abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161618574
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:12 schreef OMG het volgende:

[..]

Nee, gewoon de hele standard republikeinse riedel van het tegen abortus zijn. Blanke mannen die beter denken te weten hoe een vrouw over haar eigen liggen mag besluiten. Dat pro-birth tuig. Daar is Trump ook onderdeel van.
Hij is in het verleden vrij liberal geweest op deze issues, dus hij was oorspronkelijk pro-choice. Maar goed, als dit een dealbreaker voor je is houdt het op natuurlijk.

Wel zou ik graag als tegenargument inbrengen dat de pro-choice/pro-life issue vrij triviaal is, omdat het voor vrouwen(rechten) veel belangrijker is te voorkomen dat hoge risicogroepen ongecontroleerd het land binnen komen (illegale Zuid-Amerikanen, jonge mannelijke moslims).
  vrijdag 22 april 2016 @ 04:11:52 #52
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161618888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 22:00 schreef L3gend het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou zo'n ticket wel grappig zijn om de reactie van de de Bernie Bros te zien die het als verraad vinden.
Misschien moet je daar eens mee stoppen. Je noemt Afro Amerikanen zwartjes, Sanders supporters Bernie Bros, acht jaar geleden was dat Obama bros.

Ik begrijp dat je een Clinton Boy bent. Maar je houding is de reden waarom de partij niet verenigd gaat worden.
  vrijdag 22 april 2016 @ 04:15:10 #53
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161618891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:17 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij is in het verleden vrij liberal geweest op deze issues, dus hij was oorspronkelijk pro-choice. Maar goed, als dit een dealbreaker voor je is houdt het op natuurlijk.

Wel zou ik graag als tegenargument inbrengen dat de pro-choice/pro-life issue vrij triviaal is, omdat het voor vrouwen(rechten) veel belangrijker is te voorkomen dat hoge risicogroepen ongecontroleerd het land binnen komen (illegale Zuid-Amerikanen, jonge mannelijke moslims).
Je argument tegen abortus is het tegen houden van mannen die vrouwen verkrachten? Dus we houden die groep tegen, dan worden vrouwen niet meer verkracht en dan hoeven we het niet meer over abortus te hebben?

Graag feiten, bronnen.
pi_161619520
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161619646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 02:17 schreef KrappeAuto het volgende:

Ja, bepaal jij dat even voor vrouwen? :') :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 08:39:14 ]
pi_161619728

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 08:45:47 ]
pi_161619736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja dat kan zijn maar hij heeft anders een bedrijf (bedrijven) ter waarde van 4 billjoen netto.
Dan doe je toch wel eens wat goed denk ik zo.
4 biljoen _O- _O- _O-

:') :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 08:46:43 ]
pi_161619753
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, bepaal jij dat even voor vrouwen? :') :')

Ja, je weet toch hoe dat gaat met de Wilderstypetjes? Alles is de schuld van moslims en migranten, de rest doet er niet toe.
pi_161619782
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, je weet toch hoe dat gaat met de Wilderstypetjes? Alles is de schuld van moslims en migranten, de rest doet er niet toe.
En vrouwen blijkbaar ook niet. Dus blanke mannetjes als KrappeAuto bepalen wel even voor vrouwen waar hun prioriteiten zouden moeten liggen en hoe ze moeten denken over belangrijke politieke thema's als abortus en immigratie :') 8)7
pi_161619830
Mooi artikel van de Washington Post. Over hoe Trump weer eens wat uit z'n grote dikke duim zoog toen hij zei dat hij in 8 jaar wel even 19 trillion (biljoen in het Nederland) aan schuld weg zou werken.

quote:
Trump’s nonsensical claim he can eliminate $19 trillion in debt in eight years

According to a January projection by the Congressional Budget Office, the federal government will run an additional $6.8 trillion in additional deficits between 2017 and 2024. So the task is not $19 trillion, but nearly $26 trillion over eight years.

Why are deficits expected to climb? That’s because the baby-boom generation is retiring, running up the cost of mandatory spending programs, such as Social Security and Medicare. Alone among Republican hopefuls, Trump has pledged not to touch entitlement spending. So unless he wants to start breaking some campaign promises, one presumes he would not seek to change the laws governing most mandatory spending.

That leaves discretionary spending, which Congress votes on year after year and funds the basic functions of government, such as defense, homeland security, highways, and so forth. In the eight years of a putative two-term Trump presidency, the CBO projects a total of $10 trillion in discretionary spending. So even if Trump eliminated every government function and shut down every Cabinet agency, he’d still be $16 trillion short.

Of course, one can also eliminate deficits with higher federal revenues. But remember that Trump has ruled out raising taxes. (In fact, he wants to cut taxes — significantly.)
Hele artikel: https://www.washingtonpos(...)debt-in-eight-years/
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:07:57 #61
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161620898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 01:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is nooit waardeloos! Je steunt de groene partij, je zorgt ervoor dat die de volgende keer een grote budget hebben, je maakt een duidelijk statement...
Ik ben het bijna volledig eens met deze slimme reageerder op Reddit.
https://www.reddit.com/r/(...)_me_to_fall_in_line/
Ik ben het ook eens met de stelling dat het misschien wel nog slechter is om Hillary status quo Rodham Clinton te krijgen dan Trump of Cruz. In ieder geval gaat de gifbeker met Trump of Cruz zo sterk worden gevuld dat de kans weer heel wat groter wordt dat 4 jaar later voor een progressieve kandidaat worden gekozen. ;)
Ik denk trouwens niet dat het Trump of Cruz wordt indien er een contested convention komt, in dat geval wordt Cruz bedankt voor het weerhouden van Trump en kiest de partij voor een derde kandidaat.
Veel progressiever dan Clinton ga je ze niet vinden, was haar track record in de Senaat niet dat ze progressiever was dan 85% van alle senatoren?

En voor een kandidaat die MISSCHIEN wat progressiever is over vier jaar heb je wel een president als Trump of Cruz over? Dit is echt gewoon gelul van de bovenste plan Bram. Heb je enig idee wat je de Verenigde Staten en de wereld daarmee aan zou doen? Doe in godsnaam niet zo dom en DENK NA. Al is het maar voor een fucking seconde.

Er moet een Obamacare worden verdedigd mocht het Huis Republikeins blijven, en er moet minstens 1 (maar waarschijnlijk veel meer) plaats in het Hooggerechtshof worden gevuld. Die taak zie je liever uitgevoerd worden door Trump of Cruz? Om nog maar te zwijgen voor de gevolgen die het voor ons heeft (Cruz gelooft niet in de opwarming van de aarde en Trump is zo onvoorspelbaar dat ik niet eens wil denken aan wat hij gaat doen als hij mag bepalen hoe er gereageerd moet worden op daden van terrorisme.)
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:11:53 #62
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161620958
Die hele trend dat de Verenigde Staten progressiever worden is al tig jaar aan de gang. Het is geen toeval dat de GOP op dit moment op z'n rug ligt. Kans is zeker aanwezig dat we onafgebroken voor 24 jaar een Democraat als president kunnen zien als de GOP zich niet snel weet te herstellen.

En dat wil je allemaal weggooien door een van de grootste rechtse engnekken in de Amerikaanse presidentsgeschiedenis president te maken? Alleen maar om die progressieve trend (die er dus allang is) nog een zetje te geven?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_161621370
FP had nog een aardig stuk over wie er het meest zou gaan profiteren van het beleid van Trump met betrekking tot Azië, namelijk China:
http://foreignpolicy.com/(...)is-a-vote-for-china/
pi_161621524
Nog wat cijfers over donoren, Bram vindt dit leuk :P

Enkele grote jongens (James Simons, Robert Mercer, Donald Sussman, Paul Singer, George Soros en Cliff Asness) hebben afgelopen maand weer flink ingezet: $9.5 Miljoen voor de maand, teller staat in totaal nu op $33.5 Miljoen voor het groepje

Distributie:
Priorities USA Action, Super Pac achter Clinton kreeg van Simons $3.5 Miljoen, en Sussman gaf $1,5 miljoen. Mercer gaf $2 miljoen aan Cruz.

In totaal gaf Simons al $9,3 miljoen en Mercer $16 miljoen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_161621527
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:37 schreef Monolith het volgende:
FP had nog een aardig stuk over wie er het meest zou gaan profiteren van het beleid van Trump met betrekking tot Azië, namelijk China:
http://foreignpolicy.com/(...)is-a-vote-for-china/
In dat geval mogen ze hem wel president maken. China superpower.
pi_161623572
En de grote draai naar het midden is begonnen.

foxandfriends twitterde op vrijdag 22-04-2016 om 11:55:05 Trump surrogates say GOP front-runner 'projecting an image' during primaries https://t.co/tQIj4TALEN https://t.co/rPRLVALw4B reageer retweet
nytimes twitterde op vrijdag 22-04-2016 om 11:21:02 Donald Trump's more accepting views on gay issues set him apart in the GOP https://t.co/OJIcxb9mQq https://t.co/qfBmnoIJMm reageer retweet
TheStalwart twitterde op vrijdag 22-04-2016 om 12:28:56 Trump back above 70% on the betting markets. https://t.co/YFBKmSl0Zr reageer retweet
Ted Cruz staat religieus te blaaten op de planken over die transgender WC's en maakt zichzelf daarmee unelectable.

quote:
Ted Cruz called California "the big enchilada” on Wednesday and said it would be the state that ultimately decides the Republican nomination. But a new poll from Capitol Weekly/Sextant Strategies shows Donald Trump in a dominant position across the state.
The results, provided to POLITICO, show Trump leading statewide with 41 percent of the vote and Cruz trailing far behind with 23 percent. John Kasich is in third with 21 percent, and 15 percent of Republicans said they remain undecided.
http://www.politico.com/blogs/2016-gop-primary-live-updates-and-results/2016/04/donald-trump-california-primary-poll-222277
pi_161624641
Het is een beetje een gevaarlijk item. Hij kreeg ook de vraag over die transgender wet in North Carolina tijdens de Today Show en ik had de indruk dat nogal wat republikeinen niet blij waren met zijn kijk daar op. Zijn 'New York liberal' kant kwam daar naar voren, de zogenaamde 'east coast republican'.

Aan de ene kant is er een kans dat hij nog meer independents en non-voters trekt, maar tegelijkertijd is er een kans dat hij zijn basis gaat verliezen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  PR en moderator vrijdag 22 april 2016 @ 13:40:16 #68
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_161625056
Maakt Kasich eigenlijk nog wel kans?
Hij klimt wel, maar een beetje 'late to the party' lijkt me. En kan me voorstellen dat de partij liever Kasich heeft dan Trump of Cruz. Kunnen ze dat er nog zo doorheen werken of hoe gaat dat nog lopen?
Fuck the EBU.
pi_161625204
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:40 schreef Moira. het volgende:
Hij klimt wel, maar een beetje 'late to the party' lijkt me. En kan me voorstellen dat de partij liever Kasich heeft dan Trump of Cruz. Kunnen ze dat er nog zo doorheen werken of hoe gaat dat nog lopen?
Hij maakt in ieder geval geen kans om direct de nominatie te winnen, veel te weinig delegates. Trump heeft meer dan 4x zoveel op het moment. Als het aankomt op de conventie en niemand de nominatie heeft gewonnen tijdens de voorverkiezingen maakt hij een kans. Qua imago en 'redelijkheid' zit het wel goed bij die man.

Maar je moet je afvragen of iemand die niet veel klaar speelt tijdens de voorverkiezingen wel de juiste persoon is, nog even afgezien van de enorme imagoschade voor de partij die de nummer laatst kiest en dus eigenlijk geen boodschap heeft aan de kiezers.
pi_161626276
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En vrouwen blijkbaar ook niet. Dus blanke mannetjes als KrappeAuto bepalen wel even voor vrouwen waar hun prioriteiten zouden moeten liggen en hoe ze moeten denken over belangrijke politieke thema's als abortus en immigratie :') 8)7
Je leest verkeerd. Ik ben niet tegen abortus. Nergens leg ik vrouwen dingen op. Ik stelde enkel dat het een te verdedigen standpunt is.

Ook probeerde ik aan te tonen dat als je naar het thema vrouwen(rechten) kijkt sommige standpunten belangrijker zijn dan andere.

Maar het lijkt erop dat ik je moet feliciteren met het behoren tot de derde golf feminisme. Mij verwijten dat ik vrouwen dingen wil opleggen en vervolgens massaal jonge mannen uit de meest vrouwonvriendelijke regio's in de wereld verwelkomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 04:15 schreef Tweek het volgende:

[..]

Je argument tegen abortus is het tegen houden van mannen die vrouwen verkrachten? Dus we houden die groep tegen, dan worden vrouwen niet meer verkracht en dan hoeven we het niet meer over abortus te hebben?

Graag feiten, bronnen.
Dat was een tegenargument tegen zijn stelling niet op Trump te stemmen. Natuurlijk blijven vrouwen verkracht te worden, maar het zou helpen als we niet massaal groepen, waarin vrouwen tijdens de doorreis condooms bij zich dragen voor de verkrachters, ongecontroleerd toelaten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Immigratie wordt nog steeds onderschat qua belangrijkheid als thema. Maar wat kan jou de leefbaarheid van de samenleving schelen, Monolith? Als jouw dochter steeds vaker wordt uitgemaakt voor hoer of niet meer veilig naar huis kan fietsen leg je toch gewoon uit dat je destijds wel op de kandidaat met de beste credentials en potentie tot hoge koopkrachtcijfers hebt gestemd?
pi_161626418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:40 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je leest verkeerd. Ik ben niet tegen abortus. Nergens leg ik vrouwen dingen op. Ik stelde enkel dat het een te verdedigen standpunt is.

Ook probeerde ik aan te tonen dat als je naar het thema vrouwen(rechten) kijkt sommige standpunten belangrijker zijn dan andere.

Ik lees helemaal niks verkeerd. Het is gewoon niet aan jou om te bepalen dat vrouwen immigratie belangrijker moeten vinden dan (vrijheid van) abortus.

Dat heeft ook geen ene drol te maken met feminisme, maar dat jij dat vanuit je bekrompen blik daar maar onder schaart is dan wel weer voor de hand liggend.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 14:48:47 ]
pi_161626460
quote:
Hij maakt eigenlijk nog te veel kans gegeven de omstandigheden. Vooral bij een convention. De bazen zijn hardleers:

pi_161626509
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik lees helemaal niks verkeerd. Het is gewoon niet aan jou om te bepalen dat vrouwen immigratie belangrijker moeten vinden dan (vrijheid van) abortus.
Quote me waarin ik dit gesteld heb. Anders kunnen we dit als prietpraat beschouwen.

quote:
Dat heeft ook geen ene drol te maken met feminisme, maar dat jij dat vanuit je bekrompen blik daar maar onder schaart is dan wel weer voor de hand liggend.
Nee, maar wel met de verbijsterende logica die deze groep er doorgaans op na houdt.
pi_161626538
quote:
Het kan ook een strategie van de Republikeinse partij zijn. Zolang Kasich in de race is kan dat zowel Trump als Cruz delegates kosten. Cruz zal niet meer de benodigde delegates halen voor de conventie, ook niet als Kasich uit de race is. Trump kan die grens nog wel passeren en zal dat makkelijker kunnen wanneer Kasich uit de race is. Een derde paard in de race is dus nadeliger voor Trump dan voor Cruz en dat kan maar net de bedoeling van de partijtop zijn.
pi_161626569
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:51 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Quote me waarin ik dit gesteld heb. Anders kunnen we dit als prietpraat beschouwen.

[..]

Nee, maar wel met de verbijsterende logica die deze groep er doorgaans op na houdt.
_O-

quote:
omdat het voor vrouwen(rechten) veel belangrijker is te voorkomen dat hoge risicogroepen ongecontroleerd het land binnen komen
nogmaals, het is aan vrouwen (en niet aan jou) om daar een prioritering te stellen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')