abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161872376

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Mei 2014 - Khaleesi ©

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
pi_161872386
Ik heb spijt van m'n TT. Wacht.
pi_161872425
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb spijt van m'n TT. Wacht.
je kan het goedmaken

"I prefer being an only child"

SPOILER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161872437
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

je kan het goedmaken

Nee, verzoekje is al gedaan, ff wachten op een mod
pi_161872464
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, verzoekje is al gedaan, ff wachten op een mod
doe em nog een keer...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 15:07:27 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161872494
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar niks mis mee...
Lees anders even in FB, daar hebben we het er laatst nog over gehad

quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

je kan het goedmaken

SPOILER
Boehoehoe
Laffe huichelaar
pi_161872506
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lees anders even in FB, daar hebben we het er laatst nog over gehad

bite me...
-Rabia Al-Basri
pi_161872531
De Lord of Light was wel aanwezig in deze ep. Mensen tot leven wekken, mensen dood maken (al heeft het even geduurd...).

maandag 2 mei 2016 @ 15:09:45 #9
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161872552
Vind iemand het nog erg dat de Daario=Euron en de Bolt-On theorie niet waar kan zijn in de serie. Vond ik persoonlijk de 2 leukste theorieën.
  maandag 2 mei 2016 @ 15:09:55 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161872558
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

bite me...
Ja ja, bla bla. Men moet zich gewoon eens aan de TV-regels houden. Previews, trailers, leaked etc. Alles van afleveringen die nog niet zijn uitgezonden zijn gewoon niet toegestaan.

Lekker in spoilers bespreken dus. Als je het er niet mee eens bent, moet je in FB bij de FTR-mods zijn
Laffe huichelaar
pi_161872567
quote:
6s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:08 schreef Nielsch het volgende:
De Lord of Light was wel aanwezig in deze ep. Mensen tot leven wekken, mensen dood maken (al heeft het even geduurd...).

je moet je gewoon aan het protocol/rituelen houden en dan luistert/antwoordt the lord of light jongens 8-)
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 15:10:24 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161872574
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:09 schreef Jasonjj90 het volgende:
Vind iemand het nog erg dat de Daario=Euron en de Bolt-On theorie niet waar kan zijn in de serie. Vond ik persoonlijk de 2 leukste theorieën.
Dit soort dingen kunnen dus in het boekentopic.
Laffe huichelaar
pi_161872588
quote:
Bolt-On was echt craycray en had heel weinig bewijs. Daario=Euron was nog wel soort van geloofwaardig.
pi_161872593
quote:

boek besprekingen is is een topic verder
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 15:11:15 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161872598
Wat ik me afvraag is waarom Mel Snow wel tot leven wil wekken, maar haar verlosser STannis the Mannis lekker dood liet
Laffe huichelaar
pi_161872606
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja ja, bla bla. Men moet zich gewoon eens aan de TV-regels houden. Previews, trailers, leaked etc. Alles van afleveringen die nog niet zijn uitgezonden zijn gewoon niet toegestaan.

Lekker in spoilers bespreken dus. Als je het er niet mee eens bent, moet je in FB bij de FTR-mods zijn
uhu...
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 15:12:42 #17
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161872638
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Bolt-On was echt craycray en had heel weinig bewijs. Daario=Euron was nog wel soort van geloofwaardig.
Zei niet dat ze geloofwaardig waren, maar vond ze wel leuk.
pi_161872648
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:11 schreef timmmmm het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom Mel Snow wel tot leven wil wekken, maar haar verlosser STannis the Mannis lekker dood liet
Als Brienne z'n hoofd eraf heeft gehakt is dat misschien wat lastiger dan wanneer het om wat messteken gaat.
pi_161872655
quote:
eigen hachje ;)

daarnaast wilde ze jon niet wekken, maar werd ze door davos gepusht om het te doen, ze geloofde er ook helemaal niet in tijdens het ritueel aan het einde toch wel een schietgebedje met haar "please"
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 15:14:16 #20
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161872674
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Deze theorieën heb ik allemaal gebasseerd op de serie... Bewijs het tegendeel maar.
pi_161872685
quote:
Dat Mel niet meer gelooft in Stannis, was wel vrij duidelijk toen ze hem liet zitten in de middle of snowy nowhere richting Winterfell. Dat is ook de hele reden dat ze haar geloof kwijt is: ze heeft het al die tijd verkeerd gezien. Stannis terughalen heeft geen enkel nut.

Davos, de held die het d'r is, ziet in hoe belangrijk Jon is in de uiteindelijke strijd. Het is veel schokkender dat hij zijn heilige geloof in Stannis verloren is. Hij zette al vraagtekens bij het naar Winterfell optrekken, en ik denk dat de dood van Shireen hem duidelijk heeft gemaakt dat Stannis van het padje af was. Davos is de batman van Westeros. Not the hero they deserve enzovoorts.
pi_161872709
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:14 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Deze theorieën heb ik allemaal gebasseerd op de serie...
leugenaar...
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 15:15:53 #23
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161872714
quote:
Miste Stannis niet zijn hoofd? Wellicht zit er een timer op of had ze zoiets van ''Meh, kan het altijd proberen, het is niet zo dat ie er doder van gaat''
pi_161872733
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Weet je. Ik denk dat Sansa en Drogon dezelfde personen zijn. Ik heb het eerste boek gelezen en ik denk wegens een hoofdstuk van Ned dat dat zo is.
Ondertussen weet iedereen dat het de grootste onzin is. Jij daarentegen gaat lopen huilen dat het in het boektopic moet.

De lol is juist om een beetje te speculeren. Er zijn mensen die achtergrondinformatie hebben, dat zijn geen spoilers er wordt van je verwacht bij deze serie dat je een beetje meedenkt; het is geen GTST. Er is geen duidelijke grens tussen boekspoilers en gewoon speculeren, zeker nu de serie verder is dan de boeken. Als je het zo vervelend vindt dat er gepraat wordt over iets dat misschien wel gaat gebeuren, zit jij hier verkeerd.
SPOILER
pi_161872759
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

SPOILER
off topic melding van gemaakt! :(
-Rabia Al-Basri
pi_161872847
quote:
Daario = Euron vond ik altijd maar suf. Beide zijn toffe personages en ben blij dat ze er allebei zijn.
  maandag 2 mei 2016 @ 15:20:32 #27
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161872849
Snap uberhaupt niet dat mensen de boeken niet zouden lezen, maar wel de serie kijken... Je gaat toch ook geen huismerk cola drinken als je Coca Cola kan drinken...
pi_161872887
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:20 schreef Jasonjj90 het volgende:
Snap uberhaupt niet dat mensen de boeken niet zouden lezen, maar wel de serie kijken... Je gaat toch ook geen huismerk cola drinken als je Coca Cola kan drinken...
Gegarandeerd dat als jij een paar andere series hebt gekeken dit ook voor jou opgaat.
  maandag 2 mei 2016 @ 15:23:08 #29
263417 Keyos
Like a Boss
pi_161872908
Damn wat een EP, werd eens tijd voor zo'n goede.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_161872940
die dingen zijn best groot geworden. dan verwacht ik dat drogon nog groter is!

-Rabia Al-Basri
pi_161872956
Er kunnen alweer 5 personages in Valar Morghulis. Werkt iemand dat nog bij?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 15:25:33 ]
pi_161872981
Zitten Baelish en Bronn eigenlijk wel in dit seizoen?
pi_161873123
soooooon ;)

-Rabia Al-Basri
pi_161873223
Ik moest bij die scene van Tyrion ook aan deze scene denken:

pi_161873509
zoals sam zei uiteraard

:p

-Rabia Al-Basri
pi_161873533
quote:
haupt niet dat mensen de boeken niet zou
_O- _O-

Jij leest van alles wat je kijkt een boek?
pi_161873541
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:24 schreef Slayage het volgende:
die dingen zijn best groot geworden. dan verwacht ik dat drogon nog groter is!

[ afbeelding ]
Over Tyrion baas is klein. :P
pi_161873548
Begint wel echt op de Game of Kingslayers te worden dit hele GoT he... vorige week Dorne, nu de Boltons en de Iron Islands... Wordt dan niemand meer kwaad als je een koning of kasteelheer ombrengt ?!? Gaat allemaal wel erg makkelijk zonder slag of stoot of consequenties.
Geen idee wie die broer van de Iron Islands is... snap niet waar die zo ineens vandaan komt, maar d'r worden nogal wat korte kantjes afgesneden dit seizoen lijkt 't.

Het is leuk om al die actie te zien, maar ik heb wel eens sterkere seizoenen meegemaakt.

Verder hoopte ik dat Melisandre Jon niet herrezen zou krijgen, maar wat iedereen verwachtte gebeurde toch (da's ook niet echt GoT he..)... ik had persoonlijk meer gehoopt dat Jon de zoon zou blijken uit een Targarian faux pasje met Ned en dat ie als een fenix uit de crematie zou herrijzen. Maar goed, daar had ie z'n haarkleur natuurlijk niet voor mee.

Affijn... genoeg om nog over na te borrelen :) Het gaat nu snel, dat is wel duidelijk.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_161873591
LordSnow twitterde op maandag 02-05-2016 om 04:14:18 What do we say to the god of death?Not today. #GameOfThrones reageer retweet
joepardavila twitterde op maandag 02-05-2016 om 04:02:36 So he just needed his hair washed?#GameofThrones #JonSnow reageer retweet
qusaiakoud twitterde op maandag 02-05-2016 om 04:21:40 A lot of people converted today to the Lord of Light #GameofThrones reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_161873660
Rest alleen nog de vraagn: Gaat unJon Olly net zo lang in z'n gezicht stompen tot hij herenigd wordt met z'n ouders, of gaat hij mercy tonen?
pi_161873726
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Rest alleen nog de vraagn: Gaat unJon Olly net zo lang in z'n gezicht stompen tot hij herenigd wordt met z'n ouders, of gaat hij mercy tonen?
de laatste keer had jon die dude laten onthoofden voor verraad, maar dat was voordat het helder was wie de echte vijand was dat eraan zit te komen, dus misschien zal jon in die context mercy tonen

wwc
-Rabia Al-Basri
pi_161873746
talk shit...

-Rabia Al-Basri
pi_161873784
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:01 schreef Slayage het volgende:
talk shit...

[ afbeelding ]
Zou die dood zijn? Had best sterke verhalen.
pi_161873787
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Beter niet #fuckOlly

On an unrelated note:
Tempo in Ep: het is afgeraffeld, geen uitleg
Uitleg in Ep: het is een trage aflevering

Zucht. Als je niet weet wie het is wordt dat volgende aflevering wel uitgelegd. Die vent met die honden die vorige keer 'verdween'. Is gewoon teruggelopen. Dat janken om het janken komt me echt m'n neus uit
pi_161873818
"keep your shield up or ill ring your head like a bell"

zei jon ook tegen olly
-Rabia Al-Basri
pi_161873820
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:01 schreef Slayage het volgende:
talk shit...

[ afbeelding ]
Gregor is jaloers dat hij zelf niet zo groot geschapen is...
pi_161873883
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gregor is jaloers dat hij zelf niet zo groot geschapen is...
frankenmountain houdt zich aan zijn woord ;)
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 16:21:08 #48
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161874103
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan iemand een dummies uitleg geven voor wat er gebeurde op de Iron Islans? Ik snapte niet zo goed wie wie was en wat wat inhoudt :@
Balon Greyjoy heeft in seizoen twee de onafhankelijkheid verklaard en werd daarmee een van de 'five kings' in de oorlog die bekend staat als 'the war of the five kings'. Zonder een officieel bondgenootschap aan te gaan richtte hij zijn marine vooral op het verzwakte noorden van Robb Stark.

Nu de oorlog min of meer aan zijn eind komt en de teruggekeerde Noormannen de invasie van de Ironborn sterk verzwakt hebben door de brughoofden Moat Calin en nu ook Deepwood Motte terug te veroveren.

Yara Greyjoy lobbyt voor vrede met het Noorden (en waarschijnlijk ook met de Iron Throne.) Balon geeft aan dat het hele punt van oorlog met het Noorden vergelding is voor een eerdere oorlog waarin Theon gegijzeld werd en Balon's andere zonen stierven en dat de oorlog dus door moet gaan.

(Waarschijnlijk is hij dus kwaad over dat huwelijk met Sansa en Ramsey, want de rest van Ned's familie is dood of onderdeel van de Night's Watch, misschien wil hij ook wel wraak op het Bolton-regime voor Theon.)

De Drowned God, de Storm God en R'hllor verschenen voor Balon Geyjoy in de gedaante van zijn vervreemde broer, die hem van een touwburg de zee in duwde tijdens een storm.

(Hoe het kan dat iedereen weet dat de broer zijn zinnen verloor tijdens een storm ondanks dat hij zijn hele bemanning de tongen heeft uitgesneden weet ik niet.)

Balon's lichaam werd opgedoken en vervolgens op een een vlot de oceaan in gekieperd, nadat een Drowned Priest een gebedje voor hem zei.

Yara laat blijken dat zij verwacht haar vaders zetel te erven. De priester laat ons weten dat de Iron Islands een kiesmonarchie kent en dat Balon's opvolging nog niet vast staat. En dat er nog nooit een vrouw over de Iron Islands geregeerd heeft.

(Een beetje: 'weak men will never rule Dorne again' maar dan over vrouwen en de Iron Islands.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Repelsteeltju op 02-05-2016 16:27:20 ]
“An interesting thing is a good thing.”
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 16:26:19 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161874207
quote:
Wat een onzin :+

Ik wil gewoon een uurtje per week kijken naar een leuke serie. Schrok me nu kapot dat Jon Snow dood ging om maar even wat te noemen, als ik de boeken had gelezen had ik dat mogelijk al geweten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 2 mei 2016 @ 16:32:08 #50
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161874357
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat een onzin :+

Ik wil gewoon een uurtje per week kijken naar een leuke serie. Schrok me nu kapot dat Jon Snow dood ging om maar even wat te noemen, als ik de boeken had gelezen had ik dat mogelijk al geweten.
Dan had je geschrokken toen je het las ;) . Maar snap het wel huismerk cola is goedkoper dan Coca Cola en een serie volgen is makkelijker dan een boek lezen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 16:35:47 #51
284411 crew  heywoodu
pi_161874434
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:21 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De Drowned God, de Storm God en R'hllor verschenen voor Balon Geyjoy in de gedaante van zijn vervreemde broer, die hem van een touwburg de zee in duwde tijdens een storm.

(Hoe het kan dat iedereen weet dat de broer zijn zinnen verloor tijdens een storm ondanks dat hij zijn hele bemanning de tongen heeft uitgesneden weet ik niet.)

Ik denk dat die broer gewoon zijn broer was die een beetje grootheidswaanzin had, niet daadwerkelijk een God :+

En je hebt geen tong nodig om te schrijven :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  maandag 2 mei 2016 @ 16:36:52 #52
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161874455
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat die broer gewoon zijn broer was die een beetje grootheidswaanzin had, niet daadwerkelijk een God :+

En je hebt geen tong nodig om te schrijven :9
Meeste mensen in Westeros kunnen niet schrijven. En Euron=GOD!!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 16:37:07 #53
284411 crew  heywoodu
pi_161874463
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:32 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Dan had je geschrokken toen je het las ;) . Maar snap het wel huismerk cola is goedkoper dan Coca Cola en een serie volgen is makkelijker dan een boek lezen.
_O-

Die vergelijking slaat helemaal nergens op natuurlijk, maar goed, als jij de voorkeur hebt om bij een serie ook de boeken te lezen, ga je goddelijke gang *O*
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 16:37:36 #54
284411 crew  heywoodu
pi_161874477
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Meeste mensen in Westeros kunnen niet schrijven. En Euron=GOD!!
Ja, de meesten :)
  maandag 2 mei 2016 @ 16:38:30 #55
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161874495
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, de meesten :)
Zeker simpele bemanning van een schip.
  maandag 2 mei 2016 @ 16:41:50 #56
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161874584
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:35 schreef heywoodu het volgende:

Kom op het was overduidelijk de zoveelste recast van Daario. Maar de man op de brug was in het geniep facelessman Jaqen H'ghar. De Jaqen H'ghar die we bij Arya zagen was de waif met Jaqen H'ghar's gezicht op.
pi_161874640
Ik vond het ontzettend zwak dat juist Davos Carice moest overhalen Jon tot leven te wekken

Einde bericht
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_161874659
quote:

[..]

Dit soort flauwe steken maken een topic toch niet leuker? Al dat gezanik de hele tijd. -O- Al sinds de start van de serie is duidelijk dat er een topic is voor boeklezers en een voor zij die dat niet doen. Dat jij dat onzin vindt is inmiddels wel duidelijk, maar je mening doet er niet toe in dit topic. Lekker gaan klagen in het FB topic, kan het hier weer gewoon om de serie gaan. :)

OT: de laatste scène was een beetje voorspelbaar, maar erg blij dat hij weer terug is zonder dat dat meteen een heel seizoen moet duren. :)
pi_161874695
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:21 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De Drowned God, de Storm God en R'hllor verschenen voor Balon Geyjoy in de gedaante van zijn vervreemde broer [..]

Wut?
pi_161874766
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:41 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Kom op het was overduidelijk de zoveelste recast van Daario. Maar de man op de brug was in het geniep facelessman Jaqen H'ghar. De Jaqen H'ghar die we bij Arya zagen was de waif met Jaqen H'ghar's gezicht op.
Het zou best grappig zijn als ze die vorige Daario zouden hebben gecast als Euron. Dan heb je echt Daario = Euron confirmed
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 16:56:54 #61
284411 crew  heywoodu
pi_161874967
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:41 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

_O-
  maandag 2 mei 2016 @ 17:01:04 #62
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161875075
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wut?
“I am the Drowned God.”

“I am the storm.”

...

* Repelsteeltju mompelt iets over bloedzuigers en koningsbloed.
pi_161875274
quote:

[..]

Wauw, je kan lezen. Mag ik je aanraken? Dat hautaine gesteek en superioriteitsgevoel altijd van mensen die de boeken gelezen heeft. Bah bah.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 17:12:18 #64
284411 crew  heywoodu
pi_161875301
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:01 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

“I am the Drowned God.”

“I am the storm.”

...

* Repelsteeltju mompelt iets over bloedzuigers en koningsbloed.
Als ik met wat poe-ha verkondig dat ik Jezus ben ben ik ook niet ineens Jezus he.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:14:08 #65
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161875338
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ik met wat poe-ha verkondig dat ik Jezus ben ben ik ook niet ineens Jezus he.
Een hoerenzoon verkondigde ooit eens met wat poe-ha dat hij de zoon van God was en ineens was hij Jezus.

SPOILER
pi_161875416
Wacht, wat? Waarom kan het niet gewoon Euron zelf zijn die een staatsgreep pleegt met het weggooien van Balon? Waarom allerlei wilde theorieën? Heb ik een clue gemist?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_161875435
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:14 schreef Repelsteeltju het volgende:

SPOILER
Balon noemt hem 'broer'. Genoeg toch?
  maandag 2 mei 2016 @ 17:33:48 #68
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161875835
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:17 schreef DragonFodder het volgende:
Wacht, wat? Waarom kan het niet gewoon Euron zelf zijn die een staatsgreep pleegt met het weggooien van Balon? Waarom allerlei wilde theorieën? Heb ik een clue gemist?
Hij is, schijnbaar in zijn eentje, het zwaarbewaakte kasteel van een koning in oorlog binnen gedrongen en vond de koning alleen en onbewaakt op een touwbrug tijdens een storm wiens huilen de doodskreten van de stervende koning verdrong. Dat is eerlijk gezegd ook wel vergezocht.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:45:54 #69
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_161876115
Ik vond het wel tof hoe ze dmv die Karstark bij de moord van Roose duidelijk maakten dat het allemaal van tevoren al gepland was. :)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_161876140
Ik weet niet zeker meer of ik het in de serie gehoord heb of in een theorie ergens, maar die priester die in seizoen 2 of 3(volgens mij is het thoros) iemand resurrect van de brotherhood of banners was toch ook heel zijn geloof kwijt voordat resurrecten lukte? Ik weet iet zeker of het klopt maar als dat zo is dan gebeurt nu hetzelfde met mellisandre.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:47:44 #71
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_161876163
SPOILER
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_161876186
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:46 schreef zforces het volgende:
Ik weet niet zeker meer of ik het in de serie gehoord heb of in een theorie ergens, maar die priester die in seizoen 2 of 3(volgens mij is het thoros) iemand resurrect van de brotherhood of banners was toch ook heel zijn geloof kwijt voordat resurrecten lukte? Ik weet iet zeker of het klopt maar als dat zo is dan gebeurt nu hetzelfde met mellisandre.
Klopt, dat was een dronkelap en een vrouwenverslinder, die niets met het geloof had, maar toen Berric dood was uit wanhoop 'the words' zei, waarna hij weer opstond, met wat geheugenverlies.
pi_161876205
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:33 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hij is, schijnbaar in zijn eentje, het zwaarbewaakte kasteel van een koning in oorlog binnen gedrongen en vond de koning alleen en onbewaakt op een touwbrug tijdens een storm wiens huilen de doodskreten van de stervende koning verdrong. Dat is eerlijk gezegd ook wel vergezocht.
Ja, ok. Het is natuurlijk wel gewoon een greyjoy. Ook al is ie vervreemd. Het is niet een Lannister die Winterfell probeert binnen te sneakem.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:52:21 #74
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161876280
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:49 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Ja, ok. Het is natuurlijk wel gewoon een greyjoy. Ook al is ie vervreemd. Het is niet een Lannister die Winterfell probeert binnen te sneakem.
Theon's overname van Winterfell was ook implausibel, dus misschien zit het in de familie. :D
  maandag 2 mei 2016 @ 18:02:35 #75
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_161876539
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:52 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Theon's overname van Winterfell was ook implausibel, dus misschien zit het in de familie. :D
Winterfell was toen ondermand. ;)
  maandag 2 mei 2016 @ 18:05:13 #76
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161876606
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:48 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Klopt, dat was een dronkelap en een vrouwenverslinder, die niets met het geloof had, maar toen Berric dood was uit wanhoop 'the words' zei, waarna hij weer opstond, met wat geheugenverlies.
pi_161876636
Waar ik me trouwens zorgen over maak. Bijna alle quotes uit de trailers zijn in deze aflevering aan bod gekomen... Wat zou dat betekenen voor de volgende afleveringen?
pi_161876654
Ik zat helemaal te wachten op het schrikmomentje toen Tyrion naar de draken liep in het donker. _O-
pi_161876736
Wat een aflevering :P Jon terug, hopelijk gaat hij nu op oorlogs tour, carice zag hem vechten in de vlammen bij winterfell. Ook vermoed ik dat Theon de nieuwe heerser van de Iron Islands word, hij is immers eerste in lijn. En het stemmen is alleen nodig als er geen mannelijke opvolger is vermoed ik. Theon die Jon dan gaat helpen en dany met haar draakjes aansluiten tegen de white walkers :P
pi_161876891
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Wat een aflevering :P Jon terug, hopelijk gaat hij nu op oorlogs tour, carice zag hem vechten in de vlammen bij winterfell. Ook vermoed ik dat Theon de nieuwe heerser van de Iron Islands word, hij is immers eerste in lijn. En het stemmen is alleen nodig als er geen mannelijke opvolger is vermoed ik. Theon die Jon dan gaat helpen en dany met haar draakjes aansluiten tegen de white walkers :P
SPOILER
  maandag 2 mei 2016 @ 18:22:04 #81
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161876974
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:45 schreef Operc het volgende:

[..]

Dit soort flauwe steken maken een topic toch niet leuker? Al dat gezanik de hele tijd. -O- Al sinds de start van de serie is duidelijk dat er een topic is voor boeklezers en een voor zij die dat niet doen. Dat jij dat onzin vindt is inmiddels wel duidelijk, maar je mening doet er niet toe in dit topic. Lekker gaan klagen in het FB topic, kan het hier weer gewoon om de serie gaan. :)

OT: de laatste scène was een beetje voorspelbaar, maar erg blij dat hij weer terug is zonder dat dat meteen een heel seizoen moet duren. :)
Dat ik dat vind en het hier aangeef past prima in dit topic.
pi_161876994
Volgens mij is Sansa zwanger trouwens.
What happened at Winterfell?
*awkward betekenisvolle silence*

Om nog maar even duidelijk te maken dat ze verkracht was. Ben benieuwd wat dat voor gevolgen heeft
pi_161877014
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:06 schreef Mr.Major het volgende:
Waar ik me trouwens zorgen over maak. Bijna alle quotes uit de trailers zijn in deze aflevering aan bod gekomen... Wat zou dat betekenen voor de volgende afleveringen?
Nou ja, er komt in ieder geval nog een flinke vechtpartij aan, en om die te bewerkstelligen moet nog het één en ander gebeuren, dus ik denk niet dat we ons als te hard gaan vervelen.

#bastardbowl
  maandag 2 mei 2016 @ 18:25:20 #84
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161877046
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Theon is geen man meer

Oh ik vergeet nog iets:

EURON GREYJOY _O_ _O_ _O_
pi_161877077
NWS / Grieks jongetje (5) verscheurd door honden

Ramsay woont in griekenland, blijkbaar.
pi_161877137
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:23 schreef Mr.Major het volgende:

Om nog maar even duidelijk te maken dat ze verkracht was. Ben benieuwd wat dat voor gevolgen heeft
Dat dacht ik ook al nav de promopics. Zou me niks verbazen..
  maandag 2 mei 2016 @ 18:32:21 #87
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_161877230
RIP Roose Bolton
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161877364
quote:

Ik hoop op flinke gevolgen, maar voor Ramsey, Sansa naar Castle Black. Ramsey die denkt Castle black te kunnen aanvallen, de wildlings en Jon verslaan ze en pakken Ramsey. En dan vastgebonden steekt Sansa een dolk tussen zijn ribben :P dat zijn leuke gevolgen.
pi_161877524
pi_161877754
Pff alsjeblieft niet zeg. GoT is geen soap...

Binnenkort Battle of the Bastards!
The show must go on
pi_161878066
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
  maandag 2 mei 2016 @ 19:13:33 #92
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_161878291
Zie het te vaak voorbij komen.. Cleganebowl is de nickname voor het misschien uitkomende gevecht tussen de Hound en de Mountain, niet de nieuwe naam voor de Mountain zoals het hier gebruikt word..
pi_161878320
leuke ep
jammer van dit en afgelopen topic
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 2 mei 2016 @ 19:27:06 #94
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_161878655
#teamramsay
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161878825
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Dan zou ze een afhangende buik die naar rechts buigt moeten hebben zo ongeveer. Is gewoon hoe de kleding valt.
  maandag 2 mei 2016 @ 19:36:24 #96
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161878914
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dan zou ze een afhangende buik die naar rechts buigt moeten hebben zo ongeveer. Is gewoon hoe de kleding valt.
Daarnaast deed Ramsey zijn ding in haar poepdoos dus de kans op een zwangerschap is sowieso nihil.
pi_161878945
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:32 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Geen idee, misschien is dit gewoon een hint? We komen er snel genoeg achter.
pi_161879266
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Daarnaast deed Ramsey zijn ding in haar poepdoos dus de kans op een zwangerschap is sowieso nihil.
van achter ja, maar ik heb het inzoom moment waaruit bleek dat het enkel om anale penetratie ging even gemist blijkbaar.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161879409
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:46 schreef Tim86 het volgende:

[..]

van achter ja, maar ik heb het inzoom moment waaruit bleek dat het enkel om anale penetratie ging even gemist blijkbaar.
Van achteren is toch altijd anaal?

30 jarige virgin out
pi_161879518
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

30 jarige virgin out
OMG :')
pi_161879538
Zat er wel aan te komen dat Jon weer zou leven, maar toch mooi dat het nu gebeurd is.

Vind het wel jammer van Roose though, echt een lekker ijskoud personage was dat.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:03:08 #102
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_161879752
Dacht even dat Davos hem tot leven ging wekken als de rest weg was... waardoor het zou lijken alsof Melisandre special is... maar ondertussen Davos juist alle power bezit *)
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2016 @ 20:03:58 #103
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_161879779
Ramsay, jij klootzak _O_ Ik begin hem steeds meer te mogen :D

en: JAAAAAAAAAAA SJONNIE IS TERUG *O* Ik dacht dat 'ie Ghost had overgenomen, soort van mislukte resurrection, en ineens haalt 'ie weer adem *O*
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_161879810
quote:

[..]

30 jarige virgin out
Bij deze een mooie les dan. Nee, dat is zeker niet het geval :+
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 2 mei 2016 @ 20:05:19 #105
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_161879829
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende: Ik dacht dat 'ie Ghost had overgenomen, soort van mislukte resurrection
:') :') :')
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2016 @ 20:12:41 #106
Rawr
pi_161880054
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:05 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

:') :') :')
Je bent zelf een :') :') :')
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2016 @ 20:13:12 #107
Rawr
pi_161880068
quote:

[..]

30 jarige virgin out
Waar komt deze quote ookalweer vandaan? _O_
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 20:13:32 #108
35723 crew  GGMM
pi_161880080
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik dacht dat 'ie Ghost had overgenomen, soort van mislukte resurrection
Uh, oke.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:15:39 #109
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161880150
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:04 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Bij deze een mooie les dan. Nee, dat is zeker niet het geval :+
Onderbouw dit in twee alinea's en maak gebruik van ten minste één diagram in je uitleg.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:17:50 #110
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161880225
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:15 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Onderbouw dit in twee alinea's en maak gebruik van ten minste één diagram in je uitleg.
En foto's van Sophie Turner om aan te tonen waar hij dan wel in moet.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:20:00 #111
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_161880294
quote:

[..]

30 jarige virgin out
:') _O-
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161880338
Weer een goede aflevering!
Ondank dat er wederom weer veel verhaallijnen zij behandelt, zat er toch voldoende vaart in. En ja, de voortekens dat jon terug zou keren waren overduidelijk. Dat betekend niet dat het meteen saai en voorstelbaar is, zoals sommige hier beweren. Er waren er genoeg (ook op dit forum) die dachten dat jon voorgoed dood zou blijven. En waren de voortekens er niet geweest, hadden we allemaal geroepen dat er wel heel onrealistisch en makkelijk geschreven was.
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 20:25:22 #113
35723 crew  GGMM
pi_161880457
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:21 schreef Aristoteless het volgende:
zij behandelt
behandeld

quote:
Dat betekend niet
betekent

quote:
voorstelbaar
voorspelbaar

quote:
zoals sommige hier beweren
sommigen
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_161880499
Vind het wel bijzonder dat Roose niks aan Ramsay heeft gedaan, zo slim als 'ie was moest hij dat toch ook zien aankomen..
pi_161880735
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

behandeld

[..]

betekent

[..]

voorspelbaar

[..]

sommigen
Lekker belangrijk op een form
pi_161880820
quote:
16s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:33 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Lekker belangrijk op een form
forum
pi_161880849
Was er nog wat aan te merken op aflevering 1, aflevering 2 maakte een complete ommezwaai. Heerlijk doorpakken met verhaallijnen in Braavos, bij de three eyed raven, bij the Pike, King's Landing, Castle Black en Winterfell. De eerste aflevering vond ik een voldoende waard (even showen waar iedereen is gebleven) maar deze tweede aflevering was gewoon goed :D
mag het weten
pi_161880856
Holy shit net de trailer voor volgende week gezien... Dat laatste fragment!
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 20:37:03 #119
35723 crew  GGMM
pi_161880870
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:36 schreef Nielsch het volgende:
Holy shit net de trailer voor volgende week gezien... Dat laatste fragment!
sshhhtt... straks wordt timmmmmmmmmmmmmmmmmmmm boos.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_161880931
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
twee
Dat moet dan zeker wel een staafdiagram zijn?

Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2016 @ 20:38:35 #121
Rawr
pi_161880935
Ik kijk die trailers nooit.
pi_161880974
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:38 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat moet dan zeker wel een staafdiagram zijn?

[ afbeelding ]
This is a pie chart showing my favorite bars, and this is a bar chart showing my favorite pies.
pi_161880978
*knock knock*
Who's there?
WUN-WUN!

_O_
mag het weten
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2016 @ 20:40:37 #124
Rawr
pi_161881002
quote:
Weer een goede aflevering!
Ondank dat er wederom weer veel verhaallijnen zij behandelt, zat er toch voldoende vaart in. En ja, de voortekens dat jon terug zou keren waren overduidelijk. Dat betekend niet dat het meteen saai en voorstelbaar is, zoals sommige hier beweren. Er waren er genoeg (ook op dit forum) die dachten dat jon voorgoed dood zou blijven. En waren de voortekens er niet geweest, hadden we allemaal geroepen dat er wel heel onrealistisch en makkelijk geschreven was.
Ondanks, zijn, behandeld, voortekenen, Jon, betekent, voorspelbaar, sommigen, Jon, voortekenen.

Een 1 voor de moeite.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:54:34 #125
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_161881484
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

This is a pie chart showing my favorite bars, and this is a bar chart showing my favorite pies.
Himym _O_
pi_161881675
Even over die trailer he, wie zijn/is dat op het eind?
pi_161881748
Euron zei een deel van de quote tegen Balon. Dit is de volledige:
Godless? Why? I am the godliest man ever to raise sail! You serve one god, but I have served ten thousand. From Ib to Asshai, when men see my sails, they pray.
pi_161881937
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Temple het volgende:
SPOILER
pi_161881950
Tormund die zich beledigt voelt als blijkt dat Sjon Sneeuw niet meteen terug komt van de dood.. _O-
pi_161882208
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ondanks, zijn, behandeld, voortekenen, Jon, betekent, voorspelbaar, sommigen, Jon, voortekenen.

Een 1 voor de moeite.
Dank. Helaas kan ik jou geen enkel punt geven voor originaliteit.
  maandag 2 mei 2016 @ 21:15:30 #131
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_161882209
Dus je bouwt op richting een seizoenseinde waar Jon doodgaat om hem meteen een seizoen daarna in de tweede episode tot leven te wekken. Er gebeurt echt geen ene kut meer in deze serie :')
Dit, dus.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 21:16:49 #132
284411 crew  heywoodu
pi_161882257
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef Buitendam het volgende:
Dus je bouwt op richting een seizoenseinde waar Jon doodgaat om hem meteen een seizoen daarna in de tweede episode tot leven te wekken. Er gebeurt echt geen ene kut meer in deze serie :')
Eerst maar eens zien of hij überhaupt een beetje normaal terug is en niet als halve zombie ofzo :P
pi_161882377
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik kijk die trailers nooit.
Ik ook niet
Moeten zij weten
  maandag 2 mei 2016 @ 21:23:46 #134
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_161882506
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_161882693
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Temple het volgende:
SPOILER
pi_161882772
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of hij überhaupt een beetje normaal terug is en niet als halve zombie ofzo :P
Straks hebben ze zijn tong eraf gesneden :P
pi_161882824
Alles wat ie nodig had was dus een was en knipbeurt bij de kapper _O-
mag het weten
pi_161882891
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:32 schreef Joosie200 het volgende:
Alles wat ie nodig had was dus een was en knipbeurt bij de kapper _O-
Die heeft Bran ook gehad en ineens zit 'ie weer in de serie.
pi_161882913
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:33 schreef Funzel het volgende:

[..]

Die heeft Bran ook gehad en ineens zit 'ie weer in de serie.
Met toffe flashbacks. Lyanna O+
mag het weten
pi_161882951
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef Buitendam het volgende:
En toch was het denk ik belangrijk, omdat Jon een eed heeft afgelegd waarin hij bij de Night's Watch blijft tot zijn dood. Missie volbracht; op naar iets anders. 8-) Of niet. We zien wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_161882986
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

SPOILER
Aaah thanks, was me even ontschoten.
pi_161883014
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En toch was het denk ik belangrijk, omdat Jon een eed heeft afgelegd waarin hij bij de Night's Watch blijft tot zijn dood. Missie volbracht; op naar iets anders. 8-) Of niet. We zien wel.
''You will arise a Stark''

Of Targaeryen, mij om het even.
pi_161883031
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:36 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

''You will arise a Stark''

Of Targaeryen, mij om het even.
Kill the boy, let a man be reborn.
mag het weten
pi_161883256
quote:
6s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:25 schreef Nielsch het volgende:
Er kunnen alweer 5 personages in Valar Morghulis. Werkt iemand dat nog bij?
  Moderator / Redactie FP maandag 2 mei 2016 @ 21:46:52 #145
Rawr
pi_161883470
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Precies _O_ His watch has ended.
pi_161883795
JON FUCKING SNOW!!!!!

Vond bran z'n flashback scene wel leuk, alleen niet veel opheldering over zijn verhaal

Ramsey :o niet verwacht.

Tommen begint eindelijk ballen te krijgen

En Tyrion _O_
pi_161884314
quote:

Ze is toch niet in Winterfell verkracht?

Godsamme, veel te weinig afleveringen. Ik ben alles weer vergeten tegen de tijd dat het nieuwe seizoen weer begint :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_161884440
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ze is toch niet in Winterfell verkracht?

Godsamme, veel te weinig afleveringen. Ik ben alles weer vergeten tegen de tijd dat het nieuwe seizoen weer begint :')
feebs, dat was best wel even een momentje hoor, dat ramsay d'r voor de ogen van reek van achter nam
  maandag 2 mei 2016 @ 22:10:31 #149
366734 dimmak
bitcoin
pi_161884538
Wat een geweldige aflevering. :D
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:18:38 #150
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_161884842
Ik vond Tommen de loser van de ep. Met zn plofkop.
Ok stelletje hokboeren
pi_161884852
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:07 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

feebs, dat was best wel even een momentje hoor, dat ramsay d'r voor de ogen van reek van achter nam
Dat was in Winterfell? Ik dacht in huize bolton zeg maar. Hoe heet dat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_161884871
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:18 schreef padlarf het volgende:
God ECHT HE!

Papkind :r
pi_161885108
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat was in Winterfell? Ik dacht in huize bolton zeg maar. Hoe heet dat.
Jep, Littlefinger maakt er een heel punt van dat Sansa naar huis gaat en Winterfell weer van haar kan worden als ze met Ramsay trouwt, terwijl ze onderweg daar naartoe zijn.
pi_161885185
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:24 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jep, Littlefinger maakt er een heel punt van dat Sansa naar huis gaat en Winterfell weer van haar kan worden als ze met Ramsay trouwt, terwijl ze onderweg daar naartoe zijn.

O ja :@
pi_161885597
Wat een toffe aflevering weer!
  maandag 2 mei 2016 @ 22:38:40 #156
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161885636
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Euron zei een deel van de quote tegen Balon. Dit is de volledige:
Godless? Why? I am the godliest man ever to raise sail! You serve one god, but I have served ten thousand. From Ib to Asshai, when men see my sails, they pray.
Het komt op hetzelfde neer maar ik vond de serievariant minder:
I don't mock the Drowned God, I am the Drowned God. From Old Town to Qarth when men see my sails, they pray.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:53 schreef maho_91 het volgende:

Vond bran z'n flashback scene wel leuk, alleen niet veel opheldering over zijn verhaal

Dit is zijn verhaal. Hij gaat het verleden inwargen, hij wordt een betere greenseer en daarna als we Meera's dialoog mogen geloven komt hij de grot uit om iets te doen. Dat is al veel meer dan we eerder wisten en eerlijk gezegd had ik verwacht dat Bran voor de rest van de serie aan het Weirwood-netwerk gekoppeld zou blijven.
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:34 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Met toffe flashbacks. Lyanna O+

Ik had eigenlijk gedacht dat ze of knapper zou zijn of jongensachtiger afhankelijk van haar leeftijd. Wel fijn om haar eindelijk te zien natuurlijk.
pi_161885921
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had eigenlijk gedacht dat ze of knapper zou zijn of jongensachtiger afhankelijk van haar leeftijd. Wel fijn om haar eindelijk te zien natuurlijk.
Beetje het gedrag van Arya en de looks van Sansa. Best of both worlds :D
mag het weten
  maandag 2 mei 2016 @ 22:56:08 #159
48000 Vlinder
Vlinder
pi_161886325
Ramsay :o :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_161886449
Vraag me nu af hoe lang die twee draken nog in die ondergrondse blijven vertoeven. Vond het een mooi fragment, die wisselwerking tussen Tyrion en de draken. Maar goed ze zitten niet langer vast aan de ketting. Dan had ik meer een einde verwacht waarbij ze als gekken op Varys/Tyrion af vlogen, op naar de vrijheid. Beetje huishouden in Meereen, vooral natuurlijk wat Harpies oppikken als maaltijd en verder maar. Maargoed: wie weet vinden ze nog verder verscholen een uitgang. Of banen zich gewoon een weg uit die piramide. *O*
mag het weten
  maandag 2 mei 2016 @ 23:22:29 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161887339
Nou Carice, dit laat je krachten nogmaals zien.
EN je bloedzuiger voorspelling volledig uitgekomen, EN John Snow tot leven gewekt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:23:09 #162
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161887368
Vond de scene met de draken trouwens erg afbreuk doen aan de krachten van Danaerys. Als Tyrion dit zo snel voor elkaar krijgt, wat is een "Mother of dragons" dan nog? :?
L'Amour menaçant:
  maandag 2 mei 2016 @ 23:24:00 #163
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161887404
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:45 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Beetje het gedrag van Arya en de looks van Sansa. Best of both worlds :D
Vond het wel mooi dat ze constant in beweging is, maar dat maakt het dan weer wel moeilijker redelijke stills van haar te vinden.

Ned zei dat juist Arya op Lyanna leek qua looks, logisch want Arya is zo'n beetje de enige van Neds kinderen (minus Jon) die er Noors uitzien en niet de rood-bruine Tully krullen hebben.

Ze heeft wel een dik gezicht vind ik hoor. De beide actires die Myrcella speelden waren knapper.

maandag 2 mei 2016 @ 23:24:47 #164
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_161887434
Deze episide was echt fcking sick ass!

Maar wie en waarom is die vader van theon greyjoy vermoord?
En waar de fuck ging theon nou eigenlijk heen?

Dat ontging me ff...
Nothing to see here, carry on
pi_161887519
Goede aflevering weer. Alleen ik vond het gedeelte met Jon Snow wel erg voorspelbaar. Zag het al aankomen voor dit seizoen überhaupt begonnen was.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:27:26 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161887525
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef RijstNatie het volgende:

Dat stond in de vlammen ;) Nou ja, in de bloedzuigers.

• Death to the usurper Robb Stark.
• Death to the usurper Joffrey Baratheon.
• Death to the usurper Balon Greyjoy.

1
2
3

Dood.
L'Amour menaçant:
  maandag 2 mei 2016 @ 23:29:53 #167
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161887621
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef RijstNatie het volgende:

Hij werd vermoord door de twee-eenheid van de Storm God en zijn tegenpool de Drowned God in opdracht van R'hllor dankzij Melisandres magie. Kom op zo moeilijk is het niet! :(
quote:
En waar de fuck ging theon nou eigenlijk heen?
Naar huis. Dat zei hij letterlijk. Dat kan twee dingen betekenen. Of Winterfell om weer voor Ramsey's Reek te spelen of het eiland Pyke, zijn vaders zetel.
pi_161888252
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ze heeft wel een dik gezicht vind ik hoor. De beide actires die Myrcella speelden waren knapper.

[ afbeelding ]
Haha, in het Amerikaanse forum zei iemand iets soortgelijks. De reactie was: dude wtf she's 10.
Die hippocrisie is ongelofelijk.
In zo'n filmpje over top 10 knapste vrouwen in GoT: Sansa doet niet mee want die is te jong. Conclusie: Arya is dus te lelijk.

Volgens mij zitten ze met raging hard ons te kijken across the narrow sea... Atlantische oceaan bedoel ik
pi_161888253
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Of Winterfell om weer voor Ramsey's Reek te spelen
Dat sowieso niet.

[ Bericht 45% gewijzigd door Drankster op 02-05-2016 23:56:49 ]
pi_161888488
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:29 schreef Repelsteeltju het volgende:

Naar huis. Dat zei hij letterlijk. Dat kan twee dingen betekenen. Of Winterfell om weer voor Ramsey's Reek te spelen of het eiland Pyke, zijn vaders zetel.
winterfell lijkt me niet
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:01:15 #171
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161888531
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

winterfell lijkt me niet
Ik ben bijna zeker dat hij richting Pyke gaat.
pi_161888715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:01 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Ik ben bijna zeker dat hij richting Pyke gaat.
hij heeft namelijk geen andere home (meer)
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:07:36 #173
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161888718
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Haha, in het Amerikaanse forum zei iemand iets soortgelijks. De reactie was: dude wtf she's 10.
Die hippocrisie is ongelofelijk.
In zo'n filmpje over top 10 knapste vrouwen in GoT: Sansa doet niet mee want die is te jong. Conclusie: Arya is dus te lelijk.

Volgens mij zitten ze met raging hard ons te kijken across the narrow sea... Atlantische oceaan bedoel ik
Lyanna is degene die in de populaire overleving een soort Helena van Troje die met haar laakbare schoonheid een oorlog heeft veroorzaakt. Het heeft zes seizoenen geduurd voordat we haar nu eindelijk zien, dus natuurlijk toetsen we haar aan alles dat Ned, Benjen en Robert over haar gezegd hebben.

ARYA HORSEFACE ARYA HORSEFACE
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:08:54 #174
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161888755
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij heeft namelijk geen andere home (meer)
Alle emotionele toespraken over hoe hij Ned als een vader zag en Robb als zijn broer daargelaten dan natuurlijk.
pi_161888776
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:18 schreef padlarf het volgende:
hij doet eindelijk eens iets en dan is ie opeens een loser....

het is een kind dat overvallen is door de game en daarin zijn weg probeert te vinden.
-Rabia Al-Basri
pi_161888908
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:33 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

kom op man, hij is de first storm and the last. jij met je hij is een kasteel binnengedrongen...
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:13 schreef Luuksor het volgende:
Zie het te vaak voorbij komen.. Cleganebowl is de nickname voor het misschien uitkomende gevecht tussen de Hound en de Mountain, niet de nieuwe naam voor de Mountain zoals het hier gebruikt word..
hound is dood...
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:15:18 #177
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161888920
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:08 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Alle emotionele toespraken over hoe hij Ned als een vader zag en Robb als zijn broer daargelaten dan natuurlijk.
Die zijn beide dood hoor. + Winterfell is in handen van de gast die hem zijn pik eraf heeft gehakt... Vandaar het woordje (meer)
pi_161888929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:08 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

uiteraard
-Rabia Al-Basri
pi_161888967
Fijne aflevering. Vond de dood van Roose eigenlijk wat weak, maar ben sowieso niet echt fan van Ramsey.
Conscience do cost.
pi_161888984
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:23 schreef Ang3l het volgende:
Vond de scene met de draken trouwens erg afbreuk doen aan de krachten van Danaerys. Als Tyrion dit zo snel voor elkaar krijgt, wat is een "Mother of dragons" dan nog? :?
Fuck Danaerys, overrated kutje.

TYRION _O_
pi_161888994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:17 schreef ems. het volgende:
Fijne aflevering. Vond de dood van Roose eigenlijk wat weak, maar ben sowieso niet echt fan van Ramsey.
hoe weak?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:21:40 #182
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889055
Belangrijkste van de aflevering:

SPOILER
Oh.
pi_161889160
tja...

-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:30:45 #184
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889207
Goed shot hoe Bran toekeek op zijn eigen vader, zoals Ned naar hem keek in de eerste aflevering.
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:33:42 #185
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
Goed shot hoe Bran toekeek op zijn eigen vader, zoals Ned naar hem keek in de eerste aflevering.
;(

SPOILER
SPOILER
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:39:27 #187
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889295
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

;(

SPOILER
SPOILER
Ik kijk geen trailers
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:40:04 #188
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889299
Ik ga deze aflevering nog een keer kijken denk ik :')

De tering wat was dit weer vet
Oh.
pi_161889302
quote:
Sexy lady trees don't get cold. _O-
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:40:37 #190
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161889307
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:14 schreef Slayage het volgende:
kom op man, hij is de first storm and the last. jij met je hij is een kasteel binnengedrongen...
En als hij twenty good men aan zijn zijde gehad had dan zou hij het hele kasteel ingenomen hebben en daarna alle Ironborn als slaven in Pentos verkocht hebben. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

Arya nam de rol in van Lyanna. Een beetje pochen met haar superieure paardrijd/boogschut kunde.

quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

;(

SPOILER
SPOILER
ToJ is voor eeuwig verpest door dual wielding Arthur Dayne.
pi_161889308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik kijk geen trailers
hoeft ook niet, jouw quoten was efficient posts gebruik ja tog
-Rabia Al-Basri
pi_161889313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ga deze aflevering nog een keer kijken denk ik :')

de al een tijdje twee keer de ep kijken
-Rabia Al-Basri
pi_161889324
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe weak?
Ik vind dat ze net iets overdrijven met z'n 'evilheid' wat hem vrij voorspelbaar maakt. Hij speelt de psycho goed, maar qua karakter is hij vrij eentonig waardoor ik het niet zo'n interessante antagonist vindt.

Van de Boltons vond ik de vader eigenlijk toffer. Helaas hebben ze die vrijwel alleen gebruikt als bijspeler-van-Ramsey nadat Robb de pijp uit was.
Conscience do cost.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:43:07 #194
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889328
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

de al een tijdje twee keer de ep kijken
De eerste keer vaak nog te hyped ;(
Oh.
pi_161889335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:40 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

En als hij twenty good men aan zijn zijde gehad had dan zou hij het hele kasteel ingenomen hebben en daarna alle Ironborn als slaven in Pentos verkocht hebben. :D

hij heeft de ironborn nodig om de wereld te veroveren dude, wat nou slaversbay ;)

mwah ziet er tof uit, ik heb geen moeite met aanpassing op het bron materiaal, als het maar tof wordt gedaan ;)
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:43:57 #196
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889339
Ik had wel gehoopt dat Ramsay een subtieler plan had bedacht om Roose uit de weg te ruimen ja. Niet gewoon messteken en dan dat wijf met kind meteen vermoorden. Gewoon iets meer uitgedacht.
Oh.
pi_161889344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vind dat ze net iets overdrijven met z'n 'evilheid' wat hem vrij voorspelbaar maakt. Hij speelt de psycho goed, maar qua karakter is hij vrij eentonig waardoor ik het niet zo'n interessante antagonist vindt.

Van de Boltons vond ik de vader eigenlijk toffer. Helaas hebben ze die vrijwel alleen gebruikt als bijspeler-van-Ramsey nadat Robb de pijp uit was.
Hoe Ramsey altijd op zoek was naar herkenning van zijn vader was wel tof..dat leek ook zijn weak link. Dat hij nu juist zijn vader ook te grazen nam was voor mij wel wat verrassend. Niet zozeer out of character, maar meer een volgende stap in zijn psycho ontwikkeling.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_161889346
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik had wel gehoopt dat Ramsay een subtieler plan had bedacht om Roose uit de weg te ruimen ja. Niet gewoon messteken en dan dat wijf met kind meteen vermoorden. Gewoon iets meer uitgedacht.
improviseren is ook een kunst
-Rabia Al-Basri
pi_161889357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De eerste keer vaak nog te hyped ;(
ik heb het wel door om niet te veel te verwachten, hierdoor zal je niet makkelijk teleurgesteld zijn/worden
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:46:05 #200
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889359
quote:

[..]

Arya nam de rol in van Lyanna. Een beetje pochen met haar superieure paardrijd/boogschut kunde.

En die oudere jongen die erbij stond was toch Brandon Stark? In de rol zoals Robb daar stond dan
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:46:54 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889368
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb het wel door om niet te veel te verwachten, hierdoor zal je niet makkelijk teleurgesteld zijn/worden
Ach dat heb ik zelden bij GoT. Ja behalve als de Sandsnakes in beeld komen, maar die zijn gewoon kut.
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:47:09 #202
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161889370
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

Weet je wat niet vet was? De 'Salt Throne', de Seastone Chair was iets uit de verhalen van Lovecraft. Het lijkt er op dat de Iron Throne de enige chique stoel in de serie mag zijn.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:47:58 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:47 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Weet je wat niet vet was? De 'Salt Throne', de Seastone Chair was iets uit de verhalen van Lovecraft. Het lijkt er op dat de Iron Throne de enige chique stoel in de serie mag zijn.
De Iron Throne is ook vetter in GRRM's mind. Veel groter, maar dat zal wel teveel gedoe zijn geweest om te maken.
Oh.
pi_161889381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:42 schreef ems. het volgende:

[..]

ik zie hem helemaal niet als evil, zoals ik hier vaker heb gelezen, hij is gewoon berekenend tot het zieke, "he has a certain way pf doing things" om roose te citeren, net als dat ze myranda voert aan de honden omdat het "good meat" is, rationeel bekeken is dat ook gewoon zo, dead meat geen persoon meer
-Rabia Al-Basri
pi_161889384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:44 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Hoe Ramsey altijd op zoek was naar herkenning van zijn vader was wel tof..dat leek ook zijn weak link. Dat hij nu juist zijn vader ook te grazen nam was voor mij wel wat verrassend. Niet zozeer out of character, maar meer een volgende stap in zijn psycho ontwikkeling.
eens
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:50:12 #206
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889398
Maar gaan die draken in die kelder er nou nog uit? Beetje gek dat ze meteen terug naar achteren gingen ipv de vrijheid opzoeken.
Oh.
pi_161889408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:47 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

nu je het zegt, idd, ik vond salt throne al zo raar klinken :{

kijk dat is een voorbeeld van een wijziging wat gewoon kut is...
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:51:13 #208
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889413
Ik had trouwens het idee dat Ghost ging sterven zodat Jon terug kon komen :')
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:51:20 #209
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161889417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En die oudere jongen die erbij stond was toch Brandon Stark? In de rol zoals Robb daar stond dan
Daar dacht ik eerst ook aan, maar bij nader inzien denk ik aan een jonge Rodrik Cassel. Zie de bakkebaarden. En als Ned oud genoeg is om bijna naar Eyrie gestuurd te worden dan zal Brandon ook al wel bij zijn eigen pleegfamilie zitten.
pi_161889419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar gaan die draken in die kelder er nou nog uit? Beetje gek dat ze meteen terug naar achteren gingen ipv de vrijheid opzoeken.
misschien moesten ze ff het een en ander overleggen ja toch, ze zijn volgens sommige maesters slimmer dan mensen
-Rabia Al-Basri
pi_161889429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik had trouwens het idee dat Ghost ging sterven zodat Jon terug kon komen :')
er zijn genoeg dire wolves gekilled vind je niet?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:53:18 #212
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:51 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Daar dacht ik eerst ook aan, maar bij nader inzien denk ik aan een jonge Rodrik Cassel. Zie de bakkebaarden. En als Ned oud genoeg is om bijna naar Eyrie gestuurd te worden dan zal Brandon ook al wel bij zijn eigen pleegfamilie zitten.
Ik kwam net tijdens het googlen erachter dat er in seizoen 1 een deleted scène was van Brandon Stark die werd geëxecuteerd door de Mad King. Had ik toch wel willen zien hoor

Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:54:50 #213
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889455
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

misschien moesten ze ff het een en ander overleggen ja toch, ze zijn volgens sommige maesters slimmer dan mensen
Ik zou mijn vleugels gaan strekken als draakje hoor.
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

er zijn genoeg dire wolves gekilled vind je niet?
Ja, maar ik had zo'n theorie gelezen dat Ghost dan dood zou moeten gaan om Jon terug te laten keren. Ook omdat Jon in de boeken in Ghost wargt nadat hij vermoord wordt.
Oh.
pi_161889459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik kwam net tijdens het googlen erachter dat er in seizoen 1 een deleted scène was van Brandon Stark die werd geëxecuteerd door de Mad King. Had ik toch wel willen zien hoor

[ afbeelding ]
ow? filmpje?
-Rabia Al-Basri
pi_161889478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zou mijn vleugels gaan strekken als draakje hoor.

[..]

Ja, maar ik had zo'n theorie gelezen dat Ghost dan dood zou moeten gaan om Jon terug te laten keren. Ook omdat Jon in de boeken in Ghost wargt nadat hij vermoord wordt.
ja maar jij bent dan ook een mens en mensen zijn minder slim dan draken volgens sommige meesters

ah okay, heb dance nog niet uitgelezen
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:57:30 #216
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889481
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ow? filmpje?
Is er niet volgens mij.

Had HBO wel mogen uitbrengen verder. Desnoods extended edition bij de afleveringen op bluray
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:59:08 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889498
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja maar jij bent dan ook een mens en mensen zijn minder slim dan draken volgens sommige meesters

ah okay, heb dance nog niet uitgelezen
Ik ook niet.

Maar in de boeken zijn Jon en Arya ook veel duidelijker een warg. In de serie komt dat niet voor voren in elk geval.
Oh.
pi_161889501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Is er niet volgens mij.

Had HBO wel mogen uitbrengen verder. Desnoods extended edition bij de afleveringen op bluray
ja want de laatste seizoenen blurays hebben wel een paar geknipte scenes erin
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:00:36 #219
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889516
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja want de laatste seizoenen blurays hebben wel een paar geknipte scenes erin
Echt extra scènes?

Als de gehele serie uit is koop ik wel een bluray box denk ik _O_
Oh.
pi_161889518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

Maar in de boeken zijn Jon en Arya ook veel duidelijker een warg. In de serie komt dat niet voor voren in elk geval.
misschien willen ze dat wargen "speciaal" houden voor bran. kan ik me wel voorstellen.
-Rabia Al-Basri
pi_161889523
Volgens het amerikaanse forum waar het plaatje ook was geplaatst kwam het voor in de trailer van seizoen 1 (die ik, bedenk ik me nu, nooit gezien heb). Later is het eruitgehaald omdat D&D normale flashbacks lazy storytelling vinden (goede beslissing m.i.). Het stukje is helaas nooit meer ergens opgedoken. Misschien doen ze het nu alsnog als vision van bran? Anders vind ik wel dat ze het kunnen releasen.
pi_161889527
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Echt extra scènes?

Als de gehele serie uit is koop ik wel een bluray box denk ik _O_
dacht et wel, volgens mij niks super sensationeel iig

drie jaar wachten nog :P
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:02:46 #223
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889532
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

misschien willen ze dat wargen "speciaal" houden voor bran. kan ik me wel voorstellen.
Ja en anders wordt het te ingewikkeld waarschijnlijk.

Want Arya haar verloren direwolf heeft ook een grotere rol in de boeken
Oh.
pi_161889534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:01 schreef Mr.Major het volgende:
Volgens het amerikaanse forum waar het plaatje ook was geplaatst kwam het voor in de trailer van seizoen 1 (die ik, bedenk ik me nu, nooit gezien heb). Later is het eruitgehaald omdat D&D normale flashbacks lazy storytelling vinden (goede beslissing m.i.). Het stukje is helaas nooit meer ergens opgedoken. Misschien doen ze het nu alsnog als vision van bran? Anders vind ik wel dat ze het kunnen releasen.
in lore krijgen we het wel te zien als animatie.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:04:23 #225
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889547
De suggestie eerder in dit topic dat de Lyanna uit deze episode ook in ToJ gaat spelen lijkt me wat gek. Deze Lyanna was 10 ofzo, terwijl ze in ToJ 18 is oid?
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:05:27 #226
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161889557
Al dan niet levend opgevroten worden door honden begint inmiddels een beetje een clichématige manier om aan je einde te komen te worden in GoT.
pi_161889560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
De suggestie eerder in dit topic dat de Lyanna uit deze episode ook in ToJ gaat spelen lijkt me wat gek. Deze Lyanna was 10 ofzo, terwijl ze in ToJ 18 is oid?
lijkt me ook niet aannemelijk. moet wel een lekkere mokkel zijn je weetz
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:05:59 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889565
quote:
Ik denk niet dat ze het als vision van Bran doen, omdat Bran meestal echt in de scène aanwezig is en ze die scène al hebben opgenomen. Zou ook niet perse iets toevoegen voor hem wat hij echt moet weten.
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

dacht et wel, volgens mij niks super sensationeel iig

drie jaar wachten nog :P
Maar misschien wel wat meer characterbuilding.

Over twee jaar al het laatste seizoen :o en dan wel met minder afleveringen :'(
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:07:21 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889577
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me ook niet aannemelijk. moet wel een lekkere mokkel zijn je weetz
Al zal ze er niet op haar lekkerst uit zien gok ik ;)

Weet je wie er appetijtelijk uit zag in de episode van vandaag: Meera :9 .
SPOILER
Oh.
pi_161889590
-Rabia Al-Basri
pi_161889599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al zal ze er niet op haar lekkerst uit zien gok ik ;)

Weet je wie er appetijtelijk uit zag in de episode van vandaag: Meera :9 .
SPOILER
meera is een stoot :Y die krullen :9~
-Rabia Al-Basri
pi_161889620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

Over twee jaar al het laatste seizoen :o en dan wel met minder afleveringen :'(
nu jon alweer terug is zal nu al voorbereidingen worden getroffen voor de echt oorlog met de wws, dus dan kan ik me wel voorstellen dat ze het minder eps kunnen voor de volgende twee seizoenen, die dan wel weer groter in schaal zullen worden
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:14:23 #233
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889645
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

nu jon alweer terug is zal nu al voorbereidingen worden getroffen voor de echt oorlog met de wws, dus dan kan ik me wel voorstellen dat ze het minder eps kunnen voor de volgende twee seizoenen, die dan wel weer groter in schaal zullen worden
Ik denk dat Jon zich eerst opmaakt voor een andere oorlog hoor.

Rise as Jon Stark, lord of Winterfell _O_
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:17:05 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889669
Het zou ook kunnen dat Theon volgende week weer terugkeert als de gift voor Ramsay
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:17:11 #235
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161889671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik weet niet hoe oud ze hier was. In de boeken was ze zestien tijdens de ToJ en vijftien tijdens 'the moment when all the smiles died.' Vertaalt dat naar 18 in de serie? Ik ben de draad een beetje kwijt wat betreft hoe de serie met leeftijden van de personages omgaat.
quote:
Daar is dan in het vorige seizoen een eind aan gekomen met de flashback naar de Woods Witch die Cersei haar voorspelling deed. Aan de ene kant best jammer want ik vond het wel mooi hoe de GoT personages elkaar verhalen verteleden over het verleden, maar goed het probleem met alle verhalen en anecdotes was dat iedereen (dwz de kijkers en de schijvers ze vergaten) Tysha wie etc.
pi_161889683
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat Jon zich eerst opmaakt voor een andere oorlog hoor.

Rise as Jon Stark, lord of Winterfell _O_
dat wordt een battle (of the bastards) geen oorlog :P de strijd om het noorden met een deel van de noordelijke huizen en de wildlings tegen de huizen die trouw zijn aan de boltons, ep 9 pas te zien helaas (denk ik)
-Rabia Al-Basri
pi_161889685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
Het zou ook kunnen dat Theon volgende week weer terugkeert als de gift voor Ramsay
nee
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:19:52 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:17 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud ze hier was. In de boeken was ze zestien tijdens de ToJ en vijftien tijdens 'the moment when all the smiles died.' Vertaalt dat naar 18 in de serie? Ik ben de draad een beetje kwijt wat betreft hoe de serie met leeftijden van de personages omgaat.

Aan het begin hebben ze alle kinderen wel twee jaar ouder gemaakt, en dus ook de tijdlijn van Roberts Rebellion verschoven. Maar kan best dat Lyanna gespeeld wordt door een 18-jarige, dan kan ze nog door voor 16.

Ze laten dat meisje uit deze episode niet zien als ze bevallen is denk ik.
Oh.
pi_161889696
meera en lord friendzone in andere tijd :P

SPOILER
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:21:18 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889704
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat wordt een battle (of the bastards) geen oorlog :P de strijd om het noorden met een deel van de noordelijke huizen en de wildlings tegen de huizen die trouw zijn aan de boltons, ep 9 pas te zien helaas (denk ik)
Dat wordt wel een heerlijke aflevering denk ik hoor.

En we krijgen volgens mij ook nog wat White Walker episodes _O_
Oh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:22:02 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889708
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee
Zou ook matig zijn.

Want ben benieuwd wat Theon gaat doen bij de Greyjoys.

SPOILER
Oh.
pi_161889717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat wordt wel een heerlijke aflevering denk ik hoor.

En we krijgen volgens mij ook nog wat White Walker episodes _O_
jon trekt naar winterfell met een hele grote contingent. in castle black blijft een kleine contingent over die de wall moeten bewaken tegen de wws, maar dat gaat dus mis omdat de wws de wall neerhalen en zodoende castle black overlopen, the end.
-Rabia Al-Basri
pi_161889730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zou ook matig zijn.

Want ben benieuwd wat Theon gaat doen bij de Greyjoys.

SPOILER
hij gaat zich aansluit bij euron die ondertussen koning is geworden uiteraard :Y

SPOILER
-Rabia Al-Basri
pi_161889734
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:27:29 #245
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889738

Wun Wun _O_
Oh.
pi_161889740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]

Wun Wun _O_
dat heet powerplay :7
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:28:51 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889744
Krijgen we Sam en Oldtown nog te zien dit seizoen trouwens :o

En benieuwd wanneer Lord Accent opduikt
Oh.
pi_161889753
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
Krijgen we Sam en Oldtown nog te zien dit seizoen trouwens :o

En benieuwd wanneer Lord Accent opduikt
i hope so. sam is master 8-)

wie is lord accent?
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:32:19 #249
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889768
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

i hope so. sam is master 8-)

wie is lord accent?
Littlefinger natuurlijk :P
Oh.
pi_161889821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:05 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het als vision van Bran doen, omdat Bran meestal echt in de scène aanwezig is en ze die scène al hebben opgenomen. Zou ook niet perse iets toevoegen voor hem wat hij echt moet weten.

[..]
Klopt. Maar misschien dat het met een green screen nog goed past. Anders niet doen natuurlijk.
Het zou idd niet zoveel toevoegen, maar ik zou de mad king wel willen zien hoor, dat is ook wat waard toch?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:42:53 #251
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161889823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Aan het begin hebben ze alle kinderen wel twee jaar ouder gemaakt, en dus ook de tijdlijn van Roberts Rebellion verschoven. Maar kan best dat Lyanna gespeeld wordt door een 18-jarige, dan kan ze nog door voor 16.

Ned's kinderen zijn ouder dus Robert's Rebellion gebeurde eerder, dus Lyanna was nog jonger?

De actrice die Lyanna speelde in deze aflevering heette Cordilia Hill trouwens, dit is haar eerste rol dus het is niet makkelijk te vinden wat haar geboortedatum is, denk niet dat ze veel ouder is dan de dertienjarige die Ned speelde.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 01:50:38 #252
28033 Pek
je moet wat
pi_161889869
Wun Wun _O_

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 02:00:11 #253
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_161889899
Genoten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  roze dinsdag 3 mei 2016 @ 02:05:45 #254
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161889922
Wat _O_ een _O_ aflevering
Your beauty never ever scared me.
pi_161889980
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:50 schreef Pek het volgende:
Wun Wun _O_

Dit.
+ pratende Hodor _O_

Heerlijke aflevering. Vond echt alle scenes wel ijzersterk eigenlijk.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 02:29:23 #256
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161889990
Oh.
  PR en moderator dinsdag 3 mei 2016 @ 03:20:36 #257
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_161890075
Wat denken jullie eigenlijk van het idee (de R+L=J theorie) dat Jon Snow helemaal geen bastaardzoon van Ned is, maar het kind van Lyanna Stark en Rheagar Targaryan, geboren uit een verkrachting na ontvoering in the Tower of Joy, waarna Lyanna stierf in 'a pool of blood' toen Ned haar kwam redden, en Ned haar op haar sterfbed beloofde voor haar zoon te zorgen en Jon mee terug nam als zijn 'bastaardzoon'?
Maakt dat Jon niet the rightful heir of the Iron Throne als rasechte Targaryan?

Ik vind 'm wel sterk in ieder geval, ook vanwege die visioenen die Daenerys zag in the House of the Undying.
Heb de boeken niet gelezen overigens.
Fuck the EBU.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 03:23:49 #258
28033 Pek
je moet wat
pi_161890080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 03:20 schreef Moira. het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk van het idee (de R+L=J theorie) dat Jon Snow helemaal geen bastaardzoon van Ned is, maar het kind van Lyanna Stark en Rheagar Targaryan, geboren uit een verkrachting na ontvoering in the Tower of Joy, waarna Lyanna stierf in 'a pool of blood' toen Ned haar kwam redden, en Ned haar op haar sterfbed beloofde voor haar zoon te zorgen en Jon mee terug nam als zijn 'bastaardzoon'?

Ik vind 'm wel sterk in ieder geval, ook vanwege die visioenen die Daenerys zag in the House of the Undying.
Obvious girl being obvious :|W :X :{w
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 mei 2016 @ 03:39:47 #259
Rawr
pi_161890096
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

meera is een stoot :Y die krullen :9~
Eerste keer dat we Meera zagen vond ik haar al een babe :9
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 mei 2016 @ 03:41:12 #260
Rawr
pi_161890098
quote:

Goeiemiddag _O- :D
pi_161890394
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:14 schreef Slayage het volgende:

hound is dood...
Is he though? B-)

*tinfoil*
pi_161890421
quote:

Ik denk dat het geen verkrachting was maar een buitenechtelijke liefdesbaby...

En nee, de Targaryens zijn afgezet dus dat maakt Jon niet automatisch de opvolger.

Hij is ook geen 'rasechte' Targaryen aangezien hij dan nog altijd half Stark is. Beetje een mudblood dus. Ow andere boekenserie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 07:33:49 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 07:33:22 #263
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161890427
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 07:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En nee, de Targaryens zijn afgezet dus dat maakt Jon niet automatisch de opvolger.
Ik denk niet eens buitenechtelijk. Targaryens in het verleden hebben vaker meerdere vrouwen gehad.
pi_161890447
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Vond het wel mooi dat ze constant in beweging is, maar dat maakt het dan weer wel moeilijker redelijke stills van haar te vinden.

Ned zei dat juist Arya op Lyanna leek qua looks, logisch want Arya is zo'n beetje de enige van Neds kinderen (minus Jon) die er Noors uitzien en niet de rood-bruine Tully krullen hebben.

[ afbeelding ]
Mja, goed dan. Ik kan me er iets vaags van herinneren uit seizoen 1. Gewoon een mooiere badass Arya :7 En Myrcella's zagen er :9~ uit maar ik ben toch echt voor Arya, Tyrion en Dany. Als mijn drie favorieten om het ver te schoppen.
mag het weten
pi_161890457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
Nee het is waarschijnlijk iemand anders

SPOILER
pi_161890469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 07:37 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mja, goed dan. Ik kan me er iets vaags van herinneren uit seizoen 1. Gewoon een mooiere badass Arya :7 En Myrcella's zagen er :9~ uit maar ik ben toch echt voor Arya, Tyrion en Dany. Als mijn drie favorieten om het ver te schoppen.
Arya had de haarkleur en het wilde gedrag van Lyanna, volgens Ned. Maar verder werd ze Arya Horseface genoemd in de boeken, dus die gaat meer de Brienne-kant van het schoonheidsspectrum op denk ik.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 07:43:12 #267
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161890486
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 07:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Arya had de haarkleur en het wilde gedrag van Lyanna, volgens Ned. Maar verder werd ze Arya Horseface genoemd in de boeken, dus die gaat meer de Brienne-kant van het schoonheidsspectrum op denk ik.
Dat horseface was alleen omdat ze een lang gezicht had. Ze is juist door een heel aantal mensen omschreven als knap, maar omdat ze altijd zo smerig was kon niet iedereen dit zien.
pi_161890502
mag het weten
  dinsdag 3 mei 2016 @ 07:54:30 #269
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161890542
Jammer, de laatste competente lord is opgeruimd. Nu loopt er alleen nog rapaille rond.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 07:54:44 #270
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_161890546
quote:

[..]

Ow andere boekenserie.
Over andere boekenserie gesproken , lag het nou aan mij of riep Carice meerdere keren Morgoth aan?
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 3 mei 2016 @ 07:57:54 #271
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_161890556
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 07:54 schreef padlarf het volgende:

[..]

Over andere boekenserie gesproken , lag het nou aan mij of riep Carice meerdere keren Morgoth aan?
Zeker :Y Dit was een invite van Carice om in The Silmarillion - The Movie te spelen :P
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_161890573
quote:

[..]

Hij is ook geen 'rasechte' Targaryen aangezien hij dan nog altijd half Stark is. Beetje een mudblood dus. Ow andere boekenserie.
Uh,nee. Jon een mudblood noemen slaat in dit verhaal helemaal nergens op. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 08:01:37 ]
pi_161890575
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 07:54 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik meende het te horen. Tijd voor een GoT meets LotR video _O-
mag het weten
pi_161890645
Ik had eigenlijk verwacht dat ze John zouden verbranden en dat ie dan daaruit levend opstaat. Dat ie halfbroer van Khaleesi blijkt te zijn oid. Vond het nu niet zo sterk, je zag het nu mijlenver aankomen.

Vond zelf de hele aflevering niet zo heel geweldig als verwacht had na eerste geluiden erover. Andere afleveringen die zo ontvangen werden vond ik veel krachtiger (oa red wedding en viper vs the mountain)

Verhaallijnen Boltons, Bran, Ironborn en Arya (sinds vorig seizoen) doen me ook wat minder sws, dus dat helpt dan niet. Voor mij is hoogtepunt voorlopig in seizoen 4.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:32:24 #275
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161890794
quote:

[..]

Was sowieso een liefdesbaby. Het is al vaak gezegd, ook in de tv-serie dat Raeghar een vriendelijke, eervolle man was.

Zijn hoofd kon alleen minder goed tegen Robert Baratheon's warhammer.
quote:
Rhaegar fought valiantly, Rhaegar fought nobly, Rhaegar fought honorably. And Rhaegar died.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:45:42 #276
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_161890933
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:00 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik meende het te horen. Tijd voor een GoT meets LotR video _O-
Het verpestte de scène een beetje voor me, want ik zat direct met "They're taking the hobbits to Isengard " in mijn hoofd.
Ok stelletje hokboeren
pi_161890943
Jon Snow resurrected omdat hij op een brandstapel is gelegd, i.c.m. het bloed van een maagd, een driedubbel schriftelijk verzoek aan the lord of light en minimaal één bijzonder leesteken is onzin.
Jon is resurrected omdat hij belangrijk is. Mel kon doen wat ze wilde, net zoals Thoros maar wat deed. The lord of light vond het nodig dat hij terugkwam, en daarom gebeurde het.
pi_161891003
Fijn dat ze hem zo vroeg in het seizoen alweer tot leven hebben gewekt. Iedereen verwachtte toch al wel dat het zou gebeuren.
pi_161891028
quote:
knip

:')

Dat is een theorie geopperd door iemand die de boeken heeft gelezen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:58:03 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161891044
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:27 schreef Slayage het volgende:
tja...

[ afbeelding ]
Ja, wel heel erg t Jezus complex nu :D
Aslan anyone? #Narnia
L'Amour menaçant:
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:02:33 #281
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161891080
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:50 schreef Pek het volgende:
Wun Wun _O_

[ afbeelding ]
Het was wel een "smash against wall" aflevering :D Eerst deze, toen de Cersei roddelaar. Ik dacht "Als Ramsey nou ook nog die baby tegen een muur klettert hebben we 3 op een rij!" :o
L'Amour menaçant:
pi_161891139
Iemand de preview voor episode 3 al goed geanalyseerd? ben bang dat ik weet welk kadootje Ramsey gaat krijgen........
SPOILER
...
pi_161891144
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:12 schreef VacaLoca het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat ze John zouden verbranden en dat ie dan daaruit levend opstaat. Dat ie halfbroer van Khaleesi blijkt te zijn oid. Vond het nu niet zo sterk, je zag het nu mijlenver aankomen.

Had eerst ook zo'n vermoeden maar ik denk dat ze dan te veel van het verhaal weggeven in 1 aflevering.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:10:26 #284
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161891161
quote:
Geen Dawn? De Sword of the Morning zonder zijn iconische zwaard? Wat een farce. :{w ;(
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:11:58 #285
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161891173
Hmm, ik las net de recap van afl 2 en ik ben in de war. Ik prop t maar ff in een spoiler, want ik weet niet of ik nu per ongeluk iets "des boeks" heb gelezen of niet :D

SPOILER
L'Amour menaçant:
pi_161891184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:11 schreef Ang3l het volgende:
Hmm, ik las net de recap van afl 2 en ik ben in de war. Ik prop t maar ff in een spoiler, want ik weet niet of ik nu per ongeluk iets "des boeks" heb gelezen of niet :D

SPOILER
SPOILER
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:13:58 #287
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161891190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:11 schreef Ang3l het volgende:

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:14:51 #288
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_161891195
Ik heb de eerste twee afleveringen nu gezien en moet zeggen... mwah.
Ik ben nog enigszins underwhelmed. Misschien te hoge verwachtingen, wellicht bouwt men rustig op, maar ik vind het nogal matjes allemaal.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:15:02 #289
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161891197
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_161891207
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:45 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het verpestte de scène een beetje voor me, want ik zat direct met "They're taking the hobbits to Isengard " in mijn hoofd.
Ik ook :D Met dank aan die geniale 24h YouTube video. Ik zat echt te wachten tot Mel de set zou verlaten van GoT en de LotR set binnen zou lopen :P
mag het weten
pi_161891232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:14 schreef Verbal het volgende:
Ik heb de eerste twee afleveringen nu gezien en moet zeggen... mwah.
Ik ben nog enigszins underwhelmed. Misschien te hoge verwachtingen, wellicht bouwt men rustig op, maar ik vind het nogal matjes allemaal.

V.
Het is niet anders dan andere seizoenen, misschien tijd voor een andere serie?
pi_161891250
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Fijn dat ze hem zo vroeg in het seizoen alweer tot leven hebben gewekt. Iedereen verwachtte toch al wel dat het zou gebeuren.
dit, zou onzin zijn geweest om dat een heel seizoen uit te smeren... tis ook wel praktisch natuurlijk, omdat het lijk anders begint te rotten enzo.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:25:42 #293
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161891311
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

SPOILER
He gelukkig. Begon al aan mezelf te twijfelen :D
L'Amour menaçant:
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:26:24 #294
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161891318
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
L'Amour menaçant:
pi_161891321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:14 schreef Verbal het volgende:

wellicht bouwt men rustig op

V.
Rustig? Er zijn in twee aflevering drie heersende Lords (plus een echtgenote en twee van hun kinderen) vermoord, Arya heeft haar training zo goed als afgerond, Sansa en Theon zijn ontsnapt door hulp van Brienne, Alliser Thorne zit in de cel, Jon Snow leeft weer.

Er gebeurd wel eens minder in 2 afleveringen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 09:28:16 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:27:20 #296
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161891332
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]

SPOILER
Ja. Vandaar dat ik ff in de war was. Who the fuck is Robert Strong?
Kan dus gewoon zonder spoilers blijkbaar :D
Ik dacht echt: Huh? Hij heet toch Clegane alias The Mountain?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:27:33 #297
136 V.
pi_161891335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:19 schreef byah het volgende:

[..]

Het is niet anders dan andere seizoenen, misschien tijd voor een andere serie?
Andere serie? Hoe kom je daar nu bij? (en het is natuurlijk niet of/of, ik kijk genoeg andere series).
Ik hoopte alleen op iets meer venijn, en dat valt nog tegen. Goed, Bolton, maar dat was een kwestie van tijd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:31:06 #298
136 V.
pi_161891379
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Rustig? Er zijn in twee aflevering drie heersende Lords (plus een echtgenote en twee van hun kinderen) vermoord, Arya heeft haar training zo goed als afgerond, Sansa en Theon zijn ontsnapt door hulp van Brienne, Alliser Thorne zit in de cel, Jon Snow leeft weer.

Er gebeurd wel eens minder in 2 afleveringen.
Ja, er gebeurt wel een en ander, maar ik vind het zo matjes allemaal. Kijk naar Bolton. Mes in buik. Klaar. Die IJzerharses: oh, we gooien hem van de brug. O, de Onion Knight en de zijnen worden aangepakt... o nee, daar is een reus.

Het is de toon, iedereen heeft hangende schouders en er wordt amper spanning opgebouwd.
Er wordt tegen mij gezegd: andere serie, ik zou zeggen tegen de makers: andere serie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_161891403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, er gebeurt wel een en ander, maar ik vind het zo matjes allemaal. Kijk naar Bolton. Mes in buik. Klaar. Die IJzerharses: oh, we gooien hem van de brug.
Het is de toon, iedereen heeft hangende schouders en er wordt geen spanning opgebouwd.
Er wordt tegen mij gezegd: andere serie, ik zou zeggen tegen de makers: andere serie?

V.
Als je een toffe serie wil zien waar mensen echt gruwelijk worden afgemaakt in plaats van matjes zou ik je Banshee willen aanraden.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:33:50 #300
136 V.
pi_161891422
Van mij hoeven mensen niet gruwelijk te worden afgemaakt, daar haal ik mijn kick niet uit. Ik wil intrige en spanning en WTF-momenten. Het lijkt erop dat iedereen -ondanks wat er gebeurt- aan het wachten is en through the motions gaat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:48:17 #301
293863 Schnitzels
Met curry
pi_161891583
Heerlijke aflevering. Wat mij betreft Tyrion = Targaryan confirmed.
Of saté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')