doe eens tellen dan; vroeger had elk middelgroot station toch minimaal een winkeltje en een restauratie, toiletten en 3 ticketbalies. minstens voor 10 mensen werk. daarvoor in de plaats is nu 1 servicebalie, een ahtogo en 1 kiosk. ik schat werk voor 5 mensen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat lul jij nou? Er komen juist steeds meer winkels op stations. AH to Go, Broodzaak, Kiosk, AKO, Smullers, Julia's, Leonidas, Starbucks... Daar werken veel mannen en vrouwen in de 50 zonder opleiding.
En daarom uitkeringen afschaffen of een maximale duur geven van bv 5 jaar.quote:Op maandag 4 april 2016 21:53 schreef Deckard het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben nu eenmaal een zetje nodig. De overheid heeft wat mij betreft er voor gezorgd dat ze niet een schop onder de kont heeft gekregen. Vandaar ook deze hele houding van haar.
Waarom plaats je het dan op FOK!??quote:Op maandag 4 april 2016 20:07 schreef D1990 het volgende:
[..]
Geen idee, daar hebben wij allebei geen informatie over, dus kunnen we allebei niet over oordelen.
meh, misschien had ze in die 20 jaar dan eens een opleiding kunnen doen... Je hoeft niet gelijk naar de Universiteit natuurlijk, maar zo'n 10 jaar geleden was de kinderopvang bijvoorbeeld booming. Daar had ze ook een diploma voor kunnen halen. Ik noem maar een zijstraat.quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:39 schreef simmu het volgende:
[..]
doe eens tellen dan; vroeger had elk middelgroot station toch minimaal een winkeltje en een restauratie, toiletten en 3 ticketbalies. minstens voor 10 mensen werk. daarvoor in de plaats is nu 1 servicebalie, een ahtogo en 1 kiosk. ik schat werk voor 5 mensen.
je kan twisten in hoeverre deze mevrouw het aan zichzelf te danken heeft, maar je kan niet twisten over dat er toch echt een flinke daling zit in het aantal beschikbare banen voor ongeschoolde mensen.
Opleiding? Met een uitkering? Waar moet je dat van betalen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
meh, misschien had ze in die 20 jaar dan eens een opleiding kunnen doen...
Doe niet zo dramatisch man, ze doet toch vrijwilligerswerk of is dat ook te min voor je?quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En daarom uitkeringen afschaffen of een maximale duur geven van bv 5 jaar.
Dat dit soort parasieten al 20 jaar lang in de bijstand kunnen zitten is al erg genoeg maar dan ook nog het gore lef hebben om te klagen is echt om te kotsen. TWINTIG FUCKING JAAR!
Er zijn genoeg trajecten bij het UWV en gemeente die voorzien in het behalen van een diploma op kosten van de belastingbetaler...quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Opleiding? Met een uitkering? Waar moet je dat van betalen?
Allemaal wegbezuinigd.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zijn genoeg trajecten bij het UWV en gemeente die voorzien in het behalen van een diploma op kosten van de belastingbetaler...
ja de laatste jaren misschien maar de 18 jaar daarvoor niet...quote:
Eigenlijk de laatste tien jaar. Dus laten we zeggen dat ze tien jaar na haar scheiding voor haar kinderen heeft gezorgd, toen werk is gaan zoeken, er achter kwam dat dit niet zo makkelijk was en vrijwilligerswerk is gaan doen. WAT EEN VUILE PARASIET.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja de laatste jaren misschien maar de 18 jaar daarvoor niet...
Tja, die mensen heb je natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja de laatste jaren misschien maar de 18 jaar daarvoor niet...
laten we wel wezen, deze vrouw werd werkloos op het moment dat de Melkerbanen werden ingevoerd. Iedereen met een hartslag kon toen een baan krijgen, maar blijkbaar werkte dat zelfs niet voor deze mevrouw...
https://www.coursera.org/quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Opleiding? Met een uitkering? Waar moet je dat van betalen?
mijn moeder zat 20, 25 jaar geleden ook in deze situatie, maar die heeft zich bij het uitzendbureau ingeschreven en van ongeschoold schoonmaakwerk opgewerkt tot leidinggevende... kwestie van doorzetten, pro-actief handelen en niet gaan zitten wachten tot de overheid al je wensen komt vervullen...quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:15 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Eigenlijk de laatste tien jaar. Dus laten we zeggen dat ze tien jaar na haar scheiding voor haar kinderen heeft gezorgd, toen werk is gaan zoeken, er achter kwam dat dit niet zo makkelijk was en vrijwilligerswerk is gaan doen. WAT EEN VUILE PARASIET.
Ik ben diep onder de indruk ....quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch man, ze doet toch vrijwilligerswerk of is dat ook te min voor je?
Ik hoop zo dat jij alles kwijt raakt, niet eens een beetje maar gewoon alles. Fijne dag nog.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben diep onder de indruk ....
20 jaar. TWINTIG JAAR!!!!!!!!!!! geen betaalde baan kunnen vinden, geen opleiding of cursus gedaan en dan durven jankballen dat er van DE ANDERE KANT geen actie komt. Rot toch op man!
Dat wijf heeft een schop onder dr reet nodig en de uitkering zou per direct moeten worden stopgezet. Ik ben dat soort parasieten met hun jankgedrag en vooral het iedereen behalve zichzelf de schuldgeven echt meer dan kotsbeu.
Godver nou. En dan klagen dat niemand naar je omkijkt.quote:Op maandag 4 april 2016 01:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
Met 34 de bijstand in en dan 20 jaar later klagen dat je te oud bent om werk te vinden...
Bedankt voor het op de man spelen , fijne dag terug en betaal jij maar lekker belasting voor dit soort uitvreters. Of ben je er zelf ook 1 aangezien je het zo voor iemand opneemt die 20 jaar lang geen hol uitvoert.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:27 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat jij alles kwijt raakt, niet eens een beetje maar gewoon alles. Fijne dag nog.
Jij kent die mevrouw uit de OP?quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bedankt voor het op de man spelen , fijne dag terug en betaal jij maar lekker belasting voor dit soort uitvreters. Of ben je er zelf ook 1 aangezien je het zo voor iemand opneemt die 20 jaar lang geen hol uitvoert.
Wat is er met haar kinderen gebeurd dan?quote:Na haar scheiding raakte ze in de bijstand. "Ik had met mijn ex twee kinderen. We hadden een eigen zaak. Op een dag heeft hij me verlaten. Ik had niets meer."
Ik hoef die mevrouw uit de OP niet te kennen om te snappen dat als vanaf je 34e in de bijstand zit en 20 jaar later er nog in zit het echt 100% aan een compleet gebrek aan initiatief ligt dat je geen baan hebt. Kom op man, dat snap je zelf ook wel. Dat ligt echt niet aan gemeentes, werkgevers of de maatschappij maar aan jezelf en aan niemand anders.quote:
Als ik niet tevreden ben over een product of dienst moet ik normaliter wel zélf de klantenservice contacteren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:24 schreef Manke het volgende:
[..]
dan moeten ze burgers maar geen klant noemen, want daar hoort klantenservice bij.
Ahhh, omdat jij mevrouw niet kent ga je maar op de man spelen. Hoe triest ben je dan. Anoniem ff fulminerenquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik hoef die mevrouw uit de OP niet te kennen om te snappen dat als vanaf je 34e in de bijstand zit en 20 jaar later er nog in zit het echt 100% aan een compleet gebrek aan initiatief ligt dat je geen baan hebt.
Jij speelt op de man, ik niet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhh, omdat jij mevrouw niet kent ga je maar op de man spelen. Hoe triest ben je dan. Anoniem ff fulmineren
quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij speelt op de man, ik niet.
Dit soort parasieten verdienen geen medelijden maar een rotschop.
Als je zijn blog leest kun je zien dat deze man alles over geld weet, en dus inderdaad behoorlijk stoer is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Ik hoop echt, net zoals iemand die hierboven mij al eens schreef dat jij in zo een situatie beland. Kijken of je nu echt zo stoer bent als je nu praat.
ff gelezen nu jij me er op attendeerdquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je zijn blog leest kun je zien dat deze man alles over geld weet, en dus inderdaad behoorlijk stoer is.
Ik red me wel, bedankt voor je medeleven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Ik hoop echt, net zoals iemand die hierboven mij al eens schreef dat jij in zo een situatie beland. Kijken of je nu echt zo stoer bent als je nu praat.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij speelt op de man, ik niet.
Dit soort parasieten verdienen geen medelijden maar een rotschop.
Dat dacht mevrouw uit de OP wellicht ook 20 jaar geleden?quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik red me wel, bedankt voor je medeleven.
wie had die opleiding moeten betalen dan? bovendien had ze er dan nu evengoed uitgelegen. idem met de thuiszorg en verpleging en verzorging trouwens. nog buiten dat; zelfs met opleiding is het nu ruk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
meh, misschien had ze in die 20 jaar dan eens een opleiding kunnen doen... Je hoeft niet gelijk naar de Universiteit natuurlijk, maar zo'n 10 jaar geleden was de kinderopvang bijvoorbeeld booming. Daar had ze ook een diploma voor kunnen halen. Ik noem maar een zijstraat.
tsja. en jij denkt dat werkgevers dit meenemen? terwijl op 1 vacature doorgaans 100 man reageren?quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://www.coursera.org/
De meeste cursussen zijn erg goed en gratis.
Plus dat de opleidingen die daar geboden worden niet in het Nederlands zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. en jij denkt dat werkgevers dit meenemen? terwijl op 1 vacature doorgaans 100 man reageren?
Omdat niet iedereen administratie kan doen. Verbreed dan en ga niet lopen zeiken dat je een van de 100 bent die op een baan solliciteert.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. en jij denkt dat werkgevers dit meenemen? terwijl op 1 vacature doorgaans 100 man reageren?
verbreden in wat? kijk, deze mevrouw heeft het wellicht allemaal niet handig aangepakt (alhoewel we verder niets weten over hoe ze in deze situatie terecht gekomen is), maar echt iedereen kan pech hebben en in een kutsituatie terecht komen. ik hoor ook niemand hier iets zeggen over bv de ex met een eigen zaak.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen administratie kan doen. Verbreed dan en ga niet lopen zeiken dat je een van de 100 bent die op een baan solliciteert.
20 jaar geleden ook?quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Altijd grappig weer om te lezen hoe mensen hier alle wijsheid in pacht denken te hebben
Vaak nog eens door lieden die het zelf ruim zat hebben. Soort van merkwaardig superioriteitsgevoel? Dat opgeheven vingertje?
Ik kan het, dus anderen moeten het ook maar kunnen?
Jij vindt het wel normaal dat je 20 jaar lang geen baan kan vinden? Serieus?quote:
Ja dat is ook niet netjes. Vrijwel nergens ter wereld kun je zo lang aanspraak maken op sociale steun via een overheid. Sterker, vrijwel nergens bestaat voldoende sociale steun behalve enkele Europese landen. Maar goed dat heeft ook vele nadelen, zoals dit geval.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:21 schreef Confetti het volgende:
Het argument 'kijken hoe jij praat als je in dezelfde situatie komt' wordt een beetje vermoeiend.
Dit is een luie zwijn die al 20 jaar op haar reet zit. Geen wonder dat je daar uiteindelijk depressief van wordt. Kijk eens naar de ellende in de wereld, ze zou zich moeten schamen dat ze nog durft te klagen. Zelfs in Duitsland heb je échte armoede als je niet kan werken.
Walgelijk, misselijkmakend mens.
In mijn vakgebied wordt het iig erg op prijs gesteld als je aantoont dat je de drive hebt je kennis bij te houden en uit te breidenquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:17 schreef simmu het volgende:
[..]
De meeste mensen die dusdanig lang in de bijstand zitten hebben niet de (mentale) capaciteiten om zich een hele nieuwe tak van sport eigen te maken, zeker niet als ze al een jaar of 34 zijn en kinderen hebben die tijd kosten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen administratie kan doen. Verbreed dan en ga niet lopen zeiken dat je een van de 100 bent die op een baan solliciteert.
Oh wow, duidelijk standpunt. Krachtig ook. Ik ben benieuwd hoe dit onderbouwt gaat worden, nu komt er vast een stukje over waarom het argument ongeldig is, of waarom mensen die dit roepen het verkeerd benaderen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:21 schreef Confetti het volgende:
Het argument 'kijken hoe jij praat als je in dezelfde situatie komt' wordt een beetje vermoeiend.
Oh, nouja... Niet echt een onderbouwing, meer een persoonlijke aanval, misschien komt het zometeen nog, even verder lezen.quote:Dit is een luie zwijn die al 20 jaar op haar reet zit. Geen wonder dat je daar uiteindelijk depressief van wordt.
Nou, dit heeft helemaal niets te maken met waarom het argument uit de eerste regel ongeldig zou zijn. Dat is best vreemd. Sterker nog, omdat er andere mensen zijn die het slechter hebben, moet zij blijkbaar haar mond maar houden. En dan opeens Duitsland erbij halen, wat dat er toe doet, geen idee. Maar goed, fijn om te lezen dat deze user zelf nooit ergens over klaagt omdat er altijd iemand is die het slechter heeft.quote:Kijk eens naar de ellende in de wereld, ze zou zich moeten schamen dat ze nog durft te klagen. Zelfs in Duitsland heb je échte armoede als je niet kan werken.
Harde trap na die uit een onderbuikgevoel lijkt voort te komen, maar niet echt gestoeld is op argumenten. Zonde, de post begon veelbelovend, maar was uiteindelijk nietszeggend.quote:Walgelijk, misselijkmakend mens.
je verzint echt allemaal excuses en smoesjes. feit is gewoon dat deze mevrouw volledig op de overheid vertrouwt om al haar wensen te vervullen en dat is gewoon een heel dom iets om te doen. en als haar wensen vervolgens niet uitkomen is het de schuld van iedereen BEHALVE deze mevrouw zelf...quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De meeste mensen die dusdanig lang in de bijstand zitten hebben niet de (mentale) capaciteiten om zich een hele nieuwe tak van sport eigen te maken, zeker niet als ze al een jaar of 34 zijn en kinderen hebben die tijd kosten.
Blijft ongeschoold werk over, maar dat kan ook weer bij uitstek gedaan worden door goedkopere krachten, en zelden heeft een werkgever iets van 'ja, laten wij eens een vrouw van middelbare leeftijd met klachten van depressiviteit aannemen in plaats van een student'.
Niet dat er geen werk is hoor, in principe kunnen veel mensen op een gegeven moment wel een baan vinden, ook met de huidige werkloosheidscijfers, maar voor dit soort mensen (laag/zeer laag opgeleid, alleenstaand, kinderen, op leeftijd) is het een stuk lastiger.
De sollicitatieplicht geldt allang niet meer voor deze mevrouw. Alsof er ook maar één ambtenaar zich nog bezig gaat houden met iemand die 20 jaar thuis zit. Kom op zeg, tenzij je zwaar gehandicapt bent is 20 jaar thuis zitten onvergeeflijk. Het is geen zielig verhaal, ze is niet zielig. Ze heeft verdomd veel geluk dat ze 20 jaar thuis kan zitten op kosten van de belastingbetaler. Waar haalt ze dan nog het lef vandaan om verontwaardigd te gaan lopen doen in de media. Schaamteloos.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Operc het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe andere FOK!kers dit soort reacties lezen, bij mij gaat het als volgt:
[..]
Oh wow, duidelijk standpunt. Krachtig ook. Ik ben benieuwd hoe dit onderbouwt gaat worden, nu komt er vast een stukje over waarom het argument ongeldig is, of waarom mensen die dit roepen het verkeerd benaderen.
[..]
Oh, nouja... Niet echt een onderbouwing, meer een persoonlijke aanval, misschien komt het zometeen nog, even verder lezen.
[..]
Nou, dit heeft helemaal niets te maken met waarom het argument uit de eerste regel ongeldig zou zijn. Dat is best vreemd. Sterker nog, omdat er andere mensen zijn die het slechter hebben, moet zij blijkbaar haar mond maar houden. En dan opeens Duitsland erbij halen, wat dat er toe doet, geen idee. Maar goed, fijn om te lezen dat deze user zelf nooit ergens over klaagt omdat er altijd iemand is die het slechter heeft.
[..]
Harde trap na die uit een onderbuikgevoel lijkt voort te komen, maar niet echt gestoeld is op argumenten. Zonde, de post begon veelbelovend, maar was uiteindelijk nietszeggend.
Verder snap ik het probleem niet zo, als zij al 20 jaar in de bijstand zit, dan heeft ze in die tijd ook een sollicitatieplicht gehad en het UWV om haar te helpen, dat ze geen baan heeft gekregen ligt dus niet 100% aan haar, zoals veel users in dit topic graag willen geloven.
Leve het neo-liberalistische gedachtengoed! Waar mensen verworden zijn tot grondstof en alleen wat afgemeten kan worden in keiharde pecunia nog waarde heeft.quote:Op maandag 4 april 2016 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon een logische financiële keuze van de gemeente. Van iemand die zo lang op haar reet zit is het toch niet waarschijnlijk dat ze nog gaat werken, sollicitatieplicht of niet.
Ben ik dan zo naďef om te denken dat wanneer iemand 20 jaar zonder gezondheidsproblemen thuis zit dit vooral hun eigen schuld is?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:07 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Leve het neo-liberalistische gedachtengoed! Waar mensen verworden zijn tot grondstof en alleen wat afgemeten kan worden in keiharde pecunia nog waarde heeft.
Naastenliefde, plichtsbesef, fatsoen en medeleven zijn waardeloos, maar wel lekker om bij de burger een beroep op te doen (participatie, mantelzorg en dergelijke zoek het zelf maar uit gelul). Ja, DAN is het opeens wel makkelijk. Maar van de overheid hoef je het al heel lang niet meer te hebben. Die staat alleen maar klaar om nóg meer belastingcenten uit je te persen, onder het mom van rechtsstaat.
Ik zie nergens staan wat mevrouw zelf doet om iets bij te dragen aan de samenleving. Als het niet in geld is.... Waarom geen vrijwilligerswerk bij de oudjes in een veroleeghuis? Of het dierenasiel of de lokale speeltuin? Als mevrouw dit nu minstens 20 uur per week deed oid..quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:07 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Leve het neo-liberalistische gedachtengoed! Waar mensen verworden zijn tot grondstof en alleen wat afgemeten kan worden in keiharde pecunia nog waarde heeft.
Naastenliefde, plichtsbesef, fatsoen en medeleven zijn waardeloos, maar wel lekker om bij de burger een beroep op te doen (participatie, mantelzorg en dergelijke zoek het zelf maar uit gelul). Ja, DAN is het opeens wel makkelijk. Maar van de overheid hoef je het al heel lang niet meer te hebben. Die staat alleen maar klaar om nóg meer belastingcenten uit je te persen, onder het mom van rechtsstaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |