Ik snap je vraag niet...quote:Op zondag 10 april 2016 02:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar mensen zien wel hoe raar jij bent. Dat is niet eens leuk maar een feit. Maar geef een een goede uitleg over hoe fout links is. Want ik stem links.
Je had het over links en hoe fout dat is. Dan kun je dat uitleggen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet...
Raar...
Goeiedag zeg...
Kun jij nog even vertellen waarom je aan je kinderen uit zou moeten leggen dat de lerares een hoofddoekje draagt?quote:Op zondag 10 april 2016 02:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je had het over links en hoe fout dat is. Dan kun je dat uitleggen.
Omdat kinderen dat gaan vragen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Kun jij nog even vertellen waarom je aan je kinderen uit zou moeten leggen dat de lerares een hoofddoekje draagt?
Ik denk het niet, maar dan kun je toch gewoon zeggen dat dat vanuit haar geloofsovertuiging is?quote:
Amen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Door RECHTS... jeweetwel, de VVD voorop, wordt onze hele WESTERSE samenleving, gebaseerd op solidariteit zoals vormgegeven in de thans kapotgemaakte verzorgingsstaat, teniet gedaan... maar wanneer voelt de oh zo politiek incorrecte Nederlander zich geroepen om in heldhaftig verzet te komen? Wanneer een lerares een stukje textiel op d'r kop draagt.
Flikker toch op met je selectieve verontwaardiging en je gelul over onze beschaving.
Het gaat niet over politiek correct zijn. Nederlanders zijn vrij open voor anders denken trouwens. Daarom wil de halve wereld hier wel wonen. Die vrouw is duidelijk heel erg bezig met haar religie maar maakt nu een standpunt naar buiten toe. Daar horen in dit geval kinderen bij.quote:Op zondag 10 april 2016 02:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Door RECHTS... jeweetwel, de VVD voorop, wordt onze hele WESTERSE samenleving, gebaseerd op solidariteit zoals vormgegeven in de thans kapotgemaakte verzorgingsstaat, teniet gedaan... maar wanneer voelt de oh zo politiek incorrecte Nederlander zich geroepen om in heldhaftig verzet te komen? Wanneer een lerares een stukje textiel op d'r kop draagt.
Flikker toch op met je selectieve verontwaardiging en je gelul over onze beschaving.
Ik kan geloof uitleggen. Een hoofddoek niet. Ik heb familie die deels islamitisch is. Gelukking speelt dit bij ons niet.quote:Op zondag 10 april 2016 02:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar dan kun je toch gewoon zeggen dat dat vanuit haar geloofsovertuiging is?
Ja en?quote:
Ach jee... en wat voor standpunt maakt de overheid thans naar buiten toe? PARTICIPEREN.... geluk is een keuze, falen is een keuze.quote:Op zondag 10 april 2016 02:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat niet over politiek correct zijn. Nederlanders zijn vrij open voor anders denken trouwens. Daarom wil de halve wereld hier wel wonen. Die vrouw is duidelijk heel erg bezig met haar religie maar maakt nu een standpunt naar buiten toe. Daar horen in dit geval kinderen bij.
Is er een groots probleem? Nee. Er is een discussie. En dit gaat wel over de kinderen. Het gaat over een school.quote:Op zondag 10 april 2016 02:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja en?
Misbruik het argument 'denk aan de kinderen' niet. Dit gaat niet over die kinderen, dit gaat over de volwassen.
Waarom kan dat niet? Je kunt toch gewoon vertellen dat dat deel uitmaakt van haar geloofsovertuiging?quote:Op zondag 10 april 2016 02:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik kan geloof uitleggen. Een hoofddoek niet. Ik heb familie die deels islamitisch is. Gelukking speelt dit bij ons niet.
Laf is geen antwoord geven op mijn vraag wat er fout is met links.quote:Op zondag 10 april 2016 02:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach jee... en wat voor standpunt maakt de overheid thans naar buiten toe? PARTICIPEREN.... geluk is een keuze, falen is een keuze.
En geen hond die daar wakker van ligt.
Laf, dat is wat het is...
Cry me a fucking river...quote:Op zondag 10 april 2016 02:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is er een groots probleem? Nee. Er is een discussie. En dit gaat wel over de kinderen. Het gaat over een school.
Ik BEN links.... een van de laatste linksen, geloof ik.quote:Op zondag 10 april 2016 02:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Laf is geen antwoord geven op mijn vraag wat er fout is met links.
Dat geeft meerwaarde omdat ik waarschijnlijk als niet moslim meer weet over dagelijkse omgang met moslims dan veel andere mensen. Ik g een hoofddoek niet uitleggen met een excuus van geloof.quote:Op zondag 10 april 2016 02:29 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet? Je kunt toch gewoon vertellen dat dat deel uitmaakt van haar geloofsovertuiging?
Leuk dat je familie deels islamitisch is, moet dat je post meer waarde geven?
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op zondag 10 april 2016 02:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cry me a fucking river...
Diezelfde school die op basis van een CITO toets bepaalt of een kind naar het HAVO/VWO mag of niet?
Laffin' at ya.
Ik ben ook links. Misschien niet zo extreem als jij dan........quote:Op zondag 10 april 2016 02:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik BEN links.... een van de laatste linksen, geloof ik.
Sorry, maar ik begrijp niet echt wat je hier probeert te zeggen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat geeft meerwaarde omdat ik waarschijnlijk als niet moslim meer weet over dagelijkse omgang met moslims dan veel andere mensen. Ik g een hoofddoek niet uitleggen met een excuus van geloof.
Niks extreem... gewoon normaal LINKS. Zoek het eens op.quote:Op zondag 10 april 2016 02:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben ook links. Misschien niet zo extreem als jij dan........
Er is geen discussie, de juf draagt een hoofddoek, dat is alles. Die kinderen hebben daar geen probleem mee, de volwassen (soms) wel. Zoals jij met je hoe moet ik dat uitleggen... Dat heet opvoeden, dat is je taak als ouder.quote:Op zondag 10 april 2016 02:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is er een groots probleem? Nee. Er is een discussie. En dit gaat wel over de kinderen. Het gaat over een school.
quote:Op zondag 10 april 2016 02:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is geen discussie, de juf draagt een hoofddoek, dat is alles. Die kinderen hebben daar geen probleem mee, de volwassen (soms) wel. Zoals jij met je hoe moet ik dat uitleggen... Dat heet opvoeden, dat is je taak als ouder.
Net zoals met je homo vb. Als die homo leraar zijn partner op school ziet en een kus geeft is dat geen probleem voor de kinderen, wel voor sommige ouders die daarvan in een stuip schieten.
Als deze juf haar geloof op gaat dringen grijpt de school in,dat is voldoende.
Ik ben niet van plan aan een heel jong kind uit te leggen dat iemand heel duidelijk wil maken wat voor geloof men heeft/ Dat in de setting van een school.quote:Op zondag 10 april 2016 02:33 schreef deadprez het volgende:
[..]
Sorry, maar ik begrijp niet echt wat je hier probeert te zeggen.
Nou, dan doe je dat toch niet.quote:Op zondag 10 april 2016 02:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan aan een heel jong kind uit te leggen dat iemand heel duidelijk wil maken wat voor geloof men heeft/ Dat in de setting van een school.
Leg het uit. Dat vraag ik al een paar keer. Jij bent de man.....zo zie je het zelf. Leg het maar uit.quote:Op zondag 10 april 2016 02:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niks extreem... gewoon normaal LINKS. Zoek het eens op.
wat bazel je nou man...quote:Op zondag 10 april 2016 02:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Leg het uit. Dat vraag ik al een paar keer. Jij bent de man.....zo zie je het zelf. Leg het maar uit.
Dit is opdringen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is geen discussie, de juf draagt een hoofddoek, dat is alles. Die kinderen hebben daar geen probleem mee, de volwassen (soms) wel. Zoals jij met je hoe moet ik dat uitleggen... Dat heet opvoeden, dat is je taak als ouder.
Net zoals met je homo vb. Als die homo leraar zijn partner op school ziet en een kus geeft is dat geen probleem voor de kinderen, wel voor sommige ouders die daarvan in een stuip schieten.
Als deze juf haar geloof op gaat dringen grijpt de school in,dat is voldoende.
Dan hanteer jij een vrij aparte definitie van 'opdringen'.quote:
quote:
Persoonlijk geloof. Jij bent niet degene die voor een ander bepaald of iets een ongeldig excuus is. Mensen denken verschillend, dat is alles wat je je kind hoeft te vertellen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat geeft meerwaarde omdat ik waarschijnlijk als niet moslim meer weet over dagelijkse omgang met moslims dan veel andere mensen. Ik g een hoofddoek niet uitleggen met een excuus van geloof.
Het is gewoon een mening. Iemand mag een hoofddoek opdoen en ik heb een mening. Je kan gewoon gelovig zijn zonder dat heel duidelijk te laten zijn. Een hoofddoekje zegt wel duidelijk iets. Ik ken veel moslims. Niemand voelt de noodzaak een hoofddoek te dragen. Je kan ook een heel groot kruis gaan dragen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:37 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dan hanteer jij een vrij aparte definitie van 'opdringen'.
Ik heb gewoon commentaar op de maatschappij zoals die is. En dat is overal geldig.quote:Op zondag 10 april 2016 02:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ben je ook zo protest-fähig waar het de prestatiemaatschappij betreft, als linkse?
De vrijheid van godsdienst is niet absoluut. In de grondwet en internationale verdragen hangt een clausule aan waardoor daar van afgeweken kan worden in nationale wetten. Het enige recht dat absoluut is het verbod van marteling maar zelfs machtige westerse landen als VS hebben daar een soort lak aan: zie Guantanomo Bay en het sturen van baardapen naar hun 72 maagden.quote:Op zondag 10 april 2016 02:29 schreef Copa het volgende:
Tja, we kennen gelukkig een vrijheid van godsdienst in Nederland en het is haar goede recht om daar gebruik van te maken. Ik vind het vooral erg opmerkelijk dat mensen zo paniekerig reageren terwijl het die kinderen volgens mij echt niks kan schelen wat een lerares draagt.
Zolang het geen boerka (of iets anders gezichtsbedenkends) is zie ik het probleem niet zo.
Dat laatste weten de kinderen in onze familie ook. Nogmaals: er is geen probleem. Ik heb er wel een mening over.quote:Op zondag 10 april 2016 02:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Persoonlijk geloof. Jij bent niet degene die voor een ander bepaald of iets een ongeldig excuus is. Mensen denken verschillend, dat is alles wat je je kind hoeft te vertellen.
Wat leuk voor jou, dat je mensen kent.quote:Op zondag 10 april 2016 02:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is gewoon een mening. Iemand mag een hoofddoek opdoen en ik heb een mening. Je kan gewoon gelovig zijn zonder dat heel duidelijk te laten zijn. Een hoofddoekje zegt wel duidelijk iets. Ik ken veel moslims. Niemand voelt de noodzaak een hoofddoek te dragen. Je kan ook een heel groot kruis gaan dragen.
Zeg, fijne Samsom-PvdA'er van me... wat maakt het uit, zo'n hoofddoek, als het leerlingen maar tot EXCELLENTIE beweegt, jeweetwel... dat ze geen aanspraak hoeven te maken op die vermalendijde sociale voorzieningen, mochten ze het niet redden als zelfredzame burgers-in-eigen-kracht. Stem toch gewoon VVD manquote:Op zondag 10 april 2016 02:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is gewoon een mening. Iemand mag een hoofddoek opdoen en ik heb een mening. Je kan gewoon gelovig zijn zonder dat heel duidelijk te laten zijn. Een hoofddoekje zegt wel duidelijk iets. Ik ken veel moslims. Niemand voelt de noodzaak een hoofddoek te dragen. Je kan ook een heel groot kruis gaan dragen.
De vraag was "wat denk je hierover" en daar geef ik antwoord op. Ik vind en zi het niet als enorm probleem dat maken mensen als jij ervan. Van mij hoeft het niet. Dat is alles.quote:Op zondag 10 april 2016 02:41 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat leuk voor jou, dat je mensen kent.
En inderdaad, je kan op heel veel manieren gelovig zijn. Gelukkig mogen mensen nog altijd zelf bepalen op welke manier zij dat willen doen.
Je wil het op het bord van die kinderen leggen. Jouw mening welteverstaan, dat maakt jou opdringeriger dan dat hoofddoekje.quote:Op zondag 10 april 2016 02:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat laatste weten de kinderen in onze familie ook. Nogmaals: er is geen probleem. Ik heb er wel een mening over.
Je ziet het niet als een probleem, maar wel als opdringen van het geloof en dat zie je wel als een probleem?quote:Op zondag 10 april 2016 02:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De vraag was "wat denk je hierover" en daar geef ik antwoord op. Ik vind en zi het niet als enorm probleem dat maken mensen als jij ervan. Van mij hoeft het niet. Dat is alles.
Het gaat over een school. ZIJ legt dit daar neer. Niet ik. Voor de rest maakt het mij weinig uit.quote:Op zondag 10 april 2016 02:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Je wil het op het bord van die kinderen leggen. Jouw mening welteverstaan, dat maakt jou opdringeriger dan dat hoofddoekje.
Een hoofddoek, een kruisje, een Keppel of van mij part tulband is geen opdringen. Jij die wil dat iemand die hoofddoek afdoen op ruim baan maakt is wel opdringen. Je eist dat jouw mening beleid wordt.
Ja. Ik ben tegen het opdringen van zaken bij kinderen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je ziet het niet als een probleem, maar wel als opdringen van het geloof en dat zie je wel als een probleem?
Dus is het in jouw ogen nou wel een probleem of niet?quote:Op zondag 10 april 2016 02:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik ben tegen het opdringen van zaken bij kinderen.
Ach, ik vind de VS ook niet echt een voorbeeld van hoe het moet op het gebied van mensenrechten.quote:Op zondag 10 april 2016 02:40 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
De vrijheid van godsdienst is niet absoluut. In de grondwet en internationale verdragen hangt een clausule aan waardoor daar van afgeweken kan worden in nationale wetten. Het enige recht dat absoluut is het verbod van marteling maar zelfs machtige westerse landen als VS hebben daar een soort lak aan: zie Guantanomo Bay en het sturen van baardapen naar hun 72 maagden.
Maar wij hebben geen (extreem)rechtse partijen in Nederland. De VVD en SGP komen misschien in de buurt maar extreemrechts hebben we absoluut niet.quote:Daarnaast kan je prima een goede verzorgingsstaat hebben met een rechtse overheid, iets waar Etto bang voor is, maar in landen als Denemarken, Australië waait ook een centrumrechtse wind, maar wordt wel goed voor eigen burgers gezorgd. Kijk alleen maar naar het gelukheidsindex van de VN en daarin komen Denmark / Australië ook in voor. De VS is wel heel rechts, uitgezonderd hun president, maar het congres waar de meeste macht ligt dat is een en al republikeins. En die gaan skyhigh met wetenschap en ontwikkelingen. Het homohuwelijk is ook al geaccepteerd en wiet is in grote delen van de VS gelegaliseerd. Californië wil het minimumloon gaan verhogen maar dat komt door de linkse Bernie Sanders. Moet dus een balans gevonden worden.
Het is denk ik vooral bangmakerij. Waarom is de islam een verwerpelijke religie?quote:Ik ben zelf niet anti-links. Integendeel, op veel gebieden zelfs links zoals een deugdelijke verzorgingsstaat en goed voor eigen burgers zorgen. Alleen op het gebied van migranten en islam ben ik ultra-rechts. Islam is nou eenmaal een verwerpelijke religie dat voor veel problemen zorgt. Het bewijs is overal om ons heen. Zelfs in eigen land: Schilderswijk / Bijlmer / Kanaleneiland / Overvecht en vergeet de problemen in België niet met Molenbeek. Bah, vuile religie.
Nope, de school zelf heeft er geen probleem mee, jij hebt er een probleem mee.quote:Op zondag 10 april 2016 02:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat over een school. ZIJ legt dit daar neer. Niet ik. Voor de rest maakt het mij weinig uit.
Ik zou er als ouder geen probleem van maken. Het is gewoon niet nodig. Ik ga ook niet rondlopen met een T-shirt dat ik atheist ben.quote:Op zondag 10 april 2016 02:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dus is het in jouw ogen nou wel een probleem of niet?
JIJ maakt er een groots probleem van. Net als bepaalde anderen hier.quote:Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland anno 2016...
Onze hele verzorgingingsstaat wordt gesloopt, zekerheden van de werknemer worden steeds meer weggenomen, en waar maakt de rechtsdraaiende-Geenstijlreagurende-politiekincorrecte burger zich het meest zorgen om? Een hoofddoekje.
Dag, lief Nederland.
Dat vind ik nog het meest kwalijke, dat mensen niet in zien hoe onzinnig het is om te klagen over een hoofddoekje terwijl er veel grotere problemen gaande zijn waar we wel iets aan moeten veranderen.quote:Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland anno 2016...
Onze hele verzorgingingsstaat wordt gesloopt, zekerheden van de werknemer worden steeds meer weggenomen, en waar maakt de rechtsdraaiende-Geenstijlreagurende-politekincorrecte burger zich het meest zorgen om? Een hoofddoekje.
Dag, lief Nederland.
quote:Op zondag 10 april 2016 02:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
JIJ maakt er een groots probleem van. Net als bepaalde anderen hier.
Ik heb er een mening over maar maak er geen probleem van. Hoe vaak moet je iets uitleggen?quote:Op zondag 10 april 2016 02:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, de school zelf heeft er geen probleem mee, jij hebt er een probleem mee.
Je kan wel blatn dat het jou weinig uitmaakt, maar je praat toch echt fiks over waarom het een probleem zou zijn. Als het je werkelijk niets uitmaakte had je er al die woorden niet vuil aan gemaakt.
Wie niet. En dan komt zo'n school even de boel ophitsen, kansloos. Neem een stelling als bestuur.quote:Op zondag 10 april 2016 02:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik ben tegen het opdringen van zaken bij kinderen.
De school maakt er ook geen probleem van. Dat iets hier een discussie is maakt het geen breed gedragen maatschappelijk iets.quote:Op zondag 10 april 2016 02:50 schreef Impressme het volgende:
[..]
Wie niet. En dan komt zo'n school even de boel ophitsen, kansloos. Neem een stelling als bestuur.
Het geeft wel goed aan wat er misgaat in Nederland. Je draagt gewoon een hoofddoekje en dat ziet men gelijk als extreem (opdringen van geloof was het toch?).quote:Op zondag 10 april 2016 02:52 schreef Jaroon het volgende:
Het geeft goed aan wat er mis gaat in Nederland. Je hebt een gewoon redelijke mening en dat ziet men gelijk als extreem. Dus kan je gewoon je mond houden. Dat gaat niet gebeuren. Ik ben niet voor het hoofddoekje. Verder zou ik daar als ouder zijnde geen probleem van maken. Hoe makkelijk kan het zijn?
De school had er geen aandacht aan moeten besteden, een juf draagt een hoofddoek.......so freaking what.quote:Op zondag 10 april 2016 02:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De school maakt er ook geen probleem van. Dat iets hier een discussie is maakt het geen breed gedragen maatschappelijk iets.
En dit ja. Echt, waar gaat dit over...quote:Op zondag 10 april 2016 02:54 schreef Impressme het volgende:
[..]
De school had er geen aandacht aan moeten besteden, een juf draagt een hoofddoek.......so freaking what.
Uhm, ja... ware het niet dat het helemaal niet over een hoofddoekje gaat.quote:Op zondag 10 april 2016 02:52 schreef Jaroon het volgende:
Het geeft goed aan wat er mis gaat in Nederland. Je hebt een gewoon redelijke mening en dat ziet men gelijk als extreem. Dus kan je gewoon je mond houden. Dat gaat niet gebeuren. Ik ben niet voor het hoofddoekje. Verder zou ik daar als ouder zijnde geen probleem van maken. Hoe makkelijk kan het zijn?
Dat zie IK zo. En dan maakt het wel iets uit hoe je verder kijkt naar geloof. Ik ben zeer voor vrijheid van denken en geloof. Een hoofddoek gaat voor mij te ver. Dat is een mening. En die mening delen veel moslims ook met mij. Voor de rest maakt het mij niet echt uit. Ik zou er geen probleem van maken op een school. Maar blijkbaar denken mensen als jij anders. Jij wil gewoon zien dat ik dat wel zo zou doen. Dat is niet het geval.quote:Op zondag 10 april 2016 02:54 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het geeft wel goed aan wat er misgaat in Nederland. Je draagt gewoon een hoofddoekje en dat ziet men gelijk als extreem (opdringen van geloof was het toch?).
De discussie gaat ook nergens over. Iemand plaatst dit gewoon. Ik denk niet dat men er in Laren zo mee bezig is als wij hier.quote:Op zondag 10 april 2016 02:54 schreef Impressme het volgende:
[..]
De school had er geen aandacht aan moeten besteden, een juf draagt een hoofddoek.......so freaking what.
Nee, VS heeft veel tekortkomingen maar het is nou eenmaal moeilijk een enorm land van 320 miljoen inwoners goed te besturen. Het blijft een vooruitstrevend land. We hebben enorm veel aan ze te danken. Een van de landen waar wetenschap echt goed wordt gestimuleerd en dat komt ook grotendeels door de masculiene cultuur die vooruitgang bewonderd. Bij feminiene culturen is dat veel minder waardoor een soort van stilstand tot stand komt want 'leef tot de dag, zorg voor je medemens en wees blij met wat je al hebt'. Het land is praktisch meer waard dan hele werelddelen bij elkaar als we spreken over vooruitgang. Dat veel conservatieven zitten dat klopt, maar wordt ook weer enorm gecompenseerd door vooruitstrevende geesten in de Oost- en Westkust. Het zuiden is een geval apart.quote:Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef Copa het volgende:
[..]
Ach, ik vind de VS ook niet echt een voorbeeld van hoe het moet op het gebied van mensenrechten.
[..]
Maar wij hebben geen (extreem)rechtse partijen in Nederland. De VVD en SGP komen misschien in de buurt maar extreemrechts hebben we absoluut niet.
[..]
Het is denk ik vooral bangmakerij. Waarom is de islam een verwerpelijke religie?
We moeten gewoon trots zijn op onze vrijheden die we in Europa hebben, en mensen als individu beoordelen en niet constant lopen wijzen naar een religie, daar is helemaal geen aanleiding voor als er weer 'iets gebeurt'.
Uhm, ja... ware het niet dat het helemaal niet over een hoofddoekje gaat.quote:
Het is een openbare school, kans is klein.quote:Op zondag 10 april 2016 03:00 schreef RickoKun het volgende:
Zou me geen ruk uitmaken. Ook al heb ik een schijthekel aan religie.
Tenzij ze het geloof gaan verkondigen tegen mijn kinderen, dan mogen ze meteen tegen ds muur.
mooi staaltje cherrypicking. Laat het verdere denken maar aan de bekwamen over. Happy migrationquote:Op zondag 10 april 2016 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, ja... ware het niet dat het helemaal niet over een hoofddoekje gaat.
Nogmaals: dankzij dom rechts worden de rechten van Jan Modaal onder het misselijkmakend misleidende mom van 'anti-islamisme' steeds meer geërodeerd; dit soort 'nieuws' is koren op de molen van Rechts: laat mensen zich druk maken over hoofddoekjes en halal kroketten, dan kunnen we ondertussen gezellig zaken als ontslagrechtversoepling en ww-verkorting er door drukken...
Zwarte piet, die moet er ook nog bij uiteraard...
Nederland
Je bent "zeer voor vrijheid van denken en geloof", maar een hoofddoekje vind jij niet kunnen? Oké.quote:Op zondag 10 april 2016 02:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie IK zo. En dan maakt het wel iets uit hoe je verder kijkt naar geloof. Ik ben zeer voor vrijheid van denken en geloof. Een hoofddoek gaat voor mij te ver. Dat is een mening. En die mening delen veel moslims ook met mij. Voor de rest maakt het mij niet echt uit. Ik zou er geen probleem van maken op een school.
Wat? Waar haal je dit precies vandaan?quote:Maar blijkbaar denken mensen als jij anders. Jij wil gewoon zien dat ik dat wel zo zou doen. Dat is niet het geval.
quote:Op zondag 10 april 2016 03:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
mooi staaltje cherrypicking. Laat het verdere denken maar aan de bekwamen over. Happy migration
En het lijkt er op dat men dat ook gewoon doet.quote:Op zondag 10 april 2016 03:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik begrijp de commotie ergens wel, een direct symbool voor vrouwenonderdrukking blijft verwerpelijk. Als die hoofddoek echter het enige is, en ze geeft normale lessen vind ik dat je het maar moet accepteren.
Zou ook nogal absurd zijn als men dat niet zou doen.quote:Op zondag 10 april 2016 03:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En het lijkt er op dat men dat ook gewoon doet.
Dus? Er is geen probleem. Dat maken jullie ervan.quote:Op zondag 10 april 2016 03:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zou ook nogal absurd zijn als men dat niet zou doen.
Verba Vana Aut Risui Apta Non Loquiquote:
Nee. Maar dat zeg ik in post 1 al. Mensen maken er een probleem van. Ik heb er wel een mening over als die gevraagd wordt.quote:Op zondag 10 april 2016 02:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dus is het in jouw ogen nou wel een probleem of niet?
Dat doen "wij" (?) helemaal niet. Wel lekker makkelijk dit, je gaat eerst in discussie hier en vervolgens maakt de ander een probleem door op jou te reageren.quote:Op zondag 10 april 2016 03:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus? Er is geen probleem. Dat maken jullie ervan.
Er is een "jullie" en ik maak er geen probleem van. Het is gewoon een mening. Ik zeg nergens dat ik actie wil tegen die vrouw. Dat zegt niemand volgens mij maar ik heb niet elke post gelezen.quote:Op zondag 10 april 2016 03:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat doen "wij" (?) helemaal niet. Wel lekker makkelijk dit, je gaat eerst in discussie hier en vervolgens maakt de ander een probleem door op jou te reageren.
Nee en er is ook niemand die zegt dat jij dat wil.quote:Op zondag 10 april 2016 03:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is een "jullie" en ik maak er geen probleem van. Het is gewoon een mening. Ik zeg nergens dat ik actie wil tegen die vrouw. Dat zegt niemand volgens mij maar ik heb niet elke post gelezen.
Best wel saai dus eigenlijk.quote:Op zondag 10 april 2016 03:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee en er is ook niemand die zegt dat jij dat wil.
Daarom ook de verbazing over wat ik zeg. De tientallen posts die gaan over mijn mening. Maar er is en was geen probleem.quote:Op zondag 10 april 2016 03:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee en er is ook niemand die zegt dat jij dat wil.
Ja.quote:
In basis is het dat ook. We zijn het eigenlijk grotendeels met elkaar eens. Maar de discussie moet blijven.quote:
Maar GS staat niet voor de denkwijze van iedereen.quote:Op zondag 10 april 2016 03:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Leuk wel, dat de strijders voor het vrije woord, u weet wel, GeenStijl, zich genoodzaakt zag een referendum te zoeken vanuit xenofobische beweegredenen (open grenzen=jihadisme etc.) maar nergens te bekennen was toen de verworvenheden van onze voorouders, de solidaire verzorgingsstaat, door RECHTS om zeep werd geholpen...
Fl*kker toch op met je 'democratie' en je hoofddoekjes
Precies.quote:Op zondag 10 april 2016 03:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja.Maar FOK! is verder toch dood en je moet toch iets.
Ja inderdaad, jouw mening verbaast mij een beetje. Daarom reageer ik op jouw mening. Ik begrijp niet zo goed hoe je er dan opeens bij komt dat ik denk dat jij er een probleem van wil maken.quote:Op zondag 10 april 2016 03:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daarom ook de verbazing over wat ik zeg. De tientallen posts die gaan over mijn mening. Maar er is en was geen probleem.
True that.quote:Op zondag 10 april 2016 03:21 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja.Maar FOK! is verder toch dood en je moet toch iets.
Dan moet je mijn eerste of tweede reactie gewoon lezen. Ik heb en had er geen probleem mee maar wel een mening over. Ik heb jaren samengewoond met een Boeddhiste. Daar heb ik geen probleem mee maar wel een mening over. Dat is ook nooit een probleem geweest. Ik zou zo kunnen samenwonen met iemand die moslima is en naar de moskee gaat elke vrijdag. Maar ik mag wel vinden dat een hoofddoek voor MIJ wat ver gaat op een school.quote:Op zondag 10 april 2016 03:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja inderdaad, jouw mening verbaast mij een beetje. Daarom reageer ik op jouw mening. Ik begrijp niet zo goed hoe je er dan opeens bij komt dat ik denk dat jij er een probleem van wil maken.
Het is 03:30. Wat verwacht je nog? We zijn nu aan het zeuren.quote:Op zondag 10 april 2016 03:24 schreef Impressme het volgende:
[..]
True that.
Al dat gezemel, ik ben er weleens klaar mee, gaat ècht nergens meer over.
Tuurlijk gaat het wel ergens over, maar als linkse wicht is dat moeilijk te snappen. Vrouwen zien overal het goede in behalve als een figuur met een mes voor ze staat. Pas dan is het slecht. Het moet concreet zijn en anders is het 'onzin / gezemel'. Het moet heerlijk zijn al die naïviteit. De zorgen reiken niet verder dan Geer en Goor en andersoortige onzin.quote:Op zondag 10 april 2016 03:24 schreef Impressme het volgende:
[..]
True that.
Al dat gezemel, ik ben er weleens klaar mee, gaat ècht nergens meer over.
Nee hoor, ik lees alles nog, ik bedoel meer algemeen.quote:Op zondag 10 april 2016 03:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is 03:30. Wat verwacht je nog? We zijn nu aan het zeuren.
Vertel? Jij kent mij blijkbaar beter dan ikzelf.quote:Op zondag 10 april 2016 03:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het wel ergens over, maar als linkse wicht is dat moeilijk te snappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |