abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2016 @ 15:55:20 #1
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469443
Hallo.

Vanmiddag ben ik tot het inzicht gekomen dat stille en introverte mensen mij mentaal slopen.

Zelf ben ik vrij spontaan en extravert hou ik van grapjes en zit er een licht cynische toon in mijn conversaties. Mensen die dit oppikken en dit teruggeven heb ik relaxte leuke humoristische gesprekken mee. Echter mensen die dit niet oppikken, niets zeggen, al je opmerkingen kijken alsof het water brandt, iedere stilte wordt awkward. Ik kan er niet mee copen, ik wil dan zo snel mogelijk weg eigenlijk. Ik word zodanig geneutraliseerd dat ik een klein poedeltje wordt met de staart tussen de benen.

Hoe ga ik hiermee om? Pas ik me aan of ga ik juist door met grappen en praten er cetera op zulke momenten ook al krijg ik niets terug ?

[ Bericht 0% gewijzigd door inslagenreuring op 16-04-2016 16:28:33 ]
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_161469507
Waarom ben je zo extravert ?
Ben je zo onzeker over jezelf dat de drang naar graag gezien en gehoord worden groter is dan anders ?

Je geeft aan dat mensen reageren alsof ze water zien branden. Heb je wel eens feedback gevraagd over hoe jij overkomt ?

Dit gaat vooral over de schuld bij anderen neerleggen. Maar ik denk dat een lesje zelfreflectie in deze geen kwaad kan.

Succes.
Ook in moeilijke tijden.
pi_161469517
Waarom trek je je er zoveel can aan dat je niet direct feedback krijgt op wat je zegt of doet? Door extrovertere mensen wordt je bevestigd, maar heb je het nodig om die bevestiging van iedereen te krijgen?
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:02:23 #4
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 15:59 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Waarom ben je zo extravert ?
Ben je zo onzeker over jezelf dat de drang naar graag gezien en gehoord worden groter is dan anders ?

Je geeft aan dat mensen reageren alsof ze water zien branden. Heb je wel eens feedback gevraagd over hoe jij overkomt ?

Dit gaat vooral over de schuld bij anderen neerleggen. Maar ik denk dat een lesje zelfreflectie in deze geen kwaad kan.

Succes.
Waarom ben je zo? Ik ben in voor een lolletje en lach graag op een luchtige wijze.

Waarom ben ik zo? Zeg je dat ook tegen iemand die verlegen is? Eikol
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:02:56 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161469547
TS klinkt als zo'n veel te lawaaierige joviale peer waar ieder normaal mens eigenlijk na twintig minuten al moe van wordt.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:03:57 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Waarom trek je je er zoveel can aan dat je niet direct feedback krijgt op wat je zegt of doet? Door extrovertere mensen wordt je bevestigd, maar heb je het nodig om die bevestiging van iedereen te krijgen?
Ja dat weet ik niet. Ik heb het niet zozeer nodig ofzo. Maar het wordt vreselijk awkward in mijn belevingswereld. En ik weet niet of ik dan aan wil passen of door moet gaan. Ik kan mezelf niet zijn in een goed gevolg en dat vind ik vervelend
pi_161469569
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Hallo.

Vanmiddag ben ik tot het inzicht gekomen dat stille en introverte mensen mij mentaal slopen.

Zelf ben ik vrij spontaan en extravert hou ik van grapjes en zit er een licht cynische toon in mijn conversaties. Mensen die dit oppikken en dit teruggeven heb ik relaxte leuke humoristische gesprekken mee. Echter mensen die dit niet oppikken, niets zeggen, al je opmerkingen kijken alsof het water brandt, iedere stilte wordt akward. Ik kan er niet mee copen, ik wil dan zo snel mogelijk weg eigenlijk. Ik word zodanig geneutraliseerd dat ik een klein poedeltje wordt met de staart tussen de benen.

Hoe ga ik hiermee om? Pas ik me aan of ga ik juist door met grappen en praten er cetera op zulke momenten ook al krijg ik niets terug ?
als stil en introvert persoon kan ik je vertellen dat ik geen behoefte heb aan iemand die voortdurend schijtlollige opmerkingen maakt en steeds bevestiging en aandacht zoekt.
Daarom zoek ik niet het gezelschap van mensen zoals jij en zou ik het niet raar vinden dat mensen zoals jij mijn gezelschap ook niet opzoeken.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:05:10 #8
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469572
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef Twiitch het volgende:
TS klinkt als zo'n veel te lawaaierige joviale peer waar ieder normaal mens eigenlijk na twintig minuten al moe van wordt.
Misschien maar dat beantwoordt mijn vraagstuk niet
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:07:17 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469602
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

als stil en introvert persoon kan ik je vertellen dat ik geen behoefte heb aan iemand die voortdurend schijtlollige opmerkingen maakt en steeds bevestiging en aandacht zoekt.
Daarom zoek ik niet het gezelschap van mensen zoals jij en zou ik het niet raar vinden dat mensen zoals jij mijn gezelschap ook niet opzoeken.
Nouja het heeft geen zin om elkaar af te branden ofzo. Ik geef toch ook geen waardeoordelen
pi_161469604
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Waarom ben je zo? Ik ben in voor een lolletje en lach graag op een luchtige wijze.

Waarom ben ik zo? Zeg je dat ook tegen iemand die verlegen is? Eikol
Ja, dat vraag ik aan een ieder. Dat beantwoordt namelijk jouw vraagstuk en kan je verder met het beantwoorden van de rest.
Ook in moeilijke tijden.
pi_161469608
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja dat weet ik niet. Ik heb het niet zozeer nodig ofzo. Maar het wordt vreselijk awkward in mijn belevingswereld. En ik weet niet of ik dan aan wil passen of door moet gaan. Ik kan mezelf niet zijn in een goed gevolg en dat vind ik vervelend
Reageren op je grapjes en de cynische toon in een gesprek kan ook een andere oorzaak hebben. Mogelijk delen ze je gevoel voor humor niet of vinden ze een onderwerp zo belangrijk dat het vervelend voelt als jij er cynisch over blijft spreken. Het is juist interessant als je wrijving merkt waar dat vandaan komt, zo kan je tot nieuwe inzichten komen. Kan jij met de ander meebewegen in zo'n gesprek, zodat diegene zich ook uitspreekt?
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:09:47 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:07 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik aan een ieder. Dat beantwoordt namelijk jouw vraagstuk en kan je verder met het beantwoorden van de rest.
Omdat dat in essentie mijn wezen is. We kunnen een diepgewortelde amateur-psychologisch analyse van de situatie maken. Maar ik tracht gewoon achter een model te komen waarin iedereen zich zo comfortabel mogelijk voelt bij een gesprek
pi_161469637
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nouja het heeft geen zin om elkaar af te branden ofzo. Ik geef toch ook geen waardeoordelen
ach, moet je nou al huilen? Kan je in dagelijks leven ook zo slecht tegen een weerwoord?
Als je geen klik hebt met iemand en die persoon vind jouw schijtlolligheid niet grappig waarom ga je dan niet weg of zoek je ander gezleschap?
Of is dit een werksituatie?
pi_161469647
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Omdat dat in essentie mijn wezen is. We kunnen een diepgewortelde amateur-psychologisch analyse van de situatie maken. Maar ik tracht gewoon achter een model te komen waarin iedereen zich zo comfortabel mogelijk voelt bij een gesprek
Aanpassen en hen op de sleeptouw nemen of contact verbreken. En niet zo vaak cynisch overkomen kan ook ook helpen in zulke situaties, het kan bitter en verzuurd overkomen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:12:26 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469653
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Reageren op je grapjes en de cynische toon in een gesprek kan ook een andere oorzaak hebben. Mogelijk delen ze je gevoel voor humor niet of vinden ze een onderwerp zo belangrijk dat het vervelend voelt als jij er cynisch over blijft spreken. Het is juist interessant als je wrijving merkt waar dat vandaan komt, zo kan je tot nieuwe inzichten komen. Kan jij met de ander meebewegen in zo'n gesprek, zodat diegene zich ook uitspreekt?
Je hebt een punt. Alleen mensen die mijn gevoel van humor niet delen, vloeit het gesprek vaak natuurlijk wel voort in een soort common ground. Het zijn de mensen die lastig te peilen zijn: waarderen ze het of niet? . Ook al zeggen ze "meneer hou alstublieft je waffel eens even" dat zou al een stuk helpen :P
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:15:39 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469680
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

ach, moet je nou al huilen? Kan je in dagelijks leven ook zo slecht tegen een weerwoord?
Als je geen klik hebt met iemand en die persoon vind jouw schijtlolligheid niet grappig waarom ga je dan niet weg of zoek je ander gezleschap?
Of is dit een werksituatie?
Je komt ze gewoon tegen ja. Ook al wil je het niet hè.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:16:40 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469691
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:12 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Aanpassen en hen op de sleeptouw nemen of contact verbreken. En niet zo vaak cynisch overkomen kan ook ook helpen in zulke situaties, het kan bitter en verzuurd overkomen.
Kijk hier kunnen we wat mee. Zal dit meenemen. :)
pi_161469710
Introvert en extrovert heeft te maken met energie.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:19:22 #19
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161469719
Ik ken dit. Heb er ook vaak niet zo veel mee. Maar goed, de ene introvert is natuurlijk ook weer de andere niet. Maar geef mij ook maar gezellige, spontane mensen... Maar ook niet allemaal :P
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:21:10 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469750
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:18 schreef tailfox het volgende:
Introvert en extrovert heeft te maken met energie.
Meer op de prikkels die je krijgt en hoe je daarmee omgaan.cq Komt het uit jezelf of extern.

Je kunt wel introvert zijn maar praterig enzo.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:21:58 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik ken dit. Heb er ook vaak niet zo veel mee. Maar goed, de ene introvert is natuurlijk ook weer de andere niet. Maar geef mij ook maar gezellige, spontane mensen... Maar ook niet allemaal :P
En hoe ga jij ermee om? :P
pi_161469766
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Meer op de prikkels die je krijgt en hoe je daarmee omgaan.cq Komt het uit jezelf of extern.

Je kunt wel introvert zijn maar praterig enzo.
dat vedoel ik.
Ik ben zelf introvert met adhd wanneer het mij uitkomt
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:24:13 #23
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469798
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

dat vedoel ik.
Ik ben zelf introvert met adhd wanneer het mij uitkomt
Juist. Ik heb daarom ook expliciet stille mensen benoemd. :)
pi_161469810
Volgens mij is introvert niet tegenovergesteld aan de shit die jij noemt.
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:26:00 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161469819
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:24 schreef Drug het volgende:
Volgens mij is introvert niet tegenovergesteld aan de shit die jij noemt.
Hoe bedoel jij dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')