Zal zo even kijken. Eerst naar de arts.quote:
Heeft niets met het ras te maken.quote:
Natuurlijk wel, Pittbulls, Rottweilers enz hebben de meeste doden op hun naam.quote:
quote:A 2009 report issued by DogsBite.org shows that 19 dog breeds contributed to 88 deaths in the 3-year period of 2006 to 2008. Pit bulls accounted for 59% followed by rottweilers with 14%.
Of the 88 fatal dog attacks recorded by DogsBite.org, pit bull type dogs were responsible for 59% (52). This is equivalent to a pit bull killing a U.S. citizen every 21 days during this 3-year period.
The data also shows that pit bulls commit the vast majority of off-property attacks that result in death. Only 18% (16) of the attacks occurred off owner property, yet pit bulls were responsible for 81% (13).
http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics.phpquote:During 1997 and 1998, at least 27 people died of dog bite attacks (18 in 1997 and 9 in 1998). At least 25 breeds of dogs were involved in 238 human dog bite related fatalities during the past 20 years. Pit bulls and rottweilers were involved in over half of these fatalities and from 1997 to 1998 were involved in 67%.
Dit is wel de essentie inderdaad. Alle honden bijten maar niet alle honden doden. Een vechthond is gefokt om zijn tegenstander te doden, zijn dus vaak loeisterk en stoppen pas wanneer hun "tegenstander" niet meer reageert (dood). Wanneer die dus in bijtmodus schiet en niet goed opgevoed/getraind is dan heb je een levensgevaarlijk probleem.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Pittbulls, Rottweilers enz hebben de meeste doden op hun naam.
En ja ik weet dat het lieve honden kunnen zijn, maar mocht er iets mis gaan dan kan een Rottweiler heel wat meer schade aanbrengen dan een dwergpincher.
Daarnaast heb je veel (ook grote rassen) honden die wel bijten, maar niet doden, veruit de meeste bijtincidenten met dodelijke afloop is van dit soort ''vechthonden''.
En dat zijn gewoon de feiten.
En niet alleen mensen, ik ken in mijn omgeving al 3 honden die dood zijn gebeten door dergelijke honden, de laatste was helaas afgelopen week.
En mijn ouders hond is ook aangevallen (en dat is het liefste en rustigste hondje die je kan vinden), heel zijn huid was losgescheurd van zijn rug, nu 5 jaar later heeft hij nog steeds rugproblemen.
Ik geloof dat de Jack Russell op nummer 1 staat wat betreft de meeste bijtincidenten, maar zelden heeft een Jack Russel iemand vermoord.
Ik wil mijn kinderen niet in de buurt hebben van dergelijke honden en ik ben ook heel blij dat hier in deze wijk dat soort honden verboden zijn.
Zielig voor zo'n dier toch. Laat het los in de natuur ofzo.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ons poedeltje (ja ik weet het) loopt ook los maar die komt direct als je d'r roept. Geen discussie; mocht ze dat een keer nalaten loopt ze twee weken aan de kortste lijn mogelijk en zet ze geen stap zonder dat ik (of iemand anders uit het gezin) dat toelaat. Volledig onderaan de hierarchie.
Ik ben opgegroeid met een schotse collie, enorm lief beest, slim en wij konden er alles mee doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:01 schreef Kaas- het volgende:
Ouders hebben meerdere Rottweilers gehad, ook op dit moment nog. Grootste kindervrienden die de kinderen in die buurt zich maar kunnen wensen. Hangen om hun nek en alles.
Maar het is wel waar dat niet iedereen ze kan opvoeden. Het is wel 'een hond voor gevorderden'.
Hetzelfde, dood, zo'n hersentumor overleeft geen hond.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met een schotse collie, enorm lief beest, slim en wij konden er alles mee doen.
Helaas kreeg ze een tumor in haar hoofd en wilde ze mijn broer aanvallen, mijn buurman kon er nog net tussen springen en is er met een bijtwond vanaf gekomen.
Hoe was het afgelopen wanneer het een Rottweiler of een Pittbull was geweest denk je?
Alleen dan de buurman ook waarschijnlijk, of mijn broer, in ieder geval was de schade aanzienlijker geweest.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hetzelfde, dood, zo'n hersentumor overleeft geen hond.
Duh. Als het een nijlpaard was geweest nog meer. Bij een parkiet iets minder.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Alleen dan de buurman ook waarschijnlijk, of mijn broer, in ieder geval was de schade aanzienlijker geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |