Dat is ook niet exact wat introvert is.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Reliekrover het volgende:
Waarom moet het trouwens het 1 of het ander zijn? Ik heb een redelijk stil karakter maar zodra ik onder de mensen ben vallen er zelden stiltes in een gesprek.
Het is ook meer een spectrum, niet het een of het ander. De een leeft op van small talk en feestjes, de ander houdt meer van diepe gesprekken en een goed boek. Maar met sociale vaardigheden heeft het niet zoveel te maken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:26 schreef Reliekrover het volgende:
Waarom moet het trouwens het 1 of het ander zijn? Ik heb een redelijk stil karakter maar zodra ik onder de mensen ben vallen er zelden stiltes in een gesprek.
Bedreigen en als dat niet werkt slaan. Zo zorg ik er altijd voor dat de mensen om me heen niet inkakken.quote:
Gelukkig dat introverte mensen vaak alleen energie aan het verzamelen zijn om vervelende extraverten op hun muil te kunnen slaan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:31 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Bedreigen en als dat niet werkt slaan. Zo zorg ik er altijd voor dat de mensen om me heen niet inkakken.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is ook niet exact wat introvert is.
Ik hou ook van sociale dingen en gesprekken, maar het kost me wel energie, dat is introvert. Extraverte momenten laden op tijdens de sociale situaties.
Okequote:Op zaterdag 16 april 2016 19:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is ook meer een spectrum, niet het een of het ander. De een leeft op van small talk en feestjes, de ander houdt meer van diepe gesprekken en een goed boek. Maar met sociale vaardigheden heeft het niet zoveel te maken.
Ik herken het wel in de zin dat als ik aan het werk ben ik ook in een soort 'werkmodus' zit. Dan ben ik te geconcentreerd om echt open te staan voor komische gesprekjes. Soms wel hoor, maar meestal heb ik daar de energie niet voor omdat ik het moet verdelen tussen werk en gesprekken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:29 schreef Detroit het volgende:
Ik kan wel waardering voor deze TS opbrengen in die zin dat hij reflecteert.
Maar ik begrijp dat gesprekken potentieel heel erg vermoeiend zijn als je, zoals TS, het idee hebt dat ze goed moeten verlopen en dat iedereen eraan moet kunnen bijdragen.
Dat veroorzaakt irritatie als er een mismatch is tussen TS en andere gespreksdeelnemers.
En ik zou het als introvert erg irritant vinden als ik continu tegen mijn zin in gesprekken getrokken wordt.
Ik ben introvert en stil (behalve als ik mensen beter ken of als ik de inhoud van het gesprek interessant vindt). En in mijn ervaring is het zo dat hoe drukker jij gaat doen hoe meer ik me ga afsluiten.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
No offense taken hoor. Alleen is de schuldvraag voor mij zo heel relevant. Ik ben zoals ik ben natuurlijk, wat voor twisted grondslagen daar ook voor liggen
Het is zeg maar die situatie dat je de druk voelt het gesprek gaande te houden, alles van jou moet komen en je geen idee hebt of het wat met de ander doet. Althans ik voel de druk, geen idee of jij je daaraan kunt relateren uiteraard. En mijn vraag ik schroef ik mijn enthousiasme in zulke situaties een notch terug of moet ik mezelf blijven zijn, lekker vlot doen en me niet gek laten maken
Wat saai zeg... Lijkt me ook zo leeg als je nooit eens lekker één kan worden met anderen en je altijd zo op je eigen gescheiden eilandje leeft... Dat je niet kunt genieten van gezelligheid... Daar moeten toch ook haast wel bepaalde mechanismen aan ten grondslag liggen? Het is volgens niet helemaal natuurlijk als gesprekken meer moeite kosten dan dat je er plezier aan beleeft. Snap best dat bepáálde gesprekken/situaties lastig zijn. Maar dat het per definitie meer energie kost dan plezier levert. Sorry maar dan ben je imo gewoon een onzekere nerd...quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:33 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
[..]
Okeik heb er verder niet veel verstand van.
Mij kosten gesprekken ook meer moeite dan dat ik er plezier aan heb.
Oh ik heb juist piekmomenten in concentratie nodig, daarna even stoom afblazen met wat luchtigheidquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik herken het wel in de zin dat als ik aan het werk ben ik ook in een soort 'werkmodus' zit. Dan ben ik te geconcentreerd om echt open te staan voor komische gesprekjes. Soms wel hoor, maar meestal heb ik daar de energie niet voor omdat ik het moet verdelen tussen werk en gesprekken.
Jij snapt hetquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Oh ik heb juist piekmomenten in concentratie nodig, daarna even stoom afblazen met wat luchtigheid
Volgens mij snap je niet helemaal van introversie is. Als introvert kun je best heel erg genieten van sociale contacten. Alleen, waar extraverten energie krijgen van sociale contacten, kost het introverten energie.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat saai zeg... Lijkt me ook zo leeg als je nooit eens lekker één kan worden met anderen en je altijd zo op je eigen gescheiden eilandje leeft... Dat je niet kunt genieten van gezelligheid... Daar moeten toch ook haast wel bepaalde mechanismen aan ten grondslag liggen? Het is volgens niet helemaal natuurlijk als gesprekken meer moeite kosten dan dat je er plezier aan beleeft. Snap best dat bepáálde gesprekken/situaties lastig zijn. Maar dat het per definitie meer energie kost dan plezier levert. Sorry maar dan ben je imo gewoon een onzekere nerd...
Wat een onwetendheid in één enkele post.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat saai zeg... Lijkt me ook zo leeg als je nooit eens lekker één kan worden met anderen en je altijd zo op je eigen gescheiden eilandje leeft... Dat je niet kunt genieten van gezelligheid... Daar moeten toch ook haast wel bepaalde mechanismen aan ten grondslag liggen? Het is volgens niet helemaal natuurlijk als gesprekken meer moeite kosten dan dat je er plezier aan beleeft. Snap best dat bepáálde gesprekken/situaties lastig zijn. Maar dat het per definitie meer energie kost dan plezier levert. Sorry maar dan ben je imo gewoon een onzekere nerd...
Echt hè. Hij redeneert alleen vanuit zijn eigen kortzichtige perspectief en doet geen enkele moeite om zich in anderen in te leven of in de materie te verdiepen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat een onwetendheid in één enkele post.
Extraverte mensen zijn dom.
Typische extraverte brulaap die denkt overal overheen te moeten schreeuwen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Echt hè. Hij redeneert alleen vanuit zijn eigen kortzichtige perspectief en doet geen enkele moeite om zich in anderen in te leven of in de materie te verdiepen.
Kost energie omdat er allerlei onzekerheden in bedwang gehouden moeten worden de hele tijd...quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:51 schreef Eejit het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal van introversie is. Als introvert kun je best heel erg genieten van sociale contacten. Alleen, waar extraverten energie krijgen van sociale contacten, kost het introverten energie.
Ik vind zelf goede gesprekken juist ontzettend leuk!quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:33 schreef Reliekrover het volgende:
[..]
[..]
Okeik heb er verder niet veel verstand van.
Mij kosten gesprekken ook meer moeite dan dat ik er plezier aan heb.
Je weet dat er wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar intro/extraversie? Misschien jezelf eens in iets verdiepen in plaats van je haar los gooien en lekker gek doen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Kost energie omdat er allerlei onzekerheden in bedwang gehouden moeten worden de hele tijd...
Verder is het wel normaal dat je af en toe ook geen gedoe aan je kop wil en je je effe terug trekt.
Waar ik zelf vaak moeite mee heb bij intromensen is dat belegen gedoe. Dat gereserveerdemens gooi je haar los en doe eens gek!!
Heeft niks met onzekerheid te maken. Meer et het niet houden van inhoudsloze gesprekken met mensen die je niet kent.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Kost energie omdat er allerlei onzekerheden in bedwang gehouden moeten worden de hele tijd...
Verder is het wel normaal dat je af en toe ook geen gedoe aan je kop wil en je je effe terug trekt.
Waar ik zelf vaak moeite mee heb bij intromensen is dat belegen gedoe. Dat gereserveerdemens gooi je haar los en doe eens gek!!
Dit herken ik en het klopt idd.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:38 schreef Eejit het volgende:
[..]
Ik ben introvert en stil (behalve als ik mensen beter ken of als ik de inhoud van het gesprek interessant vindt). En in mijn ervaring is het zo dat hoe drukker jij gaat doen hoe meer ik me ga afsluiten.
Smalltalk is oké, maar ook belangrijk is het dat de conversatie voor beiden interessant is en blijft.quote:Denk dat je beter iets rustiger kan doen en smalltalk voorkomen, en proberen wat inhoudelijks te vinden. Je zult elkaar ergens in het midden moeten vinden, jij een stapje terug de ander een stapje erbij.
Het heeft niets met onzekerheden te maken. De hersenen van introverte mensen werken anders. Zij gebruiken een ander soort neurotransmitter voor het verkrijgen van dopamine.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Dat kan je nooit van een ander mens afdwingen, VillasRubin, hoe graag je dat ook zou willenquote:Op zaterdag 16 april 2016 20:02 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |