Gewoon terug naar de Republiek der zeven verenigde Nederlanden.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat dacht je gewoon terug naar de roots, de EG? Werkte prima.
Lekker oorlog voeren met Spanje en Engeland.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon terug naar de Republiek der zeven verenigde Nederlanden.
ook dat heeft er weer niets mee te maken. Het gaat er om hoe besluitvorming al of niet werkt.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt dat wel uit, bij lokale gemeenteraden blijft het geld in NL.
Ja daarom gaat het ook zo slecht in landen als Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Singapore, etc.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:13 schreef R-K het volgende:
[..]
De gulden was op termijn onhoudbaar geworden, we zijn gewoon veel te klein om als zelfstandige natie te functioneren.
Aha, kan je ook aantonen dat die consensus bestaat?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja daarom gaat het ook zo slecht in landen als Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Singapore, etc.![]()
( Die zijn allemaal een stuk kleiner dan ons).
En een min of meer vaste wisselkoers met onze grootste handelspartner Duitsland hadden we al ver voordat de euro bestond. Maar wel met de flexibiliteit die je nodig hebt als de economische ontwikkeling in beide landen divergeert en zonder miljarden aan fiscale transfers naar andere landen die onder geen enkele democratische controle staan.
Dat de euro een slecht idee was is inmiddels zo'n beetje consensus geworden in de economische wereld. Het grootste deel van de voorstanders zijn er inmiddels ook op teruggekomen.
Daad bij woord? Vertrouw geen enkele pvda'er. Maar is dit wel zo, kan rutte beter zijn biezen pakken.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:58 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar...
[ afbeelding ]
en
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben ook hoogopgeleid (TU) maar ik ben niet als een schaapje achter de politieke elite aangelopen. Dus ik weet niet of je stelling opgaat. "Hoogopgeleid" is ook niet waar het om gaat. Eerder kritisch denkvermogen. En als je ziet met hoeveel bullshit allerlei academici wegkomen, vooral als het gaat om economische onderwerpen...quote:Op donderdag 14 april 2016 12:11 schreef tfors het volgende:
[..]
Goede analyse. Ik denk dat de hogeropgeleiden zich eerder identificeren en dus overmatig vertrouwen hebben in het oordeel van de vaker hoogopgeleide landelijke politicus, zoiets?
Het gaat ook zo geweldig goed met die besluitvorming, toch?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ook dat heeft er weer niets mee te maken. Het gaat er om hoe besluitvorming al of niet werkt.
Als jij dat wilt prima, jouw mening. Ik dacht toch aan wat anders.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon terug naar de Republiek der zeven verenigde Nederlanden.
Het is ook gewoon vreselijk onhandig om steeds valuta om te wisselen als je naar Duitsland of België gaat. Alleen de banken profiteren vanwege onzin als koersopslag. De euro is niet alleen ideologisch, maar ook praktisch.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja daarom gaat het ook zo slecht in landen als Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Singapore, etc.![]()
( Die zijn allemaal een stuk kleiner dan ons).
En een min of meer vaste wisselkoers met onze grootste handelspartner Duitsland hadden we al ver voordat de euro bestond. Maar wel met de flexibiliteit die je nodig hebt als de economische ontwikkeling in beide landen divergeert en zonder miljarden aan fiscale transfers naar andere landen die onder geen enkele democratische controle staan.
Dat de euro een slecht idee was is inmiddels zo'n beetje consensus geworden in de economische wereld. Het grootste deel van de voorstanders zijn er inmiddels ook op teruggekomen.
Hoeveel contant neem jij dan nog mee?quote:Op donderdag 14 april 2016 12:55 schreef R-K het volgende:
[..]
Het is ook gewoon vreselijk onhandig om steeds valuta om te wisselen als je naar Duitsland of België gaat. Alleen de banken profiteren vanwege onzin als koersopslag. De euro is niet alleen ideologisch, maar ook praktisch.
Als je naar Duitsland gaat moet je zeker wel ¤40 op zak hebben, aangezien pinnen vaak niet mogelijk is.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoeveel contant neem jij dan nog mee?
Voor de euro moest je dan ook gewoon extra dokken elke keer dat je geld uit de muur trok in het buitenland. Daar wil ik echt niet naar terug.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoeveel contant neem jij dan nog mee?
Pin je daar toch ff? Niks moeilijks aan. We zijn gewoon verwend geraakt. Willen nergens meer moeite voor doen schijnbaar.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:58 schreef R-K het volgende:
[..]
Als je naar Duitsland gaat moet je zeker wel ¤40 op zak hebben, aangezien pinnen vaak niet mogelijk is.
En dat verpestte je hele vakantie natuurlijkquote:Op donderdag 14 april 2016 12:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Voor de euro moest je dan ook gewoon extra dokken elke keer dat je geld uit de muur trok in het buitenland. Daar wil ik echt niet naar terug.
Dat "probleem" is natuurlijk compleet peanuts vergeleken met de vele miljarden die de euro ons al heeft gekost en nog gaat kosten. Maar zelfs als het verlagen (of elimineren) van koersopslag je doel is: dat is een fluitje van een cent. Daar heb je helemaal geen euro voor nodig.quote:Op donderdag 14 april 2016 12:55 schreef R-K het volgende:
[..]
Het is ook gewoon vreselijk onhandig om steeds valuta om te wisselen als je naar Duitsland of België gaat. Alleen de banken profiteren vanwege onzin als koersopslag. De euro is niet alleen ideologisch, maar ook praktisch.
D-Mark ook goed, maar geen gulden, want dat is waardeloos geldquote:Op donderdag 14 april 2016 13:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat "probleem" is natuurlijk compleet peanuts vergeleken met de vele miljarden die de euro ons al heeft gekost en nog gaat kosten. Maar zelfs als het verlagen (of elimineren) van koersopslag je doel is: dat is een fluitje van een cent. Daar heb je helemaal geen euro voor nodig.
Nee, dat zorgde ervoor dat ik een bankrekening in Italië opende toen ik daar woonde. Nu zou ik met IBAN gewoon m'n italiaanse salaris op m'n Nederlandse ING-rekening kunnen laten storten en daar kostenloos van en mee kunnen pinnen.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dat verpestte je hele vakantie natuurlijk
Op vakantie zit ik niet constant op mijn mobieltje te koekeloeren. Dus die klapper gaat voor mij niet op. We willen van alles, maar willen er niks voor betalen. Tja, dan krijg je dat soort "vanzelfsprekendheid".quote:Op donderdag 14 april 2016 13:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat zorgde ervoor dat ik een bankrekening in Italië opende toen ik daar woonde. Nu zou ik met IBAN gewoon m'n italiaanse salaris op m'n Nederlandse ING-rekening kunnen laten storten en daar kostenloos van en mee kunnen pinnen.
Maar jij bent er zoeen die ook met plezier roamingkosten voor z'n mobiel betaalt in het buitenland waarschijnlijk.
Daar zijn we dankzij de EU volgend jaar ook vanaf
Dankzij de EU zijn de telefoniekosten in de EU (en meestal ook Zwitserland en Noorwegen) flink gedaald. Hoewel ik totaal geen eurofiel ben is dit wel positief. Ja, dat IBAN-nummer is gewoon kwestie van wennen, over 5 jaar weten we niet anders.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:03 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dat zorgde ervoor dat ik een bankrekening in Italië opende toen ik daar woonde. Nu zou ik met IBAN gewoon m'n italiaanse salaris op m'n Nederlandse ING-rekening kunnen laten storten en daar kostenloos van en mee kunnen pinnen.
Maar jij bent er zoeen die ook met plezier roamingkosten voor z'n mobiel betaalt in het buitenland waarschijnlijk.
Daar zijn we dankzij de EU volgend jaar ook vanaf
Mwoah, dat kan soms aardig in de kosten lopen. Dat merk ik wel als ik buiten Europa vakantie vier.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dat verpestte je hele vakantie natuurlijk
Voor mij is buitenland wel iets meer dan alleen vakantie. Voor jou kennelijk niet, waarschijnlijk dat jij daarom zo bekrompen denkt.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op vakantie zit ik niet constant op mijn mobieltje te koekeloeren. Dus die klapper gaat voor mij niet op. We willen van alles, maar willen er niks voor betalen. Tja, dan krijg je dat soort "vanzelfsprekendheid".
Besef nu toch eens dat welvaart niet altijd omhoog kan gaan. Daar zit een grens aan.
Er is zeker een grens, maar dat is niet de euro of de open grenzen maar wel een potentieel lidmaatschap van landen als Oekraïne, Turkije en Servië. Zolang de vluchtelingencrisis nog steeds niet is opgelost, de armoede in Roemenië en Bulgarije nog steeds niet bestreden is en de EU nog steeds een slecht imago heeft zijn we daar nog niet aan toe.quote:Op donderdag 14 april 2016 13:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op vakantie zit ik niet constant op mijn mobieltje te koekeloeren. Dus die klapper gaat voor mij niet op. We willen van alles, maar willen er niks voor betalen. Tja, dan krijg je dat soort "vanzelfsprekendheid".
Besef nu toch eens dat welvaart niet altijd omhoog kan gaan. Daar zit een grens aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |