nee-stemmers in dit topic wel. Ik snap wel dat je vooral uit eigenbelang stemt, maar er zijn genoeg voordelen aan een stabiel en EU-gericht Oekraïne aan de buitengrenzen.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 02:06 schreef DrDentz het volgende:
Weten jullie dat de nazi kampbeulen in bezet Polen destijds Oekraïners waren? Dat werk was te heftig voor de Duitsers, maar de Oekraïners zijn gewetenloze monsters, die konden zonder wroeging joodse kinderen martelen doden en opeten.
En dat zijn dan vaak van die mensen die hier jaar in jaar uit zitten te janken dat Wilders niet democratisch is wegens de structuur van zijn partij of omdat hij wel eens kritiek op een rechter heeft. En wat doen zij? Ze blijven niet alleen zelf thuis maar roepen ook anderen op om niet te stemmen. De huichelaars.quote:Op donderdag 7 april 2016 02:06 schreef hpeopjes het volgende:
Wel lachen om al die linkse huichelaars die "strategisch thuis zijn gebleven"!![]()
In alle voormalige Warschaupactlanden is men heel erg tegen homo's. Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam, terwijl aangaande homorechten zou een land als Polen of Oekraine best een unie kunnen vormen met Jemen en Saoedie-Arabie. Ook wel aangaande mensenrechten of dierenrechten.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:49 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk wel raar. 'Okay wij respecteren onze homo's als we dat verdrag mogen sluiten. Anders niet.'
Je zegt toch ook niet 'okay ik sla mijn vrouw niet meer als ik die hypotheek krijg'.
Niet in heel Oekraine, kameraad.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In Oekraïne waren ze juist overtuigend vóór dit verdrag.
Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam,quote:Op donderdag 7 april 2016 05:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam,
Het ging ook niet over links of rechts, het ging over schaapjes winnen voor een anti-EU referendum. En die vind je links en rechts.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Links heeft ook gewonnen, de SP is tegen.
Dat is een van de redenen dat ik tegen heb gestemt de experts die erin zijn gedoken. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in de 3% norm , de invoering van de euro en ga zo maar door zijn gedoken en als achteraf blijkt dat het toch niet helemaal blijkt te werken zoals gewenst of gedacht halen ze hun schouders op en zeggen volgende keer beter. Wat mij betreft wordt er voor iedere EU beslissing een bindend referendum gehouden. En nee ik wil niet uit de EU of de eurozone maar verandering is wel nodig.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen zo redeneren?!
De kamer was hier in grote meerderheid voor, elke partij heeft experts die in dat verdrag zijn gedoken en tot een afgewogen beslissing zijn gekomen. Nu kiezers onder hevige invloed van anti-EU retoriek tegen hebben gestemd proberen ze ineens ook het verdrag af te wijzen met argumenten die totaal nergens op slaan.
Toont maar weer aan waarom referenda als deze totaal niet werken.
Waarom imiteren zij diegenen dan die zij zo haten¿ Dat is niet logisch.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam,
Dat is helemaal niet zo gek want de Oostblok landen hebben als geen ander zoo geleden als onder de Ottomanen.
Die weten duvels goed wat het is om onder Islamitische bezetting te leven.
Gevochten voor dit verdrag?quote:Op donderdag 7 april 2016 06:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het ging ook niet over links of rechts, het ging over schaapjes winnen voor een anti-EU referendum. En die vind je links en rechts.
Ik vermoed dat je niet veel mensen zult vinden die zich verdiept hebben in het verdrag en daarom NEE hebben gestemd.
Gewoon met het meest populaire sentiment meestemmen, want ja, je wil er toch bij horen he. Kijk ons eens recalcitrant zijn. Lachen man.
Het valt de politiek zo goed als 100% te verwijten dat de bevolking nauwelijks is uitgelegd (of veel te laat om nog geloofwaardig te zijn) wat het verdrag inhoudt.
Maar goed, daarbij ben ik ook trots op dit kleine landje dat we al voor de 2e keer de Europese elite hebben laten weten dat ze weliswaar een mandaat hebben maar dat het Nederlandse volk opkomt voor zichzelf wanneer zij vindt dat er teveel aan hun eigen belangen getornt wordt.
Alleen verrekte jammer dat het dit keer moet over de rug van de Oekrainse bevolking die gevochten heeft voor dit verdrag.
Imiteren? Men imiteerd niets.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waarom imiteren zij diegenen dan die zij zo haten¿ Dat is niet logisch.![]()
En waarom is het vraagteken op mijn toetsenboord ineens andersom¿ Kut toetsenboord, ik koop nooit meer een toetsenboord in Guatemala.
Het probleem is dat de kliek in Brussel net zo onbetrouwbaar is en rustig verdragen tekent met griezelige regeringen in de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:45 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een uiterst onbetrouwbaar regime, net zoals Turkije. Laat Rusland daar maar zijn invloed uitoefenen, Europa heeft al genoeg problemen.
An sich is er niet zoveel mis met een opkomstdrempel. Het voorkomt dat er bindende uitslagen komen terwijl het overgrote deel van de kiezers de schouders ophaalt over het onderwerp. Probleem is nu vooral dat de drempel gebaseerd is op het aantal kiesgerechtigden. Het is handiger om dat naar het aantal voor- of tegenstemmers te verschuiven. Het referendum van gisteren geeft nu een geldig resultaat, maar bij hetzelfde aantal tegenstemmers en minder voorstemmers was het ongeldig geweest. Dat is gek.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:39 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat mij betreft moet de referendumwet worden aangepast:
1) de kiesdrempel moet weg (een kiesdrempel bij een raadgevend referendum)
2) de onderwerpkeuze moet vrijer, mits dit gepaard gaat met een hogere drempel (bijv. 500.000 handtekeningen) waar wel meer tijd voor is (6 maanden bijvoorbeeld).
Dierenpartij is ook tegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Links heeft ook gewonnen, de SP is tegen.
Men imiteert het gebrek aan echte democratie in oosteuropa, gebrek aan vrouwenrechten, mensenrechten, dierenrechten en gebrek aan milieuzorg en men imiteert de homohaat die de Salafisten ook kenmerken.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het probleem is dat de kliek in Brussel net zo onbetrouwbaar is en rustig verdragen tekent met griezelige regeringen in de EU.
Bulgaarse regering, uiterst corrupt, oud communisten met bloed aan hun handen. Nooit gestraft, nooit voor de rechter gesleept, zitten gewoon nog in het parlement. Gaan gewoon door met hun praktijken.
Roemenen hetzelfde. Griekenland, moet ik het daar nog over hebben? Italie? Spanje? Portugal? Polen?
Komt zodirekt Bosnie, Albanie en Servie erbij, dan heb je dezelfde smeerlappen bij elkaar.
Maar alles voor het Groot Europa moet je maar denken.
En de gewone man blijft maar bloeden.....
WE HEBBEN GEWONNEN! VICTORY!!quote:Op donderdag 7 april 2016 05:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Buitenlandse media
Buitenlandse media zien in de referendumuitslag over het associatieverdrag met Oekraïne een zware klap voor de Europese Unie.De Duitse krant Der Spiegel noemt het een overwinning voor Poetin.
Het Duitse persbureau DPA meldt dat het een duidelijke boodschap is aan de EU en dat de uitslag tevens een klap is voor Nederland dat momenteel de EU voorzit.![]()
Persbureau Reuters spreekt van een anti-establishmentgevoel in een van de landen die de EU heeft opgericht. Bloomberg heeft het over een anti-EU-sentiment.![]()
De Engelse media melden dat de uitslag Engeland mogelijk helpt zich in juni tegen de EU te keren als daar een referendum wordt gehouden over een Brexit.![]()
http://www.nu.nl/associat(...)ijnlijk-kabinet.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |