fa2 gquote:Op zaterdag 30 april 2016 02:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Inderdaad: Doe niet zo dom. En je doet het gewoon weer.
Ja en nu?quote:
Je snapt hopelijk ook wel dat 2 jaar in de cel betekent dat hij 2 jaar geen opleiding kan volgen, en dat dat dus wel degelijk consequenties voor hem heeft?quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Doodslag gaat echt niet lukken. Bij doodslag moet toch een zekere opzet in het spel zijn. Ik schat de kans klein dat er te bewijzen valt dat hij met opzet dat kind heeft dood gereden.
Denk dat het uiteindelijk een gevalletje dood door schuld wordt. En dat zou wel karig zijn want daar staat dus maar maximaal 2 jaar op, maar goed we kennen Nederland.
Snap niet hoe het OM van plan is opzet aan te tonen.
Natuurlijk begrijp ik dat. Maar 2-6 jaar voor het dood rijden van een kind terwijl je ook nog eens drank en drugs hebt gebruikt vind ik wel weinig. De ene is het leven kwijt, de ander kan na wat jaartjes gewoon weer verder.quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:47 schreef SR4 het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk ook wel dat 2 jaar in de cel betekent dat hij 2 jaar geen opleiding kan volgen, en dat dat dus wel degelijk consequenties voor hem heeft?
En als roekeloosheid is bewezen is de maximum straf 6 jaar cel.
Drank en drugs? Uitslag van bloedonderzoek was vanmiddag nog niet bekend..quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Natuurlijk begrijp ik dat. Maar 2-6 jaar voor het dood rijden van een kind terwijl je ook nog eens drank en drugs hebt gebruikt vind ik wel weinig. De ene is het leven kwijt, de ander kan na wat jaartjes gewoon weer verder.
Opiumwet was overtreden toch?quote:Op zaterdag 30 april 2016 03:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Drank en drugs? Uitslag van bloedonderzoek was vanmiddag nog niet bekend..
Deze week is trouwens iemand veroordeeld voor poging tot doodslag. Hij had met zijn auto een voetganger aangereden en was doorgereden.
Daardoor was het waarschijnlijk ook niet mogelijk om te onderzoeken of hij onder invloed was, maar dat komt uberhaupt niet ter sprake in de uitspraak..
Dat vond ik ook best een opvallende uitspraak.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBOBR:2016:1948
Ja, dat betekent dat er ergens drugs zijn gevonden. In de auto of thuis. Wat/waar wil de politie niet zeggen.quote:
Dit heeft niks met ome Geert te maken, het verleden bewijst wel vaker dat er idioot lage straffen uit dit soort rechtszaken komen. Ik moest namelijk meteen denken aan de dood van een 2 jarig meisje en haar opa en oma. 120 uur taakstraf. Je weet wel waar de vader een stoel naar de rechter had gegooid.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:53 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ga maar snel een brief naar ome Geert sturen zodat hij er wat aan gaat doen.
Ik wacht met voorspelling tot ik een beeld heb van de feiten. Als uit onderzoek blijkt dat hij bijvoorbeeld 80 zou hebben gereden dan ziet het plaatje er gelijk heel anders uit. En onderzoeksdeskundigen kunnen veel om de snelheid bij impact redelijk goed te schatten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:13 schreef Gia het volgende:
Kleine voorspelling:
Cursus over de gevaren van alcohol in het verkeer.
1 jaar rijontzegging.
Taakstraf van 40 uur.
2 jaar voorwaardelijke celstraf.
Ah vandaar!quote:Op zaterdag 30 april 2016 03:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat betekent dat er ergens drugs zijn gevonden. In de auto of thuis. Wat/waar wil de politie niet zeggen.
Anders was het 'verdacht van rijden onder invloed' geweest.
Hoezo geen opleiding kan volgen? Menig opleiding en zelfs tentamens kunnen gewoon binnen de muren volbracht worden, zeker als die de terugkeer in de maatschappij gunstig bevorderd is justitie zeer geneigd om mee te werken. Zelfs een verlof tijdens studieuren behoort tot de mogelijkheden.quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:47 schreef SR4 het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk ook wel dat 2 jaar in de cel betekent dat hij 2 jaar geen opleiding kan volgen, en dat dat dus wel degelijk consequenties voor hem heeft?
En als roekeloosheid is bewezen is de maximum straf 6 jaar cel.
Noem je dat karig?quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Denk dat het uiteindelijk een gevalletje dood door schuld wordt. En dat zou wel karig zijn want daar staat dus maar maximaal 2 jaar op, maar goed we kennen Nederland.
Zoiets zal het wel worden ja.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:13 schreef Gia het volgende:
Kleine voorspelling:
Cursus over de gevaren van alcohol in het verkeer.
1 jaar rijontzegging.
Taakstraf van 40 uur.
2 jaar voorwaardelijke celstraf.
Godver, dit interview.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:11 schreef StaceySinger het volgende:
Ze speelden heel vaak tikkertje, Fara en de 3-jarige Nasim, samen met andere kinderen uit hun buurt in Breda. Gisteren werd Nasim tijdens het buitenspelen doodgereden. "Nasim stak over en toen kwam de auto."
Verslaggever Silvia Brens sprak met Fara, een meisje van een jaar of acht dat bij Nasim in de straat woont. "Mijn broertje en ik speelden elke dag met Nasim. Hij was altijd heel vrolijk. We deden meestal tikkertje. Nasim tikte mij dan vaak de hele tijd", zegt Fara.
'Toen kwam de auto'
Gisteren speelden de kinderen in de Veurnestraat, een straat verder dan dat ze wonen. "Nasim was op de stoep. Een vriendinnetje van ons stond aan de overkant van de straat. Dat meisje riep: kom hier naartoe. En Nasim stak over en toen kwam de auto en was het woesjjj…"
Volgens Fara was ook het zusje van Nasim erbij toen hij werd aangereden. "Zijn zus ging heel hard gillen toen het gebeurde."
30 meter
Op straat staan de tekens die de politie heeft gezet na het ongeluk. Ze laten zien dat de peuter een heel stuk werd meegesleept door de auto: 30 meter.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)eden-iemand-riep-hem
Ligt eraan of hij drank en drugs heeft gebruikt. Toen ik dit schreef dacht ik dat hij drugs had gebruikt wat uiteindelijk bleek is dat hij het in ieder geval bij zich had maar nog niet zeker gebruikt.quote:Op zaterdag 30 april 2016 14:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Noem je dat karig?
Waarschijnlijk heb je nooit in de gevangenis gezeten anders zou je wel anders piepen, 2 jaar in de gevangenis voelt als een eindeloze hel. Vind ik een behoorlijk zware straf voor het onopzettelijk aanrijden van een kind.
Oh dat had ik niet gelezen, drugsbezit op zich vind ik al 2 jaar gevangenis waard.quote:Op zaterdag 30 april 2016 14:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ligt eraan of hij drank en drugs heeft gebruikt. Toen ik dit schreef dacht ik dat hij drugs had gebruikt wat uiteindelijk bleek is dat hij het in ieder geval bij zich had maar nog niet zeker gebruikt.
Hahah. Zoeken naar een blanke in het verhaal, omdat de dader zelf ook een Mocro is.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Is er op Marokkaanse forums niks te vinden? Ik kwam dit tegen (voor wat het waard is):
[ afbeelding ]
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5442424&page=3
Het is ook wel weer veelzeggend dat zijn naam nog niet bekend is. Ongetwijfeld zullen heel wat Marokkanen weten wie het is maar niemand noemt een naam.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hahah. Zoeken naar een blanke in het verhaal, omdat de dader zelf ook een Mocro is.
Ik sla dat forum trouwens altijd over als het bij mijn Google zoekresultaten voorbij komt.
Weet je nog in 2013 toen een Pool een echtpaar en hun kleinkind doodreed op een fietspad? 120 uur taakstraf. 40 uur taakstraf per leven.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:39 schreef Physsic het volgende:
De strafrichtlijn voor veroorzaken van een dodelijk ongeval is:
Oh, wacht, ik heb de titels van de kolommen er af geknipt. Die zijn 'roekeloos rijden', 'grove verkeersfout' en 'aanzienlijke verkeersfout'.
[ afbeelding ]
Zijn leeftijd zal zeker strafverlagend werken.
Want jij had vroeger continu ouders en zo om je heen lopen als je buitenspeelde? Jouw ouders hadden geen leven, begrijp ik?quote:Op zondag 1 mei 2016 10:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En waar waren de ouders of andere volwassenen om toezicht te houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |