abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162051260
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:24 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Lekker die troep van b&f blijven kopen :{

Myprotein O+
Koop gewoon mijn supplementen bij B&F zo lang je maar weg blijft van de eigen huismerk zit je goed, goedkoper krijg je nergens!

Myprotein rommelt op grote schaal met hun producten :r
pi_162051821
quote:
13s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:31 schreef cofox het volgende:

[..]

Koop gewoon mijn supplementen bij B&F zo lang je maar weg blijft van de eigen huismerk zit je goed, goedkoper krijg je nergens!

Myprotein rommelt op grote schaal met hun producten :r
Bron?


http://nl.myprotein.com/about-us/quality.list
  dinsdag 10 mei 2016 @ 00:37:56 #28
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_162052689
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:05 schreef onlogisch het volgende:
Vraagje;

Ik ben nu zo'n 13 weken fanatiek bezig met fitness. Ik ga 4 keer per week en heb een afgemeten voedingsschema voor mezelf ontwikkeld.
Ik loop nu alleen tegen een blessure aan. Ik probeer de spier te zoeken, maar ik heb een beetje jullie hulp nodig :')

Het is de spier die van mijn borst naar mijn arm loopt, recht boven mijn linker oksel.

• Hoe heet deze spier?

• Is dit een bekende spier die blessures veroorzaakt?

• Is er, op rust na, nog iets anders tegen te doen? En hoe lang moet ik rust houden? Of is lichter trainen aan te raden?

Vragen vragen vragen. Ik baal er van ;(
Als je verzekerd bent zou ik sowieso de fysio eens proberen. Kan namelijk de pectoralis major of minor (borst) spier zijn of de coracobrachialis. En bij de pectoralis heb je nog verschil tussen de 3 delen. Anders gewoon even de borst/schouders even de komende 2 weken ontlasten en daarna de training weer rustig oppakken. Kan je nu beter doen dan dat je blijft door trainen om vervolgens rond te lopen met een langdurige blessure.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 01:36:47 #29
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_162053156
Schema feedback time! Met 3x6-10 bedoel ik, dat ik een gewicht op 3x6 pak en zodra ik 3x10 haal op dat gewicht, gaat het gewicht omhoog en de reps terug naar 6.

quote:
Maandag: rug en biceps

Deadlift: 1x5, 1x3, 1RM (wisselt per week)
Biceps curl: 3x6-10
Lat pull down: 3x6-10
Face pull: 3x12
Hammer curl: 3x6-10
Cable curl: 3x8-12

Woensdag: benen en schouders

Squat: 3x8,3x5,3x3 (wisselt per week*)
OHP: 3x8,3x5,3x3 (wisselt per week)
Good morning: 3x8
Shoulder lateral raise: 3x6-10
Rotator cuff (external rotation, cable): 3x12 licht
Leg press: 3x6-10

Vrijdag:borst en triceps

Bench: 3x8,3x5,3x3,1RM (wisselt per week)
DB floor press narrow grip: 3x6-10
Incline bench: 3x8-12
Triceps push down: 3x8-12
Cable flyes: 3x6-10
Iso lateral row machine: 3x6-10 (heb een rhomboid postuur probleem dus train rhomboids een keertje extra)

Zondag: cardio 30 min

* Squat is al een paar jaar mijn zwakke plek Ik pak hem liever niet op 1RM, omdat ik niet comfortabel ben met mijn form

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_162053520
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 01:36 schreef star_gazer het volgende:
Schema feedback time! Met 3x6-10 bedoel ik, dat ik een gewicht op 3x6 pak en zodra ik 3x10 haal op dat gewicht, gaat het gewicht omhoog en de reps terug naar 6.

[..]

Bedoel je met "wisselt per week" dat je de ene week 3x8 doet, de week erna 3x5, etc?

Ik vind zelf drie curl oefeningen nogal overkill, en aangezien je maar één isolatie oefening voor de triceps hebt ook een beetje uit verhouding. Een daarvan zou ik omruilen voor een row oefening, die ik voor de rest nergens zie staan op die dag.

Vier borstoefeningen lijkt mij ook een beetje uit verhouding. In je rug zitten veel spiergroepen die je met verschillende oefeningen moet trainen dus daar begrijp ik het wel, maar de borstspieren zijn vrij simpel en zouden aan twee oefeningen toch wel genoeg moeten hebben, lijkt mij.

Die twee punten op zich zijn geen probleem (3 biceps- en 4 borstoefeningen, er zijn genoeg mensen die met zulke intensiteit trainen), maar ik vind ze wel redelijk uit verhouding met de rest (3 biceps/1 triceps, 4 borst/2 rug (geen rows op rug/biceps dag, en face pull zou ik eerder een schouderoefening noemen)). Ik weet uiteraard niet wat je doel is, en als je het gevoel hebt dat je borst en biceps achterlopen op de rest is het natuurlijk een ander verhaal. ;)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 03:02:02 #31
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_162053610
Al met al goeie feedback, thanks

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 02:31 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Bedoel je met "wisselt per week" dat je de ene week 3x8 doet, de week erna 3x5, etc?
Ja. Wil de core lifts op zowel kracht als massa pakken. uiteraard gaat het gewicht omhoog als de reps omlaag gaan. Bijv. bench huidige stats: 3x8x85, volgende week 3x5x92.5, volgende week 3x3x100, volgende week 1x110. Daarna herhalen met 2.5kg erbij.

quote:
Ik vind zelf drie curl oefeningen nogal overkill, en aangezien je maar één isolatie oefening voor de triceps hebt ook een beetje uit verhouding. Een daarvan zou ik omruilen voor een row oefening, die ik voor de rest nergens zie staan op die dag.
Wellicht die cable curl vervangen voor een seated row?

quote:
Vier borstoefeningen lijkt mij ook een beetje uit verhouding. In je rug zitten veel spiergroepen die je met verschillende oefeningen moet trainen dus daar begrijp ik het wel, maar de borstspieren zijn vrij simpel en zouden aan twee oefeningen toch wel genoeg moeten hebben, lijkt mij.

Die twee punten op zich zijn geen probleem (3 biceps- en 4 borstoefeningen, er zijn genoeg mensen die met zulke intensiteit trainen), maar ik vind ze wel redelijk uit verhouding met de rest (3 biceps/1 triceps, 4 borst/2 rug (geen rows op rug/biceps dag, en face pull zou ik eerder een schouderoefening noemen)). Ik weet uiteraard niet wat je doel is, en als je het gevoel hebt dat je borst en biceps achterlopen op de rest is het natuurlijk een ander verhaal. ;)
Mijn borst loopt eigenlijk redelijk voor. Biceps begint ook te komen, maar triceps wil niet echt. Probleem is dat ik op chest day een beetje gelimiteerd ben:

Skull crushers werken niet voor mij; ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar ik krijg vrijwel altijd gedonder met mijn ellebogen na een paar weken. Form is al gecontroleerd door anderen, gewoon pech dus.
Dips zijn helaas ook geen mogelijkheid; heb daar de laatste keer costochondritis aan overgehouden en geloof me, dat is geen pretje. Je hebt het snel te pakken en het duurt gerust anderhalf jaar om daar volledig van te genezen. Enorm kut.

Dus... Als je een leuk idee hebt voor een triceps oefening, sta ik ervoor open.

Overigens beschouw ik de narrow grip floor press als een triceps oefening (zo voelt het iig wel!), dus momenteel 3x borst, 2 x triceps.

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 10-05-2016 03:18:15 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_162053638
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 03:02 schreef star_gazer het volgende:
Wellicht die cable curl vervangen voor een seated row?
Lijkt me wel een goed idee ja.
quote:
Mijn borst loopt eigenlijk redelijk voor. Biceps begint ook te komen, maar triceps wil niet echt. Probleem is dat ik op chest day een beetje gelimiteerd ben:

Skull crushers werken niet voor mij; ik heb het een aantal keren geprobeerd, maar ik krijg vrijwel altijd gedonder met mijn ellebogen na een paar weken. Form is al gecontroleerd door anderen, gewoon pech dus.
Dips zijn helaas ook geen mogelijkheid; heb daar de laatste keer costochondritis aan overgehouden en geloof me, dat is geen pretje. Je hebt het snel te pakken en het duurt gerust anderhalf jaar om daar volledig van te genezen. Enorm kut.

Dus... Als je een leuk idee hebt voor een triceps oefening, sta ik ervoor open.
Ik neem aan dat je de triceps pushdown met een stang doet? Zo ja, heb je de triceps rope pushdown al eens geprobeerd? Ik vind 'm zelf erg fijn.
quote:
Overigens beschouw ik de narrow grip floor press als een triceps oefening (zo voelt het iig wel!), dus momenteel 3x borst, 2 x triceps.
Goed punt.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 03:53:41 #33
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_162053653
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 03:24 schreef Deuce92 het volgende:
Ik neem aan dat je de triceps pushdown met een stang doet? Zo ja, heb je de triceps rope pushdown al eens geprobeerd? Ik vind 'm zelf erg fijn.
Ja die ken ik. Beide doen, stang en touw? Zit er sowieso aan te denken de flyes eruit te gooien; heb het gevoel dat ik er niet echt veel aan heb. Heb redelijke massa en kracht in mijn borst en denk dat ik met bench en incline bench (+assistance op triceps) daar wel genoeg voor doe.

Overigens doe ik momenteel geen chin ups of pull-ups. Een paar sets doen op cardio day?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_162054128
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 03:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja die ken ik. Beide doen, stang en touw? Zit er sowieso aan te denken de flyes eruit te gooien; heb het gevoel dat ik er niet echt veel aan heb. Heb redelijke massa en kracht in mijn borst en denk dat ik met bench en incline bench (+assistance op triceps) daar wel genoeg voor doe.

Overigens doe ik momenteel geen chin ups of pull-ups. Een paar sets doen op cardio day?
Ik pak na het benchen altijd close grip benchpress voor de triceps, dat vind ik echt een van de betere triceps oefeningen.
pi_162055593
Sinds gister weighted pull-ups erin gegooid, met 5kg extra is 't toch al een heel stuk zwaarder :P
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 11:27:07 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162057036
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:22 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Klinkt als de aanhechting van de borstspieren, vervelende blessure.
Een goede warming-up en cooling down (stretchen) kan helpen. Kijk zeker of je vorm bij de verschillende oefeningen correct is. Zou iig rustiger aan doen en eventueel als de pijn aanhoud even langs de fysio.
Maar die zal niets anders zeggen dan rust nemen ;) .
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Als je verzekerd bent zou ik sowieso de fysio eens proberen. Kan namelijk de pectoralis major of minor (borst) spier zijn of de coracobrachialis. En bij de pectoralis heb je nog verschil tussen de 3 delen. Anders gewoon even de borst/schouders even de komende 2 weken ontlasten en daarna de training weer rustig oppakken. Kan je nu beter doen dan dat je blijft door trainen om vervolgens rond te lopen met een langdurige blessure.
Thanks ^O^

Niet verzekerd. Dus ik ga maar rust houden en het een week/2 weken niet belasten. Daarna proberen om het langzaam op te bouwen. Ik moet zeggen dat ik mijn borst de laatste tijd er wel van langs heb gegeven. Het viel me na 10 weken intensief trainen op, dat mijn borst duidelijk achterbleef t.o.v. benen/rug. Daardoor ben ik mijn borst 2x per week gaan trainen.

Voorheen werkte ik in 4 dagen benen/schouders | borst/triceps | Rug/Biceps af. En op dag 4 begon ik dan weer van voor af aan met benen/schouders etc.

Maar de afgelopen 3 weken pakte ik na benen/schouders altijd borst/triceps dan rug/biceps en vervolgens weer borst triceps. etc.etc.

Wellicht dat daar een stukje overbelasting aan de orde is daar ik natuurlijk pas 13 weken echt intensief bezig ben en zoals gezegd de laatste 3 weken meer en meer op borst ben gaan focussen.

Hebben jullie trouwens ook dat één borstdeel (of been of whatever) sterker is, meer kan hebben, dan het andere deel? Bij mij heeft rechts (ik ben rechts) duidelijk de overhand @ borst. Wellicht komt dat omdat ik misschien onbewust mijn linkerdeel al een beetje ontzag? Anyway, het viel me op en vroeg me af of anderen het ook hebben met bepaalde spiergroepen :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162057092
Ik heb het vooral met biceps en triceps oefeningen, je merkt gewoon dat ik linkshandig ben en daar ook iets sterker.
pi_162060340
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 03:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ja die ken ik. Beide doen, stang en touw? Zit er sowieso aan te denken de flyes eruit te gooien; heb het gevoel dat ik er niet echt veel aan heb. Heb redelijke massa en kracht in mijn borst en denk dat ik met bench en incline bench (+assistance op triceps) daar wel genoeg voor doe.

Overigens doe ik momenteel geen chin ups of pull-ups. Een paar sets doen op cardio day?
Ik wissel lat pulldown en chinup/pullup per rug training af, misschien is dat een idee? Maar als je moet kiezen zou ik altijd pullup verkiezen boven lat pulldown.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:12:01 #39
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_162063352
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:29 schreef Snorrenbaard het volgende:
Jeff Seid 1ste geworden bij zn contest na 10 maanden inactief te zijn op social media :D, wel nice dat de jury ook echt beoordeelde op de categorie i.p.v. op grootte.
Wie?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_162064809
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 01:36 schreef star_gazer het volgende:
Schema feedback time! Met 3x6-10 bedoel ik, dat ik een gewicht op 3x6 pak en zodra ik 3x10 haal op dat gewicht, gaat het gewicht omhoog en de reps terug naar 6.

[..]

Even een ander vraagje, hoe lang ben jij bijvoorbeeld maandag bezig? Rond de 30 min schat ik zo?
pi_162064899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[..]

Thanks ^O^

Niet verzekerd. Dus ik ga maar rust houden en het een week/2 weken niet belasten. Daarna proberen om het langzaam op te bouwen. Ik moet zeggen dat ik mijn borst de laatste tijd er wel van langs heb gegeven. Het viel me na 10 weken intensief trainen op, dat mijn borst duidelijk achterbleef t.o.v. benen/rug. Daardoor ben ik mijn borst 2x per week gaan trainen.

Voorheen werkte ik in 4 dagen benen/schouders | borst/triceps | Rug/Biceps af. En op dag 4 begon ik dan weer van voor af aan met benen/schouders etc.

Maar de afgelopen 3 weken pakte ik na benen/schouders altijd borst/triceps dan rug/biceps en vervolgens weer borst triceps. etc.etc.

Wellicht dat daar een stukje overbelasting aan de orde is daar ik natuurlijk pas 13 weken echt intensief bezig ben en zoals gezegd de laatste 3 weken meer en meer op borst ben gaan focussen.

Hebben jullie trouwens ook dat één borstdeel (of been of whatever) sterker is, meer kan hebben, dan het andere deel? Bij mij heeft rechts (ik ben rechts) duidelijk de overhand @ borst. Wellicht komt dat omdat ik misschien onbewust mijn linkerdeel al een beetje ontzag? Anyway, het viel me op en vroeg me af of anderen het ook hebben met bepaalde spiergroepen :)
Train je je buik niet?
pi_162065266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:12 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Wie?
grappig
pi_162065700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:32 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

grappig
Niet iedereen heeft de tijd noch zin om elke youtube droeftoeter te volgen.
Iedereen wil de nieuwe Zyzz worden.
Geoff zal nooit zijn charisma hebben hoeveel hij ook roidt.
Geen sick cunt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_162066850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:12 schreef BredeBroeder het volgende:
Sinds gister weighted pull-ups erin gegooid, met 5kg extra is 't toch al een heel stuk zwaarder :P
Ik heb al moeite met een paar pull ups, laat staan met weights haha :P
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 18:58:37 #45
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162067165
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:18 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Train je je buik niet?
Die train ik iedere sessie, maar is eigenlijk wel een beetje een ondergeschoven kindje :@
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162067241
Noob vraagje.
Net m'n BF laten meten in de sportschool, maar dat moest met zo'n elektrisch ding dat je voor je uithoudt. Daarnaast voerde hij 2 kg te veel in (aangezien ik me met kleren, schoenen en niet nuchter gewogen had daarnet) en nog een cm of 2-3 te weinig in de lengte naar mijn mening (maar dat ter zijde :') )
Afijn, er kwam 25.3(!) % uit, dat had ik niet helemaal zien aankomen. Dat het geen 12% zou zijn wist ik ook wel maar 25+ is wel heel dramatisch voor mijn gevoel. Ik train sinds zo'n acht maanden, cardio sinds een ruime maand en eergister begonnen met HIIT, vandaar de meting.

Hoe accuraat is dit, ben ik echt fucking obees of moet ik dit met een korreltje zout nemen?
Volgens mijzelf zijn mijn stats iig: 1m87, ~83 kilo, 21 jaar.
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 19:02:49 #47
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162067299
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:00 schreef Toto69 het volgende:
Noob vraagje.
Net m'n BF laten meten in de sportschool, maar dat moest met zo'n elektrisch ding dat je voor je uithoudt. Daarnaast voerde hij 2 kg te veel in (aangezien ik me met kleren, schoenen en niet nuchter gewogen had daarnet) en nog een cm of 2-3 te weinig in de lengte naar mijn mening (maar dat ter zijde :') )
Afijn, er kwam 25.3(!) % uit, dat had ik niet helemaal zien aankomen. Dat het geen 12% zou zijn wist ik ook wel maar 25+ is wel heel dramatisch voor mijn gevoel. Ik train sinds zo'n acht maanden, cardio sinds een ruime maand en eergister begonnen met HIIT, vandaar de meting.

Hoe accuraat is dit, ben ik echt fucking obees of moet ik dit met een korreltje zout nemen?
Volgens mijzelf zijn mijn stats iig: 1m87, ~83 kilo, 21 jaar.
Huidplooimetertje en je weet alles. Die elektrische dingen, ik heb er niet zoveel mee :+

Paar euro koop je ze al op internet :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_162067324
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:02 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Huidplooimetertje en je weet alles. Die elektrische dingen, ik heb er niet zoveel mee :+

Paar euro koop je ze al op internet :)
Heb er een gehad van ik meen B&F, ding brak helaas al snel af ;(.
Volgens een eigen meting met dat ding zat ik in december rond 17%.
pi_162067383
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik heb al moeite met een paar pull ups, laat staan met weights haha :P
Gewoon vaak doen, zelfde als opdrukken, zoveel mogelijk doen en dan trek je er vanzelf meer. Als je dan boven de 10 zit kan je denken aan gewicht erbij
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 19:12:28 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_162067525
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik heb al moeite met een paar pull ups, laat staan met weights haha :P
Mij lukt het nog niet eens één keer ;)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')