Dat is dus ook mijn hele punt. Schijnbaar is dat bij de Natres op het hogere niveau niet het geval en wordt het probleem bij het voetvolk neergelegd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:09 schreef detaris het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat:
- Reservisten en Beroeps niet in alle gevallen kunnen zelf bepalen of er een zwaarwegende reden is om niet op te komen dagen. En daar mag men best over worden aangesproken . Uiteraard niet door de naming and shaming. Kansloos gedrag.
En laten we eerlijk zijn, in een normaal bedrijf is dit geen issue want zowel de mannen als de leiding is professioneel genoeg.
Ja, en als jij dan je planning gemaakt hebt met bv een scriptie en defensie verandert (hoe verrassendquote:- Ben ook van mening dat Defensie moet zorgen voor de juiste randvoorwaarden. Met andere woorden voor reservisten: een duidelijke planning waar reservisten ook daadwerkelijk vanuit kunnen gaan aangezien ze vaak afspraken moeten maken met thuisfront/ werkgever.
Mwoah...quote:
Het is niet iets wat ik herken bij mijn eenheid, daar is de volgorde van prioriteiten helder.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn hele punt. Schijnbaar is dat bij de Natres op het hogere niveau niet het geval en wordt het probleem bij het voetvolk neergelegd.
Bron: AD.nlquote:'We voldoen aan de norm'
Een woordvoerder van Defensie erkent dat er forse bezuinigingen uit 2015 zijn, die ook de reservisten treffen. 'Pijnlijk', concludeert hij. Maar hij ontkent dat er daardoor een grote groep onvoldoende geoefende reservisten in Nederland huist. ,,Soms wordt het aantal oefenuren niet gehaald, omdat de reistijd bij het aantal oefenuren is inbegrepen. Het ene peloton is langer op weg naar de oefenlocatie dan het andere. Maar met het aantal uren dat nu beschikbaar is, kan gemiddeld genomen worden voldaan aan de norm voor minimale getraindheid.'' Dat betekent dat er volgens de woordvoerder wél samengewerkt kan worden met een peloton van zo'n twintig tot veertig man, maar er niet geoefend wordt om in compagnieverband taken te verrichten. Hoe meer mensen, hoe meer communicatie en vaardigheden om samen te werken er moeten zijn. Taken zoals het beveiligen van een gebouw kunnen worden verricht, zegt de woordvoerder. ,,Het hangt er wel van af wat voor gebouw dat precies is. Ergens dit jaar moet er uiteindelijk geld bijkomen, maar we weten niet precies wanneer.''
QFT!quote:Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef detaris het volgende:
Dit is voor beroeps al jaren dagelijkse praktijk.![]()
Dat idd, vandaag weer ff bij mn oude pel langs geweest en wat een triestheid weer.quote:
Klopt, voor mij is de natres gewoon een hobby. Er zijn echter een hoop mensen waarvoor het veel meer is... en een hoop natressers hebben een goede baan en weten precies waar ze herrie moeten schoppen.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:54 schreef AchJa het volgende:
En verder zal me dit gejammer over de Natres mij echt aan mijn reet roesten.
Voordat we ons druk gaan maken over de reserve eerst het parate deel van de krijgsmacht (KL, KLU, KM en KMar) op de rails, daarna kijken we wel eens verder.
Is dat nieuws?quote:Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Awsom het volgende:
Oud-reservist: Soldaat niet goed voorbereid op ramp of aanslag
(...)
De Natres wordt niet serieus genomen.
(...)
Nee, de reserve maakt net zo goed onderdeel uit van de krijgsmacht als de parate eenheden dat doen. Het is natuurlijk om te huilen dat er geeneens een normaal oefenprogramma af kan (want relatief gezien kost de natres natuurlijk geen drol). Jullie beroeps zouden deze situatie juist moeten omarmen (en een signaal afgeven) om aan te tonen hoe penibel de situatie bij de algehele krijgsmacht is, in plaats van te lachen om de situatie bij de natres.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:54 schreef AchJa het volgende:
En verder zal me dit gejammer over de Natres mij echt aan mijn reet roesten.
Voordat we ons druk gaan maken over de reserve eerst het parate deel van de krijgsmacht (KL, KLU, KM en KMar) op de rails, daarna kijken we wel eens verder.
quote:
Ik geloof niet dat ik er om lach. Ik ben wel van mening dat als er geld bijkomt dat eerst besteed wordt aan het parate deel wat al jaren te kampen heeft met dit soort problemen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:12 schreef Awsom het volgende:
[..]
Nee, de reserve maakt net zo goed onderdeel uit van de krijgsmacht als de parate eenheden dat doen. Het is natuurlijk om te huilen dat er geeneens een normaal oefenprogramma af kan (want relatief gezien kost de natres natuurlijk geen drol). Jullie beroeps zouden deze situatie juist moeten omarmen (en een signaal afgeven) om aan te tonen hoe penibel de situatie bij de algehele krijgsmacht is, in plaats van te lachen om de situatie bij de natres.
Maar zijn wij wel de reservebank?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
De reservebank optuigen zonder 1e elftal werkt natuurlijk niet.
NATRES... Nationale Reserve... Ja dus.quote:
Een naam is ook maar een naam. Ik doelde meer op het takenpakket en dergelijke.quote:
Daarom heb ik het ook over scheefgroei.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:56 schreef Awsom het volgende:
[..]
Een naam is ook maar een naam. Ik doelde meer op het takenpakket en dergelijke.
Je zegt dus dat we bedoelt zijn als reservebank, maar dat we dat door gemaakte keuzes en bezuinigingen in de afgelopen jaren momenteel niet zijn, correct?quote:
De natres wordt op papier belangrijker gemaakt dan hun feitelijke taakstelling. En dat komt omdat lekker goedkoop.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:12 schreef Awsom het volgende:
[..]
We zijn momenteel dus niet de reserve bank, maar wel bedoelt als reservebank, als ik je goed begrijp?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop