Gewoon een kwestie van slim zijn, het is waanzin dat bv Zevenaar twee opritten op de A12 heeft in de richting Arnhem, vlak achter elkaar, als men aan de noordkant van de snelweg een rotonde had gemaakt op de provinciale weg kan je het met één oprit.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zal niet populair zijn in een dichtbevolkt land als Nederland nee. Mede door die dichtbevolktheid zou ik een verlaging van de Vmax ook toejuichen.
Dat sowieso, de populistische VVD wou hier goede sier mee maken om zieltjes te winnen. Verder gebruikten ze het ook om wat extra stemmen te krijgen voor een verkiezing, geheel toevallig werd net de dag voor de verkiezing een 130 km/u onthuld door Markje Rutte.quote:Op zondag 24 juli 2016 21:51 schreef whosvegas het volgende:
Domme regel, echt om door de politiek te kunnen scoren
Ach, als mensen fatsoenlijk invoegen (de invoegstrook gebruiken waarvoor die bedoeld is: dezelfde snelheid halen als dat op de snelweg wordt gereden) en de mensen leren eens om voldoende afstand van elkaar te houden, in het bijzonder waar ingevoegd wordt, dan gaat dat prima. Bovendien is het verschil tussen 120 en 130 km/u qua snelheid en reactietijd en zo verwaarsloosbaar klein.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 15:45 schreef Lunatiek het volgende:
Het zou, al met al, verstandig zijn de snelwegen zo te ontwerpen dat "hardrijders" dat relatief veilig kunnen doen. Kijk bijvoorbeeld naar Duitsland (adviessnelheid 130) en Frankrijk (max 130).
Met veel elektrische auto's of hybrides valt de milieuoverlast mee. Bij constante snelheden idem, en is de geluidsoverlast beperkt.
De nodige maatregelen zijn echter peperduur en vaak ongewenst, zoals minder af- en opritten.
Tomatenboer behoort tot intelligent links!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dom links heeft gesproken.
Het was oorspronkelijk de PVV die met dit plan kwam. De VVD heeft het "gepikt" met lachebekje die doet of hij het zelf heeft bedacht.quote:Op zondag 24 juli 2016 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat sowieso, de populistische VVD wou hier goede sier mee maken om zieltjes te winnen. (...)
Maar goed, het punt is dat er weinig ratio achter dit beleid van de VVD zat (ze deden het om goedkoop te scoren en de coalitiepartner vond het best omdat het politieke wisselgeld goed uitkwam) en dat het daarom wat mij betreft rustig direct teruggedraaid mag worden. Als ze dat doen, graag voorafgaande aan de verkiezingen maar de VVD kennende hebben ze daar wel een kabinetscrisis voor over want de automobilist is bij de VVD nog meer de koning dan op de weg.
Dat zeg je ook alleen omdat hij dezelfde mening heeft als jij.quote:Op zondag 24 juli 2016 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tomatenboer behoort tot intelligent links!
In alle ernst, hij is een van de mensen hier met het grootste politieke inzicht.
Ik kan me niet de laatste keer herinneren dat ik het niet met hem eens was, dat klopt.quote:Op maandag 25 juli 2016 07:41 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat zeg je ook alleen omdat hij dezelfde mening heeft als jij.
Ja, maar lang voordat de PVV bestond, toen Wilders nog een parlementariër namens de VVD was, kwam de VVD al de hele tijd met dit soort populistische praatjes en plannetjes. Denk aan die Tuftuf-VVD-parlementariër die eind jaren 90 en/of begin jaren 0 niets anders deed dan te janken over de wegenbelasting, de in zijn ogen te hoge verkeersboetes en brandstofaccijns etc.quote:Op maandag 25 juli 2016 07:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het was oorspronkelijk de PVV die met dit plan kwam. De VVD heeft het "gepikt" met lachebekje die doet of hij het zelf heeft bedacht.
Geen idee wie je bedoelt met de tuftuf-parlementariër.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar lang voordat de PVV bestond, toen Wilders nog een parlementariër namens de VVD was, kwam de VVD al de hele tijd met dit soort populistische praatjes en plannetjes. Denk aan die Tuftuf-VVD-parlementariër die eind jaren 90 en/of begin jaren 0 niets anders deed dan te janken over de wegenbelasting, de in zijn ogen te hoge verkeersboetes en brandstofaccijns etc.
Waar ze die clown vandaan haalden...
Hij was een wat mollige man van in de 30 of 40. Hij was een onbelangrijke politicus (vandaar dat ik zijn naam niet herinner) maar dankzij die populistische prietpraat voor koning automobilist haalde hij wel jarenlang (5-10 jaar uit mijn hoofd) regelmatig de actualiteitenrubrieken en het nieuws. Blijkbaar deed hij wat meer dan dat maar dat was hetgeen waarmee hij in beeld kwam.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Geen idee wie je bedoelt met de tuftuf-parlementariër.
LOLquote:Ik was alleen erg verbaasd om die achterlijke grijns van Rutte bij de onthulling van die 130km/u paal te zien in plaats van die peroxidecavia van Wilders.
Dat klopt, daarom pleit ik al jarenlang voor een verbod voor tweetaktmotoren voor voertuigen. Per direct, geen geneuzel met overgangsperiodes.quote:Op maandag 25 juli 2016 08:57 schreef Spanky78 het volgende:
Als we het hebben over fijnstof is het verbieden van de verkoop van tweetaktmotoren voor stedelijk gebied zeer effectief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hear hear.quote:Als het gaat over co2 dan kunnen we misschien eens wat minder kolen verstoken... Sterker nog... We moeten werken aan duurzamere kernenergie.
...
Daarnaast is het handig als we de import van zeer vervuilend geproduceerde goederen eens wat zouden terugdringen...
Aan dat laatste maak ik mezelf trouwens ook soms schuldig. Ik koop graag kiwi's maar dat is omdat het een hele gezonde vrucht is die weinig kost en de kwaliteit praktisch gegarandeerd is wat helaas bij sinaasappels niet het geval is. Bovendien spuiten ze op de schil van sinaasappels een stof die best toxisch is om ze goed te houden (dat zit als het goed is enkel op de schil maar wie wast zijn handen net nadat hij/zij de schil eraf heeft gehaald?), voor zo ver ik het weet is dat voor een kiwi niet nodig. Al is het natuurlijk niet zo'n issue als je sommige producten van ver haalt, zolang we daar maar niet in doorslaan en niet producten die we ook van hier kunnen halen van ver halen of erger, producten naar ver sturen, daar laten bewerken en dan weer naar hier halen.Ik was zeer ten onrechte vergeten om jou eerder te noemen bij de niet-linkse gebruikers die ik hoog heb zitten op dit forum (wat betreft politiek). Wellicht omdat jij in mijn ogen niet een duidelijk links of rechts profiel hebt, jij bent te progressief voor rechts maar op andere punten heb ik jou inderdaad wel op rechts gedachtengoed betrapt.quote:Maar ook dat is heel links.. Not in my backyard...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Pilletje vergeten?quote:Op maandag 25 juli 2016 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
VVD is gewoon een corrupte maffiaorganisatie met geheime rekeningen op de Kaaimaneilanden ofzo (want itt de VS is de partijfinanciering hier niet eens openbaar).
Ben je een kloon van DS4 ofzoquote:
Nee, ik ben gewoon mijzelf. Een VVD-er in hart en nieren. Aangenaam.quote:
Welk onderzoek? De OP gaat over een kamerbrief.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 08:47 schreef June. het volgende:
Wat een slecht onderzoek, causatie is nog geen correlatie. Misschien ligt het wel aan de smalle en vaak 2-baanse rijstroken..
Is helemaal geen onzin. Die geheime rekeningen hebben ook in het NRC gestaan. Nu snap ik iig jouw arrogante en laatdunkende houding, waarmee je onlangs ook de slavernij- en uitbuitingsproblematiek in Nederland wegwuivde.quote:Op maandag 25 juli 2016 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik ben gewoon mijzelf. Een VVD-er in hart en nieren. Aangenaam.
Waarom draai je zo om de vraag heen? Het lijkt mij een terechte vraag gelet op de onzin die jij uitbraakte.
Dat die wetgeving in Nederland niet deugt (ook bij scholen bijvoorbeeld een probleem, de stichtingvorm wordt veel misbruikt) ben ik met je eens. Geen idee wat de VVD allemaal uitspookt met geheime boekhoudingen maar het is in ieder geval aangetoond dat de partij op een niet toegestane wijze geld van bepaalde rijkere donors (zakenmannen en zo) gebruikte voor het voeren van campagne tijdens verkiezingen. Het is sowieso hoogtijd om ook voor stichtingen dezelfde regels te hanteren, de tijd waarin mensen naïef dachten dat deze ondernemingsvorm enkel voor nobele doelen zou worden gebruikt ligt ver achter ons.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
VVD is gewoon een corrupte maffiaorganisatie met geheime rekeningen op de Kaaimaneilanden ofzo (want itt de VS is de partijfinanciering hier niet eens openbaar).
Vooral voor anderen neem ik aanquote:Op maandag 25 juli 2016 19:43 schreef Atak het volgende:
Op de Duitse snelwegen ga ik 190 km/u. Dat is pas eng.
Ik vind mezelf niet links of rechts, maar ben inderdaad wel liberaal. Ik houd niet van die dogmatische typisch linkse of rechtse bullshit. Ik houd van realisme, dingen die los van idealisme ook nog iets inhouden...quote:Op maandag 25 juli 2016 09:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik was zeer ten onrechte vergeten om jou eerder te noemen bij de niet-linkse gebruikers die ik hoog heb zitten op dit forum (wat betreft politiek). Wellicht omdat jij in mijn ogen niet een duidelijk links of rechts profiel hebt, jij bent te progressief voor rechts maar op andere punten heb ik jou inderdaad wel op rechts gedachtengoed betrapt.
Het is gewoon de partij van de werkgevers, met werkgeversbelangen. Dus goedkoop kapitaal, goede infrastructuur en weinig barrieres voor bedrijven op allerlei vlakken.quote:Op maandag 25 juli 2016 09:57 schreef Klopkoek het volgende:
Jij kan niet aannemen dat sommige mensen onafhankelijk van elkaar - met zelf nadenken - voor veel kwesties tot dezelfde conclusies komen? Ik ben het echt niet over alles met Tomatenboer eens maar wat betreft sociale en economische kwesties zitten we toevallig op dezelfde lijn zonder dat we elkaar napraten. Ik zie mezelf als links maar dat wil niet zeggen dat ik het op alle punten eens ben met partijen zoals de PvdA, zo vind ik bijvoorbeeld dat ze er veel te lang over hebben gedaan om voldoende aandacht te besteden aan de keerzijden van de eenzijdige massa-immigratie van bepaalde groepen mensen. Op zo'n punt ben ik een grote criticaster van die partij. Ik geloof ook niet in de intrinsieke goedheid van de mens, integendeel, ik ben ervan overtuigd dat we slechts een vernislaagje van beschaving hebben wat te danken is aan welvaart en dus aan fossiele brandstoffen. Niemand is volledig 'links' of rechts. Ik ben links m.b.t. sociaaleconomisch beleid (voor mij de kern van links) en ik ben progressief.quote:Op maandag 25 juli 2016 20:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik vind mezelf niet links of rechts, maar ben inderdaad wel liberaal. Ik houd niet van die dogmatische typisch linkse of rechtse bullshit. Ik houd van realisme, dingen die los van idealisme ook nog iets inhouden...
En ik houd van zelf nadenken zonder anderen direct na te praten, tenzij je vindt dat ze een echt goed idee hebt. Maar ik geloof niemand die het volledig met een ander eens is op veel onderwerpen, dat is gewoon een gebrek aan zelf nadenken.
Zelf vind ik dat idealisme zoals dat door links (iedereen is even lief en vriendelijk als ik ben, knuffel iedereen!) of rechts (het recht van de sterkste, de markt regelt het allemaal zelf - ja, richting monopolie...) iets uit vervlogen tijden. Wat dat betreft vind ik zowel links als rechts verwerpelijk, omdat het de politiek maakt tot een soort halve religie.
Maar lief dat je mijn posts inhoudelijk kunt waarderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |