abonnement Unibet Coolblue
pi_164006599
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:19 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Vooral voor anderen neem ik aan :+
Laatst had ik nog een vogel in mijn radiator. ;(

Maar op dat moment was mijn snelheid 110 km/u.
  maandag 25 juli 2016 @ 20:45:56 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 juli 2016 @ 20:55:09 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164007017
Altijd leuk zo'n oud topic waarin iedereen de kick mist :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164007693
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Laatst had ik nog een vogel in mijn radiator. ;(

Maar op dat moment was mijn snelheid 110 km/u.
Ah dat is balen zeg.. dan schrik je wel even goed.. :X
pi_164008420
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige was die in die richting zat te denken...
Mij zou het ook niet verbazen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164013780
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:57 schreef Spanky78 het volgende:
Daarnaast is het handig als we de import van zeer vervuilend geproduceerde goederen eens wat zouden terugdringen... Want wat we hier net veel.moeite aan co2 besparen, gaat in azie met gemak in viervoud de lucht in zodra we de productie daarheen brengen...

Maar ook dat is heel links.. Not in my backyard...
En dan heb je nog de vervuiling van het transport van Azie weer naar Europa :D
Ik ben verder helemaal geen milieufreak of linkse hippie, maar soms voel ik mij wel schuldig als ik voor een paar $ (met gratis verzendkosten !) spul bestel van AliExpress of DealExtreme.
Het spul moet wel de oceaan over....., en al die pakketbezorgbusjes die heel Nederland doorcrossen 8)7
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 02:27:36 #82
206731 Mortaxx
Doomer
pi_164013852
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:20 schreef Rekkie het volgende:
Volgens mij kun je helemaal niet de conclusie trekken dat dit aan de 130 limiet ligt.....
dit zou ts gezegd hebben als het aantal doden gehalveerd was
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:13:21 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164016987
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat die wetgeving in Nederland niet deugt (ook bij scholen bijvoorbeeld een probleem, de stichtingvorm wordt veel misbruikt) ben ik met je eens. Geen idee wat de VVD allemaal uitspookt met geheime boekhoudingen maar het is in ieder geval aangetoond dat de partij op een niet toegestane wijze geld van bepaalde rijkere donors (zakenmannen en zo) gebruikte voor het voeren van campagne tijdens verkiezingen. Het is sowieso hoogtijd om ook voor stichtingen dezelfde regels te hanteren, de tijd waarin mensen naïef dachten dat deze ondernemingsvorm enkel voor nobele doelen zou worden gebruikt ligt ver achter ons.
Onderwereld en bovenwereld is (tegenwoordig) in Nederland meer met elkaar verweven dan menigeen denkt en de media bereidt is bloot te leggen. Heel af en toe worden er wat flarden losgelaten, zoals Willem Endstra, de 'noodklok' van burgemeesters in Noord Brabant en Gladio in Nederland. Nog zo'n flardje was de suggestie van Edith Schippers destijds. De bijstelling van het BNP door eurostat - hoger dan andere EU landen - had ook te maken met het zwart geld dat in Nederland rond gaat. Dat is vrij zorgwekkend. Corrupt geld verdrijft zuiver geld, en laat het land afglijden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164018601
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij kan niet aannemen dat sommige mensen onafhankelijk van elkaar - met zelf nadenken - voor veel kwesties tot dezelfde conclusies komen? Ik ben het echt niet over alles met Tomatenboer eens maar wat betreft sociale en economische kwesties zitten we toevallig op dezelfde lijn zonder dat we elkaar napraten. Ik zie mezelf als links maar dat wil niet zeggen dat ik het op alle punten eens ben met partijen zoals de PvdA, zo vind ik bijvoorbeeld dat ze er veel te lang over hebben gedaan om voldoende aandacht te besteden aan de keerzijden van de eenzijdige massa-immigratie van bepaalde groepen mensen. Op zo'n punt ben ik een grote criticaster van die partij. Ik geloof ook niet in de intrinsieke goedheid van de mens, integendeel, ik ben ervan overtuigd dat we slechts een vernislaagje van beschaving hebben wat te danken is aan welvaart en dus aan fossiele brandstoffen. Niemand is volledig 'links' of rechts. Ik ben links m.b.t. sociaaleconomisch beleid (voor mij de kern van links) en ik ben progressief.
Ik zeg niet dat niemand zelf kan nadenken, maar wel dat veel mensen dat nalaten. En dat wr met name in de Nederlandse politiek niemand is behalve omtzicht die ala parlementariër echt zijn eigen kritische blik kan werpen. En mening kan geven. Allemaal onderwerpen aan de partijdiscipline. Electoraal gewin boven goede oplossingen voor onze problemen en uitdagingen. Loze ideologische kreten in plaats van heldere standpunten.

Ik vind links en rechts beiden holle ideologische vaten. Er zit nauwelijks echte ratio in. Of de premissen waarop ze gestoeld zijn, zijn grotendeels onderuit gehaald.
Whatever...
pi_164023136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onderwereld en bovenwereld is (tegenwoordig) in Nederland meer met elkaar verweven dan menigeen denkt en de media bereidt is bloot te leggen. Heel af en toe worden er wat flarden losgelaten, zoals Willem Endstra, de 'noodklok' van burgemeesters in Noord Brabant en Gladio in Nederland. Nog zo'n flardje was de suggestie van Edith Schippers destijds. De bijstelling van het BNP door eurostat - hoger dan andere EU landen - had ook te maken met het zwart geld dat in Nederland rond gaat. Dat is vrij zorgwekkend. Corrupt geld verdrijft zuiver geld, en laat het land afglijden.
Het probleem beperkt zich niet tot Brabant, maar omdat harde criminaliteit verschuift naar het zuiden van het land doet het verschijnsel zich daar pregnant voor. Met hoofdrollen voor kampers, Turkse maffia en motorbendes. Burgemeester Hamming van Heusden: 'Ze weten elkaar steeds beter te vinden. Ze werken heel goed samen, hun verbindingen zijn stevig.'
De intimidatie zorgt voor angst onder politici en ook ambtenaren. Hamming: 'Ik zie hoe bang medewerkers soms zijn. Er zijn ambtenaren die tegen me zeggen: oké Jan, ik heb je het een en ander verteld, maar ik wil niet dat je het verder brengt. Straks ben jij weg uit deze gemeente, ik weet niet wat hier dan gebeurt.'


Laat dit dan maar de grootste prioriteit van de politie zijn. Ik vind het jammer dat ik het moet zeggen maar van mij mag de politie zelfs tijdelijk (zolang het nodig wordt geacht door de burgemeesters) meer middelen krijgen om dit soort criminelen aan te pakken die dan enkel tegen deze criminelen mogen worden ingezet.
Het is wel interessant dat we zo eens zien hoe het mogelijk is dat in bepaalde andere landen de criminelen het hebben overgenomen van het gezag maar wij moeten hier toch kunnen voorkomen dat drugsbaronnen, vrouwenuitbaters, kampers en Turken de macht grijpen. Gewoon doen wat ze in Maastricht en omstreken deden, met groot machtsvertoon de betreffende woonwagenkampen binnenvallen en daar eens een grote huiszoeking doen. Idem voor individuen waarvan ze voldoende aanwijzingen hebben dat die hoog op de criminele ladder staan. Je vindt altijd wel wat als je zoekt bij dat soort mensen. Capone verdween uiteindelijk langdurig in de gevangenis dankzij belastingfraude, niet hetgeen waarvoor ze hem wouden pakken maar het werkt. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:23:33 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164023690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem beperkt zich niet tot Brabant, maar omdat harde criminaliteit verschuift naar het zuiden van het land doet het verschijnsel zich daar pregnant voor. Met hoofdrollen voor kampers, Turkse maffia en motorbendes. Burgemeester Hamming van Heusden: 'Ze weten elkaar steeds beter te vinden. Ze werken heel goed samen, hun verbindingen zijn stevig.'
De intimidatie zorgt voor angst onder politici en ook ambtenaren. Hamming: 'Ik zie hoe bang medewerkers soms zijn. Er zijn ambtenaren die tegen me zeggen: oké Jan, ik heb je het een en ander verteld, maar ik wil niet dat je het verder brengt. Straks ben jij weg uit deze gemeente, ik weet niet wat hier dan gebeurt.'


Laat dit dan maar de grootste prioriteit van de politie zijn. Ik vind het jammer dat ik het moet zeggen maar van mij mag de politie zelfs tijdelijk (zolang het nodig wordt geacht door de burgemeesters) meer middelen krijgen om dit soort criminelen aan te pakken die dan enkel tegen deze criminelen mogen worden ingezet.
Het is wel interessant dat we zo eens zien hoe het mogelijk is dat in bepaalde andere landen de criminelen het hebben overgenomen van het gezag maar wij moeten hier toch kunnen voorkomen dat drugsbaronnen, vrouwenuitbaters, kampers en Turken de macht grijpen. Gewoon doen wat ze in Maastricht en omstreken deden, met groot machtsvertoon de betreffende woonwagenkampen binnenvallen en daar eens een grote huiszoeking doen. Idem voor individuen waarvan ze voldoende aanwijzingen hebben dat die hoog op de criminele ladder staan. Je vindt altijd wel wat als je zoekt bij dat soort mensen. Capone verdween uiteindelijk langdurig in de gevangenis dankzij belastingfraude, niet hetgeen waarvoor ze hem wouden pakken maar het werkt. :)
Ja.

Zie dit:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)et-onderwereld.dhtml
http://www.peekadvocaten.(...)ereld-vastgoedsector
http://www.bndestem.nl/al(...)bovenwereld-1.335210
(dit tweede artikel geeft te denken...)

Of het onderwerp waar jij het over hebt:
http://nos.nl/artikel/674(...)brabant-limburg.html
http://www.omroepbrabant.(...)het+onderzoeken.aspx
http://www.omroepbrabant.(...)+nauw+verbonden.aspx

Je kunt er voor jezelf bij bedenken welke (politieke) partijen in welke sectoren actief zijn en de stoeltjes van de publieke sectoren domineren, en dus op zijn minst de meeste steken hebben laten vallen.

Om weer terug te komen bij het thema van dit draadje... ;)

quote:
Kort nadien kwamen de geruchten: Van Traa zou niet zomaar verongelukt zijn; hij zou zijn vermoord. ‘Maarten wist teveel’, zeggen sommigen. In elk geval was het een feit dat Van Traa [PvdA] tot lang na de Enquête intensief bezig bleef met het voeren van gesprekken, met getuigen en informanten. Thom de Graaf: ‘Hij kon niet accepteren dat we niet op alle vragen antwoord hadden kunnen geven. Dat werd een obsessie voor hem. Hij bleef maar doorrechercheren. Een dag voor z’n dood heb ik er nog met ‘m over gesproken. Ik zei: vind je dit nou wel verstandig? Realiseer je je dat je geen enquête-voorzitter meer bent, maar weer gewoon “Maarten van Traa”.’ Desondanks gaat De Graaf er niet vanuit dat er sprake zou kunnen zijn van een aanslag. ‘Als je iemand wilt liquideren, ligt een kogel toch meer voor de hand.’ Tenzij de dader er belang bij zou hebben dat de zaak nooit zou uitkomen. Van Traa was, zeggen mensen die hem kennen, het laatste half jaar regelmatig bang dat er iets met ‘m zou gebeuren. ‘Hij was bang dat de onderwereld in de bovenwereld zou zijn doorgedrongen’, zegt Ella Kalsbeek [PvdA]. De Commissie Kalsbeek stuitte bij haar onderzoek in elk geval op dermate verontrustende verhalen –‘zowel uit de onder- als de bovenwereld’- dat de leden een gesprek aanvroegen met de ministers Peper van Binnenlandse Zaken en Korthals van Justitie. Dat onderhoud vond plaats op 26 maart 1999. Kalsbeek: ‘We hadden verhalen gehoord dat Maarten zou zijn “omgelegd”. We werden bijvoorbeeld gebeld door een gevangenispredikant die zei: “weet u wel dat hier het verhaal gaat dat Van Traa is vermoord?”.’ Het gesprek staat Benk Korthals nog scherp voor ogen. Al wil-ie er niet te veel over kwijt. ‘Er was –zeg ik heel eerlijk- genoeg aanleiding om te vermoeden dat er meer achter zat.’ Korthals gelastte vervolgens een hernieuwd onderzoek. ‘Daarbij is alles opnieuw grondig nagelopen. Ik heb zelf het hele politierapport gespeld. De enige conclusie is: het is gewoon een ongeluk geweest. Daar ben ik van overtuigd.’ Dan, opeens met opmerkelijke nadruk: ‘Realiseer u goed dat Maarten één van mijn allerbeste vrienden was. Ik zou niet rusten als ik ook maar een half procentje twijfel voelde.’

Inmiddels is Maarten van Traa vijf jaar dood. Maar bij alle gesprekspartners blijkt hoezeer hij nog aanwezig is. ‘Als je ouder wordt, gaat je huis uit meerdere kamers bestaan’, mijmert Max van den Berg.’Toen Maarten stierf raakte ik een hele verdieping kwijt. Tegelijk is-ie deel van mijn denken gebleven De herinnering aan Maarten is ook een soort steun. In die zin raak je hem nooit echt kwijt.’ Van Traa zou ‘in deze tijd van “grenzen dicht”’in elk geval een wezenlijke bijdrage hebben kunnen leveren, denkt Wim Kok. ‘Veel verdergaand dan: “hoe houden we de deur zo goed mogelijk gesloten?”. In die zin heeft-ie een groot gat achtergelaten. Er zijn echt wel meer internationalisten, maar Maarten van Traa was wel heel authentiek. Er was niets gemaakt aan hem. Hij was zoals hij was, met al zijn hoekige, knorrige, morsige kanten. Daar zijn er in Den Haag steeds minder van.’
http://www.coenverbraak.nl/traa.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164023752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja.

Zie dit:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)et-onderwereld.dhtml
http://www.peekadvocaten.(...)ereld-vastgoedsector
http://www.bndestem.nl/al(...)bovenwereld-1.335210
(dit tweede artikel geeft te denken...)

Of het onderwerp waar jij het over hebt:
http://nos.nl/artikel/674(...)brabant-limburg.html
http://www.omroepbrabant.(...)het+onderzoeken.aspx
http://www.omroepbrabant.(...)+nauw+verbonden.aspx

Je kunt er voor jezelf bij bedenken welke (politieke) partijen in welke sectoren actief zijn en de stoeltjes van de publieke sectoren domineren, en dus op zijn minst de meeste steken hebben laten vallen.

Om weer terug te komen bij het thema van dit draadje... ;)

[..]

http://www.coenverbraak.nl/traa.html
Tijd voor een nieuwe parlementaire enquête? Misschien eens een departement van justitie oprichten wat enkel als taak heeft om dit soort verwevenheid tussen de onderwereld en de bovenwereld aan te pakken en dit in beginsel een flinke capaciteit geven? Het mag best wat kosten gezien het terugverdieneffect.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 juli 2016 @ 16:31:26 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164023921
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tijd voor een nieuwe parlementaire enquête?
Toen de Hakstege casus speelde is ook voorgesteld om de criminaliteit en geweld in de advocatuur-, notaris-, vastgoed- en beleggingswereld op die manier uit te zoeken, maar helaas kon de Tweede Kamer het daar niet over eens worden. Ik heb het boek gelezen (van de hand van twee FD journalisten).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164032933
Had jij dit getypt met een smartphone? :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:24 schreef Spanky78 het volgende:
En dat wr met name in de Nederlandse politiek niemand is behalve omtzicht die ala parlementariër echt zijn eigen kritische blik kan werpen. En mening kan geven. Allemaal onderwerpen aan de partijdiscipline. Electoraal gewin boven goede oplossingen voor onze problemen en uitdagingen. Loze ideologische kreten in plaats van heldere standpunten.
Daar ben ik het mee eens!
In mijn ogen is het grootste probleem binnen onze politiek dat het niet de meest geschikte mensen (voor de politiek) zijn die de hoogste functies krijgen.
Ik heb er toevallig een geschiedenislesje over gehad (universitair geschiedenisdocent, don't ask), wanneer een samenleving in het beginstadium zit van het opbouwen van welvaart dan zijn het vaak technocraten die de kar trekken. In dat stadium dus ingenieurs, natuurkundigen, wiskundigen, en daarnaast natuurlijk ook economen en sociologen en zo. Een goede mix. Als een samenleving al een tijdje veel welvaart heeft dan krijgt die samenleving ook heel erg veel regels (wetgeving), mensen willen dan dat het minder technocratisch en meer democratisch wordt, het gevolg is dat je een ander type politicus krijgt. Het profiel van zo'n politicus is typisch dat die geschiedenis, rechten, sociologie of iets met economie heeft gestudeerd, om in dat stadium hoge ogen te gooien binnen de politiek moet je vooral goed zijn in netwerken en de ambitieue carrièremannetjes komen het verst. Het is nu niet per se dat het slecht is dat die mensen ertussen zitten maar je krijgt veel te veel een concentratie van hetzelfde type mens en je komt hierdoor allerlei kwaliteiten tekort binnen de groep politici. Nederland zat in het begin van de twintigste eeuw in het technocratische stadium (China nu) en zit sinds ergens in de tweede helft van de twintigste eeuw in het tweede stadium. Dat geldt uiteraard voor veel landen in de 'westerse' wereld. In mijn ogen is dat een belangrijke verklaring voor die fenomenen waar jij naar verwijst. Zelf erger ik me er ook al lang best wel erg aan. Ik zou graag zien dat de politieke partijen meer naar de lange termijn kijken (niet enkel 4 of hooguit 8 jaar vooruit), dat ze veel concreter zijn met hoe ze op de lange termijn met hele concrete stappen iets willen bereiken, dat er tussen de parlemenatariërs veel meer mensen zouden zitten die een sterk analytisch vermogen hebben en die goed met systemen kunnen werken, dat ze niet doen wat het volk op de korte termijn wil (electoraal gewin) maar dat ze doen wat het volk op de lange termijn nodig heeft etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164033534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 21:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Had jij dit getypt met een smartphone? :)

[..]

Daar ben ik het mee eens!
In mijn ogen is het grootste probleem binnen onze politiek dat het niet de meest geschikte mensen (voor de politiek) zijn die de hoogste functies krijgen.
Ik heb er toevallig een geschiedenislesje over gehad (universitair geschiedenisdocent, don't ask), wanneer een samenleving in het beginstadium zit van het opbouwen van welvaart dan zijn het vaak technocraten die de kar trekken. In dat stadium dus ingenieurs, natuurkundigen, wiskundigen, en daarnaast natuurlijk ook economen en sociologen en zo. Een goede mix. Als een samenleving al een tijdje veel welvaart heeft dan krijgt die samenleving ook heel erg veel regels (wetgeving), mensen willen dan dat het minder technocratisch en meer democratisch wordt, het gevolg is dat je een ander type politicus krijgt. Het profiel van zo'n politicus is typisch dat die geschiedenis, rechten, sociologie of iets met economie heeft gestudeerd, om in dat stadium hoge ogen te gooien binnen de politiek moet je vooral goed zijn in netwerken en de ambitieue carrièremannetjes komen het verst. Het is nu niet per se dat het slecht is dat die mensen ertussen zitten maar je krijgt veel te veel een concentratie van hetzelfde type mens en je komt hierdoor allerlei kwaliteiten tekort binnen de groep politici. Nederland zat in het begin van de twintigste eeuw in het technocratische stadium (China nu) en zit sinds ergens in de tweede helft van de twintigste eeuw in het tweede stadium. Dat geldt uiteraard voor veel landen in de 'westerse' wereld. In mijn ogen is dat een belangrijke verklaring voor die fenomenen waar jij naar verwijst. Zelf erger ik me er ook al lang best wel erg aan. Ik zou graag zien dat de politieke partijen meer naar de lange termijn kijken (niet enkel 4 of hooguit 8 jaar vooruit), dat ze veel concreter zijn met hoe ze op de lange termijn met hele concrete stappen iets willen bereiken, dat er tussen de parlemenatariërs veel meer mensen zouden zitten die een sterk analytisch vermogen hebben en die goed met systemen kunnen werken, dat ze niet doen wat het volk op de korte termijn wil (electoraal gewin) maar dat ze doen wat het volk op de lange termijn nodig heeft etc.
Ja, kloteding, die smartphone.

Ik ben geen historicus, maar iets in mij zegt dat de echt slimme en goede mensen niet meer kiezen voor de politiek of de overheid. Een paar idealisten en het kaf... Echt, het hoeven van mij echt niet allemaal natuurkundigen te zijn. Het gaat erom dat ze hun werk goed doen. En op het moment mis ik dat.
Whatever...
pi_164034078
Is het misschien een idee om on topic te blijven, in plaats van al die onzin die ik nu allemaal lees?
pi_164034194
Ik denk dat VEM2012 een beetje boos is op mij naar aanleiding van een reactie in een andere draad. Daar reageerde ze een beetje kwaad. :)
Het eigenlijke onderwerp loopt gewoon verder hoor. Alleen is daar al een tijd niet over gesproken omdat er pretty much alles over gezegd is wat erover te vertellen is. Populistisch beleid van de VVD voor electoraal gewin, meer negatieve effecten dan positieve effecten etc.
Als zij denkt dat hetgeen waar wij het nu over hebben onzin is dan kan zij beter maar wegblijven uit dit subforum van FOK. ;)
Het is misschien offtopic, het is geen onzin. :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:15 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben geen historicus, maar iets in mij zegt dat de echt slimme en goede mensen niet meer kiezen voor de politiek of de overheid.
Een paar idealisten en het kaf... Echt, het hoeven van mij echt niet allemaal natuurkundigen te zijn. Het gaat erom dat ze hun werk goed doen. En op het moment mis ik dat.
Daar komt het in essentie op neer, alleen heb ik het wat netter en meer genuanceerd uitgelegd. ;)
Ik ben ook geen historicus maar ik heb toevallig ook een paar geschiedenislesjes gehad bij een bepaald vak op de universiteit en ik heb daarvoor allerlei artikels moeten lezen die gaan over de ontwikkeling van technologie in historisch perspectief waarbij werd ingezoomd op de rol van de politici. In het verleden hebben politici soms de kar getrokken bij het mogelijk maken van technische vooruitgang, ik denk dat je dat van de huidige generaties politici niet hoeft te verwachten, die zijn daar niet toe in staat omdat een te klein deel van hen hier grip op heeft. Zie bijvoorbeeld ook hoe het met de antennes voor mobiele telefoons en de aanleg van kabels gigantisch uit de hand liep (onnodig extra kosten voor alle partijen), eigenlijk had de politiek hier de leiding moeten nemen, zelf een goed netwerk moeten laten aanleggen (en dit upgraden in functie van de ontwikkelingen) en de telecommunicatiebedrijven het moeten laten huren tegen breakeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-07-2016 22:39:34 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164034552
Niet netter en genuanceerd. Onduidelijker en langdradiger zou mijn directeur zeggen... get to the point... :P

Precies ook mijn klacht bij politiek. Je hoeft echt niet onduidelijk te zijn om ook genuanceerd te zijn.

Maargoed. 130km/u zorgt dus niet voor meer doden of ongelukken. Slotje :P
Whatever...
pi_164034788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat VEM2012 een beetje boos is op mij naar aanleiding van een reactie in een andere draad. Daar reageerde ze een beetje kwaad. :)
Het eigenlijke onderwerp loopt gewoon verder hoor. Alleen is daar al een tijd niet over gesproken omdat er pretty much alles over gezegd is wat erover te vertellen is. Populistisch beleid van de VVD voor electoraal gewin, meer negatieve effecten dan positieve effecten etc.
Als zij denkt dat hetgeen waar wij het nu over hebben onzin is dan kan zij beter maar wegblijven uit dit subforum van FOK. ;)
Het is misschien offtopic, het is geen onzin. :)

[..]

Daar komt het in essentie op neer, alleen heb ik het wat netter en meer genuanceerd uitgelegd. ;)
Ik ben ook geen historicus maar ik heb toevallig ook een paar geschiedenislesjes gehad bij een bepaald vak op de universiteit en ik heb daarvoor allerlei artikels moeten lezen die gaan over de ontwikkeling van technologie in historisch perspectief waarbij werd ingezoomd op de rol van de politici. In het verleden hebben politici soms de kar getrokken bij het mogelijk maken van technische vooruitgang, ik denk dat je dat van de huidige generaties politici niet hoeft te verwachten, die zijn daar niet toe in staat omdat een te klein deel van hen hier grip op heeft. Zie bijvoorbeeld ook hoe het met de antennes voor mobiele telefoons en de aanleg van kabels gigantisch uit de hand liep (onnodig extra kosten voor alle partijen), eigenlijk had de politiek hier de leiding moeten nemen, zelf een goed netwerk moeten laten aanleggen (en dit upgraden in functie van de ontwikkelingen) en de telecommunicatiebedrijven het moeten laten huren tegen breakeven.
Ik reageerde in het algemeen.

Verder bleek nu juist dat er hier geen sprake was van negatieve effecten itt wat eerder was bericht.

Verder zegt dat VVD bashen meer over de haters. Het is onzin van a tot z en off topic. En bij een enkeling denk ik 'kneus', nu denk ik 'vernachel het onderwerp eens niet zo'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')