abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2016 @ 12:30:48 #201
3542 Gia
User under construction
pi_161219139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:29 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Is dit nu een goede opkomst voor dit tijdstip of niet? Misschien een domme vraag maar ik zie allerlei percentages maar heb dus geen idee of dit goed is of niet
Zelfs al is de opkomst hoog genoeg, dan nog gaat het verdrag gewoon door. Dus who cares?
pi_161219142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is geen meerderheid tegen. Er is, van degenen die het iets uitmaakt, een meerderheid tegen.
Daarom is het beter om niet te stemmen als je voor bent. Snap je dat nou niet?

Als de opkomst 31 % van de bevolking zou zijn en tweederde daarvan zou tegen zijn, dan is dat slechts 20 % van de bevolking. Je kunt dan niet stellen dat tweedere van de bevolking tegen is.
Dat is koffiedik kijken. Als bij de volgende verkiezingen maar 10% komt opdagen en 2/3e stemt voor de VVD, dan krijgt de VVD ook gewoon de meerderheid in de tweede kamer.
pi_161219156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Degenen die niet stemmen omdat het niet uitmaakt, staan dus, blijkbaar achter de plannen van de regering.
Degenen die het wel uitmaakt en voor dit verdrag is, hoeft niet te gaan stemmen, omdat het slechts raadgevend is.
Daarbij komt dat uit polls al gebleken is dat in het voor kamp weinig mensen gaan stemmen, dus kun je beter wegblijven, dan bijdragen aan een voldoende grote opkomst.

De mensen die fel tegen zijn, zijn degenen die moeten stemmen om gehoord te worden. Als dat nog geen 30 % van de bevolking is, dan zijn er dus te weinig mensen tegen.
Het zou me niks verbazen als zo ongeveer 15% van de Nederlanders fel genoeg tegen de EU is dat ze vandaag nee gaan stemmen in dit referendum. De 30% wordt alleen gehaald als mensen die vinden dat het een plicht is om gebruik te maken van je stemrecht in voldoende mate op komen dagen.
pi_161219159
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is koffiedik kijken. Als bij de volgende verkiezingen maar 10% komt opdagen en 2/3e stemt voor de VVD, dan krijgt de VVD ook gewoon de meerderheid in de tweede kamer.
Dan worden er wel terechte vragen gesteld over het functioneren van de democratie, mag ik hopen.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:31:35 #205
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  woensdag 6 april 2016 @ 12:31:57 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161219166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:29 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Is dit nu een goede opkomst voor dit tijdstip of niet? Misschien een domme vraag maar ik zie allerlei percentages maar heb dus geen idee of dit goed is of niet
Een aantal posts terug is een grafiek gepost die (imo) suggereert dat we op schema liggen voor >30% (net)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161219167
Jammer dat ik niet mag stemmen.
pi_161219178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is geen meerderheid tegen. Er is, van degenen die het iets uitmaakt, een meerderheid tegen.
Daarom is het beter om niet te stemmen als je voor bent. Snap je dat nou niet?

Als de opkomst 31 % van de bevolking zou zijn en tweederde daarvan zou tegen zijn, dan is dat slechts 20 % van de bevolking. Je kunt dan niet stellen dat tweederde van de bevolking tegen is.
Die kiesdrempel zorgt er dus voor dat er mensen strategisch thuis gaan blijven die normaal voor hadden willen stemmen dus nu krijg je niet een reëel beeld van wat Nederland nou wil.

Ik ga gewoon stemmen en ik stem voor.
pi_161219179
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:26 schreef SeLang het volgende:
Best grappig dat het gehate GeenStijl eigenlijk de grassroots beweging is geworden die D66 had willen zijn.
Vandaar waarschijnlijk de zuurheid van D66
In welke zin wil D'66 een grassroots-beweging zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:32:42 #210
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161219180
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:30 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Dat is ook mijn probleem met al die tussenstanden. Heb er geen reet aan zonder vergelijk :D
Je zou kunnen kijken hoeveel per uur er bij komt en dat doortrekken. En dan rekening houden met het feit dat in de vroege ochtenduren er het minst gestemd wordt, en waarschijnlijk het meest zo rond 6 of 7 uur als mensen thuiskomen van het werk.
pi_161219196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een aantal posts terug is een grafiek gepost die (imo) suggereert dat we op schema liggen voor >30% (net)
Volgens mij ligt het nog steeds achter op de berekening die Kaas eerder in dit topic maakte voor wat nodig is om de 30% te halen.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:33:59 #212
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161219205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:26 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Omdat de volksvertegenwoordiging heeft besloten het aan de mensen die wel stemmen over te laten, zoals ik eerder al heb gezegd.
De volksvertegenwoordiging heeft ook gekozen om dit referendum niet bindend te laten zijn. Als je het puur vanuit de wet wilt bekijken staan ze dus volledig in hun recht welke uitslag dan ook te negeren.
Maar dat is sowieso je verschuilen achter de wet. De vraag blijft, waarom wil jij dat nog geen 20% van de bevolking buitenlands beleid mag bepalen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 6 april 2016 @ 12:34:40 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161219217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als zo ongeveer 15% van de Nederlanders fel genoeg tegen de EU is dat ze vandaag nee gaan stemmen in dit referendum.
Ik ben voor de EU, juist daarom heb ik tegen gestemd. Want de EU is op de verkeerde weg. Ik denk dat er sowieso maar weinig mensen helemaal tegen de EU zijn.
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 april 2016 @ 12:35:26 #214
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161219231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben voor de EU, juist daarom heb ik tegen gestemd. Want de EU is op de verkeerde weg. Ik denk dat er sowieso maar weinig mensen helemaal tegen de EU zijn.
pi_161219240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:33 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De volksvertegenwoordiging heeft ook gekozen om dit referendum niet bindend te laten zijn. Als je het puur vanuit de wet wilt bekijken staan ze dus volledig in hun recht welke uitslag dan ook te negeren.
Maar dat is sowieso je verschuilen achter de wet. De vraag blijft, waarom wil jij dat nog geen 20% van de bevolking buitenlands beleid mag bepalen?
Dat wil niemand. Dat gebeurd dus ook niet. Iedereen mag stemmen.
pi_161219250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het enige resultaat wat je hiermee bereikt is dat de regering een argument heeft om de referendum wet te herzien: immers onzinreferenda (want geen opkomst) moeten moeilijker te initieren zijn want kosten de maatschappij te veel geld.

Oneigenlijke referenda (met een ander doel voor ogen dan waar het referendum over zou moeten gaan) moeten niet geïnitieerd mogen worden. Dus ja, vlug die referendumwet herzien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161219277
quote:

[..]

Ik wil helemaal niet dat maar 20% van de bevolking buitenlands beleid mag bepalen. Iedereen die stemgerechtigd is mag dat. Dat er volgens veel mensen zijn die niet gaan stemmen is toch hun probleem?

Vanuit ethisch standpunt vind ik een overheid en/of democratie überhaupt moreel verwerpelijk. Maar als ik dat achterwege laat zie ik niet in waarom een referendum meer of minder democratisch is dan een tweede kamer verkiezingen. Het is naar mijn mening juist meer democratisch, er wordt nu immers specifiek gestemd over een onderwerp. Bij gewone verkiezingen stem je als het ware op een pakket, waar de politici later weer van alles van laten vallen of op terugkomen.
pi_161219279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier idem dito.

Verder ben ik ook vóór Oekraïne en heb ik daarom tégen dit associatieverdrag gestemd.

In tegenspraak met alle retoriek die het "JA kamp" op demagogische wijze over ons heen stort valt er weinig winst te behalen voor de gewone Oekraïners met dit associatieverdrag en zal het evenmin vrede en welvaart brengen maar eerder frustreren.

Overigens gaat het opkomstpercentage volgens mij aardig de goede kant op. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161219281
Vorig jaar bij de Provinciale Statenverkiezing was er om 10:30 een opkomst van 7.5%. Toen de stembureau's gingen sluiten werd er een opkomst behaald van 49%.
pi_161219283
quote:

[..]

En dan ook nog mensen waarvan 99 van de 100 of nog minder niet de dossierkennis hebben om echt een realistische afweging te kunnen maken naar mijn mening.

Ik ontbeer die kennis zelf ook, heb wel een duidelijk artikel gelezen met de voors en tegens objectief tegenover elkaar en daaruit mijn keuze gemaakt:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum

Desalniettemin vind ik dit referendum te veel geld kosten over iets waar te weinig mensen van de hoed en de rand weten, dat wordt ook duidelijk aan het aantal onzinnige opmerkingen dat ik eigenlijk overal in mijn omgeving zie, van welk 'kamp' dan ook. Voor zulke beslissingen vertrouw ik liever op onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers.
pi_161219313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:38 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

En dan ook nog mensen waarvan 99 van de 100 of nog minder niet de dossierkennis hebben om echt een realistische afweging te kunnen maken naar mijn mening.

Ik ontbeer die kennis zelf ook, heb wel een duidelijk artikel gelezen met de voors en tegens objectief tegenover elkaar en daaruit mijn keuze gemaakt:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum

Desalniettemin vind ik dit referendum te veel geld kosten over iets waar te weinig mensen van de hoed en de rand weten, dat wordt ook duidelijk aan het aantal onzinnige opmerkingen dat ik eigenlijk overal in mijn omgeving zie, van welk 'kamp' dan ook. Voor zulke beslissingen vertrouw ik liever op onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers.
Die het verdrag ook niet gelezen hebben en hun stem ook alleen maar af laten hangen van hun liefde dan wel haat voor de EU.
pi_161219347
Ik ben wel benieuwd of mensen die een hoge opkomst willen ook vroeg zijn gaan stemmen zodat het lijkt alsof de opkomst best hoog is. In dat geval wordt de 30% denk ik niet gehaald.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:42:26 #223
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_161219348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het nog steeds achter op de berekening die Kaas eerder in dit topic maakte voor wat nodig is om de 30% te halen.
Volgens die post

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet Rotterdam om 14:00 dus 10.3% zijn. Rotterdam staat nu (12:40) op 8,5%. Dan moet er nog minder dan twee procent bijkomen, in meer dan een uur.

Tot nog toe stijgt de opkomst elke twee uur met twee procent. Dus wordt dat net gehaald.

Maar in deze vergelijking zitten zoveel aannames, en het ligt zo dicht bij elkaar dat er totaal niet met zekerheid te zeggen is of het wel of niet gehaald zal worden.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:43:10 #224
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161219362
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En dat is precies wat ik graag zou willen bereiken.

[..]

Waarmee je dus exact evenveel stemrecht over houdt als voor deze referendum-wet werd aangenomen. Of waarschijnlijk zelfs meer, want je schreef 'herzien' en niet 'afschaffen'. Ik zou best te vinden zijn voor een referendum-wet waarbij de meerderheid van de bevolking invloed kan hebben, bijvoorbeeld.
Natuurlijk heb je wil minder absoluut stemrecht immers vallen er casu weg die voorheen wel beoordeeld konden worden vanuit een referendum.
pi_161219371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In dit geval zal dat moeten gaan over die achterlijke drempel, waardoor half Nederland tactisch thuis kan blijven. Niet over de afwijzing.

Ik maak nu gebruik van die drempel, omdat ik een referendum altijd onzinnig vindt. Alles overwogen hebbende ben ik persoonlijk wel tegen het verdrag. Maar ik ben er vrij zeker van dat Baudet c.s. met mijn tegenstem aan de haal gaan om te beweren dat wij niks in de EU te zoeken hebben. Dat vind ik helemaal niet! En dus stem ik niet, omdat de initiatiefnemers al aan hebben gegeven dat het ze in dit referendum helemaal niet om het associatieverdrag gaat.

Ik denk overigens niet dat men massaal op komt draven als er geen drempel zou zijn.
pi_161219373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef Infection het volgende:
geenstijl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 12:05:59 Stembureau St. Franciscus in Coevorden stelt zich dubieus en sturend op. #GeenPeil https://t.co/V1S1T7GKWi reageer retweet
[ afbeelding ]
Ook maar eens een onzinmailtje stuur aan GS, wie weet plaatsen ze dit ook!!!!

quote:
Geachte mevrouw, heer,
Wil nog even het volgende met u delen, in een stembureau in Nijmegen spraken de leden van het stembureau openlijk over de negatieve aspecten van het associatieakkoord!

Wat een schande!

Dat dit kan in Nederland!!

Met vriendelijke groet,
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:44:15 #227
440653 BarryOSeven
pi_161219376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:42 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben wel benieuwd of mensen die een hoge opkomst willen ook vroeg zijn gaan stemmen zodat het lijkt alsof de opkomst best hoog is. In dat geval wordt de 30% denk ik niet gehaald.
Nup, meer en deel is nog niet geweest in mijn omgeving. Die gaan na de werkdag. Ik ga zo even.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:44:23 #228
3542 Gia
User under construction
pi_161219378
quote:
Voor mij is het stembureau praktisch langs de deur, dus ik kan altijd nog Ja gaan stemmen als de opkomst wel gehaald wordt.
pi_161219379
quote:
Of juist wel, omdat een aantal mensen de opkomst afwachten om hun eigen keuze te bepalen om te gaan stemmen. Als de opkomst dus hoog lijkt (en die 30% drempel gehaald lijkt te worden) kan dat ervoor zorgen dat die mensen alsnog naar de stembus komt (weliswaar voor het JA kamp dan).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_161219387
Het zou toch geniaal zijn, als de 30% wordt behaald en de strategische thuisblijvers, de deksel op hun neus krijgen.
pi_161219389
pi_161219400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of juist wel, omdat een aantal mensen de opkomst afwachten om hun eigen keuze te bepalen om te gaan stemmen. Als de opkomst dus hoog lijkt (en die 30% drempel gehaald lijkt te worden) kan dat ervoor zorgen dat die mensen alsnog naar de stembus komt (weliswaar voor het JA kamp dan).
Dat klopt maar als alle fanatieke stemmers al wat eerder zijn gegaan komen er nu niet veel meer bij en dus is duidelijk dat de 30% niet wordt gehaald.
pi_161219401
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:44 schreef tofastTG het volgende:

[..]

[..]

:D
pi_161219404
gemeenteHelmond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 11:31:26 11.30 uur: tussenstand opkomst #Helmond #referendum #Oekraïne: 6,3% kiezers heeft gestemd. Meer info: check https://t.co/nA7eJH1OQM reageer retweet
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:47:17 #235
440653 BarryOSeven
pi_161219430
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:45 schreef tofastTG het volgende:
I

[..]

Hoezo? Er werd openlijk gesproken over negatieve aspecten. Dat geenstijl het vervolgens niet gaat plaatsen, kan ik verder niets aan doen.

Maar wellicht is het ook onzin, dat is namelijk het nadeel aan niet erg verifieerbare bronnen.
Waarom zou je een verhaaltje verzinnen? Of lees ik verkeerd en heb je dit echt meegemaakt. Dan waarom onzin-mailtje?
pi_161219432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:44 schreef tjaptjoep het volgende:
Het zou toch geniaal zijn, als de 30% wordt behaald en de strategische thuisblijvers, de deksel op hun neus krijgen.
Maakt volgens mij niets uit, het eindresultaat wordt toch door de politie bepaald tenzij er Ja uitkomt. Het is dan wel grappig om te zien hoe men dit gaat rechtbreien.
pi_161219448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik maak nu gebruik van die drempel, omdat ik een referendum altijd onzinnig vindt. Alles overwogen hebbende ben ik persoonlijk wel tegen het verdrag. Maar ik ben er vrij zeker van dat Baudet c.s. met mijn tegenstem aan de haal gaan om te beweren dat wij niks in de EU te zoeken hebben. Dat vind ik helemaal niet! En dus stem ik niet, omdat de initiatiefnemers al aan hebben gegeven dat het ze in dit referendum helemaal niet om het associatieverdrag gaat.

Ik denk overigens niet dat men massaal op komt draven als er geen drempel zou zijn.
Hoe triest ben je dat je niet over de persoonlijkheden van de referendumstarters heen kan gaan? Als je nou op hun moest stemmen, dan snap ik dat je thuisblijft, maar je stemt niet voor hun. Je stemt over dit verdrag.
pi_161219454
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:44 schreef tofastTG het volgende:

[..]

[..]

haha!
Top!! _O_
Make my day!
pi_161219457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waarom zou je een verhaaltje verzinnen? Of lees ik verkeerd en heb je dit echt meegemaakt. Dan waarom onzin-mailtje?
Dit is niet echt, dit is een grapje. Weet je wel, dan gaan de mondhoeken omhoog en maken mensen een grappig geluidje, wat anders klinkt dan het normale stemgeluid. Dat fenomeen heet lachen. Is best leuk en aan te raden.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:49:13 #240
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161219463
Het leukste is als de opkomst hoger wordt dan voor het Europees Parlement (37,3% in 2014)
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 april 2016 @ 12:49:48 #241
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161219477
Zo ik heb mijn democratische plicht gedaan en TEGEN gestemd zoals Jan Roos en Geenstijl mij hebben opgedragen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:50:10 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161219487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:38 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet dat maar 20% van de bevolking buitenlands beleid mag bepalen. Iedereen die stemgerechtigd is mag dat. Dat er volgens veel mensen zijn die niet gaan stemmen is toch hun probleem?
Nee, maar daarmee wordt dat wel de praktijk. Zoals hieronder al wordt gezegd heeft bij het grootste deel van de onderwerpen het grootste deel van de mensen te weinig domeinkennis - nogmaals, inclusief mijzelf.
In de praktijk heeft straks 20% van de bevolking gezegd tegen te zijn, 10% voor en 70% 'geen mening'. Vind je het dan terecht dat op basis van die 20% een bestaande wet wordt teruggedraaid?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161219497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:47 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Omdat het op deze manier onzin is. GS neemt totaal geen moeite om het eea. te controleren. En plaatst alleen een verhaaltje als het hun goed uitkomt, verwacht ik.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_161219500
Op Omroep Brabant alleen voor stemmers in het nieuwsitem
pi_161219508
Jeetje wat een sensatie topic, je zou bijna denken dat het er allemaal iets toe doet. De indoctrinatie heeft gewerkt, jullie zijn slaven van den media.
  woensdag 6 april 2016 @ 12:51:18 #246
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161219518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je wil minder absoluut stemrecht immers vallen er casu weg die voorheen wel beoordeeld konden worden vanuit een referendum.
Voorheen? De referendum-wet is nog geen jaar uit. Zelfs als de wet compleet wordt afgeschaft heb je niet minder stemrecht dan in 2014.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161219528
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, maar daarmee wordt dat wel de praktijk. Zoals hieronder al wordt gezegd heeft bij het grootste deel van de onderwerpen het grootste deel van de mensen te weinig domeinkennis - nogmaals, inclusief mijzelf.
In de praktijk heeft straks 20% van de bevolking gezegd tegen te zijn, 10% voor en 70% 'geen mening'. Vind je het dan terecht dat op basis van die 20% een bestaande wet wordt teruggedraaid?
Ja. Jij beroept je namelijk op de volksvertegenwoordiging die blijkbaar wel legitiem is en die vindt het blijkbaar ok dat dit de praktijk is (negerende dat het slechts een raadgevend referendum is).
pi_161219531
quote:
15s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:51 schreef Joezi het volgende:
Jeetje wat een sensatie topic, je zou bijna denken dat het er allemaal iets toe doet. De indoctrinatie heeft gewerkt, jullie zijn slaven van den media.
Hey Joezi, voor stemmen is rechts toch xD
  woensdag 6 april 2016 @ 12:52:21 #249
440653 BarryOSeven
pi_161219536
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:51 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Voorheen? De referendum-wet is nog geen jaar uit. Zelfs als de wet compleet wordt afgeschaft heb je niet minder stemrecht dan in 2014.
Nou en, dat voorheen slaat in dat geval toch gewoon op het afgelopen jaar.

En ja, je hebt minder stemrecht als er minder onderwerpen zijn waar je je over mag uitspreken. Deal with it.
pi_161219545
De hond over de opkomstdrempel:
quote:
Het zou veel beter zijn als de grens in plaats van aan opkomst verbonden was aan een minimaal aantal kiesgerechtigde kiezers dat tegen is. Bij voorbeeld minimaal de helft plus één van de opgekomen kiezers bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen, waardoor je het mandaat dat toen gegeven is t.a.v. dit onderwerp als het ware intrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')