quote:Op maandag 2 mei 2016 07:34 schreef Mani89 het volgende:
Fijn om weer wakker te worden met zulk typisch gezellig moslimnieuws. Mijn dag kan niet meer stuk.
#freepalestinaquote:Op maandag 2 mei 2016 08:28 schreef bijdehand het volgende:
Dit topic is alleen maar bedoeld om mensen op te stoken tegen de islam. Kerken doen dit ook. Hitler was een jood. Ben je tegen moslims dan ben je tegen het leven. Allah is een grote man.
Die was ik vergeten. Erdogan is een held! De rest is zionist.quote:
Wat moeten ze dan doen, zeggen dat ze de sharia willen verwerpen? De sharia is een integraal onderdeel van de islam.quote:Op maandag 2 mei 2016 07:49 schreef Twiitch het volgende:
De betrokken imams hebben ondertussen gereageerd op het beeldmateriaal. Zij zeggen dat lijfstraffen en stenigen zijn toegestaan volgens de sharia. Maatregelen tegen de prettige uitzonderingspositie, die religie ook in Denemarken heeft, gaan daarentegen weer tegen de vrijheid van godsdienstvrijheid in en dus tegen de wet.
Wacht eens effe. Dus oproepen tot moord is OK zolang je het maar in het kader van religie doet? We gaan kapot aan dit soort "tolerantie".
Niet alle islam.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen, zeggen dat ze de sharia willen verwerpen? De sharia is een integraal onderdeel van de islam.
Zonder baard mag je dergelijk vuilnis niet propaganderen. Dat is discriminatie.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen, zeggen dat ze de sharia willen verwerpen? De sharia is een integraal onderdeel van de islam.
Iesjj koeltoer, moet jij respectieren, anders dieskriemienazie!!!quote:Op maandag 2 mei 2016 07:49 schreef Twiitch het volgende:
De betrokken imams hebben ondertussen gereageerd op het beeldmateriaal. Zij zeggen dat lijfstraffen en stenigen zijn toegestaan volgens de sharia. Maatregelen tegen de prettige uitzonderingspositie, die religie ook in Denemarken heeft, gaan daarentegen weer tegen de vrijheid van godsdienstvrijheid in en dus tegen de wet.
Wacht eens effe. Dus oproepen tot moord is OK zolang je het maar in het kader van religie doet? We gaan kapot aan dit soort "tolerantie".
Natuurlijk zijn er diverse stromingen maar de bron leidt allemaal tot de Koran, de hadith en de oprichter van deze religie. En dit strookt niet bepaald met moderne mensenrechten en geweldloosheid. Wat dat betreft mag links eens haarfijn uit gaan leggen hoe islam de verdraagzaamheid in een willekeurige samenleving bevordert.quote:
Je zegt het verkeerd; niet alle (cherry-picking) moslims.quote:
Sorry, ik moet nog wennen aan het gebruik van deze woorden.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je zegt het verkeerd; niet alle (cherry-picking) moslims.
Precies dit. Kan er niet ook een fatsoenlijke link bij ipv naar die babytaal van GeenStijl, zodat we ook nog kunnen lezen hoe het echt zit?quote:Op maandag 2 mei 2016 08:24 schreef Ludachrist het volgende:
Ik wil dit best serieus nemen, maar ik heb er de grootste moeite mee om dat te doen vanwege het infantiele schrijfstijltje van de poster.
Link van de frontpage: https://www.berlinjournal.biz/imame-daenemark-rufen-zum-mord-auf/quote:Op maandag 2 mei 2016 08:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Precies dit. Kan er niet ook een fatsoenlijke link bij ipv naar die babytaal van GeenStijl, zodat we ook nog kunnen lezen hoe het echt zit?
Dit artikel is wat ouder, maar lijkt over hetzelfde geval te gaan.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Precies dit. Kan er niet ook een fatsoenlijke link bij ipv naar die babytaal van GeenStijl, zodat we ook nog kunnen lezen hoe het echt zit?
Het is de FP? Ik zou zweren dat het GeenStijl was. Mijn hemel.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:58 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Link van de frontpage: https://www.berlinjournal.biz/imame-daenemark-rufen-zum-mord-auf/
5 maart, dat is wel erg oud nieuws![]()
Vast wel, moet je hier bijvoorbeeld zoeken naar topics van eind februari, toen kwam het nieuws naar buiten.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dus de FP kopieert niet alleen GeenStijl, maar doet het ook drie maanden te laat.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vast wel, moet je hier bijvoorbeeld zoeken naar topics van eind februari, toen kwam het nieuws naar buiten.
Probeer je daar nu eens overheen te zetten en de eerste stap is gezet. Het gaat om de boodschap, niet om de boodschapper.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:24 schreef Ludachrist het volgende:
Ik wil dit best serieus nemen, maar ik heb er de grootste moeite mee om dat te doen vanwege het infantiele schrijfstijltje van de poster.
De boodschap is dusdanig verpest door het kinderachtige taalgebruik van desbetreffende frontpage-'redacteur' dat ik het nauwelijks meer serieus kan nemen. Ik geloof best dat er van alles mis is in bepaalde moskeeën hoor, maar van iemand die het woord 'haatbaarden' gebruikt verwacht ik geen objectieve berichtgeving en is het dus nogal moeilijk om zo'n bericht serieus te nemen.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Probeer je daar nu eens overheen te zetten en de eerste stap is gezet. Het gaat om de boodschap, niet om de boodschapper.
De vraag zou moeten zijn of het bericht klopt. Als dit inderdaad het geval is dan is dat een slechte zaak die je wel terdege serieus moet nemen. Als iemand als reactie hierop de term haatbaard wilt gebruiken is dan van secundair belang.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De boodschap is dusdanig verpest door het kinderachtige taalgebruik van desbetreffende frontpage-'redacteur' dat ik het nauwelijks meer serieus kan nemen. Ik geloof best dat er van alles mis is in bepaalde moskeeën hoor, maar van iemand die het woord 'haatbaarden' gebruikt verwacht ik geen objectieve berichtgeving en is het dus nogal moeilijk om zo'n bericht serieus te nemen.
Maar mijn beste Twiitch,quote:Op maandag 2 mei 2016 07:49 schreef Twiitch het volgende:
Nogmaals: hier heb je het NRC-bericht hierover.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De boodschap is dusdanig verpest door het kinderachtige taalgebruik van desbetreffende frontpage-'redacteur' dat ik het nauwelijks meer serieus kan nemen. Ik geloof best dat er van alles mis is in bepaalde moskeeën hoor, maar van iemand die het woord 'haatbaarden' gebruikt verwacht ik geen objectieve berichtgeving en is het dus nogal moeilijk om zo'n bericht serieus te nemen.
Kom nou, als je serieus genomen wil worden moet je berichten niet opschrijven met kinderen als doelgroep.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
De vraag zou moeten zijn of het bericht klopt. Als dit inderdaad het geval is dan is dat een slechte zaak die je wel terdege serieus moet nemen. Als iemand als reactie hierop de term haatbaard wilt gebruiken is dan van secundair belang.
3 maartquote:Op maandag 2 mei 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nogmaals: hier heb je het NRC-bericht hierover.
Lijkt me een inbreuk op de religieuze vrijheidquote:Op maandag 2 mei 2016 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dergelijke uitlatingen lijken mij gewoon strafbaar. Aanpakken dus die hap.
krampachtig niet inhoudelijk reagerenquote:
Had ik overheen gelezen, kreeg alleen een quote-alert van Elzies waar ik op reageerde. Ik ga hier nu naar kijken, dank.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nogmaals: hier heb je het NRC-bericht hierover.
Word satanist. Hoef je niet in flauwekul te geloven en kun je je toch net zo fanatiek beroepen op vrijheid van religie.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Lijkt me een inbreuk op de religieuze vrijheid
Tot uw dienst.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Had ik overheen gelezen, kreeg alleen een quote-alert van Elzies waar ik op reageerde. Ik ga hier nu naar kijken, dank.
Dat dan weer wel.. Blijf me er toch al over verbazen als je continu dit soort berichten leest hoe je dan met goed fatsoen dat geloof nog kunt aanhangen of zelfs verdedigen.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
krampachtig niet inhoudelijk reageren
Als wederzijdse dienst heb ik dan even het topic van destijds opgesnord.quote:
Krampachtig is nou precies hoe ik de schrijfstijl van dat bericht zou willen omschrijven. Een volwassene reageert toch niet op zulke kinderpraat?quote:Op maandag 2 mei 2016 09:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
krampachtig niet inhoudelijk reageren
Nee joh, gewoon 4x per jaar opnieuw openen.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als wederzijdse dienst heb ik dan even het topic van destijds opgesnord.
NWS / 'Vrouwen stenigen mag, zei de imam.'
Wellicht kunnen we die gewoon kicken.
Eensch.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
een nrc link is ook gegeven. Maargoed, het hoeft natuurlijk nietquote:Op maandag 2 mei 2016 09:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Krampachtig is nou precies hoe ik de schrijfstijl van dat bericht zou willen omschrijven. Een volwassene reageert toch niet op zulke kinderpraat?
Ik neem het in overwegingquote:Op maandag 2 mei 2016 09:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Word satanist. Hoef je niet in flauwekul te geloven en kun je je toch net zo fanatiek beroepen op vrijheid van religie.
Ongetwijfeld is er niks mee gebeurd.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:53 schreef Janneke141 het volgende:
Als dit nieuws dan toch twee maanden oud is, dan is er vast wel bekend wat er in de tussentijd met die moskee gebeurd is, toch?
Wellicht gewoon niks? Het is schijnbaar 2 maanden onder de pet gehouden. Onder het mom van "wat niet weet wat niet deert"quote:Op maandag 2 mei 2016 09:53 schreef Janneke141 het volgende:
Als dit nieuws dan toch twee maanden oud is, dan is er vast wel bekend wat er in de tussentijd met die moskee gebeurd is, toch?
Uit de Independentquote:Those who preach ideas contrary to the Danish constitution could be stripped of their citizenship if proposals put forward by an anti-immigration party are adopted by the country's government.
The right-wing Danish People's Party (DPP) - which currently holds the second most seats in the country’s multi-party parliament - put forward the plans in an attempt to expel outspoken imam Abu Bilal Ismail, the Local says.
Ismail, a leading imam at the Grimhoj mosque in the city of Aarhus, has called for the destruction of Jews and a recent documentary revealed appeared to show him advocating the stoning of adulterous women and the killing of apostates.
Follow-up legislation could potentially expand the limits of the Danish constitution to restrict religious freedom in extreme cases.
Martin Hendriksen, the DPP's immigration spokesman, said: “The Constitution says that anyone can practice their faith so long as it is not contrary to morals, or disturbing to the public order,” Politiko reports.
He continued: “When imams endorse or recommend stoning, or when an imam tells a woman subjected to violence by her husband that that’s okay, then that constitutes, in my opinion, subversive speech that disturbs the public order.
“Some of these imams are Danish citizens, and we think we should deprive them of their citizenship.”
Read more
The proposals have apparently been backed by the Social Democrats, the coalition’s largest group, the Conservative Party and the Liberal Party, practically securing a majority for the bill in parliament.
Marcus Knuth, the Liberal Party’s immigration spokesman, said it was “a really good idea”, according to the Local.
Google eens op de naam van die moskee. Honderd nieuwsberichten tussen eind februari en de tweede week van maart over deze uitspraken. En er was een Fok!topic over. Wat nou, onder de pet gehouden.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wellicht gewoon niks? Het is schijnbaar 2 maanden onder de pet gehouden. Onder het mom van "wat niet weet wat niet deert"
Deense PvdA? Deense Volkspartij is dat hetzelfde als hier de PvdA?quote:Op maandag 2 mei 2016 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
In het Deense parlement is inmiddels een meerderheid voor een wet die het mogelijk maakt om dit soort waanzinnigen uit te zetten. Het voorstel van de rechts-nationalisten wordt gesteund door de grootste partij in Denemarken, de sociaal-democraten. Hihaho, de Deense PvdA dus.
[..]
Uit de Independent
Ik lees niet alles over moslims, lees zat andere leukere zaken. Heb geen zin enkel slecht nieuws te lezen, daar ga je snel zuur van wordenquote:Op maandag 2 mei 2016 10:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Google eens op de naam van die moskee. Honderd nieuwsberichten tussen eind februari en de tweede week van maart over deze uitspraken. En er was een Fok!topic over. Wat nou, onder de pet gehouden.
Nee, maar de sociaal-democraten wel. Neem gerust de moeite om daadwerkelijk te lezen wat ik schrijf.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Deense PvdA? Deense Volkspartij is dat hetzelfde als hier de PvdA?
Ik dacht even dat de Deense PvdA dus echt "hihaho" als naam had, ik was erg teleurgesteld toen ik het wat beter las.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:00 schreef Janneke141 het volgende:
In het Deense parlement is inmiddels een meerderheid voor een wet die het mogelijk maakt om dit soort waanzinnigen uit te zetten. Het voorstel van de rechts-nationalisten wordt gesteund door de grootste partij in Denemarken, de sociaal-democraten. Hihaho, de Deense PvdA dus.
[..]
Uit de Independent
Hoe kom je dan bij je conclusie dat dit 'onder de pet gehouden is'?quote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik lees niet alles over moslims, lees zat andere leukere zaken. Heb geen zin enkel slecht nieuws te lezen, daar ga je snel zuur van worden
quote:Op maandag 2 mei 2016 10:03 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik dacht even dat de Deense PvdA dus echt "hihaho" als naam had, ik was erg teleurgesteld toen ik het wat beter las.
Omdat dat wel vaker gebeurd als het over dit soort zaken gaat. Om onrust te voorkomen.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe kom je dan bij je conclusie dat dit 'onder de pet gehouden is'?
Dat voorstel word gedekt door de sociaal-democraten, de conservatieven en de DPP, de indiener van dat verzoek.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar de sociaal-democraten wel. Neem gerust de moeite om daadwerkelijk te lezen wat ik schrijf.
quote:Op maandag 2 mei 2016 10:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Google eens op de naam van die moskee. Honderd nieuwsberichten tussen eind februari en de tweede week van maart over deze uitspraken. En er was een Fok!topic over. Wat nou, onder de pet gehouden.
Gebeurt. Maar dat blijkt dus onzin.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat dat wel vaker gebeurd als het over dit soort zaken gaat. Om onrust te voorkomen.
In dit geval wellicht. Nogmaals, ik volg niet alles wat over moslims gaat. Dit itt enkele anderen hier op Fok!. Wel heb ik er mijn eigen mening over. Maar dat terzijde.quote:
Het nieuws is ook twee maanden oud.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Zat voorvallen die wel onder de pet gehouden worden, vandaar mijn eerste gedachte dat dit nieuws 2 maanden oud was.
Stop de pers idd. We zijn al genoeg uitgeknepen en zijn haast opgedroogde citroenen geworden.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:51 schreef Perrin het volgende:
Ergens in een moskee lezen ze uit hun religieuze boek voor, stop de pers.
Lijkt me beter.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |