quote:Op maandag 4 april 2016 21:45 schreef BlueEyes het volgende:
Inderdaad wat Fazz zegt, ineens zit er een spurt in en krijg je 'meningsverschil' over wat te eten of aan te trekken![]()
Zo had ik vanmorgen ernstige dramatiek bij aankleden over sokken.
Want het moesten Elmo sokken zijn ipv Koekiemonster.
Had ik niet helemaal door zeg maar.
Stomme mama
quote:Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Crumpette het volgende:
Thee, heet en auw achter elkaar ook![]()
![]()
Wat zeggen julliesen veel! Die van mij zegt... ehh..
Dit
Dat
Nee
Neee
Neeneenee
Neeeee
Nee
Louquote:Op maandag 4 april 2016 21:50 schreef Skittles het volgende:
Oh ik hou van lijstjes!
Lou kan:
Haar eigen naam
Papa
Mama
Opa
Ja
Nee
Open
Dicht
Helpen
Handje
Neus
Oor (oooghh)
Oog
Hoofd
Haar
Kusje
Een
Twee
Zes
Zeven
Muur (muuussj)
Bal
Pop
Baby
Auto
Boem
Aan
Uit
Af
Oh-Oh (als iets valt)
Kikker
Koe
Schaap (shjaap)
Geit
Kip
Paard (Paaaa)
Hond (hoef)
Poes
Varken
Eten
Lekker
Hap
Pompoen![]()
Maan
Vis (en begint dan visje visje op melodie van het liedje te zingen)
Beer
Meisje
Appel
Koffie (kossjie)
Thee
Heet
Auw
Blub
Kukeleku
Mij
Ook
Slapen
Pip
Kijken
Lamp
(Kieke)boe
Alsjeblieft (tieleliee)
Lopen
Kom mee (inclusief armgebaar, vooral buiten dirigeert ze: mama. Lopen lopen. Kom méé. Hoezo je hoort jezelf terug)
Hallo
Hey
Doeii/dag dag
Waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat, maar dit weet ik uit m'n hoofd
Toevallig hèquote:Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Crumpette het volgende:
Thee, heet en auw achter elkaar ook![]()
![]()
Wat zeggen julliesen veel! Die van mij zegt... ehh..
Dit
Dat
Nee
Neee
Neeneenee
Neeeee
Nee
ja, en hij lijkt als twee druppels water op mijquote:Op maandag 4 april 2016 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
Lou kan zo het Lagerhuis in
Djmo! Wat wordt ie groot!![]()
van mij natuurlijkquote:Op maandag 4 april 2016 21:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Toevallig hè![]()
Nee is een essentieel woord, vergeet dat niet! Dat komt van pas in de Twee is Nee-fase
En van wie heeft hij al die kusjes dan wel mogen ontvangen DJMO?
Ja dat is al zo 'normaal' dat je het vergeetquote:Op maandag 4 april 2016 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
Oh lamp (amp) en kiekeboe (kiekeh) kan mauw ook nu ik de lijst van Skittles zie. En dank (daa), ohoh, boem, af en boekje (boe) ook.
Dus eigenlijk lult de mijnes ook best veel al
Ja superschattig is datquote:Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Het mooiste vind ik als ze me met een zeer ernstig gezicht recht aankijkt en dan een ontzettend uitgebreid verhaal in brabbeltaal vertelt, inclusief armgebaren en heftige intonaties. Dan smelt ik echt
quote:Op maandag 4 april 2016 22:17 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ja superschattig is dat![]()
S zegt er dan vaak nog een bevestigende ja achter en kijkt me dan vragend aan.
Euhm, ja schatje. Wat jij zegt
Heidi is hier ook wel 1 vd favorieten ja... samen met zandkasteel en bubbelguppies.quote:Op maandag 4 april 2016 23:09 schreef Amsel het volgende:
Heidi is op dit moment de oplossing voor álles hier thuis. Driftbui? Meteen weg zodra ze de begintune hoort. Niet willen eten? Dat mondje gaat gedachteloos open zodra Heidi aan staat. Ongeduldig en rusteloos in het vliegtuig? Heidi saves the day! Ik ben Studio 100 zo dankbaar voor het bestaan van Heidi
Ja dat!quote:Op maandag 4 april 2016 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
Het mooiste vind ik als ze me met een zeer ernstig gezicht recht aankijkt en dan een ontzettend uitgebreid verhaal in brabbeltaal vertelt, inclusief armgebaren en heftige intonaties. Dan smelt ik echt
Oh en dan wil ik deze ook nog wel even delenquote:Op maandag 4 april 2016 23:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoelahoep vind ze ook leuk, kijken we via youtube.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Okay, stroop je mouwen maar eens op en maak je schouders los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!
'Okay, gaan we verder naar beneden, schud je billen los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!![]()
Ja, tot 33 weken geloof ik worden ze de eerste 2 jaar gevolgd door de kinderarts, fysiotherapeut en logopedist. Daarna is het de bedoeling dat ze hun eventuele 'achterstand' ingehaald hebben en gewoon meegaan met de andere 2-jarige kindjes.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:10 schreef JufMariska het volgende:Dyre, wat een knapperd is ze toch! En jullie hebben nog altijd prematuren-checks joh?
![]()
Fijn!quote:Om 6.09 piepte uk 1x, sindsdien ben ik wakker. De mannen niet![]()
Maaaaaar doorslaapsIk reken het goed!
O. Kijkt sochtends en tijdens het koken. Elke dag toch wel een uurtje denk ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat schattig Dyre![]()
Hoeveel tv kijken jullie dreumessen eigenlijk? En op welke momenten dan?
Wij kijken zelf niet dagelijks en dan alleen nadat F op bed ligt. F kijkt misschien 3 filmpjes per week op de tv/iPad. Hij vraagt er verder ook niet om want meestal is hij druk met andere dingen
Hier hetzelfde. Maar na even kijken gaat ze weer iets anders doet en is het vooral achtergrondrumoer dat soms weer even de aandacht trekt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:23 schreef snoenk het volgende:
O. Kijkt sochtends en tijdens het koken. Elke dag toch wel een uurtje denk ik.
Welke talen doen jullie?quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:53 schreef Amsel het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Maar na even kijken gaat ze weer iets anders doet en is het vooral achtergrondrumoer dat soms weer even de aandacht trekt.
Zo leuk al die lijstjes woorden! Ik ben onder de indrukBen heel benieuwd hoe het tweetalig opvoeden hier gaat uitpakken, we zijn niet zo consequent
quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:03 schreef Dyre het volgende:
[..]
Oh en dan wil ik deze ook nog wel even delen
Let niet op de vloerOoh zo tof, Saar doet precies hetzelfde... ze laat alles vallen en gaat meedansen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Okay, stroop je mouwen maar eens op en maak je schouders los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!
'Okay, gaan we verder naar beneden, schud je billen los. Zijn ze los?'
Jaaaaaaah!
S. 2014
J. 2016
Dat deden ze ook hoor, met youtube filmpjes enzoquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:09 schreef Crumpette het volgende:
Ja maar wat voor engels willen ze dan precies meegeven fazz?voor echt netjes engels zou ik ze dan liever voor de bbc zetten
.
Ik zet wel eens luisterboeken op, ingesproken door een native speaker. Vind het mooi als ze wat oppikken, want ik denk dat het daarna makkelijker gaat en sneller automatisme wordt om die taal te kunnen spreken, maar ga niet zelf zitten knoeien.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat leuk die tweetaligheid!!
Zijn er ook ouders hier die 2talig opvoeden zonder dat die 2e taal de moedertaal is van 1 van de ouders? In Vietnam heb ik veel met een meisje in't hotel gesproken die, ondanks dat beide ouders Vietnamees waren, ook engels met hun zoontje spraken. Zij vonden dat heel belangrijk voor zijn toekomst
Jij spreekt ook vrij veel Engels. Denk wel dat dat het verschil maakt. Als je ala Louie tegen je dreumes gaat praten lijkt het mij niet dat dat veel goeds doetquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik zie dat helemaal niet zo, dat een extra taal leren vanaf de geboorte helemaal grammaticaal correct en perfect moet zijnik denk dat het zelfs als het heel basic is een ontzettende meerwaarde geeft, die je later onmogelijk kan compenseren.
Ik spreek zelf alleen fatsoenlijk Engels, dus daar blijft het bij, maar ik lees bijvoorbeeld wel Engelse boekjes voor en ze kijkt ook Engelse televisie
*ontlurkt even*quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik zie dat helemaal niet zo, dat een extra taal leren vanaf de geboorte helemaal grammaticaal correct en perfect moet zijnik denk dat het zelfs als het heel basic is een ontzettende meerwaarde geeft, die je later onmogelijk kan compenseren.
Ik spreek zelf alleen fatsoenlijk Engels, dus daar blijft het bij, maar ik lees bijvoorbeeld wel Engelse boekjes voor en ze kijkt ook Engelse televisie
Das een taal op zich hequote:Op dinsdag 5 april 2016 09:53 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Jij spreekt ook vrij veel Engels. Denk wel dat dat het verschil maakt. Als je ala Louie tegen je dreumes gaat praten lijkt het mij niet dat dat veel goeds doet.
ja dat is echt fantastischquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat raak je idd niet kwijt. Hoeft ook niet, vind ik. Niets zo mooi als een fransman engels horen praten, die zegt: ooh ai eet my neibour. Ik: whuut? Hij: eeh zoo stupid.
Ah. Hate. Not ate.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja dat raak je idd niet kwijt. Hoeft ook niet, vind ik. Niets zo mooi als een fransman engels horen praten, die zegt: ooh ai eet my neibour. Ik: whuut? Hij: eeh zoo stupid.
Ah. Hate. Not ate.
hihi ja ik heb gezien wat hij kon. De nooit eerder geziene IKEA bekers, zette hij zelf in elkaar zonder hulp.quote:Op maandag 4 april 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
Hilmo, heb je ook gevraagd wat haar definitie van torens bouwen is?volgens mij kan die vent van jou best veel hoor! En moeders pochen allemaal graag
Voeden jullie tweetalig op? Dan kan het ook wat langer duren, met woordjes!
Dat blieft meneer ook niet inderdaad. We hebben het eten ook op verschillende manieren aangeboden. Gepureerd, geprakt, grote stukken, kleine stukjes, warm, koud, vers en potjes, maar verder dan een paar hapjes komt hij meestal niet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Sicilia, de groenten koud aanbieden? Of is dat té logisch?
Zijn i en ie wel onderscheidende klanken in het Frans? Anders kan het zijn dat hij het verschil gewoon écht niet hoorde. Daar heb ik eens een gesprek over gehad met een Canadese, die vertelde van "ja, Britten zeggen th, en Canadezen th, grappig hoe dat anders is" en ik zat van "ik hoor alleen maar th???"quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:11 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]![]()
Zo heb ik eens een hele discusse gehad over het woord Bitch en Beach, dat was toch echt hetzelfde qua uitspraak volgens de Fransman
Dit! Precies ditquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar ik wil haar wel kennis laten maken met klanken, talen en geluiden, op een speelse manier. Ik spreek zelf best aardig wat talen, en ik vind dat zo'n enorme rijkdom. Ik hoop haar ook zo'n basis mee te kunnen geven, en vooral een liefde voor talen en culturen.
Ja, klopt. Mijn bezwaar zou dan niet zozeer zijn dat mijn kind dan steenkolen Engels leert, maar wel dat door die focus op het leren van een andere taal de beheersing van het Nederlands minder is. Want dat zie je dan nl ook vaak. Dat hun woordenschat in het Nederlands echt belabberd is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:16 schreef Amsel het volgende:
Zo wil ik m'n kind eigenlijk niet op een basisschool hebben waar ze zogenaamd tweetalig onderwijs doen, of bepaalde lessen in het Engels, terwijl de leraren een belabberd accent hebben, de grammatica niet foutloos toepassen en niet zonder spelfouten een Engels tekstje kunnen schrijven. En dat zie je best vaak
Oja, het kan best dat het met een spanjaard wasquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:33 schreef Crumpette het volgende:
Ja die vent van mij is ook verder heul niet interessant, maar dat charmante accent he![]()
.
De bitch/beach discussie heb ik ook vaak gehad ja. Ook met spanjaarden. Oh en ik heb dus echt een hekel aan frans accent in het engelsmaar ik ken te veel irritante fransen dus daar zal het wel van komen.
Thanks voor de tips! Daar kan ik zeker wel wat meequote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Sicilia, misschien een smoothie maken met groente er in? Omelet met een hoop groene zut er in? Groentetaartjes? Quiche? Hartige pannenkoeken? Pizza helemaal zelf maken en vol gooien met groenten? Soep?
Goeie tips ja. Ik heb een groente/fruit persding en is superhandig. Alleen het schoonmaken is een baggerwerkquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Sicilia, misschien een smoothie maken met groente er in? Omelet met een hoop groene zut er in? Groentetaartjes? Quiche? Hartige pannenkoeken? Pizza helemaal zelf maken en vol gooien met groenten? Soep?
Jammer inderdaad! Maar het lijkt mij ook moeilijk als je het zelf thuis niet (zoveel) spreekt. Dat zou ik andersom met het Nederlands hebben. Zou ik me echt gek bij voelen om dan een andere taal tegen mijn kind te spreken dan tegen mijn man, terwijl het natuurlijk heel goed kan, maar voor mij voelde dat onnatuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was ook echt van plan om I tweetalig op te voeden, maar het voelt voor mij inmiddels al zo onnatuurlijk om Fries te spreken (behalve dan wanneer ik bij mijn Friese familie ben), dat ik dat al vrij snel opgegeven heb. Zonde, eigenlijk.
Mijn post staat een beetje stom onder de jouwequote:Op dinsdag 5 april 2016 16:45 schreef Loj het volgende:
Jeej!
Js was gisteren 18 maanden...
Zal ik meedoen met het praat lijstje?
*ba* --> staat voor alles wat hij wilt
*IIIIEEE* --> staat voor ieder dier dat hij ziet of als hij aandacht van z'n broer wilt
Z'n lijstje is dus nog minder geworden als dat het was. En het komt natuurlijk goed, maar het is zo anders. Z'n premature grote broer sprak met anderhalf al 2/3 woord zinnetjes
Oh en ik heb momenteel weinig tijd om bij te lezen... Tijdens m'n bijleestijd slaap ik tegenwoordig!!!Js slaapt al 5 nachten door
![]()
Haha, ja dat is wel een verschil ja!quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:58 schreef MevrouwCactus het volgende: Hij hoort van mij Nederlands en van vrouw Amerikaans (ik ga het geen Engels noemen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |