quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het over het verhogen van belastingen en de HRA versneld afbouwen, niet over budgetneutraal verschuiven.
Sta jij achter Mathemaat zijn voorstel?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:51 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Gewoon de belastingvermindering uit de tijdperk van Balkenende voor de hoogste tarieven omdraaien. En op EU schaal belastingtarieven voor de rijksten en bedrijven instellen.
Dat is een ideale situatie. In principe is onderwijs voor iedereen toegankelijk, maar dan moet je lenen. Ja, sommigen krijgen het gratis van pa of ma. Maar de wereld is niet altijd op alle punten gelijk, behalve de natuurwetten. Deal with it.quote:Op zondag 24 april 2016 22:18 schreef Odaiba het volgende:
en gaan dat het geld kost en dat men betaald moet worden en dat is allemaal helder en logisch, maar waarom betalen we het niet uit een gezamenlijke pot die iedereen in staat stelt om naar school te gaan en eventueel een verdere studie te volgen.
Het is niet slecht geregeld in Nederland, maar het kan beter. Nu is het systeem
In Noorwegen is de gemiddelde studieschuld waarschijnlijk nog hoger dan in Zweden. Zestig procent van wat je van Lånekassen krijgt is een lening, en moet terugbetaald wordenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Voor mij is Noorwegen dat.
Zweden is naar mijn smaak wat te PC.
Ach, het wordt terugbetaald onder zachte voorwaarden. Dat laat onverlet dat het slimmer is om het gewoon uit de algemene middelen te betalen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:17 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
In Noorwegen is de gemiddelde studieschuld waarschijnlijk nog hoger dan in Zweden. Zestig procent van wat je van Lånekassen krijgt is een lening, en moet terugbetaald worden![]()
Maar onderwijs is in Scandinavië ten minste "gratis"
Nee dus! Jij geeft zelf aan waarom het niet ideaal is!quote:
Nee. De voorwaarden zijn niet zacht. Vooral de voorwaarden van de Zweedse studielening vond ik erg hard, schrok daar echt van.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, het wordt terugbetaald onder zachte voorwaarden. Dat laat onverlet dat het slimmer is om het gewoon uit de algemene middelen te betalen.
[..]
Nee. Je weet best waar ik sta mbt overheidsfinanciën en eigen verantwoordingquote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Sta jij achter Mathemaat zijn voorstel?
http://www.sportknowhowxl(...)of-opnieuw-uitvindenquote:Het kan natuurlijk ook dat er geen rol is voor een voetbalacademie. Dat bij nader inzien blijkt dat de in de jaren negentig stevig ingezette verschoolsing dezelfde effecten heeft als het reguliere onderwijs op het ontwikkelvermogen en de creativiteit van kinderen. Onderzoeken tonen immers al heel lang aan dat bijna alle kinderen rond hun zesde jaar nog creatief zijn, en dat nog maar ongeveer zeven procent van de adolescenten dat is.
Dit is inderdaad het probleem van het onderwijs. Geen creativiteit, in-hokjes-denken, kinderen niet de ruimte geven zich zelf te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het huidige verstarde en niet-creatieve onderwijs laat wel wat parallellen zien met de voetbalopleidingen.
Mee eens. En dan raar opkijken dat halfzachte experimenten mislukken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:58 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het probleem van het onderwijs. Geen creativiteit, in-hokjes-denken, kinderen niet de ruimte geven zich zelf te ontwikkelen.
Terwijl er zo veel alternatieven zijn, zoals unschooling, waarbij de leergierigheid van kinderen die ze van nature al bezitten wordt aangewakkerd in plaats van afgestompt d.m.v. feitjes stampen en rigide curricula.
Er zit een nogal grote omissie in zijn verhaal: de voetbalschool van FC Barcelona. Iedere voetballiefhebber weet dat deze voetbalschool zowel de club als het nationale team veel prijzen opleverde. Het probleem is niet zo zeer de voetbalschool maar de wijze waarop je die inricht, dit doen ze bij FC Barcelona anders dan in Nederland, ondanks dat die voetbalschool naar het model van die van Ajax is gevormd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het huidige verstarde en niet-creatieve onderwijs laat wel wat parallellen zien met de voetbalopleidingen.
Lees bijvoorbeeld dit:
[..]
http://www.sportknowhowxl(...)of-opnieuw-uitvinden
Misschien zit daar echter wel een doelbewust complot achter... anders gaat er iets grandioos mis.
Voor meer info
http://www.daardan.nl/201(...)s-met-het-origineel/
Vast niet, maar dat is inderdaad een van die cursussen waarbij je betaald krijgt wanneer je als student begint. Wat mij betreft is het vooral geweldig als je al je opleidingen hebt afgerond. Een jaar of 10-20 luchtverkeersleider zijn en dan door naar een andere baan. Lekker toch? Geweldig salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden.quote:
Wie weet heb jij het in je. Word je de eerste linkse luchtverkeersleider. Ooit.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vast niet, maar dat is inderdaad een van die cursussen waarbij je betaald krijgt wanneer je als student begint. Wat mij betreft is het vooral geweldig als je al je opleidingen hebt afgerond. Een jaar of 10-20 luchtverkeersleider zijn en dan door naar een andere baan. Lekker toch? Geweldig salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden.
Sterker nog, kinderen zouden betaald mogen krijgen voor het volgen van lessen. Er is volgens mij al een scandinavisch land dat er succesvol mee experimenteert.quote:Op zondag 24 april 2016 22:04 schreef Odaiba het volgende:
Waarom hebben wij in Nederland eigenlijk geen vrij onderwijs? Dat zou toch mooi zijn en een win/win situatie.
En waar ga je dat geld vandaan halen?quote:Op maandag 30 mei 2016 04:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sterker nog, kinderen zouden betaald mogen krijgen voor het volgen van lessen. Er is volgens mij al een scandinavisch land dat er succesvol mee experimenteert.
Zoiets kost wel even wat voorbereiding, we moeten kijken welk model het meest succesvol en 't minst fraudegevoelig is. Ik zou niet een soort Noord-Koreaanse aanpak willen met gestandariseerde pakketten.
Als de netto investering geld oplevert dan lijkt mij de bekostiging van het project niet al te moeilijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En waar ga je dat geld vandaan halen?
Investeringen mag en kan je prima met vreemd geld financieren hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Je ontwijkt de vraag. Waar ga jij op bezuinigen en hoeveel voor meer geld voor Onderwijs?
Ook jij beantwoord de vraag nietquote:Op maandag 30 mei 2016 15:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als de netto investering geld oplevert dan lijkt mij de bekostiging van het project niet al te moeilijk.
Sterker nog, het zou een afbraak van de welvaart van een land zijn als daarop bezuinigd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |