Waar gaat de reis heen? Veel plezier!quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:23 schreef Piekie81 het volgende:
Dyre, gefeliciteerd!
Dodoria, de echte laatste loodjes komen eraan! Nog even volhouden!
Chanty, wat fijn van je werk en stoer dat je het gesprek open bent aangegaan. Dat andere kan je hopelijk nu echt afsluiten.
Veel met verlof vandaag! Geniet ervan, meiden!
Quoi, doe eens rustig! Nog last van je bekken na de MIB?
Hier geen mint, ik vind dat echt niet mooi hier in huis. We hebben een soort koraalroze, licht grijs en wit.
Happy hormonen hier, de eerste wasjes zijn gedaan. Witte wol, bonte wol en nu een lading bonte kleertjes. Ik kom er achter dat ik nog sokjes moet kopen. Die zitten vrijwel niet in de dozen met gekregenkleding. En wat er in zit is zo mini, dat ik vrees dat die niet gaan passen. De jongens pasten na een week of zo de sokjes maat 0-3 maanden al niet meer (stelletje grootpoten!)
Vanavond stuur ik manlief de vliering op, opzoek naar de maxicosi. Morgen dat ding oppoetsen, nog wat wassen en dan rustig gaan nadenken over wat er mee moet op vakantie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ohh Dyre.. brusjes
![]()
Burdie ik ben vanaf 16 weken 25% de ziektewet in gegaan bij Boaz door aanhoudende buikpijn
. Met 20 weken 50% en 24 weken 100%. Hoop dat het bij jou maar tijdelijk is
![]()
![]()
Helio gefeliciteerd en welkom!
Dyre ahw...wat mooi zo samen! Fijn dat je een bevalling hebt kunnen doen zoals je wilde.![]()
Dyre ik moet huilen van je foto's![]()
wat lief!
Ik was op kraamvisite vandaag. Lucas wist duidelijk niet wat hij moest vinden van mama met een ander kindje in de armen. Leuk vond hij het iig niet
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p![]()
Die![]()
![]()
![]()
Ik ging om 8 uur naar huis, op wat details na echt helemaal klaar en lig nu zwaar verrot op de bank, was een knetterdrukke maar wel toffe laatste dag op werk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh en jij welkom en gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:06 schreef Heliotrope het volgende:
Ohhh Dyre, wat mooi, L. met haar broertje![]()
Ik ging van beneden naar boven bijlezen maar ik ben wel "blij" dat ik dit lees.. Ik heb daar ook meer last van dan bij nr 1...quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:19 schreef Burdie het volgende:
Fijn, sprotje.
Ik heb ook weer een sticker, altijd fijn.
Zijn er trouwens meer mensen hier die steeds zo'n enorme buikpijn hebben? Darmen, groei, spieren die verslappen, hormonen, niks om me druk over te maken, maar irritant is het wel.
S. 2014
J. 2016![]()
Nohh die kusjesfoto's Dyre.![]()
Helio gefeliciteerd!
Burdie hier geen enorme buikpijn, af en toe een steekje maar dat is het wel.![]()
Owwww Dyre! *smelt* Dit kunnen mn hormonen niet aan, wat ontzettend lief! Hopelijk dat t wat makkelijker wordt voor L nu jullie allemaal fijn thuis zijn.
Helio, welkom!
En sterkte voor iedereen met bekkenpijn!![]()
Ik heb, op aanraden van de fysio, inmiddels een "wiebelkussen" gekocht. Hopelijk helpt dat enigsinds met zitten nu met mn kantoorwerk. Werk nu (mede op aanraden van mijn cheffin) ook nog maar 50% (nu 4 halve dagen ipv hele)... En ik moet op t bureau komen werken waar zij zit zodat ze me in de gaten kunne houden en naar huis sturen zodra zij vinden dat ik teveel doe. Stiekem ben ik zo blij dat ik afgelopen oktober ben gewisseld van mannelijke personeelszorg chef naar een vrouw
Ben benieuwd wanneer ik gebeld wordt door t uwv want ik had 20 april al een afspraak met de bedrijfsarts.![]()
![]()
![]()
![]()
Dyre, wat een plaatjes, heerlijk, prachtig, mooi! En wat een frummeltje, kleine B. Hoop dat je meisje zich ook vlug weer wat fijner voelt![]()
![]()
Wat scheelt eraan, sproetjes? Misschien heb je het al eens verteld, maar ik onthoud niet alles.
Heb je al een eerdere zwangerschap gehad waardoor je nu zo vroeg klachten hebt?![]()
Ziektewet bestaat voor mij helaas nietquote:Op woensdag 4 mei 2016 21:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh Dyre.. brusjes
![]()
Burdie ik ben vanaf 16 weken 25% de ziektewet in gegaan bij Boaz door aanhoudende buikpijn
. Met 20 weken 50% en 24 weken 100%. Hoop dat het bij jou maar tijdelijk is
. Ik doe rustig aan, meer kan ik niet doen
.
![]()
Ik heb zwangerschaps ischias. Ik was al hypermobiel in mn rug/bekken waardoor het nu gewoon dubbel zo hard gaat qua klachten door het nog sneller week worden de gewrichtsbanden enzo.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:59 schreef Arja het volgende:
Wat scheelt eraan, sproetjes? Misschien heb je het al eens verteld, maar ik onthoud niet alles.
Heb je al een eerdere zwangerschap gehad waardoor je nu zo vroeg klachten hebt?
En ik onthoud ook niet alles hoorno problem
![]()
Dyre gefeliciteerd!!We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me![]()
Dyre <3 wat heerlijk! Hopelijk mag je genieten van een fantastische, rustige kraamtijd nu.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!![]()
Mn geduld wordt getest! Ik doe mn best niets te verwachten...😁...quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:44 schreef Arja het volgende:
Dodoria hoe is het met jou? En met je geduld?![]()
Oh ja, dat was jij.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:11 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik heb zwangerschaps ischias. Ik was al hypermobiel in mn rug/bekken waardoor het nu gewoon dubbel zo hard gaat qua klachten door het nog sneller week worden de gewrichtsbanden enzo.
En ik onthoud ook niet alles hoorno problem
Is daar nog iets aan te doen/behandelen? Of is het je tijd uitzitten? En gaat het na je zwangerschap over?![]()
Tijd uitzitten met ondersteuning van de fysio. Moet na de zwangerschap weer verdwijnen als t goed is. Had er daarvoor ook geen last van. Wel af en toe rugpijn maar niet zoals nu.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:59 schreef Arja het volgende:
[..]
Oh ja, dat was jij.
Is daar nog iets aan te doen/behandelen? Of is het je tijd uitzitten? En gaat het na je zwangerschap over?![]()
Niet eens een baby'tje in je armen soon'ish?quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:19 schreef dodoria het volgende:
[..]
Mn geduld wordt getest! Ik doe mn best niets te verwachten...😁...![]()
![]()
Dat klinkt echt heel erg als mijn vorige zwangerschap.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:19 schreef dodoria het volgende:
[..]
Mn geduld wordt getest! Ik doe mn best niets te verwachten...😁...![]()
![]()
Toen ik zwanger was van de eerste dacht ik nog, naief als ik was, laat dat kindje maar later komen. Want dan heb ik langer verlof! Maar over tijd gaan is echt niet cool weet ik inmiddels![]()
![]()
Dus Dodoria.. ik hoop voor je mee dat het nu echt echt echt niet lang meer zal duren![]()
![]()
Stiekem hoop ik dat deze baby toch zeker minimaal 40 weken blijft zitten en 41 vind ik ook bestquote:Op donderdag 5 mei 2016 08:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ik zwanger was van de eerste dacht ik nog, naief als ik was, laat dat kindje maar later komen. Want dan heb ik langer verlof! Maar over tijd gaan is echt niet cool weet ik inmiddels![]()
![]()
Dus Dodoria.. ik hoop voor je mee dat het nu echt echt echt niet lang meer zal durenmits ik mij goed blijf voelen. De vorige twee kwamen ook na de 40 weken
R 09-10-2010
M 20-04-2013![]()
Lekker geslapen hier, vroeg wakker wel maar ok, net lekker tosti's gegeten en worstjes liggen in de pan (vreetaap modus)
Zegt Koos net heel enthousiast 'dan kunnen we straks lekker beginnen metde zolderkamer schilderen '
Ik heb een soort van zwangere versie van deze gedaan toen
![]()
Mannen
Ik doe lekker geen klap vandaag, bekken is goed verrot door teveel doen gisteren en ik moet bijtanken. Bank, zon, vanavond ergens uit eten wellicht net vrienden. Dat is het wel zo'n beetje
Je bent pas over tijd na de 42 wekenquote:Op donderdag 5 mei 2016 08:03 schreef Twinkle20 het volgende:
![]()
Ik heb vorige keer echt heel erg genoten van die twee weken "extra". Na de 42 was ik er wel klaar mee, ook omdat het inleiden niet opschoot en ik opgenomen werd.
![]()
Goedemorgen!![]()
Ik vond overtijd gaan ook geen probleem bij de eerste twee. Bij de eerste was het alleen spannend of mijn moeder er dan wel bij kon zijn, die speciaal voor de bevalling was overgekomen uit de tropen.
41+3 was het uiteindelijk en 40+6 bij de tweede.
Ik snak nu iets meer naar mijn eigen lijf zonder pijn, dus wie weet vind ik het dit keer wel zwaarder. 'We zullen zien. Ik zou toch ook wel in shock zijn als deze dan ineens te vroeg zou komen.![]()
![]()
Dat was een korte nacht. En ik voel me een opgeblazen ballonWordt hopelijk nog beter.
Molo, jouw Koos kan dus lekker een dagje schilderen![]()
Mij lijkt me dat wachten best vervelend.
Hoe zit dat nu eigenlijk met die trimesters? Na 12 weken zegt iedereen: tweede trimester! Nu bij 24 weken zou je zeggen: op naar het derde trimester! Alleen 24+12=36![]()
Mijn weke hersens vatten dit niet.![]()
Ja dat trimester gedoe snap ik ook geen hol van![]()
Maar goed, als het kind we naar heel en goed uit komt aan het einde
Heb je last van obstipatie? Of gewoon grote buik gevoel is spelen we andere dingen dat je je zo voelt?
En Koos schilderen, ja dat stelde hij ook voor, maar dat gaat mooi niet gebeuren![]()
Hij kan veel, maar dat niet
En laat hem inderdaad rustig aan doen! Ik heb heel lang last gehad na een hersenschudding omdat ik lak had aan "rustig aan". Ik denk dat de klachten pas na 2 jaar (!!) helemaal over waren. Ik gun je man een sneller herstel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het is gelukkig "maar" een fikse hersenschudding. Dat is beter dan de termen die voorbij kwamen voor de onderzoeken.
Nu gewoon veel rustig aan doen en dan moet het vanzelf overgaan.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!![]()
Gelukkig ben ik niet de enige dan. Combi van darmen en een toch best intensief dagje gister, denk ik. Gelukkig schopte de kleine man net bijna de zijkant eruit, dus die doet het nogRustig aan vandaag.
Edit: oja, en een groeistuip zou ook nog kunnen.
Jij veel plezier vandaag. Genieten van de zon! Laat die maskers maar komen![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door Quoi op 05-05-2016 09:04:48 ]![]()
Dat voelt nog heel onrealistisch, op de een of andere manier kan Ik nog niet geloven dat er een echt mensje in die gigantische buik zit.quote:Op donderdag 5 mei 2016 07:03 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Niet eens een baby'tje in je armen soon'ish?
Vorige keer 41+6, we zullen zien wat het nu wordt... Ik wil alleen graag thuisbevallen, Dus een inleiding voorkom Ik liever...![]()
Ik denk dat de trimesters gebaseerd zijn op de "oude" telling van 9 maanden ipv 40 weken. Dit komt doordat we nu tellen vanaf eerste dag laatste menstruatie (ELM) in plaats van de dag dat je erachter komt dat je zwanger bent.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:43 schreef Quoi het volgende:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die trimesters? Na 12 weken zegt iedereen: tweede trimester! Nu bij 24 weken zou je zeggen: op naar het derde trimester! Alleen 24+12=36![]()
Mijn weke hersens vatten dit niet.
En dan nog is die 9 maanden/40 weken telling apart, want Koen werd op 23 juni na 39 weken geboren en in oude telling (vanaf positieve testdag, 19 oktober) met 8 maanden en 4 dagen.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Gefeliciteerd, Dyre!And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
Quoi, volgens mij duren de trimesters 13 weken (=precies 3 maanden) dus bij 14 weken begint het 2e trimester en bij 27 het derde.
En Molo, die is gek! Jij moet t lekker rustig aan doen even!![]()
Maar een trimester is drie maanden, en een maand duurt meer dan vier weken. (Al blijft het een globale verdeling natuurlijk)quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:43 schreef Quoi het volgende:
.
Mijn weke hersens vatten dit niet.
Ik hou voor mijn eigen idee dit overzicht aan http://deverloskundige.nl/zwangerschap/zwangerschaps-kalender![]()
Het heeft mij echt best wat geld gescheeld dat kuiken pas met 42 weken geboren isquote:Op donderdag 5 mei 2016 08:03 schreef Twinkle20 het volgende:
![]()
Dus Dodoria.. ik hoop voor je mee dat het nu echt echt echt niet lang meer zal duren.
Destijds vond ik het heel stom, maar achteraf waren het toch best twee fijne weken.
![]()
Geld gescheeld? Whut?quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het heeft mij echt best wat geld gescheeld dat kuiken pas met 42 weken geboren is.
Destijds vond ik het heel stom, maar achteraf waren het toch best twee fijne weken.
Thanks voor de rekenhulpjesHet doet niks af aan hoever ik nu ben natuurlijk, maar wil het gewoon snappen.
Burdie, ik kan me juist voorstellen dat je nog wat webshops leegtrekt in die 'overtijdse weken'![]()
![]()
Zwangerschap en snappen, does not matchquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:08 schreef Quoi het volgende:
Thanks voor de rekenhulpjesHet doet niks af aan hoever ik nu ben natuurlijk, maar wil het gewoon snappen.
Burdie, ik kan me juist voorstellen dat je nog wat webshops leegtrekt in die 'overtijdse weken'
Bij mij wel. Ik was uit dienst tijdens mijn verlof en zou per 1-2 weer terug in dienst komen, tussen einde verlof en indiensttreding zaten drie weken. Doordat mijn verlof twee weken langer duurde kreeg ik dus ook twee weken langer doorbetaald.quote:![]()
Ah op die manierquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij mij wel. Ik was uit dienst tijdens mijn verlof en zou per 1-2 weer terug in dienst komen, tussen einde verlof en indiensttreding zaten drie weken. Doordat mijn verlof twee weken langer duurde kreeg ik dus ook twee weken langer doorbetaald.
Een trimester duurt idd 13 weken, het eerste eindigt op de dag dag je 13 weken zwanger bent. Je gaat dan je 14e zwangerschapsweek in. De 14e week eindigt als je 14 weken zwanger bent.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:02 schreef dodoria het volgende:
Quoi, volgens mij duren de trimesters 13 weken (=precies 3 maanden) dus bij 14 weken begint het 2e trimester en bij 27 het derde.
En Molo, die is gek! Jij moet t lekker rustig aan doen even!
Net zoals een kind in zijn eerste levensjaar nog 0 jaar oud is, dat jaar eindigt met de eerste verjaardag.![]()
Ik krijg mijn verlof betaald door het UWV. Zij hebben mij ivm overtijd lopen 18 weken geld gegeven ipv 16 weken, terwijl mijn bedrijf gewoon door liep (redelijk constante bron van inkomsten). Dus ik heb twee weken extra geld gekregenquote:.
![]()
Ah okquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik krijg mijn verlof betaald door het UWV. Zij hebben mij ivm overtijd lopen 18 weken geld gegeven ipv 16 weken, terwijl mijn bedrijf gewoon door liep (redelijk constante bron van inkomsten). Dus ik heb twee weken extra geld gekregen.
Ik dacht dat het voor ondernemers een vast bedrag was. Weer wat geleerd
Poeh, ik kapot... Gisteren de hele dag gewinkeld met een vriendin. Nu ben ik gewend om de hele dag de staan en loop ik gemiddeld nog steeds zo'n 12 kilometer op een dag, maar de hele dag dat slenteren daar wordt een mens moe van. Straks even het huishouden en vanmiddag met de beentjes bloot en omhoog op de loungeset in de tuin.![]()
Dit weekend gaan we nog een weekendje weg samen voor de baby komt en het wordt heerlijk weer dus ik ben blij!![]()
Molo, haha ik geef je groots gelijk!! Lekker even rust nu! Kan Koos lekker zelf gaan schilderen![]()
Hier vanmorgen heel actief de strijk al weggewerkt van 3 weken... bleghhh!!! Had wel een lieve 7 jarige die alle kledingstukken van de vloer voor me pakte in ruil mocht zij de t shirts strijken![]()
En verder staat er nog een rommelmarkt en keramiekmarkt op t programma....![]()
Strijken doe ik lekker niet aan
Leven is te kort om te strijken is mijn motto![]()
En Koos mag echt niet schilderen, dat wordt knetter lelijk dan![]()
Hij gaat straks keuken opruimen en soppen![]()
Ik lig inmiddels weer op bed, zon op mijn vuige lijf en biografie van Oliver Sacks mee voor als ik straks zin heb om te lezen
Life is good![]()
![]()
Haha tja ik ben een ouderwetse huisvrouw ( hij werkt, ik doe t huishouden en de kids)... manlief wil zn overhemden en t shirten echt gestreken hebben
Herkenbaar die van mij mag ook niet meer verven, de laatste keer kon t kozijn niet meer dicht na zijn verfactie, te dikke laag erop gekwast
Geniet lekker van je zonnetje en je bed!!![]()
Man o man, die hormonen! Ik sta bij de plaatselijke hardloopwedstrijd aan te moedigen bij de kidsrun. Ik ben hier geboren en getogen, dus dat houdt in dat ik veel (oud) bekenden met hun kids zie lopen. Het idee dat er nu eentje in míjn buik zit kwam ineens binnen![]()
![]()
Verder dé ideale lamp gespot voor de babykamer in een vintagewinkel: soort vogelkooi met allerlei vogeltjes![]()
Over een uurtje komt mijn vent met een fakkel binnen na een nacht rennen. Als ik het nu maar droog houd!![]()
![]()
* Molo gooit alvast zes pakjes zakdoekenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hehehehe en als huisvrouw mag je een taak niet weigeren?quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:25 schreef sprotje het volgende:
Haha tja ik ben een ouderwetse huisvrouw ( hij werkt, ik doe t huishouden en de kids)... manlief wil zn overhemden en t shirten echt gestreken hebben
Herkenbaar die van mij mag ook niet meer verven, de laatste keer kon t kozijn niet meer dicht na zijn verfactie, te dikke laag erop gekwast
Geniet lekker van je zonnetje en je bed!!
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:10 schreef Molo het volgende:
Leven is te kort om te strijken is mijn motto
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
Lol. Dat plaatjequote:Op donderdag 5 mei 2016 08:13 schreef Molo het volgende:
Lekker geslapen hier, vroeg wakker wel maar ok, net lekker tosti's gegeten en worstjes liggen in de pan (vreetaap modus)
Zegt Koos net heel enthousiast 'dan kunnen we straks lekker beginnen metde zolderkamer schilderen '
Ik heb een soort van zwangere versie van deze gedaan toen
[ afbeelding ]
Mannen
Ik doe lekker geen klap vandaag, bekken is goed verrot door teveel doen gisteren en ik moet bijtanken. Bank, zon, vanavond ergens uit eten wellicht net vrienden. Dat is het wel zo'n beetje![]()
Alsof je zo lichtvoetig bent.
Wat een heerlijk weer. Ik kan eindelijk een luchtige jurk aan ipv een strakke broek en mijn dikke poten in slippers hullen.
Wel irritant dat ik zo moet opletten met insmeren![]()
quote:Op donderdag 5 mei 2016 16:31 schreef NisaSayshi het volgende:
Note to self: niet meer zo hardcore in de tuin bezig gaan.wat heb je allemaal gedaan?
Wij hebben vanmiddag de zandbak in elkaar gezet en kuiken heeft er de rest van de middag in gespeeld. Terwijl ik in de zon zat. Hier kan ik wel aan wennen.
![]()
Ah, nou snap ik waar je de buurvrouw van kent!quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:51 schreef Quoi het volgende:
Man o man, die hormonen! Ik sta bij de plaatselijke hardloopwedstrijd aan te moedigen bij de kidsrun. Ik ben hier geboren en getogen, dus dat houdt in dat ik veel (oud) bekenden met hun kids zie lopen. Het idee dat er nu eentje in míjn buik zit kwam ineens binnen![]()
![]()
Verder dé ideale lamp gespot voor de babykamer in een vintagewinkel: soort vogelkooi met allerlei vogeltjes![]()
Over een uurtje komt mijn vent met een fakkel binnen na een nacht rennen. Als ik het nu maar droog houd!
De halve straat hier deed ook mee met de kidsrun.
Hier een relaxdagje. Wasjes gedaan, naar de kerk geweest, lekker in de tuin gezeten, kindjes met de waterbaan en een inpaklijst voor morgen gemaakt. Straks nog het bed op klossen zetten...
R 09-10-2010
M 20-04-2013![]()
Ja, wow, wat een weertje opeens! Mijn baby (peuter) is vandaag voor het eerst uit logeren![]()
![]()
![]()
Ben zo benieuwd hoe het zal gaan! En dan hebben mijn lief en ik zomaar opeens een nachtje samen, zo vlak voor de baby zal gaan komen. Voor het eerst in drie jaar tijd!
![]()
Ik loop een beetje achterMaar wat een lieve foto's Dyre
![]()
Volgens mij vroeg Ikke84 een tijdje geleden of ik al in het nieuwe huis slaap, maar ik kan niet meer herinneren of ik geantwoord had. Maar we wonen al hier
Tussen de dozen nog wel, maar dat komt wel goed. Slaap hier echt veel beter dan in Amsterdam, in Amsterdam woonde ik tussen studenten enzo in een gehorige woning, dusja
Gisteravond eerste les HypnobirthingBest interessant, ik was bang dat het een beetje zweverig zou zijn, maar de vrouw die het geeft is zelf ook verloskundige en redelijk down to earth dus wij mogen gewoon nog weeën zeggen in plaats van "golven"
Ben benieuwd of het mij zal helpen, ik ben best een stresskip dus dit leek me wel een interessante cursus![]()
![]()
Wat een dag![]()
Ik heb vanochtend eerst drie uur gewerkt. Toen ben ik ruim twee uur gaan slapen en daarna toen Lucas ook weer wakker was naar een strandje hier geweest. Hij lijkt eindelijk over zijn angst voor zand heen te komen dus ga toch maar een zandbak kopen voor zijn tweede verjaardagEn nu lekker in de tuin. Morgen nog een dagje werken. Nog 8 werkdagen tot mijn verlof! En aangezien ik wat overuren maak probeer ik de 20e vrij te houden voor compensatie.
Ik overweeg ook de hypnobirthing cursus. Maar zie beetje op tegen in een groep ademoefeningen doen (die krijg je toch?). Anders moet 't individueel en dat is wat duurder. Kan hoe dan ook pas na verhuizing.
Vandaag dagje in nieuwe woning vertoefd, lekker op balkon zitten afgewisseld met binnen op matrasje liggen. De vloer ligt er nu voor tweederde in.
![]()
Ja wat een lekker weer en voorproefje van mijn verlof.
Eerst met B gewandeld in ons nieuwe buurtje. Daarna gelunched op een terras. Daarna bij mijn moeder in de tuin gezeten. Nu een lekker tukkie doen![]()
En dat mooie weer blijft gewoon![]()
![]()
Ach juist grappig die ademhalingsoefeningen in een groep doende eerste keren is het wat lachwekkend maar iedereen doet het. Net als naar de sauna gaan. De eerste tien minuten voelt het raar om naakt rond te lopen en daarna boeit het je niet meer.
Haha ja dit. Overigens heb ik bij hypnobirthing geen ademhalingsoefeningen gedaan, bij zwangerschapsgym wel.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:14 schreef Chanty het volgende:
Ach juist grappig die ademhalingsoefeningen in een groep doende eerste keren is het wat lachwekkend maar iedereen doet het. Net als naar de sauna gaan. De eerste tien minuten voelt het raar om naakt rond te lopen en daarna boeit het je niet meer.
Edit: tenminste, als je puffen bedoelt, bij hypnobirthing hebben we wel geleerd om diep in en uit te ademen om te ontspannen.
[ Bericht 7% gewijzigd door Burdie op 05-05-2016 19:27:48 ]![]()
Puffen zal ik denk ik ook niet hoeven doen tijdens de cursusGister hadden we wel ontspanningsoefeningen met diepe buikademhaling enzo. Ik ben er nu nog niet zo goed in, dat ontspannen. Tijdens 1 van de oefeningen had ik een kriebel in mijn neus, toen dacht ik "als ik me hierdoor al niet meer kan focussen hoe moet dat dan straks tijdens de bevalling"
Bij mij zijn er maar 2 andere koppels dus de awkwardness valt wel mee, en iedereen doet het dus jaDe oefeningen deden we ook met onze ogen dicht, dus als ik al aangestaard werd heb ik het niet gemerkt
![]()
![]()
Waaah wat een heerlijk weer was het vandaag! We zijn een groot deel van de dag bij mijn schoonouders op hun minicamping geweest en ik heb alleen maar genoten van mijn kindjes en dr zon en goed gezelschap![]()
De komende dagen gaan we dat nog eens dunnetjes over doen denk ik![]()
Mis alleen een wijntje met dit soory dagen maar ach.. dat halen we na 19 september wel weer in![]()
![]()
Het gaat me ook niet om de awkwardness maar om de geluiden die ik bij eerdere groepsademhalingsoefeningen ook niet trok. Maar goed misschien leer ik daar ook op te ontspannen. En anders overleggen of ik halverwege ook nog over kan op individueel ofzo.![]()
Wat voor geluiden en wat trek je dan niet? Ik heb de anderen trouwens nooit gehoord, die ademhalingsoefeningen gingen eigenlijk heel zachtjesquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:07 schreef Unihipili het volgende:
Het gaat me ook niet om de awkwardness maar om de geluiden die ik bij eerdere groepsademhalingsoefeningen ook niet trok. Maar goed misschien leer ik daar ook op te ontspannen. En anders overleggen of ik halverwege ook nog over kan op individueel ofzo.
Dat was me het dagje wel! Wat een weer mensenGenieten geblazen!
Het was een dag vol (oude) bekenden en vrienden en gezelligheidIk heb zoveel complimenten over mijn buikje gekregen. Echt om verlegen van te worden
![]()
Nu tamelijk gesloopt. Meneer ligt na een bord eten al in dromenland. Eerst in estafette de hele nacht doorlopen en dan na de finish nog eens even de reguliere 10km meedoen. Bikkel! Daar heb ik niks meer aan vandaag
Yep. Die liep ook mee vannacht.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:21 schreef Piekie81 het volgende:
Ah, nou snap ik waar je de buurvrouw van kent!
De halve straat hier deed ook mee met de kidsrun.![]()
Ik heb hypnobirthing individueel gevolgd (samen met mijn lief en mijn mama erbij). Dat vond ik erg relaxed, specifiek alle aandacht voor wat ik fijn vond/wilde weten/verdieping zocht en zo. De ademhalingsoefeningen doe ik vooral thuis, als ik peuter aan de borst heb ik bed bijv. Of als ik 's nachts niet kan slapen (ontspanningsoefeningen). En sommige oefeningen doe je op het toilet.
Volgens mij heb je verder bij hypnobirthing vaak hele kleine groepjes, van bijv. 2 of 3 stellen. En bovendien, je zit er vooral voor jezelf toch, het lijkt me dus onnodig om je daar ongemakkelijk over te gaan zitten voelen?!![]()
Aan zoiets nog niet gedacht. Ademhalingsoefeningen krijg ik nu ook bij de bekkenfysio, maar die zijn natuurlijk niet gericht op bevallenAch, er komt vast een moment dat ik daar meer mee bezig wil/ga. Ik moet er nu nog niet aan denken.
De maxicosi is weer één geheel! Had 'm helemaal gestript om alles te wassen. Hij ruikt nu helemaal naar ons en zit weer in elkaar![]()
![]()
Bij de vorige zwangerschap ook hypnobirthing gedaan. Maar halverwege gestopt, omdat het ons echt te zweverig en alternatief was. Dat lag overigens vooral aan de dame die het gaf en aan de groep, want de ideeën achter hypnobirthing spreken me wel heel erg aan en ik heb wel veel gehad aan het boek en aan de ademhalingstechnieken.
En ik had Dyre nog niet eens gefeliciteerd!
Quoi jij en je vent zijn wel fanatiek zeg met dat hardlopen, jemigHoe oud ben je trouwens? Ben benieuwd of ik je (via-via) ken, zo groot is Delft niet
![]()
![]()
Jij ook al Delft Amsel? Misschien heb ik je wel eens gezien bij Klieder of in de waterspeeltuin...quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:47 schreef Amsel het volgende:
Bij de vorige zwangerschap ook hypnobirthing gedaan. Maar halverwege gestopt, omdat het ons echt te zweverig en alternatief was. Dat lag overigens vooral aan de dame die het gaf en aan de groep, want de ideeën achter hypnobirthing spreken me wel heel erg aan en ik heb wel veel gehad aan het boek en aan de ademhalingstechnieken.
En ik had Dyre nog niet eens gefeliciteerd!
Quoi jij en je bent zijn wel fanatiek zeg met dat hardlopen, jemigHoe oud ben je trouwens? Ben benieuwd of ik je (via-via) ken, zo groot is Delft niet
Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Twinkle dat wijntje mis ik ook wel, zeker met mooi weer als iedereen lekker zit te borrelen en ik weer aan het water of de thee zit. Gewoon al 7 maanden lang.![]()
Ja, die wijntjes en biertjes hè? Al heb ik inmiddels een aantal best acceptabele alternatieven, die ook fijner landen als het warm is
Delft posse! Ik ben 36 AmselEn ja, we zijn fanatiek. Of: doen gewoon alles dat we leuk vinden
![]()
![]()
Ik woon sinds een jaar niet meer in Delft. Wel geboren en getogen, daarna elders gaan studeren, en daarna weer teruggegaan. Verhuizen was een goede beslissing, maar soms mis ik Delft wel hoor![]()
![]()
Ik dacht dat je jonger was QuoiHardlopen houdt je dus jong
Ik drink bijna nooit alcohol dus mis het ook nietHoor ook vaak dat veel zwangeren filet americain missen, maar dat eet ik ook niet
Eigenlijk mis ik dus niet zoveel
![]()
![]()
Do share!quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:54 schreef Quoi het volgende:
Ja, die wijntjes en biertjes hè? Al heb ik inmiddels een aantal best acceptabele alternatieven, die ook fijner landen als het warm is
Ik ga morgen maar weer een flesje alcoholvrije witte wijn halen bij de slijter, ik ga ze gewoon allemaal proberen totdat ik een lekkere heb gevonden (of ben bevallen).
Mijn man zei dat hij online alcoholvrije Riesling had gevonden, dus die moet ik nog even aan het werk zetten.
![]()
Oh jongens, nu heb dus zin in wijn😒... De champagne is al in huis, voor als t weer mag... Nu de baby nog!
Ik lig al twee dagen te walvissen in bed met een boek. Vind ik eigenlijk wel lekker zo... straks lekker weekend, dan zijn peuter en man ook thuis om mee te luieren.![]()
Mogguh!
Ja het is best wel wijn weer vandaag
Sterkte met walvissen!
Ik ga papieren uitzoeken (vent gaat voor andere baan dus we moeten even een en ander financieel op een rijtje zetten,).
Niet leuk, wel nuttig, en verder lekker beetje rommelen in huis, chillen en van het prachtige weer genieten
Goedemorgen! Wij waren gisteren 9 jaar samen en het had mij romantisch geleken als baby zich had aangediend, maar helaas. Heb wel de hele middag met diarree buikkrampen gezeten, maar dat was een voedselvergiftiging, want vriend had het ook. Geen romantische dag voor ons dus...![]()
![]()
Dat klinkt goed matig
Hopelijk niet teveel last meer van vandaag
Vanmorgen gaan we naar een boerderie hier in de buurt die mee doet aan de Campina dagen. En vanmiddag lekker thuis met de kindjes. Water, zand, en mama een goed boek![]()
![]()
Goedemorgen allemaal! Gister heb ik heerlijk de hele dag op het bevrijdingsfestival staan hossen. Was erg leuk en wat een lekker weerIk had helemaal nergens last van. Sowieso heb ik momenteel bijna geen klachten. Ik zou er bijna onzeker van worden....
Woensdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige. Wat gaan ze dan eigenlijk allemaal doen? Ik ben dan 8 weken en 3 dagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |