Ik denk dat ze wel zullen moeten. Die zetel wordt toch wel gezien als één van de cruciale zetels om de senaat te herpakken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:44 schreef Gambetta het volgende:
[..]
McGinty-Sestak is echt een fascinerende race. Sestak is vrij mainstream en op basis van zijn militaire carrière misschien wel de sterkste kandidaat voor de GE maar het Democratische establishment heeft zo'n hekel aan hem dat zelfs Obama en Biden McGinty een endorsement hebben gegeven en de DSCC heeft miljoenen in McGinty gestoken. Ben benieuwd of het partijapparaat toch volledig achter Sestak gaat staan als hij aan het langste eind trekt.
Ze zullen wel moeten, maar middelen zijn schaars. Ik denk dat ze liever wat geld richting een van de vele battleground states sturen waar kandidaten in de race zijn waar ze wel mee kunnen samenwerken. Als hij zijn manier van werken niet verandert lijkt het me niet dat Sestak op veel steun van buitenaf hoeft te rekenen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel zullen moeten. Die zetel wordt toch wel gezien als één van de cruciale zetels om de senaat te herpakken.
Je mist het punt door maar autistisch te blijven doorhameren op hate crimes. Stijging hate crimes was overduidelijk symbool in mijn argument voor achteruitgang positie LGBT-community. Hier is geen data over, klopt. Dus laten we, ondanks het gigantisch aantal voorbeelden van Islamitische intolerantie jegens LGBT'ers, het risico maar nemen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet dat je dat doet. Je doet het zelfs vrij specifiek door claims te doen over de incidentie van hate crimes. Opvangcentra in Amsterdam zeggen daar verder weinig over.
Nogmaals, je voorbeeld over heteroseksuele westerse mannen slaat kant noch wal. Volgens die redenatie moeten we ook massaal mensen uit landen halen waar 99% van de bevolking denkt dat LGBT'ers vermoord moeten worden, want anders kun je net zo goed westerse mannen ook opsluiten. Ergens moet je een grens trekken.quote:Ja hoor. De wetten van een land zeggen niet zo gek veel over de waarschijnlijkheid dat vluchtelingen uit dat land hate crimes plegen.
Afgezien daarvan gaf ik je al een ander voorbeeld van dergelijke statistische conclusies die je ook zou kunnen gebruiken om maatregelen jegens (jonge) mannen te legitimeren.
De relevante opvattingen in de Islamitische wereld gaan wel wat verder dan anti-homohuwelijk en het is eigenlijk een belediging voor de LGBT'ers om hun situatie op die manier te bagatelliseren.quote:Dat men daar geen warm pleitbezorger is van het homohuwelijk is, zegt verder niet zo veel over hate crimes onder vluchtelingen. Jij wilt graag hele groepen preventief duperen omdat jij het vermoeden hebt dat ze statistisch gezien meer hate crimes zullen plegen, maar dat lijkt me geen wenselijke gedachtegang.
Eerst afwachten wie er wint vanavond. Sowieso zijn beide underdog tegen de republikeinse senator.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:02 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten, maar middelen zijn schaars. Ik denk dat ze liever wat geld richting een van de vele battleground states sturen waar kandidaten in de race zijn waar ze wel mee kunnen samenwerken. Als hij zijn manier van werken niet verandert lijkt het me niet dat Sestak op veel steun van buitenaf hoeft te rekenen.
Ja daar blijf ik op hameren omdat de centrale claim van je argument was een meetbaar criterium. Nu gaat het kennelijk opeens over het feit dat ze minder positief tegenover LGBTers zullen staan dan de gemiddelde Amerikaan. Goed mogelijk, maar dat mag in een vrij land.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:02 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je mist het punt door maar autistisch te blijven doorhameren op hate crimes. Stijging hate crimes was overduidelijk symbool in mijn argument voor achteruitgang positie LGBT-community. Hier is geen data over, klopt. Dus laten we, ondanks het gigantisch aantal voorbeelden van Islamitische intolerantie jegens LGBT'ers, het risico maar nemen.
Ik vrees dat je de analogie niet helemaal begrijpt. Het is simpelweg een abstractie van het concept dat je een bepaalde groep als geheel moet duperen omdat er een hogere incidentie van bepaalde onwenselijke zaken is onder die groep als geheel. Heteroseksuele (jonge) mannen zijn een groep die in heel veel negatieve statistiekjes flink oververtegenwoordigd zijn, maar dat is geen reden om die groep als geheel te duperen.quote:[..]
Nogmaals, je voorbeeld over heteroseksuele westerse mannen slaat kant noch wal. Volgens die redenatie moeten we ook massaal mensen uit landen halen waar 99% van de bevolking denkt dat LGBT'ers vermoord moeten worden, want anders kun je net zo goed westerse mannen ook opsluiten. Ergens moet je een grens trekken.
Nee, ik vind dat je mensen die zich niet wensen te gedragen gewoon aan moet pakken of terugsturen, maar dat het mensen verder vrij staat om er gedachten op na te houden die ik niet wenselijk acht. Zo pleit ik bijvoorbeeld ook niet voor verplichte sterilisatie van fundamentalistische Christenen in de VS.quote:[..]
De relevante opvattingen in de Islamitische wereld gaan wel wat verder dan anti-homohuwelijk en het is eigenlijk een belediging voor de LGBT'ers om hun situatie op die manier te bagatelliseren.
http://www.pewforum.org/2(...)cs-society-morality/
http://www.theguardian.co(...)sexuality-sharia-law
Je vindt het geen wenselijke gedachtegang om niet het risico te nemen veel mensen te importeren met een (vergaande) intolerante houding jegens LGBT'ers, maar staat positief tegenover het importeren van mensen met een onwenselijke gedachtegang jegens LGBT'ers.
Mwah, underdog? Heel lichtjes misschien. Sestak verloor zes jaar geleden maar met 2 procentpunt van Toomey in een historisch slecht jaar, als Clinton het dit jaar tegen Trump opneemt denk ik dat de Democraten een goede kans hebben om die zetel te winnen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:06 schreef L3gend het volgende:
[..]
Eerst afwachten wie er wint vanavond. Sowieso zijn beide underdog tegen de republikeinse senator.
Nope, centrale claim was dat positie LGBT-community achteruit gaat bij binnenhalen van veel Islamieten. Dit illustreerde ik door te stellen dat áls je al een vrij klein aantal hate crimes hebt (1500 per jaar) je niet veel Islamieten met intolerante houdingen nodig hebt om een significant negatieve invloed te hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja daar blijf ik op hameren omdat de centrale claim van je argument was een meetbaar criterium.
Absoluut, maar accepteer dan ook dat je de LGBT-community daar niet mee helpt.quote:Nu gaat het kennelijk opeens over het feit dat ze minder positief tegenover LGBTers zullen staan dan de gemiddelde Amerikaan. Goed mogelijk, maar dat mag in een vrij land.
Ok, dus er is een land waar 49% van de mensen denkt dat je LGBT'ers als het even kan moet omleggen. Massaal hierheen halen, toch? We willen niet de hele groep duperen vanwege een minderheid.quote:Ik vrees dat je de analogie niet helemaal begrijpt. Het is simpelweg een abstractie van het concept dat je een bepaalde groep als geheel moet duperen omdat er een hogere incidentie van bepaalde onwenselijke zaken is onder die groep als geheel. Heteroseksuele (jonge) mannen zijn een groep die in heel veel negatieve statistiekjes flink oververtegenwoordigd zijn, maar dat is geen reden om die groep als geheel te duperen.
Ah, eerst massaal hierheen halen en dan kijken of ze zich misdragen. Overal op de wereld waar Islam een significante invloed heeft hebben LGBT'ers het moeilijk tot nu toe maar we gaan eerst controleren of dat bij ons thuis ook zo is.quote:Nee, ik vind dat je mensen die zich niet wensen te gedragen gewoon aan moet pakken of terugsturen,
Je gooit er sneaky een stroman doorheen. Nergens stel ik dat men bepaalde dingen niet mag denken. Het gaat mij enkel om de vraag of het binnenhalen van grote groepen moslims een positieve, neutrale of negatieve invloed heeft op de positie van LGBT'ers heeft.quote:maar dat het mensen verder vrij staat om er gedachten op na te houden die ik niet wenselijk acht. Zo pleit ik bijvoorbeeld ook niet voor verplichte sterilisatie van fundamentalistische Christenen in de VS.
Het concept lijkt me niet zo moeilijk.
Ik zou er niet voor wakker blijven in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:33 schreef fixatoman het volgende:
Wanneer kunnen we de eerste exit polls verwachten?
EDIT: nog een uurtje of 3 dus.
Ach de godfather is op tv en het is koningsnacht hè.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou er niet voor wakker blijven in ieder geval.
Neehee, die asielzoekers zijn veel erger. Of zo. Volgens bepaalde lieden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:36 schreef Falco het volgende:
De LGBT-community heeft toch veel meer issues met die rare ideeën/wetten van Republikeinen die zelfs in North Carolina ingesteld worden. Daarnaast zouden ze het ook fijn vinden als 'hun' huwelijk mogelijk blijft in de toekomst. Ook dat lijkt me fragiel als bijvoorbeeld een Ted Cruz aan de macht zou komen. Denk dat dat zaken zijn die hen meer bezig houden dan evt. hatecrimes.
Nog 10 seconden tot Wolf Blitzer in de Situation Room exit polls heeft.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:33 schreef fixatoman het volgende:
Wanneer kunnen we de eerste exit polls verwachten?
EDIT: nog een uurtje of 3 dus.
twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 23:05:51MAKE THE NETHERLANDS GREAT AGAIN! #PVV #PVV #PVV #PVV #PVV https://t.co/2wyuUPUAXy reageer retweet
Waarbij je er dus automatisch vanuit gaat dat de incidentie onder de vluchtelingen een stuk hoger zal liggen, want met 1500 op 320m is die pakweg 1 op de 200.000 en om met slechts 65k vluchtelingen enige impact te hebben zal de incidentie toch zeker een factor tien of twintig hoger moeten liggen. Dat is nogal een aanname.quote:Op dinsdag 26 april 2016 22:32 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nope, centrale claim was dat positie LGBT-community achteruit gaat bij binnenhalen van veel Islamieten. Dit illustreerde ik door te stellen dat áls je al een vrij klein aantal hate crimes hebt (1500 per jaar) je niet veel Islamieten met intolerante houdingen nodig hebt om een significant negatieve invloed te hebben.
Je blijft maar hangen in 'massaal'. Het gaat om 65k mensen op een land van 320m inwoners.quote:[..]
Absoluut, maar accepteer dan ook dat je de LGBT-community daar niet mee helpt.
[..]
Ok, dus er is een land waar 49% van de mensen denkt dat je LGBT'ers als het even kan moet omleggen. Massaal hierheen halen, toch? We willen niet de hele groep duperen vanwege een minderheid.
Maar hoe gaan LGBTers het precies moeilijk krijgen door 65k Syrische vluchtelingen toe te laten? Gaan ze de sharia invoeren en alle homoseksuelen van flatgebouwen af gooien?quote:[..]
Ah, eerst massaal hierheen halen en dan kijken of ze zich misdragen. Overal op de wereld waar Islam een significante invloed heeft hebben LGBT'ers het moeilijk tot nu toe maar we gaan eerst controleren of dat bij ons thuis ook zo is.
Nee, jij gaat uit van je eigen axiomatische vaststelling dat het binnenlaten van Syrische vluchtelingen een negatieve impact gaat hebben op LGBTers. Dat is wat anders dan stellen dat de belangen van LGBTers niet voorop staan. Daarom haal ik ook andere voorbeelden aan van maatregelen die je zou kunnen nemen die mogelijk ten faveure van LGBTers zouden kunnen zijn. Fundamentalistische Christenen zijn een vele malen groter probleem voor de rechten van LGBTers. Daar zou je allerhande preventieve maatregelen tegen kunnen nemen, maar dat doen we ook niet in een beschaafd land.quote:[..]
Je gooit er sneaky een stroman doorheen. Nergens stel ik dat men bepaalde dingen niet mag denken. Het gaat mij enkel om de vraag of het binnenhalen van grote groepen moslims een positieve, neutrale of negatieve invloed heeft op de positie van LGBT'ers heeft.
Ik zeg negatief en daarmee stel ik ook direct dat Clinton niet altijd de belangen van de LGBT-community vooraan heeft staan, wat veel mensen hier lijken te denken.
Nu al exit polls?quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nog 10 seconden tot Wolf Blitzer in de Situation Room exit polls heeft.
Na Boris Johnson nu Trumpism in Nederlandtwitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 23:05:51MAKE THE NETHERLANDS GREAT AGAIN! #PVV #PVV #PVV #PVV #PVV https://t.co/2wyuUPUAXy reageer retweet
De drumbeat van CNN luidt eerst de reclame in, maar ze krijgen snel 'exit polls', met vragen als: 'ben je voor of tegen het establishment', 'ben je zwart of blank' waarmee je al een redelijk beeld krijgt van wie er gewonnen heeft. (bijv. veel anti-establishment voters = goed voor Cruz/Trump, tevreden met Obama = goed voor Hillary)quote:
Ah zo, ik ben meer geïnteresseerd in de exacte percentages vanwege de delegates.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:11 schreef Nintex het volgende:
[..]
De drumbeat van CNN luidt eerst de reclame in, maar ze krijgen snel 'exit polls', met vragen als: 'ben je voor of tegen het establishment', 'ben je zwart of blank' waarmee je al een redelijk beeld krijgt van wie er gewonnen heeft. (bijv. veel anti-establishment voters = goed voor Cruz/Trump, tevreden met Obama = goed voor Hillary)
quote:Maryland Dem electorate:
43% white
46% black
6% Latino/Hispanic
2% Asian
CT Dem electorate:
76% white
14% black
7% Latino/Hispanic
1% Asian
PA Dem electorate:
White 71%
Black 17%
Latino/Hispanic 9%
Asian 1%
Wow, zeer slechte cijfers voor Sanders. Meer minorities en veel minder jongeren die hebben gestemdquote:% of Dems under 30:
PA: 10%
CT: 14%
MD: 12%
Mwah, 65k nu en over een paar generaties is dat een paar honderdduizend. Dat de incidentie onder vluchtelingen vele malen hoger ligt dan autochtone westerse bevolkingen blijkt wel uit het feit dat onze eigen minister voorstelde landelijk aparte opvang voor homoseksuele vluchtelingen in te voeren.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarbij je er dus automatisch vanuit gaat dat de incidentie onder de vluchtelingen een stuk hoger zal liggen, want met 1500 op 320m is die pakweg 1 op de 200.000 en om met slechts 65k vluchtelingen enige impact te hebben zal de incidentie toch zeker een factor tien of twintig hoger moeten liggen. Dat is nogal een aanname.
Al waren het er 10 en ging de positie van de LGBT-community maar 0,000000000000001% omlaag, het blijft een negatieve invloed.quote:Je blijft maar hangen in 'massaal'. Het gaat om 65k mensen op een land van 320m inwoners.
Daarbij is dat duperen nog vooral een aanname van jouw kant, geen vaststaand feit.
Vraag het de homoseksuelen in azc's of weggepeste homostellen eens.quote:Maar hoe gaan LGBTers het precies moeilijk krijgen door 65k Syrische vluchtelingen toe te laten?
Met 65k? Nee, maar als je het enkele feit dat er sterk groeiende groepen mensen zijn met het idee dat sharia ingevoerd moet worden geen probleem vindt dan is dat aan jou natuurlijk.quote:Gaan ze de sharia invoeren en alle homoseksuelen van flatgebouwen af gooien?
Dat een andere groep ook een probleem vormt voor de LGBT-gemeenschap doet daar niks aan af. Ik zou ook niet graag massaal mensen uit de meest fundamentalistische Christelijke derdewereldlanden hier heen halen. Dat zou namelijk ook negatief zijn voor de positie van de LGBT-gemeenschap. Overigens zijn de meest fundamentalistische Christenen nog steeds een kleinere bedreiging dan de meest fundamentalistische moslims voor LGBT'ers.quote:Nee, jij gaat uit van je eigen axiomatische vaststelling dat het binnenlaten van Syrische vluchtelingen een negatieve impact gaat hebben op LGBTers. Dat is wat anders dan stellen dat de belangen van LGBTers niet voorop staan. Daarom haal ik ook andere voorbeelden aan van maatregelen die je zou kunnen nemen die mogelijk ten faveure van LGBTers zouden kunnen zijn. Fundamentalistische Christenen zijn een vele malen groter probleem voor de rechten van LGBTers. Daar zou je allerhande preventieve maatregelen tegen kunnen nemen, maar dat doen we ook niet in een beschaafd land.
Als je mensen toelaat in een land of kinderen geboren laat worden, dan weet je op voorhand dat daar dieven, moordenaars en verkrachters tussen gaan zitten, dat is nou eenmaal een statistische onontkoombaarheid.
Ja, er werd al gespeculeerd op CNN dat Sanders er mogelijk mee stopt na vandaag, hoewel de campagne dat niet toegeeft natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:33 schreef L3gend het volgende:
[..]
[..]
Wow, zeer slechte cijfers voor Sanders. Meer minorities en veel minder jongeren die hebben gestemd
CNNquote:Op dinsdag 26 april 2016 23:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ja, er werd al gespeculeerd op CNN dat Sanders er mogelijk mee stopt na vandaag, hoewel de campagne dat niet toegeeft natuurlijk.
Of dat Sanders een veel grotere afgang bespaard is gebleven natuurlijk. Ook daar behoort prima tot de effecten van de onregelmatigheden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De voter purge in New York was nog erger dan dat al werd gedacht (Brooklyn).
Getuigen aan het woord.
Bijna 25% affidavit bij een stembureau doordat heel erg veel mensen op een mysterieuze wijze van de "roll" verdwenen. Koppels waarvan de een wel en de ander niet kon stemmen (allebei hetzelfde gehandeld).
Helaas zullen we nooit weten of dat Hillary op een eerlijke manier tot nu toe aan de voorsprong is gekomen, die twijfels zullen er altijd blijven.
Je kan je nog afvragen of dat het met opzet gebeurt of door geklungel maar het valt niet goed te praten!
Ik verwacht de volgende dagen veel berichten over voter purging, de trend van deze verkiezingen (de Democraten maken het nog veel bonter dan dat de Republikeinen ooit deden), geloof jij dat er zomaar ineens in zo'n staat zoveel minder jongeren stemmen dan in die andere staten? Het maakt de top van de partij al lang niet meer uit hoe Hillary wint, als ze maar wint. Voor de schijn doen ze alsof ze een democratische verkiezing houden maar er was allang besloten dat het Hillary moest worden.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:33 schreef L3gend het volgende:
[..]
[..]
Wow, zeer slechte cijfers voor Sanders. Meer minorities en veel minder jongeren die hebben gestemd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |