abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161289325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De hogere opleiding genaamd "het leven" inderdaad.
geen universiteit ofzo? maar wel havo denk ik. kan haast niet anders.
pi_161289348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar ben je nou oprecht verbaast over wat ik schreef?
Zo werkt het al enige tijd hoor.
ja ik ben zelf heel slecht op de hoogte.
pi_161289357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dan gaat Rutte iets leuks doen in het bedrijfsleven.
"Eindelijk echt geld verdienen!" Ik hoor het hem al zeggen.
Gewetensvraag: denkt iemand dat het Nederlandse volk hem ook maar ene fuck interesseert?
Er zijn geen staatsmannen meer. De politiek is these days een springplank naar een functie bij een bank of een verzekeraar. Of beter nog bij het Europees parlement, dat is pas echt cashen.
Mm, die gasten harken echt wat binnen bij de banken, verzekeraars dat soort dingen hoor, hoeven ze ook niet veel meer te kunnen, dat gaat op naamsbekendheid.
Bij EP verdien je weliswaar aardig maar gemiddeld directeurtje van een beetje lopend zaakje met 400 medewerkers verdient al veel meer.
I´m back.
pi_161289383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:08 schreef matthias24 het volgende:

[..]

geen universiteit ofzo? maar wel havo denk ik. kan haast niet anders.
Dat is offtopique Haddock.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:11:36 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161289444
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Met triestheid bedoel ik de slachtofferrol.
Doe eens de moeite om je in te lezen zou ik zeggen. De enige triestheid die hier is, is de poging tot het traineren van democratie. Net zo triest als je houding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161289447
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:
Bij EP verdien je weliswaar aardig maar gemiddeld directeurtje van een beetje lopend zaakje met 400 medewerkers verdient al veel meer.
Dat zou kunnen. Maar het gemiddeld directeurtje moet daar een stuk meer voor doen. Zoveel is zeker.
Ondertussen incasseren zij hun "aanwezigheidspremie" door een vrindje te laten tekenen. Het is allemaal zo makkelijk.
pi_161289480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar het gemiddeld directeurtje moet daar een stuk meer voor doen. Zoveel is zeker.
Welnee, dat valt wel mee.
I´m back.
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:16:14 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161289597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe eens de moeite om je in te lezen zou ik zeggen. De enige triestheid die hier is, is de poging tot het traineren van democratie.
:O. Tuurlijk jonge. Wat een kleinzerigheid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:47:48 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161290617
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:O. Tuurlijk jonge. Wat een kleinzerigheid.
Kleinzerigheid? Om een democratische verkiezing die van alle kanten getraineerd en gekleineerd wordt? Daarbij nog constateringen zijn?
Enige kleinzerigheid die ik zie, zit bij jou. Over dat er überhaupt democratie is...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 april 2016 @ 22:13:19 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_161291344
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:23 schreef Red_85 het volgende:
Trouwens een beste lijst wat er allemaal voor onregelmatigheden zijn geconstateerd inmiddels. Allemaal 'fouten'? ...
Ging allemaal wel erg een kant op.

https://www.geenstijl.nl/(...)tten_voorfraude.html
Ha, de boze burger die een losse stoeptegel bij het stemlokaal als teken ziet van het Grote Complot Tegen De Gewone Man.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_161291769
Het referendum is een grote nederlaag voor de EU. En nu doorpakken beste mensen. Op naar een referendum voor een Nexit!!!!
pi_161292841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 22:25 schreef juliusceasar het volgende:
Het referendum is een grote nederlaag voor de EU.
Ik vraag het me af.
Zij laten zich reeds lang niet meer leiden door enige stem des volks geloof ik.
We krijgen gewoon weer de middelvinger en verder business as usual.
Verder was het natuurlijk geen stemming over het functioneren van de EU.
pi_161293015
De NEE stem blijkt uiteindelijk een scheet te zijn die wat in de weg zit.

We moeten er niet meer van maken dan het is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 8 april 2016 @ 23:20:22 #164
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161293363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:06 schreef Montagui het volgende:
De NEE stem blijkt uiteindelijk een scheet te zijn die wat in de weg zit.

We moeten er niet meer van maken dan het is.
Ik vind het wel vermakelijk om te zien dat mensen dachten dat ze echt de EU hadden gesaboteerd met hun NEE stem.
pi_161293480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ik ben blij dat jullie eveneens die urgentie voelen, het probleem is alleen dat wij dat niet mogen! De wetgeving staat het niet toe, daarom zit er niets anders op dan over andere zaken te stemmen die EU-gerelateerd zijn. Bevalt het de politici niet? Er is een hele simpele oplossing: moderniseer die wet eens en sta wel toe dat wij zelf het onderwerp bepalen. Tegen de tijd dat het verdrag is uitonderhandeld hebben wij niets meer te vertellen, dan is het referendum niet nuttig! We moeten nee kunnen stemmen voordat Rutte iets toezegt!
Ik beperk me wel tot referenda die ik nuttig acht en tot de eerstvolgende reguliere verkiezingen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 00:06:10 #166
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161294566
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vind het wel vermakelijk om te zien dat mensen dachten dat ze echt de EU hadden gesaboteerd met hun NEE stem.
Het is wel wind in de zeilen van de BREXIT-club die natuurlijk weer wel een existentiële bedreiging voor de EU vormt.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161294731
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ook wel vermakelijk dat de voorstemmers er zich dan zo druk om maken.
  zaterdag 9 april 2016 @ 00:17:45 #168
262211 hhh38
pi_161294773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 00:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ook wel vermakelijk dat de voorstemmers er zich dan zo druk om maken.
Hoe bedoel je?
  zaterdag 9 april 2016 @ 00:18:12 #169
262211 hhh38
pi_161294780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 00:06 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het is wel wind in de zeilen van de BREXIT-club die natuurlijk weer wel een existentiële bedreiging voor de EU vormt.
Dat vraag ik me ten zeerste af.
pi_161297733
quote:
‘Helaas Ilja,’ schreef Xavier Baudet, een van de initiatiefnemers van het Oekraïnereferendum, gisteren op mijn Facebookpagina. „Het pakte iets beter uit. Toch mijn complimenten: jij en je geestverwanten hebben alles op alles gezet om de legitimiteit van dit referendum ter discussie te stellen. Als jullie de volgende keer nog iets beter je best doen zal een nieuw referendum de 30% niet halen, en hoef je niet bang te zijn dat jullie het podium moeten delen met een andere elite, of nog erger: het volk.”

Het is een misverstand dat dit referendum een feest was voor de democratie, dat de tegenstanders van het associatieverdrag het referendum hebben gewonnen en dat de uitslag van enige invloed moet zijn op het beleid. Deze drie misverstanden waarop Xavier Baudet, het zelfverklaarde boegbeeld van de andere elite, zijn triomfantelijke feeststemming baseert, verklaren waarom het onnodig is om de legitimiteit van het referendum ter discussie te stellen. Het is illegitiem. Het is zelfs ongrondwettelijk. Maar het grootste misverstand is dat het de bedoeling van democratie is om het volk een podium te bieden.

Oude Griekse denkers over staatsinrichting, zoals Aristoteles en Polybius, wijzen erop dat democratie, die zij positief beoordelen, kan omslaan in haar negatieve pendant, die zij ‘ochlocratie’ noemen. Dat is wat er ontstaat als het gemene volk aan de macht komt, het plebs begint zijn zin door te drijven op grond van zijn numerieke overwicht en demagogen op het podium klimmen om de minst geïnformeerde leden van de samenleving voor hun eigen belangen te mobiliseren. De dommen zijn altijd in de meerderheid en als zij op grond daarvan de macht opeisen, maakt het algemene belang plaats voor de waan van de dag. Dat is wat er in Nederland en elders op dit moment gebeurt. De schreeuwers krijgen de gelegenheid om de denkers te overstemmen. Dat zijn de krachten die populisten als Geert Wilders en Donald Trump uitbuiten voor hun eigen gewin.

Dat een bij uitstek populistisch forum als GeenStijl bij wijze van pubergrap een referendum weet af te dwingen over een zaak die de initiatiefnemers geen hol interesseert, is geen feest voor de democratie, maar een uitwas van ochlocratie. Het volk dat eergisteren daadwerkelijk heeft gestemd, is in de verste verten niet geïnformeerd, geschoold en gekwalificeerd genoeg om een verdragstekst van honderden pagina’s juridisch proza op haar merites te beoordelen. De uitslag zeg niets, ook als de voorstanders hadden gewonnen, omdat hij op grond van de verkeerde argumenten tot stand is gekomen.

En de voorstanders hebben gewonnen. Anders dan bij algemene verkiezingen, waar iemand die niet stemt geen keuze maakt uit tientallen alternatieven, is bij dit referendum een niet uitgebrachte stem een stem om het regeringsbeleid niet bij te sturen. Ongeveer twintig procent van alle kiesgerechtigden heeft tegen het verdrag gestemd. Dat is ongeveer de aanhang van de eurosceptische partijen PVV en SP. Tachtig procent stemt al dan niet stilzwijgend in met het verdrag.

Na dit raadgevende referendum is het woord nu aan het parlement. Politici zeggen braaf dat ze rekening zullen houden met de uitslag, waarmee ze de verkeerd geïnterpreteerde uitslag bedoelen die zegt dat ‘nee’ heeft gewonnen. Dit is ongrondwettelijk. Artikel 67 lid 3 van de Nederlandse Grondwet over de leden van de Staten-Generaal luidt: ‘De leden stemmen zonder last.’ De grondwet verbiedt het expliciet dat parlementariërs zich in hun stemgedrag laten sturen door derden.

Dit referendum dat nooit gehouden had mogen worden en dat is gewonnen door de voorstanders, moet zonder gevolgen blijven.
http://www.nrc.nl/next/2016/04/08/zonder-last-1606266

^O^
pi_161297988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe eens de moeite om je in te lezen zou ik zeggen. De enige triestheid die hier is, is de poging tot het traineren van democratie. Net zo triest als je houding.
Een referendum is juist het unicum van de democratie. Laat het volk in meerderheid beslissen. Wat ik mis in dit referendum is dat het niet bindend is. Dat zou pas echt perfect zijn.

De verliezers van dit referendum gedragen zich als slechte verliezers en boos stampvoetende kleuters. Degene die niet hebben gestemd moeten achteraf niet zeuren. Wie geen gebruik maakt van zijn democratisch recht om te stemmen verliest daarna ieder recht van spreken. Ruim tweederde heeft NEE! gestemd bij een opkomstpercentage die op democratische wijze met elkaar is afgesproken. Op basis van een niet welgevallige uitslag die opkomstdrempel willen verruimen of zelfs dit referendum te willen afschaffen is pas echt ondemocratisch te noemen.
pi_161298132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een referendum is juist het unicum van de democratie. Laat het volk in meerderheid beslissen. Wat ik mis in dit referendum is dat het niet bindend is. Dat zou pas echt perfect zijn.

De verliezers van dit referendum gedragen zich als slechte verliezers en boos stampvoetende kleuters. Degene die niet hebben gestemd moeten achteraf niet zeuren. Wie geen gebruik maakt van zijn democratisch recht om te stemmen verliest daarna ieder recht van spreken. Ruim tweederde heeft NEE! gestemd bij een opkomstpercentage die op democratische wijze met elkaar is afgesproken. Op basis van een niet welgevallige uitslag die opkomstdrempel willen verruimen of zelfs dit referendum te willen afschaffen is pas echt ondemocratisch te noemen.
En zo is het. Dit is democratie. Ik begrijp de aanklacht van die advocaat ook niet.
  zaterdag 9 april 2016 @ 09:04:11 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161298158
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

De verliezers van dit referendum gedragen zich als slechte verliezers en boos stampvoetende kleuters.
Waar komt toch de hele tijd die behoefte vandaan om mensen met een andere mening weg te zetten als minderwaardig? Alleen omdat iets 'op democratische wijze met elkaar is afgesproken' mag je er toch nog wel kritiek op hebben? In dit topic zijn verschillende potentiële voor- maar ook tegen-stemmers geweest die aangaven niet te gaan stemmen omdat ze het oneens waren met de voorwaarden van dit referendum. Hoezo zou je dan geen kritiek meer mogen hebben achteraf?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 9 april 2016 @ 09:06:29 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161298173
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2016 09:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Waar komt toch de hele tijd die behoefte vandaan om mensen met een andere mening weg te zetten als minderwaardig?
Grapjas, de vóórstem deed zelf nauwelijks anders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 9 april 2016 @ 09:08:25 #175
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161298193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 09:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En zo is het. Dit is democratie. Ik begrijp de aanklacht van die advocaat ook niet.
Deze referendum-wet is een nieuwe wet waar nogal wat haken en ogen aan zitten. De passage over 'valse voorwendselen' is er zo eentje. Het is vrij normaal dat dit soort passages door advocaten aan de werkelijkheid getoetst worden. Wat is een 'vals voorwendsel' eigenlijk? Wat valt daar concreet onder? Moeten dat soort passages überhaupt in de wet staan? Dit soort rechtszaken zijn nuttig om daar achter te komen. Ik geloof niet dat Spong iets aan de uitslag probeert te veranderen, hij probeert alleen de wet te toetsen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')