Nee, dat is 'de correctie' volgens ErwinRommel (what's in a namequote:Op donderdag 14 april 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk het niet, het uiteenvallen van de EU zal weer tot oorlogen leiden in Europa, zeker als er nationalistische populisten aan de macht zijn.
Dan kan je dus concluderen dat we werkelijk niets van WO2 geleerd hebben.
Men heeft idd niks geleerd, want we zijn nu precies bezig met wat jij aanhaalt. 1 groot EU Rijk te maken.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik denk het niet, het uiteenvallen van de EU zal weer tot oorlogen leiden in Europa, zeker als er nationalistische populisten aan de macht zijn.
Nee, dat hoeft dus niet. In theorie kan Nederland een veto uitspreken, waarmee het complete verdrag tot stilstand komt. Dat is echter een zwaar middel, waarvan je wel twee keer na moet denken voordat je het gebruikt. Is het werkelijk nodig? Het gaat immers maar om een Associatieverdrag.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie hier dus al de splitsing die geheid gaat komen. Dat gaat nog erger worden bij nog meer verdragen cq uitbreidingen.
Alles gedicteerd uit Brussel, alles door een burocratisch regime bepaald. Gaat leuk worden in de toekomst.
Er is nog nooit een periode geweest in Europa waar er een eeuw voorbij ging zonder oorlog. Voorspoed is niet vanzelfsprekend, en zeer zeker niet van alle tijden. Voorspoed en welvaart kan niet eeuwig omhoog gaan. dat is een illusie die men wel graag in stand wil houden.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, dat is 'de correctie' volgens ErwinRommel (what's in a name)
Alleen dit grote Europese rijk is het eerste dat we samen bouwen, nogal een verschil met één veroveraar die heel Europa onderwerpt.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Men heeft idd niks geleerd, want we zijn nu precies bezig met wat jij aanhaalt. 1 groot EU Rijk te maken.
We weten allemaal wat er met het 1000jarige rijk is gebeurd, we weten wat er met de Romeinen gebeurde, etc etc
Samen met ons tweeën jaquote:Op donderdag 14 april 2016 10:40 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Alleen dit grote Europese rijk is het eerste dat we samen bouwen, nogal een verschil met één veroveraar die heel Europa onderwerpt.
Het probleem is: de EU gaat uiteenvallen, met de euro als belangrijkste splijtzwam. De euro is een goedbedoeld maar slecht idee. Over 10 jaar mag je deze post quoten als het niet is uitgekomen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee met alle lidstaten. Daarom werkt Brussel ook zo traag, het zijn juist geen dictaten zoals we die vroeger uit Berlijn kregen.quote:
Het is juist andersom. Dankzij de EU hebben een hoop mensen een hekel gekregen aan andere Europese landen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zal ik doen. Krijg ik er dan ook een fles wijn bij?quote:Op donderdag 14 april 2016 10:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het probleem is: de EU gaat uiteenvallen, met de euro als belangrijkste splijtzwam. De euro is een goedbedoeld slecht idee. Over 10 jaar mag je deze post quoten als het niet is uitgekomen.
Oh? Ik heb aan geen enkel ander Europees volk een hekel.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is juist andersom. Dankzij de EU hebben een hoop mensen een hekel gekregen aan andere Europese landen.
Die fles wijn mag je hebben, maar ik denk dat je tegen die tijd andere dingen aan je hoofd hebt.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zal ik doen. Krijg ik er dan ook een fles wijn bij?
Tegenwoordig doet men dat "stiekum". Jij niet met ons? Jij geen geld.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee met alle lidstaten. Daarom werkt Brussel ook zo traag, het zijn juist geen dictaten zoals we die vroeger uit Berlijn kregen.
Ik weet zeker dat de EU over tien jaar nog bestaat. En de Euro ook in de een of andere vorm.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die fles wijn mag je hebben, maar ik denk dat je tegen die tijd andere dingen aan je hoofd hebt.
Nee hoor alle Europese besluitvorming is openbaar. Waar jij je waanideeën vandaan haalt is mij echt een raadsel.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tegenwoordig doet men dat "stiekum". Jij niet met ons? Jij geen geld.
Nou, dan betalen we toch ook niks meer aan dat circus? Of is dat anders?
Dit is natuurlijk nonsens, Nederland heeft juist bij handelsverdragen e.d. een hele stevige invloed.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt hè?
Frankrijk, een heel groot land, machtig ook, heeft haar zaken niet op orde. Toch krijgen ze van alles gedaan binnen de EU.
Nederland heeft nu al niks te zeggen, schijnbaar, dus moeten we maar alle principes overboord gooien?? Moeten we dat willen? Omdat de "echte wereld" zo niet werkt? Dan zijn we niks meer dan simpele volgers, schapen, meelopers.
Nee.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar ze mogen toch naar eigen believen de wet overtreden?
Maar wat heb jij er concreet voor over? Hoeveel wil jij hiervoor in zorg en sociale zekerheid snijden?quote:Op donderdag 14 april 2016 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vrijheid is nooit gratis. Als jouw geliefde dictatuur ontploft dan zullen we het even moeilijk hebben maar daarna breken er betere tijden aan.
"In één of andere vorm".... ja duh! Zo kun je alles recht praten. De gulden zal wel nog steeds een (min of meer) vaste wisselkoers met de mark houden, wellicht zelfs in één munt. Maar zonder bijvoorbeeld Italië (de op twee na grootste component) kun je het geen euro meer noemen. Tevens, heb je je er al eens in verdiept wat het gevolg is voor de rest als Italië of Spanje er uit valt? De ECB is slechts één groot verlies verwijderd van een breakup.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat de EU over tien jaar nog bestaat. En de Euro ook in de een of andere vorm.
I rest my case.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk nonsens, Nederland heeft juist bij handelsverdragen e.d. een hele stevige invloed.
De oplossing is een politieke unie of zelfs een federatie. En die zou er inderdaad wel eens binnen tien jaar kunnen komen.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
"In één of andere vorm".... ja duh! Zo kun je alles recht praten. De gulden zal wel nog steeds een (min of meer) vaste wisselkoers met de mark houden, wellicht zelfs in één munt. Maar zonder bijvoorbeeld Italië (de op twee na grootste component) kun je het geen euro meer noemen. Tevens, heb je je er al eens in verdiept wat het gevolg is voor de rest als Italië of Spanje er uit valt? De ECB is slechts één groot verlies verwijderd van een breakup.
Hint:
[ afbeelding ]
Met of zonder democratisch mandaat?quote:Op donderdag 14 april 2016 11:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De oplossing is een politieke unie of zelfs een federatie. En die zou er inderdaad wel eens binnen tien jaar kunnen komen.
quote:Op donderdag 14 april 2016 11:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Met of zonder democratisch mandaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |