SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha dat hebben wij vd week ook zitten doen... sybert, dommel, ovide, blinky bill, en boelie.. Saar vond ons maar raar geloof ik.quote:Op zondag 3 april 2016 13:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat is fabuland?![]()
Hetvan als je kind speelt met je oude speelgoed herken ik wel
![]()
Maar soms valt het ook wel tegenIk was op youtube op zoek naar tekenfilms van vroegah. Kwam ik langs de 1e aflevering van Niels Holgersson...
![]()
![]()
er stond mij helemaal niets meer bij van de gristelijke inborst van die tekenfilm
Nee dat staat er los van. Ineens konden we wel overeind komen zonder dat hij hysterisch ging brullen, in de deuropening gaan staan, in de kamer ernaast gaan zitten en nu zelfs naar beneden gaan en als hij dan gaat mopperen roepen we even naar boven dat alles goed is een hij lekker moet gaan slapen. Blijkbaar is het voldoende voor hem dat hij weet dat we er zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 15:11 schreef Skittles het volgende:
Wat sneu voor A RazzBeterschap
![]()
Zelf gaan slapen Chanty?Is dat zo gegroeid na het niet meer aanbieden van de borst?
Wat tof zo Away! Kinderparadijs![]()
Ik was het vannacht na de zoveelste 'Lou zoekt al huilend naar tepel' even zat om als grote levende speen te functioneren, dus ging even naar de wc en naar de keuken om een glas water te drinken. Kom ik terug, ligt ze met haar hoofd op mijn kussen te pittenWel weer 2 uur slaap daarna
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Pff, wat sneu JMquote:Op maandag 4 april 2016 09:22 schreef JufMariska het volgende:
Ruknacht5x wakker, flink benauwd, met tussendoor veel gehoest waar ik dan weer van wakker lag
Net maar weer de ha gebeld, we krijgen mogelijk een verwijzing naar kno. Pfff... Dit kan toch niet voor altijd zo gaan..?
![]()
Hoe is het met de andere sneue ukkies?
En wat is ze al groot gm!!
Ohhh die wangetjesquote:Op maandag 4 april 2016 09:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Pff, wat sneu JM. Ik denk dat een verwijzing naar een KNO-arts geen gek idee is. Wat rot zeg
Ach, Razz, arme Annie! Hoe is het nu?
En O. ook al ziek. Beterschap!
Grote meid, GM!
Met Suzy gaat ook alles prima. Slapen gaat ineens een heel stuk beter (KLOPT AF!), ze wordt nu vaak maar 1x wakker tussen 7 & 7. Hopelijk is dit niet tijdelijk
Kletsen gaat ook zo hard, ze zegt alles na, probeert ook zinnetjes te maken (Suze, neje? > Suze beneden?). Ze snapt alles, is gek op opdrachtjes uitvoeren (ga mama's schoenen maar halen) en is dól op haar grote zus. Naar buiten gaan is ALTIJD goed en binnen speelt ze eindeloos met de poppen of met het speelkeukentje.
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 3 april 2016 11:07 schreef Fazzoletti het volgende:
He bah Razz, arme ABeterschap
![]()
Amsel, leuk cadeau idee voor haar 2e verjaardag?![]()
Geniet van het niets doen Dyre! Nu kan het nog![]()
Dank voor het meedenken over de verjaardag! Het wordt wel een georganiseer zo op een andere locatie maar dat is maar even zo. Onze tuin is nog 1 grote zandbak dus het gaat even niet thuis. Vorig jaar hebben we het voornamelijk buiten in de tuin gevierd, anders past het echt niet![]()
cococade-ei in actie
Zonder theedoek en schort om de nek, wat dapper!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocolade
En soesje is een dotje zeg, wat een lieve foto
disclaimer
ja, ach, op zich gaat het wel. Het is ook raar, ze is nog gewoon mama, ze ziet er nog gewoon uit als mama, en ik zie haar natuurlijk alleen tijdens haar "goede" uren (tussen 14:00 en 17:00, als de morfine goed werkt) en ik heb meestal het maudicijn bij me wat ontzettend veel goed doet. Ik wéét dat het elk moment om kan slaan en dat ze dan wel die terminale kankerpatiënt in het ziekenhuisbed wordt, maar ik kan me daar tegelijkertijd niets bij voorstellen en ik denk ook dat niets je daar op kan voorbereiden, dus probeer ik het maar niet. Wat ik nu vooral bij mezelf merk is dat ik dóódmoe ben, constant. Onderbewust vreet het toch wel een hoop energie. En ik werk nu halve dagen, maar de dagen zitten nog vol genoeg aangezien ik ook dagelijks naar mijn moeder ga nu.quote:Op maandag 4 april 2016 10:05 schreef Roomsnoes het volgende:
SQ, hoe gaat het met jullie? Is het allemaal een beetje te dragen? (Nouja, ik weet natuurlijk best dat het eigenlijk niet te doen is, maar ik ben toch benieuwd hoe het met jullie gaat)
Komt goedquote:Op maandag 4 april 2016 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
liefies
Het is ook een stukje zelfbescherming hoor. Ik zeg het ook niet om bepaalde reacties uit te lokken, maar opdat jullie weten waarom het zo stil is van mijn kant in dit topic. Soms is een beetje oppervlakkig over koetjes en kalfjes blaten gewoon even prettiger, omdat de andere dingen soms zo zwaar zijn dat de tranen anders constant in je ogen zitten <-- zoals nu![]()
Ik vind het wel lief dat er aan me gedacht wordt, maar hoop tegelijkertijd ook dat jullie je kostbare energie ook voornamelijk in jezelf en je naasten investerenwant uiteindelijk is dat toch wat er echt toe doet!
Die dingen zijn echt geniaalquote:Op maandag 4 april 2016 10:36 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Komt goed
Over koetjes en kalfjes gesproken: Zijn de jullie'essen ook zo gek op dieren?
O is helemaal gek van paarden![]()
Ik ben zelf totaaaal geen paardenmeisje, en er zijn hier amper paraden, maar de mijnes is er idolaat van. Dus haar vader heeft een paard voor haart gekocht![]()
Kind is er weg van. Paard moet eten, op haar stel zitten, slapen, gewassen met een schuursponsje
Géén idee! Ze zijn ook zo enorm groot!quote:Op maandag 4 april 2016 10:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha ik zie het voor meHet is hier nog zulk prutweer dus we zijn maar weinig buiten (en ik heb geen energie). Maar élke hond moet uitgebreid bestudeerd, en als we langs de stallen lopen naar de winkel, wordt ze hysterisch
Maar dat met die paarden fascineert me wel. Wat vindt ze nou juist zo leuk aan een paard? En je ziet het ook terug in haar spel, want in de speeltuin vindt ze de wipwap het leukst. Toch een soort paardijbeweging. Paardenmeisje in de dop![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
De laarzen zijn van Nextquote:Op maandag 4 april 2016 15:55 schreef Skittles het volgende:
Wat een leukerd is hij toch en wat een toffe laarzen!![]()
Hoe was het weekendje weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het weekend afgesloten met bioscoop... Deadpool
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Saar begon vroeg met geluiden nadoen, dieren vooral, mauw is favoriet en ze weet ook dat het een poes is maar het woord poes gebruikt ze niet..quote:Op maandag 4 april 2016 21:04 schreef snoenk het volgende:
Rady fijn dat jullie zo een leuk weekend gehad hebben! En knappe grote V![]()
DierenliefhebbersO. Is ook gek van alle dieren, al maken ze volgens haar allemaal hetzelfde geluid. Grrrggg
voor alle zieken en iedereen die het nodig heeft
![]()
Wanneer begonnen jullie dreumesen een beetje te praten? O. Zegt niet veel. Die, drie, ja en tas/jas. Nou ben ik ook niet echt een grote kletser dus ze hoort het misschien te weinig maar we hebben het toch wel regelmatig over bijv poes en papa/mama. Ze is nu 15 maanden.
hm, dinosaurus, graafmachine, ? , auto, ?quote:Op maandag 4 april 2016 21:25 schreef BlueEyes het volgende:
Hier gaat het continu over de sausus, graagraa, teikuh, aungkuh en hieguh
Als je probeert te vertalen, denk in jongetjestermen
oh ja aai is ook een héle belangrijkequote:Op maandag 4 april 2016 21:25 schreef JufMariska het volgende:
![]()
Lucas is 18 maanden (vandaag) en zegt nog niet zoveel
![]()
Ja/nee
Da/du/die! - vanalles
Aaaaaiiii - poes
Wa! - hond
Heyyyyy
Daaaaa/daaaaiiii - dag
En met wat geluk geluiden van koe/leeuw
Het komt vanzelf... ieder kind volgt zijn eigen programma, ze zegt pas sinds n week echt mama... daarvoor was ik voor "jij" en lange tijd onduidelijk geneuzel.quote:Op maandag 4 april 2016 21:32 schreef snoenk het volgende:
Tegen anderen praat ik ook niet zoveelvoorlezen doen we wel iedere avond uit het jip en janneke boek
En ik kan al hele afleveringen van babytv dromen, ze kijkt het sochtends en tijdens het koken.
Aai kan ze trouwens ook! En kusjesgeluidje
ik vind dat haar konijnimitatie sowieso alle gebrek aan woorden goed maaktquote:Op maandag 4 april 2016 21:32 schreef snoenk het volgende:
Tegen anderen praat ik ook niet zoveelvoorlezen doen we wel iedere avond uit het jip en janneke boek
En ik kan al hele afleveringen van babytv dromen, ze kijkt het sochtends en tijdens het koken.
Aai kan ze trouwens ook! En kusjesgeluidje
Dinosaurus, vrachtwagen, tractor, auto, vliegtuigquote:Op maandag 4 april 2016 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hm, dinosaurus, graafmachine, ? , auto, ?
Evil bunnyquote:Op maandag 4 april 2016 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vind dat haar konijnimitatie sowieso alle gebrek aan woorden goed maakt![]()
Zodra de voorraad kast opengaat komt ze aangerent... chippies!!quote:Op maandag 4 april 2016 21:32 schreef Stormqueen het volgende:
Da's een hoop, GM!![]()
Chippies en taartprioriteiten!
ah, de bare essentials in het jongenslevenquote:Op maandag 4 april 2016 21:35 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dinosaurus, vrachtwagen, tractor, auto, vliegtuig
ja, wat dom van je zeg...quote:Op maandag 4 april 2016 21:45 schreef BlueEyes het volgende:
Inderdaad wat Fazz zegt, ineens zit er een spurt in en krijg je 'meningsverschil' over wat te eten of aan te trekken![]()
Zo had ik vanmorgen ernstige dramatiek bij aankleden over sokken.
Want het moesten Elmo sokken zijn ipv Koekiemonster.
Had ik niet helemaal door zeg maar.
Stomme mama
quote:Op maandag 4 april 2016 21:45 schreef BlueEyes het volgende:
Inderdaad wat Fazz zegt, ineens zit er een spurt in en krijg je 'meningsverschil' over wat te eten of aan te trekken![]()
Zo had ik vanmorgen ernstige dramatiek bij aankleden over sokken.
Want het moesten Elmo sokken zijn ipv Koekiemonster.
Had ik niet helemaal door zeg maar.
Stomme mama
quote:Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Crumpette het volgende:
Thee, heet en auw achter elkaar ook![]()
![]()
Wat zeggen julliesen veel! Die van mij zegt... ehh..
Dit
Dat
Nee
Neee
Neeneenee
Neeeee
Nee
Louquote:Op maandag 4 april 2016 21:50 schreef Skittles het volgende:
Oh ik hou van lijstjes!
Lou kan:
Haar eigen naam
Papa
Mama
Opa
Ja
Nee
Open
Dicht
Helpen
Handje
Neus
Oor (oooghh)
Oog
Hoofd
Haar
Kusje
Een
Twee
Zes
Zeven
Muur (muuussj)
Bal
Pop
Baby
Auto
Boem
Aan
Uit
Af
Oh-Oh (als iets valt)
Kikker
Koe
Schaap (shjaap)
Geit
Kip
Paard (Paaaa)
Hond (hoef)
Poes
Varken
Eten
Lekker
Hap
Pompoen![]()
Maan
Vis (en begint dan visje visje op melodie van het liedje te zingen)
Beer
Meisje
Appel
Koffie (kossjie)
Thee
Heet
Auw
Blub
Kukeleku
Mij
Ook
Slapen
Pip
Kijken
Lamp
(Kieke)boe
Alsjeblieft (tieleliee)
Lopen
Kom mee (inclusief armgebaar, vooral buiten dirigeert ze: mama. Lopen lopen. Kom méé. Hoezo je hoort jezelf terug)
Hallo
Hey
Doeii/dag dag
Waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat, maar dit weet ik uit m'n hoofd
Toevallig hèquote:Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Crumpette het volgende:
Thee, heet en auw achter elkaar ook![]()
![]()
Wat zeggen julliesen veel! Die van mij zegt... ehh..
Dit
Dat
Nee
Neee
Neeneenee
Neeeee
Nee
ja, en hij lijkt als twee druppels water op mijquote:Op maandag 4 april 2016 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
Lou kan zo het Lagerhuis in
Djmo! Wat wordt ie groot!![]()
van mij natuurlijkquote:Op maandag 4 april 2016 21:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Toevallig hè![]()
Nee is een essentieel woord, vergeet dat niet! Dat komt van pas in de Twee is Nee-fase
En van wie heeft hij al die kusjes dan wel mogen ontvangen DJMO?
Ja dat is al zo 'normaal' dat je het vergeetquote:Op maandag 4 april 2016 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
Oh lamp (amp) en kiekeboe (kiekeh) kan mauw ook nu ik de lijst van Skittles zie. En dank (daa), ohoh, boem, af en boekje (boe) ook.
Dus eigenlijk lult de mijnes ook best veel al
Ja superschattig is datquote:Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Het mooiste vind ik als ze me met een zeer ernstig gezicht recht aankijkt en dan een ontzettend uitgebreid verhaal in brabbeltaal vertelt, inclusief armgebaren en heftige intonaties. Dan smelt ik echt
quote:Op maandag 4 april 2016 22:17 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ja superschattig is dat![]()
S zegt er dan vaak nog een bevestigende ja achter en kijkt me dan vragend aan.
Euhm, ja schatje. Wat jij zegt
Heidi is hier ook wel 1 vd favorieten ja... samen met zandkasteel en bubbelguppies.quote:Op maandag 4 april 2016 23:09 schreef Amsel het volgende:
Heidi is op dit moment de oplossing voor álles hier thuis. Driftbui? Meteen weg zodra ze de begintune hoort. Niet willen eten? Dat mondje gaat gedachteloos open zodra Heidi aan staat. Ongeduldig en rusteloos in het vliegtuig? Heidi saves the day! Ik ben Studio 100 zo dankbaar voor het bestaan van Heidi
Ja dat!quote:Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Het mooiste vind ik als ze me met een zeer ernstig gezicht recht aankijkt en dan een ontzettend uitgebreid verhaal in brabbeltaal vertelt, inclusief armgebaren en heftige intonaties. Dan smelt ik echt
Oh en dan wil ik deze ook nog wel even delenquote:Op maandag 4 april 2016 23:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoelahoep vind ze ook leuk, kijken we via youtube.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Okay, stroop je mouwen maar eens op en maak je schouders los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!
'Okay, gaan we verder naar beneden, schud je billen los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!![]()
Ja, tot 33 weken geloof ik worden ze de eerste 2 jaar gevolgd door de kinderarts, fysiotherapeut en logopedist. Daarna is het de bedoeling dat ze hun eventuele 'achterstand' ingehaald hebben en gewoon meegaan met de andere 2-jarige kindjes.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:10 schreef JufMariska het volgende:Dyre, wat een knapperd is ze toch! En jullie hebben nog altijd prematuren-checks joh?
![]()
Fijn!quote:Om 6.09 piepte uk 1x, sindsdien ben ik wakker. De mannen niet![]()
Maaaaaar doorslaapsIk reken het goed!
O. Kijkt sochtends en tijdens het koken. Elke dag toch wel een uurtje denk ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat schattig Dyre![]()
Hoeveel tv kijken jullie dreumessen eigenlijk? En op welke momenten dan?
Wij kijken zelf niet dagelijks en dan alleen nadat F op bed ligt. F kijkt misschien 3 filmpjes per week op de tv/iPad. Hij vraagt er verder ook niet om want meestal is hij druk met andere dingen
Hier hetzelfde. Maar na even kijken gaat ze weer iets anders doet en is het vooral achtergrondrumoer dat soms weer even de aandacht trekt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:23 schreef snoenk het volgende:
O. Kijkt sochtends en tijdens het koken. Elke dag toch wel een uurtje denk ik.
Welke talen doen jullie?quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:53 schreef Amsel het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Maar na even kijken gaat ze weer iets anders doet en is het vooral achtergrondrumoer dat soms weer even de aandacht trekt.
Zo leuk al die lijstjes woorden! Ik ben onder de indrukBen heel benieuwd hoe het tweetalig opvoeden hier gaat uitpakken, we zijn niet zo consequent
quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:03 schreef Dyre het volgende:
[..]
Oh en dan wil ik deze ook nog wel even delen
Let niet op de vloerOoh zo tof, Saar doet precies hetzelfde... ze laat alles vallen en gaat meedansen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Okay, stroop je mouwen maar eens op en maak je schouders los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!
Jaaaaaaah!
S. 2014
J. 2016
Dat deden ze ook hoor, met youtube filmpjes enzoquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:09 schreef Crumpette het volgende:
Ja maar wat voor engels willen ze dan precies meegeven fazz?voor echt netjes engels zou ik ze dan liever voor de bbc zetten
.
Ik zet wel eens luisterboeken op, ingesproken door een native speaker. Vind het mooi als ze wat oppikken, want ik denk dat het daarna makkelijker gaat en sneller automatisme wordt om die taal te kunnen spreken, maar ga niet zelf zitten knoeien.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk die tweetaligheid!!
Zijn er ook ouders hier die 2talig opvoeden zonder dat die 2e taal de moedertaal is van 1 van de ouders? In Vietnam heb ik veel met een meisje in't hotel gesproken die, ondanks dat beide ouders Vietnamees waren, ook engels met hun zoontje spraken. Zij vonden dat heel belangrijk voor zijn toekomst
Jij spreekt ook vrij veel Engels. Denk wel dat dat het verschil maakt. Als je ala Louie tegen je dreumes gaat praten lijkt het mij niet dat dat veel goeds doetquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik zie dat helemaal niet zo, dat een extra taal leren vanaf de geboorte helemaal grammaticaal correct en perfect moet zijnik denk dat het zelfs als het heel basic is een ontzettende meerwaarde geeft, die je later onmogelijk kan compenseren.
Ik spreek zelf alleen fatsoenlijk Engels, dus daar blijft het bij, maar ik lees bijvoorbeeld wel Engelse boekjes voor en ze kijkt ook Engelse televisie
*ontlurkt even*quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik zie dat helemaal niet zo, dat een extra taal leren vanaf de geboorte helemaal grammaticaal correct en perfect moet zijnik denk dat het zelfs als het heel basic is een ontzettende meerwaarde geeft, die je later onmogelijk kan compenseren.
Ik spreek zelf alleen fatsoenlijk Engels, dus daar blijft het bij, maar ik lees bijvoorbeeld wel Engelse boekjes voor en ze kijkt ook Engelse televisie
Das een taal op zich hequote:Op dinsdag 5 april 2016 09:53 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jij spreekt ook vrij veel Engels. Denk wel dat dat het verschil maakt. Als je ala Louie tegen je dreumes gaat praten lijkt het mij niet dat dat veel goeds doet.
ja dat is echt fantastischquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat raak je idd niet kwijt. Hoeft ook niet, vind ik. Niets zo mooi als een fransman engels horen praten, die zegt: ooh ai eet my neibour. Ik: whuut? Hij: eeh zoo stupid.
Ah. Hate. Not ate.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat raak je idd niet kwijt. Hoeft ook niet, vind ik. Niets zo mooi als een fransman engels horen praten, die zegt: ooh ai eet my neibour. Ik: whuut? Hij: eeh zoo stupid.
Ah. Hate. Not ate.
hihi ja ik heb gezien wat hij kon. De nooit eerder geziene IKEA bekers, zette hij zelf in elkaar zonder hulp.quote:Op maandag 4 april 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
Hilmo, heb je ook gevraagd wat haar definitie van torens bouwen is?volgens mij kan die vent van jou best veel hoor! En moeders pochen allemaal graag
Voeden jullie tweetalig op? Dan kan het ook wat langer duren, met woordjes!
Dat blieft meneer ook niet inderdaad. We hebben het eten ook op verschillende manieren aangeboden. Gepureerd, geprakt, grote stukken, kleine stukjes, warm, koud, vers en potjes, maar verder dan een paar hapjes komt hij meestal niet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Sicilia, de groenten koud aanbieden? Of is dat té logisch?
Zijn i en ie wel onderscheidende klanken in het Frans? Anders kan het zijn dat hij het verschil gewoon écht niet hoorde. Daar heb ik eens een gesprek over gehad met een Canadese, die vertelde van "ja, Britten zeggen th, en Canadezen th, grappig hoe dat anders is" en ik zat van "ik hoor alleen maar th???"quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]![]()
Zo heb ik eens een hele discusse gehad over het woord Bitch en Beach, dat was toch echt hetzelfde qua uitspraak volgens de Fransman
Dit! Precies ditquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar ik wil haar wel kennis laten maken met klanken, talen en geluiden, op een speelse manier. Ik spreek zelf best aardig wat talen, en ik vind dat zo'n enorme rijkdom. Ik hoop haar ook zo'n basis mee te kunnen geven, en vooral een liefde voor talen en culturen.
Ja, klopt. Mijn bezwaar zou dan niet zozeer zijn dat mijn kind dan steenkolen Engels leert, maar wel dat door die focus op het leren van een andere taal de beheersing van het Nederlands minder is. Want dat zie je dan nl ook vaak. Dat hun woordenschat in het Nederlands echt belabberd is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:16 schreef Amsel het volgende:
Zo wil ik m'n kind eigenlijk niet op een basisschool hebben waar ze zogenaamd tweetalig onderwijs doen, of bepaalde lessen in het Engels, terwijl de leraren een belabberd accent hebben, de grammatica niet foutloos toepassen en niet zonder spelfouten een Engels tekstje kunnen schrijven. En dat zie je best vaak
Oja, het kan best dat het met een spanjaard wasquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:33 schreef Crumpette het volgende:
Ja die vent van mij is ook verder heul niet interessant, maar dat charmante accent he![]()
.
De bitch/beach discussie heb ik ook vaak gehad ja. Ook met spanjaarden. Oh en ik heb dus echt een hekel aan frans accent in het engelsmaar ik ken te veel irritante fransen dus daar zal het wel van komen.
Thanks voor de tips! Daar kan ik zeker wel wat meequote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Sicilia, misschien een smoothie maken met groente er in? Omelet met een hoop groene zut er in? Groentetaartjes? Quiche? Hartige pannenkoeken? Pizza helemaal zelf maken en vol gooien met groenten? Soep?
Goeie tips ja. Ik heb een groente/fruit persding en is superhandig. Alleen het schoonmaken is een baggerwerkquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Sicilia, misschien een smoothie maken met groente er in? Omelet met een hoop groene zut er in? Groentetaartjes? Quiche? Hartige pannenkoeken? Pizza helemaal zelf maken en vol gooien met groenten? Soep?
Jammer inderdaad! Maar het lijkt mij ook moeilijk als je het zelf thuis niet (zoveel) spreekt. Dat zou ik andersom met het Nederlands hebben. Zou ik me echt gek bij voelen om dan een andere taal tegen mijn kind te spreken dan tegen mijn man, terwijl het natuurlijk heel goed kan, maar voor mij voelde dat onnatuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was ook echt van plan om I tweetalig op te voeden, maar het voelt voor mij inmiddels al zo onnatuurlijk om Fries te spreken (behalve dan wanneer ik bij mijn Friese familie ben), dat ik dat al vrij snel opgegeven heb. Zonde, eigenlijk.
Mijn post staat een beetje stom onder de jouwequote:Op dinsdag 5 april 2016 16:45 schreef Loj het volgende:
Jeej!
Js was gisteren 18 maanden...
Zal ik meedoen met het praat lijstje?
*ba* --> staat voor alles wat hij wilt
*IIIIEEE* --> staat voor ieder dier dat hij ziet of als hij aandacht van z'n broer wilt
Z'n lijstje is dus nog minder geworden als dat het was. En het komt natuurlijk goed, maar het is zo anders. Z'n premature grote broer sprak met anderhalf al 2/3 woord zinnetjes
Oh en ik heb momenteel weinig tijd om bij te lezen... Tijdens m'n bijleestijd slaap ik tegenwoordig!!!Js slaapt al 5 nachten door
![]()
Haha, ja dat is wel een verschil ja!quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:58 schreef MevrouwCactus het volgende: Hij hoort van mij Nederlands en van vrouw Amerikaans (ik ga het geen Engels noemen).
Haha ik vind Engels ook een stuk mooier dan Amerikaans hoor, maar dan ben ik de verkeerde getrouwdquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:34 schreef Amsel het volgende:
[..]
Haha, ja dat is wel een verschil ja!
Wij luisteren dus nursery rhymes in het Engels en niet het Amerikaans, daar zoek ik ze bewust op uit
Overigens heb ik vroeger zelf vooral Engels leren spreken door veel tv te kijken
Wow whut?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:55 schreef kwakz0r het volgende:
Melba is geloof ik na een maand al uit zijn schoentjes aan het groeien
Vond t vanmorgen wat krap met aantrekken, net gecheckt met t zooltje en er is niet eens meer 5mm over bij zijn grote teen. Ik vond t op 0 lijken, J zei iets meer.dus maar nieuwe bestellen
(Kon aan de schaduwplekken wel zien dat hij in t begin meer dan een cm over had)
quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:03 schreef Dyre het volgende:
[..]
Oh en dan wil ik deze ook nog wel even delen
Let niet op de vloerik krijg m maar niet geopendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Okay, stroop je mouwen maar eens op en maak je schouders los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!
Jaaaaaaah!morgen ga ik het opnieuw proberen!
Die muts in de lente, erg Vogue
disclaimer
Ze hebben bij h en m nu hele fijne lage! Met ook nog een stukje elastiek bovenin. Passen melba ook heel goed met zn dikke pootjes en hoge wreef. Vallen redelijk ruim.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar zit ook al een poosje in 21/22 afhankelijk van het merk. Regenlaarzen zijn hier drama met dr dikke kuiten.
Mja Lucas heeft de 10 kilo nog steeds niet bereikt. Qua lengte 82 cm ongeveer. Toen ik met 14 maanden zijn schoentjes kocht was maat 18 nog wat ruim (elephanten,daar heeft hij nu maat 19 in). Dus in bijna 8 maanden 1 en een beetje maat vooruitquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:24 schreef kwakz0r het volgende:
Er rust ook meer gewicht op bij Melba he. Kind van 14 kilo en (ik gok) 86 cm... Vind ik maat 23 wel bij passen...
Wie weet valt shoesme klein, dat kan ook. We gaan zaterdag weer passen bij de winkel.
Oh super! Ga ik die bestellen want ze vind plassen stampen echt super maar die regenlaarzen van de hema zijn drama.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ze hebben bij h en m nu hele fijne lage! Met ook nog een stukje elastiek bovenin. Passen melba ook heel goed met zn dikke pootjes en hoge wreef. Vallen redelijk ruim.
http://m.hm.com/nl/product/37201?article=37201-B
Melba heeft van de jongensversie nu maat 20/21, maat 22 ligt klaar want die had ik eerder besteld en was groot maar te laat teruggestuurd.
waterijsjes een optie?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Pff jongens.. Ik lees zo bij maar moet even spuien. De malaise van grote Pluis wordt nog steeds niet minder. Het leek even beter te gaan maar ze drinkt nu nauwelijks en eet niks. Vieze spuitluiers. Kotste wat kale pasta meteen weer uit.
Huisarts zei het nog aan te kijken zolang ze nog plast (ze had vandaag één kleine plasluier) en er geen bloed in de diarree zit en ze geen koorts heeft. Maar ik vind het maar niks zo. En volgens mij heeft ze door dat we heel graag willen dat ze eet en drinkt want alles wordt nu met een überdwars gedecideerd "Neehee!" aan de kant geschoven
. Leuk, een dreumes die je iets wil laten doen.
ORS moet nu echt maar wil ze niet.. Dus dilemma: naast ORS ook ander vocht aanbieden want er moet toch wat in, of alleen ORS aanbieden want dat moet ze echt binnenkrijgen? En van de dokter mag ze ook geen melk terwijl dat het enige was waar ze nog zin in had.
Ik ben er echt verdrietig om, ze is normaal zo vrolijk en blij en nu alleen maar sip en sneu.
tegen de diarree kun je trouwens ook norit geven he ..quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Melk niet want prikkelt de darm. Waterijsje wilde ze niet. Aquarius bevatte volgens de HA niet genoeg zoutenNat washandje hebben we gedaan inderdaad, daar sabbelde ze wat op in bad. Chips goed idee! Ga ik morgen proberen.
HAP vanavond gebeld inderdaad, zelfde advies als HA. Maar ik denk dat ik morgenochtend gewoon weer de HA bel als ze dan nog niet heeft geplast. Het is wel moeilijk inschatten of ze plast trouwens omdat we constant diareeluiers moeten verschonen en dan heb ik geen idee of daar plas bij zit of niet.
Nouja. Ik zal vast overbezorgd zijn maar ik ben zo bang dat ze uitdroogt.
Dat mocht onder de twee jaar ook niet van de HA.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:43 schreef DJMO het volgende:
[..]
tegen de diarree kun je trouwens ook norit geven he ..
http://www.dokteronline.com/norit/
Maakt niet uit toch!quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn post staat een beetje stom onder de jouwe![]()
Het komt echt op zijn tijd denk ik, mijn broertje was ook veel later dan ik. Ik denk soms ook wel omdat de tweede vaak beter begrepen wordt met minder woorden, dus minder noodzaak. Naast de eigen interesse natuurlijk.
Heeelijk van het doorslapen!
Ik snap wel dat je hiervan schrikt. Vooral dat vierogenprincipe zou ik vervelend vinden, ik vind het namelijk een heel belangrijk principe en voor mij ook een reden dat ik niet snel voor een gastouder zou kiezen. Die twee dingen bij elkaar geven wel een beetje aan dat er bij dat kdv niet heel nauwkeurig gekeken/gelet wordt op het volgen vande regels, terwijl dat wel hoort bij een professionele aanpak. Maar goed, dat neemt niet weg dat de leidsters op zo'n kdv heel lief en goed kunnen zijn. En ziek worden, kan altijd natuurlijk. Het lijkt me belangrijk dat het kdv zelf het initiatief neemt om naar de ouders toe duidelijk te maken hoe ze deze kritiekpunten gaan oppakken. Als ze dat niet uit zichzelf doen (zou ook niet zo netjes zijn, in mijn ogen) dan zou ik daarnaar vragen. Het is ook wel zo netjes om een gesprek hierover aan te gaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja zo hoog? Ik wil ook niet in een soort paniek haar daar weghalen hoor. En ze gaat toch al maar één dag per week. Maar ik schrok er toch wel van. Net hele rapport gelezen en ook het 4-ogenprincipe voldoen ze niet aan. Dat was in maart. Ze gaan nu opnieuw gecontroleerd worden, onaangekondigd. Maar geen idee wanneer.
Edit: Die laatste zin wijt ik aan mijn post-bevalling dementie in combinatie met slaapgebrek.
Wat een heerlijk feelgood bericht!! Ik kan me voorstellen dat je dan even heel blij wordt van bloed!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:50 schreef faptist het volgende:
Hoe is het met pluis en met jou razz? heeft de buikpijn bij jou doorgezet?
Over je kdv. Zoals SQ al zei; die norm is ook helemaal niet haalbaar. Precies zoals ze uitlegt.. Zij maken alles schoon, geven netjes jouw afgekolfde melk op de goede temperatuur, maar een ander kindje kotst over hen heen / raakt ze aan met zandbakhandjes of neemt even een hap van het voorhoofd. Je kunt niet alles voor zijn.
Hier was ik eventjes niet zo tevreden over mijn kdv. Twijfelde ook of ik Ro moest weghalen.
Totdat ik een van de altijd zo sago leidsters zag huilen terwijl ze met haar baas sprak. Ik overhoorde hun gesprek (niet zo netjes.. I know), maar ze had echt heel veel soortgelijke gevoelens als die ik heb tijdens mijn werk en opeens klikte het. Nu is het echt weer leuk wanneer ik binnen stap. Staan er opeens attente verhaaltjes in Ro's schriftje en slaapt ze gewoon 2 uur achter elkaar in bed![]()
IN BED!![]()
zonder te huilen![]()
Dat moet ik nog onder de knie krijgen
En sorry voor de ego post.. maar .. ik ben even ZO gelukkig.
Ik werd vanmorgen ongesteld. Ik ben al in geen jaaaahaaaaaaaren meer ongesteld geweest. maar ommefokkinggot.. ik ben nu gewoon uit mezelf ongesteld geworden..![]()
Ik moest dus huilen. Weekdier enzo.
Oh en Ro heeft een kies. Arm kind. Arm, arm kind. Wat is dat voor verschrikkelijks?
quote:Op donderdag 7 april 2016 07:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Bloed voor Faptist
![]()
Team Zombie meldt zich. Sjaak heeft een nieuwe feature, namelijk Niet Willen Slapen. Het bedritueel duurt nu 1,5 uur en dat mochten we vannacht herhalen, maar toen duurde het 2 uur voor hij sliep.
Hij is net drie dagen van de antibiotica af en heeft weer dezelfde klachten als ervoor, dus we gaan maar weer naar de huisarts. Ik word er een beetje moedeloos van. Tweede chemokuur van vrouw en tweede keer dat Sjaak tegelijk ziek wordt. Kan hij niets aan doen, maar ik kan het slecht hebben.
Avondeten is dé plek om de behoefte aan controle te botvieren, vergeet dat niet. Ik ben ervan overtuigd dat een kind zich echt niet uithongert. Er is net een baby bij (toch?), niet zo heel gek dat dreumes zich op deze manier uit. Persoonlijk zou ik er even niet zoveel aandacht aan besteden, meestal is het een fase die vanzelf weer over gaat. Eventueel 's middags al een monkey platter neerzetten met allerlei dingetjes? Tomaatjes, komkommer, wortel, augurk (zijn mijn beide kinderen dol op), reepjes paprika, blokje kaas, etc?quote:Op donderdag 7 april 2016 08:26 schreef Sicilia het volgende:
Fap ongesteld! Wat goeden buh kiesje voor Ro. Hopelijk is de pijn snel over!
Zwaar MwCheel, heel, heel veel sterkte! Ik hoop wel dat je wat hulp uit de omgeving krijgt, want alleen is dit bijna niet te doen denk ik.
Razz fijn dat A. langzaam weer wat beter wordt. Spannend dat je vanaf nu alleen bent met de kindjes. Hopen dat de buikgriep jullie huis nu verlaten heeft!
Groente-in-dreumes-krijg tips hebben helaas nig niets opgeleverd, maar ik probeer vrolijk verder. Gister en vanmorgen Tartex op brood gesmeerd, maar dat wordt niet opgegeten. Dat wordt door de kamer gesmeten. Bij de lunch een groente omelet gemaakt, ook die ging vliegen. Vandaag hartige pannenkoek proberen.
Gisteravond is hij zonder eten naar bed gegaan. Hij was zo boos en overstuur dat hij geen koekje mocht in plaats van normaal avond eten dat hij ook zijn toetje weigerde en zijn melk liet vliegen. Vriend was het zat en heeft hem naar bed gebracht. Snap ik wel, maar dit moet wel gaan veranderen natuurlijk. Pfff.
Verder is hij heel vrolijk en eet hij genoeg hoor gelukkig, maar dat avondeten blijft een dingetje.
Zo lief!quote:Op donderdag 7 april 2016 20:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Boaz zegt sinds vandaag dan echt mama... en niet alleen als ie verdriet heeft want dat deed ie al langer. Gewoon, echt bewust mama
![]()
Mc hopelijk biedt de kno uitkomst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/breath-holding-spell/quote:Op donderdag 7 april 2016 23:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Jeetje wat eng Gevalletje! Ik had ook gebeld hoor, dat is toch niet gek? Kan een kind zoiets ook afleren? Of is het gewoon iets wat het ene kind wel doet en het andere niet?
Ik snap echt niks van je postquote:Op donderdag 7 april 2016 23:28 schreef faptist het volgende:
Buikgriep..
Ik ben er zelf ook nooit blij mee, maar ainds ik mvc en +1 heb ontmoet kan ik er opeens positief naar kijken.![]()
Zij hadden het over afvallen. Minus 3 kg?![]()
Maarre beterschap!
Faptist bedoelt:quote:Op vrijdag 8 april 2016 02:55 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik snap echt niks van je post![]()
Huishouden.. Hier ook door hulp van mams en schoonmams. Als ze een week niet zijn geweest is het huis een soort post-apocalyptisch oorlogsgebied.
Ohja en nog eenvoor JMs spoiler en een
voor Boaz die mama zegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah! Ja nu snap ik het. Tien kilo, wat goed! Dat wil ik ook wel.. Maar liever gewoon geen buikgriepquote:Op vrijdag 8 april 2016 06:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Faptist bedoelt:
In januari kreeg ik de buikgriep over van Shopaholic en haar kinderen. 48 uur lang alles eruit gegooid... 3 kilo kwijtDat was het begin van 10 kilo kwijt. Dus buikgriepen kunnen nuttig zijn
Bij ons gaat dat ook wat chaotisch hoor, maar goed, het is ook niet zo'n heel gestructureerd kdvquote:Op vrijdag 8 april 2016 10:37 schreef Fazzoletti het volgende:
voor niet begripvolle mannen!
![]()
Schattig Snoenk![]()
Ik heb woensdag voor het eerst een 15 min gesprek gehad op het kdv. Werd wel eens tijdF doet het goed, is heel vrolijk. Het enige puntje dat ze hadden is dat hij in z'n enthousiasme wel eens op andere kindjes/babies gaat zitten
![]()
Ik gaf wel aan dat ik ergens wat communicatie mis. Aan het begin heb je een intake gesprek waarin je ritme van baby bespreekt, wanneer eten/slapen & wat wel en niet eten. Maar nu is F geen 4 mnd meer maar bijna 2. Dan ligt alles toch anders. Hoe doen jullie dat? Is dat, net als bij ons, tussen het brengen/halen wat delen hierover of gaat dat wat gestructureerder?
Nou ja, er zijn elk half jaar 15 min gesprekken waarop je kunt intekenen en als er echt iets is trekken ze aan de bel. Maarja, vriend die vaak haalt/brengt ziet die briefjes nooit hangen (quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat is wel erg weinig communicatie idd, Fazz. Helemaal geen gesprek gehad in 1,5 jaar?? Wij hebben 2x per jaar een half uur gesprek en verder bij halen en brengen over kleine dingetjes als: O eet geen kaas op brood hier dus mag ze wat anders in haar brooddoosje, tot O heeft zo fijn gespeeld vandaag, we hebben dit-en-dat gedaan.
Goede vraagquote:Op vrijdag 8 april 2016 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Dat klinkt mij eigenlijk wel normaal, fazz. Wat mis je zelf nog?
dat kwam bij ons in de intake ter sprake. Andere dingen bespreken we idd tussen neus en lippen door. Klinkt mij wel bekend ja.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:10 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Goede vraag![]()
Ik kan er ook niet zo goed de vinger opleggen. Ik ben denk gewoon benieuwd in hoeverre de gang van zaken op het kdv besproken wordt bij jullie.
Bijv ik wil graag dat F water drinkt en geen limo. Dit is dan een keer, toevallig, ter sprake gekomen. Maar zonder overleg hebben ze dat in eerste instantie wel gegeven omdat ze nu eenmaal 1x per dag zo'n moment hebben. Heb ik dat dan gemist, moet ik duidelijker zijn wat in 'hoe wij het willen', of is het aan hen om dat beleid met de ouders te delen?
Ligt er aan of het normaal geacht wordt. Het geven van limo klinkt mij niet vreemd op een kdv, dus daar heb ik naar gevraagd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:10 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Goede vraag![]()
Ik kan er ook niet zo goed de vinger opleggen. Ik ben denk gewoon benieuwd in hoeverre de gang van zaken op het kdv besproken wordt bij jullie.
Bijv ik wil graag dat F water drinkt en geen limo. Dit is dan een keer, toevallig, ter sprake gekomen. Maar zonder overleg hebben ze dat in eerste instantie wel gegeven omdat ze nu eenmaal 1x per dag zo'n moment hebben. Heb ik dat dan gemist, moet ik duidelijker zijn wat in 'hoe wij het willen', of is het aan hen om dat beleid met de ouders te delen?
Chips is voor mij vanzelfsprekend dat ze het niet doen hequote:Op vrijdag 8 april 2016 13:33 schreef Fazzoletti het volgende:
@Kwak, bij onze intake ook, alleen dronk hij toen nog alleen melk en mocht hij verder niets![]()
@Away, ik heb echt geen idee wat normaal in op een kdvdus limo of chips (
echt, geven ze dat?), daar heb ik zelf nooit actief naar gevraagd.
Maar wel dus herkenbaarheid over het niet 'updaten' van vragen die tijdens een intake gesteld worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |