abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161182093
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Geen probleem :) Je zult mij ook niet zien oordelen over elke bijstandontvanger, er zijn er genoeg die er weinig aan kunnen doen. Maar deze vrouw kan of kon dat denk ik wel.
Mee eens :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2016 @ 22:27:35 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_161182208
Overigens zouden wel meer mensen depressieve klachten krijgen als ze zolang in die situatie zitten. Het kan goed zijn dat ze die klachten pas later kreeg en dat het dus een gevolg is van haar eigen houding.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_161182680
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:04 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook niet zozeer nodig om op deze manier naar de media te stappen, maar feit blijft wel dat de gemeente en instanties als het UWV bijzonder weinig doen deze mensen te helpen waardoor ze vaak alleen maar nog langer in een dergelijk traject blijven. Goed voor het UWV natuurlijk dat ze weer extra subsidie ontvangen doordat er meer cliënten bijkomen maar minder nuttig voor het individu zelf. Feit is wel dat de vrouw volgens de openingspost vrijwilligerswerk doet en daarmee dus niet de hele dag thuis zit. Echter, van een eigen bedrijf en huwelijk met twee kinderen naar een plotse scheiding en bijstand is ook wel iets waarvan ik mij kan voorstellen dat je zeer gedeprimeerd raakt en daar had ze wel iets mee kunnen doen vind ik, maar zeker voor ouderen heerst er een enorm stigma rond psychiatrische en geestelijke gezondheidszorg.
Ik denk ook dat bepaalde regels voor het krijgen van een uitkering niet echt meehelpen. Zo mag je niet zomaar hier en daar wat losse klusjes doen voor vrienden/kennissen, omdat je daarmee het risico loopt dat je je uitkering moet terugbetalen. Voor dingen als vrijwilligerswerk moet je eerst een aanvraag doen bij de gemeente en daar toestemming voor krijgen. Ook als het onbetaald werk is.

Zo blijven die mensen natuurlijk ook niet echt bezig, en gaan ze hun leven steeds meer inrichten met het idee dat ze de hele dag helemaal nergens mee bezig zijn.

Ik snap natuurlijk wel dat die regels er zijn om fraude te voorkomen, maar toch. :)
pi_161182778
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk ook dat bepaalde regels voor het krijgen van een uitkering niet echt meehelpen. Zo mag je niet zomaar hier en daar wat losse klusjes doen voor vrienden/kennissen, omdat je daarmee het risico loopt dat je je uitkering moet terugbetalen. Voor dingen als vrijwilligerswerk moet je eerst een aanvraag doen bij de gemeente en daar toestemming voor krijgen. Ook als het onbetaald werk is.

Zo blijven die mensen natuurlijk ook niet echt bezig, en gaan ze hun leven steeds meer inrichten met het idee dat ze de hele dag helemaal nergens mee bezig zijn.

Ik snap natuurlijk wel dat die regels er zijn om fraude te voorkomen, maar toch. :)
Het valt mij vooral ook op dat de regels voor bijstand uiterst streng zijn en ook het kopen van een verjaardagscadeau voor een familielid als fraude gezien kan worden omdat je het inkomen uitgeeft aan individu welke niet bij jou in huis woont onderwijl je met Wajong ook alles kan spenderen aan alcohol en andere drugs en je eens per jaar een gesprekje van een uur krijgt. Plus, mensen hulp aanbieden aangaande het omgaan met dit soort financiële bijdragen zou ook wel een must moeten zijn.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2016 @ 22:44:47 #130
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161183003
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 01:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja ze wil vooral meer geld. Ze krijgt ook wel weinig. Ik gok dat op de rest beslag is gelegd
Natuurlijk niet, dat is gewoon de normale bijstand, min die genoemde zorgpremie.
  maandag 4 april 2016 @ 22:47:55 #131
369251 Geralt
of Rivia
pi_161183153
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 01:51 schreef Grems het volgende:
Met 34 met pensioen, dat doet bijna niemand haar na.
De opa van mij opa deed dat ook. Zijn binnenvaartschepen verkocht en een halve straat in het centrum van Maastricht gekocht van het geld. Als het geld op was verkocht ie weer een huis.

Alles opgemaakt die klootviool :(

Ik geef hem groot gelijk :7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161183381
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:39 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Het valt mij vooral ook op dat de regels voor bijstand uiterst streng zijn en ook het kopen van een verjaardagscadeau voor een familielid als fraude gezien kan worden omdat je het inkomen uitgeeft aan individu welke niet bij jou in huis woont onderwijl je met Wajong ook alles kan spenderen aan alcohol en andere drugs en je eens per jaar een gesprekje van een uur krijgt. Plus, mensen hulp aanbieden aangaande het omgaan met dit soort financiële bijdragen zou ook wel een must moeten zijn.
Ja, ik lees wel eens van die rechteruitspraken van zaken waarbij de bijstand van iemand wordt teruggevorderd. Bijvoorbeeld omdat (komt vrij vaak voor) de persoon verzwegen vermogen (woning, stuk land, etc) in Turkije of Marokko blijkt te hebben. Of maar enkele maanden op het uitkeringsadres blijkt te wonen en de rest van het jaar bij iemand anders of in het buitenland.

Maar ik heb ook wel eens dingen gelezen waarvan ik de gevolgen behoorlijk groot vond tov van de fout. Bijvoorbeeld een vrouw die een 'groot' bedrag op haar rekening gestort kreeg, wat diezelfde dag is gepind. Ze gaf aan dat een vriendje van haar zoontje een scooter wilde kopen, maar enkel een klein bedrag per dag kon pinnen. Daarom zou hij dat geld naar haar hebben overgemaakt en heeft zij dat voor hem gepind. Even los van of het verhaal wel of niet geloofwaardig is, dat was voor de rechter namelijk ook niet van belang, vind ik het bestwel heftig als je daardoor duizenden euro's moet terugbetalen. Ik heb vroeger ook wel eens iets door mijn ouders laten pinnen, wat ik dan naar hun rekening overmaakte, aangezien ik ook een laag pinlimiet had.
Het feit dat die vrouw dat bedrag even op haar rekening heeft gehad, betekent dat ze 'beschikking' over dat bedrag had.
  maandag 4 april 2016 @ 22:56:31 #133
39333 Zelva
pi_161183540
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, ik lees wel eens van die rechteruitspraken van zaken waarbij de bijstand van iemand wordt teruggevorderd. Bijvoorbeeld omdat (komt vrij vaak voor) de persoon verzwegen vermogen (woning, stuk land, etc) in Turkije of Marokko blijkt te hebben. Of maar enkele maanden op het uitkeringsadres blijkt te wonen en de rest van het jaar bij iemand anders of in het buitenland.

Maar ik heb ook wel eens dingen gelezen waarvan ik de gevolgen behoorlijk groot vond tov van de fout. Bijvoorbeeld een vrouw die een 'groot' bedrag op haar rekening gestort kreeg, wat diezelfde dag is gepind. Ze gaf aan dat een vriendje van haar zoontje een scooter wilde kopen, maar enkel een klein bedrag per dag kon pinnen. Daarom zou hij dat geld naar haar hebben overgemaakt en heeft zij dat voor hem gepind. Even los van of het verhaal wel of niet geloofwaardig is, dat was voor de rechter namelijk ook niet van belang, vind ik het bestwel heftig als je daardoor duizenden euro's moet terugbetalen.
Tegenwoordig gaat dat anders, dan moet je het niet alleen terugbetalen, maar mag je ook gelijk een boete ter hoogte van hetzelfde bedrag aftikken. Bij elke overtreding. En je begaat al een overtreding als je op een gekregen staatslot voor een tientje prijs hebt en dat niet opgeeft.
  maandag 4 april 2016 @ 23:06:43 #134
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_161184003
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dat is gewoon de normale bijstand, min die genoemde zorgpremie.
Zo'n 'berekening' slaat natuurlijk nergens op he. Misschien kan ze haar huur er ook nog ff aftrekken
  maandag 4 april 2016 @ 23:12:07 #135
39333 Zelva
pi_161184241
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:06 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zo'n 'berekening' slaat natuurlijk nergens op he. Misschien kan ze haar huur er ook nog ff aftrekken
Hoezo niet? Ze krijgt 803 euro, maar daar is de zorgpremie al vanaf omdat die door de gemeente wordt ingehouden. De huur echter niet. Daar is niets creatiefs aan hoor.
pi_161184314
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee het systeem faalt gewoon keihard op dit punt en is mensonterend. Daar moet wat mee gedaan worden. Fraude omdat mensen onbetaald werk verrichten in een situatie waarin structureel 5-10% werkloos is en waarbij ook een groot deel van de mensen niet meegeteld wordt bij de arbeidsparticipanten.... Mensen mogen geen eigen keuze vrijheid meer hebben omdat ze naar werk moeten zoeken dat er niet is. Verplicht. Wauw....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 april 2016 @ 23:14:18 #137
179075 hugecooll
pi_161184330
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoezo niet? Ze krijgt 803 euro, maar daar is de zorgpremie al vanaf omdat die door de gemeente wordt ingehouden. De huur echter niet. Daar is niets creatiefs aan hoor.
Ooh op die fiets, ik wist niet dat de gemeente die in kon houden. Ik dacht dat ze haar (volledige) uitkering kreeg, daar de zorgpremie van betaalde en dan dus uitkwam op uitkering-zorgpremie = wat ik krijg.

Dan alsnog krijgt ze natuurlijk zorgtoeslag, maar goed
pi_161184548
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ooh op die fiets, ik wist niet dat de gemeente die in kon houden. Ik dacht dat ze haar (volledige) uitkering kreeg, daar de zorgpremie van betaalde en dan dus uitkwam op uitkering-zorgpremie = wat ik krijg.

Dan alsnog krijgt ze natuurlijk zorgtoeslag, maar goed
Wat is het nut van een uitkering van 1000 euro definiëren als 600 euro bijstand 100 euro kinderbijslag 100 euro huurtoeslag 100 euro zorgtoeslag en 100 euro voedselbonnen?

Het kost netto een gigantisch overheids apparaat dat doelloos geld rondpompt en maakt mensen gefrustreerd omdat ze overal bewijsstukken voor moeten inleveren bij de overheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 april 2016 @ 23:22:17 #139
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_161184680
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 01:23 schreef hugecooll het volgende:
Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je dolgraag wil werken als je de kans op een baan bijna nihil acht.
quote:
Bovendien heeft Betty depressieve klachten en zit ze al ruim 20 jaar thuis.
Verwacht je van een depressief iemand dat die de wereld rooskleuring ziet?
Non possumus non loqui
  maandag 4 april 2016 @ 23:55:05 #140
179075 hugecooll
pi_161185918
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is het nut van een uitkering van 1000 euro definiëren als 600 euro bijstand 100 euro kinderbijslag 100 euro huurtoeslag 100 euro zorgtoeslag en 100 euro voedselbonnen?

Het kost netto een gigantisch overheids apparaat dat doelloos geld rondpompt en maakt mensen gefrustreerd omdat ze overal bewijsstukken voor moeten inleveren bij de overheid.
Ja nee
Ik definieer een uitkering niet als dit+dat+zus+zo
Ze brengt het alsof ze een zorgverzekering van 200 euro heeft en dat lijkt me wat duur.
pi_161186019
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja nee
Ze brengt het alsof ze een zorgverzekering van 200 euro heeft en dat lijkt me wat duur.
Ik quote jou een beetje random geloof ik. ;)
  maandag 4 april 2016 @ 23:58:28 #142
179075 hugecooll
pi_161186033
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik quote jou een beetje random geloof ik. ;)
Waarom doe je dat? :(
  dinsdag 5 april 2016 @ 00:06:16 #143
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_161186206
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Deckard het volgende:

[..]

Er is eerder iets mis met jouw houding dan die van haar als ik deze post zo lees.
Er is iets is mis met jouw houding. Het is een walgelijke passieve houding en dat komt duidelijk naar voren door de replies die je hier geeft.
  dinsdag 5 april 2016 @ 00:09:50 #144
39333 Zelva
pi_161186277
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja nee
121,07
  dinsdag 5 april 2016 @ 00:11:30 #145
179075 hugecooll
pi_161186301
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

121,07
Mijn punt is dus dat ze om haar zorgverzekeringspremie te bekostigen zorgtoeslag krijgt. Nu komt het over alsof het kopje 'zorgverzekering' klaar is en ze de rest moet betalen van die 803 euro. Vandaar dus die 121 euro + zorgtoeslag = eurootje of 200
pi_161186348
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Er is iets is mis met jouw houding. Het is een walgelijke passieve houding en dat komt duidelijk naar voren door de replies die je hier geeft.
Dat mijn replies je niet aanstaan heeft weinig te maken met een passieve houding.
  dinsdag 5 april 2016 @ 00:18:43 #147
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161186438
Klant :')
pi_161186470
Waarom zou een gemeente hier nog moeite in steken? De gemeente heeft beperkte middelen en zal zich dus logischerwijs focussen op mensen met de grootste kans op herintreding. Dat iemand van 54, die al meer dan 20 jaar thuis op de bank zit, niet in die groep zit kan ik me prima voorstellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2016 00:23:10 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 00:24:38 #149
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161186534
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:20 schreef J.B. het volgende:
Waarom zou een gemeente hier nog moeite in steken? De gemeente heeft beperkte middelen en zal zich dus logischerwijs focussen op mensen met de grootste kans op herintreding. Dat iemand van 54, die al meer dan 20 jaar thuis op de bank zit, niet in die groep zit kan ik me prima voorstellen.
dan moeten ze burgers maar geen klant noemen, want daar hoort klantenservice bij.
pi_161186555
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 00:20 schreef J.B. het volgende:
Dat is dus ook direct het probleem, dat ze maar beperkte middelen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')