Tsja, als je je eigen broek niet kan ophouden, moet je misschien toch iets anders gaan doen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je voor de MP3 betaald________!!!
Er even makkelijk aan voorbij gaan dat het een artiest duizenden euro's aan gear kost.. studio ruimte moeten huren... uren bezig zijn met opnemen, oefenen,...
Nee, maar we betalen 5 euro voor Starbucks koffie_______!!!!
Ow, ik dacht dat het mijn hart was dat ik hoorde kloppenquote:
Ik ben muzikant, ik weet dat het geld kost. En naast mijn Spotify-abonnement koop ik, zoals ik altijd al deed, nog regelmatig cd's.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je voor de MP3 betaald________!!!
Er even makkelijk aan voorbij gaan dat het een artiest duizenden euro's aan gear kost.. studio ruimte moeten huren... uren bezig zijn met opnemen, oefenen,...
Nee, maar we betalen 5 euro voor Starbucks koffie_______!!!!
Ja, ik dacht, ik laat even de consequentie horen van wat er gebeurt als men artiesten niets of weinig betaald.quote:
Oh puh-lease kerel......quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, ik dacht, ik laat even de consequentie horen van wat er gebeurt als men artiesten niets of weinig betaald.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, ik dacht, ik laat even de consequentie horen van wat er gebeurt als men artiesten niets of weinig betaald.
quote:
Ik ook, en ik kan zelfs rustig stellen dat, doordat ik via een betaald Spotify abonnnement nieuwe artiesten en muziek heb leren kennen, ik méér fysieke CD's en betaalde MP3s heb gekocht dan ik anders gedaan zou hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben muzikant, ik weet dat het geld kost. En naast mijn Spotify-abonnement koop ik, zoals ik altijd al deed, nog regelmatig cd's.
Zal ik je anders de demo van mijn band even doorsturen? Hebben we zelf bekostigd; we hebben er niks voor gekregen....quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat probleem ligt dus grotendeels bij mensen die te beroerd zijn een artiest te betalen. Zij het de consument of platenmaatschappij.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, als je je eigen broek niet kan ophouden, moet je misschien toch iets anders gaan doen.
Ook dat geldt voor elke bedrijfstak...
Ons hier een les leren? Spotify boeit me geen ene neuk. Het gaat hier om de muziek die wij hier draaien, klaar.quote:
Hoezo, ik betaal toch voor de diensten van Spotify?quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:41 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En daar ligt een groot deel van het probleem.
Denk erom, niet spotten met mijn baas hè!quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:42 schreef knokkels het volgende:
[..]![]()
Start nou maar weer een nummer in, paus
Dit bedoel ik. Spotify, ik heb het niet eens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ons hier een les leren? Spotify boeit me geen ene neuk. Het gaat hier om de muziek die wij hier draaien, klaar.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:44 schreef KardinaalTeken het volgende:
[..]
Denk erom, niet spotten met mijn baas hè!
Als ik als bakker geen brood verkoop, moet ik er ook mee stoppen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:44 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat probleem ligt dus grotendeels bij mensen die te beroerd zijn een artiest te betalen. Zij het de consument of platenmaatschappij.
Inclusief alle grootverdieners komt het gemiddelde inkomen van alle muzikanten uit op minder dan 17.000 dollar per jaar. VOOR belasting.
Dat is INCLUSIEF zij die miljoenen verdienen.
Ik ook. Zo zou ik Charlie Winston bijvoorbeeld niet hebben gekend. (Ik moet nog beginnen met Charlie Winston-nummers spammen, realiseer ik me).quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ook, en ik kan zelfs rustig stellen dat, doordat ik via een betaald Spotify abonnnement nieuwe artiesten en muziek heb leren kennen, ik méér fysieke CD's en betaalde MP3s heb gekocht dan ik anders gedaan zou hebben.
Dank je.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook. Zo zou ik Charlie Winston bijvoorbeeld niet hebben gekend. (Ik moet nog beginnen met Charlie Winston-nummers spammen, realiseer ik me).
Volgens mij moet je als muzikant af van het idee dat je met muziek maken je brood kunt verdienen. Dat is slechts voor een beperkte groep weggelegd. En "artiest" is een lastig "beroep". Je kunt jezelf nog zo geniaal vinden, je kunt nog zo veel ziel en zaligheid in je werk steken, maar als de luisteraar het niet snapt of niet slikt, verkoop je weinig en heb je geen inkomen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik als bakker geen brood verkoop, moet ik er ook mee stoppen.
Wat Elfletterig zegt, het aanbod is enorm en niet iedereen kan uit de trog meeëten...
Helaas zijn z'n 1e en 2e album van Spotify verwijderd. Maar het 3e album, vorig jaar uitgebracht, staat er nog wel op. Een goede bekende van me heeft er trouwens ook een MUZ-topic aan gewijd: MUZ / Charlie Winston #1: Curio Cityquote:Op dinsdag 26 april 2016 21:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dank je.
Die heb ik even op Follow gezet. Als ik straks weer meer werk heb ik weer alle tijd om nieuwe muziek te leren kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |