhaal.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:32 schreef Eenskijken het volgende:
succes als hij een flag gaat planten op die eilanden die china zich toeeigentchina is snel klaar met dit soort figuren.
Het is niet zwart-wit, Ryan. Je kunt repressief zijn wat betreft criminelen (rechts) en deels socialist als het aankomt op een verzorgingsstaat.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, de man is ook nog socialist dus. Wel een andere type socialisme dan in NL iig.
Een echt verkiezingsprogramma heeft-ie echter niet eens...
Ik denk niet dat er veel verzorgingsstaat is op de Filipijnen of wel?quote:Op maandag 16 mei 2016 21:08 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het is niet zwart-wit, Ryan. Je kunt repressief zijn wat betreft criminelen (rechts) en deels socialist als het aankomt op een verzorgingsstaat.
Haha, we kunnen het ons niet voorstellen hoe arm de Filipijnen zijn. Dan moet je daar op 'vakantie' buiten de resorts. Dan heb je wel ballen nodig, man. Zeker als buitenlander. Die zijn zeker wel sneller prooi van criminele bendes dan de native inwoners. En als je pech hebt dan wordt je gekidnapt door het Moro Islamic Liberation Front (MILF). Dan is het een vrijwel zekere onthoofding na een lange lijdensweg. Interessante documentaire van VICE (een van de beste sites ter wereld als je het mij vraagt). Hebben recent een 'Webby' gewonnen. Zeg maar de Oscars van het internet. Je moet zeker snuffelen op die site. Veel interessante onderwerpen die worden aangesneden. Heel divers en leerzaam.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel verzorgingsstaat is op de Filipijnen of wel?
Het is moeilijk om dit soort fenomenen te beoordelen natuurlijk, ander universum.
Als je ziet hoeveel mensen daar onder de armoedegrens leven, verschrikkelijk!quote:Op maandag 16 mei 2016 21:35 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Haha, we kunnen het ons niet voorstellen hoe arm de Filipijnen zijn. Dan moet je daar op 'vakantie' buiten de resorts. Dan heb je wel ballen nodig, man. Zeker als buitenlander. Die zijn zeker wel sneller prooi van criminele bendes dan de native inwoners. En als je pech hebt dan wordt je gekidnapt door het Moro Islamic Liberation Front (MILF). Dan is het een vrijwel zekere onthoofding na een lange lijdensweg. Interessante documentaire van VICE (een van de beste sites ter wereld als je het mij vraagt). Hebben nog recent een 'prijs' gewonnen voor leerzaamheid etc.
http://www.vice.com/nl/video/japans-cemetery-slums-595
Triest, voorlopig ook geen verbetering dunkt mij. Zoiets los je gewoon niet op in een paar jaar. Van de Zuid-Oost Aziatische landen hebben de afgelopen decennia vooral Zuid-Korea en Japan zich getransformeerd van een arm agrarisch land na een geïndustrialiseerd eerstewereldland. Natuurlijk China 'wakker geworden' na een lange slaap.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel mensen daar onder de armoedegrens leven, verschrikkelijk!
De houten hutjes waar ze in leven, het simpele eten wat ze hebben (velen hebben zelden groenten omdat ze het niet kunnen betalen), enz. Qua ziekenzorg kunnen echt arme mensen (als ze geluk hebben) ondersteuning aanvragen bij een stichting, hoewel die lang niet altijd genoeg geld geven voor een ziekenhuisbezoek. Arme mensen kunnen op sommige plekken ook gratis bepaalde medicijnen krijgen die over datum zijn, maar het aanbod is ook vrij beperkt.
En sowieso de artsen daar, met name in de public hospitals.....![]()
![]()
![]()
China koopt alles daar over, en als de toerisme daar zou instorten door het nieuwe bewind, vrees ik het ergste voor het land. Maar misschien moeten ze weer eerst door een diep dal gaan voor ze zich goed kunnen ontwikkelen, who knows.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:56 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Triest, voorlopig ook geen verbetering dunkt mij. Zoiets los je gewoon niet op in een paar jaar. Van de Zuid-Oost Aziatische landen hebben de afgelopen decennia vooral Zuid-Korea en Japan zich getransformeerd van een arm agrarisch land na een geïndustrialiseerd eerstewereldland. Natuurlijk China 'wakker geworden' na een lange slaap.
Zijn partij heeft ook 0 zetels in de senaat, dus regeren gaat nog een hele tour wordenquote:Op maandag 16 mei 2016 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, de man is ook nog socialist dus. Wel een andere type socialisme dan in NL iig.
Een echt verkiezingsprogramma heeft-ie echter niet eens...
ik ben bang dat ik eerst een paar jaar op de Filipijnen moet gaan wonen en dan langzaam de geschiedenis, de politieke geschiedenis, cultuur etc etc tot mij moet gaan nemen, om alles een beetje binnen de context te plaatsen.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel verzorgingsstaat is op de Filipijnen of wel?
Het is moeilijk om dit soort fenomenen te beoordelen natuurlijk, ander universum.
vertel 'm nou niet over de harde wereld, die heeft hij nog niet ervaren..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 05:31 schreef Donnis het volgende:
[..]
Linkse rakkertjes die vanuit hun luxe situatie wel even denken te kunnen oordelen over een land 11duizend km verderop.![]()
Als de drugsbazen het land vernielen is er geen tijd voor nuance. Onze normen en waarden gelden daar helemaal niet.
Het is een beetje dezelfde beweging als bijvoorbeeld in Amerika met Donald Trump. Donald is volstrekt non-Washington, zoals Duterte non-Manila is.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 05:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik ben bang dat ik eerst een paar jaar op de Filipijnen moet gaan wonen en dan langzaam de geschiedenis, de politieke geschiedenis, cultuur etc etc tot mij moet gaan nemen, om alles een beetje binnen de context te plaatsen.
En na verloop van tijd kan ik dan een redelijk beeld schetsen en aangeven of de beste man wel of niet binnen de context van de huidige tijd past.
Geen zin in eigenlijk...
Artsen zijn echt goed, net als verplegers. Waarom denk je dat Filipino's zo gewild zijn als verplegers en dokters in Amerika? Ze zijn gewend om onder primitieve omstandigheden te werken met veel patiënten. De ziekenhuizen zelf, tsja. Als je het je kan verloorloven: zeer goed. Ik heb twee keer een ziekenhuisbezoek nodig gehad, één keer voor een voedselvergiftiging (eten van stammen in het binnenland gegeten, tjsa) en één keer voor een hele erge tonsillitis die ik had opgelopen in Hong Kong. Prima verzorgd. Dat zijn wel privéklinieken. In de staatsziekenhuizen sterven patiënten omdat een familielid in slaap valt (want dronken) bij handmatig bediende beademingsmachines. Of delen ze met zijn vijven een bed in de Dengue zaal (helaas zeer epidemisch daar).quote:Op maandag 16 mei 2016 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel mensen daar onder de armoedegrens leven, verschrikkelijk!
De houten hutjes waar ze in leven, het simpele eten wat ze hebben (velen hebben zelden groenten omdat ze het niet kunnen betalen), enz. Qua ziekenzorg kunnen echt arme mensen (als ze geluk hebben) ondersteuning aanvragen bij een stichting, hoewel die lang niet altijd genoeg geld geven voor een ziekenhuisbezoek. Arme mensen kunnen op sommige plekken ook gratis bepaalde medicijnen krijgen die over datum zijn, maar het aanbod is ook vrij beperkt.
En sowieso de artsen daar, met name in de public hospitals.....![]()
![]()
![]()
Ja ik ben een keer naar een public hospital en een keer naar en private hospital geweest daar. Beiden vond ik absoluut zeer slecht, maar het was ook in the middle of nowhere.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Artsen zijn echt goed, net als verplegers. Waarom denk je dat Filipino's zo gewild zijn als verplegers en dokters in Amerika? Ze zijn gewend om onder primitieve omstandigheden te werken met veel patiënten. De ziekenhuizen zelf, tsja. Als je het je kan verloorloven: zeer goed. Ik heb twee keer een ziekenhuisbezoek nodig gehad, één keer voor een voedselvergiftiging (eten van stammen in het binnenland gegeten, tjsa) en één keer voor een hele erge tonsillitis die ik had opgelopen in Hong Kong. Prima verzorgd. Dat zijn wel privéklinieken. In de staatsziekenhuizen sterven patiënten omdat een familielid in slaap valt (want dronken) bij handmatig bediende beademingsmachines. Of delen ze met zijn vijven een bed in de Dengue zaal (helaas zeer epidemisch daar).
De sloppenwijken zijn wel lastig om te zien ja. Maar de mensen daar hebben een mate van gastvrijheid en warmte die je hier niet ziet.
O, ja heeft-ie ook nog eens een zwakke gezondheid? Hij ziet er iig patent uit voor iemand van 71.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 06:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is een beetje dezelfde beweging als bijvoorbeeld in Amerika met Donald Trump. Donald is volstrekt non-Washington, zoals Duterte non-Manila is.
M.a.w., men is het Washington kliekje, Manila kliekje, Haagsche kaasstolp zat.
Enerzijds goed dat er eens vanuit een andere hoek geluid komt, aan de andere kant is Duterte een dusdanig vreemde eend in de bijt, dat hij meer vijanden dan vrienden in het Manila kliekje heeft, plus het gegeven dat zijn partij nauweljks tot geen zetels in de senaat heeft, wordt het lasting regeren.
Verder heeft hij al aangegeven dat hij de communisten leiders en partij amnestie wil gaan geven, hetgeen bij het leger en politie ook niet met een juichstemming is begroet, dus de steun van het leger en politie die hij nodig heeft bij zijn andere plannen is ook niet 100%.
BLijft over zijn zwakke gezondheid (plus zijn leeftijd die al boven de 70 is), dus we moeten het maar zien wat er overblijft van de bedoelingen van de beste man.
Beetje flauwekul zo'n poster hè. De man is 71, ziet er weliswaar patent uit, maar kennelijk heeft-ie wel een zwakke gezondheid.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:44 schreef George_Zina het volgende:
Toekomstige Filipijnse president kiest voor Belgische kok
[ afbeelding ]De Bestraffer in actie
De aanstaande president van de Filipijnen, Rodrigo Duterte, heeft iets meer dan een maand voor zijn officiële inhuldiging op 30 juni al iemand aangesteld als zijn persoonlijke kok. Het werd de Belg Peter De Cauwer. Dat meldt VTM Nieuws.
Peter De Cauwer is voedselconsulent, sterrenchef en sterrenbakker. Hij is getrouwd met een Filipijnse en woont er ook al even. Over zijn eventuele aanstelling als kok van de president, is hij alvast enthousiast. ‘Ik kijk er naar uit om hem zijn favoriete gerechten voor te schotelen’, stelt hij.
Zelf beweert hij dat hij graag Filipijns eten kookt en eet. Ook weet De Cauwer al behoorlijk goed wat Duterte wel en niet lust: voor chocolade zou de president al zeker niet te vinden zijn. ‘Ik ben een simpele man’, zegt Duterte. ‘Ik heb genoeg met enkel vlees en rijst.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160517_02292917
Zeker, maar het is meer een poster met knipoog.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje flauwekul zo'n poster hè. De man is 71, ziet er weliswaar patent uit, maar kennelijk heeft-ie wel een zwakke gezondheid.
Net zo gek als Harrison Ford die over paar jaar weer eens in een vervolg van Indiana Jones gaat spelen.
Of Sly Stallone in die actiefilms van hem.
Ik zie Cees van der Knaap, burgemeester van Ede, al op zo'n posterquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:58 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Zeker, maar het is meer een poster met knipoog.
Ja daarom is zijn stad zo veilig en welvarend he?quote:Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef hottentot het volgende:
Dit soort mensen zijn ideaal om je land nog veel verder de vernieling in te jagen, voorop gesteld dat hij zelf niet binnen niet al te korte tijd word doodgeschoten.
Ja, zo'n land en dan een socialist als chef is wel een rampscenario vaak...quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:57 schreef George_Zina het volgende:
Even lachen, mensen. Een opinie van een linkse rakker. Zodat we die gedachtegang een beetje kunnen proberen te snappen vandaar deze opinie. Hoe wereldvreemd kan een mens zijn om het veilige West-Europa te projecteren op de Filipijnen. Alsof de Groenlinks-aanpak in de Filipijnen zou werken terwijl Duterte een stad van 1,5 miljoen mensen van extreem onveilig naar een veilige stad heeft getransformeerd. Uiteraard met zijn aanpak maar who cares als de resultaten meer dan prima zijn. Mensenrechten is ook maar een stuk vod van de laatste 50 jaar en is niet absoluut.
Ben wel benieuwd naar het verhaal van die Sison iig. Voor even veel geld wordt-ie meteen in de boeien geslagen mocht-ie in de Filipijnen aan komen. Beetje moeilijk in te schatten.quote:Het is me een raadsel waarom de Nederlandse journalistiek zich nog niet heeft gemeld bij Sison voor commentaar op de ontwikkelingen. Te druk met onbenulligheden misschien?
http://www.krapuul.nl/pol(...)papa-duterte-sla-me/
Want een land en een stad vergen dezelfde bestuurlijke maatregelen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja daarom is zijn stad zo veilig en welvarend he?
Veel mensen daar denken er anders over. Ik heb meerdere Filipijnen gesproken en die staan volledig achter deze extreme aanpak omdat met name Manila anders reddeloos verloren is, maar ook elders in het land heb je overal extreem veel zware corruptie (en in mindere mate overige, vooral kleinere criminaliteit).quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
Zijn zieke, ronduit Middeleeuwse aanpak heeft weliswaar zijn vruchten afgeworpen. Iets zegt mij echter dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden en dat je niet per se doodseskaders en stringente alcohol- en rookverboden nodig hebt om een stad veiliger te maken.
Zuur dan voor jouw Filipijnse vrienden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel mensen daar denken er anders over. Ik heb meerdere Filipijnen gesproken en die staan volledig achter deze extreme aanpak omdat met name Manila anders reddeloos verloren is, maar ook elders in het land heb je overal extreem veel zware corruptie (en in mindere mate overige, vooral kleinere criminaliteit).
Ja ik denk ook wel dat ze er echt op terug zullen komen als die vent echt de baai zo met tienduizenden lijken zoals hij beloofd heeft!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zuur dan voor jouw Filipijnse vrienden.
Je land laten leiden door een malloot die een toerist die een peukie rookt, dreigt af te schieten. Top.
Zal wel meevallen. Een straatarm land van ruim 100 miljoen inwoners. De Nederlandse economie alleen al is 4,5 keer groter met 17 miljoen inwoners. Ik schrijf deze man niet af. Geef hem een jaar en we zullen opmaken wat de resultaten zijn.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:57 schreef hooibaal het volgende:
Ik weet niet hoe fanatiek de diplomatieke banden tussen Nederland en de Filipijnen zijn, maar die zouden meteen bevroren moeten worden. Met dit soort figuren, gekozen of niet, moet je geen zaken willen doen.
Hehe, het wordt genieten.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:51 schreef JubaUrbicus het volgende:
Prachtige gozerDe taal die hij uitspreekt is de enige die enigszins werkt in dat soort landen. We want more
Heb je gezien dat deze man al in de 70 is en de kans dus aanwezig is dat dit presidentschap eindigt met iemand anders die jij niet noodzakelijk prachtig vindt en de macht heeft om random groepen te vermoorden?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:51 schreef JubaUrbicus het volgende:
Prachtige gozerDe taal die hij uitspreekt is de enige die enigszins werkt in dat soort landen. We want more
Noord Korea is ook heel veilig en geordendquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja daarom is zijn stad zo veilig en welvarend he?
Dat valt ook wel mee, alleen Pyongyang. Ik vind dit heel lastig, aangezien de Filipijnen echt een wild west is met ontzettend veel drugscriminaliteit, extreem veel corruptie en armoede. Misschien is het dan wel het beste om eerst schoon te maken voor je iets gaat opbouwen. Op dit moment is het echt een paradijs voor drugshandelaars, tot Duterte dan.quote:Op woensdag 6 juli 2016 06:21 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Noord Korea is ook heel veilig en geordend
Het bestrijden van armoede zal de criminaliteit blijvend substantieel verminderen, maar voor populisten is het ongegeneerd laten afmaken van mensen natuurlijk veel makkelijker.quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:12 schreef Donnis het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee, alleen Pyongyang. Ik vind dit heel lastig, aangezien de Filipijnen echt een wild west is met ontzettend veel drugscriminaliteit, extreem veel corruptie en armoede. Misschien is het dan wel het beste om eerst schoon te maken voor je iets gaat opbouwen. Op dit moment is het echt een paradijs voor drugshandelaars, tot Duterte dan.
Dit dus! Wat een verschrikkelijke idioot die gozerquote:Op woensdag 6 juli 2016 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Belachelijk dat de VN dit land waar op dit moment dus de rechtstaat niet gewaarborgd is nog niet op een strafbank geplaatst heeft.
Het straffeloos afschieten van mensen moet hier dus ook mogelijk zijn? Goh wat zullen we het gezellig krijgen hierquote:Op woensdag 6 juli 2016 10:27 schreef Grems het volgende:
Wat een ongekende koning
Klonen die man en loslaten op de cultuurverrijking
In principe is de oplossing natuurlijk makkelijk per heden een complete handelsboycot met dat land instellen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:32 schreef bamibij het volgende:
[..]
Dit dus! Wat een verschrikkelijke idioot die gozer
Hij was al doorgeslagen. Maar dan moet je de mening van mensenrechtenorganisaties serieus nemen.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:54 schreef Manke het volgende:
Was het deze man die van s'werelds gevaarlijkste stad de veiligste stad heeft gemaakt? Dat kwam jaren geleden in het nieuws en toen vond ik het een held, maar die gaat natuurlijk doorslaan als ie te veel macht krijgt.
Als het maar moslims zijn. Was getekend, Grems.quote:Op woensdag 6 juli 2016 13:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het straffeloos afschieten van mensen moet hier dus ook mogelijk zijn? Goh wat zullen we het gezellig krijgen hier
quote:Op woensdag 6 juli 2016 10:27 schreef Grems het volgende:
Klonen die man en loslaten op de cultuurverrijking
Duterte probeert de armoede ook te bestrijden maar als 2 miljoen mensen aan de crystal meth zitten en aan het moorden zijn gaat echt niet veranderen door wat meer welvaart. Welvaart komt ook langzaam, en ligt niet in je eigen hand of dat gaat lukken. Makkelijk praten vanuit Europees perspectief dus.quote:Op woensdag 6 juli 2016 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het bestrijden van armoede zal de criminaliteit blijvend substantieel verminderen, maar voor populisten is het ongegeneerd laten afmaken van mensen natuurlijk veel makkelijker.![]()
Belachelijk dat de VN dit land waar op dit moment dus de rechtstaat niet gewaarborgd is nog niet op een strafbank geplaatst heeft.
Als staatshoofd zijnde serieus het er over hebben om 2% van je bevolking af te willen maken. En jij die dit dan hier probeert te downplayen omdat het een zogenaamd een europees perspectief is, terwijl dit gewoon met universele mensenrechten te maken heeft .quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:00 schreef Donnis het volgende:
[..]
Duterte probeert de armoede ook te bestrijden maar als 2 miljoen mensen aan de crystal meth zitten en aan het moorden zijn gaat echt niet veranderen door wat meer welvaart. Welvaart komt ook langzaam, en ligt niet in je eigen hand of dat gaat lukken. Makkelijk praten vanuit Europees perspectief dus.
Genoeg arme mensen afschieten is ook een manier om armoede te bestrijden.quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:00 schreef Donnis het volgende:
[..]
Duterte probeert de armoede ook te bestrijden maar als 2 miljoen mensen aan de crystal meth zitten en aan het moorden zijn gaat echt niet veranderen door wat meer welvaart. Welvaart komt ook langzaam, en ligt niet in je eigen hand of dat gaat lukken. Makkelijk praten vanuit Europees perspectief dus.
Stompzinnige opmerkingen maken om mensen zomaar te vermoorden zou ook moeten resulteren in je eigen dood, dat zou de onverdraagzaamheid in NL ook snel doen afnemen en hier op fok ook weer wat meer niveau geven.quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:51 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Genoeg arme mensen afschieten is ook een manier om armoede te bestrijden.
Niet zomaar, drugsverslaafden en -dealers. Welke socio-economische groep denk je dat je daarmee voornamelijk te pakken hebt?quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stompzinnige opmerkingen maken om mensen zomaar te vermoorden zou ook moeten resulteren in je eigen dood, dat zou de onverdraagzaamheid in NL ook snel doen afnemen en hier op fok ook weer wat meer niveau geven.
Als dat het hedendaagse sarcasme zou moeten voorstellen zelfs met een duim icoontje erbij dat het een goed plan is ben ik de weg kwijt.quote:Op woensdag 6 juli 2016 16:41 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Niet zomaar, drugsverslaafden en -dealers. Welke socio-economische groep denk je dat je daarmee voornamelijk te pakken hebt?
Edit: Het was een sarcastische opmerking trouwens.
Ho ho ho ik zeg niet dat ze afgemaakt moeten worden, ik observeer wat de situatie daar is en begrijp dat een populistische leider als Duterte dan zo populair is.quote:Op woensdag 6 juli 2016 15:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als staatshoofd zijnde serieus het er over hebben om 2% van je bevolking af te willen maken. En jij die dit dan hier probeert te downplayen omdat het een zogenaamd een europees perspectief is, terwijl dit gewoon met universele mensenrechten te maken heeft .
Veel armoede in de fillipijnen komt volgens mij dan weer door het in stand houden van de corruptie. Dat uit de armoede dan weer mensen in de val van drugs gebruik om hun problemen geestelijk te verminderen vallen is weer het gevolg. Als die populist daadwerkelijk de problemen wil aanpakken moet dat beginnen met de corruptie uit te bannen door wat bewezen corrupte mensen dan via een rechtsgang te straffen. Maar dat durft hij waarschijnlijk niet aan omdat anders het politie apparaat en/of de militairen een coupe plegen en hij zelf vermoord zal worden.quote:Op donderdag 7 juli 2016 11:59 schreef Donnis het volgende:
[..]
Ho ho ho ik zeg niet dat ze afgemaakt moeten worden, ik observeer wat de situatie daar is en begrijp dat een populistische leider als Duterte dan zo populair is.
En ik verwacht ook niet dat het veel succes gaat hebben omdat het waarschijnlijk meer geweld gaat uitlokken, maar Filipijnen is wel letterlijk jungle: veel wapenbezit, islamitisch extremisme in het zuiden, zware corruptie in de politiemacht en het leger, onschuldige mensen lopen met de vrees zomaar neergeschoten te worden.. Jij roept dus heel makkelijk 'ja armoede bestrijden' maar hoe dan? Denk je niet dat ze al tientallen jaren hopen dat dat verbetert? Het enige wat écht groeit zijn de Chinese kartels die meth dat land in pushen.
Sowieso, heldquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:41 schreef George_Zina het volgende:
Kijk hem bij zitten met zijn eenvoudige t-shirt als de Amerikaanse ambassadeur van de Filipijnen op bezoek komt.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:47 schreef Eufonie het volgende:
Sowieso, held
"I do not care if I burn in hell for as long as the people I serve live in paradise."
- Rodrigo Duterte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |