Erdo is een pedofiele homoseksuele geitenneukerquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Goh geiteneuker alweer, die is origineel.
Okay.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Erdo is een pedofiele homoseksuele geitenneuker
Butthurt plat achterhoofd gespot.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Misschien kan Hans Teeuwen, als hij aan z'n trekken wilt komen, beter z'n holmaatje Theo van Gogh in z'n borst neuken. Schijnt dat Mohammed Bouyari een mooie glory hole voor hem heeft geopend.
afbeeldingquote:Op zaterdag 16 april 2016 22:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Goh geiteneuker alweer, die is origineel.
Bij teksten als deze denk je gewoon soms dat je het niet werkelijk hebt gelezen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Misschien kan Hans Teeuwen, als hij aan z'n trekken wilt komen, beter z'n holmaatje Theo van Gogh in z'n borst neuken. Schijnt dat Mohammed Bouyari een mooie glory hole voor hem heeft geopend.
Als Hans Teeuwen een grap maakt is het terecht, als ik een grap maak krijg ik van alles verweten op dit forum.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Butthurt plat achterhoofd gespot.
Dan had Böhmermann dus ook butthurt van Erdogan als je zo redeneert.quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Butthurt plat achterhoofd gespot.
Niet helemaal.quote:Op zondag 17 april 2016 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Soort wedstrijd wie beter was in slechtste grap, de Duitser staat op punten voor.
Mensen zetten dit neer zonder te weten waar het over gaat.quote:
klopt, de context is velen onbekend, weet jij het?quote:Op zondag 17 april 2016 01:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mensen zetten dit neer zonder te weten waar het over gaat.
Daar gaat het helemaal niet om. Die vooruitgang is juist goed en daarom werden ook de EU-toetredingsonderhandelingen geopend.quote:Op zondag 17 april 2016 01:49 schreef TeenWolf het volgende:
De haat van het westen tegen Erdogan is begrijpelijk:
Turkije vóór Erdogan als premier (voor 2003) versus Turkije ná Erdogan
als premier/president (na 2003):
Dat is normaal de tekst van psv hequote:Op zondag 17 april 2016 01:55 schreef TeenWolf het volgende:
Onze moslimbroeders over de hele wereld houden van de moslim Erdogan, dat zegt genoeg.
Palestijnen
Egyptenaren
Badr Hari over Erdogan
Schitterende beelden , laat die kut kinderen maar beledigen en kinderachtig doen ondertussen wordt Erdogan machtiger.quote:Op zondag 17 april 2016 01:55 schreef TeenWolf het volgende:
Onze moslimbroeders over de hele wereld houden van de moslim Erdogan, dat zegt genoeg.
Palestijnen
Egyptenaren
Badr Hari over Erdogan
Ik lach om die kut kindjes.quote:Op zondag 17 april 2016 01:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Schitterende beelden , laat die kut kinderen maar beledigen en kinderachtig doen ondertussen wordt Erdogan machtiger.
Ook wij Marokkanen staan achter Erdogan , eindelijk een Islamistische leider die de Moslims aanspreekt.
Jullie doen maar.quote:Op zondag 17 april 2016 01:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Schitterende beelden , laat die kut kinderen maar beledigen en kinderachtig doen ondertussen wordt Erdogan machtiger.
Ook wij Marokkanen staan achter Erdogan , eindelijk een Islamistische leider die de Moslims aanspreekt.
Tijd voor een andere koers , de NAVO / EU etc zijn zion organisaties die achter de invallen van Amerika staan en Pisrael hun gang laten gaan , niemand is meer te vertouwen.quote:Op zondag 17 april 2016 02:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Jullie doen maar.
Voor welvaart en vooruitgang is permanente zelfreflectie nodig.
Maar die weigeren jullie. Leggen de schuld bij anderen neer en huppelen blind achter een leider aan die één keer een leuk trucje heeft laten zien, ook al presteert 'ie allang niks positiefs meer. Alleen maar omdat hij zo stoer doet. Uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee.
Misschien moet je ff het voorbeeld volgen en naar Erdogan's Turkije gaan voor een mooie autocratie of naar een kwakkelend moslimland verhuizen voor een lekker warm shariabad als utopie. Hier zul je dat nooit krijgen.quote:Op zondag 17 april 2016 01:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk? Dan ben je debiel.quote:Op zondag 17 april 2016 01:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 17 april 2016 03:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zet een stel Turken en Marokkanen bij elkaar en ze vechten elkaar de tent uit.
Erdogan verwerpt de westerse omgang. Die zit qua leiding halverwege het westen en halverwege de slechtst draaiende moslimlanden. Als dat voor Oosters staat, is die hele Islamitische gouden eeuw die we kennen maar beter westers te noemen.quote:Op zondag 17 april 2016 03:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Huhh waar zeur ik over het westen , ik ben tevreden hier.
Dat weet ik niet. Sommige mensen liggen elkaar duidelijk niet. Heel vaak is er geen probleem.quote:Op zondag 17 april 2016 03:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Turken en Arabieren liggen elkaar niet zo goed zelfs met hetzelfde geloof.
Ah ja, de good 'ol ''it's a prank bro''quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Hans Teeuwen een grap maakt is het terecht, als ik een grap maak krijg ik van alles verweten op dit forum.
Altijd lachen met afgekeurde Duitsers hier. Toont juist aan wie hier butthurt is en wie niet.
Hoezo dat dan weer? Omdat Erdogan op z'n lange tenen getrapt is en er in Duitsland blijkbaar een (middeleeuwse)wet bestaat die het beledigen van een buitenlands staatshoofd verbiedt?quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dan had Böhmermann dus ook butthurt van Erdogan als je zo redeneert.
Enkeltje geven, paspoort inwisselen en mooi een kamer in Ankara laten zoeken. Als een vrije samenleving de hel voor 'm is en een kalifaat ook, dan kan het misschien nog wat worden in de utopie van die ouwehoer.quote:Op zondag 17 april 2016 06:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah ja, de good 'ol ''it's a prank bro''
Ga ergens anders heen met je bullshit. Ik zie je wel vaker dit soort shit posten. Allemaal een grapje zeker.
Het iets minder als een feit brengen dan. Begrijp wel dat je hem niet grappig vindt hoor maar waarom mensen zijn absurdisme, genadeloze grappen en lompigheid waarderen lijkt me ook niet zo'n raadsel. Hans heeft het talent om een zaal met zijn humor op zijn kop te zetten. Dat lukken er maar weinig.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:14 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat hij niet grappig is... Kan ik daar wat aan doen? Wat is er grappig aan een pijpverhaal?
Qua economie amper groter dan Nederland met meer dan 5 keer zoveel inwoners, dus ik zie weinig reden tot jaloezie. Als je denkt dat dit de reden is waarom het Westen Erdogan haat snap je het Westen niet.quote:Op zondag 17 april 2016 01:49 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mensen zetten dit neer zonder te weten waar het over gaat.![]()
Het is gequote van een gedicht van Esref Ziya ten tijde van de Turkse bevrijdingsoorlog.
De haat van het westen tegen Erdogan is begrijpelijk:
Turkije vóór Erdogan als premier (voor 2003) versus Turkije ná Erdogan
als premier/president (na 2003):
Nationaal inkomen (toename van 253%):
- in 2003, 232 miljard dollar
- in 2013, 820 miljard dollar
Bruto binnenlands product (bbp) per hoofd van de bevolking (toename van
253%):
- in 2003, 3.492 dollar
- in 2013, 10.782 dollar
Economie van Turkije volgens Internationaal Muntfonds (IMF):
- in 2013, nummer 17 in de wereld
- in 2013, nummer 6 in Europa
- in 2013, IMF lening afgelost (56,5 miljard euro sinds 1961)
Waarde van Turkse munteenheid, Turkse Lira (TL) (ongeveer 1 miljoen (!)
keer waardevoller):
- in 2001, 1 dollar = 1.650.000 TL
- in 2013, 1 dollar = 1,91 TL
Inflatie (des te lager des te beter):
- in 2003, 18,4%
- in 2012, 6,2%
Werkloosheid:
- in 2003, 10,3%
- in 2014, 8,8%
Export (toename van 322%):
- in 2002, 36 miljard dollar
- in 2013, 152 miljard dollar
Toerisme:
- in 2003, 16.302.053 toeristen
- in 2013, 39.226.000 toeristen
Het jaarlijkse bedrag van directe buitenlandse investeringen (toename
van 1041%):
- in 2002, 1.13 miljard dollar
- in 2013, 12.9 miljard dollar
Gigantische projecten:
- Marmaray, een onderzeese spoortunnel onder de Bosporus die het
Europese en Aziatische deel van Istanboel met elkaar verbindt, in
aanvulling op de twee reeds bestaande bruggen.
- Hogesnelheidstreinen tussen de volgende steden: Istanboel-Ankara,
Ankara-Eskisehir, Ankara- Konya, Eskisehir-Konya.
- Yavuz Sultan Selimbrug, ook bekend als de Derde Bosporusbrug is een
brug in aanbouw in de Turkse stad Istanboel.
- Derde luchthaven van Istanboel, die voorzien wordt voor een capaciteit
van 100 tot 150 miljoen reizigers in de periode tot sluiting van de
andere luchthavens snel zou kunnen groeien tot 80 miljoen reizigers en
later uitgroeien tot de grootste of een van de grootste luchthavens ter
wereld.
- Euraziëtunnel, een autotunnel in aanbouw onder de Bosporus tussen
Europa en Azië in de Turkse stad Istanboel.
Verkeer:
- in 2002, 6 provincies verbonden met elkaar met expreswegen*.
- in 2013, 74 provincies verbonden met elkaar met expreswegen*.
* Een expresweg is in de meeste landen een wegtype bestaande uit
minstens 2 maal 2 rijstroken die gescheiden worden door een middenberm.
Vergeet niet dat de Turkse bevolking ook hopeloos verdeeld is tussen voor- en tegenstanders van Erdogan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies, wat verankerd is in onze rechtsstaat. Wat afgewogen wordt door een rechter, en niet bepaald wordt door een autoritair leider. Dàt is juist het verschil tussen Turkije en Europa.
Wij kunnen met z'n allen wel iets vinden, en een premier kan daar naar handelen, maar zo werkt het op dit gebied juist niet in een rechtstaat. Wellicht doet erdogan op eigen houtje ook allerlei dingen die wel overeenkomt met wat het gros van de mensen daar denkt.
Zeker. Daarom moet je ook geen bom op gooien.quote:Op zondag 17 april 2016 08:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Turkse bevolking ook hopeloos verdeeld is tussen voor- en tegenstanders van Erdogan.
Kijk, en dit mag jij allemaal zeggen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En of, ik had een glimlach. Jij niet?quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hoe groffer het is, hoe beter de satire.
Wat Hans Teeuwen doet is niet grappig, maar als je dan ziet hoeveel Nederlanders met een bepaalde achtergrond het heel hoog opnemen omdat ze loyaler aan een buitenlandse dictator dan aan de Nederlandse vrijheid van meningsuiting zijn dan is dat ook niet grappig.quote:
Zet ze willekeurig bij wie dan ook.quote:Op zondag 17 april 2016 03:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zet een stel Turken en Marokkanen bij elkaar en ze vechten elkaar de tent uit.
Dus omdat ze er daar een potje van maken mogen komieken er hier geen satire over maken? Wist niet dat je zo bang was ingesteld.quote:Op zondag 17 april 2016 09:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zeker. Daarom moet je ook geen bom op gooien.
Je hebt het talent van Teeuwen. Ik mag hopen dat je dit stukje binnenkort bij Pauw mag voordragen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Van niets iets maken is makkelijker dan iets verbeteren. Dat blijkt wel weer.quote:Op zondag 17 april 2016 07:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Qua economie amper groter dan Nederland met meer dan 5 keer zoveel inwoners, dus ik zie weinig reden tot jaloezie. Als je denkt dat dit de reden is waarom het Westen Erdogan haat snap je het Westen niet.
Waarom zo mad om een grapje? Kan je het niet hebben?quote:Op zondag 17 april 2016 06:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ah ja, de good 'ol ''it's a prank bro''
Ga ergens anders heen met je bullshit. Ik zie je wel vaker dit soort shit posten. Allemaal een grapje zeker.
Zo moeilijk is dat niet om Teuwen's talent te hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 13:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je hebt het talent van Teeuwen. Ik mag hopen dat je dit stukje binnenkort bij Pauw mag voordragen.
Hoe vaak zou ik mijzelf moeten herhalen?quote:Op zondag 17 april 2016 13:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus omdat ze er daar een potje van maken mogen komieken er hier geen satire over maken? Wist niet dat je zo bang was ingesteld.
Dat is het mooie. Iedereen kan zich artiest noemen en onder het mom van satire schijten op alles en iedereen!quote:Op zondag 17 april 2016 14:40 schreef proxyservies het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet om Teuwen's talent te hebben.
En dat mag en kan ook. En daarnaast kun je iets niet leuk vinden.quote:Op zondag 17 april 2016 14:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is het mooie. Iedereen kan zich artiest noemen en onder het mom van satire schijten op alles en iedereen!
De eerste moslim met gevoel voor humor moet ik nog tegenkomen.quote:Op zondag 17 april 2016 14:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Waarom zo mad om een grapje? Kan je het niet hebben?
Waarom zo mad? Het is toch humor wat hij post?quote:Op zondag 17 april 2016 14:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De eerste moslim met gevoel voor humor moet ik nog tegenkomen.
Bij Isis vinden ze voetballen met hoofden humor. Niet elk volk heeft dezelfde humor.quote:Op zondag 17 april 2016 14:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom zo mad? Het is toch humor wat hij post?
Dit zijn gewoon woorden. Je hebt wel erg lange tenen!quote:Op zondag 17 april 2016 15:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Bij Isis vinden ze voetballen met hoofden humor. Niet elk volk heeft dezelfde humor.
Nee hoor, het bewijst alleen maar weer dat sommige mensen weinig te zoeken hebben in dit land.quote:Op zondag 17 april 2016 15:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon woorden. Je hebt wel erg lange tenen!
Je laat je wel erg kennen! Het is gewoon satire. Niet zo mad doen. Leer leven met de vrijheid van meningsuiting, anders heb je weinig te zoeken in dit land!quote:Op zondag 17 april 2016 15:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, het bewijst alleen maar weer dat sommige mensen weinig te zoeken hebben in dit land.
Teeuwen moet gaan verhuizen?quote:Op zondag 17 april 2016 15:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, het bewijst alleen maar weer dat sommige mensen weinig te zoeken hebben in dit land.
Jouw profeet beledigen of of jouw grote held, Erdogan de massamoordenaar, beledigen is iets anders dan iemand beledigen die gruwelijk vermoord is in naam van jouw profeet.quote:Op zondag 17 april 2016 15:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je laat je wel erg kennen! Het is gewoon satire. Niet zo mad doen. Leer leven met de vrijheid van meningsuiting, anders heb je weinig te zoeken in dit land!
quote:Op zondag 17 april 2016 15:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jouw profeet beledigen of of jouw grote held, Erdogan de massamoordenaar, beledigen is iets anders dan iemand beledigen die gruwelijk vermoord is in naam van jouw profeet.
Is hij moslim en extreem?quote:Op zondag 17 april 2016 15:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jouw profeet beledigen of of jouw grote held, Erdogan de massamoordenaar, beledigen is iets anders dan iemand beledigen die gruwelijk vermoord is in naam van jouw profeet.
jij moet gaan verhuizen als je alleen 'selectief' tegen een vrije mening kunt. Als ik iedere dag mijn voorliefde voor de Mexicaanse regeringsleider op tafel gooi dan wil ik ook niet in Nederland zitten, maar dan wil ik in een land leven dat zo'n man creeert. Daar moet je bij zijn.quote:
Satire. Moet je tegen kunnen.quote:Op zondag 17 april 2016 15:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je het "grapje" wel gezien?
Ik ben VOOR vrije meningsuiting. En ik heb hier ook een mening over.quote:Op zondag 17 april 2016 15:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
jij moet gaan verhuizen als je alleen 'selectief' tegen een vrije mening kunt. Als ik iedere dag mijn voorliefde voor de Mexicaanse regeringsleider op tafel gooi dan wil ik ook niet in Nederland zitten, maar dan wil ik in het land leven wat zo'n man creeert. Daar moet je bij zijn.
Waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 17 april 2016 15:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je het "grapje" wel gezien?
Het is ergens wel een terechte vraag. Als een in Nederland woonachtig persoon zich tot op het bot geraakt voelt door de sketch van Teeuwen, die überhaupt niet over Nederland of over welke Nederlander dan ook gaat, dan kun je je afvragen of die persoon in Nederland wel op z'n plek is.quote:Op zondag 17 april 2016 15:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat is satire als je het alleen accepteert wanneer het jou niet raakt? Alles moet vrij spel zijn in satire, anders heeft het geen zin.
De vrijheid van meningsuiting is juist voor controversiële meningen.quote:Op zondag 17 april 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is ergens wel een terechte vraag. Als een in Nederland woonachtig persoon zich tot op het bot geraakt voelt door de sketch van Teeuwen, die überhaupt niet over Nederland of over welke Nederlander dan ook gaat, dan kun je je afvragen of die persoon in Nederland wel op z'n plek is.
Dat gaat over legaliteit. Ik pleit nergens voor een verbod. Ik stel alleen een vraag / doe een suggestie, net als Braindead2000 deed.quote:Op zondag 17 april 2016 15:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting is juist voor controversiële meningen.
quote:Op zondag 17 april 2016 15:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Post 191. Ik heb geen behoefte om het te quoten.
Niet zo butthurt doen. Ook dit soort satire moet je mee kunnen leven.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is geen terechte vraag. Je kan zelf een vrijheid hebben om iets te vinden over de mening van een ander.quote:Op zondag 17 april 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is ergens wel een terechte vraag. Als een in Nederland woonachtig persoon zich tot op het bot geraakt voelt door de sketch van Teeuwen, die überhaupt niet over Nederland of over welke Nederlander dan ook gaat, dan kun je je afvragen of die persoon in Nederland wel op z'n plek is.
Ik doe ook een suggestie: als je niet met de vrijheid van meningsuiting kan omgaan, mag je optiefen. Nadruk op mag!quote:Op zondag 17 april 2016 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat gaat over legaliteit. Ik pleit nergens voor een verbod. Ik stel alleen een vraag / doe een suggestie, net als Braindead2000 deed.
Dan voel ik het wel aan.quote:Op zondag 17 april 2016 15:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Post 191. Ik heb geen behoefte om het te quoten.
Dat lijkt me een zeer zinvolle suggestie aan het adres van de Erdogan-fans die het liefst mensen zoals Teeuwen of Böhmermann achter de tralies zouden zien.quote:Op zondag 17 april 2016 15:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik doe ook een suggestie: als je niet met de vrijheid van meningsuiting kan omgaan, mag je optiefen. Nadruk op mag!
Hij was voor jou bedoeld, maar je mag het interpreteren zoals je dat wil!quote:Op zondag 17 april 2016 15:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me een zeer zinvolle suggestie aan het adres van de Erdogan-fans die het liefst mensen zoals Teeuwen of Böhmermann achter de tralies zouden zien.
Dat zijn we eens. Wel raar dat bepaalde mensen er hier voor staan maar agressief worden als je commentaar hebt op uitspraken van iemand.quote:Op zondag 17 april 2016 15:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik doe ook een suggestie: als je niet met de vrijheid van meningsuiting kan omgaan, mag je optiefen. Nadruk op mag!
Werkelijk.quote:Op zondag 17 april 2016 15:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De 180 graden draai die sommigen in dit topic maken
Hilarisch
Ik kan er wel mee leven. Jij zal ermee moeten leven dat je in geen 100 jaar met dit soort humor geaccepteerd wordt in dit land. Alleen door die paar honderdduizend met dezelfde humor.quote:Op zondag 17 april 2016 15:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[..]
Niet zo butthurt doen. Ook dit soort satire moet je mee kunnen leven.
Je toont je ware gezicht. Jij gaat er niet over wat hij wel of niet satirisch bedoelt.quote:Op zondag 17 april 2016 15:26 schreef Igen het volgende:
Ik wil er trouwens ook even op wijzen dat een welgemeende belediging niet gelijk satire is door het woord "satire" er in haakjes achter te schrijven. We weten toch allemaal wel dat types zoals ClapClapYourHands onze vrije democratische samenleving helemaal niet onderschrijven en het woord "satire" in dit topic alleen maar als smoesje misbruiken.
Jij denkt dat dit land niet om kan gaan met de vrijheid van meningsuiting? Lekker veel vertrouwen heb jij in Nederland.quote:Op zondag 17 april 2016 15:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik kan er wel mee leven. Jij zal ermee moeten leven dat je in geen 100 jaar met dit soort humor geaccepteerd wordt in dit land. Alleen door die paar honderdduizend met dezelfde humor.
Nee ik denk dat 16,5 miljoen Nederlanders niks met je te maken willen hebben.quote:Op zondag 17 april 2016 15:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij denkt dat dit land niet om kan gaan met de vrijheid van meningsuiting? Lekker veel vertrouwen heb jij in Nederland.
Ik kan het niet beslissen maar wel beoordelen. En als je meer hersencellen dan een baksteen hebt dan weet je heus zelf ook wel dat mijn inschatting correct is.quote:Op zondag 17 april 2016 15:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je toont je ware gezicht. Jij gaat er niet over wat hij wel of niet satirisch bedoelt.
Je bent wel erg lichtgeraakt. Ik quote het nogmaals voor je:quote:Op zondag 17 april 2016 15:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee ik denk dat 16,5 miljoen Nederlanders niks met je te maken willen hebben.
Over een paar jaar is dit gewoon mainstreamhumor.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Laten we hopen van niet.quote:Op zondag 17 april 2016 15:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je bent wel erg lichtgeraakt. Ik quote het nogmaals voor je:
[..]
Over een paar jaar is dit gewoon mainstreamhumor.
Ik zou niet weten waarom niet, als je iets of iemand onder het mom van satire tot op het bot meent te moeten beledigen, dan moet je ook kunnen incasseren als een ander het met jou of je kennissen doet.quote:
Omdat het voor mij te ver gaat. Dat zie ik dan niet als vooruitgang. Maar het mag gewoon.quote:Op zondag 17 april 2016 15:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, als je iets of iemand onder het mom van satire tot op het bot meent te moeten beledigen, dan moet je ook kunnen incasseren als een ander het met jou of je kennissen doet.
Context is alles.quote:Op zondag 17 april 2016 15:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, als je iets of iemand onder het mom van satire tot op het bot meent te moeten beledigen, dan moet je ook kunnen incasseren als een ander het met jou of je kennissen doet.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee ik ben een Turk. Een papiertje maakt je geen Nederlander.
m.a.w. een buitenlandse intrigant.quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niets stopt mij om dit land van binnenuit te veranderen. Bevalt je dat niet, rot je maar lekker op
Van mij hoeft het ook niet op zo'n manier. Wat ik wel vind is dat de spelregels gelijk moeten zijn. Dat satire niet alleen acceptabel is wanneer je de ander ermee raakt, maar dat je ook moet kunnen incasseren.quote:Op zondag 17 april 2016 15:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat het voor mij te ver gaat. Dat zie ik dan niet als vooruitgang. Maar het mag gewoon.
Je maakt jezelf belachelijk. Hoe is dat relevant als context voor de grenzen van satire?quote:Op zondag 17 april 2016 15:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Context is alles.
Böhmermann's belediging had de context "Dit is een voorbeeld van iets wat eigenlijk over de grens gaat"
Teeuwen's belediging had de context "Ik ben een lompe hork en vind dat ik dit moet kunnen zeggen."
ClapClapYourHand's belediging heeft de context van:
[..]
[..]
m.a.w. een buitenlandse intrigant.
Het incasseren wordt dan een wat raar verhaal. Teeuwen kan dat wel. Ik ook.quote:Op zondag 17 april 2016 15:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Van mij hoeft het ook niet op zo'n manier. Wat ik wel vind is dat de spelregels gelijk moeten zijn. Dat satire niet alleen acceptabel is wanneer je de ander ermee raakt, maar dat je ook moet kunnen incasseren.
Denk daar maar eens over na.quote:Op zondag 17 april 2016 15:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je maakt jezelf belachelijk. Hoe is dat relevant als context voor de grenzen van satire?
Het is niet de vraag wat Teeuwen accepteert, maar wat de maatschappij accepteert. Is dat alleen wanneer heilige huisjes van anderen omver worden gegooid, of is er ook voldoende incasseringsvermogen wanneer anderen in de maatschappij, minderheden, jouw heilige huisjes omver gooien.quote:Op zondag 17 april 2016 15:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het incasseren wordt dan een wat raar verhaal. Teeuwen kan dat wel. Ik ook.
Dat is gewoon geweld.quote:Op zondag 17 april 2016 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk daar maar eens over na.
Je kan bijv. ook geen molotovcocktail bij iemand naar binnen gooien en dan zeggen "haha satire, moet kunnen!" om het eens heel extreem te stellen.
Vergelijking gaat niet op.quote:Op zondag 17 april 2016 15:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk daar maar eens over na.
Je kan bijv. ook geen molotovcocktail bij iemand naar binnen gooien en dan zeggen "haha satire, moet kunnen!" om het eens heel extreem te stellen.
Het is een uiterste. Maar je zou eens moeten nadenken hoe ver je van het uiterste af moet gaan zitten voordat de grens van toelaatbaarheid niet meer overschreden is.quote:
Dat gebeurt ook. Dat is het mooie opzich van dit landquote:Op zondag 17 april 2016 15:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is niet de vraag wat Teeuwen accepteert, maar wat de maatschappij accepteert. Is dat alleen wanneer heilige huisjes van anderen omver worden gegooid, of is er ook voldoende incasseringsvermogen wanneer anderen in de maatschappij, minderheden, jouw heilige huisjes omver gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |