En hoezo misbruik maken van je bijstandsgeld? Je mag toch zelf weten hoe je je geld besteedt?quote:Betty zweert er bij: zij maakt geen misbruik van haar bijstandsgeld.
Dat dus.quote:Op maandag 4 april 2016 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon een logische financiële keuze van de gemeente. Van iemand die zo lang op haar reet zit is het toch niet waarschijnlijk dat ze nog gaat werken, sollicitatieplicht of niet.
Ze bedoelt zwartwerken om je uitkering aan te vullen.quote:Op maandag 4 april 2016 00:12 schreef luxerobots het volgende:
En hoezo misbruik maken van je bijstandsgeld? Je mag toch zelf weten hoe je je geld besteedt?
Tsja. Goh, denk ik dan.quote:Op zondag 3 april 2016 23:57 schreef D1990 het volgende:
Betty (54) zit al ruim 20 jaar in de bijstand. Van de gemeente Breda krijgt ze maandelijks 803 euro, maar nul interesse of aandacht. "Niemand kijkt naar me om. Ik word behandeld als grof vuil. Dat maakt me verdrietig."
Verschrikkelijk eigenlijk om zo lang niet te (hoeven) werken.quote:Op maandag 4 april 2016 01:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
Met 34 de bijstand in en dan 20 jaar later klagen dat je te oud bent om werk te vinden...
Naja ze wil vooral meer geld. Ze krijgt ook wel weinig. Ik gok dat op de rest beslag is gelegdquote:Op maandag 4 april 2016 01:23 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Verschrikkelijk eigenlijk om zo lang niet te (hoeven) werken.
Volgens mij is dat het bedrag dat een alleenstaande maximaal ontvangt.quote:Op maandag 4 april 2016 01:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja ze wil vooral meer geld. Ze krijgt ook wel weinig. Ik gok dat op de rest beslag is gelegd
Misschien moet ze dan maar eens wat initiatief nemen en een keer realiseren dat ze zelf verantwoordelijk is voor het geluk in haar leven. In plaats van een beetje wachten op de bank totdat de gemeente op de stoep staat met 4 vacatures van bedrijven die geïnteresseerd zijn in haar.quote:Op maandag 4 april 2016 02:06 schreef Lothiriel het volgende:
Los van of ze er zelf schuld aan heeft of niet, vind ik dit soort verhalen altijd best wel sneu. Lijkt me echt dat je dan een kloteleven hebt zeg maar.
Heb je zeker gelijk in. Zonde dat ze bij de pakken is blijven zitten toen ze 34 was. Nu 20 jaar later valt daar toch niks meer van te maken lijkt me.quote:Op maandag 4 april 2016 02:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien moet ze dan maar eens wat initiatief nemen en een keer realiseren dat ze zelf verantwoordelijk is voor het geluk in haar leven. In plaats van een beetje wachten op de bank totdat de gemeente op de stoep staat met 4 vacatures van bedrijven die geïnteresseerd zijn in haar.
¤ 924,06 of ¤ 806 is nogal een verschil he. En vakantiegeld is eens per jaarquote:Op maandag 4 april 2016 02:12 schreef nikky het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het bedrag dat een alleenstaande maximaal ontvangt.
Edit: http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud/index/pid/75
De zorg was eraf stond in het stuk. Wordt het vakantiegeld jaarlijks of maandelijks gestort?
Hoezo niet? Ze kan toch WC's gaan schoonmaken of is dat te min?quote:Op maandag 4 april 2016 02:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb je zeker gelijk in. Zonde dat ze bij de pakken is blijven zitten toen ze 34 was. Nu 20 jaar later valt daar toch niks meer van te maken lijkt me.
Misschien dat eigen risico ook direct wordt ingehouden?quote:Op maandag 4 april 2016 02:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
¤ 924,06 of ¤ 806 is nogal een verschil he. En vakantiegeld is eens per jaar
Zorgtoeslag heeft ze er dan voor het gemak zeker niet bij opgeteld of zo
Ik heb zelf gewerkt met behoud van uitkering, en klantmanagers wisselen heel snel. Een telefoontje naar je gemeente en je weet wie je nieuwe klantmanager is. Als je dan zo graag contact wil hebben met de gemeente/klantmanager dan bel je zelf toch inplaats van je zielug verhaal aan rtl te doenquote:Op maandag 4 april 2016 02:23 schreef Toefjes het volgende:
Ze krijgt 803 euro per maand, maar hoort verder niks van de gemeente. Mag ze blij mee zijn, in januari krijgen de werkende mensen altijd een brief van de gemeente, met een acceptgiro. Maar daar zal ze niet veel last van hebben.
Misschien moet ze zelf dan maar het contact opnemen en de banden aanhalen met die klantmanager. Een brief of iets dergelijks. Kan ze haar waardering uitspreken dat het bedrag elke maand netjes op haar rekening gestort wordt.
Als er iets van fout wordt aangenomen is het wel dat wat oudere mensen niet meer aan de slag kunnen, niet omgeschoold kunnen worden, te 'stug' zijn voor nieuwe functies en er dus beter een jonkie kan worden aangenomen. Behoorlijk wat over gelezen de laatste tijd.quote:Op maandag 4 april 2016 02:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Heb je zeker gelijk in. Zonde dat ze bij de pakken is blijven zitten toen ze 34 was. Nu 20 jaar later valt daar toch niks meer van te maken lijkt me.
Toen ze in de bijstand raakte was ze 34, dan is de kans op een baan niet nihil. Als je 20 jaar op je luie reet zit dan is de kans op een baan inderdaad nihil ja.quote:Op zondag 3 april 2016 23:57 schreef D1990 het volgende:
Betty weet ook wel: gezien haar leeftijd is de kans op een baan bijna nihil
Voor 803 euro per maand en 20 jaar geen reet uitvoeren kan ik dat ook wel handlen ja.quote:Op maandag 4 april 2016 02:38 schreef Grems het volgende:
Overigens mag iedereen die zich geroepen voelt maandelijks 803 euro naar Grems overmaken. Ik leer wel leven met het feit dat het geld zonder tegenprestatie overgemaakt wordt en dat ik je nooit te spreken krijg.
Ik kan dat dragen, die behandeling als grof vuil.
Is wat overdreven. Maat dit bericht verdient dan ook geen medelijden.quote:Op maandag 4 april 2016 12:03 schreef D1990 het volgende:
Op medelijden hoef je van FOKKER in ieder geval niet te rekenen. Uitkeringstrekkers mogen dwangarbeid doen in de kolenmijnen van Limburg, als het aan de gemiddelde FOKKER lag.
Neh, ik type hoe ik het wil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |