Ik was wel boos (omdat ik me gedwongen voelde te gaan stemmen), maar ik heb niet nee gestemd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De vrouwen die hebben gestemd waren gewoon de boze vrouwen. Harde kern. Behalve de voor stemmende vrouwen natuurlijk.
Een boze Ja-stemmende vrouw. Alle analytici en sociale wetenschappers weer terug naar de tekentafel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik was wel boos (omdat ik me gedwongen voelde te gaan stemmen), maar ik heb niet nee gestemd.
Whehe.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een boze Ja-stemmende vrouw. Alle analytici en sociale wetenschappers weer terug naar de tekentafel.
Mooi ook, zo'n communistisch plaatje.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ben weer in de UvA, heb weer iets leuks voor jullie gevonden.![]()
[ afbeelding ]
Linkse indoctrinatie op de universiteit.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig doen ze op de EUR niet aan dat soort mallotigheid.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Indoctrinatie?quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Linkse indoctrinatie op de universiteit.
Ze willen gewoon niet op de Free University (Vrije Universiteit) zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Linkse indoctrinatie op de universiteit.
Ik meende dat die voor die tijd al afgehaakt waren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze willen gewoon niet op de Free University (Vrije Universiteit) zitten.
Snap ik wel, daar zitten uitsluitend bontkraagjes en scooterboys.
Linkse indoctrinatie op mijn universiteit is de naam van een facebookgroepquote:
quote:Juncker, de EU, de Nederlandse dwerg in het EU-parlement, Putin, miljardenverspilling, partijpolitiek, CIA, NATO, etc..
Dit alles is gelieerd aan het associatieverdrag. Direct gelieerd.
De hele beerput.
Hoppa.quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Aaah, zo.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Linkse indoctrinatie op mijn universiteit is de naam van een facebookgroep
Aiiiiquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:18 schreef GSbrder het volgende:
Een vrije universiteit kan prima bestaan in een kapitalistische wereld.
Je moet alleen betalen.
Fris en 9,5% alcohol is een onmogelijke combinatie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:17 schreef Tchock het volgende:
Ik drink de nieuwe Duvel Tripel Hop. Heerlijk fris bier.
9,5%, dus Remlof keurt het al af. Zo zonde.
Onzin. Ik heb het in mijn mond terwijl ik dit typ.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:18 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Fris en 9,5% alcohol is een onmogelijke combinatie.
Doch:quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze willen gewoon niet op de Free University (Vrije Universiteit) zitten.
Snap ik wel, daar zitten uitsluitend bontkraagjes en scooterboys.
Als het maar in een blik zit een te midden van keurige forensen genuttigd kan worden in de trein.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:17 schreef Tchock het volgende:
Dat maakt het niet fris.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb het in mijn mond terwijl ik dit typ.
Had net een 3 Fonteinen bij het avondeten, lekker samen met 2 gebakken knorhaantjes.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:17 schreef Tchock het volgende:
3 Fonteinenquote:Op vrijdag 8 april 2016 20:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Had net een 3 Fonteinen bij het avondeten, lekker samen met 2 gebakken knorhaantjes.
Wat een beunhazen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Speaking of Vindicat:
Vindicat vergeet BTW en zorgt voor >300k verlies
Is niet waar, zie update. Alsnog debiel natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Speaking of Vindicat:
Konijn in geuze toch? Waar haal je zo snel konijn vandaan in Nederland?quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:23 schreef Reya het volgende:
[..]
3 Fonteinen
Eigenlijk,zou je er lapin à la gueuze bij moet eten.
Hier kun je ze in ieder geval wel bij een aantal traiteurs krijgen. Het mooiste is als je een aantal gehele exemplaren op de kop weet te tikken, want het orgaanvlees is ook goed te doen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Konijn in geuze toch? Waar haal je zo snel konijn vandaan in Nederland?
Geen toeristen.quote:
Ach, de praeses zegt...quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is niet waar, zie update. Alsnog debiel natuurlijk.
Ja, dat is me nogal een bedrag.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Speaking of Vindicat:
Ja, niet te geloven dat je als bedrijf je eigen naam fout zou schrijven in je nieuwe logo. En het dan ook gewoon invoeren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:32 schreef Gutmensch het volgende:
Behalve dan dat je Rijksmuseum zonder spatie hoort te schrijven imho.
Nee, die boycotten Nederland natuurlijk massaal na de uitslag van dat referendum waar we lieten zien wat een arrogant egocentrisch kutvolk we zijn.quote:
Ik vind tulpen echt hele lelijke bloemen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vond het wel mooi met de tulpen en de lente enzo.
En die reflectie in de plas. Is ook mooi.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vond het wel mooi met de tulpen en de lente enzo.
Samenstellingen schrijf je aan elkaar. Als je dat niet doet is het gewoon een taalfout.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is geen fout maar een stijlfiguur jongens.
Ja.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
En die reflectie in de plas. Is ook mooi.
Wel fijn dat de wereld niet uit autisten bestaat trouwens.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Samenstellingen schrijf je aan elkaar. Als je dat niet doet is het gewoon een taalfout.
Rijks-museum, dát was een stijlfiguur geweest.
Quality time met jezelf, goed idee. Maar kennelijk ben je dat niet (meer) zo gewend?quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja.
Ben even aan het rondfietsen alleen. Maar dan ga ik toch weer sociaal contact opzoeken blijkbaar.
Zie ook de afrekening onderaan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is niet waar, zie update. Alsnog debiel natuurlijk.
Wel ja, goed spellen is voor autisten. Geen wonder dat niemand van mijn leeftijd het nog kan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wel fijn dat de wereld niet uit autisten bestaat trouwens.
Even wennen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Quality time met jezelf, goed idee. Maar kennelijk ben je dat niet (meer) zo gewend?
Zelfs in Brussel weten de meeste mensen überhaupt niet dat dat referendum heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, die boycotten Nederland natuurlijk massaal na de uitslag van dat referendum waar we lieten zien wat een arrogant egocentrisch kutvolk we zijn.
Taalfouten kunnen ook stijlfiguren zijn als ik mij niet vergis.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel ja, goed spellen is voor autisten. Geen wonder dat niemand van mijn leeftijd het nog kan.
Standaard-Nederlands. En nee, een instituut als het Rijksmuseum zou zijn naam gewoon moeten spellen volgens de taalregels, vind ik.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Taalfouten kunnen ook stijlfiguren zijn als ik mij niet vergis.
En wat nu een taalfout is, is morgen standaard Nederlands.
Als ik iets geweldig vind, is het wel dat. Tussen compagne, werk, familie en sociale contacten ben ik veel te weinig alleen. Terwijl je dan juist soms geweldig kan genieten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Quality time met jezelf, goed idee. Maar kennelijk ben je dat niet (meer) zo gewend?
Maar wel ons arrogant en egocentrisch kutvolk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, die boycotten Nederland natuurlijk massaal na de uitslag van dat referendum waar we lieten zien wat een arrogant egocentrisch kutvolk we zijn.
Hmmm, orgaanvlees. Dat wordt even wennen. Maar ik ga eens kijken. Moules frites zit er de komende tijd toch niet in.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Hier kun je ze in ieder geval wel bij een aantal traiteurs krijgen. Het mooiste is als je een aantal gehele exemplaren op de kop weet te tikken, want het orgaanvlees is ook goed te doen.
Dat lijkt me een gemis, want tijd voor jezelf is heel nuttig.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Als ik iets geweldig vind, is het wel dat. Tussen compagne, werk, familie en sociale contacten ben ik veel te weinig alleen. Terwijl je dan juist soms geweldig kan genieten.
Holy shit. Nog echte maoïsten in UvA?quote:Op vrijdag 8 april 2016 19:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is dan een geluk bij een ongeluk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Zelfs in Brussel weten de meeste mensen überhaupt niet dat dat referendum heeft plaatsgevonden.
Niemand geeft een reet om dat referendum.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Op Geenstijl zijn ze boos dat het zo weinig heeft losgemaakt. Mja misschien heeft dat ook wel met de randomheid van de keuze voor het onderwerp te maken?
Conclusie: referenda zorgen alleen maar voor ontevreden mensen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Op Geenstijl zijn ze boos dat het zo weinig heeft losgemaakt. Mja misschien heeft dat ook wel met de randomheid van de keuze voor het onderwerp te maken?
Waarom is het geen ontwikkeling? Ik kan mij voorstellen hoe moeilijk het leven voor sommigen zijn geweest toen de naamvallen verdwenen. Mis jij ze nu of vind je dat taalfouten?quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Standaard-Nederlands. En nee, een instituut als het Rijksmuseum zou zijn naam gewoon moeten spellen volgens de taalregels, vind ik.
Het is ook geen ontwikkeling die plaatsvindt, eerder het omgekeerde.
Een referendum is pas succesvol als makelaars getrolld worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Conclusie: referenda zorgen alleen maar voor ontevreden mensen.
Politici over de emmer (waarvoor hulde), volk over de emmer (waarvoor hulde), quasi-intelligentsia schamen zich kapot (waarvoor hulde).
Geenstijl?quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
Daarnaast kan ik mij boeiendere dingen voorstellen om je druk over te maken.
Schier onmogelijk, tenzij het een referendum is om 100% van de woningen om te katten naar sociale huurwoningen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Een referendum is pas succesvol als makelaars getrolld worden.
Helemaal mee eens. Die spatie hoort niet, dan hadden ze het net zo goed Rijksmusejum kunnen noemen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Standaard-Nederlands. En nee, een instituut als het Rijksmuseum zou zijn naam gewoon moeten spellen volgens de taalregels, vind ik.
Het is ook geen ontwikkeling die plaatsvindt, eerder het omgekeerde.
Het is geen ontwikkeling omdat juist zaken aan elkaar schrijven (relatief) nieuwe spelling is. Als een taal complexer wordt krijg je dat losse woorden samensmelten. En ik lig er ook niet wakker van hoor. Maar als het dan ter sprake komt wil ik wel even mijn afgunst uiten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waarom is het geen ontwikkeling? Ik kan mij voorstellen hoe moeilijk het leven voor sommigen zijn geweest toen de naamvallen verdwenen. Mis jij ze nu of vind je dat taalfouten?
Uitgerekend een logo is een uitstekend instrument om creatief met taal om te gaan. Daarnaast kan ik mij boeiendere dingen voorstellen om je druk over te maken.
Prima spatie, niets mis mee.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Die spatie hoort niet, dan hadden ze het net zo goed Rijksmusejum kunnen noemen.
Of Rijksmuse um.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Die spatie hoort niet, dan hadden ze het net zo goed Rijksmusejum kunnen noemen.
das Reichs.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:44 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Prima.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen ontwikkeling omdat juist zaken aan elkaar schrijven (relatief) nieuwe spelling is. Als een taal complexer wordt krijg je dat losse woorden samensmelten. En ik lig er ook niet wakker van hoor. Maar als het dan ter sprake komt wil ik wel even mijn afgunst uiten.
Oei, dit neigt naar modbashen. Even dimmen.quote:
Correct. Het is net als een obsessie met Trump; hij is al die opwinding wel waard.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Op zich komt Geenstijl nog met concrete dingen dus mijn obsessie is enigzins terecht.
Reeeeeee yaaaaa (oh-oh)quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, dit neigt naar modbashen. Even dimmen.
G Sbr der.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oei, dit neigt naar modbashen. Even dimmen.
Ach Gut. Mensch.quote:
Topp laat.quote:
Anders lijkt het teveel op boekhouden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:48 schreef Reya het volgende:
Bek houden, dat is tenminste al met een spatie.
Banaanvraag is zonder spatie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:48 schreef Reya het volgende:
Ik snap je sig niet. Waarom zou een man geen angst kunnen hebben als zijn kinderen honger hebben?quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:48 schreef Reya het volgende:
Ik probeer pseudo-intellectueel te doen met citaten uit literaire meesterwerken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je sig niet. Waarom zou een man geen angst kunnen hebben als zijn kinderen honger hebben?
Dan kun je altijd nog dreigen die kinderen iets aan te doen. Denk dat dat wel werkt, hoor.
Ah, net als Gutmensch.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik probeer pseudo-intellectueel te doen met citaten uit literaire meesterwerken.
Ik moest laatst op een vrouwen-wc schijten (in de heren-wc was net gedweild volgens de toiletjuffrouw), en toen wilde de vrouw na mij in de rij niet op mijn wc, omdat het zo enorm stonk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:46 schreef robin007bond het volgende:
Poehh, toen ik net uit een openbaar mannentoilet kwam zei een kind nabij: "Hé, maar die toiletten zijn voor mannen!" tegen me.
Non-argument, natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
(in de heren-wc was net gedweild volgens de toiletjuffrouw)
Hoogtepunt van uw dag.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moest laatst op een vrouwen-wc schijten (in de heren-wc was net gedweild volgens de toiletjuffrouw), en toen wilde de vrouw na mij in de rij niet op mijn wc, omdat het zo enorm stonk.
Vond ik een prima prestatie.
Grap van economenkwaliteit.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:12 schreef GSbrder het volgende:
Je zal maar toiletjuffrouw zijn.
Dan heb je ook een schijtbestaan.
Hoop gezeik de hele dag.quote:
Haha, 8/10.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:12 schreef GSbrder het volgende:
Je zal maar toiletjuffrouw zijn.
Dan heb je ook een schijtbestaan.
Dit vind ik geen goed voorbeeld naar de FOK!users met een economiestudie. Zou je eens kunnen reflecteren op je rol als moderator in deze kwestie?quote:
Reya en ik doen een 360-graden feedback voor de competentieanalyse om te werken aan onze POP.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dit vind ik geen goed voorbeeld naar de FOK!users met een economiestudie. Zou je eens kunnen reflecteren op je rol als moderator in deze kwestie?
Wellicht moet ik dit noten, om zo de discussie ook met Forum Admins aan te zwengelen. Het gaat me toch allemaal wat ver.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Reya en ik doen een 360-graden feedback voor de competentieanalyse om te werken aan onze POP.
Reproduceren is sowieso van ondergeschikte waarde. Echte heren schrijven hun eigen literaire meesterwerken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:03 schreef Gutmensch het volgende:
Ik citeer nooit uit literaire meesterwerken, want die paar die ik gelezen heb ben ik al lang vergeten.
Als ik later groot ben wil ik dichter worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Reproduceren is sowieso van ondergeschikte waarde. Echte heren schrijven hun eigen literaire meesterwerken.
Kwestie van tijd voordat ze bij jou hetzelfde doen. Iedereen van het team in een kringetje en dan naar het gesnotter van gepeste collega's luisteren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wellicht moet ik dit noten, om zo de discussie ook met Forum Admins aan te zwengelen. Het gaat me toch allemaal wat ver.
Omdat SP in CB&W?quote:
Reya met z'n klompvoet voor een volle mavo-3 klas - dat lijkt me ook wel wat.quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat ze bij jou hetzelfde doen. Iedereen van het team in een kringetje en dan naar het gesnotter van gepeste collega's luisteren.
Joh, jij bent inmiddels toch wel op de leeftijd dat je je levenservaring om kan zetten in een roman?quote:Op vrijdag 8 april 2016 21:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als ik later groot ben wil ik dichter worden.
Maar daar ben ik nu nog te open voor.
Misschien doe ik het ooit nog eens, maar ik heb sinds de middelbare school al geen proza meer geschreven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Joh, jij bent inmiddels toch wel op de leeftijd dat je je levenservaring om kan zetten in een roman?
Ik probeer het regelmatig, maar eindig altijd met hele goede eerste zinnen.
Een 8 op de havo in 1980 is een 10 op het gym nu.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien doe ik het ooit nog eens, maar ik heb sinds de middelbare school al geen proza meer geschreven.
Maar destijds kon ik het best aardig, nooit minder dan een 8.
Minstens. En het zal 1986 geweest zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een 8 op de havo in 1980 is een 10 op het gym nu.
Dat Iamsterdamquote:
Briljant. Gaan meer toeristen heen dan welke attractie dan ook. Je wordt zelfs regelmatig aangesproken door mensen die willen weten waar het staat.quote:
Er zijn er meerdere toch?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Briljant. Gaan meer toeristen heen dan welke attractie dan ook. Je wordt zelfs regelmatig aangesproken door mensen die willen weten waar het staat.
Waarom? Geen idee. Maar het werkt wel.
Volgens mij wel maar ze verhuizen ook dus ik weet het niet precies. Museumplein staat er sowieso een, De Dam en Zuidas soms volgens mij.quote:
Hoe reken jij dat om?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:15 schreef Tchock het volgende:
Ik vind een plaat van Bob Dylan in m'n kast met prijskaartje fl. 40,10 (in 1969). Als ik dat omreken is het dezelfde koopkracht als ¤81 vandaag de dag.
Waren platen echt zo duur vroeger?
Dat is behoorlijk duur.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:15 schreef Tchock het volgende:
Ik vind een plaat van Bob Dylan in m'n kast met prijskaartje fl. 40,10 (in 1969). Als ik dat omreken is het dezelfde koopkracht als ¤81 vandaag de dag.
Waren platen echt zo duur vroeger?
Misschien betekent het prijskaartje niet wat het lijkt... Ik weet niet of de plaat ook echt in 1969 verkocht is voor dat geld of veel later. Lijkt me wel duur voor een tweedehands.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk duur.
Ik herinner me de eerste LP die ik kocht, Live Killers van Queen in 1979. Een dubbel-LP voor fl 27, dat was toen heel veel geld voor een 9-jarige.
Grappige tool.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php
Grappig, volgens die site was fl 27 in 1979 net zoveel als ¤ 27 nu.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php
Weet niet wat een Ascona voor auto is, maar voor ¤16.000 heb je een prima autootje vandaag de dag natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Grappig, volgens die site was fl 27 in 1979 net zoveel als ¤ 27 nu.
Ik weet nog dat mijn ouders in dat jaar een nieuwe Opel Ascona kochten voor fl 16.000. Koop je daar nu iets vergelijkbaars voor?
Is het gerelateerd aan het gemiddeld inkomen ofzo.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:27 schreef Tchock het volgende:
Oh, het zou ook de herdruk uit 1977 kunnen zijn, dan komt fl. 40 volgens die tool op ¤41. Lijkt me realistischer.
Cijfers van het CBS. Geen idee hoe die het doen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Is het gerelateerd aan het gemiddeld inkomen ofzo.
Het komt een beetje gekunsteld over hoe ze dit berekenen.
quote:About this dataset:
The prices for 1450-1800 are taken from:
Jan Luiten van Zanden, The prices of the most important consumer goods, and indices of wages and the cost of living in the western part of the Netherlands, 1450-1800 (data supplied by Jan de Vries, Jan Pieter Smits and Arthur van Riel). This file is also available on this website.
The data for 1800-1913 are taken from:
Arthur van Riel, Indices of the cost of living, 1800-1913. Further information is available with this datafile on this website.
Between 1913 and 1998 the data are taken from Jan Luiten van Zanden who has created the index from CBS-indices.
From 1998 on these data are supplemented from the CBS index.
Een Ascona was de luxe uitvoering van een Kadett. En dat is nu de Astra en te koop vanaf ¤19.000. Oftewel, auto's zijn buitenproportioneel duurder geworden sinds 1979.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet niet wat een Ascona voor auto is, maar voor ¤16.000 heb je een prima autootje vandaag de dag natuurlijk.
Letterlijk zo veel?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:37 schreef Gutmensch het volgende:
Computers zijn dan weer een factor 10.000 goedkoper geworden.
Qua dollar per eenheid rekenkracht zeker, misschien wel meerquote:
Qua rekenkracht heb je Moore's Law natuurlijk. Maar wat kost een "gemiddelde" computer nu vs in de jaren 80?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Per rekencapaciteit die je er voor krijgt?
In de jaren tachtig kostte een microprocessor duizend gulden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Qua rekenkracht heb je Moore's Law natuurlijk. Maar wat kost een "gemiddelde" computer nu vs in de jaren 80?
Allebei vierhonderd. Toen fl 400 voor je Commodore 64 en nu ¤400 voor een Acer laptop.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Qua rekenkracht heb je Moore's Law natuurlijk. Maar wat kost een "gemiddelde" computer nu vs in de jaren 80?
Cool.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Allebei vierhonderd. Toen fl 400 voor je Commodore 64 en nu ¤400 voor een Acer laptop.
Begin jaren tachtig betaalde je nog 1000 gulden voor een TRS 80.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Allebei vierhonderd. Toen fl 400 voor je Commodore 64 en nu ¤400 voor een Acer laptop.
Wat kon je met zo'n ding eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:41 schreef Disana het volgende:
[..]
In de jaren tachtig kostte een microprocessor duizend gulden.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:41 schreef Disana het volgende:
[..]
In de jaren tachtig kostte een microprocessor duizend gulden.
Duurder hoor. LP's zijn prijzig.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:44 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik zit trouwens ook eens in mijn LP-verzameling te kijken. Mijn vader heeft in '72 een paar Pink Floyd LP's gekocht voor fl. 17,50. Dat is nu ongeveer ¤28,80. Dat is dus wel ongeveer gelijk gebleven.
Je kon erop in Basic programmeren. En dat moest ook wel, want je moest alle programma's zelf invoeren.quote:
Hè hè. Dat weet ik. Maar ik weet niet wat je dan daadwerkelijk kon met de programma's die je ingevoerd had.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kon erop in Basic programmeren. En dat moest ook wel, want je moest alle programma's zelf invoeren.
Maar toch, best indrukwekkend.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1975.
Maar dan heb je zo'n ding waar je terminals op aansluit, meen ik. Niet echt een PC.
Dat zou kunnen. Ik kreeg een VIC-20 van m'n ouders in 1983 en die kostte toen iets van fl 300. Maar dat was omdat toen net de opvolger (de Commodore 64) was geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Begin jaren tachtig betaalde je nog 1000 gulden voor een TRS 80.
Tekstverwerken, tennissen, tekst-rpg's spelen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hè hè. Dat weet ik. Maar ik weet niet wat je dan daadwerkelijk kon met de programma's die je ingevoerd had.
Klopt, ineens kelderden de prijzen, de Commodores waren betaalbaar. Ik had ook als eerste een Vic 20, daar heb ik best nog plezier van gehad.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik kreeg een VIC-20 van m'n ouders in 1983 en die kostte toen iets van fl 300. Maar dat was omdat toen net de opvolger (de Commodore 64) was geïntroduceerd.
Ik vind het jammer dat er geen tekst-rpg's meer zijn. Vroeger deed ik die ook nog wel (al waren ze toen ook al ouderwets naturlijk). Leuk altijd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Tekstverwerken, tennissen, tekst-rpg's spelen.
Ja die waren best leuk, je moest je ook altijd goed concentreren om te onthouden welke richting je uit was gegaan. Maar toen kwamen King's Quest en Lazy Larry, met echte plaatjes.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er geen tekst-rpg's meer zijn. Vroeger deed ik die ook nog wel (al waren ze toen ook al ouderwets naturlijk). Leuk altijd.
Don't Bend, Ascend van Godspeed You! Black Emperor is de laatste nieuwe LP die ik in de winkel heb gekocht. Dat is één 12", één 7", een poster, en een digitale download, voor 27,90.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Duurder hoor. LP's zijn prijzig.
Al worden ze wel steeds goedkoper omdat ze populairder worden, dat is echt fijn. Laatst voor ¤12,50 een album van Nirvana op de kop getikt nieuw, goedkoopste in hele lange tijd.
Maak je een reisje terug in de tijd? Ik heb van Dylan alleen Hurricane.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:48 schreef Tchock het volgende:
Tevens: Wat was Dylan briljant in de sixties.
King's Quest speelde ik vroeger op de oude pc van mijn omaquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja die waren best leuk, je moest je ook altijd goed concentreren om te onthouden welke richting je uit was gegaan. Maar toen kwamen King's Quest en Lazy Larry, met echte plaatjes.
Ik wist niet dat ik deze plaat had en word helemaal blij van wat er langskomtquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Maak je een reisje terug in de tijd? Ik heb van Dylan alleen Hurricane.
Nieuwe van de Last Shadow Puppets was ¤35. Sufjan Stevens ¤30. Jamie xx ¤40. Enz.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Don't Bend, Ascend van Godspeed You! Black Emperor is de laatste nieuwe LP die ik in de winkel heb gekocht. Dat is één 12", één 7", een poster, en een digitale download, voor 27,90.
Met plaatjes kijken kwam je een heel eind. Leuk spel voor zijn tijd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
King's Quest speelde ik vroeger op de oude pc van mijn oma.
Kon bijna geen Engels, toch avonturen beleefd.
Dylan kon eigenlijk nooit goed zingen, maar hij heeft fantastische nummers geschreven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ik deze plaat had en word helemaal blij van wat er langskomt
Heb je daarop ook Pirate Adventure gespeeld? Een text adventure waarin je kon teleporteren door "yoho" te zeggenquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, ineens kelderden de prijzen, de Commodores waren betaalbaar. Ik had ook als eerste een Vic 20, daar heb ik best nog plezier van gehad.
Absoluut waar. Hoewel hij er nog wel mee weg kwam toen hij jong was, vind ik. Vanaf de 80's-90's is het echt slecht, en zijn laatste album kon ik niet meer afluisteren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Dylan kon eigenlijk nooit goed zingen, maar hij heeft fantastische nummers geschreven.
Ik herinner het me niet meer, maar het zou heel goed kunnen want ik was gek op text adventures.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heb je daarop ook Pirate Adventure gespeeld? Een text adventure waarin je kon teleporteren door "yoho" te zeggen
Heb ik echt heel veel gespeeld: https://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Adventure
Dan moet je Zork ook kennenquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik herinner het me niet meer, maar het zou heel goed kunnen want ik was gek op text adventures.
Leuk nummer, maar ik vind die stem toch wel een beetje problematisch.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut waar. Hoewel hij er nog wel mee weg kwam toen hij jong was, vind ik. Vanaf de 80's-90's is het echt slecht, en zijn laatste album kon ik niet meer afluisteren.
Oh wat leuk, daar ga ik morgen eens naar kijken. Zien of ik het nog kanquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan moet je Zork ook kennen
Kan je nu online spelen: http://iplayif.com/?story(...)Fzcode%2Fzdungeon.z5
Ja, ik dus ook. Hij had op dat laatste album ook een ode aan de Titanic van tien minuten. Wat een bagger.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Leuk nummer, maar ik vind die stem toch wel een beetje problematisch.
Jemig. Hij kan het zingen van zijn verder goede nummers beter aan anderen overlaten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik dus ook. Hij had op dat laatste album ook een ode aan de Titanic van tien minuten. Wat een bagger.
Dure smaak (of zaak).quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nieuwe van de Last Shadow Puppets was ¤35. Sufjan Stevens ¤30. Jamie xx ¤40. Enz.
Ik koop wel veel deluxe dingen. Is mijn zwakte.
Ik ben een beetje referendummoe, en het is ook bedtijd. Welterusten herenquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:58 schreef Gutmensch het volgende:
Ah zometeen Plasterk in Pauw. Die vind ook dat er flink gesleuteld moet worden aan die referendumwet.
Letterlijk gister eentje gekocht bij een concert voor 35.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dure smaak (of zaak).
Meestal koop ik bij concerten LP's. Dan heb je ze voor een euro of 15-20, afhankelijk van de naam.
Vindt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:58 schreef Gutmensch het volgende:
Ah zometeen Plasterk in Pauw. Die vindt ook dat er flink gesleuteld moet worden aan die referendumwet.
Dan zal het je smaak zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Letterlijk gister eentje gekocht bij een concert voor 35.![]()
Maar je hebt wel gelijk dat het ook goedkoper kan.En de kwaliteit van LP's is vandaag de dag echt veel hoger dan vroeger.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut waar. Hoewel hij er nog wel mee weg kwam toen hij jong was, vind ik. Vanaf de 80's-90's is het echt slecht, en zijn laatste album kon ik niet meer afluisteren.
Dat was ook een deluxe, met fotoboek er bij en gelimiteerde persing en bonus 7'. En gesigneerd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan zal het je smaak zijn.
Leuke band, als het zijn fans 35 euro laat betalen voor zo'n LP.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh wat leuk, daar ga ik morgen eens naar kijken. Zien of ik het nog kan
Productiekosten, een euro of 5quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was ook een deluxe, met fotoboek er bij en gelimiteerde persing en bonus 7'. En gesigneerd.
Deze is heerlijkquote:
Tsja. Moet je ding zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoiets waarschijnlijk ja. Haha.
Had hier laatst mijn mooiste nieuwe aanwinst ook gepost:
[ afbeelding ]
Zo mooi.
Zeg jij "chillen"?quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je bent ook aan het chillen na een productieve dag?
En ik maar denken dat jij een rollator gebruikte...quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja. Zal wel een dingetje van mijn generatie zijn.
Pff. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je hard moet werken als docent, maar vandaag was wel een uitdaging.quote:
Waren de pubers lastig vandaag?quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pff. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat je hard moet werken als docent, maar vandaag was wel een uitdaging.
Zeker niet, het was de allerlaatste lesdag, dus dat is vooral erg gezellig, Maar het is ook de uiterste dag om alle cijfers binnen te hebben, en dat is toch wel een uitdaging.quote:
De zomervakantie start begin april tegenwoordig?quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker niet, het was de allerlaatste lesdag, dus dat is vooral erg gezellig, Maar het is ook de uiterste dag om alle cijfers binnen te hebben, en dat is toch wel een uitdaging.
Aha, op die manier.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker niet, het was de allerlaatste lesdag, dus dat is vooral erg gezellig, Maar het is ook de uiterste dag om alle cijfers binnen te hebben, en dat is toch wel een uitdaging.
Nee, vmbo-bb en -kb leerlingen moeten praktijkexamens doen en die zijn de komende 2 weken. Dus op de examentrainingen na zijn de reguliere lessen afgelopen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De zomervakantie start begin april tegenwoordig?
Dus jouw zomervakantie is zo goed als begonnenquote:Op zaterdag 9 april 2016 01:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, vmbo-bb en -kb leerlingen moeten praktijkexamens doen en die zijn de komende 2 weken. Dus op de examentrainingen na zijn de reguliere lessen afgelopen.
Nee, dat niet, alhoewel een groot deel van de druk er nu wel af is. Naast het nakijken van de examens geef ik ook nog andere klassen les.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dus jouw zomervakantie is zo goed als begonnen
Ah, maar wat minder druk is wel lekker net nu de lente begintquote:Op zaterdag 9 april 2016 01:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat niet, alhoewel een groot deel van de druk er nu wel af is. Naast het nakijken van de examens geef ik ook nog andere klassen les.
http://www.nrc.nl/next/2016/04/08/zonder-last-1606266quote:‘Helaas Ilja,’ schreef Xavier Baudet, een van de initiatiefnemers van het Oekraïnereferendum, gisteren op mijn Facebookpagina. „Het pakte iets beter uit. Toch mijn complimenten: jij en je geestverwanten hebben alles op alles gezet om de legitimiteit van dit referendum ter discussie te stellen. Als jullie de volgende keer nog iets beter je best doen zal een nieuw referendum de 30% niet halen, en hoef je niet bang te zijn dat jullie het podium moeten delen met een andere elite, of nog erger: het volk.”
Het is een misverstand dat dit referendum een feest was voor de democratie, dat de tegenstanders van het associatieverdrag het referendum hebben gewonnen en dat de uitslag van enige invloed moet zijn op het beleid. Deze drie misverstanden waarop Xavier Baudet, het zelfverklaarde boegbeeld van de andere elite, zijn triomfantelijke feeststemming baseert, verklaren waarom het onnodig is om de legitimiteit van het referendum ter discussie te stellen. Het is illegitiem. Het is zelfs ongrondwettelijk. Maar het grootste misverstand is dat het de bedoeling van democratie is om het volk een podium te bieden.
Oude Griekse denkers over staatsinrichting, zoals Aristoteles en Polybius, wijzen erop dat democratie, die zij positief beoordelen, kan omslaan in haar negatieve pendant, die zij ‘ochlocratie’ noemen. Dat is wat er ontstaat als het gemene volk aan de macht komt, het plebs begint zijn zin door te drijven op grond van zijn numerieke overwicht en demagogen op het podium klimmen om de minst geïnformeerde leden van de samenleving voor hun eigen belangen te mobiliseren. De dommen zijn altijd in de meerderheid en als zij op grond daarvan de macht opeisen, maakt het algemene belang plaats voor de waan van de dag. Dat is wat er in Nederland en elders op dit moment gebeurt. De schreeuwers krijgen de gelegenheid om de denkers te overstemmen. Dat zijn de krachten die populisten als Geert Wilders en Donald Trump uitbuiten voor hun eigen gewin.
Dat een bij uitstek populistisch forum als GeenStijl bij wijze van pubergrap een referendum weet af te dwingen over een zaak die de initiatiefnemers geen hol interesseert, is geen feest voor de democratie, maar een uitwas van ochlocratie. Het volk dat eergisteren daadwerkelijk heeft gestemd, is in de verste verten niet geïnformeerd, geschoold en gekwalificeerd genoeg om een verdragstekst van honderden pagina’s juridisch proza op haar merites te beoordelen. De uitslag zeg niets, ook als de voorstanders hadden gewonnen, omdat hij op grond van de verkeerde argumenten tot stand is gekomen.
En de voorstanders hebben gewonnen. Anders dan bij algemene verkiezingen, waar iemand die niet stemt geen keuze maakt uit tientallen alternatieven, is bij dit referendum een niet uitgebrachte stem een stem om het regeringsbeleid niet bij te sturen. Ongeveer twintig procent van alle kiesgerechtigden heeft tegen het verdrag gestemd. Dat is ongeveer de aanhang van de eurosceptische partijen PVV en SP. Tachtig procent stemt al dan niet stilzwijgend in met het verdrag.
Na dit raadgevende referendum is het woord nu aan het parlement. Politici zeggen braaf dat ze rekening zullen houden met de uitslag, waarmee ze de verkeerd geïnterpreteerde uitslag bedoelen die zegt dat ‘nee’ heeft gewonnen. Dit is ongrondwettelijk. Artikel 67 lid 3 van de Nederlandse Grondwet over de leden van de Staten-Generaal luidt: ‘De leden stemmen zonder last.’ De grondwet verbiedt het expliciet dat parlementariërs zich in hun stemgedrag laten sturen door derden.
Dit referendum dat nooit gehouden had mogen worden en dat is gewonnen door de voorstanders, moet zonder gevolgen blijven.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 07:51 schreef Friek_ het volgende:
Een prima stuk van Ilja Leonard Pfeijffer.
Jankstukquote:Op zaterdag 9 april 2016 07:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/next/2016/04/08/zonder-last-1606266
Deze even gedeeld op NWS. Een prima stuk van Ilja Leonard Pfeijffer.
Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
de Volkskrant
Opvallend: als Nederland zou worden geregeerd volgens bindende referenda zou er vrijwel niets veranderen
Geen hek om Nederland, geen minarettenverbod en geen doodstraf. Als Nederland nú het bindend referendum invoert, gebeurt er bar weinig. Tot die conclusie komen experts als opiniepeiler Maurice de Hond, onderzoeker Peter Kanne en politicoloog Martin Rosema.
Ilja laat prima zien waarom de elite waar zij zich toe vind behoren niet geschikt is voor openbaar bestuur.quote:Op zaterdag 9 april 2016 07:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zwitserland laat heel goed zien hoe een directe democratie werkt. Een bevolking die beter geinformeerd is over en meer betrokken bij het openbaar bestuur.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
de Volkskrant
Opvallend: als Nederland zou worden geregeerd volgens bindende referenda zou er vrijwel niets veranderen
Geen hek om Nederland, geen minarettenverbod en geen doodstraf. Als Nederland nú het bindend referendum invoert, gebeurt er bar weinig. Tot die conclusie komen experts als opiniepeiler Maurice de Hond, onderzoeker Peter Kanne en politicoloog Martin Rosema.
Wat is een apparachick?quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zwitserland laat heel goed zien hoe een directe democratie werkt. Een bevolking die beter geinformeerd is over en meer betrokken bij het openbaar bestuur.
Dit is nu juist wat de Apparachicks niet willen, het perkt hun macht en paternalisme in
Een woordgrapje op Apparatsjik ivm de dame die dat huilstukje in het nrc schreefquote:
Dame?quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een woordgrapje op Apparatsjik ivm de dame die dat huilstukje in het nrc schreef
Wat een Apparatsjik is weet je neem in aan?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Apparatsjik
Al met al zeer geslaagde grap.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dame?
[ afbeelding ]
Slappe polsjes misschien, maar verder geen dame.
Hoe verklaar je de uitslag van afgelopen woensdag?quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
de Volkskrant
Goedemorgen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:18 schreef Disana het volgende:
Vanochtend noemde een Belg op de radio 'Baudet, de pinup van de natiestaat'.
Goedemorgen.
Ik heb ook niet meegekregen wie het was, hij had een boek over politiek geschreven geloof ik. Maar ik vond zijn omschrijving wel raak: Baudet is een ijdeltuit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:24 schreef Webschip het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Niet iedere belg neem ik serieus
IJdel is ie zeker.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb ook niet meegekregen wie het was, hij had een boek over politiek geschreven geloof ik. Maar ik vond zijn omschrijving wel raak: Baudet is een ijdeltuit.
Nu je het zegt... het moet hem wel geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was Reya die de piano-foto in gedachten had?
Volgens mij is hij niet meer dan gemiddeld intelligent.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:34 schreef Webschip het volgende:
Maar hij is natuurlijk wel heel intelligent.
Mwoah. mr.dr. Maar dat is idd geen garantie op superintelligentie...quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij is hij niet meer dan gemiddeld intelligent.
Vindt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ilja laat prima zien waarom de elite waar zij zich toe vind behoren niet geschikt is voor openbaar bestuur.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:36 schreef Tchock het volgende:
Vluchtelingen gered na wanhopig sms'je
Ik doe verder zelf geen uitspraken maar lees alsjeblieft even dit artikel plus de comments.
Mods, verwijder deze post maar als het niet door de beugel kan. Ik kon het niet laten passeren.
De spijker op de kop.quote:Op zaterdag 9 april 2016 07:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Zeggen dat de voorstanders hebben gewonnen omdat 80% "al dan niet stilzwijgend instemt" vind ik echt niet sterk. De meerderheid van de stemmers zei nee, dát is bepalend in mijn ogen.quote:
Een kleine minderheid heeft aangegeven het regeringsbeleid in deze niet te steunen. Dat zei ik al meteen na de uitslag en dat vind ik nog steeds.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind je dat echt? Zeggen dat de voorstanders hebben gewonnen omdat 80% "al dan niet stilzwijgend instemt" vind ik echt niet sterk. De meerderheid van de stemmers zei nee, dát is bepalend in mijn ogen.
Nonsens, dit is gewoon een goed stuk dat het waard is om gelezen te worden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:08 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het een goed stuk, omdat het lekker arrogant en elitair is. Inhoud doet dan minder ter zake.
Als de opkomst 49% was met 100% tegen en 0% voor, dan hadden de voorstanders ook gewonnen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een kleine minderheid heeft aangegeven het regeringsbeleid in deze niet te steunen. Dat zei ik al meteen na de uitslag en dat vind ik nog steeds.
Maar dit was geen normale stemming, maar een raadgevend referendum. Waarin alles bij elkaar 20% van de bevolking aangaf de regering niet te steunen in het ratificeren van deze associatieovereenkomst. Dat betekent de facto dus dat de regering gewoon z'n schouders kan ophalen en dat ook moet doen, omdat zij de steun heeft van de meerderheid van de kiesgerechtigden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als de opkomst 49% was met 100% tegen en 0% voor, dan hadden de voorstanders ook gewonnen?
En wat je nu zegt is wel waar, maar niet hetzelfde als wat in dat stuk staat. Er kunnen ook wetten worden aangenomen door een minderheid van het parlement, dat wil niet zeggen dat ze dan niet minder aangenomen zijn omdat een deel niet gestemd heeft. Democratie houdt wat de stemming betreft geen rekening met diegenen die zich niet laten horen (uiteraard wel in uitvoering, dat is juist één van de kenmerken van democratie).
Eens.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar dit was geen normale stemming, maar een raadgevend referendum. Waarin alles bij elkaar 20% van de bevolking aangaf de regering niet te steunen in het ratificeren van deze associatieovereenkomst. Dat betekent de facto dus dat de regering gewoon z'n schouders kan ophalen en dat ook moet doen, omdat zij de steun heeft van de meerderheid van de kiesgerechtigden.
Hierover is geen discussie. Als jij dit wil vertalen naar "dit referendum is gewonnen door de voorstanders" ben ik dat niet met je eens omdat het iets inherent anders is dan dat de meerderheid van de mensen niet wilde stemmen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:43 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar dit was geen normale stemming, maar een raadgevend referendum. Waarin alles bij elkaar 20% van de bevolking aangaf de regering niet te steunen in het ratificeren van deze associatieovereenkomst. Dat betekent de facto dus dat de regering gewoon z'n schouders kan ophalen en dat ook moet doen, omdat zij de steun heeft van de meerderheid van de kiesgerechtigden.
Ik zou eerder zeggen dat je politiek niet aan schrijvers over moet laten. De overgrote meerderheid van de stemmers zegt neen en dan de overwinning claimen op basis van de thuisblijvers. Juist.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:01 schreef Kaas- het volgende:
Ook wel, waarom je rekenen niet aan juristen over moet laten.
Het is in ieder geval niet gewonnen door de tegenstanders.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hierover is geen discussie. Als jij dit wil vertalen naar "dit referendum is gewonnen door de voorstanders" ben ik dat niet met je eens omdat het iets inherent anders is dan dat de meerderheid van de mensen niet wilde stemmen.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:58 schreef eriksd het volgende:
Curieus. Een meerderheid stemt tegen maar toch is de meerderheid voor
Een referendum is niet "Ga nu naar de stembus als je tegen het beleid bent". Een referendum is het vragen van de mening van het volk over een bepaald standpunt. De meerderheid van de mensen die bereid was zijn mening te laten horen, heeft tegen gestemd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet gewonnen door de tegenstanders.
Een meerderheid stemt, al dan niet stilzwijgend, in met de ratificatie van het verdrag. Lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:58 schreef eriksd het volgende:
Curieus. Een meerderheid stemt tegen maar toch is de meerderheid voor
Nee, juist dit referendum had heel erg in zich dat je je alleen moest laten horen als je het er niet mee eens was. Dat heeft een kleine minderheid gedaan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een referendum is niet "Ga nu naar de stembus als je tegen het beleid bent". Een referendum is het vragen van de mening van het volk over een bepaald standpunt. De meerderheid van de mensen die bereid was zijn mening te laten horen, heeft tegen gestemd.
Dat je dat anders wil spinnen of framen om een andere betekenis aan de uitslag te geven vind ik eerder een teken van slecht verliezerschap. Overigens zag je dit natuurlijk ook al mijlenver aankomen, nog meer reden om tegen deze achterlijke referendumvorm te zijn.
Dat is net zo goed jouw eigen invulling als "Dit referendum gaat over een ja of nee tegen de EU" de invulling van Baudet en Roos is.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, juist dit referendum had heel erg in zich dat je je alleen moest laten horen als je het er niet mee eens was. Dat heeft een kleine minderheid gedaan.
Die mening van mij wordt anders breed gedeeld. De opkomsteis zorgde ervoor dat voorstanders massaal thuisbleven.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is net zo goed jouw eigen invulling als "Dit referendum gaat over een ja of nee tegen de EU" de invulling van Baudet en Roos is.
"Bent u vóór of tégen het amendement Wilders waardoor art. 1 van de Grondwet zal gaan luiden: 'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Behalve dan als het over die stinkmoslims met hun apengod Allah gaat?"quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:16 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gewoon meteen een moslimreferendum.
Ja, het aantal mensen dat deze uitleg graag voor zijn eigen politieke karretje spant is inderdaad erg groot.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die mening van mij wordt anders breed gedeeld.
Tsja, dat is ook gewoon dom.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die mening van mij wordt anders breed gedeeld. De opkomsteis zorgde ervoor dat voorstanders massaal thuisbleven.
En als de uitslag van het referendum dan een opkomst is van 50% waarvan 90% tegen en 10% voor, lekker gaan claimen dat de vóórstanders van het amendement hebben gewonnen, immers hebben 55% van de mensen al dan niet stilzwijgend ingestemd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
"Bent u vóór of tégen het amendement Wilders waardoor art. 1 van de Grondwet zal gaan luiden: 'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Behalve dan als het over die stinkmoslims met hun apengod Allah gaat?"
Gelukkig kan de grondwet alleen gewijzigd worden als je ook een tweederde meerderheid in de Eerste Kamer haalt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
"Bent u vóór of tégen het amendement Wilders waardoor art. 1 van de Grondwet zal gaan luiden: 'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Behalve dan als het over die stinkmoslims met hun apengod Allah gaat?"
Tchock, gisteravond echt een chille bierselectie joh op het Gronings bierfestival. 16 nieuwe ingecheckt. Vanavond weer.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als de uitslag van het referendum dan een opkomst is van 50% waarvan 90% tegen en 10% voor, lekker gaan claimen dat de vóórstanders van het amendement hebben gewonnen, immers hebben 55% van de mensen al dan niet stilzwijgend ingestemd.
Kun je er nog wel een referendum over houden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gelukkig kan de grondwet alleen gewijzigd worden als je ook een tweederde meerderheid in de Eerste Kamer haalt.
Tuurlijk. Iedereen die zich niet heeft uitgesproken vindt exact wat jij ook vindt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als de uitslag van het referendum dan een opkomst is van 50% waarvan 90% tegen en 10% voor, lekker gaan claimen dat de vóórstanders van het amendement hebben gewonnen, immers hebben 55% van de mensen al dan niet stilzwijgend ingestemd.
Ach, dat wordt er wel doorgemoffeld. Volgens de Grondwet zelf moet bij een wijziging de Kamers ontbonden worden waarna er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, maar in de praktijk gebeurt dat niet en wordt het uitgesteld naar de volgende verkiezingen. Bijna niemand weet bijvoorbeeld dat ze in 2008 voor een grondwetswijziging hebben gestemd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gelukkig kan de grondwet alleen gewijzigd worden als je ook een tweederde meerderheid in de Eerste Kamer haalt.
Of is stilzwijgend tegen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een meerderheid stemt, al dan niet stilzwijgend, in met de ratificatie van het verdrag. Lijkt me duidelijk.
16? Groeten aan de zusters en artsen dan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Tchock, gisteravond echt een chille bierselectie joh op het Gronings bierfestival. 16 nieuwe ingecheckt. Vanavond weer.
Lijkt me een prima manier om de islamitische medemens meer in de democratie te betrekken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:25 schreef Kaas- het volgende:
Er moet een referendum komen over of hommo's gewoon weer verboden moeten worden.
Kaas loopt rond met een lever die net zo vettig is als zijn kop.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
16? Groeten aan de zusters en artsen dan.
Het zijn proefglaasjes en dan deel ik de meeste ook nog, was niet eens echt aangeschoten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
16? Groeten aan de zusters en artsen dan.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:35 schreef Kaas- het volgende:
Ik begon met een Italiaanse Tripel met eucalyptus erdoor en een kruidige sigaar erbij. Toen een zware Belgische Tripel die in cognac-vaten heeft gelegen. Inmiddels naar Dominicaanse longfiller sigaar geswitched waar een Gouden Carolus uit 2015 geïnjecteerd met whisky perfect bij smaakte.
Ik was al bang dat het zoals dat eerste stukje door ging.quote:Daarna nog 13 biertjes geproefd, waaronder een Salty Dick van Oedipus Brewing, een zoute IPA, die echt vies was maar vooral veel hele lekkere.
Vanavond wordt weer puur genot.
Nou, family pack condooms kopen en als de wiedeweerga naar die school voor doofstomme kinderen dan.quote:
Godverquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nou, family pack condooms kopen en als de wiedeweerga naar die school voor doofstomme kinderen dan.
Lekker elitair doen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:25 schreef Kaas- het volgende:
Er moet een referendum komen over of hommo's gewoon weer verboden moeten worden.
Het wordt steeds gekker met die namen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:35 schreef Kaas- het volgende:
Ik begon met een Italiaanse Tripel met eucalyptus erdoor en een kruidige sigaar erbij. Toen een zware Belgische Tripel die in cognac-vaten heeft gelegen. Inmiddels naar Dominicaanse longfiller sigaar geswitched waar een Gouden Carolus uit 2015 geïnjecteerd met whisky perfect bij smaakte. Daarna nog 13 biertjes geproefd, waaronder een Salty Dick van Oedipus Brewing, een zoute IPA, die echt vies was maar vooral veel hele lekkere.
Vanavond wordt weer puur genot.
Dronk bij dezelfde brouwerij ook een Mannenliefde.quote:
En een Mama, wat ook een leuke is als je brouwerij Oedipus heet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dronk bij dezelfde brouwerij ook een Mannenliefde.
Tijdens de sigarenproeverij gingen ze ineens homograppen maken. Zat ik daar een beetje. HAHAHAHA. Hehe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |