Hoeveel slachtoffers spreken we over? En vind je dat echt het risico waard om zonder proces te worden geëxecuteerd?quote:Op maandag 16 mei 2016 17:49 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee dan de talloze slachtoffers die in Nederland vallen omdat de rechterlijke macht het nodig acht om dezelfde criminelen keer op keer op keer weer vrij te laten.
Tja dat stukkie tekst hier in dit topic over 4 van de 6 kinderen van een arm gezin die vermoord zijn zegt al aardig wat. Ja het zullen ongetwijfeld schoffies geweest zijn die stalen om in leven te kunnen blijven, maar om hen daar nou voor af te knallen?quote:Op maandag 16 mei 2016 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers spreken we over? En vind je dat echt het risico waard om zonder proces te worden geëxecuteerd?
Het is altijd makkelijk praten, totdat het iemand overkomt die jou dierbaar is. Dan is het plots huilen.
Zodra ik niet meer mobiel zit zal ik ff voor je googelen welk percentage zware misdaad gepleegd wordt door recidivisten.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers spreken we over? En vind je dat echt het risico waard om zonder proces te worden geëxecuteerd?
Het is altijd makkelijk praten, totdat het iemand overkomt die jou dierbaar is. Dan is het plots huilen.
Heeft veel goed werk verricht in Davao City. Na 22 jaar als burgemeester is de stad extreem veilig voor Zuid-Oost Aziatische begrippen en is hij ongekend populair. Ik durf het te betwijfelen. De halfzachte aanpak gaat niet werken in die contreien omdat de mate van ontwikkeling daar niet na is. Op de korte termijn de meedogenloze aanpak en daarnaast werken aan het opkrikken van de Filipijnse ontwikkelingen: onderwijs, betere verdeling van Rijkdom etc.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:30 schreef Hathor het volgende:
Dit soort "leiders" zijn natuurlijk zelf ook hardstikke crimineel, geen greintje mededogen voor wie dan ook maar de wet overtreed. Zijn populariteit zal snel dalen wanneer er gewoon random executies uitgevoerd gaan worden door die fijne deathsquads van hem.
Maar waar hij eerst in het vaarwater zat van de benden in één stad, wil hij het nu op nemen tegen de benden van het land. Ik moet maar zien dat hij dat weet te winnen op deze manier, ook zij zullen verder verharden. En als een arrestatie betekent dat je een redelijke kans hebt om te overlijden dan kun je beter je magazijnen eerst leegschieten.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:43 schreef ToT het volgende:
[..]
True.
Het land is al arm, en hij wil alcohol en roken verbieden. Zeg maar dag tegen de toerisme, en dus tegen een groot deel van je inkomsten.
Aan de andere kant zijn de grote steden daar, met name Manila, wel extreem crimineel en moet er met harde hand tegen opgetreden worden.
Maar om nou mensen zonder proces af te knallen echt de oplossing is? Een groot deel van het volk vindt het allemaal prima, dus dat geeft wel aan dat de nood erg hoog zit.
Dat is een volkomen andere situatie dan de moorden door doodseskaders waar ik het hier over had.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:27 schreef Grems het volgende:
[..]
Zodra ik niet meer mobiel zit zal ik ff voor je googelen welk percentage zware misdaad gepleegd wordt door recidivisten.
Ik stel dan ook niet dat iemand die een brood steelt onmiddelijk en zonder proces dood moet. Wel dat de wereld beter afgeweest was als figuren zoals Dutroux na hun eerste veroordeling gewoon een kogel hadden gekregen.
Yup @ drooglegging, zat ik ook aan te denken. Sowieso hebben ze daar ook bierbrouwerijen. Moeten die ineens gaan sluiten, of mogen ze doorgaan voor export? Die bocht is niet te zuipen (met name San Miguel), dus die zal dan wel over de kop gaan.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar waar hij eerst in het vaarwater zat van de benden in één stad, wil hij het nu op nemen tegen de benden van het land. Ik moet maar zien dat hij dat weet te winnen op deze manier, ook zij zullen verder verharden. En als een arrestatie betekent dat je een redelijke kans hebt om te overlijden dan kun je beter je magazijnen eerst leegschieten.
En het landelijk verbieden van alcohol en sigaretten, pfff welk beter voorstel om de criminaliteit enorm te doen groeien, we hebben gezien wat Amerika kreeg te verduren door de drooglegging, want van arm tot rijk, iedereen wil zijn drankje.
Manilla, meest dichtbevolkte stad ter wereld. Kwestie van tijd voor je de doodseskaders dood van de grond kunt rapen.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup @ drooglegging, zat ik ook aan te denken. Sowieso hebben ze daar ook bierbrouwerijen. Moeten die ineens gaan sluiten, of mogen ze doorgaan voor export? Die bocht is niet te zuipen (met name San Miguel), dus die zal dan wel over de kop gaan.
En @ criminaliteit in het hele land: ja als hij in elke grote stad waar veel criminaliteit heerst doodseskaders wil inzetten, heb je kans dat het GIGANTISCH uit de klauwen gaat lopen en dat die doodseskaders ZELF voor problemen gaan zorgen. With great power comes great responsibillity en dat soort cliché's. Hij kan onmogelijk toezicht houden op al die groepen en moet er maar op vertrouwen dat de mensen die hen aansturen, de juiste instructies zullen geven en dat ze niet TE erg zullen doorschieten.
idd, ik meen ergens gelezen te hebben dat er jaarlijks al 10.000 moorden gepleegd worden? Als de onderwereld zich eenmalig eens goed organiseert en samenwerkt, durft straks niemand meer in zo'n doodseskader te werken.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Manilla, meest dichtbevolkte stad ter wereld. Kwestie van tijd voor je de doodseskaders dood van de grond kunt rapen.
Deze man heeft het voordeel dat hij zelf meedogenloos is. Even meedogenloos als de hardste criminelen in de Filipijnen. Een van zijn uitspraken over Manilla: 'hij verklaarde tienduizenden criminelen in Manilla over de kling te willen jagen om de stad veiliger te maken. Hij zei dat na zijn massaslachting de Baai van Manilla zo vol lijken zou drijven dat de vis nergens vetter zou zijn'. Als normale doodseskaders niet genoeg zijn, dan moet het heel groots aangepakt worden in de vorm van leger-doodseskaders.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Manilla, meest dichtbevolkte stad ter wereld. Kwestie van tijd voor je de doodseskaders dood van de grond kunt rapen.
quote:Op maandag 16 mei 2016 18:53 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Deze man heeft het voordeel dat hij zelf meedogenloos is. Even meedogenloos als de hardste criminelen in de Filipijnen. Een van zijn uitspraken over Manilla: 'hij verklaarde tienduizenden criminelen in Manilla over de kling te willen jagen om de stad veiliger te maken. Hij zei dat na zijn massaslachting de Baai van Manilla zo vol lijken zou drijven dat de vis nergens vetter zou zijn'. Als normale doodseskaders niet genoeg zijn, dan moet het heel groots aangepakt worden in de vorm van leger-doodseskaders.
Die man kan wel veel willen, toen Mexico 6500 Militairen de straten opstuurde ontspoorde het daar pas echt.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:53 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Deze man heeft het voordeel dat hij zelf meedogenloos is. Even meedogenloos als de hardste criminelen in de Filipijnen. Een van zijn uitspraken over Manilla: 'hij verklaarde tienduizenden criminelen in Manilla over de kling te willen jagen om de stad veiliger te maken. Hij zei dat na zijn massaslachting de Baai van Manilla zo vol lijken zou drijven dat de vis nergens vetter zou zijn'. Als normale doodseskaders niet genoeg zijn, dan moet het heel groots aangepakt worden in de vorm van leger-doodseskaders.
Klopt, dit soort manier van een land runnen wordt en enorm probleem zodra de verkeerde dit soort instrumenten kan gebruiken.. Zoals erdogan of milosevic.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen dat je niet weet wat er na deze 71 jarige man komt.
We zullen na verloop van tijd een evaluatie opmaken na zijn aantreden. Een land als de Filipijnen is niet een-op-een te vergelijken met Mexico. De landelijke maatregelen en in welke vorm deze man ze gaat gieten laten nog op zich wachten net als de doeltreffendheid, maar gezien de resultaten in Davao City hebben de Filipinos alle redenen om lyrisch te zijn over De Bestraffer. Het zijn geen holle woorden. Zover bekend is in Mexico geen enkele gevaarlijke wapennest ontmaskerd en veilig gemaakt.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja, over een paar jaar zal het land hierdoor van straatarm wel afgezakt zijn naar een echt 3e wereldland, tenzij dat verbod niet in de toeristische gebieden geldt.quote:
quote:Als burgemeester van Davao liet hij ook ooit een toerist zijn brandende sigaret opeten. De man had die opgestoken in een restaurant waar er een rookverbod was. Duterte duwde een .38-revolver in de onderbuik van de toerist en zei hem “Papiliin kita: barilin ko ang bayag mo, i-preso kita, o kainin mo ang upos ng sigarilyo mo” (“Ik geef je deze keuze: ik schiet je in je ballen en stuur je naar de gevangenis of je kan nu je sigaret opeten”).
Leuk, zo'n sociopaat als president.quote:
Ik kijk liever naar de resultaten en die resultaten zijn veelbelovend.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk, zo'n sociopaat als president.
quote:Op maandag 16 mei 2016 05:35 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb een half jaar in Davao City gewoond. De beste man heeft een keer een krantenbericht laten publiceren na een ongeluk met een Jeepney waarbij 17 studenten omkwamen (omgebouwde en verlengde Amerikaanse legerjeeps die worden gebruikt als publiek transportmiddel). De chauffeurs hiervan rijden veelal veel te hard. In het krantenbericht stond dat ze zich moesten gedragen of dat ze anders kogels konden vangen. Ook had hij de dag erna een speciale traffic police ingesteld, die toezicht hield op o.a. dat soort wegpiraten. Ik heb één keer een lijk gezien van iemand die het slachtoffer was van de DDS (Davao Death Squad). Ze komen veelal op motoren en steken i.p.v. schieten om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Naar verluidt zijn het gevangenen die strafvermindering krijgen. Ze geven eerst een waarschuwing waarbij iemand wordt verteld dat hij op de lijst staat en dat deze wordt afgewerkt tenzij ze hun activiteiten stoppen. Hij was zelfs niet te beroerd om de Ampatuan familie, die vlakbij mijn huis een gigantische villa hadden, eraan te herinneren dat zij in Davao City onder zijn gezag vielen. De Ampatuan familie was verantwoordelijk voor de Maguindanao massacre waarbij ze de gehele familie van een politieke rivaal inclusief meereizende journalisten hebben afgeslacht (sommigen waren hier zelf bij aanwezig). Dit gebeurde in de absolute no-go area van Mindanao: Maguindanao (en erboven moet je ook niet komen, Zamboanga).
De man is een ongekend fenomeen in Davao City. Mensen lopen met t-shirts van hem, hebben zijn foto in hun auto hangen. Vroeger had Davao City tien moorden per dag. Onder hem is het de veiligste stad van Zuid-Oost Azië geworden. Ik kon overal gaan en staan, zelfs in de grootste sloppenwijken. Dat is onmogelijk en zeer gevaarlijk in Manilla en Cebu. Verder heeft hij het mede voor elkaar gekregen dat de oorlog met de MILF (Moro Islamic Liberation Front) en de NPA (New Peoples Army, commies) niet in de stad wordt uitgevochten. Ondanks alles weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Zijn beleid werkte duidelijk, hij was gigantisch populair (net als zijn dochter Inday Sara Duterte). Toch blijft het armoede en uitzichtloosheid en een niet functionerende maatschappij en rechtstaat wat mensen tot de criminaliteit drijft. Ook met drugsgebruikers (Meth is zeer populair in de Filippijnen) werd afgerekend. Aan het einde van de dag is het toch beter om corruptie aan te pakken en een rechtstaat op poten te zetten, de economie te laten ontwikkelen en zodoende de stabiliteit in de samenleving te vergroten. De Filippijnen is een prachtig land, met mooie mensen (de meest gastvrije van Zuid-Oost Azië), prachtige natuur, sommige eilanden zijn nog niet verpest door het massatoerisme. Ook kent het land veel potentieel. Hopelijk weet Duterte het eruit te halen want naast zijn controversiële acties heeft hij ook op economisch gebied veel voor Davao City betekend.
Voor een open riool als de Filipijnen wellicht. Hier hoort zo'n gestoorde gek niet thuis.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:03 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar de resultaten en die resultaten zijn veelbelovend.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |