Maar wel aan verdragen met corrupte staten aan de grens van europa, zie turkije, en Oekraine.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:11 schreef R-K het volgende:
[..]
Er is zeker een grens, maar dat is niet de euro of de open grenzen maar wel een potentieel lidmaatschap van landen als Oekraïne, Turkije en Servië. Zolang de vluchtelingencrisis nog steeds niet is opgelost, de armoede in Roemenië en Bulgarije nog steeds niet bestreden is en de EU nog steeds een slecht imago heeft zijn we daar nog niet aan toe.
Dat mag jij denken, dat ik bekrompen ben. So be it.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor mij is buitenland wel iets meer dan alleen vakantie. Voor jou kennelijk niet, waarschijnlijk dat jij daarom zo bekrompen denkt.
Nooit ieder zijn eigen valuta. Neuro, Zeuro en Oeuro kan wel als er in grenssteden met beide valuta kan worden betaald, dus Lille, Parijs en Straatsburg met neuro en zeuro. Stettin, Berlijn, Dresden, Wenen en Bratislava met neuro en oeuro.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:15 schreef polderturk het volgende:
Misschien moeten we terug naar de EG en de neuro en zeuro invoeren ipv euro. Of iedereen weer zijn eigen valuta.
Maar wat is er precies mis met zo´n verdrag? Het zal leiden tot meer handel, meer handel betekent een stijging van lonen en is daarmee ook een incentive voor minder corruptie. Als je dat al wil bestrijden of noemt als nadeel dan is zo'n associatieverdrag niet tekenen niet echt een constructieve bijdrage, integendeel.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar wel aan verdragen met corrupte staten aan de grens van europa, zie turkije, en Oekraine.
Ja dat wel, maar geen ongebreidelde uitbereidingsdrang betekent niet dat je de euro en Schengen moet opgeven.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar wel aan verdragen met corrupte staten aan de grens van europa, zie turkije, en Oekraine.
Gewoon kappen met die ongebreidelde uitbreidingsdrang.
Of het Graafschap Gelre.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als jij dat wilt prima, jouw mening. Ik dacht toch aan wat anders.
Vrijhandel leidt tot oneerlijke handelsconcurrentie, waarbij in dit geval Oekraïnse bedrijven niet aan de Europese standaarden kunnen voldoen. Dit gaat vooral ten koste van bedrijven in Midden-Europa.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar wat is er precies mis met zo´n verdrag? Het zal leiden tot meer handel, meer handel betekent een stijging van lonen en is daarmee ook een incentive voor minder corruptie. Als je dat al wil bestrijden of noemt als nadeel dan is zo'n associatieverdrag niet tekenen niet echt een constructieve bijdrage, integendeel.
Ben je nu boos?quote:
Mij is altijd geleerd om eerst mijn troep op te ruimen voordat ik naar buiten mocht.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar wat is er precies mis met zo´n verdrag? Het zal leiden tot meer handel, meer handel betekent een stijging van lonen en is daarmee ook een incentive voor minder corruptie. Als je dat al wil bestrijden of noemt als nadeel dan is zo'n associatieverdrag niet tekenen niet echt een constructieve bijdrage, integendeel.
Nee, maar jij komt weer met zgn "grappige" oude staatjes aankakken.quote:
Je had je natuurlijk heel iets anders voorgesteld bij het debat van gisteravond. En nu ben je verdrietig.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, maar jij komt weer met zgn "grappige" oude staatjes aankakken.
Nogmaals, als jij zoiets wilt, prima.
Dit is niet iets wat men gaat besluiten na een lang proces. Dit is wat er "per ongeluk" gaat gebeuren tijdens de volgende crisis, waarbij je op een maandagochtend ontdekt dat je bankrekening (of wat daar nog van over is) opeens is omgezet naar nieuwe guldens omdat Nederland en Duitsland niet aan de haak willen zijn voor de ¤2200 miljard schuld van Italië die ze via de ECB binnen krijgen geschoven middels het (illegale) OMT. Dat gaat tegen het Duitse Grundgesetz in dus die hebben geen andere keuze dan eruit te stappen en dan is het gedaan met de hele euro aangezien iedereen weet dat Duitsland de kurk is waar het hele project op drijft.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:15 schreef polderturk het volgende:
Misschien moeten we terug naar de EG en de neuro en zeuro invoeren ipv euro. Of iedereen weer zijn eigen valuta.
Voetbal interesseert me geen zakquote:Op donderdag 14 april 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je had je natuurlijk heel iets anders voorgesteld bij het debat van gisteravond. En nu ben je verdrietig.
Je had ook beter voetbal kunnen gaan kijken. Barca tegen Atletico was spannend.
Dat is je goed recht.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voetbal interesseert me geen zak
Ik maak mij druk omdat men de souvereiniteit aan het verkwanselen is. Een land wat ik gvd gediend heb, naar eer en geweten.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is je goed recht.
Jij gaat natuurlijk liever met een rode kop en een gebalde vuist naar Politiek24 zitten kijken.
Moet ik nou weer gaan uitleggen dat geven en nemen inherent is aan internationale samenwerking? Dat je niet altijd je zin door kunt drukken, omdat je met meer belangen rekening moet houden dan alleen je eigen? En dat je soevereiniteit nog steeds bestaat, daar Nederland de mogelijkheid om zijn veto uit te spreken over besluiten van de EU?quote:Op donderdag 14 april 2016 13:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik maak mij druk omdat men de souvereiniteit aan het verkwanselen is. Een land wat ik gvd gediend heb, naar eer en geweten.
Kom er straks op terug, nu ziekenhuisquote:Op donderdag 14 april 2016 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet ik nou weer gaan uitleggen dat geven en nemen inherent is aan internationale samenwerking? Dat je niet altijd je zin door kunt drukken, omdat je met meer belangen rekening moet houden dan alleen je eigen? En dat je soevereiniteit nog steeds bestaat, daar Nederland de mogelijkheid om zijn veto uit te spreken over besluiten van de EU?
En verder: jammer voor je. Had je een andere carrière moeten kiezen.
Jan Roos is een brulaap. Door zijn domme gedrag, is 70 procent van de kiezers thuisgebleven.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef SeLang het volgende:
Jan Roos () begrijpt er zo te zien wel meer van dan Rutte:
[ afbeelding ]
Triest inderdaad, bij de verkiezingen voor het Europees Parlement heeft hij het ook verknalt waardoor 63% van de bevolking thuis is gebleven en bij de gemeenteraadsverkiezingen was het ook al raak. Het is allemaal de schuld van Jan Roosquote:Op donderdag 14 april 2016 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jan Roos is een brulaap. Door zijn domme gedrag, is 70 procent van de kiezers thuisgebleven.
Mee eens. Maar mijn punt was dat "rond de tafel met mensen van het nee-kamp zoals jan Roos" nergens op slaat aangezien die 61% gewoon nee heeft gestemd tegen het verdrag en niet een mandaat heeft gegeven aan clowns zoals Jan Roos of Baudet. Waar haalt Rutte het idee vandaan dat die mensen mij en de andere 61% vertegenwoordigen??quote:
Moet Rutte dan met 2 miljoen mensen om tafel om te onderzoeken wat hun raadgeving was en wat de doelen daarachter zijn?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mee eens. Maar mijn punt was dat "rond de tafel met mensen van het nee-kamp zoals jan Roos" nergens op slaat aangezien die 61% gewoon nee heeft gestemd tegen het verdrag en niet een mandaat heeft gegeven aan clowns zoals Jan Roos of Baudet. Waar haalt Rutte het idee vandaan dat die mensen mij en de andere 61% vertegenwoordigen??
Rutte kan de wet ook gewoon intrekken.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moet Rutte dan met 2 miljoen mensen om tafel om te onderzoeken wat hun raadgeving was en wat de doelen daarachter zijn?
En dan? Weer zo'n volkomen inhoudsloos onelinertje.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rutte kan de wet ook gewoon intrekken.
Hehe degenen die hier een wet willen vernietigen willen dan juist graag zaken in de wet vastleggen gok ikquote:Op donderdag 14 april 2016 15:18 schreef Toefjes het volgende:
Dit gaat nog wel een paar maanden duren. Wordt een leuk kibbel-topic dit. Sluit wel lekker aan op Zwarte Piet hoogstwaarschijnlijk.
Het gebrek aan intelligentie. Zie de paniek in het Nee-kamp toen ze het "onoverzichtelijke stembiljet" zagen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Weer zo'n volkomen inhoudsloos onelinertje.
Waarom is het zo lastig voor het Nee-kamp om na te denken over de consequenties?
Waarom is het zo lastig voor het Ja-kamp om te snappen dat Nee ook Nee betekent?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan? Weer zo'n volkomen inhoudsloos onelinertje.
Waarom is het zo lastig voor het Nee-kamp om na te denken over de consequenties?
Want het Ja-kamp blinkt uit in intelligentie wil je zeggenquote:Op donderdag 14 april 2016 15:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gebrek aan intelligentie. Zie de paniek in het Nee-kamp toen ze het "onoverzichtelijke stembiljet" zagen.
Daar was geen paniek meen ik me te herinneren. Of stond er een D66'er met een zelf getekend stembiljet te zwaaien in de tweede kamer?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:23 schreef CrashO het volgende:
[..]
Want het Ja-kamp blinkt uit in intelligentie wil je zeggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die paniek begon pas toen het Nee-kamp won en bestaat nu uit het verzinnen van een 3e optie (ja, maar....) voor een stemformulier die 2 opties had.. Ja en nee. Gehele oppositie in de 2e kamer en een meerderheid van de mensen die van hun bank konden komen voor het referendum zijn nu van mening dat hij de prullebak in mag. En nog steeds draaien PvdA en de VVD als een gek om hem toch door te drukken. Wie is er nu in paniek?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar was geen paniek meen ik me te herinneren. Of stond er een D66'er met een zelf getekend stembiljet te zwaaien in de tweede kamer?
Het geeft weer hoe hoog men zichzelf inschat in het Nee-kamp. Zelfkennis is trouwens een goede eigenschap. Dus het is ook weer aardig bedoeld van me. Ook de keuze van Roos om deze uitnodiging bewust af te slaan is een kwestie van zelfkennis, omdat hij weet dat hij er niks van snapt. Gezichtsverlies is einde oefening voor hem.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:26 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die paniek begon pas toen het Nee-kamp won en bestaat nu uit het verzinnen van een 3e optie (ja, maar....) voor een stemformulier die 2 opties had.. Ja en nee.
Er is ook een wereld na "nee". Ik hoor nog nergens wat er moet gebeuren als het verdrag niet door ons geratificeerd wordt. Verder dan: 'eens laten zien dat we niet het braafste jongetje van de klas zijn' gaat het niet.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom is het zo lastig voor het Ja-kamp om te snappen dat Nee ook Nee betekent?
Perrin is volgens mij echt niet compleet achterlijk. En zo zitten er nog wel een paar bij die best een beetje na kunnen denken maar verder dan NEE = NEE lijken ze maar niet te komen. Dat is mij allemaal toch wel erg ééndimensionaal.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gebrek aan intelligentie. Zie de paniek in het Nee-kamp toen ze het "onoverzichtelijke stembiljet" zagen.
Je kan of wil dus gewoon niet nadenken over de consequenties?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom is het zo lastig voor het Ja-kamp om te snappen dat Nee ook Nee betekent?
Hoezo? Het volk heeft gesproken, we willen die overeenkomst niet. Weg ermee. En laat de consequenties maar komen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan of wil dus gewoon niet nadenken over de consequenties?
Daar hebben we 't al lang een keer over gehad. Hopelijk is je geheugen niet zo slecht dat je dat al bent vergeten.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan of wil dus gewoon niet nadenken over de consequenties?
En we moeten gaan bepalen welke prijs we willen betalen voor die aanpassingen. Ook een aspect wat men het liefste negeert.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is ook een wereld na "nee". Ik hoor nog nergens wat er moet gebeuren als het verdrag niet door ons geratificeerd wordt. Verder dan: 'eens laten zien dat we niet het braafste jongetje van de klas zijn' gaat het niet.
Als je "nee" zegt, dan moet daar een argumentatie bij, zodat je met een goed verhaal naar Brussel kan. Dat goede verhaal heeft niemand blijkbaar, dus dat lijkt me een goede reden om vooral WEL op zoek te gaan naar verbeteringen in het verdrag om het daarna alsnog te kunnen ratificeren.
ook voor het referendum weigerden jullie dat te doen. Het lijkt allemaal niet verder te komen dan heel boos NEE!!!! roepen. Er moet toch in theorie ook meer achter kunnen zitten?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hoezo? Het volk heeft gesproken, we willen die overeenkomst niet. Weg ermee. En laat de consequenties maar komen.
Erover praten hadden ze moeten doen vòor het referendum, niet erna.
Ik herinner me ook van toen vooral allerlei gedraai en weigeringen om concreet te worden. Daarom probeer ik het vrolijk weerquote:Op donderdag 14 april 2016 15:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar hebben we 't al lang een keer over gehad. Hopelijk is je geheugen niet zo slecht dat je dat al bent vergeten.
Heb je het nu over de verliezende partij die weigert zijn eigen wet uit te voeren?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:
vooral allerlei gedraai en weigeringen om concreet te worden.
De wet zegt dat het raadgevend is, dus ze hoeven niet eens iemand uit te nodigen om mee te denken.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Heb je het nu over de verliezende partij die weigert zijn eigen wet uit te voeren?
Je geheugen laat je dus toch in de steek. Ik heb meteen na de uitslag al aangegeven dat wat mij betreft een extra 'interpretatieve verklaring' of 'protocol' aan het huidige verdrag toegevoegd kan worden die de gevoelige punten wegneemt. De lijn Rutte dus min of meer. Blijft wel staan dat het uitgelegd kan worden als het schofferen van de Nee-stem, maar het is in de praktijk het best mogelijke en best haalbare.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik herinner me ook van toen vooral allerlei gedraai en weigeringen om concreet te worden. Daarom probeer ik het vrolijk weer.
Nee, over een of andere Nee-stemmer op dit forumquote:Op donderdag 14 april 2016 15:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Heb je het nu over de verliezende partij die weigert zijn eigen wet uit te voeren?
ja maar waarom zouden wij nu moeten batalen? het is toch hun probleem en wij kunnen als nederland niet alle problemen gaan oplossen in de wereld. oekraine maakt er een zooitje van en dat zullen ze ook blijven doen, zelfs al zouden wij hun geld geven.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ook voor het referendum weigerden jullie dat te doen. Het lijkt allemaal niet verder te komen dan heel boos NEE!!!! roepen. Er moet toch in theorie ook meer achter kunnen zitten?
Dat doet dus totaal geen recht aan wat de prominente Nee-vertegenwoordigers willen. NEE = NEE immers.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je geheugen laat je dus toch in de steek. Ik heb meteen na de uitslag al aangegeven dat wat mij betreft een extra 'interpretatieve verklaring' of 'protocol' aan het huidige verdrag toegevoegd kan worden die de gevoelige punten wegneemt. De lijn Rutte dus min of meer. Blijft wel staan dat het uitgelegd kan worden als het schofferen van de Nee-stem, maar het is in de praktijk het best mogelijke en best haalbare.
de meeste mensen zeggen nee. (terecht)quote:Op donderdag 14 april 2016 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, over een of andere Nee-stemmer op dit forum
Dat we belang hebben bij een goede ontwikkeling van de buurlanden van onze unie en daar ook wat steun voor over hebben is toch niet zo gek? Instabiliteit aan onze buitengrenzen is nog veel erger. En je moet nooit zomaar geld geven, dat kan enkel onder strikte voorwaarden.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:39 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar waarom zouden wij nu moeten batalen? het is toch hun probleem en wij kunnen als nederland niet alle problemen gaan oplossen in de wereld. oekraine maakt er een zooitje van en dat zullen ze ook blijven doen, zelfs al zouden wij hun geld geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |