abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:58:45 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162108204
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:46 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou ja, als ik dat stuk zo lees, zijn dingen als striae een paar van de grootste problemen :')

Zelf lijken slapeloze nachten mij idd zo'n beetje het meest 'killing' :Y
Ik vind dat ook een vreemde reden inderdaad, ja ik zal geen bikinimodeshow kunnen lopen met mijn zebraprintje, maar die ambitie had ik sowieso al niet, mijn nachtrust is mij veel meer waard. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_162108455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:46 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou ja, als ik dat stuk zo lees, zijn dingen als striae een paar van de grootste problemen :')

Zelf lijken slapeloze nachten mij idd zo'n beetje het meest 'killing' :Y
Ik heb bijna geen slapeloze nachten gehad. De eerste sliep gelijk al de hele nacht door en met de tweede was het ook af en toe. Misschien had ik er ook geluk mee ;)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_162108876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, dit...

[..]

"Ik hou van mijn kinderen, maar achteraf was het me niet waard." vind ik toch wel wat heftiger dan dat...
Dit dus. Ze zegt eigenlijk; met de kennis van nu, zou ik destijds een andere keuze gemaakt hebben.

En bedankt mam, je uiterlijke kenmerken zijn blijkbaar belangrijker dan het leven wat je ons geschonken hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_162109423
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:18 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
Als buitenstaander is het zo zwart wit.
Maar ben je eenmaal zwanger of ben je net met kind, dan is het diverse tinten grijs.
Wat als je een gehandicapt kind krijgt?
Of een kind wat later speciale zorg nodig blijkt te hebben?
Je houdt van je kind. En wat wel en niet normale reacties zijn, poeh, alles is mens eigen.

Of bedoel je dat niet?
Ik heb het over de maatschappelijke reactie, niet over de ervaring van de ouder.

Ik ken iemand die duidelijk spijt heeft dat ze ooit aan kinderen begonnen is en die ook gewoon echt niet geschikt is als ouder. Maar waar kun je heen met zo'n probleem? Het is niet bespreekbaar.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 07:47:22 #205
5428 crew  miss_sly
pi_162109694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat dit best regelmatig voorkomt, maar dat het een gigantisch taboe is.

Ik ben bewust kindvrij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze mogelijk dezelfde keus zou maken als ze het over zou doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Dat zegt namelijk niets over wat zij voor mij voelt.
Klopt. Mijn moeder heeft dat ook wel eens gezegd. Echter wel toen ik al volwassen was en zo kon denken over haar uitspraak. Jonge kinderen zijn vrij egocentrische wezens en de wereld draait om hen. Als ouders gaan scheiden, zoeken ze de schuld bij zichzelf. Als ze te horen krijgen dat hun moeder hen liever niet had gehad, is dat ook hun schuld. Zo denken en voelen jonge kinderen. Het lijkt mij dus niet iets dat je jonge kind dient te horen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 07:50:54 #206
5428 crew  miss_sly
pi_162109720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:08 schreef snakelady het volgende:
Ik denk dat iedere ouder wel eens denkt "waar ben ik aan begonnen!!!".
Ik was ook niet onder de indruk dat dat geheim was.
En hoe acceptabel is het als een ouder, zeker een moeder, zegt: eigenlijk had ik ze echt niet gewild. Dat vind ik niet soms, maar dat vind ik altijd, ook als ze lief en schattig en leuk zijn, niet alleen als ze strontvervelend zijn?

Juist, dat is taboe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162109726
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt. Mijn moeder heeft dat ook wel eens gezegd. Echter wel toen ik al volwassen was en zo kon denken over haar uitspraak. Jonge kinderen zijn vrij egocentrische wezens en de wereld draait om hen. Als ouders gaan scheiden, zoeken ze de schuld bij zichzelf. Als ze te horen krijgen dat hun moeder hen liever niet had gehad, is dat ook hun schuld. Zo denken en voelen jonge kinderen. Het lijkt mij dus niet iets dat je jonge kind dient te horen.
Nee, zeker niet. :o
pi_162109782
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:58 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat dit best regelmatig voorkomt, maar dat het een gigantisch taboe is.

Ik ben bewust kindvrij. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat ze mogelijk dezelfde keus zou maken als ze het over zou doen. Ik heb daar totaal geen problemen mee. Dat zegt namelijk niets over wat zij voor mij voelt.
Exact dit.

Ouderschap moet niet onderschat worden, ondanks dat 'we' het al duizenden jaren doen en onder gemiddelde omstandigheden nagenoeg iedereen er maar aan kan beginnen. Zeker nu er de keuze is en deze nog normaler is dan 30 jaar geleden, is de "wat als niet" onoverkomelijk, en zijn spijtgevoelens een echt "issue". Er zijn hele websites waar mensen hun geheim anoniem kunnen delen, en de verhalen zijn schrijnend. Veel emotionele gevechten tussen ouderschap haten en de kinderen niet de dupe willen laten worden, want het is niet hun fout..
Ja doei.
pi_162109831
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Exact dit.

Ouderschap moet niet onderschat worden, ondanks dat 'we' het al duizenden jaren doen en onder gemiddelde omstandigheden nagenoeg iedereen er maar aan kan beginnen. Zeker nu er de keuze is en deze nog normaler is dan 30 jaar geleden, is de "wat als niet" onoverkomelijk, en zijn spijtgevoelens een echt "issue". Er zijn hele websites waar mensen hun geheim anoniem kunnen delen, en de verhalen zijn schrijnend. Veel emotionele gevechten tussen ouderschap haten en de kinderen niet de dupe willen laten worden, want het is niet hun fout..
Het lijkt me echt een hel. En zoals bij elke vreselijke ervaring, kan het nogal verlichten om je hart te luchten. Maar dat gaat niet zomaar. Ik denk niet dat de vrouw die ik ken die er overduidelijk spijt van heeft, iemand heeft om erover te praten. Ik sta niet dichtbij genoeg om dat gesprek te openen, maar ik kan me voorstellen dat erover kunnen praten een enorme opluchting kan zijn.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 08:26:28 #210
137949 Disana
pi_162110015
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:11 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Bij die overgevoelige zieltjes van tegenwoordig waarschijnlijk wel, ja. Maar in feite zeggen die moeders wat anders. Ze zeggen niet: jij en jij, jullie wil ik niet; ze zeggen het in zijn algemeenheid. Dit in tegenstelling tot ouders die op alle mogelijke manieren één van hun kinderen laten weten dat het ongewenst is, om wie ze zijn (moetje, persoonlijkheid, lijkt te veel op die en die) of omdat het zomaar of toevallig de zondebok is.
Ja, en over die laatste ouders had ik het. Zoals ik zei: dat richt schade aan.
pi_162110234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, en over die laatste ouders had ik het. Zoals ik zei: dat richt schade aan.
De pispaaltjes vallen niet onder moeders die zeggen liever geen kind(eren) gehad te hebben. Ik had trouwens het 2e kind als collega. Deze collega ondervond er meer schade van dan de oudste die het moetje was en op allerlei manieren te grazen genomen werd.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 08:46:17 #212
137949 Disana
pi_162110256
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:44 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De pispaaltjes vallen niet onder moeders die zeggen liever geen kind(eren) gehad te hebben. Ik had trouwens het 2e kind als collega. Deze collega ondervond er meer schade van dan de oudste die het moetje was en op allerlei manieren te grazen genomen werd.
Ben jij deskundige, dat je dat eerste zo stellig weet?

Dat er schade op kan treden als de moeder zo'n kind liever niet had gehad, ben je dus wel met me eens.
pi_162110279
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ben jij deskundige, dat je dat eerste zo stellig weet?

Dat er schade op kan treden als de moeder zo'n kind liever niet had gehad, ben je dus wel met me eens.
In specifieke gevallen is dat zeker waar, maar echt niet over de hele linie.
pi_162110283
Bovenstaande is gewoon kindermishandeling.
pi_162110925
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:58 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kinderen. Hoop dat dit nog veranderd tegen de tijd dat m'n vriendin wilt gaan werpen. :')
Haha idd, als ik allemaal van die mensen om een kinderwagen zie staan en hoor zeggen "wat is het toch een mooi kindje he", dan heb ik altijd zoiets van ik heb dat gevoel helemaal niet

Wellicht als ik wat ouder wordt, maar daar zullen nog wel 5 a 10 jaar overheen gaan denk ik. Ik voel mezelf nog steeds kind :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:47:51 #216
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162111264
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat er schade op kan treden als de moeder zo'n kind liever niet had gehad, ben je dus wel met me eens.
Elke moeder beschadigt een kind. Dat heeft niets te maken met het kind liever wel of niet gehad hebben. Sterker nog ik denk dat zij die durven zeggen dat ze hun kind liever niet gehad hadden bewuster in het leven staan en ook meer aan zelfreflectie doen. Ik denk dat de kans juist groter is dat deze moeders actief op zoek gaan naar informatie over wat kinderen daadwerkelijk nodig hebben of beschadigt en psychisch beter in staat zijn om die informatie te verwerken.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 09:50:03 #217
137949 Disana
pi_162111308
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Elke moeder beschadigt een kind. Dat heeft niets te maken met het kind liever wel of niet gehad hebben. Sterker nog ik denk dat zij die durven zeggen dat ze hun kind liever niet gehad hadden bewuster in het leven staan en ook meer aan zelfreflectie doen. Ik denk dat de kans juist groter is dat deze moeders actief op zoek gaan naar informatie over wat kinderen daadwerkelijk nodig hebben of beschadigt en psychisch beter in staat zijn om die informatie te verwerken.
Ik denk niet dat je zoiets zomaar tegen een kind kunt zeggen zonder het kind daarmee emotioneel te belasten. Ik denk dat je het best mag voelen, maar dat je het voor je moet houden tot het kind volwassen is.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:51:56 #218
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162111350
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar om nou een kind te nemen (ja ja ik weet het) zodat hij over veertig jaar m'n kont kan afvegen, vind ik ook niet echt een goede reden. Maar m'n opa is vorig jaar overleden en m'n oma is volledig afhankelijk van m'n vader en oom, eigenlijk draait alles ondertussen om haar. Dan vraag ik me weleens af hoe dat met mij moet gaan, helemaal alleen :')
Gewoon op tijd je kaarsje uitblazen, voor je overlast wordt voor je kinderen of omgeving.
pi_162111375
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:58 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan kinderen. Hoop dat dit nog veranderd tegen de tijd dat m'n vriendin wilt gaan werpen. :')
Je weet dat je gewoon kunt zeggen 'ik wil geen kinderen', en ja dat kan je soms je relatie kosten, maar het is imho niet iets waar je compromissen om moet sluiten.

lees dit ook eens:

https://www.reddit.com/r/(...)from_the_other_side/
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:54:24 #220
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162111395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je zoiets zomaar tegen een kind kunt zeggen zonder het kind daarmee emotioneel te belasten. Ik denk dat je het best mag voelen, maar dat je het voor je moet houden tot het kind volwassen is.
Ik denk dat recht in het smoel van je blaag staan te liegen nog veel schadelijker is. Dat maakt je namelijk onbetrouwbaar. En niets is schadelijker voor een kind dan een onbetrouwbare moeder.

Overigens haal ik niet uit de OP dat het deze moeders gaat om het tegen hun (jonge) kinderen te vertellen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:57:11 #221
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162111452
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je weet dat je gewoon kunt zeggen 'ik wil geen kinderen', en ja dat kan je soms je relatie kosten, maar het is imho niet iets waar je compromissen om moet sluiten.

lees dit ook eens:

https://www.reddit.com/r/(...)from_the_other_side/
Ja, no shit Sherlock. Gelukkig is m'n vriendin pas 23 dus ik heb nog even voordat die eierstokken echt beginnen te rammelen. Dus dat zien we dan wel weer.
Graag op anoniem
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 09:58:38 #222
137949 Disana
pi_162111489
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:54 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk dat recht in het smoel van je blaag staan te liegen nog veel schadelijker is. Dat maakt je namelijk onbetrouwbaar. En niets is schadelijker voor een kind dan een onbetrouwbare moeder.

Overigens haal ik niet uit de OP dat het deze moeders gaat om het tegen hun (jonge) kinderen te vertellen.
Iets voor je houden in het belang van een ander vind ik niet onder liegen vallen. Dat vind ik onder liefde vallen.

En nee, de dames uit de OP zeggen het misschien niet tegen hun kinderen, maar onderschat de intuïtie van kinderen niet: die voelen veel aan.
pi_162111498
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, no shit Sherlock. Gelukkig is m'n vriendin pas 23 dus ik heb nog even voordat die eierstokken echt beginnen te rammelen. Dus dat zien we dan wel weer.
Nou ja, het lijkt me wel iets waar je eerder dan 'later' over na wilt denken. Het lijkt me namelijk nóg moeilijker om na járenlange relatie het af te breken om dat soort dingen. Als je het echt zelf ook nog niet weet en zij ook niet, fair enough. Maar als jij al weet dat je geen kinderen wilt, en zij wil ze zeker weten wel, dan is het gewoon wachten tot de bom barst, en die bom wordt steeds groter...
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:59:27 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162111513
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe acceptabel is het als een ouder, zeker een moeder, zegt: eigenlijk had ik ze echt niet gewild. Dat vind ik niet soms, maar dat vind ik altijd, ook als ze lief en schattig en leuk zijn, niet alleen als ze strontvervelend zijn?

Juist, dat is taboe.
Dat klopt, en ook ik vind dat wanneer een persoon zich zo voelt dat besproken zou moeten worden, alleen niet met haar jonge kinderen zelf natuurlijk om de reden die jij al aangaf.

Ik kan mij dat gevoel overigens niet zo goed voorstellen, zoals ik schreef denk ik wel eens,''waar ben ik toch aan begonnen'', maar dat gevoel gaat altijd vrij snel weer weg, dat is een momentopname.
Soms fantaseer ik wel eens, ''als ik iets kon veranderen in mijn leven'', maar dan denken dat de kinderen er niet meer zouden zijn of dat ik er niet aan begonnen was is er niet in mijn lijstje.

Het lijkt mij echt heel erg moeilijk en zwaar om die gevoelens te hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:00:21 #225
3542 Gia
User under construction
pi_162111530
Ik ben tgv fouten bij de bevalling van onze oudste in de wao terecht gekomen. Onze jongste is altijd een beetje een zorgenkindje geweest. (lui oog, platvoeten, looporen, pseudokroep enz.) Heeft dus nogal wat nachtrust gekost. En zelfs met deze ervaring zou ik het zo overdoen. Geen moment heb ik ook maar vluchtig het gevoel gehad van spijt. Nooit heb ik gedacht "als ik dit vooraf had geweten, was ik er nooit aan begonnen!" En ja ik heb een tijgerprintje, so what!

Ik denk dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn voor het moederschap, maar toch zo'n statussymbooltje willen, zoals ze schijnbaar een kind zien. Blijkbaar moet zo'n kindje aan een bepaalde verwachting voldoen. En als dat niet zo is, en het valt tegen, denken ze: was ik er maar nooit aan begonnen!

Sorry, ik vind dat zeer egoïstisch. Een kind kiest er niet voor om geboren te worden. Een kind moet zich welkom voelen. Zijn/haar belangen moeten op de eerste plaats komen en niet die van mams.

Ik houd zielsveel van mijn kinderen. Het is het mij allemaal waard geweest.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:00:25 #226
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162111532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou ja, het lijkt me wel iets waar je eerder dan 'later' over na wilt denken. Het lijkt me namelijk nóg moeilijker om na járenlange relatie het af te breken om dat soort dingen. Als je het echt zelf ook nog niet weet en zij ook niet, fair enough. Maar als jij al weet dat je geen kinderen wilt, en zij wil ze zeker weten wel, dan is het gewoon wachten tot de bom barst, en die bom wordt steeds groter...
Nou ja, ik ben 27. M'n zus riep tot haar 31ste dat ze geen kinderen wilde, nu heeft ze er twee. We zien wel. Onzin om daar nu over te gaan piekeren.
Graag op anoniem
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:00:45 #227
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_162111545
Een jaar of 10 - 15 geleden ook in de Humo een reportage over ouders die niet van hun kinderen houden. Een week later had je natuurlijk de lezersbrieven van onbegrip, terwijl ik het een verfrissende gedachte vond dat het zo eens uitgesproken werd. Dit is gewoon een mogelijkheid en al die kortpittige Ria's kunnen dat blijkbaar niet verwerken.
pi_162111559
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Elke moeder beschadigt een kind. Dat heeft niets te maken met het kind liever wel of niet gehad hebben. Sterker nog ik denk dat zij die durven zeggen dat ze hun kind liever niet gehad hadden bewuster in het leven staan en ook meer aan zelfreflectie doen. Ik denk dat de kans juist groter is dat deze moeders actief op zoek gaan naar informatie over wat kinderen daadwerkelijk nodig hebben of beschadigt en psychisch beter in staat zijn om die informatie te verwerken.
Boeiende invalshoek.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:04:03 #229
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162111625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Iets voor je houden in het belang van een ander vind ik niet onder liegen vallen. Dat vind ik onder liefde vallen.

En nee, de dames uit de OP zeggen het misschien niet tegen hun kinderen, maar onderschat de intuïtie van kinderen niet: die voelen veel aan.
Ook dat je de waarheid verzwijgt.

Deze moeders zeggen niet "ik wou dat je niet in mijn leven was, kutkind". Ze zeggen "nu ze er zijn wil ik ze nooit meer kwijt maar als ik alles opnieuw kon doen met de kennis die ik nu heb, dan was ik er niet aan begonnen".
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 10:05:39 #230
137949 Disana
pi_162111659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[..]

Ook dat je de waarheid verzwijgt.

Deze moeders zeggen niet "ik wou dat je niet in mijn leven was, kutkind". Ze zeggen "nu ze er zijn wil ik ze nooit meer kwijt maar als ik alles opnieuw kon doen met de kennis die ik nu heb, dan was ik er niet aan begonnen".
Waarmee zo'n moeder dus zegt dat ze er niet onverdeeld blij mee is.

En dat is niet leuk om te horen.
pi_162111729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarmee zo'n moeder dus zegt dat ze er niet onverdeeld blij mee is.

En dat is niet leuk om te horen.
Als volwassene die geen kinderen wil, zelf, vond ik dat echt niet erg om te horen van mijn moeder. Ik vond het juist wel een opluchting ergens. Eerst was het jarenlang, toen ik zei dat ik geen kinderen wilde 'dat komt nog wel', maar toen ze uiteindelijk doorhad dat ik daar serieus in was, ging het die kant op.

Raar ergens, eigenlijk wel. Het laat zien dat kinderen krijgen 'de norm is', want dat doe je nu eenmaal, klaar. En dat zodra je wordt geconfronteerd met mensen die keihard tegen die norm ingaan je na gaat denken over je eigen keus/beslissing in deze.

Mijn moeder houdt zielsveel van me, en ik houd van haar, en we gaan voor elkaar door 't vuur! Maar ik ben zo blij met het leven dat mijn man en ik hebben, en ik kan me voorstellen dat zij dat ook wel had gewild :P
Ja doei.
pi_162111758
Ik sluit mij volledig aan bij moblo.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 10:12:13 #233
137949 Disana
pi_162111832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als volwassene die geen kinderen wil, zelf, vond ik dat echt niet erg om te horen van mijn moeder. Ik vond het juist wel een opluchting ergens. Eerst was het jarenlang, toen ik zei dat ik geen kinderen wilde 'dat komt nog wel', maar toen ze uiteindelijk doorhad dat ik daar serieus in was, ging het die kant op.

Raar ergens, eigenlijk wel. Het laat zien dat kinderen krijgen 'de norm is', want dat doe je nu eenmaal, klaar. En dat zodra je wordt geconfronteerd met mensen die keihard tegen die norm ingaan je na gaat denken over je eigen keus/beslissing in deze.

Mijn moeder houdt zielsveel van me, en ik houd van haar, en we gaan voor elkaar door 't vuur! Maar ik ben zo blij met het leven dat mijn man en ik hebben, en ik kan me voorstellen dat zij dat ook wel had gewild :P
Het is voor jou fijn dat je moeder eerlijk tegen je is geweest toen je het nodig had, want het bevestigde je eigen keuze. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, want kinderen krijgen is inderdaad de norm, daar weet ik alles van want ik wilde ze zelf ook niet. Ik blijf alleen wel vinden dat je het beter niet tegen je kinderen kunt zeggen zolang ze nog afhankelijk van je zijn.
pi_162111853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is voor jou fijn dat je moeder eerlijk tegen je is geweest toen je het nodig had, want het bevestigde je eigen keuze. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, want kinderen krijgen is inderdaad de norm, daar weet ik alles van want ik wilde ze zelf ook niet. Ik blijf alleen wel vinden dat je het beter niet tegen je kinderen kunt zeggen zolang ze nog afhankelijk van je zijn.
Oh, daar ben ik het mee eens hoor! :) Het is afwachten/aftasten, en zou zoiets zeker niet zeggen onder de 18 ofzo _O- :D
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:13:05 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162111859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:04 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ook dat je de waarheid verzwijgt.

Deze moeders zeggen niet "ik wou dat je niet in mijn leven was, kutkind". Ze zeggen "nu ze er zijn wil ik ze nooit meer kwijt maar als ik alles opnieuw kon doen met de kennis die ik nu heb, dan was ik er niet aan begonnen".
Jonge kinderen begrijpen dat nog niet, daar moet je ze ook niet mee lastig vallen.

Als ik sporadisch een meningsverschil heb met mijn man en ik voel mij wat down, de kinderen vragen wat er aan de hand is ga ik hun ook niet uitleggen wat er is maar zeg ik dat ik een beetje hoofdpijn heb.
Dat is niet liegen, dat zijn gewoon volwassen zaken waar (jonge) kinderen niks mee te maken hebben omdat ze het gewoonweg nog niet begrijpen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:14:04 #236
3542 Gia
User under construction
pi_162111880
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef Twiitch het volgende:

Nou ja, ik ben 27. M'n zus riep tot haar 31ste dat ze geen kinderen wilde, nu heeft ze er twee. We zien wel. Onzin om daar nu over te gaan piekeren.
Dat is geen onzin.
Als jij op je 27ste nog steeds kinderen niet leuk vindt, ze, bwvs, irritante ettertjes vindt, of stoorzenders als jij rustig in een restaurant wilt kunnen zitten eten, dan moet je eerlijk zijn tegenover je vriendin en zeggen dat je geen vader wilt worden.
En niet maar afwachten of je die vadergevoelens misschien ooit nog krijgt, want jij hebt tijd zat, zij niet.

Bij ons was aan 't begin van onze relatie meteen duidelijk dat wij allebei graag kinderen wilden. We hebben er ook nooit spijt van gehad.

Je vindt kinderen leuk of je vindt ze niet leuk. Alle kinderen! Voorwaarden stellen waaraan jouw kind moet voldoen om leuk gevonden te worden slaat echt nergens op.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:15:30 #237
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162111919
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jonge kinderen begrijpen dat nog niet, daar moet je ze ook niet mee lastig vallen.

Als ik sporadisch een meningsverschil heb met mijn man en ik voel mij wat down, de kinderen vragen wat er aan de hand is ga ik hun ook niet uitleggen wat er is maar zeg ik dat ik een beetje hoofdpijn heb.
Dat is niet liegen, dat zijn gewoon volwassen zaken waar (jonge) kinderen niks mee te maken hebben omdat ze het gewoonweg nog niet begrijpen.
Oh god ja lekker dramatisch en raadselachtig doen tegen je kind is een goed idee. Dan kan het lekker zelf bedenken dat het aan hem/haar ligt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:15:57 #238
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162111935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als volwassene die geen kinderen wil, zelf, vond ik dat echt niet erg om te horen van mijn moeder. Ik vond het juist wel een opluchting ergens. Eerst was het jarenlang, toen ik zei dat ik geen kinderen wilde 'dat komt nog wel', maar toen ze uiteindelijk doorhad dat ik daar serieus in was, ging het die kant op.

Raar ergens, eigenlijk wel. Het laat zien dat kinderen krijgen 'de norm is', want dat doe je nu eenmaal, klaar. En dat zodra je wordt geconfronteerd met mensen die keihard tegen die norm ingaan je na gaat denken over je eigen keus/beslissing in deze.

Mijn moeder houdt zielsveel van me, en ik houd van haar, en we gaan voor elkaar door 't vuur! Maar ik ben zo blij met het leven dat mijn man en ik hebben, en ik kan me voorstellen dat zij dat ook wel had gewild :P
Maar jij was al ouder, en dat is heel anders, dan kan je redeneren en begrip op brengen voor de situatie.
Je weet dat ze haar best heeft gedaan onder omstandigheden.

een jong kind hoort dan alleen ''ze wil mij niet, ze heeft spijt'' Jonge kinderen denken immers dat de hele wereld om hen draait, zijn nog vrij egoistisch met dat soort zaken en logisch redeneren wil ook niet altijd lukken. dat is niet hun schuld, hun hersenen zijn nu eenmaal nog niet volledig ontwikkeld, het hoort bij het opgroeien.

Dus dat soort zaken moet je gewoon niet bespreken met je kind totdat ze op een leeftijd zijn dat ze het volledig kunnen begrijpen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:16:56 #239
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162111958
Waar staat dat het om jonge kinderen gaat?
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 10:17:09 #240
5428 crew  miss_sly
pi_162111964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:00 schreef Gia het volgende:

Ik denk dat sommige mensen gewoon niet geschikt zijn voor het moederschap, maar toch zo'n statussymbooltje willen, zoals ze schijnbaar een kind zien. Blijkbaar moet zo'n kindje aan een bepaalde verwachting voldoen. En als dat niet zo is, en het valt tegen, denken ze: was ik er maar nooit aan begonnen!

Sorry, ik vind dat zeer egoïstisch. Een kind kiest er niet voor om geboren te worden. Een kind moet zich welkom voelen. Zijn/haar belangen moeten op de eerste plaats komen en niet die van mams.

Ik denk dat je je vergist. Ik denk dat het ouderschap ook dingen over jezelf kan leren, die je nog niet wist. Dat kunnen goede en slechte dingen zijn. Dat kan ook betekenen dat je als je eenmaal een kind hebt bepaalde dingen echt niet trekt, niet kunt, niet voelt, niet wil. Dat kun je pas weten als het kind er al is. En dan zit je met de nare consequentie dat uitgerekend het ouderschap niet terug te draaien is, met geen mogelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162111965
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is geen onzin.
Als jij op je 27ste nog steeds kinderen niet leuk vindt, ze, bwvs, irritante ettertjes vindt, of stoorzenders als jij rustig in een restaurant wilt kunnen zitten eten, dan moet je eerlijk zijn tegenover je vriendin en zeggen dat je geen vader wilt worden.
En niet maar afwachten of je die vadergevoelens misschien ooit nog krijgt, want jij hebt tijd zat, zij niet.

Bij ons was aan 't begin van onze relatie meteen duidelijk dat wij allebei graag kinderen wilden. We hebben er ook nooit spijt van gehad.

Je vindt kinderen leuk of je vindt ze niet leuk. Alle kinderen! Voorwaarden stellen waaraan jouw kind moet voldoen om leuk gevonden te worden slaat echt nergens op.
Dit dus, met een nuance. Kijk, dat je genoeg kinderen ziet waarvan je denkt 'gut here, blij dat het niet mijn kinderen zijn' is één ding, maar echt alle kinderen stom vinden, hoe 'lief' ze ook zijn...

Ik zie genoeg kinderen die best 'redelijk' zijn. Goed opgevoed en beleefd, leuk zelfs, maar zelfs dán krijg ik de kriebels van ze. Ik zie het verschil heus wel als 'kinderhaatster' tussen leuke kinderen en kutkinderen, maar uiteindelijk krijg ik bij alle kinderen een soort van onbehagelijk gevoel. Als je dat hebt lijkt het me een goed teken dat je gewoon geen ouder moet worden :@
Ja doei.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 10:19:19 #242
5428 crew  miss_sly
pi_162112020
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Je vindt kinderen leuk of je vindt ze niet leuk. Alle kinderen! Voorwaarden stellen waaraan jouw kind moet voldoen om leuk gevonden te worden slaat echt nergens op.
Wat een onzin!
Ik vind echt niet alle kinderen leuk. Ik vind heel veel kinderen zelfs niet leuk.

Dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn kind gehouden had als ze niet was zoals ze nu is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162112090
Nee een moeder mag dat nooit zeggen. Vrij egoïstisch, kan je beter meteen je kinderen afstaan ter adoptie.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 10:22:15 #244
5428 crew  miss_sly
pi_162112099
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit dus, met een nuance. Kijk, dat je genoeg kinderen ziet waarvan je denkt 'gut here, blij dat het niet mijn kinderen zijn' is één ding, maar echt alle kinderen stom vinden, hoe 'lief' ze ook zijn...

Ik zie genoeg kinderen die best 'redelijk' zijn. Goed opgevoed en beleefd, leuk zelfs, maar zelfs dán krijg ik de kriebels van ze. Ik zie het verschil heus wel als 'kinderhaatster' tussen leuke kinderen en kutkinderen, maar uiteindelijk krijg ik bij alle kinderen een soort van onbehagelijk gevoel. Als je dat hebt lijkt het me een goed teken dat je gewoon geen ouder moet worden :@
Zonder te willen impliceren dat je wel kinderen zou moeten willen (nemen), ben ik het hier niet mee eens. het enige kind dat ik echt leuk vind en waar ik geen onbehaaglijk gevoel bij krijg, is mijn eigen kind. Bij vrijwel alle andere kinderen, hoe goed ik ze ook ken en hoe leuk ze ook kunnen zijn, heb ik dat toch wel, nog steeds. Het zijn mijn kinderen niet, dat zal wel de reden zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162112135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een onzin!
Ik vind echt niet alle kinderen leuk. Ik vind heel veel kinderen zelfs niet leuk.

Dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn kind gehouden had als ze niet was zoals ze nu is.
M'n vader ergert zich ook groen en geel aan bepaalde kinderen, en als ik dan vraag 'maar waarom heb je er zelf dan drie?' antwoordt-ie 'ja maar jullie waren vroeger niet zo' :D
Hij wordt gewoon een beetje oud :P
Tap tap tap
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:24:06 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162112145
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:15 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Oh god ja lekker dramatisch en raadselachtig doen tegen je kind is een goed idee. Dan kan het lekker zelf bedenken dat het aan hem/haar ligt.
Hoezo dramatisch en raadselachtig? :')

Wat is dramatischer op de vraag, 'mama wat is er?'

*Ik heb een beetje hoofdpijn'' of ''Nou, J. en ik hebben ruzie gehad en daar voel ik mij nou niet zo prettig onder''.
Want geloof me, bij dat laatste krijg je als vervolgvraag, 'Waarover hadden jullie dan ruzie?'
Bij dat eerste krijg je een ''Oh, oke'' en ze gaan verder waar ze mee bezig waren.

Weinig dramatisch en raadselachtig aan. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_162112147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zonder te willen impliceren dat je wel kinderen zou moeten willen (nemen), ben ik het hier niet mee eens. het enige kind dat ik echt leuk vind en waar ik geen onbehaaglijk gevoel bij krijg, is mijn eigen kind. Bij vrijwel alle andere kinderen, hoe goed ik ze ook ken en hoe leuk ze ook kunnen zijn, heb ik dat toch wel, nog steeds. Het zijn mijn kinderen niet, dat zal wel de reden zijn.
Daar kan ik (gelukkig!) niets over zeggen, maar je had blijkbaar wel óndanks dat het gevoel dat je kinderen wilde voor jezelf en de goede hoop dat je jouw kind wél leuk zou vinden ;)

Als iemand én alle kinderen stom vindt, én niet de wens heeft om kinderen te willen (nemen) lijkt dat me een aardig rood lichtje ;)
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:26:07 #248
3542 Gia
User under construction
pi_162112183
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als volwassene die geen kinderen wil, zelf, vond ik dat echt niet erg om te horen van mijn moeder. Ik vond het juist wel een opluchting ergens. Eerst was het jarenlang, toen ik zei dat ik geen kinderen wilde 'dat komt nog wel', maar toen ze uiteindelijk doorhad dat ik daar serieus in was, ging het die kant op.

Raar ergens, eigenlijk wel. Het laat zien dat kinderen krijgen 'de norm is', want dat doe je nu eenmaal, klaar. En dat zodra je wordt geconfronteerd met mensen die keihard tegen die norm ingaan je na gaat denken over je eigen keus/beslissing in deze.

Mijn moeder houdt zielsveel van me, en ik houd van haar, en we gaan voor elkaar door 't vuur! Maar ik ben zo blij met het leven dat mijn man en ik hebben, en ik kan me voorstellen dat zij dat ook wel had gewild :P
Niks mis mee om geen kinderen te willen. Juich het juist toe als mensen die geen kinderen willen er ook niet aan beginnen.

Ken iemand die in haar eerste huwelijk absoluut geen kinderen wilde. Ze vond haar leventje veel te leuk om in de wacht te zetten voor kinderen. Had ze dat nu maar volgehouden. Ze heeft nu kinderen en bakt niks van het moederschap. Nog steeds zijn haar wensen het belangrijkst. Zij heeft toch zeker ook nog een leven! En die kinderen mogen haar plezier niet verpesten. Echt triest.
Kan me voorstellen dat zij weleens, tegen haar kinderen, heeft gezegd 'als ik had geweten hoe zwaar het zou zijn, waren jullie nooit geboren'.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 10:27:32 #249
5428 crew  miss_sly
pi_162112223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daar kan ik (gelukkig!) niets over zeggen, maar je had blijkbaar wel óndanks dat het gevoel dat je kinderen wilde voor jezelf en de goede hoop dat je jouw kind wél leuk zou vinden ;)

Als iemand én alle kinderen stom vindt, én niet de wens heeft om kinderen te willen (nemen) lijkt dat me een aardig rood lichtje ;)
Nou ja, vooral het tweede lijkt me een heel goede reden om geen kinderen te willen :)

Het eerste was het voor mij niet, omdat ik inderdaad wel hoopte (en ook wel verwachtte) dat ik mijn kind leuk zou vinden. Dat het zo zou zijn als het is, had ik dan weer niet verwacht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162112258
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, vooral het tweede lijkt me een heel goede reden om geen kinderen te willen :)

Het eerste was het voor mij niet, omdat ik inderdaad wel hoopte (en ook wel verwachtte) dat ik mijn kind leuk zou vinden. Dat het zo zou zijn als het is, had ik dan weer niet verwacht.
Welke zaken zijn anders dan je had verwacht? Of welke zaken had je niet voorzien? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')