Waarom ben je zo? Ik ben in voor een lolletje en lach graag op een luchtige wijze.quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:59 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Waarom ben je zo extravert ?
Ben je zo onzeker over jezelf dat de drang naar graag gezien en gehoord worden groter is dan anders ?
Je geeft aan dat mensen reageren alsof ze water zien branden. Heb je wel eens feedback gevraagd over hoe jij overkomt ?
Dit gaat vooral over de schuld bij anderen neerleggen. Maar ik denk dat een lesje zelfreflectie in deze geen kwaad kan.
Succes.
Ja dat weet ik niet. Ik heb het niet zozeer nodig ofzo. Maar het wordt vreselijk awkward in mijn belevingswereld. En ik weet niet of ik dan aan wil passen of door moet gaan. Ik kan mezelf niet zijn in een goed gevolg en dat vind ik vervelendquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarom trek je je er zoveel can aan dat je niet direct feedback krijgt op wat je zegt of doet? Door extrovertere mensen wordt je bevestigd, maar heb je het nodig om die bevestiging van iedereen te krijgen?
als stil en introvert persoon kan ik je vertellen dat ik geen behoefte heb aan iemand die voortdurend schijtlollige opmerkingen maakt en steeds bevestiging en aandacht zoekt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Hallo.
Vanmiddag ben ik tot het inzicht gekomen dat stille en introverte mensen mij mentaal slopen.
Zelf ben ik vrij spontaan en extravert hou ik van grapjes en zit er een licht cynische toon in mijn conversaties. Mensen die dit oppikken en dit teruggeven heb ik relaxte leuke humoristische gesprekken mee. Echter mensen die dit niet oppikken, niets zeggen, al je opmerkingen kijken alsof het water brandt, iedere stilte wordt akward. Ik kan er niet mee copen, ik wil dan zo snel mogelijk weg eigenlijk. Ik word zodanig geneutraliseerd dat ik een klein poedeltje wordt met de staart tussen de benen.
Hoe ga ik hiermee om? Pas ik me aan of ga ik juist door met grappen en praten er cetera op zulke momenten ook al krijg ik niets terug ?
Misschien maar dat beantwoordt mijn vraagstuk nietquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef Twiitch het volgende:
TS klinkt als zo'n veel te lawaaierige joviale peer waar ieder normaal mens eigenlijk na twintig minuten al moe van wordt.
Nouja het heeft geen zin om elkaar af te branden ofzo. Ik geef toch ook geen waardeoordelenquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
als stil en introvert persoon kan ik je vertellen dat ik geen behoefte heb aan iemand die voortdurend schijtlollige opmerkingen maakt en steeds bevestiging en aandacht zoekt.
Daarom zoek ik niet het gezelschap van mensen zoals jij en zou ik het niet raar vinden dat mensen zoals jij mijn gezelschap ook niet opzoeken.
Ja, dat vraag ik aan een ieder. Dat beantwoordt namelijk jouw vraagstuk en kan je verder met het beantwoorden van de rest.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom ben je zo? Ik ben in voor een lolletje en lach graag op een luchtige wijze.
Waarom ben ik zo? Zeg je dat ook tegen iemand die verlegen is? Eikol
Reageren op je grapjes en de cynische toon in een gesprek kan ook een andere oorzaak hebben. Mogelijk delen ze je gevoel voor humor niet of vinden ze een onderwerp zo belangrijk dat het vervelend voelt als jij er cynisch over blijft spreken. Het is juist interessant als je wrijving merkt waar dat vandaan komt, zo kan je tot nieuwe inzichten komen. Kan jij met de ander meebewegen in zo'n gesprek, zodat diegene zich ook uitspreekt?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat weet ik niet. Ik heb het niet zozeer nodig ofzo. Maar het wordt vreselijk awkward in mijn belevingswereld. En ik weet niet of ik dan aan wil passen of door moet gaan. Ik kan mezelf niet zijn in een goed gevolg en dat vind ik vervelend
Omdat dat in essentie mijn wezen is. We kunnen een diepgewortelde amateur-psychologisch analyse van de situatie maken. Maar ik tracht gewoon achter een model te komen waarin iedereen zich zo comfortabel mogelijk voelt bij een gesprekquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:07 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik aan een ieder. Dat beantwoordt namelijk jouw vraagstuk en kan je verder met het beantwoorden van de rest.
ach, moet je nou al huilen? Kan je in dagelijks leven ook zo slecht tegen een weerwoord?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja het heeft geen zin om elkaar af te branden ofzo. Ik geef toch ook geen waardeoordelen
Aanpassen en hen op de sleeptouw nemen of contact verbreken. En niet zo vaak cynisch overkomen kan ook ook helpen in zulke situaties, het kan bitter en verzuurd overkomen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat dat in essentie mijn wezen is. We kunnen een diepgewortelde amateur-psychologisch analyse van de situatie maken. Maar ik tracht gewoon achter een model te komen waarin iedereen zich zo comfortabel mogelijk voelt bij een gesprek
Je hebt een punt. Alleen mensen die mijn gevoel van humor niet delen, vloeit het gesprek vaak natuurlijk wel voort in een soort common ground. Het zijn de mensen die lastig te peilen zijn: waarderen ze het of niet? . Ook al zeggen ze "meneer hou alstublieft je waffel eens even" dat zou al een stuk helpenquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Reageren op je grapjes en de cynische toon in een gesprek kan ook een andere oorzaak hebben. Mogelijk delen ze je gevoel voor humor niet of vinden ze een onderwerp zo belangrijk dat het vervelend voelt als jij er cynisch over blijft spreken. Het is juist interessant als je wrijving merkt waar dat vandaan komt, zo kan je tot nieuwe inzichten komen. Kan jij met de ander meebewegen in zo'n gesprek, zodat diegene zich ook uitspreekt?
Je komt ze gewoon tegen ja. Ook al wil je het niet hè.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
ach, moet je nou al huilen? Kan je in dagelijks leven ook zo slecht tegen een weerwoord?
Als je geen klik hebt met iemand en die persoon vind jouw schijtlolligheid niet grappig waarom ga je dan niet weg of zoek je ander gezleschap?
Of is dit een werksituatie?
Kijk hier kunnen we wat mee. Zal dit meenemen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:12 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Aanpassen en hen op de sleeptouw nemen of contact verbreken. En niet zo vaak cynisch overkomen kan ook ook helpen in zulke situaties, het kan bitter en verzuurd overkomen.
Meer op de prikkels die je krijgt en hoe je daarmee omgaan.cq Komt het uit jezelf of extern.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:18 schreef tailfox het volgende:
Introvert en extrovert heeft te maken met energie.
En hoe ga jij ermee om?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik ken dit. Heb er ook vaak niet zo veel mee. Maar goed, de ene introvert is natuurlijk ook weer de andere niet. Maar geef mij ook maar gezellige, spontane mensen... Maar ook niet allemaal
dat vedoel ik.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Meer op de prikkels die je krijgt en hoe je daarmee omgaan.cq Komt het uit jezelf of extern.
Je kunt wel introvert zijn maar praterig enzo.
Juist. Ik heb daarom ook expliciet stille mensen benoemd.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:22 schreef tailfox het volgende:
[..]
dat vedoel ik.
Ik ben zelf introvert met adhd wanneer het mij uitkomt
Hoe bedoel jij dat?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:24 schreef Drug het volgende:
Volgens mij is introvert niet tegenovergesteld aan de shit die jij noemt.
Je hebt gelijk het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Zo bedoelde ik het ook niet. Wat dat betreft ligt het vreemde ook niet bij de persoon maar bij mij.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:28 schreef Drug het volgende:
Ik ben introvert en stil en cynisch en pik grapjes op en en en... Nou dat dus.
Natuurlijk is het overdreven. Het is meer dat de omgang heel erg stroef aanvoelt. En ik tekortschiet in de benadering van deze personen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:32 schreef Reliekrover het volgende:
"Vanmiddag ben ik tot het inzicht gekomen dat stille en introverte mensen mij mentaal slopen"
Is dat niet lichtelijk overdreven?
Het heeft denk ik meer te maken of het wel/niet klikt met iemand. Mensen hebben nu eenmaal verschillende persoonlijkheden.
Dat ervaar jij miss, jij voelt je er ongemakkelijk bij, je kan niet altijd met iedereen levelen en dat moet je vooral niet forceren. Denk dat meer iets waar jij je ongemakkelijk bij voelt als ze niet reageren zoals jij verwacht.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk is het overdreven. Het is meer dat de omgang heel erg stroef aanvoelt. En ik tekortschiet in de benadering van deze personen.
Aangenomen dat het over mij gaat; is dit nogal een behoorlijke aanname en verder totaal niet relevantquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:36 schreef Ticootje het volgende:
Mensen die overal maar een lolletje van maken neem ik bij voorbaat al weinig serieus. Dat gestuiter op niks af is gewoon onvolwassen en reteirritant.
Natuurlijk zit het hem ook enigszins in het laatste. Maar eigenlijk meer in het totaal niet reageren. Kijk in een normaal gesprek is er een tweede laag waar personen afkaderen wat er wel en niet gewaardeerd wordt toch? Ik vind het helemaal niet erg als ik teruggefloten wordt oid. Alleen totaal niets. Dat vind ik lastig ja.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:39 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Dat ervaar jij miss, jij voelt je er ongemakkelijk bij, je kan niet altijd met iedereen levelen en dat moet je vooral niet forceren. Denk dat meer iets waar jij je ongemakkelijk bij voelt als ze niet reageren zoals jij verwacht.
Dan ja.. levelt het gewoon niet, kan toch? Waarom hecht je er zoveel waarde aan? Zelf zeg je geen waardeoordeel af te geven maar dat doe je wel in je OP ( ze slopen mij ). Dus je laat jezelf opfokken eigenlijkquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk zit het hem ook enigszins in het laatste. Maar eigenlijk meer in het totaal niet reageren. Kijk in een normaal gesprek is er een tweede laag waar personen afkaderen wat er wel en niet gewaardeerd wordt toch? Ik vind het helemaal niet erg als ik teruggefloten wordt oid. Alleen totaal niets. Dat vind ik lastig ja.
Ik laat me opfokken ja. Dat is waar en misschien is het een kwestie van gewoon schijt hebben. Maar uiteindelijk zijn we allemaal mensen en kan het toch niet zo zijn dat communicatie bijna onmogelijk is tussen 2? Puur karakterbasedquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:42 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Dan ja.. levelt het gewoon niet, kan toch? Waarom hecht je er zoveel waarde aan? Zelf zeg je geen waardeoordeel af te geven maar dat doe je wel in je OP ( ze slopen mij ). Dus je laat jezelf opfokken eigenlijk. Terwijl dat niet nodig is.
Wat is onmogelijk dan? Miss vinden ze je gewoon niet aardigquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik laat me opfokken ja. Dat is waar en misschien is het een kwestie van gewoon schijt hebben. Maar uiteindelijk zijn we allemaal mensen en kan het toch niet zo zijn dat communicatie bijna onmogelijk is tussen 2? Puur karakterbased
Goede tekst. Mooi om de andere kant eens eerstehands te lezen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:43 schreef erodome het volgende:
Als introvert vind ik dat echt een vermoeiend iets van de extroverte wereld, dat ik me bijkans verplicht voel om maar dat gesprek gaande te houden. Het ongemak bij de ander zien als je even een momentje van gezegende stilte hebt bv.
Het is dus een spraakverwarring tussen introvert en extrovert. Heb geleerd me redelijk aan te passen, maar ook gewoon OK te zijn met mijn introverte aard, dus evt gewoon aan te geven dat de stilte momentje e.d. iets zijn wat ik fijn vind en niets met de ander te maken hebben.
Maar met nieuwe mensen stuiterbal ik maar gewoon even mee, het lijkt vaak moeilijker voor die extrovert om tot rust te komen dan het voor mij lastig is even richting extroverte stappen voor even.
Voor de ts. Neem het niet zo persoonlijk.
Als je weet dat iemand introvert is dan zijn de stiltes tussendoor bv niet akward, maar kleine rustpuntjes die juist aangeven dat iemand redelijk op zijn gemak is.
Voor mezelf geld dus dat ik mezelf richting extrovert schop in nieuwere omgevingen, maar voel ik me fijn, voel ik me thuis, heb ik het gevoel dat ik lekker mezelf kan zijn... Dan ben ik mijn eigen fijne introvert en zeker na zulke drukte ben ik dan echt toe aan even niets. Filmpje kijken en niet kletsen, thee drinken in de tuin en naar de vogeltjes luisteren. Heerlijk. Niets fijners dan iemand die dat begrijpt en niet denkt dat ik hun zat ben, het niet persoonlijk neemt.
Dat kan. Maar het gaat puur om de dienstverlenende sfeer. Mensen die je kortstondig meemaakt. In mijn vriendenkring zit er niet zo eentje zeg maarquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:45 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Wat is onmogelijk dan? Miss vinden ze je gewoon niet aardig
In mijn beleving moet ik mezelf 100% aanpassen anders is het constant stil.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:43 schreef timmmmm het volgende:
De mensen die jij beschrijft zitten anders in elkaar dan jij. Volgens mij vindt je dat ze jou en je manier van doen best iets tegemort kunnen komen en hun best kunnen doen sociaal te zijn. Daar wil io best in mee gaan.
Waar je echter aan voorbij gaat is het feit dat jij hen ook tegemoet zou moeten komen. Je kan niet verwachten dat mensen zich in de omgang met jou aan jou aanpassen, terwijl jij je niet naar hen aanpast
Hmm.. je kan niet verwachten dat je altijd met iedereen meteen een click hebt, en miss ligt het ook een beetje aan jou?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat kan. Maar het gaat puur om de dienstverlenende sfeer. Mensen die je kortstondig meemaakt. In mijn vriendenkring zit er niet zo eentje zeg maar
Dus eigenlijk wat je zegt, je voelt gewoon ongemakkelijk als het stil is.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In mijn beleving moet ik mezelf 100% aanpassen anders is het constant stil.
Natuurlijk ligt het aan mij. Ik ben de enige constante factor in deze situatiesquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:49 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Hmm.. je kan niet verwachten dat je altijd met iedereen meteen een click hebt, en miss ligt het ook een beetje aan jou?
Bij introvert en stille personen jaquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:49 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wat je zegt, je voelt gewoon ongemakkelijk als het stil is.
Ga ik even over nadenken kom er op terugquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan mij. Ik ben de enige constante factor in deze situaties
Het voelt alsof het ijs nooit gebroken wordt zeg maar. Lastig te duiden. Ik probeer hier dan ook anders mee om te gaan zeg maar. Mijn vraag is, negeer ik 'dat' of probeer ik een afgesneden benadering?
Als jij je gemakkelijk voelt bij constant geluid en zij zich gemakkelijk voelen bij constant stil, zou 50/50 een mooie compromis zijnquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien vinden die mensen het wel fijn dat het stil is.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja daar zit op zich wel wat in. Alleen die momenten dat je dan wat zegt..Alsof je iets schokkend zegt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als jij je gemakkelijk voelt bij constant geluid en zij zich gemakkelijk voelen bij constant stil, zou 50/50 een mooie compromis zijn
Tjah maar dan heb je natuurlijk 2 mensen met tegenovergestelde behoeftes.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:57 schreef Eejit het volgende:
[..]
Misschien vinden die mensen het wel fijn dat het stil is.
Net als van die kappers die de hele tijd maar proberen het gesprek op gang te houden.
Ik ben daar om mijn haar te laten knippen, waarom moet ik daar een oppervlakkig gesprek bij hebben met iemand die ik niet ken?
Wat je kan doen is om minder de leiding te nemen in een gesprek, bevraag hen bijvoorbeeld, dan krijg je ook bij introverte mensen vaak wel iets waar ze enthousiast over zijn. Zo zie je een andere kant van hen en zijn het niet meer 'die introverte mensen' maar 'die slimme vent die...'quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bij introvert en stille personen ja
waarom moet dat ijs dan per se gebroken worden? Waarom kan je niet accpeteren dat er soms geen klik is?quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het aan mij. Ik ben de enige constante factor in deze situaties
Het voelt alsof het ijs nooit gebroken wordt zeg maar. Lastig te duiden. Ik probeer hier dan ook anders mee om te gaan zeg maar. Mijn vraag is, negeer ik 'dat' of probeer ik een afgesneden benadering?
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen 'geen klik' of geen gesprek mogelijkquote:Op zaterdag 16 april 2016 17:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom moet dat ijs dan per se gebroken worden? Waarom kan je niet accpeteren dat er soms geen klik is?
Er zijn genoeg mensen waarmee ik geen klik hebben maar waarmee doodnormale gesprekken goed mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom moet dat ijs dan per se gebroken worden? Waarom kan je niet accpeteren dat er soms geen klik is?
dat is de perceptie van TS, maar waarom dan niet gewoon accepteren dat de ander geen zin heeft in een gesprek op deze manier?quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen 'geen klik' of geen gesprek mogelijk
Dat.quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef Twiitch het volgende:
TS klinkt als zo'n veel te lawaaierige joviale peer waar ieder normaal mens eigenlijk na twintig minuten al moe van wordt.
Het gaat me niet om de positieve reactie. Het mag ook best negatief zijn hoor. Ik kan er gewoon slecht mee omgaan, en vraag me af hoe dat wel te doen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom heb je zoveel behoefte aan een klankbord?
Kijk, als je niet met iemand klikt dan kost interactie natuurlijk meer energie, maar dat staat verder los van introvert/extravert lijkt me. Al kan het best dat je niet zoveel hebt met stillere mensen natuurlijk. Misschien kun je er minder "mentaal kapot aan gaan" als je wat meer interesse toont in die mensen, vragen stelt, in plaats van hopen op een positieve reactie op de dingen die je zegt.
Misschien wel ja. Maar er is dan slechts een selecte groep die daar niet aan voldoet als dat het zou zijnquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:14 schreef LLgetikt het volgende:
Ok
heb nagedacht
je hebt teveel verwachtingen gelijk van mensen
Ok, ja so be it toch?quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Maar er is dan slechts een selecte groep die daar niet aan voldoet als dat het zou zijn
Weet je je hebt helemaal gelijk. Ik ben ook helemaal niet de vreemde eend in de situaties eigenlijkquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:21 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Ok, ja so be it toch?
En wat nu dan? Ga je daarmee zitten? Moet je helemaal niet doen.
Je zegt het zelf al.quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Hallo.
Vanmiddag ben ik tot het inzicht gekomen dat stille en introverte mensen mij mentaal slopen.
Zelf ben ik vrij spontaan en extravert hou ik van grapjes en zit er een licht cynische toon in mijn conversaties. Mensen die dit oppikken en dit teruggeven heb ik relaxte leuke humoristische gesprekken mee. Echter mensen die dit niet oppikken, niets zeggen, al je opmerkingen kijken alsof het water brandt, iedere stilte wordt awkward. Ik kan er niet mee copen, ik wil dan zo snel mogelijk weg eigenlijk. Ik word zodanig geneutraliseerd dat ik een klein poedeltje wordt met de staart tussen de benen.
Hoe ga ik hiermee om? Pas ik me aan of ga ik juist door met grappen en praten er cetera op zulke momenten ook al krijg ik niets terug ?
quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:59 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Waarom ben je zo extravert ?
Ben je zo onzeker over jezelf dat de drang naar graag gezien en gehoord worden groter is dan anders ?
Je geeft aan dat mensen reageren alsof ze water zien branden. Heb je wel eens feedback gevraagd over hoe jij overkomt ?
Dit gaat vooral over de schuld bij anderen neerleggen. Maar ik denk dat een lesje zelfreflectie in deze geen kwaad kan.
Succes.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom heb je zoveel behoefte aan een klankbord?
Heb zelf trouwens ook een hekel aan afhankelijke puppies die de hele tijd maar om me heen blijven draaienquote:Op zaterdag 16 april 2016 16:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
als stil en introvert persoon kan ik je vertellen dat ik geen behoefte heb aan iemand die voortdurend schijtlollige opmerkingen maakt en steeds bevestiging en aandacht zoekt.
Daarom zoek ik niet het gezelschap van mensen zoals jij en zou ik het niet raar vinden dat mensen zoals jij mijn gezelschap ook niet opzoeken.

Nee natuurlijk. Nu ben ik degene die afhankelijk is en bevestiging zoektquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
TS, ben je misschien zo extravert omdat je heel erg veel bevestiging van anderen zoekt?
Komt geregeld terug hier nml.
[..]
[..]
[..]
Heb zelf trouwens ook een hekel aan afhankelijke puppies die de hele tijd maar om me heen blijven draaien
Heb liever mensen die wat onafhankelijker zijn en die ik niet aldoor voor elke kleine scheet hoef te babysitten [ afbeelding ]
En wat de definitie van "introvert" en "extravert" aangaat, naarmate ik daar meer over nadenk, begin ik twijfels te krijgen over de correcte definitie daarvan.
Laatste keren dat ik wat van die MBTI-tests heb gedaan, werd ik "ineens" steeds minder introvert en één of twee keer was ik zelfs "E" ipv "I".
Das toch raar?
Maar das misschien wel wat voor een ander topic
Ik wilde je trouwens niet beledigen, maar meer spiegelen (vooral je OP dan).quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee natuurlijk. Nu ben ik degene die afhankelijk is en bevestiging zoektterwijl niemand anders hier die sociaal vreemde situaties lijkt te kennen?
Ik gaf alleen aan heel sociaal onhandig te zijn in heel specifieke situaties en vroeg hoe anderen daarmee om gaan. Maar geheel conform R&P word ik volkomen ontleed, ingekleurd en gediagnosticeerd op een zeer beperkte casus. Ik heb meer het gevoel dat mensen bij zichzelf afgaan .
Je gaf aan sociaal onhandig te zijn, maar je noemde dat op een negatieve manier over 'de andere kant'. Niet zo gek dat mensen je dan gaan spiegelenquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee natuurlijk. Nu ben ik degene die afhankelijk is en bevestiging zoektterwijl niemand anders hier die sociaal vreemde situaties lijkt te kennen?
Ik gaf alleen aan heel sociaal onhandig te zijn in heel specifieke situaties en vroeg hoe anderen daarmee om gaan. Maar geheel conform R&P word ik volkomen ontleed, ingekleurd en gediagnosticeerd op een zeer beperkte casus. Ik heb meer het gevoel dat mensen bij zichzelf afgaan .
Wat is metacommunicatie?quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je gaf aan sociaal onhandig te zijn, maar je noemde dat op een negatieve manier over 'de andere kant'. Niet zo gek dat mensen je dan gaan spiegelen
Wat ik als introvert persoon doe als ik niet de responsie krijg die ik wil, is een andere gespreksinval. Metacommunicatie kan ook werken. Of gewoon over rare dingen praten als het heel nodig moet, dat lukt bij de meesten wel.
No offense taken hoor. Alleen is de schuldvraag voor mij zo heel relevant. Ik ben zoals ik ben natuurlijk, wat voor twisted grondslagen daar ook voor liggenquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wilde je trouwens niet beledigen, maar meer spiegelen (vooral je OP dan).
Jij ziet stille introverten op die manier, ik wilde jou laten zien hoe jij er zelf vanaf de andere kant uitziet.
Doe ik nog wel eens op een numeriek sociaal iets minder geaccepteerde manier en ik kan wel snappen dat dat je boos kan maken, maarja, zolang het maar werkt he?
Maar voor iedereen geldt wel dat als er totaal geen klik is met iemand, je het beste maar je tijd kunt besparen en een ander kunt opzoeken waarmee je een betere klik hebt. Ik ben dit zelf ook steeds meer gaan doen en ik vind het geweldig
Gewoon heel effectief.
Aan jezelf werken kan in de tussentijd nog wel.
Weet trouwens niet precies naar welke voorbeeldsituaties je refereert (heb niet alles even aandachtig gelezen, mijn excuus), maar je zou me wel helpen door één of enkele situatiebeschrijvingen te geven.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je gaf aan sociaal onhandig te zijn, maar je noemde dat op een negatieve manier over 'de andere kant'. Niet zo gek dat mensen je dan gaan spiegelen
Wat ik als introvert persoon doe als ik niet de responsie krijg die ik wil, is een andere gespreksinval. Metacommunicatie kan ook werken. Of gewoon over rare dingen praten als het heel nodig moet, dat lukt bij de meesten wel.
Wat het op gang zouden moeten houden van een gesprek aangaat, dit is een mythe.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
No offense taken hoor. Alleen is de schuldvraag voor mij zo heel relevant. Ik ben zoals ik ben natuurlijk, wat voor twisted grondslagen daar ook voor liggen
Het is zeg maar die situatie dat je de druk voelt het gesprek gaande te houden
Als alles van één kant afkomt (ik neem even mezelf als voorbeeld), dan ga ik me afvragen waarom de ander stil enof passief blijft. Gewoonlijk is hier een hele goeie reden voor, maar kan bijvoorbeeld zijn dat ze zich niet durven te uiten omdat ze bang zijn mij te kwetsen, zich schamen voor iets, gewoon te moe zijn of slechte stemming. Of een combinatie daarvan (dit is gewoonlijk met introverten zo, daar ik ervoor kies vrijwel uitsluitend met dezen om te gaan).quote:, alles van jou moet komen en je geen idee hebt of het wat met de ander doet. Althans ik voel de druk, geen idee of jij je daaraan kunt relateren uiteraard. En mijn vraag ik schroef ik mijn enthousiasme in zulke situaties een notch terug of moet ik mezelf blijven zijn, lekker vlot doen en me niet gek laten maken
Godverdomme, ik moest lachen om deze opmerking!quote:Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef Twiitch het volgende:
Kan veel zeggen over TS, maar hij doet wel enorm z'n best!quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:13 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Godverdomme, ik moest lachen om deze opmerking!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: Moest zelf trouwens ook wel lachen om die opmerking, echt enorm herkenbaar
Zit momenteel in een groep en ik ben slecht met namen, dus geef ik ze soort van labeltjes.
Er zit één vrouw, die noem ik "blervrouw"....mijn god, wat is die nadrukkelijk aanwezig zeg
Ben de laatste keer zelfs maar halverwege weggegaan (wel tegen de leiding gezegd waarom enzo), had zo ter plekke een bed ingedoken als ze daar 1tje hadden staan
En zodra ze haar luidsprekerklep opentrekt...gaat het AL-TIJD over die vriend/exvriend van haar...echt wow...hoe de fuk kan een mens zoveel geluid produceren zonder daadwerkelijk wat meer van die energie haar hersencellen aan de gang te zetten?![]()
Dat is ook niet exact wat introvert is.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Reliekrover het volgende:
Waarom moet het trouwens het 1 of het ander zijn? Ik heb een redelijk stil karakter maar zodra ik onder de mensen ben vallen er zelden stiltes in een gesprek.
Het is ook meer een spectrum, niet het een of het ander. De een leeft op van small talk en feestjes, de ander houdt meer van diepe gesprekken en een goed boek. Maar met sociale vaardigheden heeft het niet zoveel te maken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Reliekrover het volgende:
Waarom moet het trouwens het 1 of het ander zijn? Ik heb een redelijk stil karakter maar zodra ik onder de mensen ben vallen er zelden stiltes in een gesprek.
Bedreigen en als dat niet werkt slaan. Zo zorg ik er altijd voor dat de mensen om me heen niet inkakken.quote:
Gelukkig dat introverte mensen vaak alleen energie aan het verzamelen zijn om vervelende extraverten op hun muil te kunnen slaan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Bedreigen en als dat niet werkt slaan. Zo zorg ik er altijd voor dat de mensen om me heen niet inkakken.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is ook niet exact wat introvert is.
Ik hou ook van sociale dingen en gesprekken, maar het kost me wel energie, dat is introvert. Extraverte momenten laden op tijdens de sociale situaties.
Okequote:Op zaterdag 16 april 2016 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is ook meer een spectrum, niet het een of het ander. De een leeft op van small talk en feestjes, de ander houdt meer van diepe gesprekken en een goed boek. Maar met sociale vaardigheden heeft het niet zoveel te maken.
Ik herken het wel in de zin dat als ik aan het werk ben ik ook in een soort 'werkmodus' zit. Dan ben ik te geconcentreerd om echt open te staan voor komische gesprekjes. Soms wel hoor, maar meestal heb ik daar de energie niet voor omdat ik het moet verdelen tussen werk en gesprekken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:29 schreef Detroit het volgende:
Ik kan wel waardering voor deze TS opbrengen in die zin dat hij reflecteert.
Maar ik begrijp dat gesprekken potentieel heel erg vermoeiend zijn als je, zoals TS, het idee hebt dat ze goed moeten verlopen en dat iedereen eraan moet kunnen bijdragen.
Dat veroorzaakt irritatie als er een mismatch is tussen TS en andere gespreksdeelnemers.
En ik zou het als introvert erg irritant vinden als ik continu tegen mijn zin in gesprekken getrokken wordt.
Ik ben introvert en stil (behalve als ik mensen beter ken of als ik de inhoud van het gesprek interessant vindt). En in mijn ervaring is het zo dat hoe drukker jij gaat doen hoe meer ik me ga afsluiten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
No offense taken hoor. Alleen is de schuldvraag voor mij zo heel relevant. Ik ben zoals ik ben natuurlijk, wat voor twisted grondslagen daar ook voor liggen
Het is zeg maar die situatie dat je de druk voelt het gesprek gaande te houden, alles van jou moet komen en je geen idee hebt of het wat met de ander doet. Althans ik voel de druk, geen idee of jij je daaraan kunt relateren uiteraard. En mijn vraag ik schroef ik mijn enthousiasme in zulke situaties een notch terug of moet ik mezelf blijven zijn, lekker vlot doen en me niet gek laten maken
Wat saai zeg... Lijkt me ook zo leeg als je nooit eens lekker één kan worden met anderen en je altijd zo op je eigen gescheiden eilandje leeft... Dat je niet kunt genieten van gezelligheid... Daar moeten toch ook haast wel bepaalde mechanismen aan ten grondslag liggen? Het is volgens niet helemaal natuurlijk als gesprekken meer moeite kosten dan dat je er plezier aan beleeft. Snap best dat bepáálde gesprekken/situaties lastig zijn. Maar dat het per definitie meer energie kost dan plezier levert. Sorry maar dan ben je imo gewoon een onzekere nerd...quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:33 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
[..]
Okeik heb er verder niet veel verstand van.
Mij kosten gesprekken ook meer moeite dan dat ik er plezier aan heb.
Oh ik heb juist piekmomenten in concentratie nodig, daarna even stoom afblazen met wat luchtigheidquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik herken het wel in de zin dat als ik aan het werk ben ik ook in een soort 'werkmodus' zit. Dan ben ik te geconcentreerd om echt open te staan voor komische gesprekjes. Soms wel hoor, maar meestal heb ik daar de energie niet voor omdat ik het moet verdelen tussen werk en gesprekken.
Jij snapt hetquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Oh ik heb juist piekmomenten in concentratie nodig, daarna even stoom afblazen met wat luchtigheid
Volgens mij snap je niet helemaal van introversie is. Als introvert kun je best heel erg genieten van sociale contacten. Alleen, waar extraverten energie krijgen van sociale contacten, kost het introverten energie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat saai zeg... Lijkt me ook zo leeg als je nooit eens lekker één kan worden met anderen en je altijd zo op je eigen gescheiden eilandje leeft... Dat je niet kunt genieten van gezelligheid... Daar moeten toch ook haast wel bepaalde mechanismen aan ten grondslag liggen? Het is volgens niet helemaal natuurlijk als gesprekken meer moeite kosten dan dat je er plezier aan beleeft. Snap best dat bepáálde gesprekken/situaties lastig zijn. Maar dat het per definitie meer energie kost dan plezier levert. Sorry maar dan ben je imo gewoon een onzekere nerd...
Wat een onwetendheid in één enkele post.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat saai zeg... Lijkt me ook zo leeg als je nooit eens lekker één kan worden met anderen en je altijd zo op je eigen gescheiden eilandje leeft... Dat je niet kunt genieten van gezelligheid... Daar moeten toch ook haast wel bepaalde mechanismen aan ten grondslag liggen? Het is volgens niet helemaal natuurlijk als gesprekken meer moeite kosten dan dat je er plezier aan beleeft. Snap best dat bepáálde gesprekken/situaties lastig zijn. Maar dat het per definitie meer energie kost dan plezier levert. Sorry maar dan ben je imo gewoon een onzekere nerd...
Echt hè. Hij redeneert alleen vanuit zijn eigen kortzichtige perspectief en doet geen enkele moeite om zich in anderen in te leven of in de materie te verdiepen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat een onwetendheid in één enkele post.
Extraverte mensen zijn dom.
Typische extraverte brulaap die denkt overal overheen te moeten schreeuwen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Echt hè. Hij redeneert alleen vanuit zijn eigen kortzichtige perspectief en doet geen enkele moeite om zich in anderen in te leven of in de materie te verdiepen.
Kost energie omdat er allerlei onzekerheden in bedwang gehouden moeten worden de hele tijd...quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:51 schreef Eejit het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal van introversie is. Als introvert kun je best heel erg genieten van sociale contacten. Alleen, waar extraverten energie krijgen van sociale contacten, kost het introverten energie.
Ik vind zelf goede gesprekken juist ontzettend leuk!quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:33 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
[..]
Okeik heb er verder niet veel verstand van.
Mij kosten gesprekken ook meer moeite dan dat ik er plezier aan heb.
Je weet dat er wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar intro/extraversie? Misschien jezelf eens in iets verdiepen in plaats van je haar los gooien en lekker gek doen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Kost energie omdat er allerlei onzekerheden in bedwang gehouden moeten worden de hele tijd...
Verder is het wel normaal dat je af en toe ook geen gedoe aan je kop wil en je je effe terug trekt.
Waar ik zelf vaak moeite mee heb bij intromensen is dat belegen gedoe. Dat gereserveerdemens gooi je haar los en doe eens gek!!
Heeft niks met onzekerheid te maken. Meer et het niet houden van inhoudsloze gesprekken met mensen die je niet kent.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Kost energie omdat er allerlei onzekerheden in bedwang gehouden moeten worden de hele tijd...
Verder is het wel normaal dat je af en toe ook geen gedoe aan je kop wil en je je effe terug trekt.
Waar ik zelf vaak moeite mee heb bij intromensen is dat belegen gedoe. Dat gereserveerdemens gooi je haar los en doe eens gek!!
Dit herken ik en het klopt idd.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:38 schreef Eejit het volgende:
[..]
Ik ben introvert en stil (behalve als ik mensen beter ken of als ik de inhoud van het gesprek interessant vindt). En in mijn ervaring is het zo dat hoe drukker jij gaat doen hoe meer ik me ga afsluiten.
Smalltalk is oké, maar ook belangrijk is het dat de conversatie voor beiden interessant is en blijft.quote:Denk dat je beter iets rustiger kan doen en smalltalk voorkomen, en proberen wat inhoudelijks te vinden. Je zult elkaar ergens in het midden moeten vinden, jij een stapje terug de ander een stapje erbij.
Het heeft niets met onzekerheden te maken. De hersenen van introverte mensen werken anders. Zij gebruiken een ander soort neurotransmitter voor het verkrijgen van dopamine.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Dat kan je nooit van een ander mens afdwingen, VillasRubin, hoe graag je dat ook zou willenquote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |