Zucht.
Ik dacht eventjes op een ander forum wat te gaan vertoeven. Daar over seks (parenclubs) en andere onderwerpen (vrije meningsuiting, spiritualiteit, etc) te schrijven. Maar is me dat daar een 'kinderachtig' gedoe. :-(
Ze kunnen er (vermoed ik) niet om met mijn kritiek. Ik stel vermoedelijk teveel vragen. Of zaag teveel (geen, idee)

Nochtans leek het forum me wel leuk. Die indeling over allerlei onderwerpen. Het bevatte ook leden van veel verschillende leeftijden. Je zou denken, de manier waarop ze daar over van alles (zeker ook seksueel) open met elkaar schrijven, er heerst misschien een redelijk open sfeer daar. Beetje flower power gevoel. Niet dus...

Ik heb een permanente ban gekregen en duiding hiervoor hoop ik nog te ontvangen. Want met die duiding zijn ze heel schaars (lees onbestaande). Als je iets voor 'hen' verkeerd doet, leggen ze je dit niet uit, wat je verkeerd doet (ze sturen je gedrag niet bij). Bv flooding in een topic. Die 3 berichten eventjes samenvoegend. Nee, ze sluiten gewoon je topic (maken je monddood), of verwijderen je berichten, of geven je simpelweg een afkoelban (zonder enige motivatie en uitleg erover). En daarmee is de kous af. Eens je terug mag komen, weet je waarom. Uh ? Nee, dat wist en weet ik niet.
Duiding is daar blijkbaar een vreemd gegeven. Dat die moderators er niet kennen.
Ben ik zo een slecht mens ? Ik schrijf gewoon (af en toe, dit is met periodes) heel graag. Over van alles en nog wat. Fora zijn gewoon leuk om te bezoeken. Daarom is FOK hier ook zo leuk. Soms ook niet. Hangt beetje af van hoe de mensen met je omgaan. De atmosfeer is (of wordt).
Hoe de moderatie bij SWB je daar als "gebruiker" behandeld, is echter werkelijk te zot voor woorden. Zo ongelooflijk kinderachtig. Onvolwassen.
Om een simpel voorbeeldje te geven. Je kon daar zelf geen slowchat openen. Je moest hiervoor toegang vragen aan een moderator. Ipv dit in de regels te vermelden (wat nergens vermeld stond) of hier even simpel op te duiden. Kreeg ik meteen mijn eerste afkoelban, toen ik (vanuit mijn onwetendheid) een tweede keer een slowchat trachtte te starten.
Ik voelde me meteen boos woorden. Die boosheid is in mijn woorden (en kritiek) vermoedelijk niet snel genoeg gaan liggen. Afkoelen doe je door dingen met elkaar uit te praten. Niet door iemand een paar uur of dagen met zijn hoofd in een frigobox ofzo te steken en dan maar hopen, dat erna alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

Moest het zo gemakkelijk zijn, ik bestel me meteen een frigobox. Eentje om alle dagen te gebruiken

Anyway. Misschien probeer ik de volgende keer nog eens een ander forum. Voorlopig besef ik maar al te goed, bij FOK zit je toch nog altijd het best.
Mijn excuses voor dit "tijdelijk vreemdgaan" FOK

JTL is back home. Zucht, nee...
Edit: Wat ik er ook leuk vond, is dat daar ook redelijk wat Belgen zaten. Ik voelde me er even dus iets meer thuis. Niet dat ik iets tegen Nederlanders heb. Helemaal niet. Maar je eigen 'volk' trekt toch altijd iets meer aan. Niet ? Ik ken bv iets van de Belgische politiek, maar nauwelijks iets van de Nederlandse, etc.
Mocht dit topic hier niet op zijn plaats staan, laat ik het aan de moderatie over, dit te verplaatsen. Ik plaatste het onder seks, omdat het forum ginder ook meer over seks ging (dan maatschappij, spiritualiteit, e.d.)
Leuk opgemerkt.
Wel zielig als men zo denkt. Men heeft op die website een geweldige schrik dat mensen er privé met elkaar kunnen beginnen praten. Daarvoor moet je eerst een berichten saldo van 50 behalen. Want dan weer wel geen enkel probleem is, is je foto voor iedereen (jan en alleman) op het internet er plaatsen. Dat kan je meteen. En iedereen kan meteen je foto zien. Hoeft daar dan ook niet op ingegrepen te worden ?
Als je je beleid kadert inzake 'bescherming van een kwetsbare doelgroep'. Wat vermoedelijk de jonge leden daar zijn. Pas dit beleid dan consequent toe.
Ik pleitte zelf er meermaals heel dat PM gedoe er simpel weg af te schaffen. Als dat voor hen zo gevoelig ligt. Laat de mensen enkel nog publiek met elkaar schrijven en praten. Maar nee, dat wou men ook niet.
Ik kan er met mijn 'logisch verstand' niet goed bij. Als ik een slowchat (of gelijk welk topic) open, dan doe ik dat voor dat topic zelf. Toen ik die slowchat opende en een paar berichten postte, bereikte ik plots die magische 50 grens, ik stuurde één PM naar een Belgische gebruiker. En dat bleek blijkbaar ook niet ok. Meteen verdacht.
Ik kreeg toen het antwoord van die gebruiker, dat men het niet zo leuk meer vond op die site. Echter kon ik daar privé ondertussen al niet meer op antwoorden, want mijn berichtensaldo werd zomaar (zonder enige duiding) naar 0 herleidt.
Heel de manier waarop je je daar als persoon en gebruiker "behandeld" voelt, heeft me er zo kwaad gemaakt. Natuurlijk begrijp ik hun bezorgdheid. En ja, het internet is niet altijd veilig (dat begrijp ik). Maar maakt dit meteen iedereen verdacht en gevaarlijk ? Wat een panische en paranoïde manier van omgaan met elkaar.
Gewoon vreselijk...
Moest ik een braaf mak schaap zijn, ik zou mooi tussen die 'onlogische' en 'rare' lijntjes zijn blijven kleuren. Je geeft je eigen mening en identiteit op. Zodat je erbij mag blijven horen. Bij de groep. Maar zo ben ik niet. Daarvoor ben ik teveel een rebel (soms). Een einzelgänger. Ik vertel wat er op mijn lever ligt. Ik uit mijn "waarheid". Mijn ervaring. Ik verdedig mijn eigen subjectiviteit. Waarbij ik nooit de intentie heb iemand anders daarmee pijn te doen. Ik ben geen onmens. Ik bijt enkel (soms) wel eens gemeen terug, als ik zelf teveel aangevallen wordt. Maar in essentie wens ik niemand kwaad te doen. Ik ben voor positiviteit, voor liefde, vriendschap, voor het leven zelf. Voor het delen van ervaringen met elkaar.
To boldy go where no one has gone before...
Ja man, kom ik hier maar van een akelige en kale reis terug

Vind ik ook

P.S. Ik probeer soms om mijn vrouwelijke kant in mijn mannelijke identiteit wat te onderdrukken. Om meer kort en bondig te zijn. Maar dat is soms moeilijk voor me. Soms denkt men op fora, door al mijn gewauwel, gezeur, ellenlang schrijven, etc. dat ik een vrouw ben.

Ik neem dit dan maar als een compliment op

Het ellenlange tetteren (mijn vrouwelijke kant) komt dan wel weer goed van pas, als ik met een paar vriendinnen aan het chatten ben. Anyway...
Eventjes stoom hier aflaten (wat -hopelijk- is toegestaan)
FOK is mijn afkoelban, mijn frigobox