Vind je? De kritische drempel gaat mogelijk worden gehaald (al is dat nog maar zeer de vraag), maar zelfs het opkomstpercentage voor de toch niet bepaald populaire waterschapsverkiezingen lijkt veel te hoog gegrepen.quote:Op zondag 3 april 2016 16:17 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Volgens de peilingen zit 't wel snor.
Om mensen te overtuigen van hun standpunt.quote:
Waarom is de EU frustreren geen geldig argument om tegen te stemmen?quote:Op zondag 3 april 2016 16:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als jij dit referendum puur over dit verdrag vind gaan, hulde. Maar de discussie ging over een groep gefrustreerde kiezers. Er zijn verschillende users hier die aangeven hebben vooral tegen de EU te stemmen, de organisatie heeft zelfs gezegd dat het hen daar vooral om te doen is en dat het verdrag slechts bijzaak is. Ik denk niet dat achterliggende motivatie dan niet relevant is. Voor jou misschien wel, maar voor die andere groep niet. Voor sommigen was juist het verdrag niet relevant.
[..]
Ik reageerde op iemand die het een burgerplicht noemde om niet te gaan. Dat is een groot verschil met mensen uitkafferen die het allemaal niet zo boeit. Het referendum is ingesteld om ons de kans te geven politici een halt toe te roepen. Een signaal dat ook maar richting verdere uitbreiding van de EU bewegen tegen de wens van de bevolking is lijkt mij juist het ultieme voorbeeld van waar zo'n referendum voor bedoeld is.quote:Sure, maar waarom is het dan 'de democratie frustreren' als je daar niet aan mee wilt doen, omdat jouw mening niet aansluit bij die motivatie? En waarom is het creëren van die situatie, waarin een democratisch middel gebruikt wordt om een doel te bereiken waar dit niet voor bedoeld is, niet 'de democratie frustreren'?
-->>> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ <---- Laag waterquote:Op zondag 3 april 2016 16:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vind je? De kritische drempel gaat mogelijk worden gehaald (al is dat nog maar zeer de vraag), maar zelfs het opkomstpercentage voor de toch niet bepaald populaire waterschapsverkiezingen lijkt veel te hoog gegrepen.
Het is een ouderwetse, vaak linkse, reflex. 'We willen X niet in de kaart spelen DUS stem voor/tegen' . Zelf nadenken is te moeilijk voor ze.quote:Op zondag 3 april 2016 16:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]![]()
Stem JA, want Poetin, Poetin, Poetin..
quote:Op zondag 3 april 2016 16:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een ouderwetse, vaak linkse, reflex. 'We willen X niet in de kaart spelen DUS stem voor/tegen' . Zelf nadenken is te moeilijk voor ze.
Er zijn geen ongeldige argumenten om wat dan ook te stemmen. Het blijft een persoonlijke mening, tenslotte. Maar de discussie waar we beiden op reageerden ging over een 'groep gefrustreerde kiezers'. Een aantal tegenstemmers is overduidelijk vooral tegen de EU en ziet hierin een mogelijkheid om 'tegen de EU' te stemmen. Maar aangezien 'tegen de EU' geen vinkje op het stembiljet is de kans klein dat ze vinden dat er naar hen geluisterd wordt.quote:Op zondag 3 april 2016 16:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom is de EU frustreren geen geldig argument om tegen te stemmen?
Politici proberen de kiezers ervan te overtuigen dat dit document niet over uitbreiding van de EU gaat. Het is duidelijk dat jij en andere tegen-stemmers hen niet geloven, maar het is al even duidelijk dat zij zelf dit wèl geloven. Zij zullen een tegen-stem dan ook niet zien als een signaal richting verdere uitbreiding van de EU maar een stem tegen het associatie-verdrag van de EU met Oekraïne. Nogmaals: als je een referendum wilt gebruiken om een mening te geven over een onderwerp waar niet naar gevraagd wordt, kun je niet verwachten dat naar je mening geluisterd wordt.quote:Ik reageerde op iemand die het een burgerplicht noemde om niet te gaan. Dat is een groot verschil met mensen uitkafferen die het allemaal niet zo boeit. Het referendum is ingesteld om ons de kans te geven politici een halt toe te roepen. Een signaal dat ook maar richting verdere uitbreiding van de EU bewegen tegen de wens van de bevolking is lijkt mij juist het ultieme voorbeeld van waar zo'n referendum voor bedoeld is.
Is dit het nieuwe frame van GeenStijl dat braaf wordt nageblaat door de schaapjes?quote:Op zondag 3 april 2016 16:34 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Normale verkiezingen kennen dan ook niet zoveel 'boycotters' van dat democratisch proces....
Ik vind die anti-Poetin propaganda ook een beetje overdreven. Maar ik kwam laatst dit stukje tegen:quote:Op zondag 3 april 2016 16:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een ouderwetse, vaak linkse, reflex. 'We willen X niet in de kaart spelen DUS stem voor/tegen' . Zelf nadenken is te moeilijk voor ze.
http://www.economist.com/(...)issociative-disorderquote:But even though the “no” camp’s claims can be refuted, focus groups convened by supporters of the trade agreement demonstrate that such factual arguments cannot win the referendum. Instead, the “yes” side is concentrating on one message that did show promise: that to block the agreement would be to give Vladimir Putin, Russia’s president, just what he wants.
Er waren bij de vorige verkiezingen genoeg mensen die letterlijk zeiden dat ze op de PvdA of VVD gingen stemmen om te voorkomen dat de PVV de grootste zou worden. Moeten we nu ook de PVV er 20 zetels bijgeven, omdat het toch niet de bedoeling is dat we naar zulke mensen luisteren?quote:Op zondag 3 april 2016 16:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er zijn geen ongeldige argumenten om wat dan ook te stemmen. Het blijft een persoonlijke mening, tenslotte. Maar de discussie waar we beiden op reageerden ging over een 'groep gefrustreerde kiezers'. Een aantal tegenstemmers is overduidelijk vooral tegen de EU en ziet hierin een mogelijkheid om 'tegen de EU' te stemmen. Maar aangezien 'tegen de EU' geen vinkje op het stembiljet is de kans klein dat ze vinden dat er naar hen geluisterd wordt.
Als je letterlijk zegt dat het verdrag je niets kan schelen en vervolgens gaat stemmen in een referendum dat uitsluitend over dat verdrag gaat kun je niet verwachten dat er iets met je mening gedaan wordt.
[..]
Politici proberen de kiezers ervan te overtuigen dat dit document niet over uitbreiding van de EU gaat. Het is duidelijk dat jij en andere tegen-stemmers hen niet geloven, maar het is al even duidelijk dat zij zelf dit wèl geloven. Zij zullen een tegen-stem dan ook niet zien als een signaal richting verdere uitbreiding van de EU maar een stem tegen het associatie-verdrag van de EU met Oekraïne. Nogmaals: als je een referendum wilt gebruiken om een mening te geven over een onderwerp waar niet naar gevraagd wordt, kun je niet verwachten dat naar je mening geluisterd wordt.
En het referendum is bedoeld om mensen hun mening te vragen over een bepaald onderwerp. Dat middel gebruiken om je mening te geven over een ander onderwerp lijkt mij een prima voorbeeld van waar het referendum niet voor bedoeld is.
Ja ze blijven je maar vol pompen met "pas op voor Rusland, ze gaan ons overnemen".quote:Op zondag 3 april 2016 16:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vind die anti-Poetin propaganda ook een beetje overdreven. Maar ik kwam laatst dit stukje tegen:
[..]
http://www.economist.com/(...)issociative-disorder
Blijkbaar deed dat argument het goed in focus-groepen..
Die vergelijking gaat mank. Ik zeg nergens dat het niet de bedoeling is naar 'zulke mensen' te luisteren. Ik zeg dat niet geluisterd kan worden naar mensen die het referendum gebruiken om tegen de EU te stemmen, omdat ze een vraag beantwoorden die niet gesteld is.quote:Op zondag 3 april 2016 17:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er waren bij de vorige verkiezingen genoeg mensen die letterlijk zeiden dat ze op de PvdA of VVD gingen stemmen om te voorkomen dat de PVV de grootste zou worden. Moeten we nu ook de PVV er 20 zetels bijgeven, omdat het toch niet de bedoeling is dat we naar zulke mensen luisteren?
quote:'Dreigfilmpje 'Nee tegen Oekraïne' komt uit Rusland' | NOS
Een videofilmpje waarin Oekraïense militieleden zogenaamd dreigen met aanslagen tegen Nederland als het associatieverdrag wordt verworpen, is volgens onderzoekscollectief Bellingcat gemaakt in Rusland. In een vandaag verschenen rapport schrijft Bellingcat dat de nep-dreiging afkomstig is van een organisatie in Sint-Petersburg die via nep-identiteiten anti-westerse berichten verspreidt.
Begin dit jaar dook op internet een filmpje op waarin zes gemaskerde mannen van het Oekraïens-nationalistische Azov-bataljon dreigen met terreuraanslagen in Nederland, als de kiezers aanstaande woensdag tegen het associatieverdrag van de EU met Oekraïne stemmen. "Dear Dutchmen, don't you dare going against Ukraine, it will end bad for you", is de tekst in het filmpje.
Het Azov-bataljon is een extreemrechtse anti-Russische militie, gevestigd in Oost-Oekraïne.
Het filmpje is nep, zo zeiden het Azov-bataljon en de Oekraïense regering meteen. Volgens hen is het gefabriceerd in Rusland en bedoeld als propaganda en desinformatie om de relatie tussen Oekraïne en de Europese Unie te beïnvloeden. Algemeen wordt aangenomen dat de dreigvideo niet echt is, maar tot nu toe was niet bekend waar hij vandaan kwam.
Bellingcat zegt nu te weten wie er achter de dreigvideo zit. Na speurwerk op internet zijn de onderzoekers er zeker van dat het verspreid is door een netwerk van sites en accounts uit Sint-Petersburg, beter bekend als het Internet Research Agency. Deze organisatie heeft naar verluidt honderden mensen in dienst die onder valse identiteiten pro-Kremlinberichten de wereld insturen. Ze worden ook wel de Sint-Petersburg Trollenfabriek genoemd.
Bellingcat beschrijft in het rapport hoe de video op 18 januari wordt geüpload op een nieuw YouTube-kanaal (Patriot) en verder wordt verspreid via een aantal gloednieuwe accounts, die kennelijk speciaal voor dit doel zijn aangemaakt.
Bellingcat is ervan overtuigd dat het hier geen echte mensen betreft, maar nep-accounts. De personen in het filmpje en de locatie waar het is opgenomen, zijn nog niet achterhaald. Dat wordt nog onderzocht door Bellingcat.
Bron: nos.nl
uuuhhhhh....quote:Op zondag 3 april 2016 17:30 schreef Nintex het volgende:
Wat mij opvalt is dat het JA-kamp vooral in de handjes van Putin speelt, maar het zelf niet door heeft. Het argument van Putin is, dat er niet zoiets bestaat als de 'wil van het volk', maar dat een paar fascistische criminelen onder leiding van Victoria Nuland, de NAVO en de EU Oekraine aan het annexeren zijn en hij het laatste stukje 'Russisch' Oekraine gered heeft van fascisten.
Met zo'n verdrag geef je de Russen eigenlijk gelijk. Als je Putin wilt verslaan (en dat is een goed idee) moet je dat verdrag juist niet afsluiten, want dan mag hij blijven betalen voor de failliete janboel van Oost Oekraine en kan hij niet de EU/NAVO/Amerika de schuld geven van de economische ellende daar.
Oekraine gaat failliet zonder steun van de EU en de IMF. Trek die in en als een dominosteen gaat ook Rusland failliet = exit Putin.
Het blind nalopen van Moskou zie je bij links inderdaad niet zoveel meer gelukkig. Die rol is overgenomen door de populisten.quote:Op zondag 3 april 2016 16:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nou, als de 'ja stemmers' beweren tegen Putin te zijn, zouden ze juist tegen het verdrag moeten stemmen.quote:Op zondag 3 april 2016 17:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
uuuhhhhh....![]()
Dus wat je nu eigenlijk beweerd is dt alles op alles gezet moet worden om een land, in dit geval Rusland, kapot te maken?
En WAAROM zou Putin moet betalen aan de (oost) Oekrainie?
VVD mag niet de grootste worden, dus stem op de PvdA (ipv SP, GL, D66) ... Ik hoor het die fuckers nog steeds zeggen ... bah. (niet gedaan hoor, overigens ..)quote:Op zondag 3 april 2016 16:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 3 april 2016 17:40 schreef Gutmensch het volgende:
Wat een onzin. Een overgrote meerderheid van de Oekraïnse bevolking is voor de overeenkomst. Dat is de belangrijkste reden dat ik voor ga stemmen als de opkomst boven de 30% dreigt te komen.
Niemand heeft volgens mij de verwachting dat Nederland de EU verlaat na een nee op dit referendum. Ik snap je punt dus niet. Jouw stelling is dat er niet geluisterd kan worden naar mensen omdat ze om een andere reden nee stemmen dan waar het referendum over gaat. Als je die logica aanhoudt is onze regering niet legitiem omdat de regering minstens een tiental zetels heeft gekregen door mensen die om andere redenen op die partijen stemden, dan de standpunten die de partijen uitdragen. In dat geval hoeft er niets een referendum te komen, omdat er al onterecht mee is ingestemd.quote:Op zondag 3 april 2016 17:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat mank. Ik zeg nergens dat het niet de bedoeling is naar 'zulke mensen' te luisteren. Ik zeg dat niet geluisterd kan worden naar mensen die het referendum gebruiken om tegen de EU te stemmen, omdat ze een vraag beantwoorden die niet gesteld is.
Putin wil helemaal niet de Oekraine bezetten.quote:Op zondag 3 april 2016 17:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nou, als de 'ja stemmers' beweren tegen Putin te zijn, zouden ze juist tegen het verdrag moeten stemmen.
Het idee dat je Putin in de kaart speelt door nee te stemmen is ronduit bespottelijk, want Putin heeft totaal niet het geld of de manschappen om heel Oekraine te gaan bezetten. De status quo is voor hem het beste, maar als de EU en IMF handen af doen van Oekraine zullen de inwoners van Oost Oekraine toch naar hem toe gaan voor geld. Op dit moment moet Kiev de pensioenen e.d. voor de Donbass betalen, terwijl het onafhankelijke republiekjes zijn. Gaat nogal moeilijk als Kiev zelf failliet is.
Nee, dan begreep je me verkeerd. Jij stelde dat deze mensen er genoegen mee zouden nemen als het verdrag niet doorgaat. Ik vraag me dat af. Ik denk inderdaad niet dat veel mensen denken of hopen dat Nederland uit de EU ligt na een 'tegen' overwinning, maar ik denk dat mensen die 'tegen de EU' gaan stemmen en zeggen dat het verdrag hen niet kan schelen teleurgesteld zullen zijn als er alleen aan dat verdrag iets veranderd en aan Nederland en de EU niets.quote:Op zondag 3 april 2016 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niemand heeft volgens mij de verwachting dat Nederland de EU verlaat na een nee op dit referendum. Ik snap je punt dus niet. Jouw stelling is dat er niet geluisterd kan worden naar mensen omdat ze om een andere reden nee stemmen dan waar het referendum over gaat.
Creatieve verzinsels wel.quote:Op zondag 3 april 2016 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
Hebben de voorstanders van het verdrag al hun rekenmachine gepakt? Hoe zit het met de voordelige gasprijs met korting die Oekraine van Rusland ontvangt?
Als Oekraine naar de EU toebeweegt, kan Rusland de korting op de gasprijs niet meer toepassen. Gezien Oekraine bijna failliet is, wie mag de gasprijs ophoesten? De EU? Betekent dat de Nederlandse belastingbetaler ervoor opdraait?
Maar het betekent wel dat grote EU-bedrijven die rol van Mosanto over kunnen nemen? En dat laaggeschoolde Oekraiense ondernemers van de markt verdreven worden.quote:Op zondag 3 april 2016 17:25 schreef Gutmensch het volgende:
Nog even voor de mensen die denken dat een voor-stem het Grootkapitaal vrij spel geeft in Oekraïne en dat Monsanto dan al het graan daar genetisch kan gaan modificeren:
De associatieovereenkomst beschermt Oekraïne juist tegen Monsanto.
http://www.retecool.com/o(...)f-het-gedrukt-staat/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |