abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161321238
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:40 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

De vrijheid van godsdienst is niet absoluut. In de grondwet en internationale verdragen hangt een clausule aan waardoor daar van afgeweken kan worden in nationale wetten. Het enige recht dat absoluut is het verbod van marteling maar zelfs machtige westerse landen als VS hebben daar een soort lak aan: zie Guantanomo Bay en het sturen van baardapen naar hun 72 maagden.
Ach, ik vind de VS ook niet echt een voorbeeld van hoe het moet op het gebied van mensenrechten.
quote:
Daarnaast kan je prima een goede verzorgingsstaat hebben met een rechtse overheid, iets waar Etto bang voor is, maar in landen als Denemarken, Australië waait ook een centrumrechtse wind, maar wordt wel goed voor eigen burgers gezorgd. Kijk alleen maar naar het gelukheidsindex van de VN en daarin komen Denmark / Australië ook in voor. De VS is wel heel rechts, uitgezonderd hun president, maar het congres waar de meeste macht ligt dat is een en al republikeins. En die gaan skyhigh met wetenschap en ontwikkelingen. Het homohuwelijk is ook al geaccepteerd en wiet is in grote delen van de VS gelegaliseerd. Californië wil het minimumloon gaan verhogen maar dat komt door de linkse Bernie Sanders. Moet dus een balans gevonden worden.
Maar wij hebben geen (extreem)rechtse partijen in Nederland. De VVD en SGP komen misschien in de buurt maar extreemrechts hebben we absoluut niet.
quote:
Ik ben zelf niet anti-links. Integendeel, op veel gebieden zelfs links zoals een deugdelijke verzorgingsstaat en goed voor eigen burgers zorgen. Alleen op het gebied van migranten en islam ben ik ultra-rechts. Islam is nou eenmaal een verwerpelijke religie dat voor veel problemen zorgt. Het bewijs is overal om ons heen. Zelfs in eigen land: Schilderswijk / Bijlmer / Kanaleneiland / Overvecht en vergeet de problemen in België niet met Molenbeek. Bah, vuile religie.
Het is denk ik vooral bangmakerij. Waarom is de islam een verwerpelijke religie?
We moeten gewoon trots zijn op onze vrijheden die we in Europa hebben, en mensen als individu beoordelen en niet constant lopen wijzen naar een religie, daar is helemaal geen aanleiding voor als er weer 'iets gebeurt'.
pi_161321242
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over een school. ZIJ legt dit daar neer. Niet ik. Voor de rest maakt het mij weinig uit.
Nope, de school zelf heeft er geen probleem mee, jij hebt er een probleem mee.
Je kan wel blatn dat het jou weinig uitmaakt, maar je praat toch echt fiks over waarom het een probleem zou zijn. Als het je werkelijk niets uitmaakte had je er al die woorden niet vuil aan gemaakt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161321243
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:46 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dus is het in jouw ogen nou wel een probleem of niet?
Ik zou er als ouder geen probleem van maken. Het is gewoon niet nodig. Ik ga ook niet rondlopen met een T-shirt dat ik atheist ben.
pi_161321247
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland anno 2016...

Onze hele verzorgingingsstaat wordt gesloopt, zekerheden van de werknemer worden steeds meer weggenomen, en waar maakt de rechtsdraaiende-Geenstijlreagurende-politiekincorrecte burger zich het meest zorgen om? Een hoofddoekje.

Dag, lief Nederland. _O-
JIJ maakt er een groots probleem van. Net als bepaalde anderen hier.
pi_161321251
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland anno 2016...

Onze hele verzorgingingsstaat wordt gesloopt, zekerheden van de werknemer worden steeds meer weggenomen, en waar maakt de rechtsdraaiende-Geenstijlreagurende-politekincorrecte burger zich het meest zorgen om? Een hoofddoekje.

Dag, lief Nederland. _O-
Dat vind ik nog het meest kwalijke, dat mensen niet in zien hoe onzinnig het is om te klagen over een hoofddoekje terwijl er veel grotere problemen gaande zijn waar we wel iets aan moeten veranderen.
  zondag 10 april 2016 @ 02:49:56 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161321252
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

JIJ maakt er een groots probleem van. Net als bepaalde anderen hier.
:'(

Ga VVD stemmen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161321253
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 02:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, de school zelf heeft er geen probleem mee, jij hebt er een probleem mee.
Je kan wel blatn dat het jou weinig uitmaakt, maar je praat toch echt fiks over waarom het een probleem zou zijn. Als het je werkelijk niets uitmaakte had je er al die woorden niet vuil aan gemaakt.
Ik heb er een mening over maar maak er geen probleem van. Hoe vaak moet je iets uitleggen?
pi_161321255
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik ben tegen het opdringen van zaken bij kinderen.
Wie niet. En dan komt zo'n school even de boel ophitsen, kansloos. Neem een stelling als bestuur.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_161321262
Het geeft goed aan wat er mis gaat in Nederland. Je hebt een gewoon redelijke mening en dat ziet men gelijk als extreem. Dus kan je gewoon je mond houden. Dat gaat niet gebeuren. Ik ben niet voor het hoofddoekje. Verder zou ik daar als ouder zijnde geen probleem van maken. Hoe makkelijk kan het zijn?
pi_161321268
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:50 schreef Impressme het volgende:

[..]

Wie niet. En dan komt zo'n school even de boel ophitsen, kansloos. Neem een stelling als bestuur.
De school maakt er ook geen probleem van. Dat iets hier een discussie is maakt het geen breed gedragen maatschappelijk iets.
  zondag 10 april 2016 @ 02:54:05 #61
395200 deadprez
One more rail
pi_161321273
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:52 schreef Jaroon het volgende:
Het geeft goed aan wat er mis gaat in Nederland. Je hebt een gewoon redelijke mening en dat ziet men gelijk als extreem. Dus kan je gewoon je mond houden. Dat gaat niet gebeuren. Ik ben niet voor het hoofddoekje. Verder zou ik daar als ouder zijnde geen probleem van maken. Hoe makkelijk kan het zijn?
Het geeft wel goed aan wat er misgaat in Nederland. Je draagt gewoon een hoofddoekje en dat ziet men gelijk als extreem (opdringen van geloof was het toch?).
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_161321277
quote:

[..]

De school maakt er ook geen probleem van. Dat iets hier een discussie is maakt het geen breed gedragen maatschappelijk iets.
De school had er geen aandacht aan moeten besteden, een juf draagt een hoofddoek.......so freaking what.
  zondag 10 april 2016 @ 02:55:26 #63
395200 deadprez
One more rail
pi_161321279
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2016 02:54 schreef Impressme het volgende:

[..]

De school had er geen aandacht aan moeten besteden, een juf draagt een hoofddoek.......so freaking what.
En dit ja. Echt, waar gaat dit over... :')
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 10 april 2016 @ 02:56:41 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161321284
quote:
Uhm, ja... ware het niet dat het helemaal niet over een hoofddoekje gaat.

Nogmaals: dankzij dom rechts worden de rechten van Jan Modaal onder het misselijkmakend misleidende mom van 'anti-islamisme' steeds meer geërodeerd; dit soort 'nieuws' is koren op de molen van Rechts: laat mensen zich druk maken over hoofddoekjes en halal kroketten, dan kunnen we ondertussen gezellig zaken als ontslagrechtversoepling en ww-verkorting er door drukken...

Zwarte piet, die moet er ook nog bij uiteraard...

Nederland _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161321287
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:54 schreef deadprez het volgende:

[..]

Het geeft wel goed aan wat er misgaat in Nederland. Je draagt gewoon een hoofddoekje en dat ziet men gelijk als extreem (opdringen van geloof was het toch?).
Dat zie IK zo. En dan maakt het wel iets uit hoe je verder kijkt naar geloof. Ik ben zeer voor vrijheid van denken en geloof. Een hoofddoek gaat voor mij te ver. Dat is een mening. En die mening delen veel moslims ook met mij. Voor de rest maakt het mij niet echt uit. Ik zou er geen probleem van maken op een school. Maar blijkbaar denken mensen als jij anders. Jij wil gewoon zien dat ik dat wel zo zou doen. Dat is niet het geval.
pi_161321290
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2016 02:54 schreef Impressme het volgende:

[..]

De discussie gaat ook nergens over. Iemand plaatst dit gewoon. Ik denk niet dat men er in Laren zo mee bezig is als wij hier.
  zondag 10 april 2016 @ 02:59:35 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161321298
Jeetje, dit land is echt dom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161321303
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Leg uit.....
  zondag 10 april 2016 @ 03:00:40 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_161321304
Zou me geen ruk uitmaken. Ook al heb ik een schijthekel aan religie.

Tenzij ze het geloof gaan verkondigen tegen mijn kinderen, dan mogen ze meteen tegen ds muur.
pi_161321306
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef Copa het volgende:

[..]

Ach, ik vind de VS ook niet echt een voorbeeld van hoe het moet op het gebied van mensenrechten.

[..]

Maar wij hebben geen (extreem)rechtse partijen in Nederland. De VVD en SGP komen misschien in de buurt maar extreemrechts hebben we absoluut niet.

[..]

Het is denk ik vooral bangmakerij. Waarom is de islam een verwerpelijke religie?
We moeten gewoon trots zijn op onze vrijheden die we in Europa hebben, en mensen als individu beoordelen en niet constant lopen wijzen naar een religie, daar is helemaal geen aanleiding voor als er weer 'iets gebeurt'.
Nee, VS heeft veel tekortkomingen maar het is nou eenmaal moeilijk een enorm land van 320 miljoen inwoners goed te besturen. Het blijft een vooruitstrevend land. We hebben enorm veel aan ze te danken. Een van de landen waar wetenschap echt goed wordt gestimuleerd en dat komt ook grotendeels door de masculiene cultuur die vooruitgang bewonderd. Bij feminiene culturen is dat veel minder waardoor een soort van stilstand tot stand komt want 'leef tot de dag, zorg voor je medemens en wees blij met wat je al hebt'. Het land is praktisch meer waard dan hele werelddelen bij elkaar als we spreken over vooruitgang. Dat veel conservatieven zitten dat klopt, maar wordt ook weer enorm gecompenseerd door vooruitstrevende geesten in de Oost- en Westkust. Het zuiden is een geval apart.

Het is een verderfelijke religie omdat het geen verlichting heeft doorgemaakt. De religie is absoluut en staat boven wetten en zelfs hele bevolkingsgroepen. Dat zorgt alleen maar voor spanningen tussen bevolkingsgroepen en de islamitische wereld is niet meer dan een hell-hole waaruit de meeste mensen willen ontsnappen. We moeten sowieso die ideologie proberen te doorgronden en bestrijden want dat is de reden voor terrorisme, conservatisme en koppensnellen in de arabische woestijn door in het westen opgegroeide jongeren.

Wie de boeken van Massa'il min fiqh al jihad ('Kwesties van jihadjurisprudentie'), Abu Abdullah al Muhajir; Idarat al tawahhush ('Het management van de totale chaos'), Abu Bakr Naji en I'alaam al anaam bi wiladat dawlat al islaam ('Het informeren van de levenden over de geboorte van de islamitische staat') van Othman Ben Abdurrahman al Tamimi bestudeerd zal begrijpen waaruit IS haar grondslag vandaan haalt. Daarnaast ook de invloed van het buitenland buiten de deur houden. Dus controle op geldstromen uit het MO, een preekverbod voor imams die worden gefinancierd door het buitenland, hoofddoekjes uit scholen (exclusief islamitische scholen) verwijderen en dan kan het misschien wat worden met de huidige jongeren. Het zal veel tijd, moeite, zweet en harde beslissingen kosten maar anders ettert het alleen maar door.
pi_161321308
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
hoe kan wat grond dom of slim zijn :')
  zondag 10 april 2016 @ 03:01:33 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161321309
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 03:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Leg uit.....

Nogmaals: dankzij dom rechts worden de rechten van Jan Modaal onder het misselijkmakend misleidende mom van 'anti-islamisme' steeds meer geërodeerd; dit soort 'nieuws' is koren op de molen van Rechts: laat mensen zich druk maken over hoofddoekjes en halal kroketten, dan kunnen we ondertussen gezellig zaken als ontslagrechtversoepling en ww-verkorting er door drukken...

Nederland
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161321312
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 03:00 schreef RickoKun het volgende:
Zou me geen ruk uitmaken. Ook al heb ik een schijthekel aan religie.

Tenzij ze het geloof gaan verkondigen tegen mijn kinderen, dan mogen ze meteen tegen ds muur.
Het is een openbare school, kans is klein.
pi_161321315
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nederland
mooi staaltje cherrypicking. Laat het verdere denken maar aan de bekwamen over. Happy migration
  zondag 10 april 2016 @ 03:03:53 #75
395200 deadprez
One more rail
pi_161321316
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zie IK zo. En dan maakt het wel iets uit hoe je verder kijkt naar geloof. Ik ben zeer voor vrijheid van denken en geloof. Een hoofddoek gaat voor mij te ver. Dat is een mening. En die mening delen veel moslims ook met mij. Voor de rest maakt het mij niet echt uit. Ik zou er geen probleem van maken op een school.
Je bent "zeer voor vrijheid van denken en geloof", maar een hoofddoekje vind jij niet kunnen? Oké.

Ik begrijp nog steeds niet waarom je er steeds andere moslims bijhaalt die jouw mening blijkbaar delen. Wat voegt dat toe?

quote:
Maar blijkbaar denken mensen als jij anders. Jij wil gewoon zien dat ik dat wel zo zou doen. Dat is niet het geval.
Wat? Waar haal je dit precies vandaan?
Stop the violence
Down with the hate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')