Onjuiste aannames. De moeder van alle fouten in de wetenschap.quote:
quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onjuiste aannames. De moeder van alle fouten in de wetenschap.
quote:
De mailtjes kunnen de verdachten opbreken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Tchock het volgende:
Ligt het aan mij dat ik deze zin niet snap?
"De mailtjes die het Nederlands Forensisch Instituut onlangs wist op te diepen uit hun gecodeerde telefoons, zouden de verdachten die op 1 februari vorig jaar volgens justitie crimineel Samir Z. en mogelijk ook diens broer Mohammed wilden liquideren in Amsterdam-West wel eens kunnen opbreken."
Dat was dan ook wel ongelofelijk kut, daar niet van.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Met mijn dochter worstelen met meetkunde brugklas. Het kwartje wil maar niet vallen.
Gelukkig zit ze niet op de Vrije School.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Met mijn dochter worstelen met meetkunde brugklas. Het kwartje wil maar niet vallen.
Trek hem uit elkaar:quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:10 schreef Tchock het volgende:
Ligt het aan mij dat ik deze zin niet snap?
"De mailtjes die het Nederlands Forensisch Instituut onlangs wist op te diepen uit hun gecodeerde telefoons, zouden de verdachten die op 1 februari vorig jaar volgens justitie crimineel Samir Z. en mogelijk ook diens broer Mohammed wilden liquideren in Amsterdam-West wel eens kunnen opbreken."
Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:13 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat was dan ook wel ongelofelijk kut, daar niet van.
Meetkunde heb je inzicht voor nodig, dat maakt het lastig.quote:
Vooral erg saai.quote:
quote:
quote:
En dit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Meetkunde heb je inzicht voor nodig, dat maakt het lastig.
Ze heeft ook nog eens een echt goede lesmethode. Toch wil het niet lukken. Nog twee dagen om de stof erin te krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig zit ze niet op de Vrije School.
Daar zou ze alle figuren moeten abecken.
Algebraquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:15 schreef GSbrder het volgende:
Meetkunde was wel leuk.
Toen die rare letters in de wiskunde werden geintroduceerd begon de ellende.
y = ax + b.
Ga er maar aan staan.
Waar gaat het over? (En: welke methode?)quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze heeft ook nog eens een echt goede lesmethode. Toch wil het niet lukken. Nog twee dagen om de stof erin te krijgen.
Maat ook erg praktisch. Je gebruikt het dagelijks.quote:
Ach, met veel geluk lukt het voor de test.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze heeft ook nog eens een echt goede lesmethode. Toch wil het niet lukken. Nog twee dagen om de stof erin te krijgen.
Waarschijnlijk middelloodlijnen enzo?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar gaat het over? (En: welke methode?)
Ik heb één jaar meetkunde gehad en vond het jammer dat we daarna alleen nog maar algebra kregen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:15 schreef GSbrder het volgende:
Meetkunde was wel leuk.
Toen die rare letters in de wiskunde werden geintroduceerd begon de ellende.
y = ax + b.
Ga er maar aan staan.
Dat was wel mooi. Vooral integreren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef Rezania het volgende:
Ik vond integreren en differentiëren ook leuk, zag ik tenminste het nut van in.
Neem een driehoek, teken twee rondjes, trek een lijn, voila.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk middelloodlijnen enzo?
Was ook stoffig. Wekenlang de kettingregel en de productregel stampen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb één jaar meetkunde gehad en vond het jammer dat we daarna alleen nog maar algebra kregen.
Ja, lekker wentelen. Tweevoudige en drievoudige integralen zijn ook mooi.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat was wel mooi. Vooral integreren.
En omwentelingslichamen.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Neem een driehoek, teken twee rondjes, trek een lijn, voila.
Getal en Ruimte. Oppervlakte, afstanden, gewichten, inhoud en het getal Pi.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar gaat het over? (En: welke methode?)
Jij herinnert je dat nog. Maar meetkunde was leuk, daar had ik wel inzicht in.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Was ook stoffig. Wekenlang de kettingregel en de productregel stampen.
quote:
Getal en Ruimte, meh.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Getal en Ruimte. Oppervlakte, afstanden, gewichten, inhoud en het getal Pi.
Stokjes, hokjes en blokjes.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Oh. Ik legde de zinsdelen helemaal verkeerdquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Trek hem uit elkaar:
Je hebt verdachten. Die verdachten wilden Samir en Mohammed liquideren. Maar het NFI heeft hun mailtjes onderschept, en dat zou ze wel eens kunnen opbreken.
Ja, met eerst naar x en dan naar y integreren. Of andersom.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, lekker wentelen. Tweevoudige en drievoudige integralen zijn ook mooi.
Altijd de werkwoorden bij hun zelfstandig naamwoorden zoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh. Ik legde de zinsdelen helemaal verkeerd
Getal pi is ook wel een lastig begrip. Vooral omdat het op zoveel plekken terugkomt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beetje talig maar uitstekende uitleg.quote:
Mja, uiteindelijk is meetkunde iets waar je weinig voor kon oefenen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij herinnert je dat nog. Maar meetkunde was leuk, daar had ik wel inzicht in.
Het enige wat ze tot nu toe foutloos doet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Getal pi is ook wel een lastig begrip. Vooral omdat het op zoveel plekken terugkomt.
Op hoeveel decimalenquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het enige wat ze tot nu toe foutloos doet.
Wij moesten pi steeds volledig uitschrijven. Maakte het er ook niet makkelijker op.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Getal pi is ook wel een lastig begrip. Vooral omdat het op zoveel plekken terugkomt.
Ben er dol op.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, met eerst naar x en dan naar y integreren. Of andersom.
Geen idee wat ik aan het doen was, want mijn schrift was een inktvlek, maar mijn studieboeken stonden vol fancy zadelpunten.
[ afbeelding ]
En dan moest je met de discriminant berekenen of het een maximum/minimum/zadelpunt was.quote:
Met het rekenen van inhouds en oppervlakken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op hoeveel decimalen?
Maar waar gaat het mis?
Ik vond mijn methode voor wiskunde B beter dan G&T. Weet niet meer hoe die heet, aan Robin verkocht toen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Beetje talig maar uitstekende uitleg.
Lekker boeiend. Pi is gewoon 3,14quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:21 schreef Janneke141 het volgende:
Als ik nog een brugklas had gehad, dan had ik voor afgelopen vrijdag een SO'tje gegeven over de eerste 100 decimalen van pi.
Gewoon als een halve machine steeds hetzelfde doen tijdens werkcollege, genieten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dan moest je met de discriminant berekenen of het een maximum/minimum/zadelpunt was.
Mooie tijden, in het eerste op de uni.
Als je steeds begint vanuit het vierkant/de kubus kan je daarna via balken naar cirkels en bollen gaan, toch?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met het rekenen van inhouds en oppervlakken.
Mi gado.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Pi is gewoon 3,14
Werkcolleges, die vonden plaats op vrijdagochtend. Dat zegt genoeg, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon als een halve machine steeds hetzelfde doen tijdens werkcollege, genieten.
Zit wel wat in. Een euro reken ik ook om naar guldens via x2 + 10%.quote:
Als je enigszins uit je hoofd wil schatten met pi dan is 22/7 meestal praktischer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Een euro reken ik ook om naar guldens via x2 + 10%.
Bak koffie en gaan, jankbal.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkcolleges, die vonden plaats op vrijdagochtend. Dat zegt genoeg, lijkt me.
Zeker. Zo legt het boek het ook uit. Tweedimensionaal. Dat dan weer wel. We hebben het over de brugklas.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je steeds begint vanuit het vierkant/de kubus kan je daarna via balken naar cirkels en bollen gaan, toch?
Gewoon skippen en tentamen halen, niet van dat mieterige met aanwezigheidsplicht.quote:
Als het tweedimensionaal is gaat het niet over de inhoud. Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zeker. Zo legt het boek het ook uit. Tweedimensionaal. Dat dan weer wel. We hebben het over de brugklas.
Niet dat ik weet, maar het had prima gekund natuurlijk.quote:
Dan is het slim om elk figuur terug te brengen naar vierkantjes, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zeker. Zo legt het boek het ook uit. Tweedimensionaal. Dat dan weer wel. We hebben het over de brugklas.
De inhoud (=oppervlakte) van een vierkant vs. de omtrek van een vierkant.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het tweedimensionaal is gaat het niet over de inhoud. Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?
Ik had me verslapen voor tentamen. Desastreuze gevolgen toen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon skippen en tentamen halen, niet van dat mieterige met aanwezigheidsplicht.
inhoud van een kubus of cilinder. Een bol is nog echt een stapje te ver.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het tweedimensionaal is gaat het niet over de inhoud. Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?
Herkansing.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:27 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik had me verslapen voor tentamen. Desastreuze gevolgen toen.
Da's waar, da's met r^3.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
inhoud van een kubus of cilinder. Een bol is nog echt een stapje te ver.
Die was een paar dagen na het tentamen van calculus B, de herkansing daarvan was weer een paar dagen na het tentamen van calculus C. Het probleem verschoof zich.quote:
Wat een rare krabbeltekens.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:28 schreef GSbrder het volgende:
Zo'n parametervergelijking, dat was niet te doen.
Ook nul punten voor gehaald op het tentamen.
[ afbeelding ]
Onhandig. Bij ons had je een deeltentamen voor A, vernaggelde je die of kwam je niet, dan had je de herkansing gelijktijdig met eindtentamen A. Vervolgens herkansing A voor deeltentamen B.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die was een paar dagen na het tentamen van calculus B, de herkansing daarvan was weer een paar dagen na het tentamen van calculus C. Het probleem verschoof zich.
Calculus A, B en C zijn deeltentamens van het vak calculus bij ons. Maar planning was echt kut.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onhandig. Bij ons had je een deeltentamen voor A, vernaggelde je die of kwam je niet, dan had je de herkansing gelijktijdig met eindtentamen A. Vervolgens herkansing A voor deeltentamen B.
Yep, ook nooit fan van geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:28 schreef GSbrder het volgende:
Zo'n parametervergelijking, dat was niet te doen.
Ook nul punten voor gehaald op het tentamen.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |