Dit referendum is totale waanzin Johan. Werkelijk waar.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
En dan ook nog mensen waarvan 99 van de 100 of nog minder niet de dossierkennis hebben om echt een realistische afweging te kunnen maken naar mijn mening.
Ik ontbeer die kennis zelf ook, heb wel een duidelijk artikel gelezen met de voors en tegens objectief tegenover elkaar en daaruit mijn keuze gemaakt:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
Desalniettemin vind ik dit referendum te veel geld kosten over iets waar te weinig mensen van de hoed en de rand weten, dat wordt ook duidelijk aan het aantal onzinnige opmerkingen dat ik eigenlijk overal in mijn omgeving zie, van welk 'kamp' dan ook. Voor zulke beslissingen vertrouw ik liever op onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers.
Wat is het email adres waar je je verzonnen verhaal in kan sturen?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:50 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Omdat het op deze manier onzin is. GS neemt totaal geen moeite om het eea. te controleren. En plaatst alleen een verhaaltje als het hun goed uitkomt, verwacht ik.
Toen ik dat zei werd ik afgebrandquote:Op woensdag 6 april 2016 12:54 schreef emil23 het volgende:
Altijd gebruik maken van je stemrecht. Van mij part trekken ze het stemrecht van niet-stemmers gewoon in. Eens niet stemmen, nooit meer stemmen.
Waarom zou je dat negeren? Het zou me niets verbazen als de volksvertegenwoordiging een opkomst van rond de 30% en een verdeling van rond de 40-60% gaat gebruiken om te zeggen dat de uitspraak niet duidelijk genoeg is en, gegeven het raadgevend karakter, de uitslag dus genegeerd kan worden. Volkomen legitiem en dus, in jouw ogen, ok?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:51 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ja. Jij beroept je namelijk op de volksvertegenwoordiging die blijkbaar wel legitiem is en die vindt het blijkbaar ok dat dit de praktijk is (negerende dat het slechts een raadgevend referendum is).
quote:Op woensdag 6 april 2016 12:55 schreef tjaptjoep het volgende:
Bij de waterschapverkiezingen (2015) was er in Den Haag een opkomst van 8.3% (12:00 uur)
Totale opkomst Den Haag 34%
Referenda Oekraine Den Haag 8.7% (12:00)
Je reageerde op deze post van mij:quote:Op woensdag 6 april 2016 12:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou en, dat voorheen slaat in dat geval toch gewoon op het afgelopen jaar.
Dus, nee, daar sloeg het niet op.quote:Waarmee je dus exact evenveel stemrecht over houdt als voor deze referendum-wet werd aangenomen.
Ik vind dat je als Nederlander blij mag zijn dat je uberhaupt mag stemmen over dit soort dingen. In heel veel landen heb je die keuze niet. Sterker nog, daar draai je de bak in als je mening afwijkend is.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:55 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Toen ik dat zei werd ik afgebrand.
Europees parlement in 2014 was 37,3%. Dat is het percentage dat ik wil halen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:56 schreef Perrin het volgende:
[..]![]()
Mooie dag voor de democratie.
Dit gaat zo richting de 35%-40% opkomst.
Goede post.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Degenen die niet stemmen omdat het niet uitmaakt, staan dus, blijkbaar achter de plannen van de regering.
Degenen die het wel uitmaakt en voor dit verdrag is, hoeft niet te gaan stemmen, omdat het slechts raadgevend is.
Daarbij komt dat uit polls al gebleken is dat in het voor kamp weinig mensen gaan stemmen, dus kun je beter wegblijven, dan bijdragen aan een voldoende grote opkomst.
De mensen die fel tegen zijn, zijn degenen die moeten stemmen om gehoord te worden. Als dat nog geen 30 % van de bevolking is, dan zijn er dus te weinig mensen tegen.
Ja, in mijn ogen, ok. Zij het niet dat een meerderheid van de partijen al heeft aangegeven de uitkomst te respecteren als de drempel gehaald wordt. Dus strict genomen in die zin legitiem, maar niet netjesquote:Op woensdag 6 april 2016 12:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zou je dat negeren? Het zou me niets verbazen als de volksvertegenwoordiging een opkomst van rond de 30% en een verdeling van rond de 40-60% gaat gebruiken om te zeggen dat de uitspraak niet duidelijk genoeg is en, gegeven het raadgevend karakter, de uitslag dus genegeerd kan worden. Volkomen legitiem en dus, in jouw ogen, ok?
Onnavolgbaar.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:58 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik vind dat je als Nederlander blij mag zijn dat je uberhaupt mag stemmen over dit soort dingen. In heel veel landen heb je die keuze niet. Sterker nog, daar draai je de bak in als je mening afwijkend is.
Daarom altijd stemmen als je mag stemmen. Anders kun je beter naar een dictatuur emigreren!
Oh zo, dan klopt dat inderdaad. Alleen hebben we dus nu wel die wet, laten we er vooral voorzichtig mee omgaan en minstens nog een referendum afwachten voordat we het weer uit handen geven.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je reageerde op deze post van mij:
[..]
Dus, nee, daar sloeg het niet op.
quote:In Wijk bij Duurstede is veel animo voor het referendum. Om 12.00 uur heeft daar al 21,5 procent van de kiesgerechtigden een stem uitgebracht. De opkomstpercentages die tot nu toe bekend zijn:
Dat geldt ook voor het gros van de kamerleden. De stelling dat je precies zou moeten weten wat er in het verdrag staat om te kunnen oordelen wordt verder ook niet onderbouwd, en bij voorstanders is dat kennelijk helemaal geen issue.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
En dan ook nog mensen waarvan 99 van de 100 of nog minder niet de dossierkennis hebben om echt een realistische afweging te kunnen maken naar mijn mening.
Ik heb het ook gelezen, maar ik kon niet objectief vinden.quote:Ik ontbeer die kennis zelf ook, heb wel een duidelijk artikel gelezen met de voors en tegens objectief tegenover elkaar en daaruit mijn keuze gemaakt:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum
Waar is de 40% van Jan Roos?quote:Op woensdag 6 april 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.ed.nl/algemeen(...)-duurstede-1.5895588
quote:Op woensdag 6 april 2016 12:42 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Volgens die postOm 13:00 zit Rotterdam op 9,1%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moet Rotterdam om 14:00 dus 10.3% zijn. Rotterdam staat nu (12:40) op 8,5%. Dan moet er nog minder dan twee procent bijkomen, in meer dan een uur."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
Het grappige is dat dit exact mijn punt is, al een paar topics lang.. Alleen vind ik het starten van een referendum onder valse voorwendselen en het stemmen om redenen die niets met onderwerp zelf te maken hebben (aan beide kanten!) niet 'voorzichtig er mee omgaan'.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh zo, dan klopt dat inderdaad. Alleen hebben we dus nu wel die wet, laten we er vooral voorzichtig mee omgaan en minstens nog een referendum afwachten voordat we het weer uit handen geven.
twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 13:02:01Een stembureau in Leidschendam mailt dat ze al boven de 30% opkomst zitten \0/ #GeenPeil https://t.co/PLUwp4d7sf reageer retweet
Ga ergens anders offtopic zitten trollen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe bevalt jou het PVV-supporteren eigenlijk?
Leuke quizvraag wel: als de opkomst in Wijk bij Duurstede 21,5% is, en die in Amsterdam 6,5%, hoeveel is de totale opkomst dan?quote:
waarschijnlijk een stembureau waar veel kiezers van buiten hun stemdistrict stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:02 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 13:02:01Een stembureau in Leidschendam mailt dat ze al boven de 30% opkomst zitten \0/ #GeenPeil https://t.co/PLUwp4d7sf reageer retweet
quote:Op woensdag 6 april 2016 13:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PS/WS 2015/REF 2016
13.00 uur 9,7 6,5
18.00 uur 24,6 ...
Eind 43,5 ...
Da's wel veul.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
PS/WS 2015/REF 2016
13.00 uur 9,7 6,5
18.00 uur 24,6 ...
Eind 43,5 ...
Nee nietquote:Op woensdag 6 april 2016 12:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hey Joezi, voor stemmen is rechts toch xD
Het is geheel on topic. De PVV is de belangrijkste anti-Europapartij die hiervoor campagne voert.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ga ergens anders offtopic zitten trollen.
Jij trolt jezelf, met je linksche tegenstemquote:Op woensdag 6 april 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ga ergens anders offtopic zitten trollen.
Vrouwen houden de tegenstemmers helemaal niet van. Allemaal van de verkeerde kant.quote:
Slecht weer, dat kunnen al die fragiele figuren niet aan. Hopelijk gaat de wind nog liggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:07 schreef Jovatov het volgende:
Istie weer, mijn prachtige grafiek waar je eigenlijk weinig aan hebt, maar toch een beeld geeft.
[ afbeelding ]
Lijkt iets achter te blijven nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |