Het hele punt is juist dat Pechthold en Rutte daar GEEN REET over te vertellen hebben omdat de meeste bevoegdheden allang aan Brussel zijn gegeven!quote:Op woensdag 6 april 2016 23:52 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat men het verdrag door zou laten gaan, maar na de uitspraken van Pechtold, Van Klaveren en Rutte ben ik er vrij zeker van dat we 'm niet gaan ondertekenen. Doen ze dit toch dan mag de pleuris los breken.
Klopt. Politici spreken zich niet uit: "We moeten de definitieve uitslag afwachten bla..bla..".quote:Op woensdag 6 april 2016 23:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Lees de reacties er op na. In elke reactie wordt een voorbehoud gemaakt: "niet zonder meer", "niet zomaar", "aan de slag gaan met".
Nu nog niet maar als we straks tegen TTIP stemmen dan wordt het pas echt feest! Dat zou trouwens ook de derde keer zijn dat we tegen de EU stemmen. Zorg ervoor dat het gebeurt! Deel deze link met je vrienden, kennissen en familieleden.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Amerika zal wel boos worden op Nederland
Mogen tegen-EU-maar-voor-verdrag-fokkers ook sportief zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Best vermakelijk![]()
(Al zijn er ook een aantal pro-EU-fokkers die sportief reageren)
Dat wel, de lelijkerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:54 schreef Infection het volgende:
Jan Roos gaat de geschiedenisboeken in.
quote:Op woensdag 6 april 2016 23:54 schreef delano.888 het volgende:
Whaha nu moet Fylax verhuizen. Kan iemand de quote nog vinden?
quote:Op woensdag 6 april 2016 22:07 schreef Fylax het volgende:
Ben benieuwd wat mijn stad, Nijmegen, heeft gedaan. Als voor meerderheid heeft ga ik verhuizen.
Leidenquote:Op woensdag 6 april 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Leiden en random forensstad Oegstgeest dus de enige voor-stemmers in heel Zuid Holland... wat een stad studeer ik toch in.
Hoeveel was de opkomst bij de europese verkiezingen? Gaan ze die voortaan ook negeren?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Losers? Nee hoor. Het referendum is geflopt. De uitkomst van het referendum laat zien dat er maar een kleine minderheid is die echt tegen het verdrag is. De meesten maakt het niet uit. Door niet op te komen dagen hebben de niet-stemmers de waarde van het referendum weggenomen. De politiek kan simpelweg verwijzen naar de lage opkomst om zodoende het referendum te negeren.
De nee-stemmers.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik heb niks gevolgd vandaag en ik heb geen idee hoe en wat, mijn vraag:
Wie heeft nou gewonnen? De Ja of de Nee stemmer?
Fnuikend. Mooi woord. Dat heb ik al jaren niet meer gehoord.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo domme bevolking als Turkije hebben we idd, is echt wel fnuikend dit.
Jij kletst nu uit jouw nek. Samsom was heel erg duidelijk! Bij meer dan 30% wordt het verdrag niet goedgekeurd door Nederland zonder dat er aanpassingen worden gedaan die meer dan 1 zinnetje bedragen. Zijn letterlijke woorden bij Nieuwsuur, iedereen kan het zelf beluisteren. Rutte is weer een slapjanus zonder ruggengraat ja, Samsoms is volstrekt helder en roept al maandenlang hetzelfde. De PvdA was voor het AV met O en riep haar leden op om voor te stemmen maar ze respecteren de uitslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Lees de reacties er op na. In elke reactie wordt een voorbehoud gemaakt: "niet zonder meer", "niet zomaar", "aan de slag gaan met".
Op een aantal dingen eens, maar als je hier een aantal domme schapen ziet die zo achter Wilders, Roemer en Jan Roos aanlopen kan je moeilijk spreken van een serieuze discussie over de EU. Die discussie valt mij juist altijd vies tegen op FOK. Ik vind dit soort referenda niet bij voorbaat een slecht idee, maar zoals dit is uitgepakt kan je moeilijk positief noemen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:53 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die opkomstdrempel is het probleem, dat leidt tot een schijnbaar valide derde optie. Ik was ook boos op de initatiefnemers die openlijk de nee-stemmen kaapten voor iets anders dan waarvoor het referendum bedoelt was. Ik heb hier uitgebreid gepleit om niet te gaan stemmen, maar ik heb uiteindelijk mezelf niet eens kunnen overtuigen.
Participatie in democratie is ALTIJD goed, wat je mening ook is.
Het is eigenlijk al een overwinning om terug te lezen hoe hier op Fok! serieus is gediscussieerd over de voors- en tegens van vanalles. Ik weet toevallig wat van de EU en hoe het van binnen gaat, en daarover is diep inhoudelijk gediscussieerd hier. Dat kan alleen maar goed zijn.
Den Haag, en ook Brussel, moet snappen wat er speelt bij het volk. Qua EU is het duidelijk dat de 'narrative' van de EU momenteel niet klopt. Dat moet Juncker zich aantrekken. Monnet is Europese Integratie begonnen omdat het uiteindelijk goed zou moeten zijn voor de burger, niet voor een elite met Juncker aan het hoofd!
Meer dan 30%, ruime meerderheid (2/3 ongeveer) tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik heb niks gevolgd vandaag en ik heb geen idee hoe en wat, mijn vraag:
Wie heeft nou gewonnen? De Ja of de Nee stemmer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |