quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Reya het volgende:
Niets mis met referenda. Tegenstanders van referenda zijn vooral bange mensen.
Klopt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Omdat we superhypocriet zijn en met twee maten meten als het op centen aankomt, beste Robin.
Dat zeggen NVU'ers ook.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Reya het volgende:
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:45 schreef Pokkelmans het volgende:
Tegenstanders zijn vooral bang voor bange mensen.
Nee, referenda zijn juist een instrument van populisten om bange mensen nog verder op te hitsen tegen de gevestigde orde.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Reya het volgende:
Ik zie het eerder als een aanvulling in plaats van een verdoezeling.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je voor referenda bent in een parlementaire democratie ondermijn je die democratie in mijn optiek.
De Britten hebben inderdaad een veel toffer referendum.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als ze niet zo'n schijtonderwerp zouden hebben gekozen zeker wel.
Nu is het een beetje jammer dat "het referendum" zo onzinnig is.
Is Maurice nu ineens wel een betrouwbare autoriteit?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:45 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, referenda zijn juist een instrument van populisten om bange mensen nog verder op te hitsen tegen de gevestigde orde.
Lees ook dit stuk van notabene Maurice de Hond: De kater komt er aan: het Oekraine Referendum (pdf)
Dit is geen peilingquote:Op dinsdag 5 april 2016 15:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is Maurice nu ineens wel een betrouwbare autoriteit?
Serieus? Want dat heb ik ook. Ik ben bang voor de stem van de onderbuik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ben ook best bang voor referenda.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Reya het volgende:
Terwijl de keuze tussen wipkip, schommel en glijbaan in de buurtspeeltuin prima gemaakt kan worden met een referendum. Of zoals in Nieuw Zeeland de keuze van een nieuwe vlag.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jij vindt alles ongeschikt voor een referendum.
Niets mis met dat referendum, inderdaad. Er is nu al lang genoeg geouwehoerd over dat onderwerp; laat de stembiljetten nu maar eens spreken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De Britten hebben inderdaad een veel toffer referendum.
Semi serieus. Kunnen ook nare dingen uitkomen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Serieus? Want dat heb ik ook. Ik ben bang voor de stem van de onderbuik.
Mijn ouders mochten stemmem over nieuwe bomen in de straat bij hun. Prima onderwerp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Terwijl de keuze tussen wipkip, schommel en glijbaan in de buurtspeeltuin prima gemaakt kan worden met een referendum. Of zoals in Nieuw Zeeland de keuze van een nieuwe vlag.
Dat mag toch? Het is alleen geen ambitie om China onderdeel te laten vormen van de Europese interne markt. Wat zal betekenen dat de handel tussen Nederland en China nooit zo intensief en vergaand zal worden als die tussen Nederland en Duitsland. Heeft ook te maken met de grote culturele, juridische en economische verschillen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan wel handel gedreven met China en Saudi-Arabië?
Malle optiek wel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je tegen referenda bent ben je tegen democratie in mijn optiek.
Afgaande op de reacties in dit café worden er vooral papieren vliegtuigjes en origami kippen met de stembiljetten gevouwen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Niets mis met dat referendum, inderdaad. Er is nu al lang genoeg geouwehoerd over dat onderwerp; laat de stembiljetten nu maar eens spreken.
Een prachtig moment, kun je wel zeggen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:48 schreef Heilwasser het volgende:
Heel goed. Reya en Fylax zitten op één lijn.
Massaal stemmen voor berken omdat die irritante buurman daar allergisch voor is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijn ouders mochten stemmem over nieuwe bomen in de straat bij hun. Prima onderwerp.
En al complex genoeg.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijn ouders mochten stemmem over nieuwe bomen in de straat bij hun. Prima onderwerp.
Ik zou willen zeggen dat u op weg bent naar een permban, maar dan kan ik u niet meer uitkafferen, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:48 schreef Heilwasser het volgende:
Heel goed. Reya en Fylax zitten op één lijn.
Eens. Laten we dit moment een speciale naam geven: Reylax.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:49 schreef Fylax het volgende:
[..]
Een prachtig moment, kun je wel zeggen.
Je mag het best economisch bekijken, of zelf met de blik van een antropoloog of die van een bioloog. Zal denk ik ook hele interessante perspectieven en inzichten opleveren. Ik begrijp alleen niet zo goed wat dat te maken heeft met een associatieovereenkomst waar wij morgen over kunnen gaan stemmen? Het antropologische aspect vormt bijvoorbeeld ook slechts een van de onderdelen van een dergelijk omvattend akkoord.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben niet erg overtuigd. Ik bekijk het economisch, en economisch gezien lukt het uitstekend om met landen waarin men over bepaalde zaken andere opvatting heeft handel te drijven. Denk eerder aan afstemming van douaneregels en bijvoorbeeld aansluiting op elkaars systemen voor het registreren van handel, op soort terreinen heeft een verdrag naar mijn idee zin.
Bij Oekraïne heb ik die intentie ook totaal niet eigenlijk. Tenminste de eerst komende 100 jaar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat mag toch? Het is alleen geen ambitie om China onderdeel te laten vormen van de Europese interne markt.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Eens. Laten we dit moment een speciale naam geven: Reylax.
5 april nationale Reylaxdagquote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
In het geval van het Nederlandse referendum is dat ook wel begrijpelijk. Het Britse referendum gaat daarentegen over een belangrijk onderwerp waarop je je bovendien prima kunt positioneren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Afgaande op de reacties in dit café worden er vooral papieren vliegtuigjes en origami kippen met de stembiljetten gevouwen.
Hehe.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Massaal stemmen voor berken omdat die irritante buurman daar allergisch voor is.
Matigjes.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Dan moet je tegen stemmen. Dat is namelijk wel een streven van de overeenkomst van morgen. Verder weet ik ook niet precies hoe relevant de intenties van willekeurige burgers zijn op dit gebied. Even boeiend als mijn intenties met betrekking tot het kapsel van Donald Trump. Kan ook best een referendum over uitgeschreven worden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij Oekraïne heb ik die intentie ook totaal niet eigenlijk. Tenminste de eerst komende 100 jaar.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik heb het verwerkt in de bami.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Afgaande op de reacties in dit café worden er vooral papieren vliegtuigjes en origami kippen met de stembiljetten gevouwen.
Eens. Bovendien is de Britse democratie kreupel door het districtenstelsel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:51 schreef Reya het volgende:
[..]
In het geval van het Nederlandse referendum is dat ook wel begrijpelijk. Het Britse referendum gaat daarentegen over een belangrijk onderwerp waarop je je bovendien prima kunt positioneren.
Ga je nog een nieuwsbericht over het referendum schrijven?quote:
Ehhhhh, geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ga je nog een nieuwsbericht over het referendum schrijven?
Heel goed.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel getwijfeld over mijn stemkeuze als dit keer trouwens.
Voor/tegen/niet.
Ik weet het: niet.
Waarom ben je dan zo tegen extra vrijhandel? Is wat je nu bepleit eigenlijk niet een vorm van de Economische Massavernietigingswapens waar je graag over spreekt? Of geldt dat alleen bij China en Rusland?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij Oekraïne heb ik die intentie ook totaal niet eigenlijk. Tenminste de eerst komende 100 jaar.
Het maakt feitelijk ook geen fuck uit, beste Kosmo.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb nog nooit zoveel getwijfeld over mijn stemkeuze als dit keer trouwens.
Voor/tegen/niet.
Ik weet het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |