Windmill is de Alfa & Omega.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:07 schreef Ties02 het volgende:
Godsamme erik bedenk eens een leuk arrest met al je werkervaring, deze grap is al tijden niet leuk meer
Hey Y, over een week zit ik in de boot naar Kopenhagen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:51 schreef Yreal het volgende:
1000 moet ook gewoon windmill zijn
Tevens ben ik nu in Apeldoorn. Wie kwam daar ook al weer vandaan?
wie ben jij dan.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Hey Y, over een week zit ik in de boot naar Kopenhagen.
doe eens dm'en dan.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Iemand die jou royeert als je je P niet haalt dit jaar.
ah. Ik ga over 6 weken. Wel weer zin an.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:44 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Hrmpf.
Ik ga ook naar Oslo, misschien helpt dat.
Alweer? Dacht dat je zei dat je wel binnen een paar dagen gezien had.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
ah. Ik ga over 6 weken. Wel weer zin an.
achja, je moet iets he. Als ik met de klm vloog had ik nu wel platinum...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:46 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Alweer? Dacht dat je zei dat je wel binnen een paar dagen gezien had.
Blijft toch bizar dat ze jouw trucjes nog niet door hebben.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
achja, je moet iets he. Als ik met de klm vloog had ik nu wel platinum...
ofcquote:Op zaterdag 7 mei 2016 11:50 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Kan jij ook zo goedkoop tickets fixen voor naar de VS en van VS naar andere staten/landen omheen?
Een vriend en mn ouders komen mijn kant op namelijk.
10 arresten? Vent. Ik heb over twee weken een tentamen waarbij ik voor elke college weken gemiddeld 12 uitspraken heb voorgeschreven en nog stuk of 5/6 aanbevolen. Kom Uit op iets van 130 verplicht voorgeschreven en 30 aanbevolen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:32 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Afijn, stuk of 10 nieuwe arresten voor handels A. Zo haal ik het vak toch nooit.
Windmill weinig tegen gekomen..quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Windmill is de Alfa & Omega.
Nu bij RGR wéér.
Dus? Je leest weer eens niet goed.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:50 schreef Boterbartje het volgende:
10 arresten? Vent. Ik heb over twee weken een tentamen waarbij ik voor elke college weken gemiddeld 12 uitspraken heb voorgeschreven en nog stuk of 5/6 aanbevolen. Kom Uit op iets van 130 verplicht voorgeschreven en 30 aanbevolen.
10 nieuwe arresten.. zo haal ik dat vak nooit.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dus? Je leest weer eens niet goed.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
10 nieuwe arresten.. zo haal ik dat vak nooit.
Wat zijn nou in godsnaam 10 arresten?
Ik snap wel dat er 10 nieuwe arresten zijn voorgeschreven.. maar 10 arrestjes is vrij weinig. Daarnaast had je die andere arresten al moeten kennen, dus dat is verder niet echt relevant. Had je het vak maar in één jaar moeten halen.. wat dat betreft dus eigen domme schuld.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:40 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Mis je het woord 'nieuwe'? Ik doe het voor de tweede keer en sinds dit jaar zijn dus 10 nieuwe arresten toegevoegd naast de huidige arresten die ik sowieso al moest bestuderen. Jij weet helemaal niets over het aantal arresten dat we wel of niet moeten bestuderen, dus je vergelijking slaat sowieso nergens op.
Kortom: dat was weer eens kortzichtig van je.
Bart geen troll echter hoe goed is RU in ondernemingsrecht want zie op LI niet zoveel RU alumni op Zuidas.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
10 arresten? Vent. Ik heb over twee weken een tentamen waarbij ik voor elke college weken gemiddeld 12 uitspraken heb voorgeschreven en nog stuk of 5/6 aanbevolen. Kom Uit op iets van 130 verplicht voorgeschreven en 30 aanbevolen.
[..]
Windmill weinig tegen gekomen..
Ondernemingsrecht en burgerlijk recht zijn de gebieden waar de RU goed aangeschreven staat. Vooral het onderzoekscentrum Onderneming & Recht.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:43 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Bart geen troll echter hoe goed is RU in ondernemingsrecht want zie op LI niet zoveel RU alumni op Zuidas.
Alumni gaan dus veelal het rechtsonderzoek in en niet advocatuur of weet je verder niet? Weet je hoe soepel ze zijn met transfer na propedeuse?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht en burgerlijk recht zijn de gebieden waar de RU goed aangeschreven staat. Vooral het onderzoekscentrum Onderneming & Recht.
Ik ken al die alumni niet en dat interesseert mij eigenlijk ook niet zo heeeel erg veel. Van de docenten die ik heb gehad is het merendeel verbonden aan zuid-as kantoren. Heb wel mensen met een Nijmeegse achtergrond gezien en gesproken tijdens inhouse dagen. De goede reputatie van RU op dat gebied is overigens wel bekend bij de kantoren.
Ik heb echt geen idee wat mensen gaan doen na hun studie. Het onderwijs is op hoog niveau (vergeleken met andere Nederlandse uni's), maar waar iedereen terechtkomt.. geen idee.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 23:52 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Alumni gaan dus veelal het rechtsonderzoek in en niet advocatuur of weet je verder niet? Weet je hoe soepel ze zijn met transfer na propedeuse?
Vanwaar die desinteressequote:Op zondag 8 mei 2016 00:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat mensen gaan doen na hun studie. Het onderwijs is op hoog niveau (vergeleken met andere Nederlandse uni's), maar waar iedereen terechtkomt.. geen idee.
Kan me eigenlijk ook weinig interesseren stiekem.
Wat bedoel je met transfer na propedeuse? P aan andere universiteit en dan over naar de RU?
Gaat niet over prestige meer inhoudelijke verschillen enzo.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:47 schreef eriksd het volgende:
Weer zo'n prestigestrijd over het aanzien van universiteiten? Maakt allemaal geen bal uit, het is Nederland.
Aha. In een discussie met Boterbartje?quote:Op zondag 8 mei 2016 00:49 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Gaat niet over prestige meer inhoudelijke verschillen enzo.
Bart gaat prima de dialoog aan indien Bart weet dat je niet trollt. Aangezien je zelf op Zuidas werkt: heb je enig idee hoe het zit wat or. betreft?quote:
Oke Bartje. Je hebt helemaal gelijk enzo, blabla.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik snap wel dat er 10 nieuwe arresten zijn voorgeschreven.. maar 10 arrestjes is vrij weinig. Daarnaast had je die andere arresten al moeten kennen, dus dat is verder niet echt relevant. Had je het vak maar in één jaar moeten halen.. wat dat betreft dus eigen domme schuld.
Je hoeft trouwens niet telkens gelijk 'je leest weer niet goed' en 'wederom kortzichtig' naar mij te sneren. Ik lees precies wat jij bedoelt (ergo 10 arresten extra), alleen interpreteer jij mijn antwoord anders (bijv. alsof ik uit jouw tekst begrijp dat er uberhaupt maar 10 arresten zijn). Ik denk dat je toch eerst bij jezelf ten rade moet gaan voordat je zo moppert.
Ik haal mijn vakken overigens gewoon in één keer, ik heb dus niet met dergelijke problematiek te maken.
heeeee?quote:Op zondag 8 mei 2016 10:10 schreef Ryon het volgende:
http://www.mediavrijheid.(...)lachtoffers/#respond
Fuck you tokkie heeft ook weinig kaas gegeten van het bestuursrecht. Ter lering ende vermaak.
Tja, wat moet ik daarmee? Ik ken wel mensen die 1/2 jaar verder waren, maar veel verder ken ik het niet want toen studeerde ik nog niet op de uni. Ik weet ook niet hoe ik dat verder bij moet houden (of waarom ik dat zou willen). Soms kom je wel iemand tegen bij een kantoor, dat is altijd wel leuk.quote:
Boterbartje, 100% kwaliteit. ®quote:
quote:Op zondag 8 mei 2016 05:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Oke Bartje. Je hebt helemaal gelijk enzo, blabla.
Ik onderzoek dat wel om een beetje een idee te krijgen waar de alumni van verschillende faculteiten naartoe gaan en of dat past bij wat ik wil.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja, wat moet ik daarmee? Ik ken wel mensen die 1/2 jaar verder waren, maar veel verder ken ik het niet want toen studeerde ik nog niet op de uni. Ik weet ook niet hoe ik dat verder bij moet houden (of waarom ik dat zou willen). Soms kom je wel iemand tegen bij een kantoor, dat is altijd wel leuk.
Kleinere nichekantoren hebben ook naar mijn idee veel Nijmeegs volk.
Ik dacht dat jij al aan het werk was in iets met consultancy? Of heb je een P en wil je nu naar een uni?
[..]
Boterbartje, 100% kwaliteit. ®
[..]
Ah zodoende.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:46 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ik onderzoek dat wel om een beetje een idee te krijgen waar de alumni van verschillende faculteiten naartoe gaan en of dat past bij wat ik wil.
Ik zit zelf nog op het vwo maar wil het liefst eerst naar een rechtenfaculteit waar ook fiscaal word gegeven om die optie open te houden en dan na een jaar een besluit nemen.
Heb een neef die in consulting werkt dus weet het een en ander over die sector.
Goede optie idd. Groningen, Leiden, Rotterdam en Tilburg kun je allemaal terecht voor een bachelor en een master. UvA heeft ook een richting daarvoor (ik geloof de internationale variant), maar eerlijk gezegd heb ik het niet zo op Amsterdam en juridische opleidingen. VU en RU hebben alleen de master, maar als je nu al weet dat je fiscaal wilt doen zou ik eerst voor de bachelor gaan.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Fiscaal aan de RuG staat ook goed aangeschreven, wellicht de moeite waard.
Oke.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:39 schreef DoubleDip het volgende:
UvA heeft ook een richting daarvoor (ik geloof de internationale variant), maar eerlijk gezegd heb ik het niet zo op Amsterdam en juridische opleidingen.
Je kan beter naar Leiden gaan voor fiscaal, maar dan moet je wel bereid zijn om 6 jaar over je 4 jarige studie te doen.quote:
quote:Op zondag 8 mei 2016 17:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dat kwam hard aan hè, vooral omdat het een chick is.
Erik heeft wel een dikke huid.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dat kwam hard aan hè, vooral omdat het een chick is.
RU is een toffe uni maar al met al niet zoveel toffer dan UvA om meteen ervoor te kiezen, wellicht na de propedeuse want RU heeft alleen een fiscale master en bij belastingrecht is een fiscale bachelor ook van belang.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah zodoende.
Ik ken alumni van de RU bij vrij wel alle grote kantoren, maar ook bij een kleine kantoortjes in bijv. Twente van 5 tot 10 advocaten. Maar ook bij vrij veel middelgrote kantoren zitten wel Nijmegenaren.
Uiteindelijk is je masterkeuze bepalend denk ik.. Onderneming & recht is geliefd bij de zuidas, financieel recht ook wel. Met gewoon ondernemingsrecht kom je er ook wel mits je onderscheidend bent. Straf, staats en bestuurs etc. kan je beter ergens anders heen.
Fiscaal weet ik niet zoveel van, maar je kan het wel doen in Nijmegen.
Ga gewoon dagjes meelopen op uni's. Lekker met DD mee, dan zie je een keer wat echt pittige colleges zijn.
Toffe uni maar veel extra moeite voor civiel effect en het nieuwe systeem van RuG vind ik niet tof.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Fiscaal aan de RuG staat ook goed aangeschreven, wellicht de moeite waard.
Ben nog niet zeker of ik wel fiscaal wil gaan doen.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Goede optie idd. Groningen, Leiden, Rotterdam en Tilburg kun je allemaal terecht voor een bachelor en een master. UvA heeft ook een richting daarvoor (ik geloof de internationale variant), maar eerlijk gezegd heb ik het niet zo op Amsterdam en juridische opleidingen. VU en RU hebben alleen de master, maar als je nu al weet dat je fiscaal wilt doen zou ik eerst voor de bachelor gaan.
Oh, wat erg, ietsje meer moeite doen voor CE.quote:Op maandag 9 mei 2016 01:45 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Toffe uni maar veel extra moeite voor civiel effect en het nieuwe systeem van RuG vind ik niet tof.
Voor die duale master moet je eerst toegelaten worden.. dat half jaar extra werk je ook gelijk met salaris etc, dat is niet zo'n probleem.quote:Op maandag 9 mei 2016 01:44 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
RU is een toffe uni maar al met al niet zoveel toffer dan UvA om meteen ervoor te kiezen, wellicht na de propedeuse want RU heeft alleen een fiscale master en bij belastingrecht is een fiscale bachelor ook van belang.
Die duale master ondernemingsrecht van RU is tof maar duurt wel een half jaar langer en denk dat de ondernemingsrechtmaster van de VU eveneens wel goed is.
UvA heeft bovendien ALF wat wel tof is.
Ik kon moeilijk mijn ogen open houden.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:02 schreef IPA35 het volgende:
Gemeenschap met uhh in Choco Prinsen?!?! Waar heeft die man het over.
Groningen hequote:Op maandag 9 mei 2016 11:02 schreef IPA35 het volgende:
Gemeenschap met uhh in Choco Prinsen?!?! Waar heeft die man het over.
Groningen hequote:Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef Ties02 het volgende:
Fiets weer gestolen, dit keer toch een record van een halve week goed gegaan
quote:Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef Ties02 het volgende:
Fiets weer gestolen, dit keer toch een record van een halve week goed gegaan
Ja daar had ik deze ook gehaaldquote:Op maandag 9 mei 2016 11:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]![]()
Gelukkig zit DRB om de hoek he
Gisteren tot over 1 Death in Paradise zitten kijkenquote:Op maandag 9 mei 2016 11:04 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ik kon moeilijk mijn ogen open houden.
En ontiegelijk saai.![]()
WAHAHAHAH SERIE BINGE WATSJING LOLquote:Op maandag 9 mei 2016 11:45 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gisteren tot over 1 Death in Paradise zitten kijken
Halve college was herhaling. Maar goed ook, pas bij Staat/Magnus jeukten m'n ogen niet meer.
Jah.quote:
Ja man hoe gaat studie dan. Goede slaap is het halve werk, weet je tochquote:
Verkrektquote:Op maandag 9 mei 2016 13:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja man hoe gaat studie dan. Goede slaap is het halve werk, weet je toch
Maar je hebt er wel plezier in?quote:
Nouja doe ernaast eveneens nog Engelse taal en literatuur en werken.quote:Op maandag 9 mei 2016 07:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Oh, wat erg, ietsje meer moeite doen voor CE.
O zo, in dat geval vind ik de ondernemingsrechtmaster aan RU toffer. Bedoel je met die insolventiemaster die ene met NTU?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Voor die duale master moet je eerst toegelaten worden.. dat half jaar extra werk je ook gelijk met salaris etc, dat is niet zo'n probleem.
Gewone ondernemingsrecht is ook tof in Nijmegen hoor. Er is trouwens ook een vrij nieuwe Insolvency duale master.
Wellicht een optie om een keer een proefstudeerdag te doen? Of ben je al een keer in Nijmegen wezen kijken?
Bij de duale master teken je een leerwerkovereenkomst met een zuid-as kantoor (of de rechtbank Arnhem/rabobank oid).quote:Op maandag 9 mei 2016 14:44 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
O zo, in dat geval vind ik de ondernemingsrechtmaster aan RU toffer. Bedoel je met die insolventiemaster die ene met NTU?
Weet vrijwel zeker dat ik in ieder geval de master in Nijmegen wil doen maar wil eerst zien hoe het propedeusejaar gaat.
Duale master is veel toffer toch, vraag me eveneens af hoe er naar die master met NTU wordt gekeken want echt meerwaarde heeft een Engelse master niet toch zonder 'Engels civiel effect'?quote:Op maandag 9 mei 2016 17:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bij de duale master teken je een leerwerkovereenkomst met een zuid-as kantoor (of de rechtbank Arnhem/rabobank oid).
Je loopt stage, je werkt een half jaar terwijl je een artikel schrijft (ipv scriptie) en je gaat ook stage lopen op een buitenlandse vestiging van het kantoor waar je bij bent aangenomen voor je master. Wel tof maar ook strenge selectie.
Je insolvency met NTU: 81 ECTS voor 2 masters. Is nog vrij nieuw, maar wel interessant.
Naja, als je in de internationale insolventiepraktijk wilt werken heeft het natuurlijk wel meerwaarde op je Nederlandse civiele effect. Menig faillissement heeft te maken met buitenlandse activa.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Duale master is veel toffer toch, vraag me eveneens af hoe er naar die master met NTU wordt gekeken want echt meerwaarde heeft een Engelse master niet toch zonder 'Engels civiel effect'?
Aan wat voor criteria moet je denken?
O zo, ja bedoelde als je op een algemene finance praktijk van een advocatenkantoor wil werken omdat ze het daar over hadden op de pagina van de NTU master.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Naja, als je in de internationale insolventiepraktijk wilt werken heeft het natuurlijk wel meerwaarde op je Nederlandse civiele effect. Menig faillissement heeft te maken met buitenlandse activa.
Voor de duale master moet je toch wel een 7 gemiddeld staan, eigenlijk 7,5 (maar dit is niet vereist, wel voor de research master Onderneming en Recht). Ze kijken specifiek naar de vakken burgerlijk 1, 2 en Ondernemingsrecht als je van de Nijmeegse bachelor komt. Daar moet je toch goeie punten op scoren.
Verder kijken ze vooral naar je ontwikkeling (zoals zuid-as kantoren dat willen) omdat je toch aangenomen wordt o.g.v. leerwerkovereenkomst. Dus nevenactiviteiten, andere dingen.
Er staat een inschrijfformulier online waar je kan zien dat ze ook dingen vragen over hoeveel je leest, of je in het buitenland bent geweest, welke talen je spreekt en dat soort zaken.
Ondernemingsrecht behelst alles van oprichting rechtspersonen, personenvennootschappen, regelen van bevoegdheden, uitgifte van aandelen, beschermingsconstructies, stemrechten, formaliteiten omtrent het nemen van beslissingen, bestuursaansprakelijkheid, vertegenwoordiging, fusie/splitsing, enqueteprocedure, geschillenregelingen dat soort ongein. Enige wat je wellicht enigszins moet kunnen (niet voor het vak, maar voor de praktijk) is jaarrekening lezen.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:58 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
O zo, ja bedoelde als je op een algemene finance praktijk van een advocatenkantoor wil werken omdat ze het daar over hadden op de pagina van de NTU master.
Wellicht een vreemde vraag maar bij fiscaal krijg je het een en ander aan economische vakken zoals Accounting, in hoeverre is dat van belang voor ondernemingsrecht, is dat meer zuiver juridisch?
Maar geen corevak zoals bij fiscaal dus, tof.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ondernemingsrecht behelst alles van oprichting rechtspersonen, personenvennootschappen, regelen van bevoegdheden, uitgifte van aandelen, beschermingsconstructies, stemrechten, formaliteiten omtrent het nemen van beslissingen, bestuursaansprakelijkheid, vertegenwoordiging, fusie/splitsing, enqueteprocedure, geschillenregelingen dat soort ongein. Enige wat je wellicht enigszins moet kunnen (niet voor het vak, maar voor de praktijk) is jaarrekening lezen.
Eigenlijk is het wel vrij juridisch ja.
Toch is het wel handig als je een beetje kijk hebt op het bedrijfseconomische aspect.
Tja, de gemiddelde topicganger doet hier ook 8 jaar over z'n studie en klessebest vaak over hun 6e kans voor een of ander simpel Gronings tentamen. Ets, haarbal en Ryon waren altijd vrij inhoudelijk, maar omdat het geen faalflikkers zijn werken ze nu en hebben ze minder tijd voor Fok (behalve Erik?).quote:Op maandag 9 mei 2016 22:49 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Maar geen corevak zoals bij fiscaal dus, tof.
Zelf lijkt corparate litigiation me echt tof, vooral vijandige overnamen. M&A lijkt me veel minder tof. Vind jij litigation toffer of ben je meer van transaction?
Thanx btw voor je inhoudelijke post snap niet hoezo sommigen hier zo op je reageren. Vind dit toffer dan praten over vliegtuigen.
Wil niemand hier aanvallen maar het is wel zo dat er slechts een aantal personen hier zijn die inhoudelijke discussies tof vinden en zich niet ergeren aan inhoudelijke vragen dus vind dit wel tof.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde topicganger doet hier ook 8 jaar over z'n studie en klessebest vaak over hun 6e kans voor een of ander simpel Gronings tentamen. Ets, haarbal en Ryon waren altijd vrij inhoudelijk, maar omdat het geen faalflikkers zijn werken ze nu en hebben ze minder tijd voor Fok (behalve Erik?).
Enfin.. ik vind litigation wel tof, maar ik ben vooral geïnteresseerd in de insolvency en restructering praktijk. Komt lekker alles samen: goederenrecht, financieringen, ondernemingsrecht, aansprakelijkheidsrecht en gewoon ordinair geld overal wegplukken.
In Nijmegen heb je in de bachelor trouwens een vak 'economie, rechtseconomie en balanslezen'. Naar wat ik heb gehoord is dat echt een simpel vakje, ik heb het zelf niet gevolgd ivm vrijstelling.
Als je bang bent voor cijfermatig werk: bij een gemiddeld advocatenkantoor is een fiscalist minder dan 5% van zijn tijd aan het rommelen met balansen, jaarcijfers en rekenwerk. Fiscaliteit vereist wel een zekere mate van economisch inzicht: hoe werkt iets uiteindelijk uit (levert het een belastingvoordeel op).quote:Op maandag 9 mei 2016 23:04 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wil niemand hier aanvallen maar het is wel zo dat er slechts een aantal personen hier zijn die inhoudelijke discussies tof vinden en zich niet ergeren aan inhoudelijke vragen dus vind dit wel tof.
Economische vakken zijn niet per definitie moeilijk maar het is meer dat ik bijvoorbeeld Accounting echt saai vind en daarom twijfel of fiscaal wel iets is.
Ben je zelf btw B2?
Thanx, goed om te weten, vind economie tof maar dan vooral macro. Ben verder niet bang voor cijferwerk maar vind accounting bijvoorbeeld saai en heb geen zin om hele dagen daarmee bezig te zijn.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je bang bent voor cijfermatig werk: bij een gemiddeld advocatenkantoor is een fiscalist minder dan 5% van zijn tijd aan het rommelen met balansen, jaarcijfers en rekenwerk. Fiscaliteit vereist wel een zekere mate van economisch inzicht: hoe werkt iets uiteindelijk uit (levert het een belastingvoordeel op).
Gros van de zuidaskantoren doet geen aangiften vpb, dus dan heb je puur een adviserende rol en mag de accountant uitrekenen waar het op neerkomt. Tuurlijk, bij sommige bepalingen ontkom je er niet aan (13l Wet Vpb 1969) maar dan is het om de werking te illustreren.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:17 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Thanx, goed om te weten, vind economie tof maar dan vooral macro. Ben verder niet bang voor cijferwerk maar vind accounting bijvoorbeeld saai en heb geen zin om hele dagen daarmee bezig te zijn.
Ik vond accounting eigenlijk best wel lachenquote:Op maandag 9 mei 2016 23:04 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wil niemand hier aanvallen maar het is wel zo dat er slechts een aantal personen hier zijn die inhoudelijke discussies tof vinden en zich niet ergeren aan inhoudelijke vragen dus vind dit wel tof.
Economische vakken zijn niet per definitie moeilijk maar het is meer dat ik bijvoorbeeld Accounting echt saai vind en daarom twijfel of fiscaal wel iets is.
Ben je zelf btw B2?
Toch ontbreekt het menig jurist (niet specifiek fiscalisten) aan economisch inzicht. Gewoon simpele marktwerking is zeker relevant voor zaken als insolvency en ondernemingsrecht.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je bang bent voor cijfermatig werk: bij een gemiddeld advocatenkantoor is een fiscalist minder dan 5% van zijn tijd aan het rommelen met balansen, jaarcijfers en rekenwerk. Fiscaliteit vereist wel een zekere mate van economisch inzicht: hoe werkt iets uiteindelijk uit (levert het een belastingvoordeel op).
Transfer pricing is waardeloos. Je krijgt een uitdraai uit een database met ondernemingen en wat ze elkaar in rekening brengen, gaat op de mediaan zitten et voila.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:31 schreef Ashqelon het volgende:
Het ding met fiscaal is dat m'n interesse erin begon toen ik het een en ander las over belastingontwijking maar vraag me af in hoeverre het in de praktijk ook echt tof is want heb van meerdere mensen gehoord dat transfer pricing bijvoorbeeld veel minder spectaculair is dan het wellicht lijkt.
Wat ondernemingsrecht betreft weet ik veel beter wat ik wel en niet interessant vind alhoewel je het uiteraard pas echt weet als je iets in de praktijk ermee doet.
Wat vinden jullie van het nieuwe UvA-programma, ALF?
Is meer statistiek dan joh.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Transfer pricing is waardeloos. Je krijgt een uitdraai uit een database met ondernemingen en wat ze elkaar in rekening brengen, gaat op de mediaan zitten et voila.
dm grquote:Op maandag 9 mei 2016 23:31 schreef Ashqelon het volgende:
Het ding met fiscaal is dat m'n interesse erin begon toen ik het een en ander las over belastingontwijking maar vraag me af in hoeverre het in de praktijk ook echt tof is want heb van meerdere mensen gehoord dat transfer pricing bijvoorbeeld veel minder spectaculair is dan het wellicht lijkt.
Wat ondernemingsrecht betreft weet ik veel beter wat ik wel en niet interessant vind alhoewel je het uiteraard pas echt weet als je iets in de praktijk ermee doet.
Wat vinden jullie van het nieuwe UvA-programma, ALF?
Huh? ipv rechtquote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:00 schreef Ashqelon het volgende:
Wil wel naar RU voor Engelse taal en literatuur want dat is enige NL uni waar je American accent kunt leren maar als ik de gemiddelde Nederlander dumb-American English hoor spreken neig ik juist weer naar Brits-Engels.
De Lumia 950? Ik vind de prijzen anders flink hard dalen.. voor 350eu kan je hem op de kop tikken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:16 schreef Ashqelon het volgende:
Bart welke telefoon heb je btw, vind de nieuwe Lumia echt tof maar wel duur zelfs nu na een half jaar.
950 XL, is nog steeds 490 en dat is een aanbieding, de rest zit ruim daarboven. Over Surface Phone wordt al langer gepraat maar hoef op telefoon niet per se een toetsenbord, vind m'n normale Surface wel tof, veel toffer dan iPad.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
De Lumia 950? Ik vind de prijzen anders flink hard dalen.. voor 350eu kan je hem op de kop tikken.
Ik zit nog bij de good old 930. Twijfelde tijdje terug om over te stappen op de 950. Maar qua hardware gaat 't er niet heul erg op vooruit en bouwkwaliteit evenmin. Alleen Windows Hello is leuk.
Mijn 930 is nog wel strak, alleen klein krasje op 't scherm.. verder piekfijn na ruim 1,5 jaar. Begin 2017 wordt gespeculeerd dat er een surface phone komt.
Denk niet dat er een toetsenbord komt.. gaat meer om de look and feel en de huisstijl van de Surface divisie. Ergo super strak, iets hoekig magnesium telefoontje met keiharde specs.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:23 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
950 XL, is nog steeds 490 en dat is een aanbieding, de rest zit ruim daarboven. Over Surface Phone wordt al langer gepraat maar hoef op telefoon niet per se een toetsenbord, vind m'n normale Surface wel tof, veel toffer dan iPad.
Maar geen fiets HAHAHAquote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:00 schreef Ties02 het volgende:
Wat ben ik toch blij dat ik een dakterras heb dezer dagen
dus ben je nou wel of niet gay?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
vanwege pax is ash bi-af, geen pax betekent geen bi.
bi wellicht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:51 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
dus ben je nou wel of niet gay?
je hebt tegen pax gezegd dat je bi bent of heb je tegen pax gezegd dat je het een gedoe vindt dat je bi bent?quote:
je post toch wel eens in klb sc? heb je Ash' avances richting pax niet gelezen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
je hebt tegen pax gezegd dat je bi bent of heb je tegen pax gezegd dat je het een gedoe vindt dat je bi bent?
wees eens wat duidelijker
neuh, ik lees niet alles.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:22 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
je post toch wel eens in klb sc? heb je Ash' avances richting pax niet gelezen?
min of meer, hij noemde Ash te volwassen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
hmm, nu begrijp ik je eerste post. hij heeft je afgewezen, daarom ben je bi-af en nu dus gewoon weer terug de kast in?
ik begrijp het.
waarom praat je over jezelf in derde persoon?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:27 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
min of meer, hij noemde Ash te volwassen.
mn useraccount is niet per se zoals ikzelf echt ben. idee hoe ik pax kan overhalen? hij had eerst wel interesse.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:28 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
waarom praat je over jezelf in derde persoon?
weet hij dat je twink bentquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:32 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
mn useraccount is niet per se zoals ikzelf echt ben. idee hoe ik pax kan overhalen? hij had eerst wel interesse.
tr gezetquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
bemoei je eens niet mee en ga weg
bied hem een bigmac met augurken aan, succes gegarandeerdquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:32 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
mn useraccount is niet per se zoals ikzelf echt ben. idee hoe ik pax kan overhalen? hij had eerst wel interesse.
serieuze vraag.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
bied hem een bigmac met augurken aan, succes gegarandeerd
opgezocht maar weet niet waarop het gebaseerd is dat Ash al dan niet een twinc is.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
oh man, jij moet nog veel ontdekken
maar hij doet hc.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
ik ben dan ook serieus. die jongen is gek op bigmacs met augurken.
ooit pax gezien? dat is een twink.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
opgezocht maar weet niet waarop het gebaseerd is dat Ash al dan niet een twinc is.
mortax vroeg of pax weet dat ik een twinc ben?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:38 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
ooit pax gezien? dat is een twink.
ja en jij begrijpt niet wat met twink werd bedoeld en ik gaf een voorbeeld van een twink, zo kan je zelf zien of jij een twink bentquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:46 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
mortax vroeg of pax weet dat ik een twinc ben?
o hrb echter geen idee hoe pax eruit ziet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:47 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
ja en jij begrijpt niet wat met twink werd bedoeld en ik gaf een voorbeeld van een twink, zo kan je zelf zien of jij een twink bent
haha lekker voor jequote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:56 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
o hrb echter geen idee hoe pax eruit ziet.
ie-recht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:57 schreef underground1009 het volgende:
Onder welk rechtsgebied valt homoseksuele pornografie precies?![]()
Dat is althans waar die term vandaan komt volgens Wikipedia
Strafrecht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:57 schreef underground1009 het volgende:
Onder welk rechtsgebied valt homoseksuele pornografie precies?![]()
Helaas...quote:
Bent toch geen homo man, bah bahquote:
StudeerSnel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:24 schreef _avalon_ het volgende:
Hey! Studeren hier mensen rechten aan de Radboud Uni die wellicht beschikken over (oefen)tentamens uit het eerste jaar die ik zou mogen bekijken? Het zou me enorm helpen om de moeilijkheidsgraad in te kunnen schatten. Het liefst van het Radboud aangezien dat mijn uni van keuze is, maar andere uni's zijn natuurlijk ook welkom!
Je moet gewoon alleen wat goede antwoorden neerpennen, dan heb je je P.quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:02 schreef underground1009 het volgende:
Als novietenhoeder heb je vast ook wel de beste tips om mij ook eindelijk m'n propedeuse te laten halen
Geen zin, ook niet echt in verdiept als ik eerlijk benquote:Op woensdag 11 mei 2016 16:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Hey tiesje waarom heb je die praktijkmaster niet gedaan?
Hmm okequote:Op woensdag 11 mei 2016 16:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Geen zin, ook niet echt in verdiept als ik eerlijk ben
Hoe lang ben je bezig met je P?quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:02 schreef underground1009 het volgende:
Als novietenhoeder heb je vast ook wel de beste tips om mij ook eindelijk m'n propedeuse te laten halen![]()
Strafrecht 1 gaat tot nu toe echt lekker, volg alle colleges en hou het goed bij waardoor omdat ik het nu beter snap allemaal ook een stuk leuker vak vind![]()
Nu lekker toewerken naar over een dikke maand, 14 juni, om een mooi cijfer te halen
Zie gewoon art 352 Svquote:Op woensdag 11 mei 2016 16:44 schreef Glasbak5 het volgende:
Vraagje: Zijn er verschillen in consequenties bij OVAR en vrijspraak? Bij beide uitspraken mag er toch niet opnieuw vervolgd worden ogv ne bis in idem? Voor de verdachte maakt het dus feitelijk niets uit of wel?
Qua gevolgen maakt het niks uit; wellicht voor de eer of het geweten van een verdachte wel. Bij een OVAR is immers wel bewezenverklaard dat de verdachte het tenlastegelegde feit heeft begaan, maar dat de tenlastelegging niet als strafbaar feit gekwalificeerd kan worden of dat de dader niet strafbaar is. Bij vrijspraak kan natuurlijk de tenlastelegging niet bewezen worden en zou de verdachte dus in feite "niets" gedaan hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2016 16:44 schreef Glasbak5 het volgende:
Vraagje: Zijn er verschillen in consequenties bij OVAR en vrijspraak? Bij beide uitspraken mag er toch niet opnieuw vervolgd worden ogv ne bis in idem? Voor de verdachte maakt het dus feitelijk niets uit of wel?
Drie jaarquote:
Of één jaar.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:25 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je tegenwoordig na twee jaar wel klaar
Als ik m'n P dit jaar niet haal zien jullie me naar alle waarschijnlijk niet meer terug in dit topicquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:58 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Niet je P in 1 jaar halen.
Als Y en underground na dit jaar hun P weer niet hebben, dan zou Sideshowbobbie zich in zijn novietenhoedergraf omkeren.
Hebben ze dat gezegd dan?quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:05 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Als ik m'n P dit jaar niet haal zien jullie me naar alle waarschijnlijk niet meer terug in dit topic![]()
Net een beetje aan het stoeien geweest met samenloop. Conform art. 57 Sr moet je 1/3e bij de hoogste max. Straf voor de tenlastegelegde delicten tellen. Ik had een casus met zware mishandeling als hoogst gestraft delict met 8 jaar, en ik maar hannesen met 1/3e van 8.Toen bedacht dat het een jaar uit 12 maanden bestaat en toen was het antwoord al snel 32 maanden
![]()
Tot zover mijn rekenvaardigheden, het is maar goed dat ik geen erfrecht-vakken moet volgen, dat gegoochel met breuken ligt me niet zo
Thanks man, ik had 'm in twee. Had ruzie met Inleiding Burgerlijk Recht, het laatste vak van het jaar godverdomme.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:58 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Niet je P in 1 jaar halen.
Als Y en underground na dit jaar hun P weer niet hebben, dan zou Sideshowbobbie zich in zijn novietenhoedergraf omkeren.
Dat had ik niet gedacht dat jij hem niet in 1 jaar had?! Zoo. Kan je je toch even goed verkijken op iemand.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Thanks man, ik had 'm in twee. Had ruzie met Inleiding Burgerlijk Recht, het laatste vak van het jaar godverdomme.
Ja joh, jij had hem zeker in 1?quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat had ik niet gedacht dat jij hem niet in 1 jaar had?! Zoo. Kan je je toch even goed verkijken op iemand.
Oja, het is natuurlijk de norm niet om nominaal te lopenquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:28 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja joh, jij had hem zeker in 1?
Het laatste vak daar werd overigens door de helft van de studenten over gestruikeld, zo bijzonder was het niet.
Klopt, in de bachelor waren het er meer die het in 4 deden dan in 3. Bij Rechten was dat eerder andersom.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oja, het is natuurlijk de norm niet om nominaal te lopen
Ik heb mijn eerste jaar volgens mij 78 EC gehaald? Uiteraard alle 60 van m'n P ook netjes nominaal
Het is bij dezenquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
De novietenhoeder spreekt bij deze weer:
Niet je bachelor halen in 5 jaar.
Ja, kun je wel zo'n stomme emoticon plaatsen maar het is echt compleet debiel dat je dat als jurist in spe niet weet.quote:
Huh? Ik zeg toch oké?quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:53 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, kun je wel zo'n stomme emoticon plaatsen maar het is echt compleet debiel dat je dat als jurist in spe niet weet.
Ja, dat is het nou juist. Oké en zo'n stom tongetje. Terwijl je je diep moet schamen. Heeeeel diep.quote:
Oké. Wat jij wil hoor, maar ik zal het onthouden. Of niet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, dat is het nou juist. Oké en zo'n stom tongetje. Terwijl je je diep moet schamen. Heeeeel diep.
Geef niet vent. Het wordt toch niet wat.. dan maakt het ook niet uit dat je niet kan schrijven.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:02 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Oké. Wat jij wil hoor, maar ik zal het onthouden. Of niet.
Alles komt goed.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geef niet vent. Het wordt toch niet wat.. dan maakt het ook niet uit dat je niet kan schrijven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Relevant is nog wel dat bij vrijspraak geen TBS (art. 37a Sr) kan worden opgelegd, terwijl dit bij OVAR wegens een geslaagd beroep op art. 39 Sr wel kan (zie art. 352 Sv).quote:Op woensdag 11 mei 2016 16:44 schreef Glasbak5 het volgende:
Zow ey!quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Relevant is nog wel dat bij vrijspraak geen TBS (art. 37a Sr) kan worden opgelegd, terwijl dit bij OVAR wegens een geslaagd beroep op art. 39 Sr wel kan (zie art. 352 Sv).
Best leuk tochquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Paxicosi toch.
Moet je ook maar een bal jukn dat strafrecht.
[ afbeelding ]
1 | :T |
Joaaaaaa zoiets. Onderneming, insolventie.. dat soort grappen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Best leuk toch
Wat deed jij ook alweer? Ondernemingsrecht vind jij leuk toch?
Ik ga een negatief record zetten qua behaalde studiepunten dit collegejaarquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:20 schreef Boterbartje het volgende:
Ey vlegels, hoe vordert jullie studie dan?
Kan dat? Record is negatief omdat het zo laag is of het behaalde punten is daadwerkelijk negatief (er zijn punten afgepakt?)quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ga een negatief record zetten qua behaalde studiepunten dit collegejaar
Ja ik zal minder studiepunten behalen dan voorgaande jarenquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Kan dat? Record is negatief omdat het zo laag is of het behaalde punten is daadwerkelijk negatief (er zijn punten afgepakt?)
Ga je nou volgend jaar een master doen ofzo? Of twee van je beide studierichtingen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:24 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb trouwens ook een chill jaar genomen hoor. Heerlijk.
202 punten nu, nog 20 in planning (2 vakken). Ene hou ik bij, andere heb ik verwaarloosd.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:20 schreef Boterbartje het volgende:
Ey vlegels, hoe vordert jullie studie dan?
Tja, die punten in Groningen tellen eigen maar voor de helft toch?quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
202 punten nu, nog 20 in planning (2 vakken). Ene hou ik bij, andere heb ik verwaarloosd.
Gister gehoord dat ik ben toegelaten aan de uni in de VS (voor het eerste semester, het tweede semester regel ik daar).
Dus klinkt wel goed, denk ik, wat vind jij, Bartje?
Tja denk het wel. Heb wel al wat mastervakjes her en der gevolgd. Paar stages aangeboden gekregen. Even kijken wat 't wordt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ga je nou volgend jaar een master doen ofzo? Of twee van je beide studierichtingen?
Enig idee hoeveel de NL strafrechttop binnenhaalt?quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja, die punten in Groningen tellen eigen maar voor de helft toch?
Naja VS is wel leuk. Ze hebben daar wel een don't ask, don't tell policy he
[..]
Tja denk het wel. Heb wel al wat mastervakjes her en der gevolgd. Paar stages aangeboden gekregen. Even kijken wat 't wordt.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
202 punten nu, nog 20 in planning (2 vakken). Ene hou ik bij, andere heb ik verwaarloosd.
Gister gehoord dat ik ben toegelaten aan de uni in de VS (voor het eerste semester, het tweede semester regel ik daar).
Dus klinkt wel goed, denk ik, wat vind jij, Bartje?
Thanks.quote:
Have fun in Noorwegen. Waar precies?quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:57 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Thanks.
Ben al een paar weken bezig met die vent, hun systeem faalt (ofzo) en de kamer moet nog steeds geregeld worden. 2 weken geleden moest ik wachten, afgelopen weekend nog een mailtje gestuurd en toen was het zo van: "We have followed up on your application and it looks good. You will be accepted." en een uurtje later krijg ik een mailtje van hun systeem met dat er dingen zijn veranderd in mijn aanvraag en dat er nog 2 dingen missen
Ben benieuwd. Maar eerst naar Noorwegen vanavond.
Vlieg naar Sandefjord, morgen naar Oslo om daar de boot te pakken naar Kopenhagen tot zondag. Dan een weekje Oslo (17 mei nationale feestdag, is te vergelijken met Koningsdag. Ook heb ik gezegd dat ik naar Holmenkollen wil want daar kan je wel mooie foto's maken geloof ik. Voor de rest moe(s)t ik daar nog over nadenken, maar is best lastig). Volgende week zaterdag weer terug naar Sandefjord en A'dam.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:20 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Have fun in Noorwegen. Waar precies?
Niet waar jij noemt, behalve dan Oslo, want toen de boot van Kiel naar Oslo genomen. Verder een rondreisje gemaakt van twee weken, o.a. in Lillehammer waar de skischans staat en bij een gletsjer. Is al best even geleden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Vlieg naar Sandefjord, morgen naar Oslo om daar de boot te pakken naar Kopenhagen tot zondag. Dan een weekje Oslo (17 mei nationale feestdag, is te vergelijken met Koningsdag. Ook heb ik gezegd dat ik naar Holmenkollen wil want daar kan je wel mooie foto's maken geloof ik. Voor de rest moe(s)t ik daar nog over nadenken, maar is best lastig). Volgende week zaterdag weer terug naar Sandefjord en A'dam.
Weleens geweest?
Top thanks!!!. Nog een vraag:quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:25 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Qua gevolgen maakt het niks uit; wellicht voor de eer of het geweten van een verdachte wel. Bij een OVAR is immers wel bewezenverklaard dat de verdachte het tenlastegelegde feit heeft begaan, maar dat de tenlastelegging niet als strafbaar feit gekwalificeerd kan worden of dat de dader niet strafbaar is. Bij vrijspraak kan natuurlijk de tenlastelegging niet bewezen worden en zou de verdachte dus in feite "niets" gedaan hebben
[..]
Drie jaar![]()
![]()
Eigenlijk ben je tegenwoordig na twee jaar wel klaar; ik heb echter vorig jaar toestemming gekregen van de examencommissie om door te gaan ogv bijzondere omstandigheden. Die bijzondere omstandigheden lagen er voornamelijk in dat ik veel problemen en ruzie gehad heb met mijn ouders, waarvoor ik ook onder behandeling ben geweest bij een psycholoog.
Nu tot op het bot gemotiveerd om eindelijk dat laatste vak gewoon binnen te koppen
Altijd voorin kijken bij het wettenregisterquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
Top thanks!!!. Nog een vraag:
Wet besluit justitiele gegegevens waar staat die? Kan hem nergens vinden in mijn kluwer publiekrecht.
ps: als ik verder vorder in mn studie zal ik veel contributen
Tja, ik heb hier nog wel een documentje met schema's uit 2013, heb daarmee gewoon net een zes gehaald. Kan het wel mailen, maar zou er niet teveel op vertrouwen gezien het nieuwe vak etc. Verder moet je gewoon echt goed lezen en zoveel mogelijk opschrijven (m.n de arresten). Casus/Belangrijkste dingen overschrijven en dan beginnen met schema (als het er is, nieuwe stijl enzo), arresten en dan verbanden trekken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:59 schreef underground1009 het volgende:
Strafrechtfans hier die tips hebben voor schoonheidsfoutjes? Zijn nu een oefentoets over de eerste helft van de stof aan het nakijken en ik merk dat ik vaak wel in de goede richting denk maar kleine dingen mis waardoor ik punten mis loop. Denk aan over het hoofd zien dat er geen tijd/datum in de tenlastelegging staat, controleren of een delict wel vatbaar is voor dingen als spreekrecht voor slachtoffer etc.
Ideeën en tips zijn allemaal welkom, wat het ook is
quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:42 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Altijd voorin kijken bij het wettenregisterIk geloof dat deze wet niet in de Kluwer is opgenomen, die kan je dus het beste opzoeken op internet. Wetten.overheid.nl bijvoorbeeld is die wel te vinden
Correctie: XII.3 staat die in de Kluwer, achter wetboek van strafvordering dus
Dat is de 'wet justitiele gegevens'. Besluit justitiële gegevens is (geloof ik) een andere wet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:42 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Altijd voorin kijken bij het wettenregisterIk geloof dat deze wet niet in de Kluwer is opgenomen, die kan je dus het beste opzoeken op internet. Wetten.overheid.nl bijvoorbeeld is die wel te vinden
Correctie: XII.3 staat die in de Kluwer, achter wetboek van strafvordering dus
Ga even na of je een printje mag meenemen, want dat geven ze bij ons altijd wel aan als iets niet is opgenomen in de Kluwer/Vermande. Je weet het niet hè.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:56 schreef Glasbak5 het volgende:
Zal ik hem wel niet bij mn tentamen nodig hebben. Zelfde met de Aanwijzing Opiumwet.
Zal ik doen, thanks. Dat van de opiumwet is sws een richtlijn oid en geen wet gelukkigquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:59 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ga even na of je een printje mag meenemen, want dat geven ze bij ons altijd wel aan als iets niet is opgenomen in de Kluwer/Vermande. Je weet het niet hè.
Tja. Of je daar blij mee moet zijn bij notarieel is de grote vraag: br3, notarieel onderzoeksproject, rgr en ongetwijfeld zullen heel veel mensen FAR ook moeten herkansen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:23 schreef underground1009 het volgende:
Er komt een derde kans voor Europees recht![]()
![]()
Beste Studenten,
Op woensdag 6 juli van 14-17 uur zal in de Aletta Jacobshal een derde kans voor het vak Europees recht worden geboden. De derde kans zal het aantal recidivisten voor het volgend jaar omlaag brengen en zorgt daarmee voor betere randvoorwaarden voor het aanbieden van intensief activerend onderwijs. De examencommissie van de Faculteit Rechtsgeleerdheid heeft hiermee ingestemd. Deze tentamenkans is bedoeld voor alle studenten die in blok twee en/of drie van dit jaar stonden ingeschreven voor het vak Europees Recht en die geen voldoende op het vak hebben gehaald. De studenten die voor de tentamenkans in aanmerking komen worden automatisch voor het tentamen ingeschreven (dit zal uiterlijk 20 mei gebeuren).
Met vriendelijke groet,
Lorenzo Squintani
Barend van Leeuwen
Hans Vedder
Een besluit is geen wet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:56 schreef Glasbak5 het volgende:
[..]
[..]
Dat is de 'wet justitiele gegevens'. Besluit justitiële gegevens is (geloof ik) een andere wet.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014194/2016-01-01
http://wetten.overheid.nl/BWBR0016544/2015-07-01
Denk dat ie dan niet in kluwer is opgenomen. Zal ik hem wel niet bij mn tentamen nodig hebben. Zelfde met de Aanwijzing Opiumwet.
Klinkt duidelijker dan wat ik beschreef, maar je hebt gelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:58 schreef DoubleDip het volgende:
Bij strafrecht moet je heel nauwkeurig en gestructureerd te werk gaan en écht alles wat je denkt opschrijven. Daar verliezen mensen de meeste punten op, doordat ze in gedachten stappen maken en die niet op papier zetten. Eerst casus lezen, kwalificeren, stappen onder elkaar en stuk voor stuk uitwerken met jurisprudentie er bij. Als je aan het einde geen lamme hand hebt dan doe je iets niet goed.
godverdomme toch te triest voor woorden. Gewoon net zo lang janken dat het te moeilijk is en er komt vanzelf een derde kans. Als je gewoon goed had geleerd en had bijgehouden was het best te doen. Als je het na twee keer proberen niet kan halen ben je gewoon fucking dom.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:23 schreef underground1009 het volgende:
Er komt een derde kans voor Europees recht![]()
![]()
Beste Studenten,
Op woensdag 6 juli van 14-17 uur zal in de Aletta Jacobshal een derde kans voor het vak Europees recht worden geboden. De derde kans zal het aantal recidivisten voor het volgend jaar omlaag brengen en zorgt daarmee voor betere randvoorwaarden voor het aanbieden van intensief activerend onderwijs. De examencommissie van de Faculteit Rechtsgeleerdheid heeft hiermee ingestemd. Deze tentamenkans is bedoeld voor alle studenten die in blok twee en/of drie van dit jaar stonden ingeschreven voor het vak Europees Recht en die geen voldoende op het vak hebben gehaald. De studenten die voor de tentamenkans in aanmerking komen worden automatisch voor het tentamen ingeschreven (dit zal uiterlijk 20 mei gebeuren).
Met vriendelijke groet,
Lorenzo Squintani
Barend van Leeuwen
Hans Vedder
Voor wat betreft waarom strafrecht zo lastig is voor mij: geen ideeZoals ik zei snap ik de theorie wel goed, maar de uitwerking daarvan laat ik steken bij vallen waar je keihard op afgerekend wordt. Maar goed, ik heb er wel gewoon vertrouwen in dat het dit jaar gaat lukken
Van die mensen met eindeloze verhandelingenquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:58 schreef DoubleDip het volgende:
Bij strafrecht moet je heel nauwkeurig en gestructureerd te werk gaan en écht alles wat je denkt opschrijven. Daar verliezen mensen de meeste punten op, doordat ze in gedachten stappen maken en die niet op papier zetten. Eerst casus lezen, kwalificeren, stappen onder elkaar en stuk voor stuk uitwerken met jurisprudentie er bij. Als je aan het einde geen lamme hand hebt dan doe je iets niet goed.
Bij Strafrecht moet het wel. Verder wel eens dat je beknopt moet zijn, maar vond dit wel een goede uitzondering.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Van die mensen met eindeloze verhandelingen
Tergend.
Stapjes mensenquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Van die mensen met eindeloze verhandelingen
Tergend.
UL komt op Blackboard, en anders zijn er altijd mensen die alles opnemen (zoals ik).quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:26 schreef Holograph het volgende:
Vraag aan mensen die aan de UL en EUR studeren:
In juni rond ik mijn bachelor Fiscaal Recht aan de UvT af. Voor de master wil ik eigenlijk overstappen naar de EUR of de UL (vanwege avondonderwijs). Nu is het voor mij belangrijk dat de hoorcolleges ook worden opgenomen, aangezien ik overdag vaak voor een andere master in Delft cq. Amsterdam zal zitten. Weet iemand hoe het zit met de opnames van hoorcolleges bij deze twee universiteiten?
Gebeurt dat na het college of pas na de collegecyclus? In Tilburg hebben ze dat bij sommige vakken ook, maar die worden pas een week voor het tentamen op Blackboard gezet (en daarmee niet handig).quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
UL komt op Blackboard, en anders zijn er altijd mensen die alles opnemen (zoals ik).
Officieel mag het pas vlak voor het tentamen, in de praktijk meestal vlak na college. Maar soms niet op tijd voor de werkgroep, vandaar dat sommigen alles opnemen. Werkgroepen komen overigens niet op Blackboard, maar ook daar zijn mensen die een audio opname maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:55 schreef Holograph het volgende:
[..]
Gebeurt dat na het college of pas na de collegecyclus? In Tilburg hebben ze dat bij sommige vakken ook, maar die worden pas een week voor het tentamen op Blackboard gezet (en daarmee niet handig).
Bedankt voor de info! Werkgroepen zijn in Leiden volgens mij ook 's avonds, dus dan is het niet zo'n probleem om op te komen dagenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Officieel mag het pas vlak voor het tentamen, in de praktijk meestal vlak na college. Maar soms niet op tijd voor de werkgroep, vandaar dat sommigen alles opnemen. Werkgroepen komen overigens niet op Blackboard, maar ook daar zijn mensen die een audio opname maken.
Klopt, de avondwerkgroepen zijn van 19 tot 21 uur. Hoorcolleges altijd van 17 tot 19, die worden ook maar op één tijdstip gegeven.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Bedankt voor de info! Werkgroepen zijn in Leiden volgens mij ook 's avonds, dus dan is het niet zo'n probleem om op te komen dagen.
Bart ben je op buitenlandexcursie gegaan?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:41 schreef Boterbartje het volgende:
Kan alleen in Groningen.. Beetje falende mensen in stand houden
Nee. Hoezo?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:39 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Bart ben je op buitenlandexcursie gegaan?
Hoe? Zo'n reisje met een vereniging of studeren in 't buitenland?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:48 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Vroeg me af of het alleen tof is of eveneens nuttig.
Tweede.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hoe? Zo'n reisje met een vereniging of studeren in 't buitenland?
Neu.quote:
Het is dus wel goed voor je cv maar inhoudelijk niet geweldig? In dat geval is het het overwegen waard.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Neu.
Recruiters willen er wel op geilen. Het is ook wel écht goed voor je ontwikkeling (i.t.t. een simpele commissie of rechtswinkelwerk). Als je nog een beetje een kindje bent en niet echt jezelf hebt moeten redden is het wel aardig.
Ik ben echter een fantastische baas en heb het derhalve niet nodig. Wellicht dat ik het in m'n master doe, maar dan om een LL.M. naar een ander recht te behalen.
Het is goed voor je cv, maar vooral erg tof voor jezelf als mens. Half jaar lang lol maken zonder je druk te maken over punten of geld.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 23:36 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Het is dus wel goed voor je cv maar inhoudelijk niet geweldig? In dat geval is het het overwegen waard.
Je hebt dus eveneens geen rechtswinkelwerk gedaan? Dacht dat dat toch wel als een standaardvereiste gezien werd.
Welk ander rechtsgebied G?
Paxposts zijn troll.
Het is toch vrij lastig om dat te regelen als je daarvoor nog geen praktijkervaring hebt opgedaan?quote:Op zondag 15 mei 2016 10:52 schreef DoubleDip het volgende:
Rechtswinkel is echt geen harde eis hoor. Zou zeggen dat het beter is om bijv. een relevante bijbaan of stage gehad of gedaan te hebben.
Publicatie tijdens je bachelor?quote:Op zondag 15 mei 2016 11:39 schreef eriksd het volgende:
Of een mooie publicatie. Dan kan je bij mij niet meer stuk.
Maakt niet uit lijkt me, je moet ergens beginnen. Denk dat de Rechtswinkel binnen komen een stuk makkelijker is dan een stage of bijbaan vinden die met je studie te maken heeft.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:37 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Het is toch vrij lastig om dat te regelen als je daarvoor nog geen praktijkervaring hebt opgedaan?
Ja dat bedoel ik, het is toch een goede stepping stone. Stages en bijbanen zijn veelal bedoeld voor ouderejaars en rechtswinkel kan al vanaf tweede jaar toch?quote:Op zondag 15 mei 2016 14:39 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maakt niet uit lijkt me, je moet ergens beginnen. Denk dat de Rechtswinkel binnen komen een stuk makkelijker is dan een stage of bijbaan vinden die met je studie te maken heeft.
Ja klopt, enige eis is dat je je P moet hebben. Stages gaat zo'n beetje vanaf het derde jaar, al vereisen best veel kantoren dat je in je master zit.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:56 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, het is toch een goede stepping stone. Stages en bijbanen zijn veelal bedoeld voor ouderejaars en rechtswinkel kan al vanaf tweede jaar toch?
En belastingwinkel? Je hebt op de UvA pas in derde jaar belastingvakken.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:58 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja klopt, enige eis is dat je je P moet hebben. Stages gaat zo'n beetje vanaf het derde jaar, al vereisen best veel kantoren dat je in je master zit.
Geen idee, hier is bij de Rechtswinkel ook gewoon een afdeling Belastingrecht. Vanaf jaar 2 krijg je direct fiscale vakken dus dat zal vermoedelijk geen groot probleem zijn. Hoe het in jouw stad zit weet ik natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:01 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
En belastingwinkel? Je hebt op de UvA pas in derde jaar belastingvakken.
Hij zegt net dat je bij de UvA pas vanaf derde jaar belastingvakken krijgt.. waarom betrek je het dan weer gelijk op Leiden?quote:Op zondag 15 mei 2016 15:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Geen idee, hier is bij de Rechtswinkel ook gewoon een afdeling Belastingrecht. Vanaf jaar 2 krijg je direct fiscale vakken dus dat zal vermoedelijk geen groot probleem zijn. Hoe het in jouw stad zit weet ik natuurlijk niet.
Ze vertelt alleen hoe het in Leiden werkt, nadat ze zegt dat ze niet weet hoe het op de UvA zit.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hij zegt net dat je bij de UvA pas vanaf derde jaar belastingvakken krijgt.. waarom betrek je het dan weer gelijk op Leiden?
Wat ben je toch een troll.quote:Op zondag 15 mei 2016 16:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hij zegt net dat je bij de UvA pas vanaf derde jaar belastingvakken krijgt.. waarom betrek je het dan weer gelijk op Leiden?
Sure, als je wil opvallen.quote:
Ik lees prima wat er staat, ik zie ook wel dat er staat 'ik weet niet hoe het in andere steden zit', maar we weten ondertussen allemaal dat Leiden fantastisch is en super moeilijk. Is alleen niet relevant.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ze vertelt alleen hoe het in Leiden werkt, nadat ze zegt dat ze niet weet hoe het op de UvA zit.
Ik begrijp dat je dolgraag DD (of/en mij, zie eerder in dit topic) op haar/onze vingers wil tikken, maar het zou je sieren als je goed leest wat er staat. Mag je wel verwachten van een jurist in spe, toch?
Heb jij dat gedaan?quote:
Wat ben je toch een troll.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik lees prima wat er staat, ik zie ook wel dat er staat 'ik weet niet hoe het in andere steden zit', maar we weten ondertussen allemaal dat Leiden fantastisch is en super moeilijk. Is alleen niet relevant.
En ga niet zo zielig in een slachtofferrol kruipen zeg.. 'je wilt ons maar al te graag op de vingers tikken'Je moet jezelf niet belangrijker maken dan je bent..
Neuh, ik heb lekker lopen fluimen. Maargoed, als je iets wil wat opvalt dan zou ik mijn CV sowieso niet als voorbeeld nemen.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik lees prima wat er staat, ik zie ook wel dat er staat 'ik weet niet hoe het in andere steden zit', maar we weten ondertussen allemaal dat Leiden fantastisch is en super moeilijk. Is alleen niet relevant.
En ga niet zo zielig in een slachtofferrol kruipen zeg.. 'je wilt ons maar al te graag op de vingers tikken'Je moet jezelf niet belangrijker maken dan je bent..
[..]
Heb jij dat gedaan?
Joa, af en toe wel. Valt er tenminste nog wat te beleven. Die dramaverhalen van de overige topicbezoekers over jarenlange bachelor's en andere studievertragingen en elke week een andere richting in je leven zijn ook niet alles..quote:
okquote:Op zondag 15 mei 2016 17:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Joa, af en toe wel. Valt er tenminste nog wat te beleven. Die dramaverhalen van de overige topicbezoekers over jarenlange bachelor's en andere studievertragingen en elke week een andere richting in je leven zijn ook niet alles..
Nee ok ok. Maar enkel het doel je 'CV doen opvallen' staat mij eigenlijk al tegenquote:Op zondag 15 mei 2016 17:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Neuh, ik heb lekker lopen fluimen. Maargoed, als je iets wil wat opvalt dan zou ik mijn CV sowieso niet als voorbeeld nemen.
Zeg dan dat het niet zo is? Jij gebruikt dit topic als dagboek waarin je je strugles met andere mensen en/of tentamens deelt en elk jaar weer een andere richting kiest.quote:
okquote:Op zondag 15 mei 2016 17:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeg dan dat het niet zo is? Jij gebruikt dit topic als dagboek waarin je je strugles met andere mensen en/of tentamens deelt en elk jaar weer een andere richting kiest.
Tja, dan kun je beter iemand hebben die de boel een beetje luchtig houdt door te relativeren. Bij voorkeur een bijzonder intelligent en charismatisch persoon als ik zelf.
Fixed.quote:Op zondag 15 mei 2016 17:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zeg dan dat het niet zo is? Jij gebruikt dit topic als dagboek waarin je je strugles met andere mensen en/of tentamens deelt en elk jaar weer een andere richting kiest.
Tja, dan kun je beter iemand hebben die de boel een beetje luchtig houdt opblaast door te relativeren brallen. Bij voorkeur een bijzonder intelligent en charismatisch vervelend en arrogant persoon als ik zelf.
Uiteraard ben ik wel van mening dat bij dat relativeren mensen in hun waarde moeten worden gelaten. In het verleden heb ik wel eens wat op de man gespeeld, maar dat laat ik nu wel...
Jajajajaja, dat mocht je natuurlijk willenquote:
quote:
Hmm, dit riekt naar samenzwering!quote:
Nou, daar heeft ze wel gelijk in hoor. 2-1, dus het is zo.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jajajajaja, dat mocht je natuurlijk willen
Ja, daarom ben ik dus tegenstander van democratie.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:04 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Nou, daar heeft ze wel gelijk in hoor. 2-1, dus het is zo.
Bijzonder dat jij weet hoe hoog onze IQ-scores zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, daarom ben ik dus tegenstander van democratie.
Of ze moeten de grens voor stemgerechtigdheid stellen op een IQ van 130. Dan ben ik veilig en jullie sowieso niet
Voor 20 euro?quote:Op zondag 15 mei 2016 18:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij weet hoe hoog onze IQ-scores zijn.
Ik ga kebab eten, tot later.
Naja, een en ander valt wel af te leiden uit iemand die 5 jaar over haar moeilijke bachelor doet en de ander die elk jaar onbezonnen aan een nieuw avontuur begintquote:Op zondag 15 mei 2016 18:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij weet hoe hoog onze IQ-scores zijn.
Ik ga kebab eten, tot later.
Wedden dat ze lager zijn dan 130 voor 20 euro? Dat lijkt me snel geld verdienenquote:
Vast. Alles is dicht hè, want zondag. Morgen ook want 1 dag voor 17 mei en dinsdag ook want 17 mei.quote:
oh okequote:Op zondag 15 mei 2016 18:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Naja, een en ander valt wel af te leiden uit iemand die 5 jaar over haar moeilijke bachelor doet en de ander die elk jaar onbezonnen aan een nieuw avontuur begint
feestquote:Op zondag 15 mei 2016 18:11 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Vast. Alles is dicht hè, want zondag. Morgen ook want 1 dag voor 17 mei en dinsdag ook want 17 mei.
Hehe. Scheelt enorm dat ik gratis kan slapen bij vrienden/bekenden, anders was ik vast nog veel meer kwijt dan Hawaii onder de streepquote:
Ik app je wel even de beste die ze verkopen. Maar kopenhagen is zeker meer tijd waard dan die 5 minuten die je er was.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Hehe. Scheelt enorm dat ik gratis kan slapen bij vrienden/bekenden, anders was ik vast nog veel meer kwijt dan Hawaii onder de streep
Verder mooi land hoor. Kopenhagen is ook tofben iig een koelkastmagneetje rijker, nu die van Oslo nog.
Oslo is een van de lelijkste steden van Europaquote:Op zondag 15 mei 2016 18:15 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Hehe. Scheelt enorm dat ik gratis kan slapen bij vrienden/bekenden, anders was ik vast nog veel meer kwijt dan Hawaii onder de streep
Verder mooi land hoor. Kopenhagen is ook tofben iig een koelkastmagneetje rijker, nu die van Oslo nog.
achja. Het is nog altijd beter dan charloi. En het heeft zo zijn charmes. En 90% van de inwoners is model. Dus ach..quote:Op zondag 15 mei 2016 18:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oslo is een van de lelijkste steden van Europa
Gewoon lelijke stad. Veel van dat sgorriemorrie met van die hoofddoeken ook.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
achja. Het is nog altijd beter dan charloi. En het heeft zo zijn charmes. En 90% van de inwoners is model. Dus ach..
ik moet zeggen dat het me niet opviel...quote:Op zondag 15 mei 2016 18:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon lelijke stad. Veel van dat sgorriemorrie met van die hoofddoeken ook.
6 uurtjes en ik heb genoeg gelopen.quote:Op zondag 15 mei 2016 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik app je wel even de beste die ze verkopen. Maar kopenhagen is zeker meer tijd waard dan die 5 minuten die je er was.
Zalm is niet zo duur in Scandinavië (want streekproduct). In Finland was een big mac menu iets van 8 en onbeperkt zalm iets van 5 (in een klein bouwvakkersrestaurantje in een steegje, maar het eten was facking lekker).quote:Op zondag 15 mei 2016 19:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
6 uurtjes en ik heb genoeg gelopen.
Kebab was 'maar' omgerekend iets van ¤8,- btw, maar wel huge en veel te veel knoflooksaus waartegen je een U zegt
In verhouding met NL maakt 't niet veel uit. Dat wordt de komende week kebab eten.
oh okequote:Op zondag 15 mei 2016 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zalm is niet zo duur in Scandinavië (want streekproduct). In Finland was een big mac menu iets van 8 en onbeperkt zalm iets van 5 (in een klein bouwvakkersrestaurantje in een steegje, maar het eten was facking lekker).
Gewoon beetje logisch nadenken he, met je hoge IQ.quote:
Hoe hoog is jouw IQ eigenlijk?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon beetje logisch nadenken he, met je hoge IQ.
Vrij hoog, niet extreem hoog.quote:
oh okequote:Op zondag 15 mei 2016 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon beetje logisch nadenken he, met je hoge IQ.
Kan niet man. Ik kan nu iets onaardig zeggen, maar laten we het er op houden dat ze m'n type niet is. En ik natuurlijk al een monster lekkere chick heb.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:26 schreef eriksd het volgende:
Misschien moeten Bart en Doubledip eens afspreken. Die chemie, dat moet toch tot iets moois leiden.
De kans dat het hoger is dan jouw IQ is wel vrij grootquote:
Ja, DD. Superbenieuwd! En hoe gaat de stage?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Zeg DD, hoe is het met je? Gaat het goed met je studie?
Prima hoor. Al kan ik aan het eind van het jaar betere voorspellingen doen over de studie. Stage gaat iig goed. In de zomer hoop ik alvast wat ideeën op te doen voor de scriptie. Wel wat ideeën nu, maar nog niet heel duidelijk. Maar ik heb nog even, scriptie schrijven ga ik vermoedelijk pas vanaf februari echt kunnen doen. In de zomer ga ik wat vakken doornemen voor een goede start in september. Want ja, ik blijf gewoon waar ik zit. Vind het toch wel zonde om over te stappen. Al doe ik er vier jaar over, liever niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Zeg DD, hoe is het met je? Gaat het goed met je studie?
Je zou natuurlijk onderzoeker kunnen worden. Of docent.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:45 schreef eriksd het volgende:
Scriptie schrijven, dat was leuk. Liefste zou ik de helft van de week lekker stukken schrijven en de andere helft adviseren.
Stukken schrijven is chill, maar laatst moest ik een stuk schrijven met gigantisch veel beperkingen. Dat is wel poep.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:45 schreef eriksd het volgende:
Scriptie schrijven, dat was leuk. Liefste zou ik de helft van de week lekker stukken schrijven en de andere helft adviseren.
quote:Op zondag 15 mei 2016 20:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Stukken schrijven is chill, maar laatst moest ik een stuk schrijven met gigantisch veel beperkingen. Dat is wel poep.
Moet ik eerst wat vlieguren maken en geduld hebben voor mensen. Nu neem ik het woord na 2 minuten over om na 10 minuten in een tirade over de overheid te vervallen.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk onderzoeker kunnen worden. Of docent.
Ach, ik heb genoeg werkgroepen meegemaakt die vervielen tot een preek over de stopera of verheerlijking van LSD gebruik. Dus ach.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat vlieguren maken en geduld hebben voor mensen. Nu neem ik het woord na 2 minuten over om na 10 minuten in een tirade over de overheid te vervallen.
Geschikt als docentquote:Op zondag 15 mei 2016 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat vlieguren maken en geduld hebben voor mensen. Nu neem ik het woord na 2 minuten over om na 10 minuten in een tirade over de overheid te vervallen.
Is wat jongen.. heb je met je motor op het voetpad staan lullen?quote:Op zondag 15 mei 2016 21:05 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg nou net een verkeersboete binnen met
"niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand)"
Que?
Man man, ik snap uberhaupt niet wat dit nou is. Het valt niet onder stilstaan op een verkeerde plek, rijden op een verkeerde plek of fout parkeren.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is wat jongen.. heb je met je motor op het voetpad staan lullen?
Wist niet dat dat uberhaupt voorkomt. Waar kun je als bachelorstudent in gepubliceerd worden dan want Folia ofzo telt niet.quote:
Het studentenkrantje met een review over studentenkantinequote:Op zondag 15 mei 2016 22:38 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wist niet dat dat uberhaupt voorkomt. Waar kun je als bachelorstudent in gepubliceerd worden dan want Folia ofzo telt niet.
Hahaha, goeie grap.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:38 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Wist niet dat dat uberhaupt voorkomt. Waar kun je als bachelorstudent in gepubliceerd worden dan want Folia ofzo telt niet.
DD, heb je abo op AA?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hahaha, goeie grap.
Ars Aequi ofzo als je goed bent, maar dan moet je wel echt heel goed zijn.
Volgens mij wel, maar ik lees/las m eigenlijk nooit. Heel af en toe een leuk artikeltje, maar meeste die ik op papier heb zitten nog in plastic. Toen een digitaal abbo gedaan maar volgens mij heb ik die niet meer. Ofzo.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
DD, heb je abo op AA?
Valt mij op dat er de laatste 5/6 edities ofzo helemaal geen studentenartikels meer in staan. Vond dat juist wel leuk.
Digitaal studentenabo is gewoon gratis. Ik heb hem op papier, maar ga hem per volgend jaar opzeggen. Eerst had je nog interessante artikelen van veelbelovende studenten. Nu heb je alleen nog maar dino's die hun vakgebied uitkauwen. Daar betaal ik niet voorquote:Op zondag 15 mei 2016 22:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar ik lees/las m eigenlijk nooit. Heel af en toe een leuk artikeltje, maar meeste die ik op papier heb zitten nog in plastic. Toen een digitaal abbo gedaan maar volgens mij heb ik die niet meer. Ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |