Ik vind oG3ne een nog veel onaangenamer gebeuren als Berget.. Drie van die meiskes met niet één hit, waarom zouden mensen zoiets in willen sturen?quote:Op zondag 8 mei 2016 20:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik vermoed ook O'GENE, maar een onaangename verrassing kan ook nog Berget Lewis zijn of Jan Smit.
De winnaar van vorig jaar was ook dertien in een dozijn, dat is het probleem niet.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:14 schreef n00b13 het volgende:
Wie jullie allemaal voorstellen zijn populair in Nederland, maar internationaal is dat allemaal duizend in een dozijn. Net als die gast die nu mee doet. We komen niet eens door de voorronde.
Ik zou eerder gaan voor Dinand Woesthof (ja die van Kane, jullie mogen het dan kut vinden - het is anders) of Tim Akkerman.
Mag ook. Maar ik probeerde te antwoorden aan de singersongwriter trend.quote:Op zondag 8 mei 2016 20:47 schreef Peter het volgende:
Tim Akkerman heeft toch niets meer gepresteerd nadat hij uit Di-rect stapte?
Stuur dan Di-rect met hun (nieuwe) goeie zanger maar.
Nou dan hoop ik vooral dat jij niet in de selectiecommissie komtquote:
quote:Op maandag 9 mei 2016 10:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou dan hoop ik vooral dat jij niet in de selectiecommissie komt
Ik vind Miss Montréal ook geen slecht idee, hun muziek klinkt best internationaal.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:18 schreef TheVulture het volgende:
Caro Emerald
Waylon
Miss Montreal (dat ik dit ooit nog zou zeggen)
De Staat
Dotan
Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Geen flauw idee wie het is.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind zoals eerder gezegd Rochelle ook echt een hele goede optie. Ik was vergeten dat ze Nederlandse was toen ik haar laatste nummer voor het eerst hoorde.
quote:Op maandag 9 mei 2016 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Geen flauw idee wie het is.
Maar dat zegt misschien meer over mij.
quote:Op maandag 9 mei 2016 12:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Geen flauw idee wie het is.
Maar dat zegt misschien meer over mij.
Heeft het gezicht er ook niet voor. Je moet een bepaalde gunfactor hebben of ontzettend lekker zijn. Is beide niet aanwezig. Wil je echt met zang winnen dan Waylon of Boris.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:10 schreef Em31 het volgende:
Heeft Miss Montreal niet een keer aangegeven dat ze dat nooit zou durven? Te veel last van zenuwen, net zoals Mr. Probz.
En daarvan heeft Waylon naast de beregoeie live zang ook nog een fijne broeierige kop en de eurovisieprettyboylooks, plus hij heeft de ervaring al met ESF drukte daar, plus het lef, plus de moves. Kat in 't bakkie jongens.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heeft het gezicht er ook niet voor. Je moet een bepaalde gunfactor hebben of ontzettend lekker zijn. Is beide niet aanwezig. Wil je echt met zang winnen dan Waylon of Boris.
Waylon tja ik gun die man zoveel succes. Wat een artiest. Zelfde voor Boris, die stemquote:Op maandag 9 mei 2016 13:27 schreef Greys het volgende:
[..]
En daarvan heeft Waylon naast de beregoeie live zang ook nog een fijne broeierige kop en de eurovisieprettyboylooks, plus hij heeft de ervaring al met ESF drukte daar, plus het lef, plus de moves. Kat in 't bakkie jongens.
Ik gun het Boris ook zeker, maar qua totaalpakket denk ik dat we met Waylon nog net wat beter zitten.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waylon tja ik gun die man zoveel succes. Wat een artiest. Zelfde voor Boris, die stem![]()
Wie?quote:Op maandag 9 mei 2016 12:15 schreef Cyan9 het volgende:
Weet je, ik ga het gewoon zeggen: Sandra van Nieuwland mag wat mij betreft best heen.
*verstopt zich in een hoekje*
He ja, goed idee.quote:
Eens. En de muziek die ze nu maakt... Zou best wel eens hoog kunnen scorenquote:Op maandag 9 mei 2016 13:40 schreef Cyan9 het volgende:
En om nog even wat te zeggen: ik heb nog liever dat ze Maan daar neer zetten dan Osjien. Ja echt.
Hoera! Een medestander.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:06 schreef iBenny het volgende:
[..]
Eens. En de muziek die ze nu maakt... Zou best wel eens hoog kunnen scoren
De Jeugd wordt niet begrepen. Dan nog liever Flinke namen o.i.d. Melodieuzer.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:10 schreef libranl het volgende:
Wat mij betreft mag Waylon nog een keer. Hij gaf zelf aan nog wel eens aan het Songfestival mee te willen doen. Een echte artiest die z'n eigen nummers schrijft (belangrijk), met een geweldig goede stem en uitstraling.
Indien beschikbaar zijn Kensington of Dotan in mijn ogen ook prima alternatieven. De Jeugd van Tegenwoordig lijkt mij ook wel experimenteel
Volgend jaar zijn ze volledig in de vergetelheid geraakt.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
O'G3NE is dan ook de hel met een stemgeluid.
twitter:berthaandrikman twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 18:40:00Jan Smit vertelt @NPORadio2: Ik ga er vanuit dat AvroTros mij aan het Songfestival mee laat doen, als ik het wil en het juiste liedje heb! reageer retweet
Mooi niet dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:05 schreef Em31 het volgende:
twitter:berthaandrikman twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 18:40:00Jan Smit vertelt @NPORadio2: Ik ga er vanuit dat AvroTros mij aan het Songfestival mee laat doen, als ik het wil en het juiste liedje heb! reageer retweet
![]()
![]()
Griekenland heeft 10 jaar achter elkaar met hetzelfde gescoord. Ik denk niet dat degenen die alleen op de avond zelf kijken (en dat zijn de meeste kijkers) nog precies van elk land herinneren wat ze het jaar ervoor stuurden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:10 schreef female81 het volgende:
Geen O'G3NE. Alsjeblieft, NEE (irritante, neppe meisjes die wel kunnen zingen - maar dat is niet genoeg).
Daarbij hebben meidengroepjes het in het verleden maar zelden goed gedaan. Zelfs Frizzle Sizzle had met een goede act en nummer geen überhoge score.
Laura Van Den Elzen was een goed idee geweest als we niet dit jaar en in 2014 al country-achtige muziek hadden gestuurd. Ik zie de kijkers uit andere landen al denken, 'daar gaan ze weer'.
Met het risico op een 'typisch Hollandse' act met een goed zingende zangeres met een net-niet nummer en 3 wiegende houten klaasjes erachter. Ik krijg hier helemaal een Fluitsma & Van Tijn/Tjeerd Oosterhuis-beeld bij, qua nummer.quote:
Ik heb het niet over het nummer, maar over de artiest.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:13 schreef female81 het volgende:
[..]
Met het risico op een 'typisch Hollandse' act met een goed zingende zangeres met een net-niet nummer en 3 wiegende houten klaasjes erachter. Ik krijg hier helemaal een Fluitsma & Van Tijn/Tjeerd Oosterhuis-beeld bij, qua nummer.
En alsjeblieft drie blonde achtergrondzangeressen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:09 schreef female81 het volgende:
[..]
Met een draaiorgel erachter. Of een molen. Of zoiets.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:05 schreef Em31 het volgende:
![]()
![]()
Ik ga er vanuit dat Jan daar wel gelijk in heeft. Cornald durft geen nee te zeggen, want dan is die zijn baan als commentator waarschijnlijk kwijt. De directeur van de Tros vindt het ongetwijfeld helemaal geweldig. En Daniel Dekker vindt zo'n goede en ervaren zanger natuurlijk ook het einde. Tot zover de Nederlandse selectiecommissie.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:05 schreef Em31 het volgende:
![]()
![]()
Ik ben er ook bang voor, zeker gezien het feit dat hij het in Duitsland ook aardig doet. Dat wordt een dramatisch jaar.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat Jan Smit een keer gaat is slechts een kwestie van tijd, ben ik van overtuigd.
Helemaal mee eens. Als je Douwe toch eens vergelijkt met de voorbereiding van Trijntjequote:Op woensdag 11 mei 2016 15:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, zeker gezien het feit dat hij het in Duitsland ook aardig doet. Dat wordt een dramatisch jaar.
Ik denk dat het moeilijk wordt om Douwe Bob te overtreffen. Niet alleen zijn liedje en act zitten goed in elkaar, hij heeft het hele randgebeuren ook zo goed opgepakt, met zijn bar, tweets, (naakt-)foto's. Hij heeft zich in mijn ogen uitstekend voorbereid en geprofileerd. Hoe de score zaterdag dan ook mag uitpakken, ik vind onze inzending dit jaar er een om trots op te zijn.
Ja echt hequote:Op woensdag 11 mei 2016 15:19 schreef satecl het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als je Douwe toch eens vergelijkt met de voorbereiding van TrijntjeWat lachwekkend.
Maar Roemenië mag voorlopig niet meer mee doen..quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:11 schreef TLC het volgende:
BZN schijnt nog steeds erg geliefd te zijn in Oostbloklanden en met name Roemenie dus kom maar op met Mon Amourrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..............
Ik heb vorig jaar erg geijverd voor Armin van Buuren featuring Lee Towers. Maar ik zie nu ook in dat we met zo'n gimmick achter de feiten aanlopen. Het ESF staat weer bol van de vette, eigentijdse en professionele producties.quote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar Roemenië mag voorlopig niet meer mee doen..
Ze hebben schulden bij de EBU van ruim 10 miljoen euro, dat moet eerst maar eens opgelost worden (blijkbaar speelt dit al jaren).quote:
Die zijn zo ongelooflijk gehyped, ik snap er niks van...quote:
Tuurlijk. Hij heeft vorig jaar al getweet dat hij het zeker zou overwegen om solo te gaan. Dit in antwoord op de dochter van Herman van Veen die tweette dat ze wil dat Waylon weer gaat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Die zijn zo ongelooflijk gehyped, ik snap er niks van...
En ook geen Miss Montreal, aub. Dat is live niks hoor en op charme en uitstraling zal ze het ook niet winnen.
Qua artiest met stem, lef en uitstraling is Waylon nog steeds de beste optie, denk ik. Alleen kan hij dan niet met een coutrynummer aan komen, zetten vrees ik. Gelukkig beheerst hij meer genres, alleen weet ik niet of hij daar zin in heeft dan.
Ik ook niet!! Maar aangezien het overal steeds zo genoemd wordt, moet je wel zorgen dat Nederland niet het land wordt dat 'elk jaar met een countrynummer aan komt zetten'.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:55 schreef Greys het volgende:
Overigens vind ik Slow Down geen echt typisch countrynummer.
Da's het voordeel van Waylon. Hij is enorm veelzijdig. En inderdaad heeft hij zich in feite nog nooit goed op het ESF kunnen profileren als de geweldige zanger die hij is.quote:Waylon kan prima met iets uit zijn eigen straatje, maar dan beetje bluesy funk achtig. Zweterig en opzwepend met hier en daar een goede uithaal zodat hij meer kan laten horen dan tweede stem mompelen hij Ilse.
Hij moet gewoon met een goed nummer komen en dan maakt het de kijker echt niet uit welk genre het is. De televoters hadden vorig jaar Grande Amore als klassiek nummer op 1, wat tot die tijd ondenkbaar was, en eerder ook al dingen als Molitva en Fly On The Wings Of Love.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Die zijn zo ongelooflijk gehyped, ik snap er niks van...
En ook geen Miss Montreal, aub. Dat is live niks hoor en op charme en uitstraling zal ze het ook niet winnen.
Qua artiest met stem, lef en uitstraling is Waylon nog steeds de beste optie, denk ik. Alleen kan hij dan niet met een coutrynummer aan komen, zetten vrees ik. Gelukkig beheerst hij meer genres, alleen weet ik niet of hij daar zin in heeft dan.
Bij programma's als Holland's Got Talent doet klassiek/opera het ook altijd heel goed, sterker nog het wint vaak, en dat is toch ook televoting, misschien is het minder alternatief dan we denken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij moet gewoon met een goed nummer komen en dan maakt het de kijker echt niet uit welk genre het is. De televoters hadden vorig jaar Grande Amore als klassiek nummer op 1, wat tot die tijd ondenkbaar was, en eerder ook al dingen als Molitva en Fly On The Wings Of Love.
Dit. Redeneren vanuit het liedje werkt nog altijd het beste. Een goed liedje scoort altijd punten. Natuurlijk zijn er altijd vrouwen met baarden of aanstellerige Oekraïners die je overwinning kunnen dwarsbomen, maar je zult er altijd hoog mee eindigen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hij moet gewoon met een goed nummer komen en dan maakt het de kijker echt niet uit welk genre het is. De televoters hadden vorig jaar Grande Amore als klassiek nummer op 1, wat tot die tijd ondenkbaar was, en eerder ook al dingen als Molitva en Fly On The Wings Of Love.
Sommige mensen lijken dat nogal snel te vinden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ook niet!! Maar aangezien het overal steeds zo genoemd wordt, moet je wel zorgen dat Nederland niet het land wordt dat 'elk jaar met een countrynummer aan komt zetten'.
Nummertje als "Love Drunk" zou ik hem zo graag willen zien doen.quote:[..]
Da's het voordeel van Waylon. Hij is enorm veelzijdig. En inderdaad heeft hij zich in feite nog nooit goed op het ESF kunnen profileren als de geweldige zanger die hij is.
Toch gaat het op het ESF met klassieke nummers bijna altijd mis (Sognu (FRA), Questa Notte (LET), La Voix (ZWE) om er maar wat te noemen. Al ligt dat misschien ook aan de uitvoering.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Bij programma's als Holland's Got Talent doet klassiek/opera het ook altijd heel goed, sterker nog het wint vaak, en dat is toch ook televoting, misschien is het minder alternatief dan we denken.
Ja, bij Italië hebben de 'looks' natuurlijk ook een rol gespeeld.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Toch gaat het op het ESF met klassieke nummers bijna altijd mis (Sognu (FRA), Questa Notte (LET), La Voix (ZWE) om er maar wat te noemen. Al ligt dat misschien ook aan de uitvoering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |