abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2016 @ 17:04:29 #51
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161470519
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:57 schreef Eejit het volgende:

[..]

Misschien vinden die mensen het wel fijn dat het stil is.

Net als van die kappers die de hele tijd maar proberen het gesprek op gang te houden.
Ik ben daar om mijn haar te laten knippen, waarom moet ik daar een oppervlakkig gesprek bij hebben met iemand die ik niet ken?
Tjah maar dan heb je natuurlijk 2 mensen met tegenovergestelde behoeftes.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_161470526
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Bij introvert en stille personen ja :)
Wat je kan doen is om minder de leiding te nemen in een gesprek, bevraag hen bijvoorbeeld, dan krijg je ook bij introverte mensen vaak wel iets waar ze enthousiast over zijn. Zo zie je een andere kant van hen en zijn het niet meer 'die introverte mensen' maar 'die slimme vent die...'
pi_161470546
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt het aan mij. Ik ben de enige constante factor in deze situaties :P

Het voelt alsof het ijs nooit gebroken wordt zeg maar. Lastig te duiden. Ik probeer hier dan ook anders mee om te gaan zeg maar. Mijn vraag is, negeer ik 'dat' of probeer ik een afgesneden benadering?
waarom moet dat ijs dan per se gebroken worden? Waarom kan je niet accpeteren dat er soms geen klik is?
pi_161470588
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

waarom moet dat ijs dan per se gebroken worden? Waarom kan je niet accpeteren dat er soms geen klik is?
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen 'geen klik' of geen gesprek mogelijk :P
  zaterdag 16 april 2016 @ 17:18:14 #55
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161470745
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen waarmee ik geen klik hebben maar waarmee doodnormale gesprekken goed mogelijk zijn.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_161470859
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen 'geen klik' of geen gesprek mogelijk :P
dat is de perceptie van TS, maar waarom dan niet gewoon accepteren dat de ander geen zin heeft in een gesprek op deze manier?
pi_161471166
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef Twiitch het volgende:
TS klinkt als zo'n veel te lawaaierige joviale peer waar ieder normaal mens eigenlijk na twintig minuten al moe van wordt.
Dat.

En misschien pikken ze je ondertoon wel op, maar vinden ze het gewoon niet leuk.
pi_161471219
Waarom heb je zoveel behoefte aan een klankbord?

Kijk, als je niet met iemand klikt dan kost interactie natuurlijk meer energie, maar dat staat verder los van introvert/extravert lijkt me. Al kan het best dat je niet zoveel hebt met stillere mensen natuurlijk. Misschien kun je er minder "mentaal kapot aan gaan" als je wat meer interesse toont in die mensen, vragen stelt, in plaats van hopen op een positieve reactie op de dingen die je zegt.
pi_161471880
Ok

heb nagedacht :P

je hebt teveel verwachtingen gelijk van mensen
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:20:04 #60
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161471997
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

Kijk, als je niet met iemand klikt dan kost interactie natuurlijk meer energie, maar dat staat verder los van introvert/extravert lijkt me. Al kan het best dat je niet zoveel hebt met stillere mensen natuurlijk. Misschien kun je er minder "mentaal kapot aan gaan" als je wat meer interesse toont in die mensen, vragen stelt, in plaats van hopen op een positieve reactie op de dingen die je zegt.
Het gaat me niet om de positieve reactie. Het mag ook best negatief zijn hoor. Ik kan er gewoon slecht mee omgaan, en vraag me af hoe dat wel te doen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:20:45 #61
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161472006
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:14 schreef LLgetikt het volgende:
Ok

heb nagedacht :P

je hebt teveel verwachtingen gelijk van mensen
Misschien wel ja. Maar er is dan slechts een selecte groep die daar niet aan voldoet als dat het zou zijn :P
pi_161472018
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Misschien wel ja. Maar er is dan slechts een selecte groep die daar niet aan voldoet als dat het zou zijn :P
Ok, ja so be it toch?

En wat nu dan? Ga je daarmee zitten? Moet je helemaal niet doen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:23:28 #63
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161472051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:21 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Ok, ja so be it toch?

En wat nu dan? Ga je daarmee zitten? Moet je helemaal niet doen.
Weet je je hebt helemaal gelijk. Ik ben ook helemaal niet de vreemde eend in de situaties eigenlijk :)

Mensen die het niet aankunnen go f yourself :P
pi_161472088
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Hallo.

Vanmiddag ben ik tot het inzicht gekomen dat stille en introverte mensen mij mentaal slopen.

Zelf ben ik vrij spontaan en extravert hou ik van grapjes en zit er een licht cynische toon in mijn conversaties. Mensen die dit oppikken en dit teruggeven heb ik relaxte leuke humoristische gesprekken mee. Echter mensen die dit niet oppikken, niets zeggen, al je opmerkingen kijken alsof het water brandt, iedere stilte wordt awkward. Ik kan er niet mee copen, ik wil dan zo snel mogelijk weg eigenlijk. Ik word zodanig geneutraliseerd dat ik een klein poedeltje wordt met de staart tussen de benen.

Hoe ga ik hiermee om? Pas ik me aan of ga ik juist door met grappen en praten er cetera op zulke momenten ook al krijg ik niets terug ?
Je zegt het zelf al.

Succes man 14.gif
pi_161472208
TS, ben je misschien zo extravert omdat je heel erg veel bevestiging van anderen zoekt?
Komt geregeld terug hier nml.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 15:59 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Waarom ben je zo extravert ?
Ben je zo onzeker over jezelf dat de drang naar graag gezien en gehoord worden groter is dan anders ?

Je geeft aan dat mensen reageren alsof ze water zien branden. Heb je wel eens feedback gevraagd over hoe jij overkomt ?

Dit gaat vooral over de schuld bij anderen neerleggen. Maar ik denk dat een lesje zelfreflectie in deze geen kwaad kan.

Succes.
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

als stil en introvert persoon kan ik je vertellen dat ik geen behoefte heb aan iemand die voortdurend schijtlollige opmerkingen maakt en steeds bevestiging en aandacht zoekt.
Daarom zoek ik niet het gezelschap van mensen zoals jij en zou ik het niet raar vinden dat mensen zoals jij mijn gezelschap ook niet opzoeken.
Heb zelf trouwens ook een hekel aan afhankelijke puppies die de hele tijd maar om me heen blijven draaien :r
Heb liever mensen die wat onafhankelijker zijn en die ik niet aldoor voor elke kleine scheet hoef te babysitten 13.gif

En wat de definitie van "introvert" en "extravert" aangaat, naarmate ik daar meer over nadenk, begin ik twijfels te krijgen over de correcte definitie daarvan.
Laatste keren dat ik wat van die MBTI-tests heb gedaan, werd ik "ineens" steeds minder introvert en één of twee keer was ik zelfs "E" ipv "I".
Das toch raar?
Maar das misschien wel wat voor een ander topic :P
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:45:05 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161472471
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
TS, ben je misschien zo extravert omdat je heel erg veel bevestiging van anderen zoekt?
Komt geregeld terug hier nml.

[..]

[..]

[..]

Heb zelf trouwens ook een hekel aan afhankelijke puppies die de hele tijd maar om me heen blijven draaien :r
Heb liever mensen die wat onafhankelijker zijn en die ik niet aldoor voor elke kleine scheet hoef te babysitten [ afbeelding ]

En wat de definitie van "introvert" en "extravert" aangaat, naarmate ik daar meer over nadenk, begin ik twijfels te krijgen over de correcte definitie daarvan.
Laatste keren dat ik wat van die MBTI-tests heb gedaan, werd ik "ineens" steeds minder introvert en één of twee keer was ik zelfs "E" ipv "I".
Das toch raar?
Maar das misschien wel wat voor een ander topic :P
Nee natuurlijk. Nu ben ik degene die afhankelijk is en bevestiging zoekt :') terwijl niemand anders hier die sociaal vreemde situaties lijkt te kennen?

Ik gaf alleen aan heel sociaal onhandig te zijn in heel specifieke situaties en vroeg hoe anderen daarmee om gaan. Maar geheel conform R&P word ik volkomen ontleed, ingekleurd en gediagnosticeerd op een zeer beperkte casus. Ik heb meer het gevoel dat mensen bij zichzelf afgaan .
pi_161472571
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nee natuurlijk. Nu ben ik degene die afhankelijk is en bevestiging zoekt :') terwijl niemand anders hier die sociaal vreemde situaties lijkt te kennen?

Ik gaf alleen aan heel sociaal onhandig te zijn in heel specifieke situaties en vroeg hoe anderen daarmee om gaan. Maar geheel conform R&P word ik volkomen ontleed, ingekleurd en gediagnosticeerd op een zeer beperkte casus. Ik heb meer het gevoel dat mensen bij zichzelf afgaan .
Ik wilde je trouwens niet beledigen, maar meer spiegelen (vooral je OP dan).
Jij ziet stille introverten op die manier, ik wilde jou laten zien hoe jij er zelf vanaf de andere kant uitziet.

Doe ik nog wel eens op een numeriek sociaal iets minder geaccepteerde manier en ik kan wel snappen dat dat je boos kan maken, maarja, zolang het maar werkt he?

Maar voor iedereen geldt wel dat als er totaal geen klik is met iemand, je het beste maar je tijd kunt besparen en een ander kunt opzoeken waarmee je een betere klik hebt. Ik ben dit zelf ook steeds meer gaan doen en ik vind het geweldig _O_

Gewoon heel effectief.

Aan jezelf werken kan in de tussentijd nog wel.

Weet trouwens niet precies naar welke voorbeeldsituaties je refereert (heb niet alles even aandachtig gelezen, mijn excuus), maar je zou me wel helpen door één of enkele situatiebeschrijvingen te geven.
pi_161472599
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Je gaf aan sociaal onhandig te zijn, maar je noemde dat op een negatieve manier over 'de andere kant'. Niet zo gek dat mensen je dan gaan spiegelen :)

Wat ik als introvert persoon doe als ik niet de responsie krijg die ik wil, is een andere gespreksinval. Metacommunicatie kan ook werken. Of gewoon over rare dingen praten als het heel nodig moet, dat lukt bij de meesten wel.
pi_161472615
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je gaf aan sociaal onhandig te zijn, maar je noemde dat op een negatieve manier over 'de andere kant'. Niet zo gek dat mensen je dan gaan spiegelen :)

Wat ik als introvert persoon doe als ik niet de responsie krijg die ik wil, is een andere gespreksinval. Metacommunicatie kan ook werken. Of gewoon over rare dingen praten als het heel nodig moet, dat lukt bij de meesten wel.
Wat is metacommunicatie?
nvm, zie het al.

Hele goeie tip btw
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:54:27 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161472652
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik wilde je trouwens niet beledigen, maar meer spiegelen (vooral je OP dan).
Jij ziet stille introverten op die manier, ik wilde jou laten zien hoe jij er zelf vanaf de andere kant uitziet.

Doe ik nog wel eens op een numeriek sociaal iets minder geaccepteerde manier en ik kan wel snappen dat dat je boos kan maken, maarja, zolang het maar werkt he?

Maar voor iedereen geldt wel dat als er totaal geen klik is met iemand, je het beste maar je tijd kunt besparen en een ander kunt opzoeken waarmee je een betere klik hebt. Ik ben dit zelf ook steeds meer gaan doen en ik vind het geweldig _O_

Gewoon heel effectief.

Aan jezelf werken kan in de tussentijd nog wel.

Weet trouwens niet precies naar welke voorbeeldsituaties je refereert (heb niet alles even aandachtig gelezen, mijn excuus), maar je zou me wel helpen door één of enkele situatiebeschrijvingen te geven.
No offense taken hoor. Alleen is de schuldvraag voor mij zo heel relevant. Ik ben zoals ik ben natuurlijk, wat voor twisted grondslagen daar ook voor liggen :P

Het is zeg maar die situatie dat je de druk voelt het gesprek gaande te houden, alles van jou moet komen en je geen idee hebt of het wat met de ander doet. Althans ik voel de druk, geen idee of jij je daaraan kunt relateren uiteraard. En mijn vraag ik schroef ik mijn enthousiasme in zulke situaties een notch terug of moet ik mezelf blijven zijn, lekker vlot doen en me niet gek laten maken :)
  zaterdag 16 april 2016 @ 18:56:53 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161472706
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Natuurlijk :) er ligt bij sommigen een duidelijk compatibiliteitsprobleem. En dat komt natuurlijk van 2 kanten.

Ik besef me dit probleem en probeer nogmaals een model te vinden om eenieder zich comfortabel te laten voelen. Wat dat betreft zijn je tips heel handig :)
pi_161472953
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

No offense taken hoor. Alleen is de schuldvraag voor mij zo heel relevant. Ik ben zoals ik ben natuurlijk, wat voor twisted grondslagen daar ook voor liggen :P

Het is zeg maar die situatie dat je de druk voelt het gesprek gaande te houden
Wat het op gang zouden moeten houden van een gesprek aangaat, dit is een mythe.

Want waarom zou dat moeten?

Als ik met iemand heb afgesproken en we hebben beiden even niks te melden, dan is daar toch niks mis mee? Soms zit ik met wat vrienden op skype bijvoorbeeld en wordt er een half uur niks gezegd (kan ook nog veel langer zelfs) en daarna gebeurt er iets (bijvoorbeeld een gebeurtenis of iemand bedenkt ineens iets) en dan wordt de conversatie gewoon weer opgestart.

En die andere tip van MevrouwPuff kan ik bijvoorbeeld zien als gaan kletsen over de muziek die op dat moment toevallig opstaat :)
quote:
, alles van jou moet komen en je geen idee hebt of het wat met de ander doet. Althans ik voel de druk, geen idee of jij je daaraan kunt relateren uiteraard. En mijn vraag ik schroef ik mijn enthousiasme in zulke situaties een notch terug of moet ik mezelf blijven zijn, lekker vlot doen en me niet gek laten maken :)
Als alles van één kant afkomt (ik neem even mezelf als voorbeeld), dan ga ik me afvragen waarom de ander stil enof passief blijft. Gewoonlijk is hier een hele goeie reden voor, maar kan bijvoorbeeld zijn dat ze zich niet durven te uiten omdat ze bang zijn mij te kwetsen, zich schamen voor iets, gewoon te moe zijn of slechte stemming. Of een combinatie daarvan (dit is gewoonlijk met introverten zo, daar ik ervoor kies vrijwel uitsluitend met dezen om te gaan).
Zwijgen is ook een vorm van communicatie, zei het een stillere en subtielere variant. Maar het zegt soms enorm veel en een luidruchtige rondbulderende gorilla zal die signalen totaal niet op kunnen pikken.

Gebeurt zoiets waar ikzelf bij betrokken ben, dan is het aan mij om daarop in te haken.
Als de ander moe is, zal ik vragen proberen te onderzoeken wat ikzelf kan doen om het de ander minder slecht naar de zin te maken (bijvoorbeeld door mezelf al dan niet tijdelijk uit het gezelschap te verwijderen, bijvoorbeeld door een wandeling, andere kamer/ruimte of door voor te stellen dat ik naar huis ga). Timing is hierbij trouwens ook belangrijk, tis een hele kunst op zich die ik (ook al heb ik veel geleerd de afgelopen 10 jaar) nog steeds beter zou kunnen beheersen. Soms wordt dit als "goed kunnen luisteren" beschreven.

En sowieso nooit jezelf gek laten maken, tenzij je dat leuk vindt :P (zou zomaar kunnen! :P ).

Ik heb nog een vriendin die zelf erg introvert is (is een ex van me, ken haar daarom vrij goed zeg maar) en wanneer ik bij haar op bezoek ben, let ik ook altijd op dat ik niet teveel aan het woord ben en teveel overheers en haar de kans geef haar wijsheid tot uiting te laten komen.

Elk nadeel hep ze voordeel he? :P

En ten slotte: Als jij het idee hebt dat alles van jouw kant moet komen, dan is er dus geen (of te weinig) wisselwerking voor jou. Overdenk dan in hoeverre dit voor jou de moeite waard is.

Ik heb zat extraverte mensen ontmoet die heel tof zijn, maar ik zou niet met ze om kunnen gaan, want ze zuigen me leeg en dat wil ik niet. Doe mij maar een introvert, m'n eventuele overtollige energie kan ik ook op andere manieren spenderen.
pi_161473068
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:02 schreef Twiitch het volgende:
TS klinkt als zo'n veel te lawaaierige joviale peer waar ieder normaal mens eigenlijk na twintig minuten al moe van wordt.
Godverdomme, ik moest lachen om deze opmerking! _O-
pi_161473126
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:13 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Godverdomme, ik moest lachen om deze opmerking! _O-
Kan veel zeggen over TS, maar hij doet wel enorm z'n best! :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Moest zelf trouwens ook wel lachen om die opmerking, echt enorm herkenbaar _O-

Zit momenteel in een groep en ik ben slecht met namen, dus geef ik ze soort van labeltjes.

Er zit één vrouw, die noem ik "blervrouw"....mijn god, wat is die nadrukkelijk aanwezig zeg :')
Ben de laatste keer zelfs maar halverwege weggegaan (wel tegen de leiding gezegd waarom enzo), had zo ter plekke een bed ingedoken als ze daar 1tje hadden staan ;(

En zodra ze haar luidsprekerklep opentrekt...gaat het AL-TIJD over die vriend/exvriend van haar...echt wow...hoe de fuk kan een mens zoveel geluid produceren zonder daadwerkelijk wat meer van die energie haar hersencellen aan de gang te zetten? :'(
  zaterdag 16 april 2016 @ 19:24:47 #75
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161473350
Introverte mensen zijn saai.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')