Dank voor de link!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef Fylax het volgende:
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Klopt. SGP stemmers zijn ook meer geneigd te stemmen dan aanhangers van andere partijen. Wat zegt dat over de uitslag van andere verkiezingen? Die zijn ook gewoon geldig, iedereen heeft de mogelijkheid gehad te stemmen, ondanks de bias van mensen die wel of niet stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar mensen die tegen zijn zijn veel meer geneigd om te gaan stemmen.
Ik ben ook tegen, maar zo eerlijk moet je zijn.
Nee, ik vind dat het creatief is om iets te zeggen over "een meerderheid van Nederland".quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus de uitkomst is nu minstens 59% tegen, en dat vind jij geen duidelijke uitslag omdat er mensen zijn die god weet waarom 'taktisch stemmen'? En vind je dan dat we die 71% als vóór moeten interpreteren? Het ja kamp wordt steeds creatiever
Geen punt.quote:
Verklaring: wonen veel Oekrainers.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
Uiteraard is de meerderheid in Rozendaal voor.
Landverradersquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
Het rijke plebs woont daarquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
Wel een man van het volk.quote:
Die zitten met 1 been in Panama.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
Lekker goedkoop schildertje, of een mooie importbruid makkelijker importeren. (Y)quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Gutmensch het volgende:
Ja, de Staatsomroep is ook op de pik getrapt door 64% tegenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef MakkieR het volgende:
jezus ik dacht dat NOS de hele avond zou gaan uitzenden, wat een belachelijke vertoning dit
Het is geen uithuwelijkingsverdrag!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Lekker goedkoop schildertje, of een mooie importbruid makkelijker importeren. (Y)
idd viel me ook op. Ze doen er gewoon openlijk lacherig over. Faalinterview met Baudet, Jan Roos biina uitlachen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Heftig dit. Het boeit niemand. Ook de NOS niet.
Het is een ware aanfluiting jaquote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
idd viel me ook op. Ze doen er gewoon openlijk lacherig over. Faalinterview met Baudet, Jan Roos biina uitlachen.
Lijkt me ook wel iets belangrijker, met alle respect voor dit referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef MakkieR het volgende:
En dan met de tweede kamer verkiezing de hele nacht doorgaan
Inderdaad. 11% voor, 22% tegen, 67% geen mening/boeit niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeveer 1/3 van 1/3 van de bevolking is voor dit verdrag dus?
1/9-deel dus maar, 11,11%.
Dat is wel heel weinig.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. 11% voor, 22% tegen, 67% geen mening/boeit niet.
64% van 29% van de kiesgerechtigden is tegen, dat is een bijzonder kleine minderheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is wel heel weinig.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is wel heel weinig.
67% stemt alleen als de opkomstpercentage boven de 30% komt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
twitter:ronfresen twitterde op woensdag 06-04-2016 om 21:25:38Opkomst nu 32%!!!!!!Exitpoll #rf16 reageer retweet
De onverschilligheid van het volk kent geen grenzen.quote:
Als we de gemiste opkomst voortaan ook als lege zetels opnemen in de Kamer heb je mij mee met die redenatie.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Fake account.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ronfresen twitterde op woensdag 06-04-2016 om 21:25:38Opkomst nu 32%!!!!!!Exitpoll #rf16 reageer retweet
36% van de 29% is een nog kleinere minderheidquote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
64% van 29% van de kiesgerechtigden is tegen, dat is een bijzonder kleine minderheid.
MOOIquote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Waarschijnlijk niet. Ook bij de Tweede Kamerverkiezingen komt de opkomst al 10 jaar niet boven de 80%.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef MakkieR het volgende:
[..]
67% stemt alleen als de opkomstpercentage boven de 30% komt.
Of slechts 20% procent van de stemgerechtigden heeft zo weinig vertrouwen in de keuzes die de politiek over het verdrag gemaakt heeft dat ze de politiek tot de orde moeten roepen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is wel heel weinig.
Lijkt me positief. Scheelt weer in de kosten voor de TK.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als we de gemiste opkomst voortaan ook als lege zetels opnemen in de Kamer heb je mij mee met die redenatie.
Ja, Poetin maar bellen vanmorgen idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef BlackLining het volgende:
MaarMaar
De mensen die niet zijn gaan stemmen zouden voor gestemd hebben!
En alle nee-stemmers zijn Putin-lovende PVV-tokkies
Maar de mensen die niet hebben gestemd zijn in meerderheid voor, want die vonden het referendum onzin omdat ze in de parlementsverkiezingen al op partijen hebben gestemd die het voor hen mochten beslissen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
36% van de 29% is een nog kleinere minderheid
Zo'n hoogopgeleide bevolking hè, gek toch? Oekraïne zou willen zo'n hoogopgeleide bevolking te hebben als NL.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of slechts 20% procent van de stemgerechtigden heeft zo weinig vertrouwen in de keuzes die de politiek over het verdrag gemaakt heeft dat ze de politiek tot de orde moeten roepen.
Daar gaat het om hè, dat dit verdrag niet de geplande goedkeuring krijgt, en kennelijk heeft slecht 20% van de mensen die mogen stemmen daar zoveel moeite mee dat ze het een extra gang naar de stembus waard vinden.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar de mensen die niet hebben gestemd zijn in meerderheid voor, want die vonden het referendum onzin omdat ze in de parlementsverkiezingen al op partijen hebben gestemd die het voor hen mochten beslissen.
Deze uitslag kan dus met een gerust hart door de regering genegeerd worden.
Geen probleem. Gezien het de besluitvaardigheid van het parlement sterk zal verminderen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me positief. Scheelt weer in de kosten voor de TK.
Gevolg zal wel zijn dat partijen zoals SGP/50Plus/Dieren amper boven de kiesdrempel komen. Wil je dat?
Alleen maar vervelend, zo'n bevolking die wil bepalen welke verdragen gesloten kunnen worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n hoogopgeleide bevolking hè, gek toch? Oekraïne zou willen zo'n hoogopgeleide bevolking te hebben als NL.
Nee, want dat zijn parlementsverkiezingen, dat is wat anders dan een referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]![]()
De meerderheid heeft niet gestemd bij de verkiezingen voor het Europees Parlement, de EU kan dus ook aan de kant worden geschoven
madquote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Maar de mensen die niet hebben gestemd zijn in meerderheid voor, want die vonden het referendum onzin omdat ze in de parlementsverkiezingen al op partijen hebben gestemd die het voor hen mochten beslissen.
Vraag het me af, een coalitie sluiten met een aantal lege stoelen kan voor een lucratieve gedoogconstructie zorgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen probleem. Gezien het de besluitvaardigheid van het parlement sterk zal verminderen.
Ah, duidelijkquote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, want dat zijn parlementsverkiezingen, dat is wat anders dan een referendum.
Degene die niet stemmen tellen niet mee, die mensen zijn uitschot. Geen stem waardige mensen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ware het niet dat de lege stoelen zich altijd van stemming onthouden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag het me af, een coalitie sluiten met een aantal lege stoelen kan voor een lucratieve gedoogconstructie zorgen.
Dan had je maar moeten stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Mad is je beleid te laten bepalen door een minderheid.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:33 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Degene die niet stemmen tellen niet mee, die mensen zijn uitschot. Geen stem waardige mensen.
Ja, klopt je moet niet te veel hoogopgeleiden willen hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen maar vervelend, zo'n bevolking die wil bepalen welke verdragen gesloten kunnen worden.
Stel je voor dat de Chileense bevolking zich tegen een verdrag met Nederland keert vanwege het verlies op het WK.
Ze stemmen dus ook nooit tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ware het niet dat de lege stoelen zich altijd van stemming onthouden.
Jij zegt het.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
daar hebben dus 54 inwoners en 3 kippen voor gestemd
joh!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vlieland is nou niet bepaald Amsterdam lol
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is gewoon jaloers, dat kippen daar zo intelligent zijn dat ze wel stemrecht hebben.
Een handelsverdrag, en volgens mij is dit in gewone handel bij de importeursquote:
Ik denk ook niet dat het representatief is, er zijn ook nooit eerder verkiezingen geweest waarbij er een opkomstpercentage is om het geldig te laten zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:35 schreef komrad het volgende:
ik twijfel of de peiling wel zo´n grote betrouwbaarheid heeft als aangegeven met zo´n lage opkomst en maar peiling bij 41 stembureau´s. Dat komt omdat er normaal gecorrigeerd wordt voor politieke voorkeur, demografie enz. In dit geval waar blijkt dat mensen heel anders denken over Europa dan de politieke partijen die ze vertegenwoordigen kan er nog wel eens een aanzienlijke afwijking zitten tussen peiling en uitslag.
Eenzelfde kun je krijgen voor de opkomst. Je ziet nu al dat de verschillen in opkomst groot zijn tussen gemeenten en bovendien is met een extreem lage opkomst de vraag of de rekenmodellen betrouwbaar zijn.
Waar frisse Waddenzee lucht ( afvaloven Harlingen niet meegerekend) wel niet goed voor is,quote:Op woensdag 6 april 2016 21:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is gewoon jaloers, dat kippen daar zo intelligent zijn dat ze wel stemrecht hebben.
Omdat die meetelt met de opkomst en dus een steun voor Nee is.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef Bubbles90. het volgende:
Waarom hebben mensen hier besloten om niet te gaan stemmen in plaats van een blanco stem uit te brengen? Is een blanco stem geen sterkere manier om te laten zien dat je, om welke reden dan ook, tegen dit referendum bent?
Er zijn er zelfs 3; 1 topic in POL over het referendum, 1 topic in POL over de uitslagen (traditie) en 1 topic over het referendum+uitslagen in NWS.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:41 schreef komrad het volgende:
waarom zijn er 2 topics, 1 in NWS en 1 in POL?
Met een blanco stem draag je bij aan de opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef Bubbles90. het volgende:
Waarom hebben mensen hier besloten om niet te gaan stemmen in plaats van een blanco stem uit te brengen? Is een blanco stem geen sterkere manier om te laten zien dat je, om welke reden dan ook, tegen dit referendum bent?
En daarmee het referendum mogelijk geldig maakt door het halen van de opkomstdrempel?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef Bubbles90. het volgende:
op basis van de eerste uitslagen zie je al een enorme spreiding ontstaan zowel in opkomst als in ja/nee verhouding.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het representatief is, er zijn ook nooit eerder verkiezingen geweest waarbij er een opkomstpercentage is om het geldig te laten zijn.
De opkomst kan eigenlijk alleen maar gaan dalen de vraag is hoever hij gaat dalen. Ik zie zelfs ook kleine gemeenten waar Ja wint. Het is gewoon een erg vreemde bedoeling.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef komrad het volgende:
[..]
op basis van de eerste uitslagen zie je al een enorme spreiding ontstaan zowel in opkomst als in ja/nee verhouding.
Opkomst lijkt wel iets hoger te liggen maar de steden moeten nog komen.
Alle voorstemmers hadden ook kunnen stemmen toch? Nu doe je net alsof iedereen die voor was alleen uit strategische opzet niet is gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daarmee het referendum mogelijk geldig maakt door het halen van de opkomstdrempel?
Waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De opkomst kan eigenlijk alleen maar gaan dalen de vraag is hoever hij gaat dalen. Ik zie zelfs ook kleine gemeenten waar Ja wint. Het is gewoon een erg vreemde bedoeling.
Door blanco te stemmen laat je je wel degelijk horen en doe je dus mee in het systeem.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:42 schreef Bubbles90. het volgende:
Prima democratisch bezig, hopen op een te lage opkomst omdat je bang bent dat de meerderheid tegen isquote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met een blanco stem draag je bij aan de opkomst.
Daarom niet gestemd.
Ach, welke strategie je ook koos, als je er achteraf nog maar blij mee bent, toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alle voorstemmers hadden ook kunnen stemmen toch? Nu doe je net alsof iedereen die voor was alleen uit strategische opzet niet is gaan stemmen.
Zijn er wel hoor, maar ziet ernaar uit dat ze verkeerd gegokt hebben, dan beter je stem uit laten komen in de score, denk ik. Maar ja dachten ze, hoeveel weten we niet, ik ga die Jan Roos even pakken nu.
En dat voor hoogopgeleiden, toch?.
Ze worden zuur.twitter:carlbildt twitterde op woensdag 06-04-2016 om 21:36:48Agreement EU/Ukraine already approved by 29 democratic EU parliaments. Those voting No in Netherlands today are 0,006% of electorate in EU. reageer retweet
Weet niet of het altijd uit angst is. Je kan het ook gewoon fundamenteel eens zijn met zo'n volksraadpleging.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:47 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Prima democratisch bezig, hopen op een te lage opkomst omdat je bang bent dat de meerderheid tegen is
Dat is waar. Maar dan vraag ik me weer af, als de verwachte opkomst niet op het randje had gelegen zoals nu het geval is, waren de niet-stemmers dan ook thuis gebleven, of was een blanco-stem dan wel als statement gebruikt?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En daarmee het referendum mogelijk geldig maakt door het halen van de opkomstdrempel?
Hihi. Wat een trol.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:48 schreef Cattivo het volgende:
Ze worden zuur.twitter:carlbildt twitterde op woensdag 06-04-2016 om 21:36:48Agreement EU/Ukraine already approved by 29 democratic EU parliaments. Those voting No in Netherlands today are 0,006% of electorate in EU. reageer retweet
je ziet nu al wat opkomstpercentages onder de 30%quote:Op woensdag 6 april 2016 21:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De opkomst kan eigenlijk alleen maar gaan dalen de vraag is hoever hij gaat dalen. Ik zie zelfs ook kleine gemeenten waar Ja wint. Het is gewoon een erg vreemde bedoeling.
Het is natuurlijk wel zo. Als zo klein percentage van de Europese inwoners kan beslissen over het al dan niet doorgaan van een Europees verdrag...quote:Op woensdag 6 april 2016 21:48 schreef Cattivo het volgende:
Ja, wel typisch voor een historicus ook hè. Dan vraag ik me ook af. Okee, kan niet je afstudeerscriptie geweest zijn uiteraard, maar ooit heb je zelf toch wel kunnen lezen dat als je die conclusie trekt dat dat op zijn minst omstreden zou kunnen zijn.quote:
Als de meerderheid het hele referendum maar onzin vindt en er een minstens 30% moet opkomen werkt het systeem het in de hand. Heeft niks met bang zijn te maken, alleen Nee stemmers hebben baat bij een hoge opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:47 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Prima democratisch bezig, hopen op een te lage opkomst omdat je bang bent dat de meerderheid tegen is
Omdat de rest vam de inwoners van Europa dat verdrag door de strot is geduwdquote:Op woensdag 6 april 2016 21:49 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo. Als zo klein percentage van de Europese inwoners kan beslissen over het al dan niet doorgaan van een Europees verdrag...
Dan had je gewoon voor moeten gaan stemmen, druifquote:Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met een blanco stem draag je bij aan de opkomst.
Daarom niet gestemd.
Komt vaker voor in die communistische paradijzen.quote:
De hele drempel van 30% gaat nergens over nee. Geeft een onbetrouwbare stemming.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als de meerderheid het hele referendum maar onzin vindt en er een minstens 30% moet opkomen werkt het systeem het in de hand. Heeft niks met bang zijn te maken, alleen Nee stemmers hebben baat bij een hoge opkomst.
Zoals het nu lijkt was Ja stemmen juist erg dom.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan had je gewoon voor moeten gaan stemmen, druif
Klopt dat is zo. Is ook niet terecht, maar doet niks af aan het feit dat nu een hele kleine groep beslist.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:53 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Omdat de rest vam de inwoners van Europa dat verdrag door de strot is geduwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |