Zonde, dat had zeker geld opgeleverdquote:Op zondag 24 april 2016 11:18 schreef heywoodu het volgende:
Binder gaat winnen
Paar ronden geleden keek ik naar de noteringen bij de wedkantoren, maar helaas was er niet in te zetten op een top-3 voor Binder
Helaas is Moto3 veel te klein om er live op in te kunnen zetten doorgaans, voor de start had het wel gekund maar dan verwacht je niet dat Binder even naar de kop rijdtquote:Op zondag 24 april 2016 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonde, dat had zeker geld opgeleverd
Dat moet je dan niet in je 5e seizoen ofzo doenquote:Op zondag 24 april 2016 11:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Met vallen en opstaan moet je het leren
Tis wachten op Lowes.quote:Op zondag 24 april 2016 12:30 schreef heywoodu het volgende:
De één na de ander gaat eraf en Pons lag er nog niet bij. Gelukkig is dat nu gecorrigeerd.
En daarna Folger als hij met twee ronden te rijden dik op kop ligt.quote:
Binnen nu en 5 ronden ligt hij er af. Daar mag je me op quoten.quote:
Quotequote:Op zondag 24 april 2016 12:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Binnen nu en 5 ronden ligt hij er af. Daar mag je me op quoten.
Toch net niet, nog maar even wachten.quote:Op zondag 24 april 2016 12:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Binnen nu en 5 ronden ligt hij er af. Daar mag je me op quoten.
Lowes is echt zo'n net-niet rijder. Bezwijkt altijd onder druk. Let maar op.quote:Op zondag 24 april 2016 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch net niet, nog maar even wachten.
13.58quote:Op zondag 24 april 2016 13:23 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand een idee hoe laat de motogp race begint?
Vet origineel ook, fan zijn van Rossi of Marquez ofzo.quote:
Die sloeg af ofzo.quote:Op zondag 24 april 2016 13:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een vraag over de Moto3 start: Wat gebeurde er nou met die ene rijder? Waarom werd (leek nogal bozig) z'n motor zo hardhandig weggehaald??
Als je motor afslaat moet je zo snel mogelijk de grid verlaten. Ik geloof dat dat Antonelli was, die wilde niet van de grid af maar zijn motor aanduwen.quote:Op zondag 24 april 2016 13:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Even een vraag over de Moto3 start: Wat gebeurde er nou met die ene rijder? Waarom werd (leek nogal bozig) z'n motor zo hardhandig weggehaald??
Ja, wat dacht je van die race hiervoor dan? Gewoon elkaar eraf kegelen.quote:Op zondag 24 april 2016 14:17 schreef heywoodu het volgende:
Lorenzo zal wel zin hebben in zijn move naar Ducati, afgaand op dit weekeinde.
Toen hadden ze de snelheid tenminste nog te pakkenquote:Op zondag 24 april 2016 14:18 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, wat dacht je van die race hiervoor dan? Gewoon elkaar eraf kegelen.
het is dat ik pas om 12u wakker was, anders had ik nu in slaap gevallenquote:
nuhquote:Op zondag 24 april 2016 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Lorenzo begint in te lopen, misschien wordt het toch nog leuk dan.
Aha thanks.quote:Op zondag 24 april 2016 14:07 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je motor afslaat moet je zo snel mogelijk de grid verlaten. Ik geloof dat dat Antonelli was, die wilde niet van de grid af maar zijn motor aanduwen.
Ja hoe komt hij daar nou bijquote:Op zondag 24 april 2016 14:44 schreef Sked het volgende:
Commentator van Eurosport vindt het wel vermakelijk
Dat zeker, maar wat een saaie wedstrijdquote:
Zei hij nou dat hij met een ruime marge zou winnen als hij geen last van zijn band had?quote:Op zondag 24 april 2016 14:59 schreef Dimachaerus het volgende:
Haha, dat post-race interview met Lorenzo. Wat een lul is het ook.
Ja.quote:Op zondag 24 april 2016 15:01 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Zei hij nou dat hij met een ruime marge zou winnen als hij geen last van zijn band had?
een lul met vit-d tekortquote:Op zondag 24 april 2016 14:59 schreef Dimachaerus het volgende:
Haha, dat post-race interview met Lorenzo. Wat een lul is het ook.
Met vallen, vallen, vallen en opstaan ja.quote:Op zondag 24 april 2016 11:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Met vallen en opstaan moet je het leren
Sorry, ik ben 3 seconden na de finish weggezapt.quote:Op zondag 24 april 2016 15:30 schreef Reintji het volgende:
*kuch* heeft iemand de prijsvraag gehoord op eurosport? De, ahum, kinderen kletsten er net doorheen.
Hoe kinderachtig kan je als Rossi fan wel niet zijn dat je bij elk dingetje Lorenzo of Marquez probeert onderuit te halen.quote:
Hij is god, geen halve, die man staat al 20 jaar aan de top. Lorenzo mag zijn stront nog niet eens opruimen.quote:Op zondag 24 april 2016 15:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoe kinderachtig kan je als Rossi fan wel niet zijn dat je bij elk dingetje Lorenzo of Marquez probeert onderuit te halen.
Het is een half jaar later laat het eens gaan.
Wees blij dat je halfgod eens gewonnen heeft.
Het heeft daar helemaal niets mee te maken. Een ieder ander was net zo een lul geweest met zulke uitspraken.quote:Op zondag 24 april 2016 15:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoe kinderachtig kan je als Rossi fan wel niet zijn dat je bij elk dingetje Lorenzo of Marquez probeert onderuit te halen.
Het is een half jaar later laat het eens gaan.
Wees blij dat je halfgod eens gewonnen heeft.
Was geen reet aan inderdaad. Formule E ook al niet. IndyCars tot nu toe wel vermakelijk.quote:Op zondag 24 april 2016 14:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat zeker, maar wat een saaie wedstrijd
Eigenlijk is er dus al 20 jaar geen reet aan?quote:Op zondag 24 april 2016 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij is god, geen halve, die man staat al 20 jaar aan de top. Lorenzo mag zijn stront nog niet eens opruimen.
Alsof Lorenzo geen grote meneer is. Kom op he, dat is wat me dus tegenstaat bij veel Rossifans: het is Rossi, Rossi en verder niks. Terwijl in werkelijkheid Lorenzo en Mįrquez inmiddels ontzettende grootheden aan het worden zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 15:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij is god, geen halve, die man staat al 20 jaar aan de top. Lorenzo mag zijn stront nog niet eens opruimen.
let even op waar zij zijn na 15 jaar?quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Alsof Lorenzo geen grote meneer is. Kom op he, dat is wat me dus tegenstaat bij veel Rossifans: het is Rossi, Rossi en verder niks. Terwijl in werkelijkheid Lorenzo en Mįrquez inmiddels ontzettende grootheden aan het worden zijn.
Hoe goed Rossi ook is, zij doen niets meer voor hem onder op dit moment. Dat hij ouder is en langer succes kent, heeft daar weinig mee te maken. Geniet liever van een hele sterker lichting, ipv al dat gebash op anderen.
Idd ja. Word zo misselijk van een hoop Rossifans. Te zielig voor woorden zijn ze. Hij wint weer eens en ze kruipen allemaal uit hun hol om even kansloos te reageren. Rossi wint en het eerste wat de gemiddelde Rossi fan doet is als eerste een homosensueel plaatje posten van Lorenzo en MM. Čcht, het grootste deel van Rossi's achterban bestaat uit Henk en Ingrids die schelden en elkaar napraten. Voor het geval iemand wil vragen naar een bron. Kijk even op de fb van racesport en motorsport.com. Honderden voorbeelden, elke week.quote:Op zondag 24 april 2016 15:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoe kinderachtig kan je als Rossi fan wel niet zijn dat je bij elk dingetje Lorenzo of Marquez probeert onderuit te halen.
Het is een half jaar later laat het eens gaan.
Wees blij dat je halfgod eens gewonnen heeft.
Geen idee. En dat weet jij ook niet. Dus wat heeft dat er dan mee te maken? Niks dus. Het gaat er niet om wie groter is dan de ander. Het gaat erom dat ze alle drie groot zijn en ernstig aan elkaar gewaagd op dit moment. Dat Rossi vroeger Gibernau en Biaggi versloeg is leuk, maar dat is geweest. Dit is de nieuwe lichting en die is top.quote:
En deze altijdquote:
nou, jij bent echt een hater, een anti rossi. zo ben ik niet, ik zeg gewoon wat ik van rossi vind en daar laat ik het bij. Zodra het over rossi gaat, komen de anti rossi shills uit de muren.quote:Op maandag 25 april 2016 00:02 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Idd ja. Word zo misselijk van een hoop Rossifans. Te zielig voor woorden zijn ze. Hij wint weer eens en ze kruipen allemaal uit hun hol om even kansloos te reageren. Rossi wint en het eerste wat de gemiddelde Rossi fan doet is als eerste een homosensueel plaatje posten van Lorenzo en MM. Čcht, het grootste deel van Rossi's achterban bestaat uit Henk en Ingrids die schelden en elkaar napraten. Voor het geval iemand wil vragen naar een bron. Kijk even op de fb van racesport en motorsport.com. Honderden voorbeelden, elke week.
Wees gewoon lekker blij dat ie wint.
Ho, ik heb nergens iets over Rossi gezegd. Ik heb het over een groot deel van zijn fans.quote:Op maandag 25 april 2016 00:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, jij bent echt een hater, een anti rossi. zo ben ik niet, ik zeg gewoon wat ik van rossi vind en daar laat ik het bij. Zodra het over rossi gaat, komen de anti rossi shills uit de muren.
iedereen over een kam scheren, ja, wat een intelligentie.quote:Op maandag 25 april 2016 00:17 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ho, ik heb nergens iets over Rossi gezegd. Ik heb het over een groot deel van zijn fans.
Ik scheer niet iedereen over ččn kam. Zoals ik al zei: het viel me op dat er wekelijks honderden reacties te lezen zijn van Rossi'fans' die vooral bezig zijn met het denigreren van tegenstanders. Zowel op 2 voorgenoemde facebookpagina's als bijvoorbeeld op crash.net waar ik lid van ben.quote:Op maandag 25 april 2016 00:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen over een kam scheren, ja, wat een intelligentie.
gelukkig heb ik geen facebook.quote:Op maandag 25 april 2016 00:27 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik scheer niet iedereen over ččn kam. Zoals ik al zei: het viel me op dat er wekelijks honderden reacties te lezen zijn van Rossi'fans' die vooral bezig zijn met het denigreren van tegenstanders. Zowel op 2 voorgenoemde facebookpagina's als bijvoorbeeld op crash.net waar ik lid van ben.
Als je dat dus al niet kan checken dan is het beter om voortaan niet meteen te roepen dat ik iedereen over 1 kam scheer.quote:
Ditquote:Op maandag 25 april 2016 07:13 schreef JimmyManna het volgende:
Rossi is een ontzettend fenomeen. Een race museum op wielen. Wie dat ontkent spoort niet helemaal. Alleen zijn die Spanjaarden momenteel van een gelijk niveau. Hen steeds te downsizen door te stellen dat zijn minder hebben gewonnen vind ik vaak zo jammer. Dit is een top generatie, geniet ervan zou ik zeggen. Meer is het wat mij betreft niet.
Over twee jaar is het nog niet over ben ik bang.quote:Op maandag 25 april 2016 08:33 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat de gebruikelijke bitchfights na afloop tegenwoordig meer posts opleveren dan de race zelf.
Bron.quote:Two-time MotoGP champion Marc Marquez says rumours linking him to a Yamaha switch in 2017 are wide of the mark, but admits he has had contact with Ducati.
MotoGP‘s ‘silly season’ is now in full flow following the announcement of Jorge Lorenzo’s impending Ducati switch, with Marquez’s future becoming the subject of some speculation.
The Honda rider is out of contract for 2017, and had been linked with the works Yamaha seat vacated by Lorenzo, despite Maverick Vinales remaining the favourite for the ride.
Speaking in Jerez, Marquez confirmed that Ducati had made him an approach, but denied being in the running to replace Lorenzo as Valentino Rossi’s teammate.
“I had a call from Ducati,” said Marquez. “Yamaha has done in the past, but not this time. Already Lin [Jarvis, team boss] said it wouldn’t be possible.”
The Spaniard added his priority was to seal a deal to remain at Honda for next year and beyond.
“I started talking with Honda [about a new contract] in Austin and I have always said they are my priority,” he said.
“They were the ones to give me the opportunity to join MotoGP, and there is no logic in changing.”
Marquez paired with… Rossi?
Asked about the prospect of being paired up with Marquez in his media briefing, Rossi said: “It would be interesting to see Marquez at Yamaha, and he would be a very tough teammate to beat.
“It’s hard enough to share a box with Lorenzo. I can only say that I will do my best to beat my teammate, whoever it is.”
But Yamaha chief Jarvis played down the prospect of a Marquez-Rossi line-up at Yamaha next season, saying: “I think it’s highly unlikely that Marc and Vale would share the same pitbox next year.”
Was dan wel ook een oersaaie racequote:Op maandag 25 april 2016 08:33 schreef heywoodu het volgende:
Jammer dat de gebruikelijke bitchfights na afloop tegenwoordig meer posts opleveren dan de race zelf.
Mįrquez heeft 26 overwinningen, één minder dan Rossi na 57 races. Lorenzo kwam maar tot 15 overwinningen in zijn eerste 57 MotoGP races.quote:
'Ik had wielspin op het rechte stuk en kon maar 70% gas geven anders had ik de wedstrijd met ruime marge kunnen winnen.' Data wijst uit dat hij maar 1 ronde onder deed qua topsnelheid t.o.v. Rossi.quote:
Ik denk dat je het deel gemist hebt, waarin Rossi zei dat hij dezelfde problemen had...quote:Op maandag 25 april 2016 18:39 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
'Ik had wielspin op het rechte stuk en kon maar 70% gas geven anders had ik de wedstrijd met ruime marge kunnen winnen.' Data wijst uit dat hij maar 1 ronde onder deed qua topsnelheid t.o.v. Rossi.
Het mooiste is nog dat zijn teammaat last had van hetzelfde probleem.
Dat mensen fan kunnen zijn van zo een sportman.
Ben jij autistisch?quote:Op maandag 25 april 2016 20:20 schreef JimmyManna het volgende:
Inderdaad. Er wordt nu al door mensen bepaald voor wie je wel mag juichen en voor wie niet. Het moet echt niet gekker worden nu.
dat lees ik nergens, waar staat dat? of zijn dat gewoon eigen conclusies?quote:Op maandag 25 april 2016 20:20 schreef JimmyManna het volgende:
Inderdaad. Er wordt nu al door mensen bepaald voor wie je wel mag juichen en voor wie niet. Het moet echt niet gekker worden nu.
Of praten over Laverty die na zijn mooie race nu 19e en laatste wordt in de eerste testquote:
Vorig jaar had hij ook al 3x technische problemen geloof ik. Echt super zuur.quote:Op maandag 25 april 2016 23:19 schreef JimmyManna het volgende:
Of over Dovizioso... wat een onvoorstelbare pech heeft die gozer dit jaar zeg. Telkens weer op een goede plek, maar dan gaat er weer iets mis waar hij niks aan kan doen. Zonde. Ik gun hem meer.
Bij Yamaha komt een plekkie vrij ;-)quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:56 schreef Vinniiee het volgende:
Wordt tijd dat hij met een andere motor gaat rijden.
quote:Op maandag 25 april 2016 20:23 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik denk dat je het deel gemist hebt, waarin Rossi zei dat hij dezelfde problemen had...
quote:“We’ve checked our data and Vale also had a lot of spin during the race,” explained Rossi’s data engineer Matteo Flamigni on Sunday evening. “But with our traction-control setting and with the way Vale understands how to open the throttle, he avoided the spin a bit better.
Spijker op z'n kop. Op internet zijn ze overal te vinden. Enige lichtpuntje is het forum van Motomatters.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:13 schreef Beach het volgende:
http://www.mcnews.com.au/valeban-motogp-bigotry/
Er is een wezenlijk verschil, Dima. Ik ben niet tegen de rijder Rossi maar vooral het gehaat van een significant deel van zijn achterban op andere rijders is best extreem te noemen.quote:Op woensdag 27 april 2016 21:40 schreef Dimachaerus het volgende:
Jullie zijn geen haar beter dan die valeban hoor.![]()
Naar aanleiding van mijn post dat ik JLo een zielepiet vind krijg ik gelijk een shitstorm van de anti-rossi brigade over me heen.
Ik ben fan van de sport, niet van 1 specifieke rijder, fyi.
Bron.quote:Pedrosa to join Rossi at Yamaha, Vińales to remain at Suzuki?
Dani Pedrosa may be set to make an incredible shift from Honda to Yamaha, according to MCN’s sources within the MotoGP paddock. The Spaniard looks set to make the move from the Repsol Honda squad after an incredible eleven seasons, after talks with Maverick Vińales to replace Jorge Lorenzo fell through.
Vińales was believed to be deep in talks with the Movistar Yamaha squad to replace the departing Lorenzo, but with talks believed to have fallen through after hardball salary negotiations, Pedrosa now looks to make the move instead.
In theory the move could be perfect for Yamaha, replacing a rider with a very similar riding style in the shape of Lorenzo. Pedrosa’s reputation as the perfect teammate could well mean that he is the ideal option to back Valentino Rossi’s remaining two years in the sport.
Pedrosa’s move would also end one of the longest relationships in MotoGP – and may well open the door for British rider Cal Crutchlow to have a second go as a factory rider. The Brit would well be in the running to replace Pedrosa if the move comes through, thanks to his relationship with the manufacturer.
For the full story, see tomorrow Wednesday 4th May’s Motorcycle News.
Crutchlow bij Repsol-Honda lijkt me wel gaaf jaquote:
quote:Jonas Folger is set to join the Monster Yamaha Tech3 squad for 2017 with an optional one-year extension.
Monster Yamaha Tech3 Team are excited to announce the signing of Moto2™ front-runner and bright prospect, Jonas Folger for the future. The 22-year old has been competing in the World Championship since 2008 and he has since battled to 16 podiums and four race victories across all classes. The young Bavarian from Mūhldorf, who comes off the back of a second place finish at the previous GP in Jerez, will get his first taste of the Yamaha YZR-M1 MotoGP™ bike at the post season-finale Valencia test in November. The Monster Yamaha Tech3 Team are delighted to announce the new signing for the 2017 season, which includes the option for an additional year for the promising youngster.
Jonas Folger: “I am super excited about the news and I still can’t believe this is happening. I have been racing for years in the motorcycling World Championship and to make the move up to the premier class is a dream come true plus I'd like to thank all my sponsors that have stuck by me all these years. Furthermore, it’s an honour to make this step with Yamaha, Hervé Poncharal and Tech3 team who have such a long and deep history in the paddock. I will try my absolute best to repay the faith the team has put in me, and I’m really looking forward to the new adventure. However, I will remain completely focused for the rest of the year in the intermediate class but I can’t wait for Valencia where I will sample the Yamaha YZR-M1 for the first time.”
Hervé Poncharal: “It’s always a very important and tough decision to make when it’s time for us to choose a young rider to start his career in the MotoGP class. We have been thinking a lot about who had the best profile to replace Brad who has done a great job with Tech3 for four years and is now ready to move to a full factory team. Having thoroughly checked all the names and details of the young riders in various championships, the name Jonas Folger came out on top. He’s a nice person, very fast and he is going to have a strong season in Moto2 this year, where he hopefully will win the title which would be the dream situation. I am really pleased to announce that Jonas will join us before our home GP in Le Mans. It may be difficult to predict what will happen, as some riders adapt instantly whilst others need some time, but I am certain that he will be fast, have fun and become a strong Monster Yamaha Tech3 rider. I’d like to welcome him and I want to assure Jonas that the whole team and Yamaha Factory Racing are very happy that he will join us and for sure, everyone will do their best to assist him in moving forward in the top class.”
Bronquote:Scoop!
The news, published by Nadia Tronchoni of respected Spanish newspaper El Pais (link is external), is that Dani Pedrosa has already agreed terms with Yamaha for 2017 and 2018.
Tronchoni – arguably the best journalist in the MotoGP paddock, both extremely knowledgeable and extraordinarily reliable – wrote as fact what Simon Patterson of MCN had reported earlier in the week (link is external). Whereas Patterson's sources had told him only that Pedrosa's switch to Yamaha was being very seriously considered, Tronchoni asserts that the deal is done. Understandably in such a sensitive situation, neither journalist revealed their sources.
Vińales may have ended up as a victim of his own hype. The young Spaniard is clearly incredibly talented, but he has neither completely outclassed his teammate, nor scored a MotoGP podium. Andrea Dovizioso's manager, the ever thoughtful Simone Battistella, told GPOne that the current Silly Season was distorting the rider market (link is external). "[Vińales] is strong, but he is overvalued in the current market," Battistella said. "There are only a few strong young riders. The same is true for Alex Rins. At the moment, there are three groups of riders: the top group, 30 years of age and older, Iannone, who is 27, and then the rest. The only truly great young rider is Marc Mįrquez."
Dani Pedrosa at Yamaha leaves Maverick Vińales at Suzuki, and opens up a new front of speculation over who will take the second seat in Repsol Honda. MCN had earlier reported that Cal Crutchlow could get the seat, and given the current state of the market, that may not be so far off the mark. In part due to a lack of alternatives: when I spoke to a senior Honda source at Jerez, they told me that neither Maverick Vińales nor Alex Rins had done enough to impress them. Jack Miller is in a similar situation, despite having an HRC contract. The Australian is suffering with a lingering ankle injury, and has failed to impress so far this year.
That second Repsol seat could come down to a question of who is available. Andrea Iannone is fast, but has a number of black marks against his name, with the incident at Argentina as the most obvious example. Pol Espargaro is desperate to get onto a Honda, and would love a shot at the Repsol seat, but has yet to demonstrate beyond all doubt that he has earned. Michael van der Mark has been impressive in World Superbikes, but the leap from WSBK straight into a factory MotoGP seat is a massive step. Reigning WorldSBK champion Jonathan Rea would be capable of making the jump, but he seems to have given up on the idea of a MotoGP ride.
Ik zie VdMark toch heel veel liever voorin de Superbikes rijden dan ergens in de MotoGP met af en toe een 6e-7e plek als maximaal haalbare..quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:48 schreef H1N1 het volgende:
Eigenlijk zou iemand van of LCR of Marcvds dus naar Repsol moeten wil VdMark kans maken op een zitje. Helaas bakken zowel Rabat, Miller en Crutchlow er momenteel geen klote van dus dat zal niet snel gebeuren.
Wie weet kan hij iets forceren in de Motogp..geen idee. Volgend jaar zou hij in Wsbk wel de beschikking krijgen over een nieuwe Honda..werd tijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie VdMark toch heel veel liever voorin de Superbikes rijden dan ergens in de MotoGP met af en toe een 6e-7e plek als maximaal haalbare..
Laat hem voorlopig gewoon lekker in het WSBK blijven de komende jaren aub
Ik ook. Wat een heldquote:
Verkeerde topic?quote:
mag je dan nog verder rijden en is het alleen tijdsverlies. Krijg je strafpunten of is de race beeindigd en heb je 0 punten?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:33 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Heel veel pijn en een kapotte motor. Wat bedoel je precies? Kostentechnisch voor t team?
Als je motor nog heel is en niet is afgeslagen mag je je weg vervolgen. Verder geen strafpunten.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:07 schreef spierbal het volgende:
[..]
mag je dan nog verder rijden en is het alleen tijdsverlies. Krijg je strafpunten of is de race beeindigd en heb je 0 punten?
Details.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:31 schreef ErkendFokker het volgende:
"Mooi gevecht tussen bendsneijder en fenati."
Nou.quote:
totdat dat ding er weer mee gaat ophoudenquote:Op zondag 8 mei 2016 14:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Iannone zat er ook als een gek op man. Helemaal niet stabiel
Maar dan heeft dovi wel eindelijk een kans om een race te finishen![]()
maar MM heeft wel veel invloed gehad op de huidige motor van Honda. Misschien had hij de yamaha ook wel zo verpestquote:Op zondag 8 mei 2016 14:22 schreef Nober het volgende:
Mįrquez zou waarschijnlijk voor Lorenzo rijden op die Yamaha van Rossi.
Ja, dat is het circuit.quote:
Wtf wat een rare race is dit nu.quote:
Is dat zo?quote:Op zondag 8 mei 2016 14:28 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
En vinales op het podium betekent wel dat hij in het contract van suzuki een puntje heeft waarin hij moet blijven
Zei het toch, prima resultaat weer.quote:
Ja was een clausule dat als hij een podiumfinish zou halen dat suzuki hem dan mocht houden.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat zo?
Dat zou het helemaal mooi maken
Dat zou wel echt heel gaaf zijn..quote:Op zondag 8 mei 2016 14:31 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja was een clausule dat als hij een podiumfinish zou halen dat suzuki hem dan mocht houden.
Maar geen idee of dat nog steeds zo'n Hot item is.
Marquez rijdt nog.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:32 schreef Vinniiee het volgende:
Smith eruitHouden we nog wel coureurs over?
nog 14 volgens mijquote:Op zondag 8 mei 2016 14:32 schreef Vinniiee het volgende:
Smith eruitHouden we nog wel coureurs over?
Dat is toch te briljant voor woordenquote:
Het mooie is dat hij al het hele weekend sneller is dan zijn teamgenoot Reddingquote:Op zondag 8 mei 2016 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is toch te briljant voor woorden
Natuurlijk zijn er tig weggevallen, maar dan nog
Waar is Redding nu dan?quote:Op zondag 8 mei 2016 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij al het hele weekend sneller is dan zijn teamgenoot Redding.
dikke baas is hijquote:Op zondag 8 mei 2016 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij al het hele weekend sneller is dan zijn teamgenoot Redding.
Alsof dovi hier wat aan kan doen.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:32 schreef Dimachaerus het volgende:
Denk dat beide andrea's wel doei kunnen zeggen tegen hun zitje..
Juist. En waar is Petrucci?quote:Op zondag 8 mei 2016 14:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Uitgevallen. Als eerste geloof ik zelfs.
oke dus zodra ie uit is geweest mag je niet neer rijden, ook niet meer al ook krikg je hem wel gestart. En als je dus njet verder kan rijden ben je dus laatste en gewoon 0 punten.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:21 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Als je motor nog heel is en niet is afgeslagen mag je je weg vervolgen. Verder geen strafpunten.
Als je hem weer gestart krijgt, mag je ook gewoon je weg vervolgen.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
oke dus zodra ie uit is geweest mag je niet neer rijden, ook niet meer al ook krikg je hem wel gestart. En als je dus njet verder kan rijden ben je dus laatste en gewoon 0 punten.
twitter:officialminisES twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 14:48:08OFICIAL: Vińales serį el compańero de Valentino Rossi el ańo que viene en Yamaha reageer retweet
Wie weet gaat Pedrosa naar Suzuki..hoop ik. Dat team verdient minimaal een vedette die hen naar het hoogste podium leidt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:45 schreef M.Melandri het volgende:
Zo komt Suzuki dus ook niet vooruit, erg jammer idd.
quote:Dani Pedrosa has ended speculation over a move to Yamaha by signing a new two-year extension with Honda.
The Spaniard had been linked with a switch to the Movistar team as Valentino Rossi's team-mate but on Monday, Honda squashed the rumours, announcing Pedrosa would remain part of the Repsol squad until 2018 at least.
News of the deal leaves the door open for Maverick Vinales to join Rossi at Yamaha.
"I'm very happy to be able to announce my renewal with the Repsol Honda Team," said Pedrosa, who will reach a milestone of 250 Grand Prix races this weekend at Mugello.
"I'm very grateful to Honda for the trust they've shown in renewing with me for an additional two years. I think it's best for me to continue with the company I was with at my very first race.
"I'm happy that the negotiations have been quick, and now I can just focus on racing," added the 30-year-old.
"I want to give 100 per-cent this weekend at the Italian GP."
Shuhei Nakamoto, HRC Executive Vice President, said he valued Pedrosa's loyalty to the corporation.
"We're very pleased to renew our contract with Dani, and we really appreciate his loyalty to Honda and HRC," he said
"We've been working together for many years, but we always see in Dani the same passion and dedication. His experience is very important for helping our technicians to develop our bike, and we'll do our best to help him to demonstrate all his talent!"
Pedrosa has been a Honda rider for his entire career, beginning with his 2001 Grand Prix debut in the then 125cc class.
A 125cc and double 250cc World Champion, Pedrosa entered MotoGP with the Repsol Honda Team in 2006 and has finished title runner-up on three occasions (2007, 2010, 2012) and third an additional three times (2008, 2009, 2013).
He has achieved more podium finishes for the Honda factory than any other rider, with a total of 142, including 51 victories, just three fewer than Mick Doohan's Honda record.
Pedrosa heads to this weekend's Italian Grand Prix in fourth position in the championship.
Read more at http://www.crash.net/moto(...)#O9Hus5zyGBrD40E1.99
quote:Op maandag 16 mei 2016 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
Voor de lurkers: bovenstaande twee posts negeren.
[..]
want ik zei dat Dani niet bij Honda blijft?quote:Op maandag 16 mei 2016 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
Voor de lurkers: bovenstaande twee posts negeren.
[..]
quote:Ducati has chosen Andrea Dovizioso to remain at its factory MotoGP team next season, alongside new signing Jorge Lorenzo.
Once news that reigning world champion Lorenzo would leave Yamaha for Ducati became official, the Italian manufacturer made clear its preference was to retain either Dovizioso or Andrea Iannone.
“It's never easy to take a decision like this one, especially when you have two great riders like the two Andreas in your team," admitted Ducati Corse general manager Gigi Dall'Igna. “We are very happy that Dovizioso has agreed to stay with us for the next two years, and together with him we can continue the successful work we began four years ago in order to reach the ambitious aims we have set for ourselves.
“We are sorry for Andrea Iannone, who at the end of the season will no longer be a part of the team. Andrea has carried out an important job in these years and has made a significant contribution to the development of the Ducati Desmosedici GP. For this reason we would like to thank him and we will provide him with our maximum commitment in the next rounds of the championship, in order to obtain the prestigious results that are for sure within his reach.”
The younger Iannone initially seemed most likely to stay, having finished fifth and top Desmosedici in last year's standings and with expectations of further progress during his second year at the factory team.
However there has been little to separate Dovizioso and Iannone in the five races so far this season, each taking one podium and failing to finish three other events
The critical difference is that Iannone has fallen due to his own mistakes, most notably wiping himself and Dovizioso from a double podium at the final turns in Argentina. Dovi's bad luck continued when he was torpedoed by Dani Pedrosa's bike in Austin, then suffered a technical failure at Jerez before an accident at Le Mans.
The similarity in speed, Iannone's errors, plus Lorenzo's likely preference for Dovizioso are likely to have swung the decision in the #4's favour.
“I am very satisfied to have reached this agreement with Ducati and to be able to continue the adventure begun back with them in 2013," Dovizioso said of his new two-year deal.
"In the last few years we have worked with a lot of commitment and we have succeeded in taking the Desmosedici GP to an excellent competitive level, and so I am convinced that soon we will obtain the satisfaction that we deserve.”
Iannone and Dovizioso are currently tenth and eleventh respectively in the world championship. Iannone's most likely 2017 options include a move to Suzuki, with Maverick Vinales set to confirm a switch to Yamaha in the coming days.
“Obviously I am sorry that my time with Ducati will draw to a close at the end of this season, but I am grateful to the Bologna manufacturer for the opportunity it has given me in the last few years," Iannone said.
"I made my MotoGP debut with Ducati and I have grown up with them, always succeeding in improving my level of performance. In the remaining races I will give my all, as I always do, because I am convinced that thanks to the competitiveness of the Desmosedici GP we can achieve some great results.”
Ducati is the first MotoGP factory team to confirm its 2017 rider line-up. Yamaha and Honda have so far officially announced Rossi and Pedrosa respectively, Suzuki is yet to announce any riders. KTM has one seat free alongside Bradley Smith while Aprilia needs a team-mate for Sam Lowes.
Read more at http://www.crash.net/moto(...)#soW5XO8RmvoZVTg2.99
quote:Suzuki Motor Corporation is pleased to announce the agreement with Andrea Iannone as a Factory rider of Team Suzuki Ecstar for 2017-2018.
The Italian will ride the Factory GSX-RR in the MotoGP™ World Championship for the upcoming two years following the 2016 season.
Iannone was born on August ninth, 1989 in Vasto, Southern Italy. He started racing in the Italian and Spanish Championships in 2004 when he was 15 years old. He moved to the 125 World Championship in 2005, winning four races, before he stepped-up to Moto2™ in 2010; always finishing in the top-three places in the Championship and winning eight races. He moved to MotoGP™ in 2013, and in 2015 – his third season - secured fifth place overall, recording one pole position and three podiums.
Davide Brivio – Team SUZUKI ECSTAR Team Manager: “We are happy to have enrolled Andrea in our Team for the next two years. He is one of the top riders in MotoGP™ and he is also very passionate and motivated; which fits into our racing philosophy. Our technical project is continuously improving since our debut in 2015 and we are working hard to make our GSX-RR very competitive so that it can fight consistently close to top and victory as soon as possible. We wanted a rider that could help Suzuki continue its road to the top. Andrea is a fast rider who has the hunger for success and his riding style could suit our machine’s characteristics, therefore giving us good hopes for a positive partnership. Being in his fourth year in MotoGP™ he’s also an experienced rider from which the whole Team will benefit.”
quote:Yamaha Motor Co., Ltd announce the signing of Maverick Vińales to ride for the Movistar Yamaha MotoGP team for 2017 and 2018.
Vińales, who is presently fifth in the MotoGP™ Championship standings, will partner nin-time World Champion Valentino Rossi, whose contract renewal was already announced in March this year.
Maverick Vińales, born in Figueres (Spain) on 12th January 1995, made his World Championship debut in 2011 in the 125cc Class. His racing career highlights include the victory of the Moto3™ World Championship in 2013 as well as three ’Rookie of the Year‘ awards in 2011 (125cc), 2014 (Moto2™) and 2015 (MotoGP™).
Bron. Dat zal ook niet meehelpen als je überhaupt een switch overweegt.quote:"Honda offered their racer an ultimatum, demanding a decision be made soon or risk them taking up a deal for Ducati's Andrea Dovizioso."
En hoe is dat niet het geval bij Yamaha? Daar draait alles om Rossi. Op een nog veel ergere manier dan bij Honda. Dat is een van de redenen dat Lorenzo vertrokken is. Yamaha ging op een werkelijk schandalige manier om met het bizarre wangedrag van Rossi en heeft geen enkele keer ook maar iets van loyaliteit getoond aan Lorenzo.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:25 schreef ChipsZak. het volgende:
/my two cents - lange lap tekst, met delen/roddels die ik niet kan verifiėren.
Jammer dat Pedrosa niet bij Yamaha heeft getekend. De roddels kunnen natuurlijk expres naar buiten zijn gebracht om Vińales onder druk te zetten, maar ik twijfel daar aan. Ik denk dat Dani zijn kans om de komende drie jaar een WC te winnen, heeft laten schieten op deze manier. Gevoel dat ik heb: MM is het Honda's wonderboy en de motor wordt vooral rondom hem ontwikkeld. Niet dat Dani er geheel bij hangt, maar you get the picture.
Ik neem alles ook met een korrel zout hoor,quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe is dat niet het geval bij Yamaha? Daar draait alles om Rossi. Op een nog veel ergere manier dan bij Honda. Dat is een van de redenen dat Lorenzo vertrokken is. Yamaha ging op een werkelijk schandalige manier om met het bizarre wangedrag van Rossi en heeft geen enkele keer ook maar iets van loyaliteit getoond aan Lorenzo.
Het idee dat een motor rondom een rijder wordt ontwikkeld is ook nergens op gebaseerd. Vorig jaar won Pedrosa ook een aantal races. Misschien wordt het eens tijd toe te geven dat hij gewoon niet die ultieme snelheid heeft om kampioen te worden?
Pedrosa heeft nooit een aanbieding van Yamaha gehad. Dat was een roddel, de lucht in geholpen door een Brits magazine om te kunnen schrijven dat Crutchlow misschien naar Repsol zou gaan.
Al met al was het dus helemaal niet zo spannend achteraf. Vandaar dus alleen kijken naar officiėle berichten en de rest met een flinke korrel zout nemen.
Ik denk het omgekeerde. Pedrosa heeft altijd goed gelegen bij Honda en andersom. Er is een reden dat hij al sinds zijn debuut bij hun rijdt. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Pedrosa het gevoel heeft achtergesteld te worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik neem alles ook met een korrel zout hoor,. Ik vind het gewoon leuk een beetje te speculeren; 'wat als..?'
En ik vind ook dat Yamaha niet goed omgegaan is met de situatie in 2015. Ik ga niet weer in op die situatie, want ik vind dat er bij een heleboel partijen dingen niet gegaan zijn zoals ze hadden moeten gaan. Ik denk echter wel dat teamverdeling bij Yamaha iets meer/beter verdeeld is dan bij Honda. Niet dat het perfect is, maar wel beter. Gewoon een gevoel.
Hij heeft er simpelweg nooit met een woord over gerept. Behalve dit:quote:Ook jij weet niet of Pedrosa echt een aanbieding heeft gehad of niet. Of ben jij Pedrosa?
Snelle onderhandelingen dus. Als hij echt een aanbieding van Yamaha had gehad dan was het niet zo snel gegaan. Bovendien heeft de journalist die de roddel de wereld in hielp al toegegeven er naast gezeten te hebben. Vandaar dus dat ik zeg: er was heeeeel weinig kans dat Pedrosa zou overstappen.quote:I'm very grateful to Honda for the trust they've shown in renewing with me for an additional two years. I think it's best for me to continue with the company I was with at my very first race.
“I'm happy that the negotiations have been quick, and now I can just focus on racing.
Welk wangedrag? Gast pleasequote:Op donderdag 19 mei 2016 10:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Yamaha ging op een werkelijk schandalige manier om met het bizarre wangedrag van Rossi en heeft geen enkele keer ook maar iets van loyaliteit getoond aan Lorenzo.
Maar zou het ook werkelijk nodig zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:44 schreef Beach het volgende:
http://www.motorsport.com(...)-for-mugello-738097/
triest dat dit nodig is
Het beschuldigen van het met opzet manipuleren van een wedstrijd door een concurrent zonder enig bewijs. Daarna het met opzet van de baan afrijden van een rijder en de straf daarvoor ook nog eens aanvechten.quote:
je weet het maar nooit met de gele brigadequote:Op donderdag 19 mei 2016 12:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zou het ook werkelijk nodig zijn?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het beschuldigen van het met opzet manipuleren van een wedstrijd door een concurrent zonder enig bewijs. Daarna het met opzet van de baan afrijden van een rijder en de straf daarvoor ook nog eens aanvechten.
En zelfs na het seizoen maar blijven volhouden dat twee concurrenten (waaronder zijn eigen teamgenoot) het op een akkoordje hadden gegooid.
En Yamaha heeft er helemaal niets tegen gedaan. Noppes. Geen enkele keer hebben ze Rossi teruggefloten en gewezen op zijn bizarre gedrag. Geen enkele keer hebben ze Lorenzo ondersteund. De man die voor Yamaha drie titels heeft binnengehaald de afgelopen 5 jaar.
Ik vind het walgelijk wat Yamaha gedaan heeft en ik vind het zonder meer terecht dat Lorenzo geen zin meer had in die onzin.
Inderdaad. Een lachwekkende situatie waar Yamaha zich voor zou moeten schamen.quote:
Hij heeft gewoon gelijk hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
Je snapt dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt?
Hij heeft best een plausibel verhaal neergezet. Ook nog eens onderbouwd met argumenten. Nu wil ik jouw argumenten ook weleens horen, wie weet kunnen we dan eens discussieren als volwassenen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
Je snapt dat je jezelf onsterfelijk belachelijk maakt?
Als Lorenzo wint in Mugello net als de voorgaande 6 jaar behalve in 2014, dan wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zou het ook werkelijk nodig zijn?
Nou, ben daar in die laatste 6 jaar twee keer bijgeweest in Mugello en de sfeer was hartstikke goed ondanks dat Lorenzo won. Ook bij de gelen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:03 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Als Lorenzo wint in Mugello net als de voorgaande 6 jaar behalve in 2014, dan wel.
Lorenzo kiest voor een nieuwe uitdaging.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:13 schreef M.Melandri het volgende:
Lorenzo kiest gewoon voor de centen, verder niks spannends aan.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Lorenzo kiest voor een nieuwe uitdaging.
Kampioen worden met Ducati, wat Rossi niet kon!
Had hij naar Aprillia of Suzuki moeten gaan, Ducati is al de 2e fiets van het veld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:57 schreef Beach het volgende:
[..]
Lorenzo kiest voor een nieuwe uitdaging.
Kampioen worden met Ducati, wat Rossi niet kon!
Dat is niet te zien in de tussenstand.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Had hij naar Aprillia of Suzuki moeten gaan, Ducati is al de 2e fiets van het veld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |