Je slaat de tweede partij over en doet alsof zij het enige alternatief zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik gewoon echt niet waarom HDP niet populairder is in Turkije. Volgens mij wordt het volk daar echt helemaal voor de gek gehouden met nationalistische spoken en dergelijke.
Dat is waar.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je slaat de tweede partij over en doet alsof zij het enige alternatief zijn.
Beetje als klagen waarom GroenLinks niet de grootste is zeg maar. HDP zal nooit zo groot kunnen worden.quote:
Jup. CHP maakt betere kansen inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Beetje als klagen waarom GroenLinks niet de grootste is zeg maar. HDP zal nooit zo groot kunnen worden.
Zal wel weer een dingetje worden, inderdaad.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mja, ik heb hier een slecht gevoel bij. En vond Umar nou ook niet supergezellig, maar dit gun je haar niet.
Klavergod is straks premier!!quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Beetje als klagen waarom GroenLinks niet de grootste is zeg maar. HDP zal nooit zo groot kunnen worden.
Wat is er met Umar?quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Mja, ik heb hier een slecht gevoel bij. En vond Umar nou ook niet supergezellig, maar dit gun je haar niet.
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 23-04-2016 om 23:52:40UPDATE - Ebru Umar vanuit Turks politiebureau: Het gaat om mijn tweets over Erdogan en laat #Pauw stoppen met bellen https://t.co/CFsFhqvooe reageer retweet
Bel die vriend van je op de ambassade ff dan dat 'ie haar ophaalt en terugbrengt naar Nederland.quote:Op zondag 24 april 2016 00:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 23-04-2016 om 23:52:40UPDATE - Ebru Umar vanuit Turks politiebureau: Het gaat om mijn tweets over Erdogan en laat #Pauw stoppen met bellen https://t.co/CFsFhqvooe reageer retweet
Ja een stagair zal nu veel invloed hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 00:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bel die vriend van je op de ambassade ff dan dat 'ie haar ophaalt en terugbrengt naar Nederland.
Ja maar, ja maar...quote:Op zondag 24 april 2016 00:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja een stagair zal nu veel invloed hebben.
Het komt wel erg dichtbij nu.quote:Op zondag 24 april 2016 00:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ze zit in Kusadasi.... ze weet dat ze daar die vrijheid niet heeft, en toch het risico nemenquote:Op zaterdag 23 april 2016 23:33 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Kan op dezelfde stapel als http://www.nu.nl/buitenla(...)aar-dwangarbeid.html
Je moet dan ook niet gebruik maken van je vrijheid van meningsuiting als die vrijheid er niet is.
Nee maar zonder dollen, wel heftig en betreurenswaardig.
Een stagiair met een machinegeweer, daarentegen...quote:Op zondag 24 april 2016 00:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja een stagair zal nu veel invloed hebben.
Naar idee inderdaad.quote:Op zondag 24 april 2016 00:23 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het maar een toestandje dat er weer journalisten opgepakt worden. Nu nog de onze ook.
.
Of wat er gebeurt met de mensen die nu heel heldhaftig zo'n tweetje het internet opsturen, en dan over een paar weken menen ongestoord op de stranden te kunnen bakken.quote:Op zondag 24 april 2016 00:39 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als je straks in je hotel aan de 'Hollandse' stranden van Antalya een #FUCKERDOGAN tweetje het Internet op knalt.
Het zet de politieke banden dan wel weer lekker op scherp.quote:Op zondag 24 april 2016 00:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Of wat er gebeurt met de mensen die nu heel heldhaftig zo'n tweetje het internet opsturen, en dan over een paar weken menen ongestoord op de stranden te kunnen bakken.
Zo te zien komen ze je dan even halen, wat natuurlijk een stuk makkelijker is als je Turkse roots hebt.quote:Op zondag 24 april 2016 00:39 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als je straks in je hotel aan de 'Hollandse' stranden van Antalya een #FUCKERDOGAN tweetje het Internet op knalt.
Nouja, je moet natuurlijk wel weten dat je in een ander land bent, en daar andere regels gelden dan hier. Het lijkt mij wel grappig om te zien hoe de schreeuwerds zich houden als ze eens worden geconfronteerd met gevolgen van hun daden in zo'n ander systeem.quote:Op zondag 24 april 2016 00:46 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het zet de politieke banden dan wel weer lekker op scherp.
Dit weertype hoort wel bij mijn favorieten. Mooie buienluchten, dan weer felle opklaringen. Alleen de temperatuur is wat minder.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:49 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Het is inderdaad idioot koud, vanmiddag met de zon erbij ging het nog wel, maar ik heb de cv inmiddels maar weer open gedraaid. Buiten vriest het hier in Twente ook nog net niet.
Eigenlijk was de temperatuur wel prima vandaag. Maar wordt nu wel hard minder de komende tijdquote:Op zondag 24 april 2016 00:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dit weertype hoort wel bij mijn favorieten. Mooie buienluchten, dan weer felle opklaringen. Alleen de temperatuur is wat minder.
Er waait een frisse wind door Nederland.quote:Op zondag 24 april 2016 00:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk was de temperatuur wel prima vandaag. Maar wordt nu wel hard minder de komende tijd
Hier werd net aangebeld. Toen ik bij de deur was stond er niemand maar wel een krat bier. Ook een cadeautjequote:Op zondag 24 april 2016 00:56 schreef Kowloon het volgende:
Omdat ik woensdag jarig ben heb ik voor iedereen een vrije dag geregeld.
Nee, ik heb geen hulpsinterklazen.quote:Op zondag 24 april 2016 00:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier werd net aangebeld. Toen ik bij de deur was stond er niemand maar wel een krat bier. Ook een cadeautje?
Dan blijft het een raadsel. Ik laat het maar staan vannacht, wellicht mist een van de buren hetquote:
Dit wordt echt niks meer. Laten we het meteen opgeven anders.quote:Op zondag 24 april 2016 01:04 schreef Pokkelmans het volgende:
Wehe, die Ebrugate levert weer pareltjes op de social media op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moeten wij een samenleving mee bouwen, beste mensen.
Volgens die bovenste hoeft Ebru dus ook niet terug te komenquote:Op zondag 24 april 2016 01:04 schreef Pokkelmans het volgende:
Wehe, die Ebrugate levert weer pareltjes op de social media op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier moeten wij een samenleving mee bouwen, beste mensen.
Oh, Beppie lijkt me bij nadere inspectie een troll.quote:Op zondag 24 april 2016 01:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dit wordt echt niks meer. Laten we het meteen opgeven anders.
Hehe, maat je van me heeft ook zo'n account op Facebook. Best vermakelijk wat je daar uit kan lokkenquote:Op zondag 24 april 2016 01:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh, Beppie lijkt me bij nadere inspectie een troll.
Hebben meer mensen dit als hobby ?twitter:LULDELATOERET1 twitterde op zondag 24-04-2016 om 00:43:41@umarebru ALLE TURKEN PER DIRECT TERUG. STUREN NAAR MARRAKESH GOD GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE GODVERDOMME GOD GLOEIENDE GOD GLOEIENDE GODV reageer retweet
Zonde dat Twitter zich beperkt tot 140 tekens.quote:Op zondag 24 april 2016 01:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hebben meer mensen dit als hobby ?twitter:LULDELATOERET1 twitterde op zondag 24-04-2016 om 00:43:41@umarebru ALLE TURKEN PER DIRECT TERUG. STUREN NAAR MARRAKESH GOD GLOEIENDE GLOEIENDE GLOEIENDE GODVERDOMME GOD GLOEIENDE GOD GLOEIENDE GODV reageer retweet
Was inderdaad benieuwd hoe dit bericht verder zou gaan.quote:Op zondag 24 april 2016 01:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonde dat Twitter zich beperkt tot 140 tekens.
Ik heb minstens 20 kloons.quote:Op zondag 24 april 2016 01:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Internet zet ik qua belangrijkheid van de uitvinding er van toch in het rijtje van riolering, penicilline, elektrisch lassen en de boekdrukkunst (in feite een voorloper van internetquote:Op zondag 24 april 2016 01:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het internet was vaak echter ook meer vloek dan een zegen, zullen ze later in de geschiedenis-apps zeggen.
De leerkracht bleek niet bij machte de leerlingen iets bij te brengen?quote:Op zondag 24 april 2016 09:09 schreef Kaas- het volgende:
Mooi om de zondag te beginnen met het corrigeren van mbo rekentoetsen. Ben je de rest van je dag lekker chagrijnig.
Daarom moet je ook niet op Facebook gaan.quote:Op zondag 24 april 2016 01:21 schreef Pokkelmans het volgende:
Natuurlijk moet het weer over de PVV gaan...
[ afbeelding ]
...en is dit voor sommigen een reden tot het ervaren van nationale trots...
[ afbeelding ]
...maar zoals altijd is er diepgaande discussie:
[ afbeelding ]
Ik zag net eentje die dacht dat een kilometer uit 100 centimeter bestaat. Die moet je niet onderwijzen, maar gewoon op z'n bakkes meppen.quote:Op zondag 24 april 2016 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De leerkracht bleek niet bij machte de leerlingen iets bij te brengen?
Mbo-leerlingen iets bijbrengen is ook gewoon fucking moeilijk.quote:Op zondag 24 april 2016 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De leerkracht bleek niet bij machte de leerlingen iets bij te brengen?
Vast de vraag verkeerd gelezen, moet je maar denken.quote:Op zondag 24 april 2016 10:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zag net eentje die dacht dat een kilometer uit 100 centimeter bestaat. Die moet je niet onderwijzen, maar gewoon op z'n bakkes meppen.
Enkel als je geen talent hebt. Anders kan het prima.quote:Op zondag 24 april 2016 10:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mbo-leerlingen iets bijbrengen is ook gewoon fucking moeilijk.
Dat is waar. Die krikt haar marktwaarde weer lekker op zo.quote:Op zondag 24 april 2016 10:59 schreef eriksd het volgende:
Dat geleuter over die Ebru nu weer. Wat een armoe. Een of andere flutcolumnist die niet verder komt dan getier en kijken hoe ver ze kan gaan krijgt nu een keer de rekening gepresenteerd. Nou en.
Vanmorgen zou ze hebben bericht dat ze goed wordt behandeld en lekker buiten thee aan het drinken is.quote:Op zondag 24 april 2016 10:59 schreef eriksd het volgende:
Dat geleuter over die Ebru nu weer. Wat een armoe. Een of andere flutcolumnist die niet verder komt dan getier en kijken hoe ver ze kan gaan krijgt nu een keer de rekening gepresenteerd. Nou en.
De referendumcommotie is mislukt dus we moeten wat.quote:Op zondag 24 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, nu is ons land weer een week in de ban van de arrestatie van Umar. Want daar zijn we tegenwoordig meester in: ons vastbijten in een onderwerp, het nergens anders meer over hebben en vooral heel boos en verontwaardigd doen.
En zo hard mogelijk schelden in de naam van vrijheid van meningsuiting. Het wordt met de dag armoediger.quote:Op zondag 24 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, nu is ons land weer een week in de ban van de arrestatie van Umar. Want daar zijn we tegenwoordig meester in: ons vastbijten in een onderwerp, het nergens anders meer over hebben en vooral heel boos en verontwaardigd doen.
Naja, ik bedoel ook voornamelijk in abstracte concepten. Ik denk dat ze inderdaad prima te leren valt hoe je de bedrading in een huis legt, hoe je omgaat met de waterleiding of bijvoorbeeld iemands haar knipt. Dat vinden ze zelf immers ook gewoon leuk en dat onhouden ze. Theorie leren door praktijk.quote:Op zondag 24 april 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enkel als je geen talent hebt. Anders kan het prima.
Waarom doen de media dat denk je?quote:Op zondag 24 april 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat het lekker scoort. Heeft weinig met inhoud te maken allemaal.quote:Op zondag 24 april 2016 11:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom doen de media dat denk je?
quote:Op zondag 24 april 2016 11:04 schreef Tem het volgende:
[..]
En zo hard mogelijk schelden in de naam van vrijheid van meningsuiting. Het wordt met de dag armoediger.
En je moet natuurlijk wel meedoen met dat gescheld en getier. Anders ben je een vijand van democratie en een fan van Erdogan.quote:Op zondag 24 april 2016 11:04 schreef Tem het volgende:
[..]
En zo hard mogelijk schelden in de naam van vrijheid van meningsuiting. Het wordt met de dag armoediger.
Misschien stemt ze ook nog eens PvdA en is ze tegen Zwarte Piet. Erik ontploft.quote:Op zondag 24 april 2016 10:59 schreef eriksd het volgende:
Erdolffanquote:Op zondag 24 april 2016 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je moet natuurlijk wel meedoen met dat gescheld en getier. Anders ben je een vijand van democratie en een fan van Erdogan.
Wat kan Zwarte Piet mij schelen?quote:Op zondag 24 april 2016 11:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Misschien stemt ze ook nog eens PvdA en is ze tegen Zwarte Piet. Erik ontploft.
Omdat ze columinst is voor het populairste landelijke dagblad in Nederland?quote:Op zondag 24 april 2016 11:19 schreef Reya het volgende:
Zoveel mensen in Turkije die in de problemen zitten omdat ze tegen de regering ingaan. Trieste zaak, maar geen idee waarom Ebru dan opeens bijzonder is.
Ik probeer eerder duidelijk te maken dat ik het enigszins overtrokken vind. De reden is me opzich wel duidelijkquote:Op zondag 24 april 2016 11:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat ze columinst is voor het populairste landelijke dagblad in Nederland?
Ze is de knuffelallochtoon van domrechts Nederland.quote:Op zondag 24 april 2016 11:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Omdat ze columinst is voor het populairste landelijke dagblad in Nederland?
En toch is er ook nog zoiets als mbo chemie, die komen niet weg met middelmatig rekenen.quote:Op zondag 24 april 2016 11:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Naja, ik bedoel ook voornamelijk in abstracte concepten. Ik denk dat ze inderdaad prima te leren valt hoe je de bedrading in een huis legt, hoe je omgaat met de waterleiding of bijvoorbeeld iemands haar knipt. Dat vinden ze zelf immers ook gewoon leuk en dat onhouden ze. Theorie leren door praktijk.
Maar hoe je bepaalde werkwoorden vervoegt, rekent in verschillende grootheden of iets wiskundigs uitrekent gaat er toch vaak vrij slecht in.
Ja, gewoon in de pas lopen en luisteren naar De Grote Leider. Wat stom dat mensen zich durven te beroepen op vrijheden die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 00:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zit in Kusadasi.... ze weet dat ze daar die vrijheid niet heeft, en toch het risico nemen
Zou het het beoogde effect hebben?quote:Op zondag 24 april 2016 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik interessanter vind, is Obama die momenteel geen vrienden maakt in Engeland met z'n bemoeienissen. Een nieuw handelsverdrag zou wel tien jaar ol zich laten wachten, dreigt hij.
Tegen de koning, tegen Erdogan, tegen Wilders...quote:Op zondag 24 april 2016 11:17 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben trouwens ook tegen Geert Wilders. Hij stigmatiseert Marokkaanse jongeren en zorgt ervoor dat ze nog minder kansen krijgen.
Commentaar hebben op Turkije en Erdogan is prima en soms ook best nuttig. Maar als je dat op een plaats doet waar ze regelmatig mensen daarvoor oppakken, dan weet je ook dat dat kan gebeuren. Het is schandalig maar wel een vorm van uitlokking.quote:Op zondag 24 april 2016 11:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, gewoon in de pas lopen en luisteren naar De Grote Leider. Wat stom dat mensen zich durven te beroepen op vrijheden die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn.
Alsjeblieft zeg.Er zijn zoveel mensen gestorven in de strijd voor democratie en burgerrechten. Helden zijn het, geen mensen die stom waren om het risico te nemen.
Werkt eerder averechts, verwacht ik.quote:Op zondag 24 april 2016 11:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zou het het beoogde effect hebben?
Ze is het niet met je eens.quote:Op zondag 24 april 2016 11:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, gewoon in de pas lopen en luisteren naar De Grote Leider. Wat stom dat mensen zich durven te beroepen op vrijheden die voor iedereen vanzelfsprekend zouden moeten zijn.
Alsjeblieft zeg.Er zijn zoveel mensen gestorven in de strijd voor democratie en burgerrechten. Helden zijn het, geen mensen die stom waren om het risico te nemen.
quote:Ebru Umar: 'Fréderike Geerdink roept straf over zich af'
http://radiobox2.omroep.n(...)dth=200&height=150px
07 april 2015
‘Wat heb je daar te zoeken? Ga weg?! Als je journalist bent in Turkije wéét je dat je de kans loopt achter de tralies te verdwijnen’, zegt Metro-columniste Ebru Umar bij Dit is de Dag. Dat zijn de Koerden míj niet waard.
Celstraf Turkije
Ebru Umar vindt dat de Nederlandse journaliste in Turkije Fréderike Geerdink haar celstraf min of meer over zichzelf afroept. Umar: ‘Wereldwijd staat Turkije bovenaan met het oppakken van journalisten. Door je in dit soort gebieden te begeven, loop je dit risico.’
Beeld: ANP Koen van Weel/Natascha Ditzel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |