Ik heb iets gemist denk ik. Waar komen die 3 biertjes vandaan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:57 schreef Gia het volgende:
Reed hij te hard? Had hij in nuchtere toestand beter kunnen reageren, of kwam het kind vanachter een auto tevoorschijn en had zelfs een politiewagen hem niet kunnen missen?
Allemaal vragen.
3 biertjes is niet veel. Wel te veel om te mogen rijden, maar niet echt dat je dronken bent.
Maar goed, ze zoeken het wel precies uit of en hoe schuldig hij is.
Dood door schuld, doodslag of noodlottig ongeluk?
Als ze die 3 biertjes niet kunnen opvoeren, want niet geconstateerd, dan zie ik hem er wel met vrijspraak vanaf komen.
Denk uit de kroegquote:Op vrijdag 29 april 2016 19:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist denk ik. Waar komen die 3 biertjes vandaan?
En taakstraf verbodquote:
Je moet dan volgensmij kunnen bewijzen dat er bijvoorbeeld te hard is gereden. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu al voldoende onderzoek is gedaan (vaak wordt er ook een simulatie gemaakt) om de snelheid vast te stellen. De schade aan de auto viel ook erg mee.. Daarnaast dacht ik dat het ook vast stond dat Nasim achter een auto vandaan kwam.quote:Doodslag in het verkeer (287 Sr)
In de zwaarste variant wordt een verdachte bij een dodelijk verkeersongeluk vervolgd voor doodslag. Doodslag is strafbaar gesteld in artikel 287 Sr.. Om van doodslag in het verkeer te kunnen spreken, moet worden vastgesteld dat de bestuurder opzettelijk de ander van het leven wilde beroven. Waar bij artikel 6 WVW slechts schuld bewezen hoeft te worden verklaard, is voor een veroordeling wegens doodslag opzet vereist.
Opzet
Voor een bewezenverklaring van opzet moet uit de bewijsmiddelen blijken dat de verdachte zodanig gevaarlijk heeft gereden dat hij daardoor welbewust de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat er een verkeersongeluk met dodelijke afloop zou (kunnen) plaatsvinden. Het opzet wordt vaak uit de omstandigheden van het geval afgeleid, in het bijzonder het rijgedrag van de verdachte, kort voor het verkeersongeval. Wie bijvoorbeeld overdag met zeer hoge snelheid door een woonerf rijdt, neemt het risico dat hij iemand aanrijdt, die daardoor kan komen te overlijden. Het maakt hierbij echter ook weer verschil of de verdachte overdag of 's nachts door het woonerf reed, en of hij bijvoorbeeld bij gevaarlijke kruispunten heeft afgeremd.
Er hangt precies een camera gericht op de plek van het ongeval en waar Nasim op het wegdek is blijven liggen. Camera's liegen niet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:21 schreef Physsic het volgende:
Misschien dat ze doodslag nu gebruiken om hem in hechtenis te houden.
Ik had dit echt niet verwacht. Bij doodslag moet er over het algemeen toch sprake zijn van opzet om iemand te doden. Of de aannemelijke kans moet zijn aanvaard dat iemand zal overlijden.
[..]
Je moet dan volgensmij kunnen bewijzen dat er bijvoorbeeld te hard is gereden. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu al voldoende onderzoek is gedaan (vaak wordt er ook een simulatie gemaakt) om de snelheid vast te stellen. De schade aan de auto viel ook erg mee.. Daarnaast dacht ik dat het ook vast stond dat Nasim achter een auto vandaan kwam.
Uiteraard weet de politie/OM veel meer dan ze naar buiten brengen, dus ze hebben er ongetwijfeld goede argumenten voor.
Misschien weegt die 30 meter dat Nasim zou zijn meegesleept gewoon erg zwaar. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat de bestuurder bijvoorbeeld het ongeluk niet had kunnen voorkomen, maar dat Nasim nog alle kansen zou hebben gehad als de bestuurder zo snel mogelijk had geremd. Door gewoon door te blijven rijden is Nasim misschien wel onder de auto blijven hangen en is dat hem fataal geworden.
Als hij geflitst is, wil dat niet zeggen dat hij vlak voor het ongeluk ook te hard reed.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er hangt precies een camera gericht op de plek van het ongeval en waar Nasim op het wegdek is blijven liggen. Camera's liegen niet.
Daarnaast weten we niet of hij woensdagmiddag al geflitst is, of na het ongeluk nog wat mooie manoeuvres heeft gemaakt.
Ik denk dat het verstoppen van de auto, 4 km verderop parkeren en je vervolgens pas melden nadat de auto is ontdekt ook niet in zijn voordeel werkt.
Ook kunnen ze sporen in de auto hebben gevonden, drugsgerelateerd.
Hij lag op de motorkapquote:Op vrijdag 29 april 2016 19:21 schreef Physsic het volgende:
Misschien dat ze doodslag nu gebruiken om hem in hechtenis te houden.
Ik had dit echt niet verwacht. Bij doodslag moet er over het algemeen toch sprake zijn van opzet om iemand te doden. Of de aannemelijke kans moet zijn aanvaard dat iemand zal overlijden.
[..]
Je moet dan volgensmij kunnen bewijzen dat er bijvoorbeeld te hard is gereden. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu al voldoende onderzoek is gedaan (vaak wordt er ook een simulatie gemaakt) om de snelheid vast te stellen. De schade aan de auto viel ook erg mee.. Daarnaast dacht ik dat het ook vast stond dat Nasim achter een auto vandaan kwam.
Uiteraard weet de politie/OM veel meer dan ze naar buiten brengen, dus ze hebben er ongetwijfeld goede argumenten voor.
Misschien weegt die 30 meter dat Nasim zou zijn meegesleept gewoon erg zwaar. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dat de bestuurder bijvoorbeeld het ongeluk niet had kunnen voorkomen, maar dat Nasim nog alle kansen zou hebben gehad als de bestuurder zo snel mogelijk had geremd.
Door gewoon door te blijven rijden is Nasim misschien wel onder de auto blijven hangen en is dat hem fataal geworden.
30.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:31 schreef Childofthe90s het volgende:
Weet iemand wat ter plekke nou de maximale snelheid was?
Ah bedankt, ik zat zelf namelijk ook al op Streetview te kijken en dacht toen ook 50, maar dat leek me nogal vreemd.quote:
Dat beweer ik dan ook nergens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:17 schreef SR4 het volgende:
maar het rijden onder invloed zal niet bij de tenlastelegging komen.
Wel van psychische shock gehoordquote:
Bedoeld.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel van psychische shock gehoord
Leek mij nogal overduidelijk dat dit bedoelt werd.
Nogal belangrijk, maar bedankd.quote:
Elke keer als je "in shock" gebruikt om aan te geven dat iemand hevig is geschrokken sterft er ergens een puppy.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel van psychische shock gehoord
Leek mij nogal overduidelijk dat dit bedoelt werd.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:23 schreef MakkieR het volgende:
Ben benieuwd wat voor straf deze automobilist zal krijgen, 40 uur werkstraf ?
O niet nodig, bij (poging tot) doodslag is een taakstraf uitgesloten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:53 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ga maar snel een brief naar ome Geert sturen zodat hij er wat aan gaat doen.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:52 schreef SR4 het volgende:
[..]
Elke keer als je "in shock" gebruikt om aan te geven dat iemand hevig is geschrokken sterft er ergens een puppy.
Ik vond het een domme reactie op mijn reactie op zijn eerdere domme posting.quote:
Domme posting?quote:Op zaterdag 30 april 2016 00:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vond het een domme reactie op mijn reactie op zijn eerdere domme posting.
Ieder zijn ding.
Inderdaad: Doe niet zo dom. En je doet het gewoon weer.quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:02 schreef SR4 het volgende:
[..]
Domme posting?
In shock zijn betekent dat je aan het doodbloeden bent en/of je vitale organen geen of te weinig zuurstof krijgen, heel kort gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |