Ja, dat was inderdaad onderwerp van discussie na die verkiezingen.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dan nog. Ook bij de laatste europese verkiezingen bleef 62% thuis. Heeft men zich in Den Haag daarvan ooit afgevraagd waarom?
Ik spreek niet over evalueren van de opkomst maar van de inrichting van het type referendum.quote:Ik hoor keer op keer dat ze de lage opkomst betreuren, verder gebeurt er helemaal niets mee. Ik zie niet in waarom de opkomst nu geevolueerd zou moeten worden.
Beetje mal, dat is een gemeentelijke verantwoordelijkheid. Dat centraliseren is een gek idee.quote:Wat wel geevolueerd zou moeten worden is de gemeentelijke willekeur qua stembureaus wat mij betreft.
Die miljarden naar Oekraine zijn geen verspilling van belastinggeld?quote:Op donderdag 7 april 2016 12:22 schreef Re het volgende:
ik ben benieuwd hoeveel bejaarden nu nog een extra dagje in de stront moeten rollen met deze verspilling van belastinggeld
mja, ik vond dit referendum compleet nutteloos, maar ben in principe niet tegen een referendum. zolang het gaat over waar het over gaat...TTIP lijkt me ook een verdomd moeilijke om goed te kunnen begrijpenquote:Op donderdag 7 april 2016 12:26 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als je dit al veel vindt kosten raad ik je af om naar de begroting van de EU en de Nederlandse afdracht te kijken.
Ik moest huilen.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:26 schreef MAHL het volgende:
[..]
Als je dit al veel vindt kosten raad ik je af om naar de begroting van de EU en de Nederlandse afdracht te kijken.
bron: http://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_onsquote:Nederland droeg in 2014 ruim 4,7 miljard euro af aan de EU. In hetzelfde jaar ontvingen we 2,2 miljard aan Europese steun
Zeer interessant. Overigens zijn de 2e en 3e categorie geen elkaar uitsluitende categorieën.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:15 schreef De_Hertog het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)en-niet-opdagen.html
Ipsos heeft een poll gedaan naar redenen om niet te stemmen. De top 3:
• Ik weet niet wat ik moet stemmen 26%
• Ik ben tegen dit referendum 23%
• Omdat ik hoop dat de opkomst niet boven de 30 procent komt 16%
http://nos.nl/artikel/209(...)en-niet-opdagen.html
Re heeft een PhD in de medische wetenschappen geloof ik..quote:Op donderdag 7 april 2016 12:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat weet jij nou van chemo, jochie?
"Bent U voor of Tegen een verdrag dat zo sketchy is dat onze gekozen volksvertegenwoordigers hem alleen maar zonder aantekeningen te maken in een afgesloten ruimte op afspraak beperkt mogen inzien"quote:Op donderdag 7 april 2016 12:28 schreef Re het volgende:
[..]
mja, ik vond dit referendum compleet nutteloos, maar ben in principe niet tegen een referendum. zoalng het gaat over war het over gaat/// TTIP lijkt me ook een verdomd moeilijke om goed te kunnen begrijpen
Het zal andere landen en handelspartners een rotzorg wezen wat er wij met Oekraïne doen. De handelsverdragen met die landen zijn er al. Dit nieuwe handelsverdrag is enkel een speeltje voor politici. Politici die Nederland als handelsland al erg veel schade hebben veroorzaakt wegens de sancties tegen Rusland.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:27 schreef bianconeri het volgende:
Nederland als nieuwe partner van Poetin, bijzonder.
Niet meer vrienden met het westen maar vrienden met het oosten.
Slim van de Nederlanders, als handelslandje.
Nee de uitslag is geldig maar niet representatief, de opzet van het referendum zorgde dat het Ja kamp werd verdeeld in een groep die ging stemmen en een groep die niet ging stemmen om de opkomst te drukken. Je krijgt dan altijd een niet representatieve uitslag als de keuze alleen Ja/Nee is.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:26 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
De uitslag is representatief. Zo gaat het met verkiezingen of referenda. Diegene die stemmen tellen mee de rest niet. En dat handjevol mensen dat voor is maar niet is gaan stemmen om de boel te saboteren had het verschil ook niet meer gemaakt. (en ga nou niet net doen alsof alle thuisblijvers voor stemmers zouden zijn geweest)
Is dat in- of exclusief naheffing?quote:Op donderdag 7 april 2016 12:28 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik moest huilen.
[..]
bron: http://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_kost_europa_ons
Die Poetin onzin heb ik me ook aan gestoord. Alsof de mensen in Nederland hun kiesgedrag afstemmen op de Russische politiek. Ik gestemd voor onze eigen belangen en onze portemonnee..quote:Op donderdag 7 april 2016 12:27 schreef bianconeri het volgende:
Nederland als nieuwe partner van Poetin, bijzonder.
Niet meer vrienden met het westen maar vrienden met het oosten.
Slim van de Nederlanders, als handelslandje.
Het zijn vooral steden met veel alpha en gammastudenten, die zijn niet per se goed in rekenen hoorquote:Op donderdag 7 april 2016 12:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies. Van die mensen die goed zijn in rekensommetjes en daarom denken dat ze politiek begrijpen
ja, ik zou wel zin hebben in zo'n referendum al denk ik dat men daar al helemaal niet in is geintereseerdquote:Op donderdag 7 april 2016 12:29 schreef CrashO het volgende:
[..]
"Bent U voor of Tegen een verdrag dat zo sketchy is dat onze gekozen volksvertegenwoordigers hem alleen maar zonder aantekeningen te maken in een afgesloten ruimte op afspraak beperkt mogen inzien"
Dat het geen gevolgen gaat hebben heeft ook gevolgen.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat de voorstander zielsgelukkig zijn met hun pyrrusoverwinning. Jullie hebben al door dat dit referendum niet of nauwelijks gevolgen gaat hebben voor het verdrag?
Precies, De gemeenten met een TU (Delft, Eindhoven, Enschede) hebben allemaal een duidelijke NEE gegeven. Al dat groenlinks tuig (Kuch, Wageningen, Amsterdam) een Jaquote:Op donderdag 7 april 2016 12:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het zijn vooral steden met veel alpha en gammastudenten, die zijn niet per se goed in rekenen hoor
80% van het Geenpeil promofilmpje gnig over Rusland.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:30 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Die Poetin onzin heb ik me ook aan gestoord. Alsof de mensen in Nederland hun kiesgedrag afstemmen op de Russische politiek. Ik gestemd voor onze eigen belangen en onze portemonnee..
Ja, dan wordt een aantal mensen nog bozer.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat het geen gevolgen gaat hebben heeft ook gevolgen.
Neequote:
Gemiddeld bedragen de zorgkosten van ouderen in Nederland ¤ 8.830,- per persoon. Per dag is dat 24,80 euro. Het referendum kostte 40 miljoen. Dus gisteren hebben 1.612.903 ouderen door de stront gerold om dit mogelijk te maken.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:22 schreef Re het volgende:
ik ben benieuwd hoeveel bejaarden nu nog een extra dagje in de stront moeten rollen met deze verspilling van belastinggeld
Kon waarschijnlijk meerdere opties selecteren.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een prutsrijtje in het artikel
[..]
Net als 80% van de Ja promotie..quote:Op donderdag 7 april 2016 12:32 schreef Zith het volgende:
[..]
80% van het Geenpeil promofilmpje gnig over Rusland.
bron: http://www.europa-nu.nl/id/vjodm3f9mkso/europese_naheffingquote:volgens de nieuwe afspraken moeten ook criminele activiteiten (bijvoorbeeld XTC-productie of prostitutie) deel uitmaken van de berekeningen. Voor Nederland resulteerde dit in een toename van 1,3 procent.
Ah ja, die Wageningen bij de top 5 beste life sciences universiteiten ter wereld behoort. En als enige universiteit in Nederland bij de top 50 beste universiteiten ter wereld. Echte social sciences dat.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies, De gemeenten met een TU (Delft, Eindhoven, Enschede) hebben allemaal een duidelijke NEE gegeven. Al dat groenlinks tuig (Kuch, Wageningen) een Ja
Je kan het blijven herhalen, het wil er niet in.....quote:Op donderdag 7 april 2016 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, ik begrijp dat de voorstander zielsgelukkig zijn met hun pyrrusoverwinning. Jullie hebben al door dat dit referendum niet of nauwelijks gevolgen gaat hebben voor het verdrag?
Tja, op die manier kun je wel eindeloos semantisch gaan discussiëren. Afspraak is dat het referendum zou gelden bij een opkomst van 30%. Dat percentage is gehaald. Die strategische niet-stemmers hebben pech.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee de uitslag is geldig maar niet representatief, de opzet van het referendum zorgde dat het Ja kamp werd verdeeld in een groep die ging stemmen en een groep die niet ging stemmen om de opkomst te drukken. Je krijgt dan altijd een niet representatieve uitslag als de keuze alleen Ja/Nee is.
twitter:AFP twitterde op donderdag 07-04-2016 om 12:35:45#BREAKING EU's Juncker 'sad' at Dutch referendum outcome: spokesman reageer retweet
Zo duidelijk is dat allemaal niet.In Enschede en Eindhoven is de opkomst onder de 30% en in Delft is de opkomst hoger (35%) maar is het aantal Ja stemmen ook relatief hoog (48% tegen 51%).quote:Op donderdag 7 april 2016 12:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies, De gemeenten met een TU (Delft, Eindhoven, Enschede) hebben allemaal een duidelijke NEE gegeven. Al dat groenlinks tuig (Kuch, Wageningen, Amsterdam) een Ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |