abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2016 @ 20:38:12 #101
451005 Grems
Clown World
pi_161177109
Dat zou verklaren waarom mevrouw de afgelopen vijf jaar gratis geld gevangen heeft, niet sinds 1996. Zoals je zelf aangeeft, 20 jaar geleden waren die banen er zeker wel.

En dan nog huilen ook :r

Corpulente parasiet :r :r :r
  maandag 4 april 2016 @ 20:55:58 #102
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161177827
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:24 schreef D1990 het volgende:

[..]

Lekker mensen vernederen op internet, lekker anoniem ook. Op facebook waar je naam en foto bijstaat doe je het natuurlijk niet he, dan zitten er consequenties aan vast.
Ik heb geen facebookaccount, dus dat klopt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_161179093
Ze kan toch zelf gewoon contact opnemen met die contactpersoon van de gemeente, voor kennismaking en een gesprek. Lekker passief hoor.
pi_161179328
Iedereen lult lekker even 'ze kan zelf toch...', ja dat zit er ingebakken in de huidige generatie. Ook omdat de huidige generatie verder zelf geen kant meer op kan dan zelf proberen omhoog te krabbelen.

Voorheen zat dat wel even wat anders in elkaar en begrijp ik die houding dat dat mens heeft wel. Ze had opgevoed moeten worden in de tussentijd om wat sneller van je reet af te komen als je drie maanden in de ww zit. Dankzij bezuinigingen waarbij oa de melkertbaan ook verdwenen is daar geen tijd meer voor.
pi_161179620
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:29 schreef Deckard het volgende:
Iedereen lult lekker even 'ze kan zelf toch...', ja dat zit er ingebakken in de huidige generatie. Ook omdat de huidige generatie verder zelf geen kant meer op kan dan zelf proberen omhoog te krabbelen.

Voorheen zat dat wel even wat anders in elkaar en begrijp ik die houding dat dat mens heeft wel. Ze had opgevoed moeten worden in de tussentijd om wat sneller van je reet af te komen als je drie maanden in de ww zit. Dankzij bezuinigingen waarbij oa de melkertbaan ook verdwenen is daar geen tijd meer voor.
Kom op zeg! Iemand van 54 is echt niet bejaard of zo en ook niet uit een andere tijd. Het ligt toch echt aan haar zelf.
pi_161179655
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Kom op zeg! Iemand van 54 is echt niet bejaard of zo en ook niet uit een andere tijd. Het ligt toch echt aan haar zelf.
Ligt een eventuele psychiatrische stoornis dan ook aan jezelf? :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_161179674
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:35 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ligt een eventuele psychiatrische stoornis dan ook aan jezelf? :)
Heeft ze die dan?
  maandag 4 april 2016 @ 21:36:34 #108
451005 Grems
Clown World
pi_161179698
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:29 schreef Deckard het volgende:

Excuses verzinnen voor een vrouw van 54 die al 20 jaar teert op de belastingbetaler en dan gepikeerd durft te doen omdat men geen moeite meer steekt in chronisch onrendabelen. :') echt kerel :') :')
pi_161179718
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heeft ze die dan?
Geen idee, maar zolang dat niet duidelijk is kan je moeilijk volledig stellen dat het aan haarzelf ligt. Nu zijn er voldoende mensen die inderdaad doelbewust niet aan de slag willen voor hunzelf of de samenleving, maar andere mensen ervaren ook de tragedie van persoonlijkheidsproblematiek en andere psychiatrische perikelen.
- Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2016 @ 21:43:14 #110
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_161180004
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Ze kan toch zelf gewoon contact opnemen met die contactpersoon van de gemeente, voor kennismaking en een gesprek. Lekker passief hoor.
Met zo'n instelling is die 20 jaar werkloosheid ook wel te verklaren. Die zit waarschijnlijk nog steeds te wachten tot bedrijven haar aanschrijven :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 4 april 2016 @ 21:46:14 #111
pi_161180129
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:36 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Geen idee, maar zolang dat niet duidelijk is kan je moeilijk volledig stellen dat het aan haarzelf ligt. Nu zijn er voldoende mensen die inderdaad doelbewust niet aan de slag willen voor hunzelf of de samenleving, maar andere mensen ervaren ook de tragedie van persoonlijkheidsproblematiek en andere psychiatrische perikelen.
Een psychiatrische stoornis is geen coma. Als ze die inderdaad heeft had ze daar wat mee/aan moeten doen. Zeker 20 jaar geleden waren er best wel meer mogelijkheden dan op de bank blijven zitten en wachten tot het vanzelf weer goed gaat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_161180505
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben nu eenmaal een zetje nodig. De overheid heeft wat mij betreft er voor gezorgd dat ze niet een schop onder de kont heeft gekregen. Vandaar ook deze hele houding van haar.
pi_161180603
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een psychiatrische stoornis is geen coma. Als ze die inderdaad heeft had ze daar wat mee/aan moeten doen. Zeker 20 jaar geleden waren er best wel meer mogelijkheden dan op de bank blijven zitten en wachten tot het vanzelf weer goed gaat.
Een psychiatrische stoornis is niet per definitie een depressie waar je vanaf komt met een jaartje ambulante hulp en wat medicatie. Voldoende mensen met schizofrenie, blijvende ptss en talloze andere voorbeelden welke nooit een normaal leven zullen leiden, laat staan een functionele bijdrage aan de samenleving kunnen leveren. Stellen 'dat je iets met doen' aan een psychiatrische stoornis is dan wel een bijzonder domme opmerking ook.
- Fernando Pessoa
pi_161180642
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Excuses verzinnen voor een vrouw van 54 die al 20 jaar teert op de belastingbetaler en dan gepikeerd durft te doen omdat men geen moeite meer steekt in chronisch onrendabelen. :') echt kerel :') :')
Het feit dat jij de hoop al opgeeft bij deze vrouw zegt juist iets over hoe slecht de maatschappij omgaat met dit soort gevallen.
  maandag 4 april 2016 @ 21:58:15 #115
451005 Grems
Clown World
pi_161180719
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het feit dat jij de hoop al opgeeft bij deze vrouw zegt juist iets over hoe slecht de maatschappij omgaat met dit soort gevallen.
Al? Iemand die in 20 jaar tijd niet op het idee komt toiletten schoon te gaan maken of zelf even contact op te nemen met haar contactpersoon van de gemeente is terminaal onrendabel. Inderdaad zoals de gemeente doet, geld geven zodat ze geen overlast veroorzaakt en hopen dat ze snel de pijp uit gaat.
pi_161180866
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Al? Iemand die in 20 jaar tijd niet op het idee komt toiletten schoon te gaan maken of zelf even contact op te nemen met haar contactpersoon van de gemeente is terminaal onrendabel. Inderdaad zoals de gemeente doet, geld geven zodat ze geen overlast veroorzaakt en hopen dat ze snel de pijp uit gaat.
Als ik zou weten dat mijn volledige leven bestaat uit dagelijks toiletten schoonmaken voor nog geen minimumloon zou ik ook thuis blijven zitten.
- Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2016 @ 22:02:09 #117
451005 Grems
Clown World
pi_161180934
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:01 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Als ik zou weten dat mijn volledige leven bestaat uit dagelijks toiletten schoonmaken voor nog geen minimumloon zou ik ook thuis blijven zitten.
Ja prima, maar dan geen jankverhaal ophangen omdat de gemeente niet regelmatig belt met hun chronisch onrendabele kostenpost.
pi_161180944
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Er is eerder iets mis met jouw houding dan die van haar als ik deze post zo lees.
pi_161181031
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Grems het volgende:

[..]

Ja prima, maar dan geen jankverhaal ophangen omdat de gemeente niet regelmatig belt met hun chronisch onrendabele kostenpost.
Ik vind het zelf ook niet zozeer nodig om op deze manier naar de media te stappen, maar feit blijft wel dat de gemeente en instanties als het UWV bijzonder weinig doen deze mensen te helpen waardoor ze vaak alleen maar nog langer in een dergelijk traject blijven. Goed voor het UWV natuurlijk dat ze weer extra subsidie ontvangen doordat er meer cliënten bijkomen maar minder nuttig voor het individu zelf. Feit is wel dat de vrouw volgens de openingspost vrijwilligerswerk doet en daarmee dus niet de hele dag thuis zit. Echter, van een eigen bedrijf en huwelijk met twee kinderen naar een plotse scheiding en bijstand is ook wel iets waarvan ik mij kan voorstellen dat je zeer gedeprimeerd raakt en daar had ze wel iets mee kunnen doen vind ik, maar zeker voor ouderen heerst er een enorm stigma rond psychiatrische en geestelijke gezondheidszorg.
- Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2016 @ 22:07:38 #120
451005 Grems
Clown World
pi_161181184
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Deckard het volgende:

[..]

Er is eerder iets mis met jouw houding dan die van haar als ik deze post zo lees.
Omdat ik realistisch ben over het toekomstperspectief van iemand die na tonnen belastinggeld te hebben ontvangen om thuis te kunnen zitten durft te klagen over het feit dat ze inmiddels, geheel terecht, opgegeven is?

Waarom tijd en moeite steken in iemand die in 20 jaar tijd geen enkel initiatief toont?
  maandag 4 april 2016 @ 22:18:57 #121
pi_161181759
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 21:55 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Een psychiatrische stoornis is niet per definitie een depressie waar je vanaf komt met een jaartje ambulante hulp en wat medicatie. Voldoende mensen met schizofrenie, blijvende ptss en talloze andere voorbeelden welke nooit een normaal leven zullen leiden, laat staan een functionele bijdrage aan de samenleving kunnen leveren. Stellen 'dat je iets met doen' aan een psychiatrische stoornis is dan wel een bijzonder domme opmerking ook.
Met 'iets mee doen' bedoel ik natuurlijk niet 'laten verdwijnen van poef en weg'. Dat had je kunnen weten, wat dat is niet wat er stond. Maar 20 jaar lang niets doen is het andere uiterste. Ik denk dat als ze vrijwilligerwerk kan doen, ze ook wel (deels) kan werken, wat ze ook zegt te willen. 20 jaar lang in de bijstand zitten is simpelweg niet de enige mogelijke manier om met je (eventuele) problemen om te gaan.
pi_161181808
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat ik realistisch ben over het toekomstperspectief van iemand die na tonnen belastinggeld te hebben ontvangen om thuis te kunnen zitten durft te klagen over het feit dat ze inmiddels, geheel terecht, opgegeven is?
Nee echt realistisch ben je niet. Het is vooringenomen, dat is toch echt anders.

quote:
Waarom tijd en moeite steken in iemand die in 20 jaar tijd geen enkel initiatief toont?
Twintig jaar niet betaald werken staat niet gelijk aan geen initiatief tonen.
pi_161181881
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Met 'iets mee doen' bedoel ik natuurlijk niet 'laten verdwijnen van poef en weg'. Dat had je kunnen weten, wat dat is niet wat er stond. Maar 20 jaar lang niets doen is het andere uiterste. Ik denk dat als ze vrijwilligerwerk kan doen, ze ook wel (deels) kan werken, wat ze ook zegt te willen. 20 jaar lang in de bijstand zitten is simpelweg niet de enige mogelijke manier om met je (eventuele) problemen om te gaan.
Excuses, ik interpreteerde het gewoon verkeerd. Verder ben ik het ook wel met je eens hoor, ik vind het allemaal jammer dat dit soort situaties nogal snel gegeneraliseerd worden naar iedereen met bijstand of psychiatrische problematiek. Dat deze vrouw ook een probleem qua motivatie en intentie heeft lijkt mij sowieso wel aanwezig.
- Fernando Pessoa
  maandag 4 april 2016 @ 22:21:47 #124
451005 Grems
Clown World
pi_161181903
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:19 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee echt realistisch ben je niet. Het is vooringenomen, dat is toch echt anders.

[..]

Twintig jaar niet betaald werken staat niet gelijk aan geen initiatief tonen.
Ze geeft het zelf toe. Als ze initiatief had getoond lag ze nu niet te huilen maar had ze zelf contact opgenomen met haar contactpersoon van de gemeente. Of een betaalde baan gezocht. Bijvoorbeeld.
  maandag 4 april 2016 @ 22:24:24 #125
pi_161182045
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 22:21 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Excuses, ik interpreteerde het gewoon verkeerd. Verder ben ik het ook wel met je eens hoor, ik vind het allemaal jammer dat dit soort situaties nogal snel gegeneraliseerd worden naar iedereen met bijstand of psychiatrische problematiek. Dat deze vrouw ook een probleem qua motivatie en intentie heeft lijkt mij sowieso wel aanwezig.
Geen probleem :) Je zult mij ook niet zien oordelen over elke bijstandontvanger, er zijn er genoeg die er weinig aan kunnen doen. Maar deze vrouw kan of kon dat denk ik wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')