SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
jaloersquote:
Nul, aangezien het etmaalgemiddelde (ruim) boven nul blijft.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:20 schreef Djeez het volgende:
Hoeveel Hellman-punten gaat deze verlengde winter ons opleveren?
El Nino Forever!quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:38 schreef Rabieluh het volgende:
Dit weertype duurt nu wel erg lang hoor.
Dit weekend is het ook kerst toch?quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Het lijken de donkere dagen voor kerst wel. Pikkedonker en zeiken van de regen.
Ik zou hem laten nakijken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:09 schreef Djeez het volgende:
Mijn barometer van opa geeft een stand aan van maar liefst 969 mbar. Volgens mij heb ik het nog nooit zó laag gezien
Niet. Een collega van me vertrekt vandaag naar Mallorca, daar is het 23 gradenquote:
Ik ga half juni die kant op, hopelijk is het daar dan nog steeds mooiquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:02 schreef Djeez het volgende:
[..]
Niet. Een collega van me vertrekt vandaag naar Mallorca, daar is het 23 graden
Ik zou ook heen willen, maar de ticketprijzen schieten omhoog nu. Iedereen wil naar de warmte nuquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ga half juni die kant op, hopelijk is het daar dan nog steeds mooi
Weer verkeerde forum?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
''Maar het is zo dynamisch!'' ''heerlijk, op naar een koele zomer!''
Dit was maar een grapje, ik vind dat april best mooi verlopen is met redelijk wat lekkere en mooie dagen.quote:
Als dit maar niet in de zomer gaat gebeurenquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit was maar een grapje, ik vind dat april best mooi verlopen is met redelijk wat lekkere en mooie dagen.
Wat we nu hebben kan ook gewoon voorkomen in april, al is het in deze mate wel bijzonder.
Bweh... laten we hopen van niet. Vorig jaar duurde het ook al zo lang voor het echt lekker werd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Als dit maar niet in de zomer gaat gebeuren
Half mei moet de zomer beginnen vind ikquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bweh... laten we hopen van niet. Vorig jaar duurde het ook al zo lang voor het echt lekker werd.
Vorig jaar hadden we 2 dagen boven de 20 in mei.. Velen daar vér onder. Zelfs in juni was het nog baggerquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Half mei moet de zomer beginnen vind ik
Dit is ook pijnlijk.quote:Dagstatistieken voor 26 april
°C datum
Hoogste temperatuur 25,6 2007
Vorig jaar was een kutjaar. En dit jaar wordt het nog kutterquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we 2 dagen boven de 20 in mei.. Velen daar vér onder. Zelfs in juni was het nog bagger
Vorig jaar was de zomer wel heel mooi en heel lang. Al weet ik wel nog dat er toen steeds wel heel veel verschil zat tussen hier (Noord-Limburg) en de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vorig jaar was een kutjaar. En dit jaar wordt het nog kutter
-0,1 graad...quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:09 schreef summer2bird het volgende:
Hoe ver zitten we nu eigenlijk onder het gemiddelde van april over de jaren heen?
weet je het zeker?quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Vorig jaar was een kutjaar. En dit jaar wordt het nog kutter
Weer een onweersdag na deze broeierig warme Aprildag. Dat moest ook wel afsluiten met een knetterend spektakel uiteraardquote:Op dinsdag 26 april 2016 20:00 schreef Rabieluh het volgende:
Wat een timing, kwam terug van boodschappen doen, dacht er aan dat een enkele bliksem wel zou kunnen zodat Breda er weer een onweersdag bij heeft...20 seconden later, flits.
Okay dat was boven Roosendaal maar ik zag het wel en hij rommelde leuk..
edit, volgens lightningmaps zelfs boven Etten-Leur, das al heel wat dichterbij.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 20:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Weer een onweersdag na deze broeierig warme Aprildag. Dat moest ook wel afsluiten met een knetterend spektakel uiteraard
Bijna de volle 10 graden aangetikt hier![]()
in juni hadden we ook 40gr. Maar mei was echt slechtquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we 2 dagen boven de 20 in mei.. Velen daar vér onder. Zelfs in juni was het nog bagger
40 graden in juni, wat?quote:Op woensdag 27 april 2016 06:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
in juni hadden we ook 40gr. Maar mei was echt slecht
Ongetwijfeld maar ik ben er vrij zeker van dat het geen 40 graden is geweestquote:Op woensdag 27 april 2016 09:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
of was dat juli?we hebben een hittegolf gehad vorig jaar in nl, toch?
oh nou, sollyquote:Op woensdag 27 april 2016 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
,2
0,6c onder de landelijke recordtemperatuur. Ergens was het best een teleurstelling, herinner ik mij nog.
[ afbeelding ]
Misschien lokaal ergens wel. We zullen het nooit wetenquote:Op woensdag 27 april 2016 10:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh nou, sollyik dacht echt dat de 40 gehaald was in Limburg maar het was wel bloedheet in ieder geval
December neemt wraak.quote:Op woensdag 27 april 2016 12:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahhh jezus hou effe op zeg. Wat de fak gaat hier mis joh
Oh, dat ziet er idd enigszins hoopvol uit jaquote:Op woensdag 27 april 2016 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
De trend is juist dat het warmer wordt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier zie ik ook blauwquote:Op woensdag 27 april 2016 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat vliegticket naar Bulgarije boekt
Worden gewoon eventjes lekker gemaakt, over een paar dagen stort 'ie weer in.quote:Op woensdag 27 april 2016 12:09 schreef aloa het volgende:
[..]
De trend is juist dat het warmer wordt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn weinig landen op het noordelijk halfrond waar dat in de zomermaanden niet het geval isquote:
Ik hoop het niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 12:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Worden gewoon eventjes lekker gemaakt, over een paar dagen stort 'ie weer in.
Slechter / kouder dan dat het de afgelopen dagen is geweest kan het iig haast niet wordenquote:Op woensdag 27 april 2016 12:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.
Dit staat al meer dan een week in de pluimen.
Pas maar op, voor de weergoden een challanged accepted plaatsen.quote:Op woensdag 27 april 2016 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Slechter / kouder dan dat het de afgelopen dagen is geweest kan het iig haast niet worden
Elke dag wordt die stijging een dag opgeschoven jaquote:Op woensdag 27 april 2016 12:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.
Dit staat al meer dan een week in de pluimen.
ooit zal het een keer uit moeten komenquote:Op woensdag 27 april 2016 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke dag wordt die stijging een dag opgeschoven ja
positief blijven hequote:Op woensdag 27 april 2016 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke dag wordt die stijging een dag opgeschoven ja
God Ver Dommequote:
Dat was ik toen het een paar weken geleden eindelijk eens 5 hele dagen op rij droog en zonnig was, na een eindeloos grijze winter.quote:
lange termijnquote:Op woensdag 27 april 2016 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was ik toen het een paar weken geleden eindelijk eens 5 hele dagen op rij droog en zonnig was, na een eindeloos grijze winter.
Gelukkig ga ik dit jaar heerlijk richting het zuiden op vakantie
Er is sinds het begin van de metingen nog nooit de 40 graden gehaald.quote:Op woensdag 27 april 2016 09:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
of was dat juli?we hebben een hittegolf gehad vorig jaar in nl, toch?
Doe maar, die dag ga ik voor 4 dagen op vakantie.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:53 schreef aloa het volgende:
[..]
lange termijn![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, Ehv en Tilburg kut weerquote:Op woensdag 27 april 2016 13:55 schreef RemcoW23 het volgende:
Ergens al wel echt slecht weer? Zuidoosten valt tot nog toe mee. Geen regen gezien nog.
Vlogs... mag ik hier een emo.gif op geven?quote:Op woensdag 27 april 2016 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga niet naar buiten vandaag.... koningsdag boeit me toch niet
Ben lekker mn vakantievlog video's aan het editen. Wel jammer dat mn computer zo traag is met renderen.
Oh, oh... first world problems....
Sure, wat jij wilquote:Op woensdag 27 april 2016 16:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vlogs... mag ik hier een emo.gif op geven?
Vlogsquote:Op woensdag 27 april 2016 16:24 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga niet naar buiten vandaag.... koningsdag boeit me toch niet
Ben lekker mn vakantievlog video's aan het editen. Wel jammer dat mn computer zo traag is met renderen.
Oh, oh... first world problems....
The winter editionquote:Op woensdag 27 april 2016 16:26 schreef Twiitch het volgende:
Beetje regen is geen ramp maar die fucking kou moet eens uit de lucht, het festivalseizoen begint zo onderhand
En hij heeft 't naar z'n zin daar zo te zien.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:58 schreef aloa het volgende:
De veroorzaker van alle 'ellende' hangt nu boven Denemarken.
[ afbeelding ]
Zo te zien welquote:Op woensdag 27 april 2016 18:00 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En hij heeft 't naar z'n zin daar zo te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |